Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

hru jsem si koupil uz pred dlouhou dobou ale nejsem ji schopen rozchodit pod linuxem .... furt to pise:

> wine Breach.exe
No settings file found
0009:fixme:ver:GetCurrentPackageId (0x32fe94 (nil)): stub

je to nejakej semi-known problem ... muzete pls nekdo kdo ma linux zkusit, jestli vam to fungujhe ? diky
@Charllize (23.07.2018 13:04): tak jasně, taky bych si dovedl představit nadupadnou krabičku. Jenže nějaká extra výpočetní jednotka by nejspíš jen stížila portování her a na Switchi by bylo multiplatformních kousků ještě míň.
@Charllize (23.07.2018 12:48): nevím, ja to hodnotím jako klad. Na přenášení ideální a na velké hry mám PC. Ale chápu, že při srovnání s Xbox nebo PS zni technické parametry Switche hodně špatně.
Výborná hra. Akurát sa mi po dohraní za prvú trojicu mechov ťažko zvyká na nové jednotky a skapínam jedna radosť!

@Richmond (28.02.2018 14:34): Tiež som si hneď spomenul na Hlípu pre PMD, alebo Chimeru pre Atari, ja keď Amaurote malo silnejšiu atmosféru aj bez štvorca!
Panstvo na Steamu je akce do 6 brezna. Pri nakupu hry do tohoto data,kupujici obdrzi dalsi kopii zdarma.

Ja bych do toho sel,tak pokud mate nekdo zajem o tu druhou kopii tak mi napiste do posty. Cena 7,5 euro/paypal.

edit: aha tak nic,ta kopie je od FTL :( kua :D
@Isair (28.02.2018 18:26): S FTL Sunless Sea nemá příliš společného, i když jsem si to taky nejdřív myslel :) Ty roguelike prvky jsou tam dost slabé, osobně jsem permadeath vypnul a hrál to bez ní, pak se z toho stane taková víc RPG a daleko ukecanější verze Pirates!. I když to taky není úplně přesné, je to takový dost zvláštní žánrový mix.
Tu je teda OT diskusia ako prasa! :) Bavte sa radsej o tom, aka skvela je Into the Breach! ;-)
@Ronik (28.02.2018 14:25): The Age of Decadence je samozřejmě ve wishlistu:), Sunless Sea mi spíše připomíná takové FTL, což samozřejmě není vůbec špatně, ale her tohohle typu mi stačí jen pár na to, kolik času jim věnuji. Jsou to ideální jednohubky na občasné zahrání, které i přesto zaberou překvapivě neskutečné množství času, takže s nimi jsem vážně opatrný :).
Indie hry jsou samozřejmě skvělé (na rozdíl od AAA her). Radši 10 indie her než jednu AAA!
Tahle hra mi děsně (vizuálně) připomíná ty staré dosovky/amigovky, co také zobrazovaly povotočenej čtverec (Cadaver, Legend nebo Utopia či K-240, což jsem tu ani nenašel v databázi (ještě možná Heimdall). Takže plus už jen za to! Určitě koupím. FTL jsem nehrál, to mě nelákalo, tohle ale je tahovka a tam jde vše stranou :)
@mazar1234 (28.02.2018 12:57): Pouze 18? :) To ještě je bez problémů.

Já nějak sesekal 200 na 100, ale stejně to člověk nemá šanci zahrát.

Třeba tato hra působí dobře a kvalitně, ale ne tolik ,abych uvažoval nad jejím hraním.
@Charllize (28.02.2018 13:15): Tady byl spíše problém, že "reálný" středověk žádné RPG nenabízelo. Ne že by se z toho nutně měl stát standard:). Naopak mi přijde pitomé, že do dnešní doby byl standard jen ono fantasy/sci-fi.
Samozřejmě kouzlo mají obě varianty, já bych si třebas RPG bez fantasy rád alespoň jednou zahrál, přestože mi fantasy/sci-fi v RPG jinak nevadí. Někdo však vyloženě ty fantaskní prvky nemusí, znám spoustu lidí, kteří neuznávali jiné strategie než AoE, protože právě AoE nabízel ten "reálný" starověk/středověk a ty ostatní fantasy jim přišly příliš dětinské, či je prostě nikterak netankovaly.

A když už je řeč o fantasy, taky bych se rád někdy dočkal zase jednou fantasy, které opravdu obsahuje nějakou tu fantazii autorů, ne pane bože další variace na to samé... orkové, elfové, trpoši, všechno přesvícené, barevné... z toho mi je občas už na blití. Rád bych alespoň jednou fantasy, které opravdu obsahuje něco neviděného (takový Albion je třebas dobrý benchmark) a zároveň se nejedná o JRPG (kde ,pravda, autoři uzdu své fantazie pouští, ale na druhou stranu to někdy nepůsobí příliš uceleným dojmem, ale jako když pejsek s kočičkou vaří dort).
@Isair (28.02.2018 12:57): dneska je vetsi tlak na to aby hra byla vyzva. A nebyl to zaroven moc opruz. Nekdo na jde pres uveritelnost jako kcd a nekdo pres zpusob jako ma treba dark souls. Osobne si myslim ze kdyz by se nekomu podarilo zkombinovat neco jako TES a prave Dark Souls mel by vyhrano. Ona ta prilisna uveritelnost a realita moc slovo hra nedefinuje, hry jsou dle meho spis na to aby zprostredkovali opak:)
@Charllize (28.02.2018 12:53): Myslím, že vzhledem k tomu, kolik do toho narval a kolik měl rozpočtu na marketing atd. Se mu to bohatě vyplatilo (alespoň z jeho slov, hra byla zaplacená tuším už druhý den po vydání). Komerční úspěch to byl rozhodně, hráčský asi také, ve světě se o tom poměrně dost mluví... já si myslím, že si nestěžuje.

Je jasné, že myšlení velkých společností tím asi nezmění, spíše možná to nakopne právě nějaké menší zkušené vývojáře, aby na ten KS šli a alespoň to zkusili.
@Ronik (28.02.2018 11:26): Do tejto sekundy som vôbec nevedel, že táto hra existuje takže asi slabý marketing :-D

Ale vyzerá to celkom zaujímavo, to je dnes už 3. hra ktorú si zaškrtávam "chci si zahrát". Musím sa krotiť, toľko času nemám šancu zohnať.
@Charllize (28.02.2018 12:44): Varvra si může tvrdit co chce, důležité jsou fakta :). A pravdou je, že nemá nějakého pořádného vydavatele, který by mu kecal do výroby, čili je veškerá moc v rukou autorů.

Ale je to samozřejmě všechno takový tenký led a nějaké jasně dané definice co je to "nezávislá tvorba" (jedoucí úplně na vlastní triko? To by tam pak ale nespadalo ani to financování z kickstarteru, což tvoří dneska většinu tzv. indie produkce), co je to vlastně "AAA" ? atd.
Důležité je, že Vávra vytvořil něco nového, něco, o čem mu všichni říkali, že je blbost v dnešní době vydávat, ať raději dělá to, co dělají všichni ostatní... a hle, ujalo se to, což mě těší dvojnásob. A tímhle směrem by se imo měla část segmentu herního trhu (která na to má i dostatečný kapitál) ubírat.
@Charllize (28.02.2018 12:34): To jsem popravdě ani nečekal, že by to na takovém bodě mohlo zatuhnout. Byť mě ta (pro mě až překvapivá) popularita samozřejmě těšila.

Indie a mainstream má jít myslím ruku v ruce a každý si má najít to své. To je myslím ideální stav a dnešní herní průmysl nabízí nejvíce možností v jeho historii, kdy si vážně každý může najít to co mu vyhovuje a jsem velmi rád, že nezávislý průmysl nezůstal právě pouze na těch minimalistických pixel artovkách (které mám ovšem taky vcelku rád a mnohdy přijdou s velmi zajímavými nápady či chytlavou hratelností) a naopak se do něj sype čím dál více peněz. A doufám, že Kindom Come tak trochu odstartuje další mánii vysokorozpočtovější indie tvorby, protože v tomhle odvětví jistě má herní trh ještě nějaké mezery.
@Ronik (28.02.2018 12:03): Nie je aj Kingdom Come: Deliverance tak trochu indie gameska? Tiež sa to celkom slušne predáva a navyše žiaden pixelart, vyzerá to rovnako dobre ako trojáčkové tituly od etablovaných svetových gigantov.

@Charllize (28.02.2018 11:55): Bethesdu založil Weaver, ktorý je dodnes majoritným akcionárom ZeniMax. Ten žiadne dávky nepotrebuje.. ;)
@Charllize (28.02.2018 12:11): Mánie asi skončila, ale je to zcela logické, vždycky když je něco "nového" a nějakým způsobem se to správně zpopularizuje vypukne to v určitou mánii. Tehdy začínající indie oživilo po dlouhé době už dávno mrtvé žánry, přineslo herní přístupy a hratelnost obecně, kterou mainstream nenabízel. Dnes se z toho již stal tak nějak standard, čili není třeba z toho nadále dělat další zmrtvýchvstání Krista. I tak se sem tam najdou některé velmi úspěšné nezávislé kousky, které trhají prodejní rekordy (v rámci svých možností).

Koneckonců, ono do určité míry je i ten Kingdom Come tak trochu indie (stejně jako třebas Torment, Pillars atd.). Takže se nemusí jednat nutně o nějaké pixel artové hříčky, které máš asi na mysli.
Eh. Ta druha cast pripevku byla na isaira ne na mne. Mobil se pokakal a dal to tam nejak blbe:)
@Ronik (28.02.2018 12:03): Také ne, ale zajímá mě, jak si zde vedou jinak populární tituly a co se hraje v ČR, na DH :).

Ale je to problém, těch her je tolik, že při obecném zájmu o médium člověk nevyzkouší ani 5 procent z lepších vydaných titulů.
@Charllize (28.02.2018 12:11): Indie hry nejsou jen pixelart, ale chápu :) Já mám pixelart velmi rád, takže mi to nijak nevadí. Samozřejmě kdyby to bylo 3D, tak mi to vadit nebude, ale konkrétně tady mi ten styl připadá zcela funkční.
@Ronik (28.02.2018 12:03): indie manie vyprodukovala spoustu zajimavych her. Bohuzel ackoliv jich nekolik mam tak jsem se je nikdy nedonutil hrat. Proste proto ze mi vadi jejich vzhled. Uz jsem to jednou absolvoval, byl jsem aktualne u toho kdyz takove zpracovani bylo in a na urovni, a uz se tam vracet moc nechci. Jeste jsem ochoten zkousnout treba factorio a podobne ale postavicky co maji misto oci dva pixely a neni moc jasne co drzi v ruce, tak tam uz nejdu. Sorry:)
PS: mozna si nekdy zahraju Starbound, ten me docela laka:)



@Charllize (28.02.2018 12:11): zajem asi je, ale indie manie skoncila. Doba kdy indie hry obsazovali predni zebricky hernich hitparad, predni stranky casopisu se venovaly jen jim a denne vychazelo deset clanku na prednich svetovych webech jsou pryc. Byla to doba stagnace a navratu do praveku. Doba kdy vse brzdila stara generace konzoli a nebyl zadny technologicky progres. S nastupem ps4 a x one se pomalu zase vse vratilo do normalu:)
@Charllize (28.02.2018 11:45): Neřekl bych, že zájem o indie hry upadá, ti co o ně kdy zájem měli o ně nejspíše mají zájem i nadále, protože jim právě vadí ony mainstreamové srance, které se za posledních x let nezměnily (a pokud ano, tak spíše ještě k horšímu). Nicméně jak už bylo řečeno, indie trh je vážně neskutečně přesycen vším možným a nemožným a je logické, že se tudíž zájmy a hodnocení značně rozmělní. Nehledě na to, že vážně vychází i tuna balastu a mnohdy se bohužel některé dobré kousky mezi ním zbytečně ztratí.


Into the Breach jsem si dal už po oznámení do wishlistu a tím to asi zatím hasne, holt času není tolik, indie her v pořadí je mnoho, takže se k tomu, předpokládám, dostanu tak za pár let :) (navíc to na mě nepůsobí takovým tím wow efektem na první pohled, takže to má u mě spíše nižší prioritu).
@Charllize (28.02.2018 11:45): Tak indie mánie odezněla spíš v tom, že se už neprodá úplně všechno, co se ukáže na Steamu, ale hitovky s prodeji v řádech statisíců se pořád najdou :) Z podobného ranku třeba Darkest Dungeon, co má jen na steamu prodaných 1,7 mega kopií. A tohle má zatím velmi pozitivní přijetí, kam se podíváš, takže bych se o prodeje taky nebál.

Disgaea nejspíš nebude pro mě, ale možná někdy prubnu :) Z japonských taktických RPG se mi tu válí Fire Emblem na 3DS, k tomu se snad dostanu co nejdřív.

@Drolin (28.02.2018 11:54): Kvalitní roguelity se vždycky budou prodávat už jen díky Youtube a Twitchi, DH bych nepovažoval za úplně bernou minci :) Slay the Spire tady má taky 2 hodnocení, ale na Steamu to prodalo přes 600k kopií.

A Celeste vypadá taky skvěle, jen těch meatboyových plošinovek je na Steamu až moc. Na Switchi se to ale chytlo úžasně.
@Ronik (28.02.2018 11:26): No vyšlo to nyní, do konce roku očekávám cca 10-15 hodnocení :). Ale to bych byl asi optimista.

Ale jak píše Charllize, trh je přesycen a nejrůznějších indie her je tuna (jen adventur vychází ročně 100-150). Takové Celeste, které dostává 10/10, je zde například také ignorováno. Nebo A Hat in Time, Tokyo 42... a mizivé prodeje Outcast - Second Contact nebo Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar.

Podle mě je nyní těžší než kdy dříve uspět, a kvalita zdaleka nestačí.
@Charllize (28.02.2018 11:45): Nezávislí vývojári tu boli dávno pred vznikom FTL. František Fuka bol indie developer keď Todd Howard ešte v Bethesde roznášal pizzu a varil kafíčko fotrom zakladateľom! :P
@Ronik (28.02.2018 11:26): indie manie uz skoncila, hraci se zase vratily do normalu, jakoby se nic nestalo. Jen steam zustal zamoren neskutecnym mnozstvim plevelu. A ani prukopnici iindie manie, tvurci ftl, s tim nastesti uz nic neudelaji:)
Ale ta hra nevypada zle, docela me zaujala, ale pak si rikam ze udelam lip kdyz si zahraji Disgaeu 5 :)
Nová hra od tvůrců FTL a tady totální nezájem? Čím to? :)

Za mě to vypadá výborně, včera jsem asi tři hodiny koukal na stream a přesvědčil mě to co nejdřív koupit. Nejdřív jsem myslel, že to bude jen klon Advance Wars, ale díky tomu, že vidíte příští akci nepřátel, to získává úplně jiný rozměr a stává se z toho až puzzle. Se znovuhratelností taky zdá se nebude problém, je tam k dispozici snad dvanáct základních konfigurací mechů a spoustu unlocků. A soundtrack je stejně skvělý jako u FTL :)