Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PavelU (23.03.2024 02:38): Dík, dobré vědět, že nejsem "many people" :)

"Many people took many issues with the original Hexen including, weapon count, level design and the lack of difference between the varied classes."
@Phoenix (19.11.2022 21:50): Do hintbooku už jsem nahlížel kvůli totálnímu zákysu s jedním klíčem (prostě jsem zapomněl sebrat tu masku, přestože jsem se na tu plošinku v průběhu hry již dostal). A dále jsem se podle něj dostal do tajného levelu, na což bych jinak asi neměl trpělivost. Jinak právě Bright Crucible (tajný) a Winnowing Hall (první) mne bavily nejvíc, protože jsou poměrně přímočaré. Palba do klubek hnědých hadů má něco do sebe.
@Londo Mollari (19.11.2022 21:34): Za klerika je užitečné vysávání životů z nepřátel. Já jsem hrál za mága a s trochou trpělivosti nebyl problém ustřílet respawnující se nepřátele základní hůlkou (respawnují se ti méně odolní). Možná si na to najdi i nějaké walkthrough/hinty, jedním z problémů je to, že hra napíše "něco se otevřelo" a neřekne kde (dokonce často ani na které z několika obrovských map). A s tím prostředím máš pravdu, v Heretic se orientovalo lépe i díky barevné paletě.
@Phoenix (19.11.2022 19:10): Hehe, přesně, jedinou vzpomínku, kterou na Hexena mám já z 90. let je to, jak jsme s klukama čuměli na to, že můžem rozbíjet ty zdobená skla a že zpoza nich ještě občas vyskočí potvora. :)
@7c (19.11.2022 19:28): Možná bych neříkal "jen" (mně ke spokojenosti fantasy, inventář, atmosféra a leveldesign stačily), ale chápu kam tím míříš. HeXen se skutečně dost vymyká běžným FPS (i z té doby) právě onou hutnou potřebou backtrackingu, kterou mi připomíná metroidvanie.
@Londo Mollari (18.11.2022 12:29): Hexen mi na pohled také přišel slabší než Heretic, možná to bude také tím, že je IMHO graficky méně přehledný. Na druhou stranu si dobře pamatuju, jak jsme byli odvaření ze scén typu rozbíjení vitráží nebo momentů, kdy jimi proskočili nějací nepřátelé. Hexen je jinak na backtrackingu postavený, v tomhle se hra určitě nijak zásadně nezmění. Za jakou hraješ postavu?
Po dohrání prvního hubu teda zatím velký špatný. Grafika horší než Doom (tohle opravdu vyšlo až po Hereticovi?). Hudba veškerá žádná. Hratelnost je natahována backtrackingem a to je vzhledem k neustálému respawnu tří druhů monster neskutečně otravné. Jestli nebude druhý hub lepší, asi to položím.
@Všivák (27.06.2022 15:04): Ne. Připomenulo mi to, jak byly devaedesátkové hry koncipované. Jak se tam otevírají stěny, je tam něco schováno. Jak je ve videu vidět, zaměřil jsem se právě na to. Samozřejmě, ta detailní grafika tomu přidala.
Též jsem na to před pár týdny koukal. Hlavně mě fascinuje ten level design hry. To je prostě skvělé.
Těch problémů může být víc. Systém licencí na hudbu, problémy se spuštěním. Zaniklé subjekty, kterým to kdysi patřilo. Nevyřešené vlastnictví. Asi nejvíc mi vadí ta hudba. Quake série, GTA. Dávat ji tam samostatně a nemít ji ani v origo verzi, nepochopitelné. Heretic II je tak zcela zaslouženě cennej artefakt z devadesátek. Fakt blbý, no.
@Tarhiel (22.12.2020 14:37): V případě Heretica 2 a onoho datadisku byl jiný vydavatel (Activision), namísto ID/Bethesda software jako u ostatních. Jestli je ještě nějaký dodatečný problém s právy, netuším, je možné, že se to tam časem taky objeví, spíše si myslím, že jen Activison nemá zatím zájem... čili možná jedině pokud za to GoG bude nějak lobbovat :).
@Tarhiel (21.12.2020 16:47): Škoda, když jsi to poprvé napsal, už jsem radostí vyskočil, že si konečně zahraju Heretic 2 a datáč k Hexenovi 2 a oni tam v podstatě vydali to samé, co už bylo na Steamu. Samozřejmě jsem rád, že se to dostalo i na GoG, ale stejně... :/... :).
@Tarhiel (21.12.2020 17:04): Hexen 1 + datáč a Heretic 1 jsou ok, např. přes GZDoom. Hexen II přes tebou zmíněný engine, datáč v něm jde též. Ta HD grafika pro Heretic I, pěkné. Já hrál akorát letos na podzim Tenebrum megawad, někde tam jsou mé texty, jak jsem procházel část map. WAD je to skvělej, extrémní množství secretů, zajímavej design. Nemám ale dohráno, přešlých jen 24 map. Přičemž má wad hned pět tajných úrovní, které jsem minul.
@Tarhiel (21.12.2020 16:47): Heretic II jsem jsem před dvěma lety zkoušel. Hra pěkná, fakt mě to bavilo. Ovšem, rozjetí asi nejtěžší, co jsem dosud u her absolvoval. Hra má super hudbu, kterou jsem musel zprovozňovat dost komplikovaně, na netu budou návody. Samotné hraní mi poškozovalo uložené pozice, prostě se někdy načetly, jindy ne. Heretic II bych si fakt rád někdy v poho zahrál komplet. Zajímá mě, i když dosud nehrána jednička.
V podstate progres oproti Hereticovi, ale to nekonečné blúdenie na mega mape a skreslená vertikálnosť ma dosť ubíjali
@7c (25.04.2017 20:54): Škoda, doufal jsem v nějakej větší význam :) jinak mě tak napadlo, že v epizodě Darkmere, když se jde z bažiny do hradu, tak se zmačkne táhlo a spadne most, přes kretej se přejde a hnedle v chodbě, po levé straně je ještě další táhlo, na jehož význam jsem nikdy nepřišel :)
@Shoos_T (25.04.2017 20:46): V zásadě k tomu, aby bylo možné se proletět a pokochat :) Případně někde jdou myslím sebrat nějaké power-ups. Žádnou speciální funkci to (pokud vím) nemá.
Nevíte proč je na konci každý epizody k sebrání item Wings of Wrath, kterej se mi zdá na konci levlu už k ničemu a po prolezení portálu zmizí z inventáře?
@Matthias (20.01.2017 11:08): Já ji mám tu svou v podstatě napsanou, ale říkal jsem si, že 100. článek na blogu bych věnoval WolfenDoomu jakožto pro mě mimořádnému počinu. Takže ještě vydrž :-)
@Matthias (12.11.2016 11:40): já ti nevim, ale tak nějak to lidi asi bude odrazovat. proč to musí mít fantasy název? proč né třeba Simple Hexen, Matthiasovo Hexen, Another Hexen, Whatever Hexen atp....

každopádně, pokud si přečtou ten popis, kde děkuješ svému příteli za vynikající kuřbu, potom to asi rovnou vyignorují...
@Garret (12.11.2016 11:03): I to je jeden z důvodů, proč jsem to zařadil do sekce "ignorovat". Už proto, že i ukázka vypadala spíš jako parodie... Po letech jsem časem dospěl k názoru, že filtrování je třeba, a nejjednodušší filtr je vyhnout se věcem/lidem s idiotskými názvy/nicky. Samozřejmě, že to není zcela spolehlivé, ale jako hrubý filtr to docela funguje.