Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Když se mi naskytnula v rámci herní výzvy příležitost dohrát jeden z nejikoničtějších dílů série GTA, neváhal jsem příliš dlouho.

Hra vás provede příběhem Tommy Vercettiho, kterého právě propustili z vězení. Ten se následně vydává do prosluněného Vice City, což je herní variace města Miami. Od běžného pěšáka v mafiánském podsvětí se pomalu derete na vrchol a musím říct, že jsem si tuto Tommyho cestu velmi užil. Zasazení do 80. let hře taky hodně přidává a ve spojitosti se skvěle zvolenou hudbou, která vás bude provázet jízdou v autě, dotváří vážně hodně povedený herní zážitek.

I když mapa Vice City není pochopitelně tak rozměrově velká jako dnešní open world hry, tak vůbec nepůsobí malým dojmem. Naopak, užíval jsem si průzkum jednotlivých ulic a byl skvělý pocit, když jsem po pár hodinách strávených v této hře, dokázal už jezdit pomalu tak jako kdyby se jednalo o skutečné město, ve kterém bych žil.

Vice City je po San Andreas a GTA V moje třetí dohrané GTA a nemůžu říct, že bych se u něj bavil méně než u dvou předem jmenovaných. Životní cesta Tommyho Vercetiho mi hodně přirostla k srdci a tak se těším na další díly této slavné série, které mám vysoko na backlogu.

Pro: Hudba, zpracování města, příběh

+7
  • PC 100
Zatímco s GTA 3 se Rockstar ještě trošku hledali, Vice City je aspoň pro mě vyladěné k dokonalosti. Na rozdíl od trojky jsem si dal tentokrát tu práci a dojel hru na 100%, i když i tady byly nepovinné mise, které jsem si myslel, že nikdy nezvládnu.

Hra zůstává v zásadě stejná jako třetí díl - opět tedy máte město, tentokrát rozdělené na dvě velké pevniny a několik ostrovů a v nich postupně plníte úkoly pro různé lidi. Poměr řízení/střelby je vyváženější než ve trojce a přidává se k tomu spousta dalších činností, stále to ale není tak brutálně přestřelený jako to bylo v San Andreas.

Čím začít? Asi grafikou a celkovou atmosférou. Po ponurém Liberty City ze trojky se dostáváme do Vice City (Miami) 80. let a je to neskutečné. Grafika se technicky ani příliš neposunula, ale ta atmosféra je dokonalá. Od obleků, účesů, přes domy, pláže a palmy až po celkovou pestrobarevnost to křičí ano tohle je Miami 80. let.

Příběhově je to mnohem, ale MNOHEM lepší než trojka. Tommy Vercetti je také nýmand jako byl Claude, také přijíždí do města po pobytu v kriminále a také začne plnit kšefty pro místní mafiány s cílem zjistit kdo jeho šéfovi ukradl peníze z kšeftu. Po pár misích ale zlikviduje se svými novými přáteli místního drogového lorda, obsadí jeho luxusní vilu (v životě jsem ve hře neměl takové sídlo) a začne makat pro sebe. Co to obnáší? Tommy může skupovat poměrně pěkné nemovitosti, plnit mise pro čtyři různé gangy a především kupovat podniky a následně pro ně plnit mise. Když je splníte, podniky Vám vydělávají a je to paráda. Na rozdíl od trojky tady naštvete jen jediný gang, jdete strmě vzhůru a stáváte se králem Vice City. Celý ten příběh je parádně podaný se spoustou skvělých dialogů. Jediná kaňka na tom všem je, že je kompletně obšlehnutý z filmu Zjizvená tvář včetně finálního zúčtování ve vile. Ale moc mi to nevadí, tohle není vykrádačka, spíše pocta filmu.

A zlepšila se i hratelnost. Ano pořád se honíte s poldy, kteří jdou jen po Vás a na ostatní většinou kašlou, pořád je tu šílená doprava a "hovada řidiči" jak by řekl Geňa Genzer. Nechybí tu balíčky, rampages a unikátní skoky. Na ty je potřeba většinou motorka, která je skvělým vylepšením - je rychlejší, obratnější, dá se s ní kličkovat mezi auty či v úzkých uličkách a nevýhodou je jen to, že při každé kolizi Vás to z ní sestřelí. Co se týče balíčků, získáváte za ně opět zbraně, ovšem ty jsou jsou tentokrát rozdělené do skupin a můžete mít jen jednu ze skupiny. Což například znamená, že pokud chcete rotačák, musíte oželet plamenomet a raketomet. Čert to vem, rotačákem se dá vyřešit každá střílecí mise i spousta honiček. Není nad to vystoupit při honičce z auta, rychle zamířit a během vteřiny proměnit soupeře na kus hořícího šrotu.

Na rozdíl od trojky jsem tentokrát splnil i dopravní mise. Rozvážka pizzy se dala zvládnout, hasiči mě přišli jednodušší než ve trojce, sto jízd taxíkem je otravných a zdlouhavých, ale nemusí se dělat najednou. Policejní mise jsem řešil většinou pomocí rotačáku. Pravým peklem se ukázala sanitka, kterou jsem zvládl až skoro ke konci - protože jsem vždycky udělal nějakou chybu. Odměna 150 životů a 150 brnění, ohnivzdornost a nekonečný sprint za to stály.

Z trojky zůstaly telefonní mise, které fungují jako nájemné vraždy po telefonu. Vrátily se offroady, které jsou díky absenci časového limitu mnohem snadnější. Vrátil se i import/export a tradiční problém kde je to "censored" auto, který potřebuju (v mém případě jsem hledal půlhodiny Sabre).

Vrátily se i RC mise ale v jiné podobě a musím říct, že jestli jsem něco proklínal a věřil že nikdy nezvládnu, tak tohle. RC autíčka závod se dá vyhrát bez problémů. RC vrtulník je bez časového limitu, ale prakticky neovladatelný a musíte s ním posbírat checkpointy na naprosto nepřístupných místech a vrtulník nerozflákat. Trvalo mi to přes 20 minut s ledovým potem na zádech. RC letadla to je šílenost - závod s téměř bezchybnými letadly s něčím co se prakticky nedá ovládat, ten jsem letěl asi 100*. Vidět někde na ulici po tomto snažení modýlek, tak mě asi chytne amok a milý modýlek rozšlapu :)

A kromě toho je tu i spousta novinek:

- Vylupování obchodů, které Vám přinese 3 hvězdičky hledanosti a pak zuřivě prcháte před policií.

-Střelnice s naprosto šíleným limitem k překonání, který Vám dá rychlé přebíjení.

- Vrtulníky. Jsou tu čtyři dráhy bez časového limitu, celkem snadné. Díky nim se naučíte vrtulník ovládat a pak se Vám hodí v misích. Ve dvou sídlech máte vrtulník k dispozici na střeše a není nic lepšího, než se s ním dopravit na místo zločinu, něco spáchat a pak místo honiček s policajty nasednout a v klidu odletět domů.

- Čluny byly už v jedničce, tady s nimi absolvujete pár závodů a jsou celkem ovladatelné.

- A nakonec závody. Šest pouličních závodů, které jsou hratelné, protože máte vlastní rychlé a dobře zatáčející auto (ideálně Cheetah) a pokud nejedete jako prase, stačí si počkat až se soupeři vymelou a v klidu si kontrolovat vedení. Kromě nich je tu ještě stadion s oválem, destruction derby a překážkovou dráhou.

Je toho spousta, GTA Vice City Vám vydrží a zároveň tu ještě nejsou ty šílenosti ze San Andreas (posilka, jídlo, randění). Parádně se to hraje, až na trochu vztekání v nepovinných misích, které Vás ovšem učí dovednosti pro ty povinné. A k tomu pěkná grafika a fantastický příběh. I tohle by stačilo na 100%, ale je tu ještě obrovská přidaná hodnota a to je muzika.

Hudba ve Vice City je pro mě absolutní srdcovka, taková že mám (nekompletní) soundtrack v mp3. Odjakživa jsem byl fanoušek tanečního popu, ať už disco, eurodance, dance, či nějaký ten lehký house/trance. Vždycky jsem měl rád i retro, objevované pomocí Frenvence 1 či brněnského Petrova, ale až Vice City mě objevily osmdesátky v plné kráse, kterou většinou neznají ani dramaturgové českých oldies rádií a televizí. Díky Vice City jsem začal prohrabávat světové hitparády a objevil, že osmdesátky fakt nebyly jen Modern Talking, Madonna, Michael Jackson či Depeche Mode.

Synthpop s dokonalým rytmem (tu-ta-tu-tu-ta), new wave, novoromantické kapely, i ty power balady a hair rock. V Americe byly jiné kapely než v Evropě, ale muzika byla v zásadě stejná či podobná a spousta hitů byla na obou stranách oceánu.

Jednotlivá rádia? Je jich devět. Kecací K-Chat a VCPR jsem stejně jako retro ladino Espantoso přepínal, hiphopový Wildstyle taky, tahle muzika mě nikdy nestrhla. V-Rock mě chvílemi bavil, ale rockeři prominou, ty písničky mě zněly většina jedna jako druhá. Jsou tu samozřejmě i výrazné vypalovačky - Sladovská Cum on Feel the Noize, jeden z největších fláků Iron Maiden Two Minutes to Midnight a naprosto geniálně hovadská I Wanna Rock od Twisted Sister.

Hlavně u mě jely 4 rádia:

- Fever nabízí soul/funk/r´n´b. Wanna Be Staring Something od Michaela Jacksona je klasika, obrovské funky hity jsou Last Night a DJ Save My Life (u nás zprzněný Darinkou), Cheethamovo Get Down Saturday Night. Díky Automatic jsem objevil, že Pointer Sisters nejsou kapelou jednoho hity (I´m So Excited). Nehitový tip? Mtume a Juicy Fruit.

Wave hraje synthopop a new wave. Naprosté klasiky jsou Kim Wilde Kids in Amerika, Nena 99: Luftballons či Gary Numan: Cars. Díky Atomic jsem kdysi objevil Blondie (v českých kruzích v podstatě neznámé), Frankie Goes to Hollywood Two Tribes byl megahit, který je tu rovněž neznámý. Je tu Spandau Ballet: Gold a z čistého synthopopu jsem se kdysi naprosto zamiloval do 2 hitů. A Flock of Seagulls I Ran s naprosto parádným tempem, Corey Hart Sunglasses at Night s temnou depešáckou atmosférou. Tentokrát mě strhlo Animotion: Obsession.

Flash FM je pop, což stejně znamená synthop. Nechybí tu i v Česku známé megahity Billie Jean od Michaela Jacksona, spíše rocková Run to You od Bryana Adamse, pure disco Self Control od Laury Brannigan, Japanesse Boy od Aneky, Video Killed the Radio Star od Buggles a jediný velký hit od Yes Owner of a Lonely Heart. Díky Flashi jsem objevil kdysi Hall and Oates, jejich Out of the Touch je tu známá spíše z remixu od Uniting Nations, nadchlo mě Dance Hall Days od Wang Chung a Your Love of Outfield. Tentokrát mě dostalo Go West Call Me.

A nakonec Emotion, tedy balady s naprosto masakrozním moderátorem Fernandem. V českých luzích a hájích budou známý nejspíše pouze Mr. Mister a Broken Wing spolu s Toto: Africa s rychlejší Cutting Crew: I Just Died in Your Arms Tonight. Já si při prvním hraní někde před 13 lety zamiloval John Waita Missing You, rockovější Night Ranger: Sister Christian, díky Waiting for a Girl Like You zjistil že Foreigner měl více než jeden hit, díky More Than This objevil Roxy Music. A hlavně objevil Reo Speedwagona, který kromě Keep on Loving You má jen další dva známé hity, ale v určitém "vztahovém" období života jsem je slyšel asi tisíckrát. Dnes už mě ty "cajdáčky" zase tolik neberou, ale muzikantsky je to pořád paráda.

No jsem se trošku rozepsal, o hře to zas tolik nebylo :) Ale i ta fantastická hudba je důvod, proč Vice City má tak geniální atmosféru a proč si beze zbytku zaslouží 100%.
+31
  • PC 65
Tak dohráno, nakonec bez cheatů, i když teda když si hra usmyslí, že je zábava na mě v poslední misi začít chrlit nekonečnej spawn gaunerů, tak ne, není. Nicméně bylo to o parník lepší než VCS. Za prvé grafika, byť i na rok 2002 imho dost špatná (což je podle mě dáno konzolovým původem hry), je neporovnatelně lepší, než ve VCS. Žádnej hnusnej postproces, polygonů je víc (byť stále strašlivě málo) a hlavně to jede normálně na 60 FPS. Když ale vizuál srovnám s Mafií ze stejné doby, tak je Vice City fakt jak o generaci pozadu a to jediné, co snad lze pochválit, je efekt slunce. Jinak rozlišení textur trága, polygony trága, animace směšné. Ne že by to kvůli tomu nešlo hrát, ale na to že to byla svého času AAA záležitost, které se prodaly miliony kopií...

Výrazné zlepšení vidím v designu misí, ale furt to není ono. Všechny trochu těžší mise jsou buď o štěstí nebo o tom, že se hra bugne nebo AI bude dementní a vy to díky tomu uděláte. Co se stane v okamžiku, když vás nahání policie s trochu větším Wanted levelem si ani nezaslouží komentář. Totální absurdní mayhem. Díky modu jde hra solidně ovládat na gamepadu, nicméně v těžších misích jsem stejně střílel myší. Lock on chybí. Dementní je nemožnost střelby za pohybu hráče, musí stát. A naopak při skrčení zase není schopen udělat ani krok. Combat je tak hrozně topornej a nehraje se to moc dobře. S čím jsem naopak neměl nejmenší problém bylo řízení vozidel (který bylo ve VCS strašný) a dlouhé přejezdy po městě tak sice byly místy otravný, ale nic k nepřežití.

"Příběh" mi přišel víc o ničem, nicméně alespoň cutscény už nevypadají tak odflákle.

Zvuky aut, zbraní a tak jsou už tradičně dost děsný, soundtrack byl ok. Akorát jsem se těšil celou dobu na Raining Blood a ačkoliv jsem V-rock zapínal vždy, když jsem sedl do auta, stejně jsem ho slyšel jen jednou jedinkrát a to až po závěrečný misi.

Nakonec asi největší kritika ale stejně směřuje k tomu, že je to na můj vkus příliš hrou s vlastními pravidly, než nějakým odrazem reality. Fyzika je mimo, pohyby aut po silnicích a jejich akcelerace je mimo, pohyby postav jsou mimo. Působí to prostě tak nějak celkově blbě a nerealisticky. Můžu věřit tomu, že to byl záměr (nicméně vzpomeňte na IV, kde to Rockstaři naopak dotáhli takřka k dokonalosti), nicméně mně to ten zážitek kazí. Prostě zbytečně moc arkádové.

Po dohrání jsem ještě koupil autosalon, vyhrál všechny závody s vidinou, že za to třeba něco pěknýho dostanu, dostal jsem prd, takže tímto asi kapitolu Vice City uzavírám a už se sosá San Andreas.

Jinak ještě technická - doporučuju kupovat na Steam a ne na Rockstar Games. Ačkoliv jsem nastavil, aby se hra neupdatovala, stejně mi s každým restartem launcheru přepsala modifikované soubory (konkrétně češtinu), což je dost otravný a Steam to imho nedělá.

Pro: Jízdní model, občas nějaká dobrá mise, docela fajn létání ve vrtulnících... sakra, fakt se musím snažit něco najít :-D Tak ještě Slayer, Iron Maiden a Judas Priest

Proti: Nepřesvědčivý, příliš arkádový gameplay a fyziky, toporný combat, systém ukládání, některé frustrující mise, miliardu bugů a glitchů, grafika, animace... a mnoho dalšího.

+13 +14 −1
  • PC 90
Tommy Vercetti byl právě po 15 letech propuštěn z vězení a vrací se do Vice City, aby dohlédl na velký drogový obchod. Ten skončí fiaskem, protože Tommy přichází jak o peníze, tak o drogy, což se nelíbí bossovi Sonny Forelliovi.

Takhle nějak začíná mafiánský příběh, odehrávající se v 80. letech v městě neřestí: Vice City (Miami). Po úvodu je Tommy ubytován v Ocean Beach Hotelu a je jen na něm a jeho přátelích a spolupracovnících (na začátku Lance Vance a Ken Rosenberg), jestli se mu podaří vymotat z problémů a "ovládnout" celé město.

Oproti předchozímu třetího dílu je zde řada novinek. Tou hlavní je ta, že naše hlavní postava oproti Claudovi z třetího dílu mluví. I díky tomu je příběh dle mého názoru osobitější.
Hodně se mi líbí i grafické zpracování, kdy je vše stylizováno do velmi pestrých barev, což dobře navazuje atmosféru tropické ráje. Co se týče dopravních prostředků, přibylo několik druhů aut, ale hlavně jednostopá vozidla v podobě motorek a skútru. Dále došlo k rozšíření letadel a přibyly i vrtulníky. U nich se i značně zlepšilo ovládání (s Dodem se v trojce lítalo otřesně), takže doprava vzduchem je nyní tou nejrychlejší variantou.

+ Rozšířený zbraňový arzenál, tentokrát ale nemůžeme držet všechny zbraně najednou, ale jen jednu od každé třídy.
+ Líbí se mi, že tu je i propojení s předchozím dílem. Dozvíme se, jak přišel o svou ruku Phil Cassidy, který později v GTA 3 prodává těžké zbraně, taky se zde mihne mladý Donald Love, který v trojce zadává úkoly. Pak je tu ještě Fernando Martinez, který měl ve trojce seznamovací pořad v rádiu. Tady už má na starosti celou rádiovou stanici Vice City FM.
+ Hudba. To, co se prakticky pokaždé vývojářům povede, je výběr písní na jednotlivá rádia. U mě převážně jel V-Rock, Flash-FM a K-Chat a hlavně jsem si užil reklamy.
+ Hlavní postava může měnit oblečení
+ Některé postavy mluví známí herci (Burt Reynolds, William Fichtner, Danny Trejo, Dennis Hopper)
+ Ve hře je všudypřítomný typický GTA humor.
+ Spousta sub misí.
+- Co tak slýchávám, tak spousta lidí nadává na misi s modely vrtulníků, já jsem s ni kupodivu neměl nikdy problém.
- Hlavní postava stále neumí plavat, takže pád do vody znamená okamžitou smrt.
- Malá paměť okolí. Ve smyslu, projede kolem mě auto, já se podívám doleva, doprava, pak dozadu a nikde nikdo. Nebo vystoupím z auta, oběhnu blok, vrátím se a auto je pryč.
- Tradiční omezení přístupu na druhý ostrov. Zde je docela vtipný fakt, že se na prvním ostrově nenachází hasičská stanice, ale v případě požáru hasiči přijedou.

Pro někoho je tato hra nejlepším dílem série. Já mám Vice City hodně rád, ale pro mě je až na místě třetím. První místo si u mě drží vynikající pětka a druhé o chloupek lepší San Andreas.

Pro: Akce, volnost, humor, submise, rádia

Proti: Tommy neumí plavat

+21
  • PC 90
Tak se mi povedlo dohrát GTA Vice City a i po několika letech nezklamalo....

Když jsem hru zapnul, hned mě praštila do očí grafika, která není rozhodně vůbec špatná. Po té delší době se ta hra hraje stále pěkně. Když jsem hru poprvé zapnul, tak jsem nejdříve nevěděl, co mám dělat. Něco ve stylu.... Kam mám jet? Co ta mapa? Co znamenají ty písmenka na mapách? Dojedu na místo a šup.....úkol. Takže poté už jsem hned věděl, co dále.

Mise byly ve většině velmi zábavné. Moje slabina byla jako ve všech dílech řízení letadlových prostředků. To mi prostě nikdy nešlo a nejspíš ani nepůjde, ale tak to prostě chodí. Co mi docela ve hře chybělo, tak byla možnost plavat, bohužel. Mě to docela mrzelo, protože když jsem občas v úkolu vyskočil ze člunu a omylem minete a padnete do vody..... ŠUP...... a celou misi od znova... Ale teď jsem si na to při hraní zvykl.

Co se mi líbí dále je volnost. Můžete blbnout, kde se vám zachce, jak se vám chce a s čím se vám chce. Vedlejší mise jsou určitě zpestření. Taxi mise, policejní mise, záchranářské mise, hasičské mise, atd....
Dále jsem se pokoušel naleznout i balíčky. Většinou se mi povedlo nějaký ten balíček najít, ale všechny jsem nikdy nenašel. Nu což, někdy příště.

Co bych ještě vytkl, tak je mizení aut a lidí a velmi rychlý posun času. Slunečno..... vejdete do domu, hned zase vylezete a najednou mlha + déšť. No to jsou ale věci, že??? Takto rychle by to nezměnil ani obraceč času......
Na druhou stranu se mi samozřejmě velice líbí soundtrack a pestrý výběr zbraní. Ale to v této sérii nebyl nikdy problém a Vice City není vyjímkou.

Velmi vtipné mi přijde, když občas ustřelíte někomu hlavu určitou zbraní, třeba takovou Karabinou. No to jsem se vždy za břicho popadal, to bylo prostě neuvěřitelné. Ale tak vzpomínky krásné!

Celkově i po těch letech jsem rád, že jsem se k této hře vrátil a mohl si ji opět zahrát. Pecka.....

Pro: Hudba, zábavné mise, zbraně, vedlejší mise

Proti: Mizení aut a lidí, rychlá změna počasí a času

+34
  • PC 85
Tak jsem se ocitl ve Vice City. Po zašedlém Liberty City, přichází prosluněná oáza, kde vládnou pláže, drogy, bikiny a pop. A musim se přiznat, že ačkoliv jsem se hrozně moc těšil - nebavilo mě to tolik, jako předchozí řezničina v Liberty.

Příběh je slabota. Vůbec mě Tommy nezajímal. Je bez charakteru, a většinou pořád frustrovaný, protože se kolem něj motaj jiný, ještě větší idioti. Příběh je navíc strašně moc tenký a krátký. Hrozně moc krátký. Vůbec jsem si nepřipadal, jako badass, ale jako horkej brambor, kterého si tam různé strany přehazují mezi sebou. Vlastně ani nevím, proč jsem začal pracovat pro toho Umberta? Většina postav mele hrozný hovna, jsou uřvaný a Tommy nasraně na ně začne taky křičet. Jde o nadvládu nad Vice City, ale ta cesta, kterou jsem se prokousával, mi nepřišla tolik výživná.

Všechno se odehrává příliš rychle - po pár odehraných misí, se odemkne i druhý ostrov. Navíc, začínám na tom luxusnějším. Všude jezdí luxusní auta, hned od začátku jsou k dostání solidní zbraně. Nespočetněkrát jsem peníze vysypal do munice, jen abych do čtvrt hodiny měl zase spoustu peněz. Vůbec jsem neměl pocit, že se z pořádného dna a sraček, dostávám na samotný vrchol. Prostě jsem oddělal pár větších hlav a převzal jejich hnízda. To je i taky důvod, proč jsem se s žádnou postavou nesžil. Není zde ani jeden charakter, kterej by mě něčim zaujal. Všechno je jen lehce nakouslé a když jsem se podíval na GTAWIKIA kolik misí mi zbývá, bylo to už jen pár.

Soundtrack je jinak samozřejmě fenomenální. Zejména moje nejoblíbenější VCPR. Maurice Chavez. Jeho chci v dalším GTA! Miluju tu show. Nebudu zde jinak vypisovat slohy o ostatních rádiích, většinou tam hraje suprovej, osmdesátkovej popík, rock s heavy metalem, nějaká ta latina, hopík. Klasika. Ale snad každé rádio je super. I reklamy. Atmosféra města je skvostná, VC bych chtěl skutečně vidět v HD provedení a i celkově to působí živěj, než předchůdce.

Hned se dostanu k obsahu, ale ještě zmíním AI a mise. Obojí mě vyloženě vysíralo. Ano, zejména nyní upgradovaná obtížnost u hašení aut. Tentokrát ti volové před váma, nejenže ujížděj, ale i zdrhaj pěšky. Chcete říct vtip? Na jednoho pasažéra v taxíku, jsem měl osm minut. Na 20 lidí a 3 hořící auta minutu a půl. Jako, trošku vybalancovat obtížnost by nebylo na škodu :) takovej Demolition Man, lítání s vodním Dodem a jiné chuťovky, vůči tomu jsou jak pro kojence. AI je fakt agresivní, ale mnohdy se mi je podařilo solidně zechcat, například...

odkaz

… jindy jsem musel kvůli neschopnému AI, opakovat. Některé mise navíc působí zbytečně. Celej ten chaos kolem vykrádání banky je kompletně off logiku. Ano, určitě v bance budeme na sebe volat svými jmény. A Tommy by vše zvládl sám, protože jak řidič, tak ti další dva nýmandi, celou akci posrali, navíc k čemu vykrást banku, když Tommy ovládá celé město? Naopak vedlejších misí je o dost víc a bavil jsem se u všech královsky. Závody, lítání s helikopotvorou do kontrolních bodů, kuželkování se Stallionem, playgroundy s různými vehikly. VÍC TAKOVÝCH MISÍ!!!

No a jinak se jedná o masivní upgrade po všech stránkách. Grafika vypadá dost podobně, engine celkově, ale je tam pár lepších efektů, detailů. Navíc, započítejme nějaké motorky (konečně), vrtulníky a pár zajímavých modelů. I plno zajímavých lokací a interiérů přibylo. Malibu i 1 Position jsou fakt delikátní. Užil jsem si v Malibu spoustu zábavy a tancování :)

odkaz

odkaz

... takže jak je vidět, opravdu jsem si to v těch interiérech užil :)

Celkově aj dost zbraní přibylo a i mapa je o poznání větší. Collectibles dávaj solidně zabrat, ale jsou za ně opravdu skvostné odměny. Hráč se dočká i několika solidních outfitů navíc, já si oblíbil ten Havana-ninja (ale kvůli jednomu glitchu si ho už nemůžu vzít) a pak tuhle Jason Voorhees-wannabe...

odkaz

Grand Theft Auto: Vice City je tedy oficiálně mým pátým GTA, které jsem bez cheatů, pokořil na sto procent. Nemá to pro mě takovej drive co se týče postav, příběhů a naopak mi story přijde dost povrchní a osekaná, ale jinak se jedná po téměř všech stránkách o opravdu masivní zlepšení. No a nyní to vypadá tak, že se vrátím domů...

odkaz
+18
  • PC 90
♪♬Billie Jean's not my lover, she's just a girl who claims:♫♪ Nedozvěděl jsem se, co tvrdí Billie Jean, protože mi na mém babeťáckém low end rádiu přerušili vysílání se zprávou o uzavřených mostech kvůli blížícímu se tornádu. Ty kráso, vždyť jsme na Miami, bylo tady snad někdy nějaké tornádo? Samozřejmě, že žádné nepřišlo. Celých 40 hodin herní doby jsem hledal vstup do meteorologické stanice, abych jim ukázal svoje tornádo. Kalašnikádo.

V rámci opětovného dohrání jsem poprvé u jakéhokoliv GTA pokořil 100 %. Rozhodně nejhorší mise byla Hotring, variace na Nascar v kombinaci s Destruction Derby. Vůbec mi to nešlo, ale vždyť poor & stupid jsem, tak jak to? Trochu jsem bojoval i s Vigilante misí (policista), ale po zpřístupnění Hunteru to byla pohodička.

Když srovnám první nebo druhé hraní po vydání Vice City a nyní v roce 2019, tak mi hodně chyběla radost z plnění misí, taková ta překvapenost. Tenkrát jsem byl naprosto unešen, když jsem s motorkou skákal po střechách, abych rozzářil kozičky Candy Suxxx, když jsem byl svědkem Philovy "nehody v Nikaragui při plnění armádních povinností", když jsem ve slow motionu odstřeloval Kubáncům kedlubny pro haiťanskou tetu Poulet. Tehdy to byla jedna z nejlepších her všech dob; nyní už je sice ve všem překonaná (mimo bombastického soundtracku, duh!), ale pořád stojí za to si ji zahrát.

Líbila se mi možnost kupovat nemovitosti, z nichž některé nabízely zajímavé mise (především Malibu Club, Papírny a nejlepší Filmové studio). Postavy nejsou bohužel moc využité, nedostanou mnoho prostoru a tak z nich vyčnívá pouze Mr. Lance Vance Dance a Phil, ale ten jen protože byl i ve trojce.

Pro Vice City je dostupný Reborn mod, který doporučuje všemi devíti prsty hrdý majitel Samsungu. Ten přidává spoustu grafických featur z PS2 a Xbox verze, opravuje velké množství bugů a dovoluje i majitelům nových počítačů si tuhle klasiku zahrát.

Pro: Město, soundtrack, mise, helikoptéry, Hunter, nemovitosti, Tommy

Proti: Zub času, Tommy padající z motorek

+34
  • PC 85
Byť jsem sametové dítě, tedy dítě 90tek, tak i přesto jsem se nechal unést tou hustou 80tkovou lehce legrační a cool atmosférou, která se do floridského prostředí prostě hodí nejvíc. Al Pacino nám to potvrdí, že? Vice City nám přináší parádní stereotyp zločineckého života během osmdesátých let, kde to srší hláškami, kulkami a občas přejetými civilisty. A to k tomu patří. Bodejť! Dyť je taky GTA! To by jinak nebylo ono!

Ještě si živě pamatuju, jak jsem VC hrál těsně po jeho vydání. Bylo mi tehdy asi 8 let. A už tehdy jsem byl unešený z toho, jak to město je prostě cool. Světla, zvuky, doprava... a motorky!! Celé město je velice hezky zkonstruovaný. Až teda na tu poušť (pláž). Miamská pobřežní ulice (nádherná za noci), mrakodrapové centrum nebo taky nebezpečné a věrohodně sestavené cubánské a haitské čtvrti. Hlavní hrdina Tommy je takovej uhlazenej odhodlanej blbeček, ale i přesto jsem k němu cítil hrozné sympatie, možná především proto, že skvěle hláškuje. A když nějaká herní postava skvěle hláškuje, prostě jí nemůžu nemít rád. Což mě přivádí i k tomu, že hra má fakt skvělé dialogy. Rockstar umí. Mise, které s ním děláte jsou různorodé. Jsou lehké, jakž takž, těžké a pak ty setsakramentsky frustrující. (Obzvlášť ty, ve kterých se lítá -_- ) Nicméně nevynecháte s nimi nic, co byste od hry z podsvětí čekali. Drogy, sex, alkohol za volantem a hlavně prachy. Ach, ty prachy. To je oč tu kráčí.

Atmosféra je parádní, ale její největší rozkvět pro mě vždycky přijde, když usednu za volant, rozjedu to na plný pecky během útěku před chlupatými a do toho mi hrajou ty úžasný písničky z osmdesátek. Občas jsem se přistihl, že prostě jen tak jezdím po městě, kochám se rychlostí a okolím, a přitom poslouchám nějakej ten hit. Video kill the radio star, Act like you know, And I ran.... Bomba. Nebo když během mise, ve které máte z vrtulníku postřílet zástupce nepřátelského gangu, hraje Saturday night či při útěku z banky We are kids in America, to prostě člověku přivodí úsměv na tvář. Rádio na téhle hře prostě zbožňuju. Ten výběr je prostě parádní.

Neskutečně, ale fakt neskutečně mě však štvala jedna věc. Spawning (mizení) vozidel. To si takhle jednou jdu na silnici ukrást auto. Čekám. Ha, pěknej rychlej cabriolet se objevil v dálce! Ten beru. Ještě se podívám na druhou stranu silnice, jestli tam náhodou nejede ferrari. Nejede. Když se však otočím zpátky, cabriolet je fuč. Nebo jsem takhle se svým autem zastavil u jedné budovy. Vystoupil jsem s úmyslem, že si ji trochu prohlédnu. Když jsem však šel za roh a pak se vrátil, auto nikde. Prostě zmizelo. Při pronásledování nebo během misí je to hodně na prd. Dále by možná bylo fajn, kdyby mi hra více poradila, jak mám dál postupovat v jejím průběhu. Až podle návodu jsem zjistil, že pro postup je třeba zakoupit všechny firmy a splnit jejich mise.

Vice City je prostě cool. Lepší slovo mě pro to nenapadá. Dospělácká hra, která má grády, vtip a zábavnou akci. A na sprintujícího Tommyho bych se mohl koukat celej den. Ale teď mě omluvte, jdu se ještě projet nočním městem a pak zmlátím několik svých pohlavárů, furt melou o nějakým Mariovi a už mě to sere.

Vedle odkazu na Casablancu jsem na konci čekal nějakou hlášku typu Scarface Say hello to my little friend!. Jo, a Lance je hajzl.

Pro: 80s atmosféra, rádio, zábavné mise, město, dialogy...... a motorky!!!

Proti: Mizení aut a lidí, občas zaseknutí z nevědomosti o dalším postupu

+27
  • PC 80
Vlastně jsem to nikdy nedohrála, protože mě nebral ani příběh, ani hlavní hrdina. Zato mě bavilo to město a ta volnost, když jsem neplnila žádné mise a jenom tak běhala nebo jezdila motorkou po městě nebo po pláži. A zajížděla lidi, a střílela lidi, a usekávala lidem hlavy katanou z místního obchoďáku. :D A později, když jsem se dozvěděla cheaty, jsem vždycky dělala takovej bordel, že na mě po zničení pár policajtskejch aut poslali poldy v helikoptérách a já je střílela bazukou... A všemu vládla stanice V-Rock, kterou jsem si vždycky naladila v autě nebo na motorce a přeskakovala jsem řeky mimo mosty. Neskutečná zábava. Pravá hra na "vyblbnutí"... ;-)

Pro: otevřené město, možnost zabíjet kohokoli prakticky čímkoli, motorky a V-ROCK! :D

Proti: celkem trapná grafika, nezajímavý příběh i hlavní hrdina

+10 +16 −6
  • PC 95
Když vyšlo GTA 3, tak se jednalo o menší revoluci. Ty vole, tolik možností a volnosti! Tenkrát to působilo doslova neuvěřitelně! O pouhý rok později vyšlo pokračování s doplňujícím názvem "Vice City". Zpočátku jsem se na to díval se značnou nedůvěrou. Přece jenom vydat tak rychle pokračovaní velmi úspěšné hry smrdělo sprostou touhou vydělat dukáty nad odfláknutým produktem. Navíc co mohou vylepšit na prakticky dokonalém produktu své doby?

Nakonec díky mé nedůvěře mi dalo Vice City ukázkovou facku, která mi v tomto směru byla paradoxně příjemná. Samotné zasazení hry do 80. let považuji za výborný a velmi originální nápad. A kdo má rád hudbu z tohoto období, tak rozteče blahem! Podle mého pohledu (a sluchu) má Vice City nejlepší herní soundtrack vůbec! Postavy ve hře se také velmi povedly, včetně samotného antihrdiny jménem Tommy Vercetti. Velkým plusem je dabing od několika známých osobností (Ray Liotta, Danny Trejo, Dennis Hopper....).

No a co nějaké ty novinky, nebo vylepšení? Světe div se, ale není jich zrovna málo! Velmi potěšila možnost propíchnutí pneumatik, ať už od policejních bodců a nebo dobře mířenou kulkou. Navíc jsme se dočkali motorek, helikoptér, ale i letadla, které není jen pro okrasu (sorry Dodo). Kromě toho se nám taky pěkně rozpovídal hlavní protagonista, který má dokonce možnost nakupovat nemovitosti a vydělávat na nich.

Letos jsem se znova rozhodl Vice City dohrát. Opět jsem se tak potvrdil, že se jedná o nejlepší titul z GTA série, i když řekněme s odřenýma ušima. Nicméně, pravdou je, že velký ohlas způsobilo vydání posledního dílu ze série GTA, ačkoliv zatím jen na konzolích. Dost lidí určitě namítne, že Vice City nemůže překonat pátý díl už jen kvůli možnostem a celkovému zpracování. To je svým způsobem pravda, ale nejsem si zrovna jistý, že se u pátého dílu budu bavit i více jak 10 let od jeho vydaní tak skvěle jako u Vice City.

Pro: 80. léta, soundtrack, postavy, spousta novinek

Proti: klasické GTA bugy

+33
  • PC 75
Dnes už poměrně překonaná záležitost, obzvlášť v přítomnosti dalších dílů.

Jedno velké stigma o nedostižnosti filmového vyjadřování. Tolikrát mi někdo připomínal, jak moc filmová hra Vice City je. Ale ta neustálá snaha o filmovost nemá cíl, je neuskutečnitelná. V klasickém hollywoodském stylu, který je alfou a omegou všech inspiračních zdrojů Vice City, je nemožné odvyprávět příběh takového rozsahu a s tolika odbočkami. Vice City je kontraprodukt k Mafii, kde se model narace klasického hollywoodského filmu v sevřené podobě ukázal jako ideální.

Filmová estetika je znát ve výchozí příběhové kostře i v její prezentaci. Struktura je epizodická a naprosto schématická. Cutscéna nastolí problém, mise jej vyřeší a na konto automaticky přibudou peníze. Zde je problém - Vice City je svět bez skutečné reakce. Skoro všechny mise jsou mise bez konce, vzdávají se práva na filmové zakončení. Zůstáváme v rozvolněném herním světě beze změny a touha po postupu nás vede k další misi. Ty jsou rozličné, dejme tomu. GTA vždycky bylo a bude o střílení a jezdění, ale obojí umí ozvláštnit se záviděníhodnými výsledky. Navíc série si ví rady i ve vybalancování obtížnosti. Většina misí je docela lehká, když si připravíte náležitý arzenál, ale některé perly vyžadují víc úsilí tak či tak.

Ve filmové podobě by bylo nezbytností, aby bylo vyprávění orientované na hlavní figuru, která s sebou nese děj. A tak předpokládám a doufám, že bude Tony Verecetti zajímavý. Chyba lávky. Je to Mary Sue přesvědčivá jen kill countem. Má dobrého dabéra, ale dočista postrádá charisma. Chybí výraznější motivace. Je to totálně prázdná nádoba, kterou si hráč vyplní, čím chce. Přetrvává jen jediný atribut – je to nedostižný nezodpovědný kretén.

Nutno říct, že jakýkoli silnější požitek z příběhu komplikuje i technologická zastaralost. Postavy jsou obětí přehnaných gest a slaboučké mimiky. Tvůrci, vědomi si tohoto nedostatku, jsou nutní dělat z nich karikatury splácané v podstatě z typizací vnějších syndromů věku / rasy / sociální příslušnosti. Příběh, který se pak utváří jejich činy, trpí stejným handicapem. Je to smutný důkaz, že příběh a formu nelze oddělit, neboť se navzájem ovlivňují. Každá hra, vyrobená s jakkoli revolučními úmysly, je vždy vydána napospas současně dostupné technologii.

A zde je pointa, proč je to vlastně tak dobrá hra. Vice City legitimizuje všechno to groteskní blbnutí a odfláknutý scénář satirou. Je to dílo k prasknutí napěchované vulgárními narážkami na všechny sociální vrstvy žijící si americký sen. Vice City se o osmdesátkový život jen otře (upozorňuje na sebe zejména hudba), ale jeho důvtip a nekorektnost dává stereotypům západního konzumního života přímý knock-out napříč celým stoletím. Satira pak udává směr všem dalším dílům série. Přestože už jsou technologicky vyspělejší a scénáristé si troufají na propracovanější postavy, vážnou tvář nastaví GTA málokdy. Zesměšnění tak brzdí odklon k serióznějším končinám, současně ale vykonává funkci dokonalého štítu proti všem spolkům na ochranu dětské nevinnosti u obrazovky. :-)
+24 +26 −2
  • PC 90
Vice City nezklamalo ani po deseti letech,...

Co na tom, že jsou ve hře jen 2D palmy, auta a lidé se zjevují, aby po nich vzápětí nebylo vidu ani slechu. Den zde má pouhých 24 minut, prostředí města se neustále za pochodu vykresluje a ztrácí v dálce, při přejezdu z ostrova na ostrov následuje loading obrazovka. Prostě řada technických omezení, která dnes převážně řeší alespoň dostupné modifikace. To podstatné, proč hra stále kraluje, je ale ukryto v její hratelnosti.

Osmdesátky jsou dobou mého dětství, takže možnost si zde opět hrát, jako je libo, mi přišla více než vhod. Zvláště, když bylo město dobře prosluněné, plné nadupaných kár, růžových kváder a stylových songů. Do toho stavěly jednotlivé mise na rozmanitosti, dávaly na odiv své zaměření na gangsterskou tématiku. Ovládání nečinilo žádné potíže, stejně tak plnění řady rozličných činností, jež se tu daly mimo hlavní dějovou linku provozovat.

Zamrzí absence plavání, naopak potěší možnost se svézt i na palubě lodí, zajezdit si se čtyřmi typy motorek, zalétat si apod. To zážitek dost obohacuje, protože v GTA III ještě tolik uvedených prvků zakomponováno nebylo. Vodní plocha je poměrně rozlehlá, lemuje všechny části města, akorát nejsou lodě zpočátku přístupné. Přesto se mi v jedné konverzi povedlo odchytit jachtu na golfovém hřišti, z mostu na ni skočit a prohlídce celého města tudíž nestálo nic v cestě. Ačkoli plynuly teprve úvodní hodiny, krátce po započetí nové hry.

Kupování nemovitostí dotváří už tak podmanivou atmosféru, jíž napomáhá především reálné zužitkování tohoto potenciálu. Což v kombinaci plnění variabilních úkolů, s nimi spojených, poskytuje přehršel variant na to, aby každý sám dle sebe uvážil, do čeho investuje získané peníze nejdříve. Zda do tiskárny, klubu Malibu, Taxíka, Doků, autosalónu, filmového studia apod. Nesporným plusem těchto vlastněných objektů totiž je zpětná vazba v návratnosti investovaných financí, poté, co dojde ke zkompletování všech povinností - vážících se k danému majetku. Denní odměnu v určité výši následně stačí pouze osobně vyzvednout.

Hra na dnešních počítačích funguje víceméně bez problémů, tedy až na potíže s načítáním pozic, řešitelné naštěstí pravidelnou zálohou savů. Dále docházelo i k padání v obchodech se zbraněmi, a pokud hráč zajel do sprejovny, nebo zhlédl nějakou animačku. Přeinstalace a vyzkoušení jiné verze těmto patáliím částečně zabránilo. Popř. stačilo nainstalovat Ultimate Vice City a Vice Cry, kde dříve závadná verze přestala v prodejnách zbraní a nářadí padat. Mody vizuálně posunují dojem z hraní na dnešní úroveň, ať už jde o rozlišení, poměr stran, FoV, paletu barev, nasvícení scény a plynulost ve full HD rozlišení. Čímž je decentním způsobem dosaženo v podstatě původní podoby, byť s menším rozdílem, že už není rok 2003, ale 2013.

Dohráno s těmito dvanácti add-ony, Enb Series v0075c3, + částečné ENB Series z 80's Car Packu v.2.0, Widescreen Fix Remake, Load Screen Remover, Vice City x10 Draw Distance, Buyable Marina, Quicksave Mod, Cleo FrameLimit Adjuster, Čeština, GTA Sunny Vice Skin (třetí od zdola), New HUD a CLEO Mod.

...nostalgie je holt svině!

Pro: Zábavné, rozlehlé, variabilní, stylové, modifikovatelné a přesunovatelné na vodě, vzduchu a zemi.

Proti: Nereálný čas, rychle se měnící počasí, lidé a auta mizí a zjevují se. Quicksave Mod v podstatě nepoužitelný, vhodný jen na doplňování zbraní.

+33
  • PC 90
Jednoznačně nejlepší díl GTA. Rozlehlá mapa, zábavnost co víc si přát ?

Pro: vše

Proti: jen pár drobností

-19 +2 −21
  • PC 95
GTA: Vice City je má nejoblíbenější hra ze série GTA především díky zasazení do osmdesátých let, zajímavým misím a také překrásnému, velikostně tak akorát městu Vice City.

Hlavní menu je jednoduché a přehledné, s nádechem růžové barvy. Příběh je velmi zdařilý, mise jsou rozmanité a mimořádně zábavné. Když jsem poprvé usedl do vozu, tak mě mile překvapily rádiové stanice, které hrají mou oblíbenou hudbu z osmdesátých let. Nejraději jsem poslouchal rádia V – rock a Emotion, které hrají mimo jiné i takové hity jako Toto - Africa, Cutting Crew - I just died in your arms či Twisted Sister - I wanna rock. Také ozvučení vozů i všeho ostatního je perfektně zpracováno.

Celá hra se odehrává v překrásném městě Vice City, oproti Liberty City je mnohem barevnější, propracovanější i větší. Poprvé v sérii GTA se zde nabízí možnost podívat se do interiérů některých budov. Město je rozděleno na dva hlavní, přibližně stejně velké ostrovy, mezi kterými se bohužel nedá přepravovat nadzemní či podzemní dráhou. Ve hře je obrovské množství dopravních prostředků, oproti předchůdci zde jsou i motorky a vrtulníky. U filmového studia je zaparkován hydroplán, se kterým je velká sranda létat. Titul obsahuje velké množství speciálních aut, které se získávají za plnění vedlejších misí. Po moři se dá plout s deseti druhy lodí, což je více než trojnásobek toho, co obsahoval předchůdce. Bohužel, Tommy plavat neumí, to umí až CJ v Grand Theft Auto: San Andreas.

Poprvé v sérii GTA je možné kupovat budovy, které slouží k uložení pozice, některé k zaparkování vozů do garáží a také k plnění vedlejších misí. Po splnění všech vedlejších misí v určitě budově začne nemovitost vydělávat peníze, které se dají vybírat.

Hra využívá starý grafický engine z trojky, i přes to je po grafické stránce velice podařená, město překypuje všemi barvami, má mnoho zajímavých míst. Dopravní prostředky jsou taktéž graficky povedené, moc se mi líbilo osvětlení aut v noci. Stejně jako u předchůdce, i zde je každou chvíli jiné počasí, den zde má 24 minut. V noci město vypadá naprosto úžasně, všechno krásně svítí, ze vzduchu je to pěkná podívaná. Malinko mi vadilo, že při dešti vozy nemají zaplé stěrače, ale to je jen taková drobnost.

GTA: Vice City byla ve své době téměř dokonalá hra plná dobrých nápadů, která zaujme i dnes. I přes svou moc pěknou grafiku měla tehdy mírné HW požadavky. Po obsahové stránce tomuto dílu lze vytknout snad jen absenci nadzemní a podzemní dráhy. Malinko mi vadila ještě jedna věc - ukradené vozy velmi rychle mizí, stačí z něj vystoupit a zajít do vedlejší ulice a vůz se ztratí. Procento dohrání se u mě zastavilo na čísle 93.

Pro: překrásné město Vice City, zábavné mise, zdařilý příběh, pěkná grafika, počasí, rádiové stanice, mnoho dopravních prostředků, zasazení do osmdesátých let,

Proti: ukradené vozy rychle mizí, Tommy neumí plavat

+39 +40 −1
  • PC 80
Viděl jsem jej poprvé u kámoše. Zaujalo mě natolik, že jsem k němu chodil téměř každý den po škole, protože doma jsem neměl na něj počítač. Až pak po několika letech jsem na něj počítač měl a rád si zopakoval ty chvíle u kámoše. A stalo se :)

Hrál jsem ho před GTA III, a mile mě překvapila velikost města, volnost, lodě, vrtulníky, se kterýma sem rád létal. Graficky je to na tu dobu pecka.

Pořádně ani nevím co psát, čím začít, jak mě to ohromilo tehdy. Dalo se ve hře zabíjet, krást auta, honičky s policií byly super a příběh a mise a úkoly také. Do toho fajné radio (to sem tehdy ještě nějaké hudební žanry nežral).

Musím pochváli zbraně, nejlepší byl rotačák, rád jsem chodil na Vojenskou základu s rotačákem s třílel všechno živé, vydržel sem to dělat i půlhodiny v kuse. Fakt sranda :)

Fyzika aut byla taková zajimavá ale sedla mi. Výběr aut byl taky skvělý a motorek taky.

To asi stačí, více níže v pro a proti :)

Pro: Volnost, grafika, příběh, lehce zapamatovatelné město, rotačák

Proti: Počase stereotyp

+13 +14 −1
  • PC 65
Tááááák. Dohráno na 98%. Unikl mi jeden balík a jeden skok a už se na tom asi nic nezmění, protože bych do toho musel investovat dalších deset hodin. V tom je tahle hra opravdu silná. Donutí hráče hnát se za totální blbostí opravdu dlouho jenom proto, aby si zvýšil procento dohranosti celé záležitosti. S tím se pojí i to, že si hráč může projít hrou víceméně v libovolném pořadí (nepočítaje li hlavní mise) a tudíž je tu ohromná volnost. S touto ohromnou volností se ale bohužel pojí už ne tak dobrá věc, a sice velmi slabý příběh. Není tu téměř žádný. Cut scény jsou většinou útržkovité a není z nich úplně přesvědčivá motivace hlavní postavy rozstřílet na cucky další tuny gangsterů. Jednotlivé mise jsou spíše samostatnými útvary s minimální návazností. To je pro mě hlavní slabina GTA 3 respektive jeho pokračování/datadisků oproti takové Mafii, která dokázala příběhem naprosto pohltit.

Ještě větším nedostatkem je velká zabugovanost hry. V momentě, kdy jsem neměl zapnutý omezovač FPS, se Vice City prakticky nedalo hrát. Auta neuměla jezdit pozpátku, motorové čluny jely dvakrát pomaleji, mise se načítaly pět minut, myš byla neuvěřitelně citlivá a v polovině případů vůbec nefungovala. Dlouho mi trvalo, než jsem přišel na to, že musím omezovač zapnout. V ten moment se však hra začala (pochopitelně) docela sekat. Holt je to asi daň za příliš rychlý počítač. I tak mi ale dost vadil nepředvídatelný respawn okolí. Stačí se otočit okolo své osy a vše od aut, po lidi se buď naprosto změní, nebo klidně zůstane stejné. Nikdy nevíte. Rovněž fakt, že vaše postava vidí aktivní objekty tak maximálně na sto metrů realistickému dojmu nepřidává. Ovládání helikoptéry je také dost uhozené, když chcete letět co nejrychleji, musíte s helikoptérou nestále "tancovat". Mise, během kterých nesmí zemřít vaši kolegové, jsou taky docela očistec, neboť občas s vámi jdou, ale často se také rozhodnou zůstat někde u zdi ve snaze jí projít. Když kvůli tomu opakujete misi třikrát, tak to zamrzí.

Negativem je bohužel i grafika. Všechno je velmi hranaté, zřejmě bylo použito i docela málo barev, všechno to hodně svítí, ale to beru jako stylizaci. Velmi nepěkné obličeje však jsou dost na závadu stejně jako někdy dost nevzhledné textury. Herní svět postrádá větší diverzitu.

Kvalitní je ovšem dabing, je tu neuvěřitelně bohatý soundtrack, do jisté míry i dobrá hratelnost, ačkoliv hra umí i hodně nudit (některé úkoly jsou co do kvantity přehnané, jako sto lidí přepravených v taxi, sto ukrytých balíků apod.), je zde spousta vedlejších misí, submisí a všelijakých závodů a výzev, které jsem toužil co nejdřívě splnit.

Celkově se ale přezevšechno jedná o poměrně podařenou gamesu a od GTA 3 jde o dobrý krok vpřed. :-)
-5 +9 −14
  • PC 80
Už dnes jde považovat Vice City za klasiku. Dokázalo přitáhnout před monitory i ty, kteří běžně hraní považují za ztrátu času, vyvolalo kontroverzi a zase přihodilo pod kotel ošemetné otázky herního násilí a v neposlední řadě se skvěle hrálo. A to ostaně platí pro celou sérii.

Nabídka prosluněné ameriky 80. let byla více než lákavá. Navíc hráč má tolik možností, kolik jen jde vložit do akční hry z třetího pohledu. Jedni se budou bavit skoky na motorkách, další můžou vytáhnout baseballové pálky na chodce a někdo i může jezdit podle do jisté míry fungujích pravidel dopravy. Prvoplánové? Možná, ale zábavné jakbysmet. A samotný příběh také nezklamal. Inspirace řadou filmů se nedá zapřít, ale autoři z Rockstaru to povedené zabalili do jednoho konsistentního celku. Plusem, a pro mě i tím největším, je i dobová hudba s řadou pro mě nových zajímavých kapel a dřívějších hitů (Yes, A Flock Of Seagulls nebo Whodini).

Podruhé, a především dnes bych hru asi již nehrál, ale pokud přistoupíte na to, že zde jde jen a jen o zábavu, hra jistě nezklame.

Pro: hratelnost, řada možností, stylizace, hudba

Proti: mizení aut

+20 +21 −1
  • PC 100
Je to již dlouho, kdy jsem Vice City hrál poprvé. Tuším že půl roku po vydání (na které jsem se hodně těšil, už od prvního preview v Gamestaru). Je to jako trojka, akorát vylepšené o 142% a zasazené do lepšího prostředí. Tolikrát jsem projížděl ulicemi VC, že už ani nechápu, jak mě to může bavit, ale i tak jsem GTA:VC dohrál asi 8x. A vždy to byla zábava.

100% proto, že hra splňuje vše, co by hra měla mít. Nenašel bych skoro žádné proti. A pamatuji si, že v té době bylo pro mě VC symbol dokonalosti grafiky. Jak ten svět zatím pokročil (moc ne). Přesto se najde pár bodů proti, které však nijak nesnižují výsledný dojem.

Pro: Volnost --- procházení/projíždění se --- vtipy --- hledání balíčků --- útěky před policií trvající desítky minut (zábava) --- zabíjení koltem --- Řízení helikoptéry

Proti: Samozřejmě jsem zkoušel plavat, ale až do IV dílu platilo, že "white men can't swim" --- Příliš mnoho růžové --- Chopper Angel --- Řízení RC letadla

+16
  • PC 95
O prvom hernom dieli GTA, ktorý ma naozaj chytil by som mohol napísať aj esej ale niekedy je priveľa slov zbytočných. Vice city je pre mňa v mnohom prelomovou hrou, hrou kvôli ktorá ma svojho času prinútila k zháňaniu výkonnejšieho PC. A áno, v tej dobe som ho mohol s čistým svedomím označiť za najlepší diel série.

Čo je na nej tak fascinujúce? Žáner mestskej akcie som predtým nepoznal a ktovie či by si ma nebyť Vice City získal. Ale na svoju dobu a herný charakter neuveriteľná voľnosť a rôznorodosť prostredia a misií, vynikajúco podaný príbeh s množstvom narážok na neskôr jeden z mojich najobľúbenejších filmov Scarface a fantastický 80tkový soundtrack si ma priam podmanili. A Tommy Vercetti je skrátka najlepšia postava aká sa kedy v sérii GTA objavila. Byť súčasťou jeho životného príbehu po prepustení z väzenia a sledovať jeho vzostup z bežného mafiána až na samý vrchol hierarchie bolo niečo čo ma neustále poháňalo vpred a nedovolilo mi vydýchnuť až kým nenaskočila záverečná animácia s parádnym odkazom na filmovú Casablancu. Či príbehové, či vedľajšie misie, o zábavu nebola núdza takmer nikdy a obrovské množstvo vozidiel vrátane motoriek, lodí a vrtuľníkov s ktorými hráč mohol manipulovať, priam bralo dych. A to som ešte nespomenul triumf v podobe kupovania nehnuteľností s ktorým hra vyrukovala v neskoršej fáze a ktoré snáď nikdy nebolo podané tak sviežim a zábavným spôsobom. Čerešničkou na torte a dôkazom, že si na výsledku dal Rockstar záležať je aj samotný dabing, ktorého sa zhostili mnohé známe mená ako Ray Liotta, Dennis Hopper či Tom Sizemore.

Vice City bol pre mňa kedysi stelesnením takmer dokonalej hry a spomínam naň veľmi rád.

Pro: Prostredie Miami, voľnosť hry, príbeh inšpirovaný Scarface, hudba 80. rokov, kupovanie nehnuteľností

Proti: hlavne nemožnosť plávať

+78
  • PC 100
Alespoň jeden komentář k této sérii napsat musím a bude to k tomu nejlepšímu dílu z celé série. Nejpromakanější, nijak přehnaný, s výborným hudebním doprovodem a celkovým nápadem od příběhu počínaje. Je zvláštní, že to není spíše San Andreas, což plno lidí nechápalo, když jsem se s nimi bavil. Ale právě u něj mi vadilo, jak moc veliký ten svět je a popravdě mě to dost otravovalo. U Vice City je vše veliké tak jak má být a mně to ke hraní stačilo a na neskutečně dlouhou dobu zabavilo. Klobouk dolů před tvůrci, kteří stvořili tak ohromný svět a vůbec se mi na PC tehdá nesekal.

Pro: vše tak akorát jak má být, nijak přehnané ani mu nic neschází

Proti: vlastně vůbec nic, snad jen až moc 80kový hudební podklad

+17
  • PC 100
První hrou ze série GTA, kterou jsem hrál a strávil u ní mnoho hodin, byla dvojka, poté následovala revoluční trojka ve 3D rozměru, a pak jsem se dostal ke GTA: Vice City, které se pro mě, stejně jako pro mnoho jiných, stalo nejlepším dílem celé série.

Souostroví, na němž se hra odehrává, je veliké tak akorát na provádění nespočtu činností, které se tu provádět dají, přibyly golfová vozítka, motorky a vrtulníky, jenž se staly nejrychlejším a nejpohyblivějším dopravním prostředkem. Dále se tu objevily nemovitosti, kde se daly ukládat pozice a vybírat peníze, kterých ze začátku opravdu není mnoho. Jako ve trojce jsem i zde plnil policejní, záchranářské a hasičské mise, po jejichž splnění jsem byl takřka nesmrtelný a navíc přibyla i mise s rozvážením pizzy na mopedu a mise zmrzlinářská, díky které mi začala vydělávat moje továrna na zmrzlinu.

Úkoly, kterých je vcelku dost, jsou zábavné, ale přesto jsem je proložil buď již zmíněnými úkoly vedlejšími, nebo různými gangsterskými vylomeninami, jako je např. vykrádání obchodů, střílení do kolemjdoucích spoluobčanů a hlavně tancování s nastartovanou motorovkou v Malibu Clubu, které si vždy rád zopakuji.

Největším plusem jsou bezesporu dokonale vybrané hity navozující atmosféru 80. let, jenž hrají místní rádia a naopak největším a asi jediným mínusem co lze Vice City vytknout je fakt, že pro dohrání hry na 100 % musíte mít odskákány všechny unikátní skoky ve hře obsažené, což je mnohdy neřešitelný problém.

Pro: souostroví, hity z 80.let, úkoly a gangsterské vylomeniny, kupování nemovitostí, golfové vozítko a kombinace Malibu Clubu a motorovky

Proti: pro dohrání hry na 100 % nutnost oskákání všech unikátních skoků

+61
  • PC 85
Vice City je neuvěřitelné, jde ve šlépějích a stylu zlatých osmdesátých a už počáteční intro tomu napovídá. Po těch letech stále nabízí neutuchající zábavu, která mě dokázala opět pohltit. I když jsem u VC strávil tolik času, opět mi to nedalo a pustil jsem se do příběhu okolo vzestupu Tommyho Vercettiho. Začátek je sice strohý, ale to bohatě vynahrazují nápadité a zábavné mise, kterých je více než dost.

Oproti předchozímu dílu Grand Theft Auto III je VC daleko barevnější a nabízí více možností jako kupování nemovitostí, létání vším možným a další spoustu blbinek, které budete muset splnit, budete-li chtít hru splnit na 100%. Příběh je opět velmi jednoduchý, ovšem pořád má značnou sílu, především v misích a způsobu plnění. Už jen nestačí si zajet pro úkol, musíte také kupovat majetek a plnit mise, které jsou s tímto majetkem spojené (loupež banky, natáčení XXX filmu ;-) ,..).

Celkově vzato je Vice City pořád stále zábavné. Hlavní kampaň sice zabere něco málo přes 10 hodin, ale nebylo by to GTA, kdyby i po splnění hlavního příběhu nebylo co dělat.

Pro: zábavné a různorodé mise, kupování majetku, vlastní gang, stylový soudntrack, rádoby mobil :-)

Proti: kratší hlavní kampaň, minimální změny v enginu,

+11
  • PC 85
Heh, suprová hra s fajn dějem, svým způsobem pěknou grafikou, hromadou možností a především koňskou dávkou hratelnosti. Hra navíc netrpí žádným stereotypem a má povedené charaktery.
Zvláštní je, že mě ani nenapadají nějaké výtky, tím nechci říct, že je to hra bezchybná, ale ty drobné nedostatky ani nestojí za řeč... pro mě.
Jinak hodnotil bych i víc, ale rozum radí 80%.

Pro: hratelnost, děj, postavy, možnosti, spousta aut, svět není nudný ale naopak se v něm dá skvěle vyřádit, hra se dá hrát i jako oddechovka

Proti: hmm, hmm... ok, tak pro někoho grafika a... nedokonalá fyzika?

+17 +18 −1
  • PC 80
VC je pro mě prvním dílem GTA který se mi dostal do ruky (3ka mi nejela) a ze začátku jsem byl hrou naprosto pohlcen. Velké město, hezká grafika, pěkně zpracovaná 80. léta a k tomu pěkná hudba. Příběh docela ušel, mise byly ze začátku dobrý, časem je to ale pořád o tom stejným. (stejně jako v každém jiném gta). Kupování budov a následné výdělky bylo ze začátku dobrý, ale časem bylo pěněz dost a tak se pro ně ani nevyplatilo jezdit. VC se od ostatních dílu odlišuje mmj také mnohem nižším počtem technických chyb.

Grand Theft Auto: Vice City je povedený díl který přináší některé nové a zábavné věci včetně létání i jízdy na motorce. Určite stojí za zahrání.

Pro: Město, docela dlouhé, různé bonusové mise, úkoly a podobné blbinky, můžete si vybrat co plnit dříve, volnost, velký počet zbraní

Proti: Některé mise, stereotyp

+16
  • PC 90
Stačil pouhý rok, aby se božské GTA III dočkalo svého pokračování. Nebo spíš předcházení? GTA: Vice City je plně stylizováno do 80. let, místo industriálního Liberty City si užíváme plážovou pohodičkou a věčný spěch velkoměsta nahradily rozevláté havajské košile... I když tak úplně růžové to taky nebude, Tommy Vercetti si pro ránu nechodí daleko a hodlá se vypracovat až na vrchol mafiánského žebříčku, takže pozor!

Herní systém se nezměnil, opět chodíte, běháte a užíváte si vynikajícího města. Nemusím snad ani připomínat, jak jsou právě tyto zdánlivě bezpředmětné činnosti zábavné a jak vás dokážou zabavit na celá odpoledne, ani nemrknete. Vedlejších úkolů je taky hromada a vše jen přispívá k onomu blaženému pocitu svobody a herní dokonalosti.

Mezi nejlepší inovace vedle možnosti zkupování budov patří nepochybně motorky, taková PCJ jezdí šíleně rychle a určitě se stane vašim nejoblíběnějším prostředkem pro plnění bláznivých insane jumpů. Vice City je tak krásná hra, jak jen GTA III v 80. letech mohlo být, jen město mohlo být i větší.

Pro: Parádní herní svět, stylovost, dokonale zábavná, arkádová hratelnost, trvanlivost.

Proti: Opět absence multiplayeru, město mohlo být možná i větší.

+26
  • PC 90
Vice City přiletělo jako uragán. V mnoha ohledech stejný, v mnoha ohledech jiný, ale především v mnoha ohledech vylepšený díl byl mnohými označován za „trojku a půl“ a tak jsem k ní kdysi i přistupoval. Proto mě překvapil větší důraz na příběh (na čemž má lví podíl hvězdně obsazený dabing), více možností a barvitější a živější město. Pozlátko, které je jakýmsi křížencem Scarface a Mafie, jsem si užil hned několikrát a u nepříčetného Diaze, který nadává na nefunkční video, bavil nesčetněkrát. S odstupem času jsem došel k názoru, že u žádné jiné hry mě tolik nezamrzela absence multiplayeru, jako u této. Vice City je pro mě prozatím horizontem GTA série.

Pro: Bigger, better, more v tom nejkladnějším slova smyslu

Proti: Absence multiplayeru, některé "konzolové" mise

+16
  • PC 95
Vice city je skvělé. Inspirace seriály z 80 let jsou vidět na každém kroku. Stačí se podívat na jakýkoli akční seriál té doby. Havajské košile, růžová, vrtulníky, drsní týpci co zvládají takové akce, že by se za ně nestyděl ani rambo. To všechno ve Vice city. Pro škarohlídy co píšou že Tommy vypadá jako buzna a celé je to růžové: Fuck off! Ono to tak prostě v těch plážových seriálech bylo. A je to tak i ve hře GTA: Vice city.
Po příběhově velice plytkém GTA3 nám autoři naservírovali už něco lepšího. A ty rádia! Nejlepší muzika z celé série.
Prostě po všech stránkách skvělé.
A nejlepší na celé hře byl moped! Nebo skútr, či co to bylo. Zasloužených 95 procent.

Pro: Nejlepší gtáčko

Proti: Modely a grafika postav, byly celkem hnusné.

+13
  • PC 50
(PŘEKOMENTOVÁNO V R. 2012)

Znovurozehrání "Vajska" po letech mimo jiné znamenalo šanci částečně rehabilitovat jedno z mých možná amplifikovaných (pod)hodnocení zde na Databázi. Paradoxně jsem však hře nakonec ještě ubral. Povíme si, přátelé, proč.

Tato hra je trochu jako bolševické hospodaření. Klíčem k mnoha problémům je ledabylost a humpláctví. Tato a další záležitosti od RockStaru se prodávaly s mottem "jsme leet, provokujem, dlabem na grafiku a nic nás nesere". Psal se cca rok 2003, ve hrách frčela velikost & volnost, a když jste dělali a dodělali nějaký sandbox, měli jste automaticky +1. Vice City bylo proto dle očekávání přijato de facto bezkriticky (nemám vhled do recentní situace, ale řekl bych, že se v kritice mnoho nezměnilo).

Netroufám si hodnotit, jak moc nám GTA: VC "objektivně zestárlo". Výsledek na mě ale už tenkrát působil brutálně polovičatě. Ono se moc rádo říkalo "svižnej engine". Ale přitom trpí syndromem vyhořelé administrativní báby a co nemusí, to neudělá (nevykresluje). Plamenomet fraguje jako blázen - jenže i přes zděné textury. SMGčko naopak běžně "proletí hlavou a nezasáhne". Cíl na zabití / přejetí / cosi mezi tím je vidět na minimapě, ale nikoli na obrazovce. Ne, že by teda vezdejší přestřelky měly potenciál hrát se dobře a bavit; mimo křeslo káry je Vice City nůďo.

Když to přeženu, tak jediné, co jsem si ze znovurozehrání Vice City odnesl, je song Turn Up the Radio, který snad ani nemůže být osmdesátkovější (a který RockStar samozřejmě pouze licencoval, či "tiše propůjčil"). Nicméně uznávám - špetku nezbytné pohodovosti a nejrzůnějšího příjemna a fajnovna do vás hra skrze arkádové drandění v "Poršce", "Ferárku" nebo "Lambu" - na dlouhém bulváru se zapadajícím sluncem v pysku - pravděpodobně nasype...
-2 +16 −18
  • PC 90
Pro mne je VC nejlepsi GTA ze 3D série. Skvělá atmosféra, která na mne funguje, spousta nápaditých úkolů a vyborné mesto. Pár nápadů sice vyznívá trochu "naprázdno" (např. nakupování nemovitostí), ale celkově je to prostě skvělá hra.

Pro: Atmosféra, styl, hratelnost, nápaditost

Proti: Grafika je slabší, možnost řídit lodě a přitom nemožnost plavat

+3 +7 −4
  • PC 85
Pro mě nejlepší díl trojkové série. Rozvíjí koncepty trojky a není zdaleka tak přeplácaně stereotypní jako San Andreas. Výborný soundtrack a celkem normální (alespoň ze začátku, než se pustí do války s celým městem) hlavní postava. Sice placaté, ale dobře navržené souostroví je radost projíždět, navíc barevná stylizace dotváří tu správnou atmosféru "hawai-like" idylického města pro bohaté. Bezva zbraně a spousta originálních (ale také spousta klišoidních) misí, černý humor, spousta zbraní...
+22
  • PC 100
Vice City. I když není ze série nejlepší, mám ho nejradši. Lidé ho buď milují, nebo nesnášejí. Buď je to pro mě nejlepší díl ze série, nebo nejhorší. Nic mezi tím. Já patřím k těm prvním. Miluju Vice City. A když ho miluješ, není co řešit.

Pro: hratelnost, atmosféra, příběh, hudba,......

Proti: grafika

-9 +4 −13
  • PC --
GTA III jsem dohrál jedním dechem, GTA: San Andreas jsem dohrál jedním dechem. Ale GTA Vice City, byť jsem hru rozjel vícekrát, jsem prostě nedohrál. Hra si nedokázala udržet mojí pozornost. Ať to bylo barvičkama ala Barbie, nebo klišovitým scénářem, těžko říct. Přitom hudební doprovod ve hře je absolutně fantastický, dopravní prostředky mě též oslovili. Jako celek na mě ale Vice City nepůsobil silou svého předchůdce či následovníka.

Pro: Absolutně fantasická hudba, GTA.

Proti: Šílené barvy.

+1 +6 −5
  • PC 95
Ano, Vice City je nejlepším dílem ze série Grand Theft Auto pro PC. Nicméně, Grand Theft Auto IV na konzolích je tady a s klidným srdcem můžu říci, že Vice City je překonáno, byť to nejsou osmdesátá sluncem prosluněná léta, ale New York, jak se patří. Grand Theft Auto IV je nejlepším dílem série, nejlepší hrou roku 2008 a nejlepší hrou všech dob. Aspoň tedy pro mě.
-14 +3 −17
  • PC 90
Môj najobľúbenejší diel série. V podstate preberá vizuálne ako aj konceptuálne spracovanie prevažne z GTA III, ale tentokrát je to celé štylizované do 80. rokov na tropický ostrovček s mestom Vice City. Kto pozná gangsterský film Scarface s Al Pacinom vie, odkiaľ brali vývojári inšpiráciu. Keďže sa jedná o 80s roky nebudeme ochudení o vtedajšiu muziku, či už ide o pop, rock, new wave, alebo dokonca latino muziku v štýle Buena Vista Social Club (rrrrradio Espantoso).
Do hry pribudli motorky, ktoré sa zo sárie vytratili po prvom dieli a kopec viac či menej dôrazných vylepšení. Koho baví princíp GTA ako takého nemal by byť sklamaný, pretože si užije jazdenie v autách rovnako ako aj boj a plnenie zábavných misií a minihier. Ak mávate epileptické záchvaty, pozor na pastelkové grafické spracovanie. :)

Pro: herný štýl, Vice City, motorky, lode, hudba, oddychové jazdenie ako aj zábavne misie

Proti: štýl ukladania, celá herná mapa je absolútna rovina, celkovo mohol byť herný svet väčší

+16
  • PC 95
GTA III mělo i přes svou nespornou kvalitu spoustu nedostatků. V době kdy přišlo na PC byl patrný jen zlomek z nich. Až příchod pokračování v podobě Vice City ukázal, co všechno se dalo ještě vylepšit. Skvěle namíchaný koktejl atmosféry a feelingu osmdesátých let, který jakoby po stránce designu i příběhové inspirace vypadl z legendárních filmů Scarface a Carlito's Way. Hlavní hrdina konečně promluvil a to dokonce hlasem takřka hvězdným (Ray Liotta - Goodfellas). Vedlejším postavám propůjčily svůj hlas neméně známé osobnosti filmového, hudebního ale i pornoprůmyslu. Pro úplný seznam doporučuji checknout IMDb a zároveň Vám garantuji, že budete překvapani, kdo všechno to Vice City vlastně účinkoval. Smysluplnější rozhovory ruku v ruce vedly ke zdokonalení příběhu. Lehce vylepšený, ale bohužel stále ještě dost konzolovitý, engine umožnil přítomnost nových dopravních prostředků. Jestli v GTA3 něco chybělo, tak to byly právě motorky. Motorové čluny, helikoptéry a letadla (narozdíl od slavného Doda, tenkrát už normálně okřídlená) byly navíc do hry skvěle zapojeny v mnoha zábavných misích. To samé platí i pro několik, hezky nadesignováných, interiérů. Rádia s opravdu neuvěřitelnými licencemi na dobové fláky opět doplněné neuvěřitelně vtipnými DJ a reklamami. Brzo se na světě objevil neoficiální multiplayerový mod, který i přes viditelné nedodělky nabídl další porci skvělé zábavy přes internet. Mám pocit, že musím vyzdvihnout snad každý aspekt této hry, ale to by komentář byl nesnesitelně dlouhý. Na závěr si dovolím (v Česku) lehce odvážné tvrzení. Vice City bylo často srovnáváno s o něco dříve vyšlou Mafií. Vítězem v tomto souboji bylo tenkrát i teď po pěti letech právě Vice City.

Pro: Atmosféra 80. let, inspirace Scarface, dokonalá rádia, nové dopravní prostředky, interiéry, zábavné mise, neoficiální multiplayerový mod

Proti: Na enginu stále patrný přechod z PS2

+27
  • PC 60
Toto je nejhorsi dil cele serie, ktery me velice zklamal. Svym zajimave podivnym enginem, skoro zadnymi moznostmi a hracem co se podoba "teplousovi" (a vsechno je takovy do ruzova) me tento dil vubec nechytl.

Pro: Dalsi dil GTA?

Proti: Hlavni hrdina vypada jak "teplous", vsechno do ruzova, divny engine (moc takovy detsky se zajimavyma pohybama), skoro zadny moznosti ve hre, atd...

-43 +3 −46
  • PC 85
Podle mě nejlepší díl ze série GTA. Nehrajete tady za žádnýho odrbanýho mukla ani za přitroublýho gangsta-husto-negra. A i když se Tommy od těch předchozích nebude moc lišit, je to zkrátka klasa.
Vůbec situování do osmdesátých let se nadmíru povedlo. Slavné hudební hity, stylová barevná grafika .. to všechno jenom dotváří atmosféru perfektního filmu Scarface, kterým se Rockstar museli s největší pravděpodobností inspirovat.
+21