Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Endless Fables: Shadow Within

19.09.2019
03.10.2019
02.09.2021
03.09.2021
65
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Čtvrtý díl Endless Fables s hlavní postavou antropoložky Pamely Cavendish. V tomto díle se Pamela vrací do rodného města kvůli dopisu od své kamarádky Agáty. Mají totiž možnost vyřešit záhadné zmizení Hanse, ke kterému došlo v jejich dětství. Tehdejší výpověď Agáty a Pamely byla přičítána jejich dětské fantazii, ale nyní se ukazuje, že obě dívky si nic nevymýšlely.

Jedná se o klasickou hidden object adventuru. Hra je tedy kombinací logických hádanek a hidden object obrazovek, kde hráč hledá objekty podle seznamu či obrysů. Hlavní mechanikou hry je sbírání různých předmětů a klíčů, které může postupně hráč zkombinovat a využít pro posun ve hře. V průběhu hry je také možnost sbírat dva druhy skrytých předmětů (collectibles), za jejichž zkompletování hráč dostane achievement.

Hra má tři základní úrovně obtížnosti, které především ovlivňují, jak často může hráč využít nápovědu nebo přeskočit logickou hádanku. Možné je také využít mapy, která zobrazuje všechny aktivní lokace.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
O něco lepší než předchozí díl, ale stále to nedosahuje nějakých zářných kvalit.

Příběh byl o něco zajímavější (ačkoliv předvídatelný) s low-cost Sandmanem v hlavní roli. Celkem mě i bavil hraný německý přízvuk jedné z hlavních postav. Jak je ve zvyku HO adventur, příběh se postupně stával mišmašem největšího kalibru. Celé fantasmagorii nasadila korunu bonusová kapitola, která opravdu neměla ani hlavu ani patu. Tam už ale bylo hodně znát, že ani samotní tvůrci hry to neberou moc vážně.

Hádanky a hledačky opět běžné (ne)obtížnosti s žádnou záludností. Hraní pěkně odsýpalo, nápovědu jsem použila jen jednou, když jsem přehlédla zakasaný papír na jedné obrazovce a nemohla jsem se hnout dál.
+11
  • PC 60
Viete, čo je na hrách ako Endless Fables: Shadow Within a spol. výnimočné ? Absolútne nič ! Aspoň podľa mňa. Bohužiaľ je to moje guilty pleasure podobne, ako má Garret (a vlastne už aj ja) svoje Zombie army alebo Sniper elite, a tak sa k tomuto žánru (#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9) opakovane vraciam, aj keď sú v rybníku ďaleko kvalitnejšie kúsky.

Hry ako Endless Fables patria do skupiny hidden object hier (HOG), kde je to iba o nájdení správneho predmetu a o jeho použití na správnej obrazovke. Kto nehral, ten by mal vedieť, že tých predmetov je vždy počas hrania neúrekom a hráč nerobí nič iné, iba nachádza predmet za predmetom (aj na tých najneuveriteľnejších miestach) a potom hľadá správnu obrazovku, kde by mohol daný predmet použiť. Technicky je hranie vyriešené ako first person adventúra, takže prechádzanie z obrazovky do obrazovky je okamžité a nezdržuje ho pozeranie sa na pomalú postavičku. To má ale za následok, že už po polhodine hrania si človek nepamätá na nič, čo riešil pred chvíľou. Súčasťou hrania sú samozrejme "rôzne" hlavolamy a tu autori HOG hier používajú prakticky non stop tie isté rébusy. Toto ale platí primárne pre hry distribuované vydavateľom Artifex Mundi, kde býva originalita len výnimočne. Kto ale hľadá, ten určite nájde aj naozaj dobrú hru a ja za takýto klenot považujem My Brother Rabbit.

Čo zvyčajne poteší je grafika. Krásne ručne kreslené pozadia na mňa občas pôsobia trošku umelo, ale krásu grafiky som si uvedomil hlavne nedávno. Zakysol som v 3. prípade v Darkside Detective a keďže som potreboval prečistiť hlavu, tak som sa prepol na Endless Fables a veru som sa chvíľu kochal. Pritom grafické spracovanie Darkside Detective sa mi páči tiež, len je to iné.
Zákysy v týchto hrách príliš nehrozia, stačí preklikať všetky prístupné scény a nájsť to jedno alebo 2 alebo 3 blbé miesta, na ktoré bolo potrebné niečo priložiť. Keď je najhoršie, tak pomôžu 3 pomôcky. Mapa vie zobraziť obrazovku, na ktorej je možné niečo spraviť, alebo je tu hint, ktorý ukáže presné miesto na obrazovke a nakoniec pomáha fakt, že sa rébusy/minihry dajú preskočiť. Kupodivu som príliš nekysol ani v prípade, keď som sa k hre vrátil po niekoľkých dňoch. Výnimkou bola hra Path Of Sin: Greed, kde bolo po celý čas prístupných cca 10+ obrazoviek a prechádzanie medzi nimi už bolo naozaj otravné.

Zatiaľ to vyzerá, ako keby som písal len všeobecne a o Endless Fables som nenapísal nič, no nie je to tak, celý popis sedí ako na Endless Fables, tak na ostatné HOG hry, ktoré som spomenul úplne hore.

Takže sumár:
Adventúrčenie: Môže byť
Hádanky/Rébusy: Áno, sú fajn, ale medzi HOG hrami sa príliš často opakujú
Príbeh: Can I laugh to your face ? :)
Grafika: Podľa mňa je fajn
Herná doba: Zvyčajne 5-6 hodín
Verdikt: Oddychovka, skúste

Pro: Oddychovka

Proti: Rébusy sa medzi hrami opakujú, slabý príbeh

+7