Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Le0nidas (14.11.2021 13:18): To máš pravdu, i když si to úplně nepamatuju.

Mě nejvíc štvalo to, že není checkpoint na začátku hry, takže když jsem umřel, než jsem doběhl k prvnímu checkpointu, tak mise skončila a musel jsem ji znovu celou naklikávat. Jednu misi jsem takhle prostě nemohl hrát, tak jsem musel začít kampaň znovu a rozjet to na lehčí obtížnost..
@veselykralicek (14.11.2021 12:46): Nejhorší jsou ty neočekávané smrti, kdy prostě z ničeho nic se pod postavou zbortí most nebo na ni něco spadne. Taky mi hra občas celá spadne, většinou těsně před koncem mapy. Nebýt těchto dvou situací, absence checkpointů by mi ani tolik nevadila, boj samotný mi zatím až tak těžký nepřijde.
Zvolit Hard tady nebyla nejšťastnější volba. Ta absence checkpointů je smrtící. Škoda, že nejde přepnout obtížnost v průběhu.
Na nějaké ty kouzelníky si pamatuji, že jsem tam měl též trochu problém, ale nic extra komplikovaného. Bohužel už si nepamatuji přesný postup, takže bych asi kecal. Ale to už je poměrně blízko konci. Poslední úroveň je podle mě lehčí, co si tak pamatuji.
@special_plan (02.05.2017 22:20): Jo s kuší jsem taky dohrála pár misí - akorát že v této je docela dost těch opancéřovanejch bojovníků a není úplně snadné je účinně zasáhnout. Navíc ze začátku je to těžké protože jak je všude spousta nepřátel a křivolaké uličky tak na sebe nabaluješ při couvání další a další nepřátelé :) No možná to pak ještě zkusím když to nepůjde jinak.

@Kwoky (02.05.2017 22:29): Nejtěžší brnění je drahé :( To bych musela nějak zkombinovat a koupit si minimálně třeba levnější štít (což by možná tak úplně nevadilo když je mi stejně téměř k ničemu :D)
@Walome (02.05.2017 22:06): možná ti to nevadilo, nebo sis rychle zvykl na tento způsob boje, což se mě bohužel nedaří. No snad se mi podaří tohle kolo zvládnout abych se už někam posunula. Nedaří se mi zde probojovat ani k blbému checkpointu.
@Walome (02.05.2017 21:30): mě právě ten štít hrozně štve, protože když provádím útok a potřebuji jej přerušit abych se vykryla štítem tak on musí ještě dokončit ten sek a trvá to dlouho než se začne krýt(když kliknu dvakrát myší tak je to sekvence tří seků, které nejdou přerušit a já jsem prostě zvyklá zběsile při souboji klikat :D ). Dále si nikdy nejsem jistá, že protivníka zasáhnu. Stačí abych stála o něco výš než on,a pak jen promáchnu do prázdna, zato on mě zasáhne.
@CrocoRay (02.05.2017 21:20): No válečníka mám vybaveného středním brněním a nejlepší sekerou - s ním by to teoreticky šlo projít ale v jedné části je tam čaroděj a jakmile na mě začne kouzlit a já než k němu doběhnu tak jsem po pár trefách mrtvá :/

@Walome (02.05.2017 21:17): No popravdě mám jiné oblíbenější kousky :)
@Laurona (02.05.2017 21:06): Já bych řekl, že to bude už kousek od konce, ale musel bych vidět přesně tu misi, jak vypadá. Ale jak se dívám na mapu, kolik jich tam je otevřených, tak to odpovídá tomu počtu misí, kolik jich ve hře je celkově, takže konec nebude daleko a ta hra je hodně krátká.

Jinak jsem taky hrál za válečníka a s dobrým vybavením by to měla být pohoda.
@FildasCZ (01.04.2016 14:07): V té době? ;) Skoro bych se nebál napsat, že takhle by měla vypadat ideální hra pro mě. Grafika dnes již nenadchne, ale neruší. Hudba je nadprůměrná, zvuky se mi líbily. Příběh je poměrně jednoduchý, ale dostačující. S prostředím si autoři také vyhráli.

Co ale funguje, tak je boj. Člověka prostě baví, protože je správně divoký a přitom se dá bojovat i promyšleně. Hodně záleží na volbě postavy, protože pak se každý level hraje (musí) trochu jinak. K tomu ještě plus za to, že jsem raději hrál za záporáka :) Bavilo mě i to, že mi dokázali zatopit i základní nepřátelé.

Takže hra zabaví, levely jsou rozumně dlouhé a přitom je to výzva (kde je krucinál ten checkpoint?). Dá se dohrát i několikrát (zlaťáky, kde jste?) a pak ji člověk odloží a je "hotovo". Není tam multiplayer ani nic, co by člověka udrželo 100 hodin. Prostě si můžu udělat fajfku "dohráno" bez výčitek, že bych něco zapomněl nebo neviděl, a jít o dům dál. Jsem velmi spokojený.
Dohráno. Dvacet hodin příjemné akční rubačky. A musím říct, že jsem fakt rád, že to dopadlo špatně. Prostě konečně změna po všech těch "hepáčích" :)
Zdaleka jsem nevyzkoušel všechno. Taky máte dojem, že některé hratelné postavy tam jsou jen "na ozdobu"?
Stáhl jsem si soundtrack a ono se to dá poslouchat i mimo hru. Wow.
Právě jsem dohrál kampaň za "hodňáky". Nečekal jsem, že mě tahle hra bude až tak bavit. Fakt jsem si to užil a už se těším na druhou půlku za "bubáky" :)
@Walome (25.01.2015 18:35): "na druhou stranu dneska nemůžeš spadnout vůbec"
Tak jasně, to je (alespoň pro mě) daleko horší varianta.

Jen jsem tím chtěl říci, že někdy je hra obtížnější jen z toho důvodu, že je nějaký herní prvek, mechanismus etc. (v tomhle případě kamera) rozbitý/neodladěný/nedomyšlený, což také není úplně dobře.
Jinak řečeno konkrétně tedy v tom Tomb Raider 2 bych ocenil daleko obtížnější překážky, ale lepší kameru. Pádů/smrtí by jistě neubylo (možná ještě přibylo), ale bylo by to rozhodně zábavnější a hlavně férové (zkrátka by záleželo více na tvém skillu a méně na tom, jak ti zrovna kamera přeje:)).
@GodOfTheSick (25.01.2015 09:47): Nekonečené opakování máš právě u starých stříleček, jen pár životů, před tebou nepřítel, a opakování pětisekundového fragmenu kdy ty nepřítele trefíš a on tebe ne... naoapk hry jako Far Cry, Operation Flashpoint: Cold War Crisis atd. jsou skvělé především pro minimální nebo žádnou možnost ukládání, kdy je ke hraní třeba přistupovat odlišněji a úspěch je zde pocitově daleko silnější než u quicksaveových her.
Tak pokud herní designér neumí navrhnou hru, která bude představovat výzvu sama o sobě a těžká je jenom díky způsobu ukládání, tak to prostě neschopnost designéra je. Všechny staré střílečky mají quicksave a jsou snad lehké? Když se podívám na dnešní hry, které jsou označovány jako hardcore - Dark souls, Miami, Alien...tak těžké jsou právě díky způsobu ukládání a nekonečnému opakovaní. A v tom žádnou výzvu nevidím...

Enclave by byla skvělá hra, nebýt zmršená právě (ne)ukládáním.
@Walome (24.01.2015 20:18): Tak absence ručního savu mi kór až tak nechybí, nechyběl mi kdysi u první Mafie a nechybí mi ani dneska. Avšak vítám, pokud je ten save systém dobře navržený (checpointy chytře rozmístěné, žádný respawn hráče bez většího postihu ve stylu Bioshocku/System Shocku etc.). Více mi však chybí ta výzva (převážně v mainstreamové tvorbě, v té nezávislé ještě sem tam něco obtížnějšího vznikne, byť to tedy je třeba najít mezi záplavou casual hříček).

Také jsem si všiml té tendence svou vlastní neschopnost svádět na hru samotnou. Na druhou stranu je pravdou (jak níže píše j.calling.2bad), že někdy jsou některé herní mechanismy opravdu blbě navrženy.
Třebas když vytáhnu svou nedávnou zkušenost- v takovém Tomb Raiderovi 2 jsem měl občas pocit, že za polovinu mých pádů může především řádně pitomá kamera, která zkrátka za každou cenu zvolí ten nejméně vhodný úhel pohledu, který nedává možnost hráči se pořádně rozhlédnout a mnohdy musí skákat zkrátka naslepo (i přes klávesu pro rozhlížení, která nefunguje úplně ideálně). Sice to není nic, na co bych si časem trochu nezvykl a kvůli čemu bych na hru rázem zanevřel, ale asi bych za tohle po zádech autory neplácal (což ale koneckonců platí pro celou sérii, člověk by naivně čekal, že to za těch cca 9-10 dílů trochu odladí). Jinými slovy mám rád ve hrách výzvu, avšak ta výzva musí být férová (ta TR tedy byla ještě příkladem toho nejmenšího zla a dala se i přes pitomou kameru obstojně hrát, jsou určitě mnohem trefnější příklady).
@Walome (24.01.2015 20:18): Ono to ale kolikrát opravdu je designérská zhovadilost. Viz. třeba takový Bound by Flame, který má účelně natolik zhovadile navržený bojový systém, že jsem zařval už v tutorialu a hned nato, v první misi, mi pár přerostlých včel dělalo větší problémy, než všichni bossáci z Dark Souls dohromady. :)
@Isair (24.01.2015 19:27): Já osobně bych si nikdy nestěžoval na obtížnost hry - to je jen důkaz mojí neschopnosti. Tehdy jsme prostě museli ty hry překonat, dneska se hráči vymlouvaj na neschopnost level designérů. V dnešní době prostě chybí u her výzva. Tak jako u nich chybí ruční save, kterej Ti uloží hru přesně tam kde jsem, na což jsem si taky už bohužel zvyknul.
@Walome (24.01.2015 14:45): Na druhou stranu tyhle nynější kousky pak paradoxně odrazují zcela jiný typ hráčů. Takové hráče, kteří rádi hrají a neradi koukají, jak se hra hraje sama.

Byť tedy vyložené podpásovky od autorů typu "save jednou za sto let a nejlépe na tom nejdebilnějším místě a před nepřeskočitelnou cutscénou" také zrovna nevítám.

Avšak mnohdy jsem překvapen, jak některé starší kousky, které mi kdysá přišly opravdu velmi obtížné, jsou ve skutečnosti vcelku přívětivé. To s tou trpělivostí alespoň tedy v mém případě není úplná pravda. Jako malý harant jsem zdaleka u jedné hry nevydržel to, co jsem ochoten vydržet dneska a většinou to po pár úmrtích preventivně zabalil.
@Jo_Do (24.01.2015 14:33): "Kdy už vývojářům konečně dojde, že hra NEMÁ hráče stresovat, ale bavit!" Už jim to dávno došlo, nemáš hrát deset let starý hry. A já si lávovýho obra pamatuju a dal jsem to i bez návodu, tehdy jsme byli prostě trpělivější.
Pokouším se to hrát, ale obávám se, že jsem velmi nespokojen. Savepointy by mě až tak nevadily, ale nutnost opakování CELÉ nedohrané mapy zase od začátku, pokud hru ukončím, to je megaprůšvih, který tam neměl být. Zaseknul jsem se u lávového obra a bez návodu, bych na "správný" postup nepřišel ani za tisíc let. Po znovunačtení mapy - celé zase odznovu. Nevím, jestli seberu morální sílu, abych zase procházel mapu, které vyčištění mi dalo práci a přitom jsem to dělal naprosto a úplně zbytečně!!! Tohle je doslova mrhání hráčovým časem, trpělivostí a energií. Kdy už vývojářům konečně dojde, že hra NEMÁ hráče stresovat, ale bavit! A že nemožnost uložení je demotivující a hře to škodí! Půjčil jsem hru kdysi známému (mám hru dvakrát - jednu ze Steamu zadarmo) a zaseknul se taky někde v úvodu, že je to moc těžké. Je to velká škoda, protože hra je jinak velmi zábavná a kdyby vývojáři nevymýšleli nesmysly a dali hráči možnost uložit si kdekoli, neměl bych problém ten nudný a únavný "souboj" s bossem opakovat. Zatím hru dočasně ukládám k ledu.
@special_plan (17.11.2014 00:41): Což se právě před rokem 2006 razantně změnilo. ^_^

Ale jo, zrovna Enclave by přívětivější množství čekpojntů bodlo. Když jsem to posledně zkoušel hrát znova, ani jsem se nedostal do půlky světlé kampaně jak mě to vytáčelo (a celkově herně ani moc nebavilo, ale to bylo vedlejší).
Ten systém ukládání je opravdu příšerný. V polovině levelu na vás spadne strop, bez šance se mu nějak stihnout vyhnout, a můžete jet znovu od začátku.
Stránka je, pravda, trochu pomalá, asi si všichni přiběhli pro jejich key :) Ale nakonec to funguje.
Mně nejde registrace.. To vyplním a nejde kliknout na to modré. Tedy jde, ale nic se nestane.
@Jack_Dark (21.03.2014 09:54): No jo no, ale už mi začíná docházet dech, dokončuju Tribunál, myslel jsem že to dám v kuse i s datadiskama, ale na Bloodmoon si už dám asi pauzu a přepnu na něco jiného. Nejspíš rozjedu Wing Commander, to je taky velkej rest... Enclave musí holt počkat není prostě v pořadí. :D
Mám klíč, než to daruju na gameminerovi, našel by se snad někdo, kdo by mi byl ochoten za to něco dát?
@PavelU (28.06.2012 21:32): Na tom Amazonu je na přiloženém obalu popisováno, že "Gold verze obsahuje soundtrack, ingame videa, exklusivní kresby, sběratelské karty k vytištění a mnoho více". Tedy asi žádné nové levely či podobné specialitky. Takže obsah této edice bude pro všechny asi překvapení :-)

http://www.amazon.de/rondomedia-Enclave-Gold-Edition/dp/B000ZMWN0I

Enclave jinak byla kdysi vydána na cover CD Doupě. A You Are Empty byla již na Score DVD. Takže pro indie fanoušky bude asi nejdůležitější hrou ten Vessel.
@ViRus (28.06.2012 20:40): Co ta Gold edice obsahuje, nevím. Nic jsem o ní nenašel, snad jen na amazon.de něco bylo. Jj, též už YAE mám ze Score, ale tak, mě to neva. Budu mít konečně Enclave, a navíc fakt oceňuji, že tam dávaj opět staré hry a ne jen ty, co mají max. tři roky od vydání.