Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dune II: Battle for Arrakis


Diskuze

« Novější Starší »
Me prislo, ze se to diky nemoznosti oznacit vice jednotek uz skoro nedalo hrat ani tehdy v devadesatkach. Me jsem totiz smulu, ze jsem pred Dunou 2 hral prvniho a mozna i druhyho Warcrafta.
Tahle hra byla na Amize v pokrocilejsich fazich docela ocistec :) Se to skoro zmenilo na turnbased hru :D
@mazar1234 (01.03.2013 22:18): Ale pak přídeš o jednu jednotku,která by se ti v útoku mohla hodit a kterou musíš držet v pevnosti. Nevidím důvod proč by mělo být lepší vyhodit jednotku v základně, když na bránění základny mi bohatě stačí věže. Vzhledem k tomu, že inteligence počítače není nějak valná a útočí pořád stejně. Při útoku útočím všema jednotkama a samozdřejmě když jsou poškozeni tak se postarám aby jednotky odnesli za útočnou línií daleko od věží.
Komentar Player - male upresnenie, nie je uplne 100% spravne celu repairku obstavat "zdmi", naopak treba ju tak vychcane umiestnit aby jedno rohove policko bolo volne, na toto policko potom treba umiestnit idealne trooper-squad (striela cez prekazky bez nutnosti pohybu) alebo auticko (quad). Vyhoda je v tom ze takto si hrac moze regulovat ci mu jednotku odnesie carryal na miesto zobratia alebo pri posunuti blokovacej jednotky naopak repair facility vypluje jednotku v zakladni. Nie vzdy je ziaduce to odnesenie prec, su situacie kedy je lepsie jednotku vyhodit v ramci zakladne.
@Artran (14.02.2013 16:11): Jsem tam, ale mě tam nejde nic změnit. Nejdřív se mě to ptá na to jestli použít extended memory, pak jestli chci použít myš a pak mě to hodí před setings, kde je nastavený Sount Blaster, ale nedá se tam nic změnit. Jen potvrdit jestli chci nastavení uložit nebo ne.
Hraju Dunu II na Dosboxu a nejde mi zvuk ani hudba. A není to v nastavení. Co mám udělat aby mi šla?
Hmm, píše mi to, že mám nedostatek paměti, co mám dělat? :DDD Ještě, že pomůže DOSBox :)
Ovládanie starej Duny je hrúza a štvala ma aj umelá inteligencia karyolov. Tie mali problém s vypočítaním pristávacej dráhy a často sa zasekli v nekonečnom okružnom lete okolo rafinérky.
"Některé staré hry si své kvality zachovávají dodnes."

Také myslím. A u jiných zase dřívější kvality nesnesou srovnání s moderní konkurencí. Řekl bych ale, že je to normální. ;)
čím víc o té diskuzi tady přemýšlím není můj postoj úplně jednoznačný. Některé staré hry si své kvality zachovávají dodnes. Pak v této době jsme svědky toho, že novější hry často neplatí za lepší. Myslím jejich snahu zalíbit se "mainstreamu" kvůli prodejnosti.
Taky je pravděpodobné, že hra stará 10 a víc let nebude držet dech s nynějšíma. Protože se přicházi na to, co by šlo ještě vylepšit a podobně... (ted to vypadá, že se odstavečky trochu popírají :))

Takže co teď s ohodnocením hry, která před "15 lety" byla absolutní pecka.... Např. Doom teď je jak nějaka pičovinka pro mobily...
hmm a Duna by dnes těžko dostala 70%. Ja z ni byl kdysi uplně urvanej, ale dneska bych ji asi hral jen z nostalgie... hmm? Nebo nebo?
bartas: Ve skutečnosti bys hodnocení v jednotlivých žánrech měnil jen párkrát do roka. Jelikož na hrách pod 80% beztak nikomu nesejde a zbytečné tam to hodnocení měnit. U her, kde na něm už sejde (90% a více) bys možná v jejich žánrech pořadí neměnil ani jednou do roka (resp. i za dva roky). Citelně pak pochybuji, že bys nějaké hře srazil hodnocení na 5%.
Krmit demagogy je stejně zbytečný jako hádat se o tom, kolik Židů umřelo v koncentrácích.
"To můžeš, ale já aspoň nevycházím z chybného předpokladu, ty ano. Vycházíš z chybného předpokladu, že některé staré hry, prototypy, nejsou hratelné, což je ale těžce subjektivní názor, mně hra přijde pořád skvěle hratelná a hraju ji i dnes."

Keď zistíš, kde presne si tu vlastne protirečíš a zaplietaš sa sám do svojich slov, potom môžeme pokračovať v diskusii. Dovtedy idem energiu venovať radšej niečomu zmysluplnejšiemu.

+ pochop kontext a význam slova hrateľnejší, bez toho, aby si si to synonimizoval s jediným hrateľným.
"To ne. Jen ti bude chutnat něco více. Řekněme najdeš novou úpravu steaku a ta dřívější ti bude připadat slabší (začínám dostávat hlad :) ) - V tom smyslu se tvůj "žebříček" steakových restaurací se změní."

Je to marný, je to marný......je to marný.


"Kde je tam (u Duny 2) nějaký starší komentář, který by obsahoval nějaké "pro a proti", které by stálo za řeč?"

pokud jsi byl do ted slepý, neuvidíš.

"Cajk."

Jako bych tě znal celý život :D

"Člověče co máš stále s tím, že se vyjadřuješ k aktérovi diskuze a ne k diskusi samotné?"

Nelži, ale pokud to tak vidíš, učil jsem se od mistra viz tvůj troll komnetář u Duny. Ach to pokrytectví.

"Dělej si to jak chceš. Pokud tě budu za to kritizovat, tak je to mé právo."

Omyl, na nadávání nemáš právo.
"To je možné, ale výsledkem většinou nebude to, že ti přestane chutnat co ti vždy chutnalo."

To ne. Jen ti bude chutnat něco více. Řekněme najdeš novou úpravu steaku a ta dřívější ti bude připadat slabší (začínám dostávat hlad :) ) - V tom smyslu se tvůj "žebříček" steakových restaurací se změní.

"Stejně jako nebereš ohled na pro a proti u komentářů u Duny, které pro a proti obsahují"

Kde je tam (u Duny 2) nějaký starší komentář, který by obsahoval nějaké "pro a proti", které by stálo za řeč?

"tušim jakou možnost výkladu zvolíš"

Cajk.

"je to jako by někdo chudý mohl upadnout do chudoby."

Člověče co máš stále s tím, že se vyjadřuješ k aktérovi diskuze a ne k diskusi samotné?

"Takže všichni budeme denně projíždět všechny komentáře..."

Dělej si to jak chceš. Pokud tě budu za to kritizovat, tak je to mé právo.
To můžeš, ale já aspoň nevycházím z chybného předpokladu, ty ano. Vycházíš z chybného předpokladu, že některé staré hry, prototypy, nejsou hratelné, což je ale těžce subjektivní názor, mně hra přijde pořád skvěle hratelná a hraju ji i dnes.

"Už len v porovnaní s Dune 2 je prvý C&C alebo prvý Red Alert oveľa hrateľnejší."

Hratelné jsou pro mě všechny skoro stejně, každá má něco.

"Hlúposť. Názor predkladám, ale nerobím z neho doktrínu, nenárokujem si na to, aby s ním každý súhlasil"

Já někde tvrdil opak? Kde?
Slayer: Hlúposť. Názor predkladám, ale nerobím z neho doktrínu, nenárokujem si na to, aby s ním každý súhlasil. A aby som ťa parafrázoval. To či to je alebo nie je extrémne je tvoj subjektívny pocit. Nehovoriac o tom, že ja by som naopak zas mohol považovať tvoje stanovisko za extrémne.
Ano, s tím se dá do jisté míry souhlasit Tule. Řekl bych víc, ale jen bych se opakoval.
Slayer: Nútim? Kde presne? :D Alebo nechajme to tak, keď vidím tú krásnu diskusiu na voľné chvíle, tak sa mi nechce ani moc zapájať. :D
Což je ale tvůj subjektivní názor který nutíš ostatním, kterým připadá Duna2 stále hratelná i přes existenci novějších her. Pro mě třeba stále je.
Jab ale netvrdí, že všetky staré hry sú automatické zlé, ide skôr o to, že niektoré "prototypy" a podobne sú dnes už skrátka nehrateľné a iné hrateľné sú. Už len v porovnaní s Dune 2 je prvý C&C alebo prvý Red Alert oveľa hrateľnejší.
Je jasný o co Jabovi jde a myšlenka to není uplně scestná.Něco na tom je. Ale nesouhlasím. Přece ted nepůjdu snížit hodnocení dooma na nějaký minimum s tím, že oproti nynějším střílečkám je to hrůza! Že je hnusnej, hraje se bez myši, Ai nepřátel je nulová atd. takže 5%???!
Dĺžka z toho tiež recenziu nerobí. :) Jasné, že čím výstižnejšie, tým kratšie, ale je to ťažké tak napísať. Zároveň záleží aj od komplexnosti hry. Napr. RPG vs FPS, tam bude ten komentár u RPG takmer vždy dlhší.
Ja si rozhodně myslím, že komentáře tady na dh se nemusejí pokoušet být recenzemi. Naopak oceňuji i kraťounké týkající se byť jen jednoho aspektu hry. Klidně hodně suběktivní. Na recenze jsou zaměřené jiné weby. Nicméně obsahlé "recenzo-komentáře" co by ne.
"A ty tu mou? :) Tzn. vedle těch tvých neporovnatelných prožitků si stále lidi přece jen mohou doporučit restauraci s dobrým jídlem..."

To je možné, ale výsledkem většinou nebude to, že ti přestane chutnat co ti vždy chutnalo.

"A co "pro a proti", mám je tam napsané?"

Stejně jako nebereš ohled na pro a proti u komentářů u Duny, které pro a proti obsahují, udělal jsem to samé, je to fér ne? Takže stále trvá to, že komentář má takovou podobu jakou kritizuje u ostatních. Tvá pro a proti ale i tak mají dost malou vypovídací hodnotu aby mohla obhájit 85%, takže si moc nepomůžeš, kdo jinýmu jámu kopá...však to znáš, je na čase začít se z jámy škrábat ven.

"Pozérem jsem nikoho konkrétního netituloval. A ano, jsou to nadávky."

Ano, ty jsi to zvolal obecně, netituloval si konkrétně ale větší počet nejmenovaných lidí, to je mnohem lepší, jistě to neni tak hrozné jako když si ty řekl mně, že jsem guma větou "nebud guma" která jasně říká že jsem guma a nemám jí už být, samozřejmě můžeš použít svůj vlastní výklad, že to znamená že se teprve nemám stát gumou, protože jí zatím nejsem a nadávka to vlastně nebyla : ) tušim jakou možnost výkladu zvolíš. Jestli ta slova minule zmíněná považuješ za nadávku, tak to potěš koště, si orpavdu zvláštní člověk (zvláštní - neni nadávka, neplakat)

""A ne, zatím si mě neuvedl do argumentační nouze."

Pravda, nemohl jsem tě uvést do nouze, když ani nenastala chvíle kdy byl argumentů dostatek, je to jako by někdo chudý mohl upadnout do chudoby.

"na tvůj odstaveček, kterýžto jsem ti zkopíroval do předposledního příspěvku. ;-P"

jaký odstaveček? O tom jak dopadne diskuse? To nemá co dělat s citlivostí, jen jsme dopředu naznačil, že nemá absolutně smysl nějak argumentovat a bude to další zbytenčá diskuse na jejímž konci budou mít obě strany stejně stejné názory jako před ní i kdyby je někdo praštil argumentem po hlavě, a jak je vidět, nemýlil jsem se.

"Může to napsat do diskuse. Udělená plus a mínus mi přijdou jako relativně minoritní záležitost. A mávat mi tam nějakou etikou pak zábavné (i přes tu mou útlocitnost). :)"

Takže všichni budeme denně projíždět všechny komentáře u kterých jsme dali plus nebo mínus a do diskusí psát reakce na každý edit, který lidé musí na základě Jabova návrhu provádět každých pár měsíců provádět, aby se vyhnuli nařčení z pozérství a sentimentálnosti od člověka jehož komnetáře trpí tím samým neduhem za který kritizuje.

Ještě štěstí, že pluska jsem dal snad dvě a mínus jen jednou někdy před dvěma lety, nebude to velká práce ani za předpokladu kdyby o to msnad uvažoval.

Stojím si za tím, že obsah jednou napsaných komentářů se nemá měnit už jen minimálně kvůli jakési etice natož aby se měnil každých pár měsíců či let.

Divím se, že jemný a citlivý hoch jako ty nepozanal že slovo "jemnocitný" byla vulgární nadávka a ne vysmívání.

Jestli chceš dál vést diskusi na téma nadávky a city, obrať se na linku důvěry, v opačném případě, pokud už nemáš nic nového, co tu ještě nepadalo, končím.

P.S. jemný a citlivý jsou také nadávky, bacha na to.
Marty: Tu ide o to, že komentár a recenzia sú dve odlišné záležitosti. A keď niekto napíše komentár (nie podľa toho, že tu máš tlačidlo pridať komentár, ale podľa toho, že je to napísané ako žurn. žáner komentár) a povie, že je to recenzia, tak to z toho komentára recenziu nespraví. Ani naopak. A myslím to teraz všeobecne. Každopádne či už sa jedná o komentár alebo recenziu, v oboch prípadoch by to malo mať nejaký logický/argumentačný podklad jednotlivých myšlienok. A opäť to myslím teraz všeobecne bez ukazovania prstom na konkrétne osoby. :)
Tul. - To, že ty si nemyslíš že je to recenze neznamená, že já ano.

Samozřejmě, nikdy jsem psaní profesionálně nestudoval, jsem amatérský pisatel. Ale opravdu tomu nechci říkat komentář, to co píšu beru jako recenzi. I proto se snažím psát delší, vystihnout klady a zápory, zmínit zajímavosti, zkušenosti ...

Ty si to ber jako komentář, já na tebe taky neLOLuju, když to tak chápeš :-D
"jinak jsem samozřjemě počítal s tím, že pochoopíš tu analogii."

A ty tu mou? :) Tzn. vedle těch tvých neporovnatelných prožitků si stále lidi přece jen mohou doporučit restauraci s dobrým jídlem...

"Co jsem se dozvěděl o důvodech pro obhájení hodnocení 85%? To, že jsou tam auta, policie a hlavním hrdinou je babička, kteoru někdo honil a ona umřela, vypovídací hodnota? Nula."

A co "pro a proti", mám je tam napsané?

"Považuješ slova jako pokrytec, pozér (s tím si přišel ty jako první) a věta "etika ti nic neříká" ve smyslu editování komentářů, přijde ti to jako nadávky?"

Pozérem jsem nikoho konkrétního netituloval. A ano, jsou to nadávky. A ne, zatím si mě neuvedl do argumentační nouze. ;) Btw když už se mi tu snažíš vysmívat za mou útlocitnost, tak bych tě mohl znovu upozornit na tvůj odstaveček, kterýžto jsem ti zkopíroval do předposledního příspěvku. ;-P

"Další problém se starým komentářem a jeho editem je ten, že kyž ho někdo napíše a vyfasuje za ně hodnocení plus a mínus, tak je dost nefér ho pak měnit"

Může to napsat do diskuse. Udělená plus a mínus mi přijdou jako relativně minoritní záležitost. A mávat mi tam nějakou etikou pak zábavné (i přes tu mou útlocitnost). :)


"Pokud to má znamenat, že do budoucna budou mít komentáře vyšší úroveň, tak jak bych vůbec mohl být nespokojen?"

Jaký do budoucna a budou? To už se snad děje hezky dlouhou dobu. Edit - a jsi stejně nespokojený jak je vidět.

"Odpověď máš i v jedné z těch citací, které jsem ti znovu kopíroval."

Hm, tak nic, je to marný, moji odpověd máš v odpovědi na tvé odpovědi. Jsi na řadě mě odkázat na tvé odpovědi atd..

"Hele já ti nevím... Existují třebas i recenzenti jídel a kuchařky. Chceš to opravdu tahat na kulinářskou úroveň? :)"

Hele já ti nevim, ale ještě jsem nenarazil na to aby někdo někomu argumenty vyvrátil proč mu má jídlo co mu chutná, přestat chutnat a má mu začít chutnat jiné, které je prý lepší, jestli máš link na něco takového, sem s ním, jinak jsem samozřjemě počítal s tím, že pochoopíš tu analogii.

"U Duny 2 asi od předevčírku. Ten tvůj mišmaš..."

Že by proto, že hra je stará a nemá cenu to rozpitvávat v komentářích jaká je, každopádně at byla situace taková či maková před pár dny, bylo mi to jedno, myšlenky na rejpání do lidí jsem kvůli tomu neměl.

"Které se ti konkrétně nelíbí?"

Neřekl jsem nelíbí, nelži, jen trpí tím co sám kritizuješ a na to jsem poukázal, např. Carmageddon.
"Můžeme obdivovat silná auta, ostřílené řidiče či nekompromisní policisty. Nicméně všichni víme, kdo je skutečným hrdinou - babička.
Ano, kolikrát jsme při jejím zahlédnutí zpomalovali, honili jí dvoukilometrovou rychlostí ode zdi ke zdi a děsili klaksonem. Její srdíčko to bohužel nevydrželo a do dalších dílů se již nedostala. Čest její památce! "

Co jsem se dozvěděl o důvodech pro obhájení hodnocení 85%? To, že jsou tam auta, policie a hlavním hrdinou je babička, kteoru někdo honil a ona umřela, vypovídací hodnota? Nula.

"Tzn. teď bys podle toho svého původního návodu měl tu diskusi už ukončit."

Považuješ slova jako pokrytec, pozér (s tím si přišel ty jako první) a věta "etika ti nic neříká" ve smyslu editování komentářů, přijde ti to jako nadávky? Jsi normální? (nadávka) nebo ti došly argumenty, který prý máš tak rád a chytáš se stébla?

Pro tvoji informaci, slova jako pokrytec a slovo jako pozér, které si zanesl ty, nejsou nadávky, ale slova vyjadřující význam aniž by bylo nutné ten význam rozepisovat, to je většinou smysl existence takových slov.

No nic, oprávněnost použití těch "odporných nadávek" jsem podložil argumenty, důkazy a dál to nebudu pitvat, jsi příliš jemnocitný, příště třeba řekneš, že ti nadávám když řeknu "nemáš pravdu"

"Slayer - Další problém se starým komentářem a jeho editem je ten, že kyž ho někdo napíše a vyfasuje za ně hodnocení plus a mínus, tak je dost nefér ho pak měnit a z lidí co ho ohodnotili mínusky a plusky dělat blbce, etika ti koukám taky nic moc neříká."

Z pochopitelných důvodů se ti někam zatoulala reakce na tenhle odstaveček, možná se tě dotkla ta vulgární nadávka s etikou, na kterou si ale reagoval, no jo no, jsem sprostej jak dlaždič.

P.S. omlouvám se za nadávku "nelži" ve větě před citací z Carmageddonu.
"A kolikrát mám já tobě napsat, že dřívější komentáře nejsou recenzí, protože byly psány v určité době kdy se na ně nahlíželo úplně jinak? Pokud je to to jediný co tě žere, tak tohle prostě pochop a bude klid, evoluce délky a obsahu komentářů s postupem času je snad jasným důkazem ne? I memphis jako zakladatel měl podle svých prvních komentářů o jejich podobě trochu jinou představu když tohle zakládal."

Pokud to má znamenat, že do budoucna budou mít komentáře vyšší úroveň, tak jak bych vůbec mohl být nespokojen?

"Civilizací je tušim 5 dílů už? logicky by ten první měl mít tragické hodnocení, protože koncept na kterém stavíš její stálou kvalitu, kterou obahuješ hodnocení se s dalšími díly pokud vím nemění, ale mění se grafika atd. vylepšuje se, první díl by tedy měl být skoro odpad, poslední s nejlepším hodnocením."

Odpověď máš i v jedné z těch citací, které jsem ti znovu kopíroval.

"Heh, zkus mi prosím argumentovat tak, aby si měl přesvědčil, že mi má rakvička chutnat víc než indiánek, podlož to argumenty, jestli to ovšem neni zrovna ten případ "jak kdy" který nelze vyargumentovat, jestli je to ten "většinou by to mělo jít" tak s chutí do toho, třeba mi fakt indiánci začnou chutnat víc."

Hele já ti nevím... Existují třebas i recenzenti jídel a kuchařky. Chceš to opravdu tahat na kulinářskou úroveň? :)

"Radši uvidím mišmaš kritických, těch kde lidé vzpomínají, těch kde lidé chválí atd. než sloupec nezáživnejch rádoby chytrejch sraček co kritizujou v podstatě jedno a to samý furt dokola. A tenhle mišmaš tu momentálně je."

U Duny 2 asi od předevčírku. Ten tvůj mišmaš...

"může si pročíst tvé první komentáře zde na databázi a trpí těmi samými neduhy co tady kritizuješ"

Které se ti konkrétně nelíbí?

"Stojím si za tím, že jsi pokrytec, /.../ Pravý pozér jsi tu zatím jen ty. /.../ etika ti koukám taky nic moc neříká."

Versus:

"Chtěl jsem se vyhnout obvyklému scénáři diskuse na internetu (argumenty, diskuse, hádka, nadávky, konec)"

Tzn. teď bys podle toho svého původního návodu měl tu diskusi už ukončit.
"Proboha tohle už není možné. Kolikrát už jsem napsal, že je mým cílem, aby si lidé ta vysoká hodnocení v komentáři uměli obhájit? "

A kolikrát mám já tobě napsat, že dřívější komentáře nejsou recenzí, protože byly psány v určité době kdy se na ně nahlíželo úplně jinak? Pokud je to to jediný co tě žere, tak tohle prostě pochop a bude klid, evoluce délky a obsahu komentářů s postupem času je snad jasným důkazem ne? I memphis jako zakladatel měl podle svých prvních komentářů o jejich podobě trochu jinou představu když tohle zakládal.

"Minulost se opravdu mění"

Hm, tohle nepochopíš, no nic.

Civilizací je tušim 5 dílů už? logicky by ten první měl mít tragické hodnocení, protože koncept na kterém stavíš její stálou kvalitu, kterou obahuješ hodnocení se s dalšími díly pokud vím nemění, ale mění se grafika atd. vylepšuje se, první díl by tedy měl být skoro odpad, poslední s nejlepším hodnocením. To je jen můj odhad, civilizaci jsem nehrál, ale mám dojem, že koncept se nemění. Pokud si je takhle neohodnotil, si to co sám kritizuješ.

"Jak k hodnocení Dune 2 přijde taková Civilizace, která je skutečně schopna i po dvaceti letech nabídnout nestárnoucí koncept?"

To je hezké, když jde o tvojí oblíbenou hru, je nestárnoucí, když jde o jinou hru na které ti tolik nesejde, tak je koncept zastaralý a nemůže nikoho bavit a proto jsou to pozéři co hodnotí falešně, hm, co dodat? Spíš to vypadá, že tě sere jak k otmu přijdou tvé oblíbené hry.

"Tak ať to ale kurník to toho svého komentáře napíší!"

Tak ale kurnik, už ti bylo ovysvětleno proč jsou první komentáře takové jaké jsou, stále je to těžké pochopit?

"Jak kdy, většinou by to mělo jít. Ale já byl ostatně i připraven na tuhle variantu, proto jsem dříve napsal:
"Tenhle naprostý nedostatek kritického pohledu (který by snad měl být předpokladem komentáře) je skutečně zarážející. A ano, pozérství je jednou z možných příčin. - "Hle, dovedu ocenit klasiku a zařadit se tak mezi zdejší desgutátory archiválií". Možnosti jsou i další (například sentiment, kterýžto je často schovaný pod tím vaším "hodnocením z hlediska vlastní doby"), ale z komentáře sis vypíchnul právě to pozérství. Ať už jsou ale důvody jakékoliv, tak nadále považuji deset nekritických komentářů po sobě za zcela zbytečné.""

Heh, zkus mi prosím argumentovat tak, aby si měl přesvědčil, že mi má rakvička chutnat víc než indiánek, podlož to argumenty, jestli to ovšem neni zrovna ten případ "jak kdy" který nelze vyargumentovat, jestli je to ten "většinou by to mělo jít" tak s chutí do toho, třeba mi fakt indiánci začnou chutnat víc.

"tak nadále považuji deset nekritických komentářů po sobě za zcela zbytečné."""

Víš, co ty považuje za zbytečné, to je upřímně asi každý mu fuk, někdo prostě jen chtěl vyjádřit svůj názor, krátký, dlouhý, kritický, nekritický, takový a makový a neřeší jestli už jich nebude moc apod. blbosti jako experti tvého typu. Tohle je databáze her, kde má každý možnost vyjádřit názor na svojí hru, nežeň to extrémů, jestli to chceš, vytvoř si svojí databázi, vraž si do podmínek jak má vypadat správný komnetář, kolik jich může být toho samého typu, kolik pochvalných, kolik kritických, kolik vzpomínkových, nasad tomu měřítka, nevyhovující mazej a uvidíme jak ti to pofrčí. Stejně jako ty nevidíš smysl v deseti nekritických komentářích za sebou, nevidim já smysl v deseti kritických za sebou, to je co? Radši uvidím mišmaš kritických, těch kde lidé vzpomínají, těch kde lidé chválí atd. než sloupec nezáživnejch rádoby chytrejch sraček co kritizujou v podstatě jedno a to samý furt dokola. A tenhle mišmaš tu momentálně je.

"pokud je vaše hodnocení vedeno kriterii, které nejste schopni pojmenovat, tak to alespoň čestně řekněte, nikdo vás za to nezastřelí. Ale je fajn, že se konečně alespoň v něčem cca shodneme."

Na čem jsme se shodli? Nějak se ti to plete, lidé je umí pojmenovat, ale prostě to neudělali z toho či onoho důvodu, zblázni se z toho třeba.

"Na ty tvé závěrečné odstavce už ti jen můžu napsat, že si psal komentář v roce 2008. Ty chyby by si v téhle době už měl umět vidět."

Ano, věděl jsem je, jenže opakuju se jak vůl, že o komentářích tehdy byla uplně jiná představa než že má sloužit jako recenze. A jestli ti nestačí tohle "Proti: z pohledu tehdejší doby nic" z mého komentáře jako dostatečné vysvětlení, tak si marnej případ. I kdybych chyby napsal, hodnocení bude furt stejný. Největší prdel je, jak vůbec nepřipouštíš to, že někdo třeba od doby té své staré hry žádné další, které by byly nové, nehrál nebo jich hrál málo. A to nemluvim o tom, že jsou lidé co hráli Dunu, C&C a pak se na to třeba vysrali a nové hry už nehají vůbec, ale ty stejně do nich budeš rejt, že neumí zkritizovat svou oblíbenou starou hru a ani omylem tě nenapdane, že jí nemají vlastně s čím srovnávat.

To co jsem vynechal a nereagoval na to, nestálo mi to za to, je to prosté.

Stojím si za tím, že jsi pokrytec, si stejně zatížen tím co zde kritizuješ a tvůj způsob hodnocení her, který lidem chceš vnutit je mimo. Kdo mi nevěří, může si pročíst tvé první komentáře zde na databázi a trpí těmi samými neduhy co tady kritizuješ, ale hádám, že u tebe to bude v pořádku, správně by si je měl totiž smazat a udělat tak jak zde kážeš a upravovat je všechny každých pár měsíců. Pravý pozér jsi tu zatím jen ty.

Další problém se starým komentářem a jeho editem je ten, že kyž ho někdo napíše a vyfasuje za ně hodnocení plus a mínus, tak je dost nefér ho pak měnit a z lidí co ho ohodnotili mínusky a plusky dělat blbce, etika ti koukám taky nic moc neříká.
Dal jsem si práci a snažil se v té recenzi-komentáři zmínit skoro vše, co mě v souvislosti s Dunou 2 napadlo.
"Tvůj komentář lidem vyčítá, že jí dali vysoké hodnocení, že je to falešný sentiment, pozérství a neschopnost vidět chyby. Proč tohle v komentáři těm lidem vyčítáš, vždyt je to nesmysl, vyčíst můžeš tak maximálně absenci kritiky v prvních komentářích když teda tolik chceš vyčítat."

Proboha tohle už není možné. Kolikrát už jsem napsal, že je mým cílem, aby si lidé ta vysoká hodnocení v komentáři uměli obhájit? Před pár minutami dostal Marty McFly ode mě plus. Prosím už mi opravdu uvěř, že nejsem idiot a jsem schopný konzistentní argumentace. Když si ty mé příspěvky projdeš lépe, tak to snad zjistíš.

"Jabe, co je to za hloupost? Doba se mění? Minulost se nedá změnit, čas kdy lidé hru hráli, jejich pocity se přece němení, to nejde změnit."

Tohle není blbost. Minulost se opravdu mění, jelikož je vždy vnímána prizmatem současnosti. Je to všechno záležitost interpretace. Že se něco kdysi událo je jen základem toho, co si z toho vezmeme. A že se nemění pocity lidí... Jako dítě jsem zbožňoval koprovku a četl Neználka. Dnes koprovku nejím a Neználka už bych nečetl (teď pro účely diskuze pomiňme, že je prostě jen určen určitému věkovému publiku).

"O Civilizaci tady kromě jedné zmínky v tom tvém výčtu her nevidím ani slovo. Pokud narážíš na svůj koentář u hry, nečetl jsem, neni potřeba, co jsem napsal i tak platí."

Ještě stále na téhle straně je tento odstavec:
"Co se týče originálu, tak nevím, proč jej principielně stylizovat jako "nepřekonatelný". Možná jej něco překoná, možná ne. Možná bude tak kvalitní, že ti, kteří jej hráli, už nebudou mít takovou chuť hrát jeho kopie/pokračování (u mě by se týkalo právě té civky). A možná že jej podobné hry (mohlo se to stát třebas Alphě Centauri - žel nepovedlo se zcela) překonají. Originál tak sice přijde o svůj piedestal, ale stále bude super. Koneckonců civku vždy zachrání její geniální koncept. Podobně jako se to děje s některými deskovými hrami (šachy třebas). Neměj o ty hry strach a neboj se kopnout si do žánru, který prostě musí každého časem omrzet, tedy alespoň do té doby, než kdosi dokáže přinést zase nějakou tu originalitu."

Ještě dříve pak:

"Jak k hodnocení Dune 2 přijde taková Civilizace, která je skutečně schopna i po dvaceti letech nabídnout nestárnoucí koncept? Dokonce by podle mého snadno zabavila i hráče, který by si ji zahrál roku 2011 poprvé. Byť se na pohled v real-time strategiích také mnoho nezměnilo, tak třebas (ať neomíláme jen tu možnost označit více jednotek) větší odlišnosti jednotlivých bojujících stran a nutnost kombinovat různé jednotky rozhodně přispěly k většímu strategickému požitku a skutečně toto mohla mít už Dune 2 (pokud by chtěla svůj piedestal podobně jako Civilizace)."

"A je to tu, vždyť si odporuješ, chceš mi snad říci, že tu neni konkurence s lepší grafikou, zvuky atd.?"
Upřímně ne, není. HoMaM V i Kings Bounty jsou hnusné jak noc. Obdobně Planescape má prostě totální stylizaci. Dám ti jiný příklad. Třebas Maniac Mansion 2: Day of the Tentacle - ručně kreslené (podobně pro jiné třebas Monkey Island 2) a když to dobře uděláš, tak to prostě nezastará.

"Že to pro tebe neni důležité a nehodnotíš to, to přeci může říct i každý kdo Duně dal třeba 100%? protože hodnotí uplně něco jiného než ty kritizuješ, oni jsou zaslepení pozéři, ale ty ne?"

Tak ať to ale kurník to toho svého komentáře napíší! Ať napíší, na základě čeho to hodnotili tak kladně! O tohle mi sakra celou tu dobu jde, abyste si to uměli obhájit. Dejte si Dune 2 třebas tři sta procent, ale napiště proč.

"kolik má kdo příznivců apod. tak už to prosím nevytahuj, je mi to uplně ukradené a přijde mi to trapné."

Jasně, je ti to trapné, přesto se za každou cenu pokoušíš mi tohle hledisko přišít. Tak ti gratuluji, to si mě tedy přesvědčil.

"/.../ žabomyší válka."

Proč si zrovna tohle vypíchl v reakci? No, to je fuk...

"NELZE takhle revidovat zábavnost hry jak už jsem napsal, je to jako by si se chtěl se mnou hádat, proč mi víc chutnají rakvičky zatímco tobě chutnají indiánci, tohle prostě nelze vyargumentovat stejně jako zábavnost hry i když má chyby."

Jak kdy, většinou by to mělo jít. Ale já byl ostatně i připraven na tuhle variantu, proto jsem dříve napsal:
"Tenhle naprostý nedostatek kritického pohledu (který by snad měl být předpokladem komentáře) je skutečně zarážející. A ano, pozérství je jednou z možných příčin. - "Hle, dovedu ocenit klasiku a zařadit se tak mezi zdejší desgutátory archiválií". Možnosti jsou i další (například sentiment, kterýžto je často schovaný pod tím vaším "hodnocením z hlediska vlastní doby"), ale z komentáře sis vypíchnul právě to pozérství. Ať už jsou ale důvody jakékoliv, tak nadále považuji deset nekritických komentářů po sobě za zcela zbytečné."

Tzn. - pokud je vaše hodnocení vedeno kriterii, které nejste schopni pojmenovat, tak to alespoň čestně řekněte, nikdo vás za to nezastřelí. Ale je fajn, že se konečně alespoň v něčem cca shodneme.

"Kdyby si si nemyslel, že má hra dostat méně než 70, tak by si to přeci nenapsal, tak proč si nedal méně?"

Pro mě osobně je i dnes na 70%. :) Pokud někdo dá padesát a bude to dobrý komentář (kde si hodnocení ospravedlní), tak mu dám "+". Pokud někdo dá 100% a hodnocení si ospravedlní, tak dostane "+". Pokud deset lidí napíše komentář k ničemu, tak dostanou mínus. To moje pokrytectví mi teď buď můžeš přesně vyložit nebo se na to vykašlat, protože tahle část opravdu je žabomyší.

Na ty tvé závěrečné odstavce už ti jen můžu napsat, že si psal komentář v roce 2008. Ty chyby by si v téhle době už měl umět vidět. Nebudu ti vymlouvat "lásku", ale pevně věřím, že si každý člověk i ke svým "láskám" postupně vybudujeme o něco racionálnější pohled, kterýžto je založen na reálných kvalitách protějšku. ;)
Btw jsem schopen vidět chyby i u PST. Sám jsem zmiňoval soubojový systém, v diskuzi i píši, že by tam ty souboje nemusely vůbec být. 7c zdeť zmínil jiné neduhy, s nimiž rovněž nemám problém souhlasit.

"jsou pozéři atd. kromě toho si jím sám, pokrytectví už jsme ti dokázal."

Ani trošku ti tohle nepřijde dětinské? Můj komentář měl účel vyprovokovat diskusi. Čeho chceš dosáhnout ty? Prosím buď tak hodný a příště mi to už nepiš. Nic z těch přívlastků, které mi uděluješ, nemám a navíc jsou zcela mimo účel diskuze. Můj komentář byl schválně lehce provokativní (úspěšně - diskuze tu je), pokud se jím cítíš uražen, pak je mi líto. Byť se tedy i přiznám k lehkému přesvědčení, že to možná je i tím, že udeřil správným směrem.
"Jab -Hamster: Tady by šlo u určitý ideální cíl. Těžko mohu někoho nutit, aby se tím cítil vázán. Nicméně jde mi primárně o to, aby lidé místo nicneříkajících řečí psali i u starých her komentáře kritické (s plusy i mínusy) a informativní. Projdi si komentáře k Dune 2 a řekni mi, které ti o hře skutečně něco užitečného poví."

Opakuju, aby to náhodou nezapadlo. Např. u mě je problém v tom, že jsem ho napsal v době vzniku databáze a myslel jsem že komentáře mají sloužit k něčemu jinému než jako recenze, už to chápeš? Nehledej v tom žádnou konspiraci, tenhle "problém" najdeš u každé hry, kde jsou první komentáře z roku 2008/9 bez ohledu na jejich stáří.

Nehledej v tom Jabe žádnou konspiraci, ty komentáře jsou prostě stručné a obsahují jen vlastní vzpomínky proto, že vznikly v době vzniku databáze, prostě tenkrát se nepočítalo s komentářem jako recenzí. Ale i u těch si můžeš všinmout, že do pro/proti se píšou kolikrát chyby.

Dnes slouží komentář jako recenze, tehdy ne, zajímavé je, že když někdo napíše dlouhý komentář a snaží se obsáhnout vše, přijde zase jiný expert a háže hovínka za to, že je to moc dlouhé, kdo to má číst apod.

Prostě člověk si nevybere a takoví lidé řešící jedno či druhé už ke koloritu takových databází asi patří, jendou je internet pro všechny a nedá se s tím nic dělat.
Hamster: "V takovém případě pak ale spíš nechápu, proč se s tím desátým "je to pecka" komentářem obtěžovat..."

Jo, to já také ne, ale jak kdo chce. :)
Uf, no bude to dlouhé.

"Ty, zkus to. Trochu zatlačím a třebas to půjde."

Jabe, tohle nech být, bud se na ten film koukni znova, nebo to nech být, už takhle mi zabere věčnost reagovat na vše z tvé strany ohledně her. Kromě toho nevěřím, že by to bylo k něčemu, nevěřím.

"Prosím pěkně zcela polopaticky mi vysvětli, jak jsem to podle tebe myslel, jelikož tomuhle nerozumím."

Tvůk komentář lidem vyčítá, že jí dali vysoké hodnocení, že je to falešný sentiment, pozérství a neschopnost vidět chyby. Proč tohle v komentáři těm lidem vyčítáš, vždyt je to nesmysl, vyčíst můžeš tak maximálně absenci kritiky v prvních komentářích když teda tolik chceš vyčítat, ale už jsem ti vysvětlil, že např. u mě je problém v tom, že jsem ho napsal v době vzniku databáze a myslel jsem že komentáře mají sloužit k něčemu jinému než jako recenze, už to chápeš? Nehledej v tom žádnou konspiraci, tenhle "problém" najdeš u každé hry, kde jsou první komentáře z roku 2008/9 bez ohledu na jejich stáří.

"Hru lidé hodnotí podle doby, kdy ji hráli. Ale doba se mění. Mění se "konkurence" a stará hra se tak dostává do nové společnosti (a já posté opakuji, že tady jsou staré i nové hry a proto musí být logicky porovnávány mezi sebou). V ní se buď osvědčí nebo ne."

Jabe, co je to za hloupost? Doba se mění? Minulost se nedá změnit, čas kdy lidé hru hráli, jejich pocity se přece němení, to nejde změnit.

"Už to hodně přeháníš. Máš v úmyslu tedy ještě diskutovat?"

Nepřeháním, jen to na mě tak působilo podle toho tvýho příspěvku.

"Jak moc si prosím četl části mých příspěvků, kde píši o Civilizaci?"

O Civilizaci tady kromě jedné zmínky v tom tvém výčtu her nevidím ani slovo. Pokud narážíš na svůj koentář u hry, nečetl jsem, neni potřeba, co jsem napsal i tak platí.

"Vůbec si neuvědomuj, že by měl Planescape špatnou grafiku. To stejné si neuvědomuji u HoMaM. U těchle her je nejdůležitější ten aspekt, který nestárne."

A je to tu, vždyť si odporuješ, chceš mi snad říci, že tu neni konkurence s lepší grafikou, zvuky atd.? Že to pro tebe neni důležité a nehodnotíš to, to přeci může říct i každý kdo Duně dal třeba 100%? protože hodnotí uplně něco jiného než ty kritizuješ, oni jsou zaslepení pozéři, ale ty ne?

"Super. Asi bych se mohl hádat, že si jen snažíš uhrát laciné diskuzní body"

Už jsem ti řekl jaký má pro mě význam vítězství v diskusi (znáš ten obrázek o tom jak je to s vítězem diskuse stejné jako s vítězem paraolympiády?), a kolik má kdo příznivců apod. tak už to prosím nevytahuj, je mi to uplně ukradené a přijde mi to trapné.

"Já, ech, teď končím magisterské studium dějin."

Skvělé, mohli bychom vést třeba soukromě diskusi na téma Holocaustu, přistání na Měsíci, světových válek atd., jelikož si docela nezmar, mohla by to být plodná diskuse tedy pokud náhodou nemáme stejné názory o čemž pochybuji a pokud nejsi ten typ, který by lidi raději zavřel do blázince nebo do vězení za názory v těchto věcech než s nimi vedl diskusi. Mělo by to větší cenu než tato žabomyší válka.

"Nebo nutně nadále přicházejí s novými pohledy a argumenty?"

V důležitých otázkách funguje to první ne ta druhá možnost, ta platí tak maximálně tam kde je to úplně nepodstatné s téměř nulovým dopadem, můj názor na základě pozorování. Kromě toho, tobě stále nedochází jedna zásadní věc, NELZE takhle revidovat zábavnost hry jak už jsem napsal, je to jako by si se chtěl se mnou hádat, proč mi víc chutnají rakvičky zatímco tobě chutnají indiánci, tohle prostě nelze vyargumentovat stejně jako zábavnost hry i když má chyby.

"Slayer - Další ukázka pokrytectví, napařil si Duně 2 70%, proč? viz tvoje citace."

"Viz můj komentář především. Já nevolám po tom, aby všichni kopírovali mé hodnocení. Já volám po různých argumentech o kvalitě hry, s nimiž logicky přichází i různá hodnocení."

Tak znovu, tohle JE ukázka pokrytectví protože si prohlásil tohle "Bohužel ani pod oněch 70% nikdo nešel. Ať žije klasika a absence vlastního názoru! Nasázejme všem hrát starším 15 let stovky! Pozér je bůh! " Proč si tedy ty nebyl ten co vystoupil ze stínu pozérství a falešného sentimentu a nenapřil si hře méně než 70%, proč? Ta hra má takových, z dnešního sentimentem nezaujatého pohledu, chyb, že si to zaslouží, tak proč těch 70% když si na to stěžuješ? Kdyby si si nemyslel, že má hra dostat méně než 70, tak by si to přeci nenapsal, tak proč si nedal méně?


"Jde mi o to, aby lidé dokázali v komentářích nahlédnout i chyby her svého dětství, aby k nim uměli být kritičtí. V opačném případě to pak bude vypadat jako zde, kdy se objeví deset pochvalných komentářů bez řádných argumentů pro vysoké hodnocení, které pokud už si něco vůbec dovolí kritizovat, tak jen to, co už připomněli jiní (tzn. nejde označit více jednotek)."

Ok, já pochopil si mylím dokonale, kdyžtak mě oprav.

Jde ti o to, aby lidé hodnotili hry, které hráli jako první, v dětství atd. podle toho jaká už za ten odstup času vyšla konkurence, chceš aby při každé nové hře co vyšla, upravovali svůj názor na tyto staré hry a trávili tak život neustálou úpravou komentářů. Zcela ignoruješ fakt, že hru lidé hráli když vyšla nebo byla aktuální nebo se k ní dostali jako k uplně první hře, ignoruješ, že lidé jí hodnotí právě z pohledu toho okamžiku, kdy jí hráli a hrozně te to pálí, že jim říkáš pozéři atd. a vidíš v tom faleš a zcela si odmítáš připustit že to tak není a pro lidi je ta hra stále skvělá a super na čemž má zásadní podíl, že ji prostě hráli jako první nebo když nebyla konkurence a jejich pohled je stále upřímný. Nechceš pochopit, že to PROC je bavila a pořád se jim líbí jim zkrátka NEMUZES vyargumentovat jak jsem řekl výše na příkladu chuťovém. Nemůžeš někomu vyvracet lásku, to proč ho něco baví, nemůžeš vyvracet to proč někomu něco chutná, nemůžeš vyvracet pocit radosti, smutku. Tvůj postup, pokud by byl přijat jako závazný, by dal vzniknout nesmyslnému žebříčku her, který by trpěl neduhy a problémy, které jsem vyjmenoval a hlavně, je uplně utopický, nemůžeš z lidí eliminovat jejich vzpomínky a pocity, které měli v době hraní té staré hry a které zažívají opět když jí hodnotí. Kromě toho lidé ty chyby vidí, píší je, ale neberou na ně ohled stejně jako nebereš ty ohled na chyby Tormentu, Civilizace atd.

Nemůžeš někomu vyvrátit že stále miluje na 100% nějakou holku s tím že ta holka je tlustá, nosí brýle, kouše si nehty, zestárla, neumí vařit atd. myslíš, že tohle se ti povede někomu vyargumentovat? Bude pro tebe ten člověk falešnej pozér protože jí pořád miluje na 100% a je mu jedno, že má chyby, že kolem je konkurence lepší? Budeš starýmu dědkovi argumentovat proč ta seschlá švestka vedle něho už stojí za pendrek protože konkurence, budeš mu řikat pozér? Já na Duně vidím chyby, má hroznou grafiku, zvuky, málo jednotek, špatní ovládání, ale víš co? Mně je to uplně u prdele, já tu hru mám pořád rád, protože když jí hraju dnes, je to jako když jsem jí hrál poprvé a ty pocity atd. to prostě nestárne, nevnímám ty chyby, protože to pro mě vlastně ani podstatné chyby vůbec nejsou a hra mi jako celek funguje, má pořád kouzlo, nesejde mi na nich, protože je jako chyby ani nevidím, jelikož to nebyly chyby ani tenkrát, moje hodnocení hry je naprosto upřímné a já ani další si nezasloužíme aby někdo jako ty měl řeči o pozérství, falešném sentimentu a lahaní si sama notabene když se sám chováš vlastně úplně stejně. Ty si reviduj kvalitu hry jak chceš, je mi to jedno jaký tomu napaříš hodnocení, ale neber si prosím do pusy ostatní, které takto inzultuješ naprosto neprávem! To je jediné o co mi jde, stejnou patetickou řeč jako já mám např. o Duně bude mít za 15 let třeba někdo o Crysis, protože třeba to je hra, ke které přišel jako k první a bude jí obhajovat stejně a žádný Jab mu to nikdy nevymluví. U starých her lidé ty chyby vidí, zmiňují je v komentáři, ale neberou na ně ohled při hodnocení, protože hodnotí podle doby kdy jí hráli, v jakém pořadí jí hráli atd., ne podle data vydání a hodnotí zcela upřímně z důvodů, které ty prostě nikdy nepochopíš.

Hry se hodnotí především podle doby, kdy já člověk hrál, zda byla první a podle dalších zásadnách faktorů, jestli někdo hru hodnotí podle data vydání, podle toho jaká se za další čas urojila konkurence atd. tak prosím, ale nemáš absolutně právo říkat o ostatních, že jsou pozéři atd. kromě toho si jím sám, pokrytectví už jsme ti dokázal.

Bojuješ ne blbou bitvu, ale blbou válku.
Jab: Aha, tak teď tu po tobě někdo skočí s definicí komentáře jakožto útvaru, tudíž já bych se s prominutím opět pomalu vytratil. :)

Nicneříkající žvásty a přefouknutá tvrzení mi vadí u všech her, nejen u starých. Ono tady jde dost o to, že pisatel se může rýpání v detailech vyhnout, jelikož většina lidí co to bude číst hru hrála, nebo prostě ví která bije. V takovém případě pak ale spíš nechápu, proč se s tím desátým "je to pecka" komentářem obtěžovat...
Hamster: Tady by šlo u určitý ideální cíl. Těžko mohu někoho nutit, aby se tím cítil vázán. Nicméně jde mi primárně o to, aby lidé místo nicneříkajících řečí psali i u starých her komentáře kritické (s plusy i mínusy) a informativní. Projdi si komentáře k Dune 2 a řekni mi, které ti o hře skutečně něco užitečného poví.
Jab: Možná máš v základě v nějakém rejpalském smyslu pravdu, ale to neznamená, že to s tím časem degradujícím hodnocením příliš nekomplikuješ. To bych si dřív vrazil šroubovák do nohy, než abych se takhle prcal s žebříčkem na herní databázi. Nebuď Ebb.
Marty McFly: Zbytečně se proti mně v tom komentáři vymezuješ. Plusko si za něj zasloužíš. I z toho důvodu, že obsahuje informace a vysvětlení, kterým dosavadní tuctové pozitivní komentáře hravě strčí do kapsy.
Jab: Pro někoho klad nemusí notně znamenat klad pro toho druhého a osobně musím napsat, že komentář neslouží k bodovému výpisu kladů a záporů, tudíž vysvětlovat někomu, že se mně libí ten či onen aspekt hry a jinému ne je trochu nelogické, tak typické pro člověka, přesvědčování, že ten můj názor (klad/zápor) je ten jediný správný. Jistě se shodnem na tom, že debata ohledně hodnocení fosilních herních kousků je sporná, ale více se přikláním na stranu hodnocení podle doby, kdy ji člověk hrál nikoliv v době kdy vyšla. Problém je, když někdo začne těmto hrám vyčítat třeba technickou stránku (antialiasing, 5.1 zvuk nebo lan multiplayer a kdesi cosi) proč je tam tak málo jednotek aj.
Ale samozřejmě, že je třeba je hodnotit podle doby vzniku. Jak jinak ? Nějaký nový klon Arkanoidu je lepší, než ten první co byl kdysi dávno vydáván.
EDIT: Lepší grafika (daleko lepší), zvuky, hratelnost, ovládání.
Jenže ve své době ten první, originální Arkanoid neměl sobě rovného, proto se z něj také stala legenda. Ne kvůli novému klonu, ale kvůli tomu prvnímu.

Který bych případně hodnotil podle doby vzniku.

Samozřejmě mohu do recenze uvést jak se mi hra hraje dnes. Mimochodem, posílat jednotky po jedné je překvapivě snadné, i když mi to přijde divné (to, že mi to nevadí).
ViRus: Tak se stát skutečně může, pak ale chci, aby mi ty přetrvávající klady ve svých komentářích popsali. ;)

P.S. V téhle diskuzi jde především o ten názor, že hry se mají hodnotit podle doby svého vzniku. Já jej považuji za zcestný a proto se dohaduji.
Jab: Řečnická otázka: nemůže to být prostě tak, že ti, kteří podle tvé definice nejsou schopni sundat růžové brýle a začít kritizovat své oblíbené hry žádné brýle nemají a opravdu hodnotí s tím, že jsou podle svého subjektivního dojmu přesvědčení o vysokém hodnocení. A tudíž nechápu proč by měli argumentovat v komentáři záporem, když podle nich žádný nemá a taktéž nechápu proč nedokážeš pochopit a zabýváš se komentářem/hodnocením někoho jiného. To je jako bys mě nutil si koupit rohlík, ale já si chtěl koupit chleba.