Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Ria Kon (07.04.2020 00:35): Tu by som len dodal, že tie nižšie hodnotenia (napr. moje) nevychádzajú z nejakej "objektivity", ale z vlastných dôvodov, prečo som sa pri hre bavil/nebavil a je normálne, že u každého majú rôzne dôvody rôznu váhu. Inak si myslím, že na zábavnosti stavia /pridanej hodnote stavia svoje hodnotenie väčšina ľudí na DH.
@Cathan (komentář): Ach má spřízněná duše... až mi nostalgická slza ukápla :')
Zcela chápu, osobně vždy přidávám do svých hodnocení 2 subjektivní položky - oblíbenost (= chuť si znovu zahrát) a celkovou přidanou hodnotu (emoce, vzpomínky). DH má být okno do společné duše hráčů, ne souhrn objektivních recenzí.
@Richmond (10.02.2020 13:36): Ono sa to samozrejme prelína. Keď prevažuje adventúrna zložka, je to jasný príbehár; keď logická tak už plánovač. V každom prípade je to ale vyspelejší poddruh hráča, než čistý príbehár. :D
@Charllize (10.02.2020 13:04): Hráčsku obec si musíš rozdeliť na tri skupiny, ktoré hľadajú v hrách diametrálne odlišné veci a prestaneš sa jedovať. Príbehári si potrpia na videjká, prepracované postavy a kvalitné dialógy. Súbojári vyťažia najviac zábavy z prepracovaných pravidiel súbojového systému. Plánovači zas potrebujú premakané systémy mikro- a makromenežmentu. To je celé, súbojári a plánovači sa výborne zabavia aj pri klišoidnej hre, ale príbehári potrebujú nové a neznáme reálie.
@pajmič (10.02.2020 11:15): Ono ne kazdemu to fanatsy klise vadi, spis naopak.

Doprdele to je tak těžký, udělat RPG o tom, že jsem rytíř, co putuje do daleký země, kde bojuje proti skřetům a porazí dávný zlo? Dřív to nebyl problém... dneska se každej kroutí a vymejšlí buzerantský "meta" sračky typu veverka na mrtvý kočce.
Ožralýho detektiva co buduje socialismus...
Kdo je na to zvědavej?
Dragon Age II je najlepší diel série a aj napriek popísaným problémom má Kirkwall atmosféru :)

Inak zase raz sa potvrdzuje, že sto ľudí, sto chutí, pretože Awakeing mi určite nepríde lepší ako pôvodná hra v ničom z toho, čo tu odznelo. Nevravím, že mi v daných aspektoch príde horší, akurát mi nepríde lepší :)
@Vurhor (09.02.2020 23:39): Je zaujímavé ako rôzne môžeme brať plusy a mínusy hier. Mne sa totiž Dragon Age 2 páčil viac ako jednotka. Aj to mesto sa mi páčilo a pôsobilo na mňa exoticky a to, čo sa na hre tebe nepáčilo, sa mne páčilo a naopak súboje ma tam veľmi nebavili. :)
Taky považuji Origins za nejlepší díl série, ale pořád je to slabý. Celá série má dobré momenty, ale ty se vejdou do 2 hodin, zatímco hraní přesáhne 200h+. Něco jako si jít pro čokoládu do septické nádrže.
trojku zadne mmo prvky nekripli a je nejlepsi z cele serie. Jen nazor, stejne jako ten podemnou :)
@John Mirra (09.02.2020 19:53): V rámci všech těch tří her a jejich DLC je celá série vesměs příjemnou cestou (i když s občasným zaškobrtnutím), obzvlášť díky importům různých rozhodnutí do dalších dílů, díky kterým má člověk pocit, že sleduje jednu velkou příběhovou ságu. Mass Effect trilogie tohle ale stejně zvládala líp. Originy osobně třeba považuju za nejlepší díl série, takže u toho zbytku asi opravdu nepochodíš. :)

Dragon age 2 je jedna velká nuda v nejhnusnějším městě v historii RPG s věčně recyklovanými interiéry a exteriéry (souboje tam jsou ale sranda).
Co se týče Inqusition, kdyby to bylo lineární po vzoru Originů, mohla by to být opravdu skvělá hra. Ale jelikož ji kriplí ty postižený open world prvky, které opravdu působí jako nedodělané MMO, je to "jen" dobrá hra. Příběh a parťáky třeba zvládla skvěle (A má jedno fakt skvělý DLC - Trespasser)
Tak jsem to konečně poprvé dohrál a musím říct, že je to takové fakt meh... docela jsem se do toho musel nutit, taky mi to trvalo asi rok. Další díly už asi zkoušet radši nebudu :)
Chcem sa spýtať kúpil som si Ultimate edition a na mojom PC s win 10 mi ukazuje že error a pritom keď som na tomto PC mal win 8.1 a mal som hru cracknutu tak išla bez problémov. Nejaká rada? plss
Mě na nejtěžší obtížnost protáhla celou hrou mrazící vlna.

A líbilo se mi, jak se kdysi někdo ve fóru o Dragon Age někdo chlubil úplně absurdními hodnotami dmg při použití nějaké hromady debuffů a třesku many. Ale to bylo použitelné jen na mágy myslím.
Imho je to docela jedno, já měl rád spirit. Všechny magie se dají ale naboostovat na max povolená maxima. Zejména díky předmětům v Awakening. Já si teď nevzpomenu, kolik max je povolený bonus k magii z předmětů (+50%?). Vygoogluj si to, ať v budoucnu neskládáš zbytečná komba.

P. S. Jo. Damage cap bonusu z předmětů do magií je +50%. Nad to to nemá smyslu boostovat. Píši to ve svém Awakening komentu. Říkal jsem si, že jsem to někde zapsal. :)
@John Mirra (22.12.2018 20:58): Jj, já to dohrál za mága několikrát (čistý mágy na achievementy). :-D Na začátek hry se hoděj první tři ohnivý kouzla a první tři mrazivý kouzla, ohnivý si vezmi první. Zplozenci i nemrtváci jsou snadno zranitelný ohněm a mrazivý kouzla jsou instakill na démony zuřivosti. Taky se ti bude hodit Drtivý vězení a jako čtvrtou řádku kouzel si vezmi debuffy. Co se týče obrany, hodí se Arcane Shield a Rock Armor. Curse of Mortality je dobrý na bossy a revenanty.

Co se týče specializací, spirit Healer je fajn, ale Blood Mage a Arcane Warrior jsou pouze v prvním díle. :-)

Nenech se zlákat Storm of the Century. Na to je potřeba si dělat build hned od začátku a nestačí mít jen schopnost vyčarovat Bouři, ale i ochranný kouzla, aby tě taky neodrovnala + dlouhý casting time + stísněné prostory ke konci hry.
Máte nějaký tipy jak to hrát za mága? Jaký kouzla jsou fajn a jakým se vyhnout? Ty popisky mi tam nepřijdou moc užitečné (např. nevím jak dlouho který kouzlo trvá, kolik dává damage atd.)
@raisen (komentář): Já se od Cauthrien třeba nechávám porazit vždycky. Hrozně se mi líbí ona mission impossible pasáž, kdy Wardena může jít osvobodit dvojce vybraných parťáků. Plus i příběhově je to takový hezký a zajímavý. :)
@Jab (29.04.2018 11:24): Jakožto veliký znalec Simpsonů dobře vím, že Mr.Burns ani vůdce sekty nedopadli zrovna dobře, ale já věřím, že budu úspěšnější :-)

Právě hraji datadisk k tého hře. Jsem stále relativně na začátku, nicméně mám dokončeno hodně přes dvacet questů. Ale i tak mi hra píše, že mám splněno či odehráno 0%, ale prozkoumaný svět mám hned od počátku 100%. Nechápu, jak a co ta hra vlastně počítá :-). Jestli si myslíte, že ješitně nemohu hře odpustit, že jsem dle ní splnil původní hru jen na 50%, tak máte pravdu :-)
@Jab (29.04.2018 09:45): Přesně jsi to vystihl. Nehledě na fakt, že hodnocením cizích komentářů přicházím o svou pečlivě budovanou auru nadstranického a osvíceného mudrlanta, který je buddhisticky povznesen nad přízemní svět hodnocení :-). Nicméně jsem udělal výjimku :-)
@CeBrk (29.04.2018 08:36): Jó, to byla spíš reakce na Malignuse. Jinak samozřejmě je i tohle věc ryze subjektivní, ale osobně bych spíš dal plusko dobře napsanému komentáři, se kterým třeba i nesouhlasím, než nějakému (fan/hejt) výkřiku.

Tohle srovnávání mi přišlo právě dost zajímavé, protože jsem jeden z těch, kteří sice hojně hráli staré hry (Prince of Persia apod.), ale takové to období promakaných hardcore her z 90. let jim uniklo. Resp. mně hlavně unikla všechna tahle velká izometrická RPG a dneska už nějak nemám sílu je dohánět. Přišlo mi zajímavé především srovnání, co se množství dialogů týče, protože zrovna Dragon Age mi přišel dost ukecaný, obzvlášť když sis přišel požvatlat s parťáky do tábora. A to mě na dvojce mrzelo snad nejvíc - tam jsou dialogy a socializace osekané na nutné minimum.

Co se týče toho nadšení, s hrami to má takhle snad asi každý. Dneska už mě též dokáže ohromit máloco a zrovna Dragon Age považuju za slušné RPG, ale nic, co by mi vyrazilo dech a byla tam i řada věcí, co mi během hraní pila krev.
@JohnCZ (29.04.2018 07:39): To máš asi pravdu, však můj předchozí příspěvek byl spíše takovým vtípkem na odlehčení. Ačkoli je otázka, co to vlastně je tak kvalita komentáře. Je to jeho gramatická a slohová vytříbenost? Nebo objektivní shrnutí všech kladů a záporů hry a logická argumentace na jejich obhajobu? A to je ten problém, tohle jsou hodně subjektivní věci, takže ten souhlas a nesouhlas trochu s kvalitou souvisí.

Při "recenzování" a psaní komentu k Dragon Age se mi hodně honilo hlavou, nakolik jsem objektivní a nakolik nostalgický. Má oblíbená RPGčka z přelomu tisíciletí (Fallouti, Baldurs Gate, Planescape Torment a částečně i Arcanum a Icewind Dale) hodnotím povětšinou o dost lépe než Dragona Age, ale možná jsem jen sentimentální a mám růžové brýle. Tehdy bylo vše tak nějak novější a já nadšenější. Není snadné se od toho oprostit. Z výše zmíněných her asi nejvíce miluji Fallouta 2, ale zdejší parťáci toho opravdu moc nenamluvili a neměli až na řídké výjimky žádné příběhové pozadí, takže vlastně byli horší než ti v Dragon Age. I questy v těchto hrách nezřídka nebyly nijak zvlášť originální. Možná, že kdybych všechny hry hrál dnes poprvé, také bych je tak vysoko nehodnotil. Nejsem si jistý. Na druhou stranu tu jsou jiná fakta. Příběh Planescape Torment je fakt fenomenální a vývoj postavy ve Falloutech taky. A když si vzpomenu na tu atmosféru Fallouta 2. Jak jsem poprvé opustil Arroyo, šel do Denu a Klamathu. Gangy, drogy, ta atmosféra... to prostě bylo neuvěřitelné! Dragon Age mne tak skutečně ani zdaleka neohromil, ale možná je to tím věkem.
@CeBrk (29.04.2018 07:10): Já si teda stojím za tím, že pluska a mínuska by se tu měly udělovat za "kvalitu" komentáře a ne za to, jestli s názorem souhlasím nebo nesouhlasím, obzvlášť pokud je argumentace na takové úrovni, jako od tebe. Za mě máš určitě plus, hodně příjemně napsaný komentář. :)
@Jab (29.04.2018 01:03): Však jsi také dal hře o dvacet procentních bodů méně než on a to se nedá odpustit :-). Patnáct, to je ještě na hraně, ale dvacet je moc :-). V každém případě ti závidím. Také bych chtěl nějaké mínusy. Když mám jen kladná hodnocení, připadám si nepatřičně. Moc mainstreamově. Kdežto záporná hodnocení poukazují na jistou kontroverzi. Na fakt, že autor se nebojí jít proti proudu, poukázat na nešvary, které jiným unikají, nebo je přehlíží. Mínusy jsou zkrátka známkou vytříbené osobnosti s vlastními názory a neotřelým charakterem. Takový člověk je jistě hoden obdivu, má bystrý intelekt a veliký úd. To je jasné :-)
@Malignus (28.04.2018 23:42): To je, alespoň se domnívám, celkem normální. Četl jsem si pochopitelně nějaké komentáře k této hře (včetně Jabova, který je jak jinak skvělý :-)) a skoro každý tu má na různé aspekty hry jiný názor. Jeden miluje příběh, dalšímu je k smíchu. Někdo další líčí parťáky jako úžasně vykreslené postavy a další z nich skoro zvrací. A dokud budeme své odlišné názory tolerovat, můžeme si namlouvat, že jsme podobně charakterní, jako hrdinové, za které hrajeme :-)
@Jab (27.04.2018 20:41): Své těšení a očekávání můžeš ukončit a naopak začít holdovat trochu jiným pocitům, až se tvé bulvy převalí přes má slova v komentářích a na tvé tváři se objeví pohrdavý úšklebek :-)
@Vurhor (27.04.2018 22:40): Flemeth takto vypadá pouze, když se vrátíš k její chatrči v rámci questu od Morrigan. Jinak těch modů na Flemeth je více, takže si můžeš vybrat, který ti víc vyhovuje.

JB3Textures je zapotřebí instalovat první. Můžu doporučit Main File + Armor + Environment + Props + SweetFX. Potom na to hodit Theta HD... Prostě v uvedeným pořadí. :-)

Jinak musím říct, že HD mody pro LotF a DD se absolutně povedly. ;-) A třeba Sera je naprosto nerušivá = To dítě tam je i normálně, jen má teď xicht Sery. :-)
@CeBrk (27.04.2018 20:05): Zahraj si to znovu:

Grafika a vzhled:
JB3Textures
Theta HD
Dragon Age Redesigned
Natural Bodies All in One
HighRez Demon retextures
Shale Retextured HD
Lady of the Forest HD Retexture
Ogre HD Retexture
Desire Demon HD Retexture
HD Werewolf Eyes

NPC's:
DA2 Isabela and Flemeth to DAO
DA2 Merrill and marethari to DAO
Sera in Denerim

Gameplay:
Extra Dog Slot
Advanced Tactics
Steal Cooldown Reduced

Fixpacky:
Qwinn's Ultimate DAO Fixpack
Dragon Age Rules Fixpack
A Lost Nug Quest Fix
Sigrun's Rougish Past and Law and Order Fix
Awakening Blackblade Armor Drop Fix
Fix Plus To Healing Effects Recieved
Awakening BugFixes
Bombs Away Quest Fix
Unobtainable Items BugFix
Armor Rune Drop Fixes
Silverite Mine Stolen Gear Fix
Awakening Endgame Cutscene Fixes
Tak já se budu tedy těšit na ještě lepší a opravdický komentář i s hodnocením. ;)
@rikuhahl (27.04.2018 20:19): Máš pravdu, že můj předchozí text je více komentářem než diskusním příspěvkem, ale já chovám ke komentářům velikou úctu a mé první a zmatečné postřehy ihned po dohrání mi nepřišly dostatek výstižné, konzistentní a smysluplné, abych je do sekce komentářů zařadil. Jsem zkrátka skromná povaha :-). V každém případě s povděkem kvituji tvá laskavá slova.
Hotovo. dohrál jsem Dragon Age: Origins. Celkem mi to trvalo zhruba 94 a půl hodiny, dosáhl jsem 22. levelu, prozkoumal jsem 95% světa a splněno mám pouze trapně směšných 50%. Asi jsem zde toho musel vskutku hodně přehlédnout a to bych přísahal, že tomu tak není. Jestli to nemůže souviset s tím, že jsem si nepřečetl všechny záznamy v kodexu. Jo, měl jsem jich zde opravdu hodně, odhadem 95%, ale osobně jsem si z nich přečetl asi tak tři čtvrtiny. Ale nepřijde mi pravděpodobné, že by hra požadovala rozkliknutí každého kodexu, aby mi něco zpřístupnila. Dokonce jsem nesplnil ten nejdůležitější quest vůbec. Jo, arcidémon je mrtvý, ale to byla jen taková bokovka. Mým hlavním posláním a svatým grálem mých snah pochopitelně bylo dostat Lelianu do postele a zde jsem selhal. A to jsem u ní měl oblíbenost 100% většinu hry. No, třeba příště, pokud to vůbec jde.

Ještě si nejsem jistý, jaké hodnocení bych této hře měl dát. Jo, byla v mnoha ohledech bezva, ale staré Infinity hry bych hodnotil výše. Hru mi trochu sabotovalo pár technických nedostatků a bugů, ale nešlo o nic vážného. Skoro celou hru jsem také měl záměrně vypnuté ty... no, jak se to jmenuje, prostě takové ty skripty na chování NPCček. Já si je raději ovládal sám. Společníci byli fajn, ale Minsc, Viconie či Sulik, to je jiná liga :-). Grafika pěkná, ovládání nic moc, questy průměrné, hudba ušla, příběh epický, ale na první hraní trochu chaotický. Občas jsem se v tom ztrácel. Hlavně ta spletitá historie světa, desítky informací v kodexu a tak, člověku se to všechno plete. Questy byly sice slušné, ale že by mne vyloženě nadchly, to ne. Občas jsem přišel k NPCčku s vykřičníkem, ona mi poděkovala a já ani nevěděl, co jsem splnil :-). Obtížnost soubojů byla relativně normální. Hrál jsem na průměrnou obtížnost. Problémy jsem měl s Přízraky, tuhý byl i Gaxkang. S draky jsem kupodivku veliké problémy neměl. Mám na mysli ty tři velké saně, na které jsem narazil. tedy Flemeth, Arcidémon a ten drak od Urny s popelem. Brzy se vrhnu na datadisk.

Závěrečné "titulky" vyzněly celkem optimisticky. Snad až na ty trpaslíky. Udělal jsem asi dobře, že jsem na krále pasoval samotného Alistaira a ještě ho zbavil panictví s Morrigan a nechal ho popravit Loghaina.

Je zajímavé, že Šedé strážce jsem si nikdy neoblíbil. Příčí se mi ta jejich sekta a celkové smýšlení. Tajnůskářství, pití otrávené krve a tak dále. Jo, já vím, má to své opodstatnění a důvody, ale stejně. Já bych raději hrál za osamělého vlka.
Prozkoumané lokace asi k té stovce dotáhnu, protože nyní už jsem v té fázi, kde ten šedý strážce spadne z hrbu Arcidémona a mám asi 92% procent. Ale splněné úkoly mám na 48%. Je pravdou, že jsem pár questů nesplnil. Konkrétně dva ve Věži mágů (něco s rituálem nějakého studenta) a pár questů jsem asi nedokončil v místech, kam jsem se již nemohl vrátit (Pustina a Lothering) a ještě asi něco, ale v celkovém počtu questů jsou to drobnosti. Dal jsem si tu práci a spočítal všechny odškrtnuté questy a měl jsem jich zde včera 119, přičemž některé se skládají z několika dalších podquestů. Nyní mi jich ještě pár přibylo. Hraji GOG verzi, kde jsou jak DLC, tak i datadisk. Nicméně k tomu jsem se pochopitelně ještě nedostal.

No, to jsou jen taková suchá fakta. Možná jsem skutečně jen nepozorný noob a i když se mi zdá, že jsem splnil a prolezl téměř vše, tak se mýlím. Ovšem pro takového hardcore pařana RPGček, za jakého se považuji, je to stejně nedůstojné :-). Ono na tom zas až tak nezáleží. Důležité je, že je to celkem zábavná hra. Souhlasil jsem s provedením rituálu a do postele Morrigan nahnal chudáka Alistaira. Vypadal trochu překvapeně a šokovaně. Doufám, že Morrigan ovládá nějaké kouzlo vztyčení, pokud by se nedařilo :-)
Rozhodně musím před vývojáři smeknout klobouk, jak umně zde schovali questy. Mám ze hry odehráno přes 88 hodin, jsem na 21. levelu a blížím se ke konci, ale dle statistik jsem prozkoumal jen 81% hry a splnil směšných 46%. A to bych přísahal, že jsem propátral každý kout a promluvil si snad s každým, na koho jsem narazil. Pochopitelně jsem si odškrtl všechny questy na tabulích, truhlách a v pytlích pro cechy a zájmové skupiny a tak dále. Asi pro tuto hru nejsem dost hardcore :-). V každém případě jsem Alistaira nechal popravit Loghaina a dosadil ho na trůn. Saň od urny s popelem a dračí Flemeth padly jak podťaté a Gaxkang je rovněž tuhý. Na mne si nikdo vyskakovat nebude. Psa jsem pojmenoval Medojed, takže jsem nezastavitelný.
@Ria Kon (01.03.2018 18:41): Dle mého hodnocení si můžeš udělat celkový obrázek o tom, kde na mém žebříčku těch Kanadských jinochů se Origins nachází. :D Jednoduše řečeno: Za některé věci bych designérům DAO strčil angrešt do rypáku. Příběh "epického" ražení, také silně klišoidní a navíc LOTR wannabe. Dobrá atmosféra, postavy, writing. Ty dva roky vývoje navíc jsou značně vidět, což je hlavně poznat na technické strance, vždyt ta hra vyšla jen pár měsíců před Mass Effect 2, fuj :)

DA2 má nejdynamičtější a nejkomplexnější combat systém z prozativní trilogie. To, jak ability doplnují partu a jak moc si můžeš pěkně pohrát se "skriptováním" charakterů..na to ani origins nemá. Přesto mnoho lidí tvrdí pravý a nepravdivý opak. Story je komorní, osobní, což jest príma a druhý břeh, jenž leží naproti tomu omletému, klišoidnímu epic "save the world you are the one" nesmyslu

DAI má nejlepší charaktery z trilogie a výborně vystavený to "Biowarský dialog kolo" DAI též měl být - pokud ne přímo MMO, tak čistě MP titul, což je ve výsledku docela vidět. Paradoxně DAI muselo bát odloženo na úkor DA2, které původně nemělo vůbec vzniknout, ale šéf pravil a tak muselo být konáno :)
@Ria Kon (01.03.2018 18:41): Ja ti neviem, presne tie prvky, ktoré popisuješ:
"Silně klasický epický příběh, mnohonásobně převyšující množství nejširších rozhodnutí a to hlavní - ultimátní kombinace naprosté pohádkovosti s tvrdým dark fantasy. To byla ta jedinečnost.
Lesy plné bájných Dálů, kouzelných stromů, vlkodlaků a duchů, drak vládnoucí armádě, možnost stát se (spolu-)vládcem království... versus Nákaza alias mor, hororová stvoření ve stylu Broodmothers a jejích dětí, krutá chudoba, násilí, otočení, opravdu krutá rozhodnutí často končící smrtí a to vše bez obalu." Je v podstate len súhrn najväčších fantasy klišé od čias Tolkiena a D&D a v podstate ani to násilie tam nie je až tak naturalisticky zobrazované a niektoré aspekty (chudoba, kruté rozhodnutia) boli na málo miestach a nešli do hĺbky.

Osobne to vidím skôr na fakt, že hra bola dlhšia než dvojka a dialógy s companionmi boli pomalšie dávkované, rovnako ako aj príbeh (hoci bol z tých slabších) a na druhej strane, hoci je inquisition dlhšia, tak jednotka sa zbytočne nesnažila byť offline MMORPG s hlúpymi radiant questami nazbieraj 10 kusov byliniek, potom zabi 20 kusov tamtoho... A oproti dvojke sa vymenilo aj viac lokalít, čo vytvorilo dojem dlhšej cesty a putovania, než keď sa to odohráva stále na tých istých miestach.