Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Age: Origins – Warden's Keep

Dragon Age: Prameny – Pevnost strážců

64
79 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
02.11.2009 X360
03.11.2009 PC
05.11.2009 PS3
Vývojáři:
BioWare
Oficiální stránky:
http://dragonage.bioware.com/dao/addon/#wa…
Dragon Age: Origins – Warden's Keep je v pořadí první DLC hry Dragon Age: Origins. Staletí před událostmi tohoto prvního dílu série Dragon Age začali Šedí strážci z Fereldenu brojit proti královským pravidlům. Tato bouřlivá událost vedla k jejich vyhnání z města Fereldenu a opuštění jejich pevnosti „Soldier's Peak“, která byla zanechána na pospas zubu času. Hlavnímu hrdinovi, Strážci, je umožněno pomáhat Levi Drydenovi, aby očištil rodinné jméno a dokázal, že Sophia Dryden, jeho praprababička a velitelka Šedých strážců, tehdy jednala čestně a k vyhoštění strážců došlo neprávem.

Vedle příběhového rozšíření Warden's Keep hru základní hru obohacuje o nové předměty, kouzla, talenty, truhlu pro odkládání předmětů z inventáře a dva nové achievementy.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak Levi Dryden zmizel z kempu, všechny popisky DLC (předmětů, míst, osob, potvor) jsou fuč a dialogy také a po reinstalaci zmizí lokace…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
A to je všechno? To jsem teda čekal, že ta tvrz nabídne mnohem víc, když vypadala z dálky tak majestátně.

DLC je celkově těžce průměrné. Bojujete s nemrtváky, kterých jsem měl po obraně Redcliffu plné zuby, a odhalujete smutnou minulost vzdoru party Šedých strážců proti královské armádě. A to bylo docela fajn, obzvlášť setkání s posedlou šéfkou se mi líbilo. Souboje jsou zde fakt ale neskutečně nevzrušující a nudné, mimo jiné také směšně jednoduché. Ale na(ne)štěstí jich je docela málo. Dále se mi velice zamlouvalo také menší morální dilema, zda je lepší nechat uzavřít Závoj, z kterého proudí démoni, na úkor úniku nebezpečného démona do světa, nebo démona zlikvidovat, ale Závoj nechat nepřerušený. A bylo sakra uspokojující, že jsem to nakonec tak vochcal, že jsem zlikvidoval jak démona, tak i Závoj. Cha! Já lišák! Skvělá je také odměna ve formě nadupaného brnění Šedých strážců, se kterým jsem se promenádoval v Denerimu kolem nápisů WANTED dead or alive s mým obrázkem, plus jsem s ním překecal jednoho pacholka, že já rozhodně Šedý strážce nejsem, že si mě s někým spletl. Ty lidi fakt dneska věří všemu... ach jo...

Celkově to je docela fajn, boje nejsou kdoví jak zábavné ani vzrušující, ale mělo to celkem atmosféru. A ten ekvip za to stál.

Pro: Atmosféra, brnění, posedlá šéfka

Proti: Krátké, příšerné souboje

+17
  • PC 50
Zábavné DLC. Dohrání tohodle přídavku nebyl vůbec žádný problém. Směšně krátké a jednoduché. Zároveň je ale zdejší příběh výborně zakomponován do světa Dragon Age. Prostě, ani jednou jsem neměl pocit, že by to smrdělo nějakou fušeřinou. Teda, snad až na tu délku, která je fakt směšná. Aneb, návod jak si na zdejší databázi zaškrtnout během chvilky další dohraný titul. A pak být king.

Odměna neni vůbec špatná. Solidní věci a další zkušenosti usnadní průchod hlavní hrou. Odkládací truhla taky neni k zahození. DLC celou dobu bavilo. Ale nevim. Klidně to už mohlo být součástí původní hry. Ještě, že jsem za tohle neplatil.

Teď si opravdu připadám jako drsňák, že mám dohranou další hru.

Pro: zajímavá zápletka, slušná odměna

Proti: krátké a jednoduché

+11
  • PC 85
Pevnost Strážců je velmi zajímavé DLC točící se okolo, v původní hře několikrát zmiňovaného, odsunu Šedých strážců z Fereldenu a jejich údajné snaze o svržení panovníka. Potěšily nové lokace - samotná pevnost Strážců (interiéry, exteriéry) + nové mini náhodné setkání. V součtu jde o cca 5 map, které jsou sice malé, ale povedené. Příběh je protkán tajemnem, krvavou magií a démony - obvyklá klasika. Nechybí ani morální rozhodování, nové zajímavé postavy, nové předměty v čele s výtečným brněním Šedých a také obchodníci se speciálními předměty. Pro každou profesi je navíc možné získat dvě speciální schopnosti. Třešničkou na dortu je pak vůbec nejlepší dostupný meč ve hře.

I po dohrání příběhu působí pevnost velice zajímavě a díky mnoha zvířátkům a obchodníkům i celkem živě. Opětovný návrat podnítí nejen nabídka obchodníků, ale i přítomnost speciální bedny na odkládání předmětů. Trochu mě zamrzela nemožnost návratu do samotné pevnosti, takže je dobré dávat při plnění úkolu pozor a nic nevynechat.

Pevnost strážců je poctivé a kvalitní DLC, které má co nabídnout. Jeho obsah je nejen pestrý a zajímavý, ale také užitečný pro lepší pochopení příběhu. DLC původní hru rozšiřuje správným směrem a umožňuje díky opravdu kvalitním předmětům značně usnadnit další postup hrou. Navíc, co je mi známo, na základě voleb v DLC, může být zpřístupněn jeden ze dvou vedlejších úkolů v DA II, které s příběhem Pevnosti úzce souvisejí.

Pro: Příběh, nové postavy a obchodníci, speciální předměty, nové schopnosti, bedna na odkládání předmětů

Proti: Nemožnost návratu do interiérů pevnosti

+8 +9 −1
  • PC 70
Prijemna jednohubka pro kazdeho, komu se libila puvodni hra (tohle je pomerne dulezite kriterium:-P ). Pravdou je, ze lokaci zde neni mnoho (cela tvrz je tvorena tremi patry, spojovaci chodbou a nadvorim, plus nahodna lokace pozdeji), ale osizen jsem se rozhodne necitil. Snad jedinou opravdovou vytku bych mel k tomu, ze po dohrani neni mozne se do tvrze znovu dostat a pokud jste neco zapomneli, jako napr. otevrit si sub-quest, tak budete mit smulu. Po dohrani se nicmene otevre neco jako novy tabor se dvema obchodniky a truhlou na predmety, kovar navic umi vyrobit i nejake ty specialni zbrane.
+5
  • PC 65
Moje druhé DLC k DA:O. Prostredie pevnosti, flashbacky z minulosti vytvárajú skvelú atmosféru. Žiaľbohu sú tu asi najotravnejší nepriatelia v podobe prízrakov. Samotná zápletka s experimentovaním s krvavou mágiou a následné možnosti ukončenia sa mi páčili. Opäť je však v hre démonka s ktorou s dá vyjednávať, čo sme tu už niekoľkokrát videli. Zábava tak na dve hodiny to však je.
+2 +5 −3