Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Whoa! No, to bylo zajímavé... No...
Tohle byl můj první dojem po dohrání. Nemůžu si pomoc ale Doom 3 na mě působí strašně rozpačitě.

Začnu tedy od začátku, ten byl docela slibný, ale hra mi opožděně ukázala první použití id tech engine 3, nevím jestli to je věkem ale na mě to nezapůsobilo, zatraceně! Carmacku! Vždyť první dva díly určily směr FPS! Jediný co se enginu povedlo jsou monitory, můžete je ovládat přímo z vašeho pohledu myší a šli dokonce přeložit, úplně vše ostatní včetně zbraní je rozplizlé, plastické. Musím si i rejpnout že z enginu mnohem víc vytřískaly hry jako Prey a Quake 4 i co se týče příběhu a zábavy.

Příběh tu je, ale měl jsem ho od začátku naprosto ignorovat, protože tohle byl podle mě ubohý pokus. Celou hru posloucháte rozkazy někoho o kom nic nevíte, nakonec se ve hře ani neobjeví a pronásledujete někoho s kým se nakonec nesetkáte...
Hororový styl hry na mě zezačátku fungoval, lekl jsem se asi třikrát a pak mě už opakované lekačky a temná atmosféra začala naprosto iritovat, důkazem toho je i to že mě první polovina hry nebavila a musel jsem se k hraní dlouho nutit, dalším faktorem byla tma. Proč sakra všude byla taková tma? Aby nebyli vidět ty rozplizlé textury? A proč všude byly zdroje světla velké jako kráva ale přesto nic nebylo vidět?... Chjo.

Když jsem se konečně prokousal s nepoužitelnou brokovnicí a špendlíčkovacím samopalem do části kde jsem získal plazmomet, pocit ze střelby se zlepšil a já si uvědomil že nemám nic vnímat. Tak jsem vše okolo příběhu začal ignorovat a bezmyšlenkovitě pokračoval dál. Po cestě v pekle se ze hry konečně začně vyštavovat ta pachuť starého dobrého dooma a má chuť ke hře se razantně zvýšila. Nakonec vše zachránily počty zbraní a jejich variabilní použití. Jen škoda že tohle už byl konec hry.

Hudebně hra nezaujala. Jediný dobrý rift je ten z hlavního menu.
Doom 3 byl pro mě osobně zklamání, neznamená to však že jsem si ho nakonec aspoň trochu neužil. Pokud bych ovšem věděl do čeho půjdu, rovnou bych si počkal na nového Dooma. Tady jde vidět příklad toho co se stane pokud se snažíte vecpat hororovou atmosféru do zaběhnuté béčkárny, snad naopak by to zafungovalo.

Oblíbené zbraně: Plasmová puška, motorová pila, BFG.

Pro: Zpracování pekla, druhá polovina hry, silnější sbírka zbraní, nepřátelé, obrazovky, ozvučení.

Proti: Příběh, hororová atmosféra, nesmyslné postavy, první polovina, grafika, všudepřítomna tma, hudba.

+23 +24 −1
  • PC 85
Obrovská očekávání, ještě větší úvodní nadšení, ale pak trochu rozpačité obličeje - zhruba takové byly reakce na Doom 3. Seznamování s hrou bylo skutečně parádní, vynikající grafika, orgastické hry světla a stínu, vcelku ucházející příběh se spoustou detailů v PDÁčkách a podařené budování hororové atmosféry. A o atmosféře, přesněji dokonalé atmosféře to vlastně celé je, nacházíte se sami ve zvrhlé vědecké stanici, na samotném pomezí pekla, plní strachu a úzkosti, obklopeni zlem, huuu, co teď?

Již zmíněná hra světla a stínu s výborným zvukovým zpracováním (nepodceňovat!) a všudypřítomnými cákanci krve dokáží dělat divy, to se vážně povedlo. Horší už to je se stereotypními lekačkami - za každými dveřmi čeká imp, ze škvír lezou pavouci a ve stěnách chrochtají zombíci, což časem omrzí. Do stereotypu začíná také lehce upadat hratelnost, holt Doom II byl vystupňován lépe. Doom 3 se v zájmu zachování realističnosti jakoby bojí pořádně došlápnout na plyn. Ano v pekle se sice na plný plyn jede, ale veškeré scény na Zemi (ehm, Marsu) si byly příliš podobné.

Chápu, že vážnou atmosféru a arkádovou hratelnost je těžké zkombinovat, ale nikdo neříkal, že Doom 3 musí být pořád ta stejná "doomovka", kde se vám před brokovnicí rozprskávají hromady shnilého masa. Každopádně i když jsem teď vyzněl poněkud negativně, pořád je to velice dobrá hra, atmosféru má Doom 3 hustou jako žádná jiná 3D akce, velmi se mi líbilo používání PDA a displayů ve hře a délka je také více než přijatelná...

Pro: Hororová atmosféra (dvakrát podtrhnout), zvuky, grafika, slušně vymodelovaná monstra, délka hry

Proti: Časem přecházi do stereotypu.

+22
  • PC 60
Kdyby tento titul nesl název např. Hell, nikdy by se mi asi nedostal do rukou. Herním lekačkám (kdy na vás krok co krok vybíhá něco rohatého z temného kouta) neholduji a vyhýbám se obloukem. Hra ovšem nese název Doom 3 a protože bylo jeho druhé pokračování vůbec první hrou jakou jsem kdy na počítači hrál a také moje první herní láska, třetí díl mě samozřejmě zajímal. Bohužel má s předchůdcem společného jen velmi málo. Udělat z třetího pokračování hry (která dala název žánrově stejným titulům) survival horror je přinejmenším neúctivé. I takový Serious Sam by pro mě byl stravitelnějším řešením, ale budiž. Grafika byla na svou dobu opravdu skvělá i když ne tak dobře optimalizovaná jako třeba u konkurenčního Half-life 2. Hratelnost byla celkem slušná, ale nebyl jsem tak silné nátury, abych hru dohrál. Co se týče obsahu, přišel mi jednotvárný, lekačka střídá lekačku, skript střídá skript, koridor střídá jiný koridor, příšera střídá větší příšeru. Raději si zahraju Dooma 2 a klidně si me za to sežerte! :)
+22 +25 −3
  • PC 75
Tohle není komentář, spíše postřehy.

Včera jsem podruhé dojel Dooma3. Poprvé jsem ho hrál hned v roce 2004, týden po vyjití a teď jsem si ho dal znovu.
Paradox č.1: Na stejnou obtížnost mi to přišlo daleko lehčí, umíral jsem opravdu málo. Bosové byli víc než lehcí.
Paradox č.2: Bál jsem se víc, než před léty. Takže jsem se teď konečně bál. Prý je to věkem...
Paradox č.3: Ač upřednostňuju kratší hry, tak mi délka vůbec nevadila a nenudil jsem se.

Podrobněji:
Doom 3 byl svého času označován za excelentně hororovou věc. Tehdy mi to přišlo pouze jako temná hra s parádně udělanou tmou.
Dnes jsem byl opravdu velice překvapený, jak moc mě to chytlo. Dokonce tak moc, že jsem odsunul hraní Mirrors Edge a Metra 2033 na "někdy".
Po grafické stránce toho jde vytkout hodně, s odstupem už D3 vypadá hodně špatně, dokonce hůř, než třeba RtCW (pro mne). Co se ale drží na vynikajícím stupni, to je celkové ozvučení doomu. Jak zvuky zbraní, kroky, nepřátelé, nářek umírajících, prostě vše je nádherně realné a zvuk zbraní opravdu dává pocit těžkého nebo lehkého kulometu.
Skripty nepřátel se propíraly už milionkrát a bohužel jsou pořád moc okaté. UI je velmi jednoduchá a prakticky podle prostředí poznáte, kdo na Vás vyběhne/vybafne.
Nicméně jsem se při hraní opravdu bavil a už se těším na D3:RoE.

Pro: délka, atmoséra

Proti: datum vydání vzhledem k dnešním enginům

+22 +23 −1
  • PC 75
Jedna ze tří
Doom 3 byla bezesporu velmi očekávanou hrou a rok 2004, tak byl rokem vydání tří velmi nadějných FPS titulů (Far Cry, Half-Life 2 a právě Doom 3). Na Doom 3 se tak hledělo jako na velkého kandidáta, na kterého tak hleděli především zarytí fanoušky, kteří si po tolika letech zasloužili pokračování.

Potřebné vlastnosti
Vše začíná docela nevinně, přilétáte coby nová posila na základnu na Marsu, aby jste jako mariňák pomohl zdejším jednotkám. Příběh sám o sobě je dosti prostý, vše začíná ve chvílích, kdy se něco jednoduše zvrtne a nezbývá Vám tedy nic jiného, než popadnout základní zbraň a vyrazit na velitelství. To ale není celá náplň hry, ale hodně podobné úkoly jsou v celé hře, povětšinou někam dojít, najít kartu, či PDA člověka, který má (měl) přístup do dané sekce. I když dané mise působí dosti stereotypně, myslím se, že ta se nedostaví. Kámen úrazu je spíše v tom - "nevěřte tvůrcům" oni totiž už tak temnou a tísnivou atmosféru podněcují starými triky, které působí pořád dobře. Co se týče nepřátel, ti vyskakují, přicházejí, přilézají, přebíhají prakticky odkudkolv, jen aby Vás dostali na kolena. K obraně Vám tak pomůže klasický arzenál zbraní, od baterky :), přes brokovnici, klasický kulomet, "rotačák", plazmovou zbraň, BFG, až po krychli duší, která je v závěru dosti potřebnou přítelkyní i na ty tvrdší monstra, ze kterých vysává život, jenž poté získáte.

PS: motorovka tam je taky ;)

Doom 3
... je temnou a klasickou střílečkou, od které nemůže čekat mnoho, než jen klasické porcovnání nepřátel a typického chození najdi a znič. Příběh je slabší, ale vynahrazuje to výtečná atmosféra, která dokáže divy, když si hru zahrajete v noci, potom má Doom to správné kouzlo.

Edit hodnocení: po dlouhém přemýšlení přihazuji procentuélní bodíky, hra si to zaslouží

Pro: Mise na Mars, sympatický a nemluvný mariňák, zbraně, klasická střílečka, PDA, engine, po dohrání na něj nezapomenete,

Proti: stereotypnější úkoly, slabá interakce, nelze nic ovlivnit, vše je předem dané

+20 +21 −1
  • PC 80
Dlouho očekávané pokračování jedné z prvních FPS mě velice příjemně překvapilo.

Rozporuplné reakce na hru chápu, ale já jako ne až takový oddaný milovník původních dvou dílů jsem se bavil a až mě zarazilo jak dobrý hororový zážitek muže takový Doom nabídnout :-). V první polovině hra odsýpá tak jak má pořádná oldschool střílečka odsýpat, bohužel druhá půlka už neni tak dobrá a ke konci mi přišlo že hru lidi z ID uměle natahovali - pobíhání po starém jeskyním komplexu bylo povětšinou velice nudný.

Ozvučení - kluci odvedli výbornou práci :-). Jak zbraně, tak monstra a celá hra je výborně nazvučená, až mě místy běhal mráz po zádech.

Grafika - Osobně se mi iD tech 3 engine zamlouvá a i když je většinou všechno zahaleno do tmy hra se mi v tomhle směru líbila. Hra světel a stínu do atmosféry zapadla. Monstra a nepřátelé to je kapitola sama o sobě - i v dnešní době podle mě špička :-)

No nebýt závěru a místy nudné hratelnosti dal bych i vyší hodnocení. I tak se ale jedná o perfektní střílečku z pro mě pravou, starou hratelností :-).

Pro: oldschool hratelnost, ozvučení, grafika, peklo a nelidská monstra

Proti: pár nudných pasáží, závěr

+18 +21 −3
  • PC 60
* Tohle není DOOM
Ačkoliv hororové prvky byly v původních Doom 1 a 2 obsaženy, koncipovat nástupce jako survival bylo dost ambiciozní a nepopsatelně nešťastné. Předchozí díly se zapsaly do povědomí především nekompromisní akcí, bojem o přežití v rozsáhlém nelineárním bludišti plném krvelačných příšer ze samého nitra pekla. Vaší zbraní byla rychlost, palebná síla a save-load proti nekonečným zástupům nepřátel. Tomu dejte sbohem.
Začíná to jako nějaké RPG - procházíte po základně, bavíte se s lidma, posloucháte nadřízené a čuráte v sedě. Bože odpušť těm hříšníkům - máte dokonce i jméno. Koho to u cyberdémonovi nohy zajímá? Kde jsou zombie, propadla do neuniknutelných bazémů s kyselinou, tajné dveře a stovky nepřátel.
Opravdu se potřebujeme dovědět, že vojín XY dorazil na základnu, došel si do zbrojnice, pak do kantýny, potom se nechal zprdnout od velitele a musel někam na povel běžet, jinak než na obalu cd nebo pár větami vypsanými během "loadingu"?
Opravdu potřebujeme mít nějaké teplé iDoom zařízení, kde budeme šmírovat cizí emaily? Opravdu tam musí být interaktivní automaty, audiology, scriptované in-game sekvence, roboti na pomoc a á la Half-Life puzzly akorát dementní? Ve hře zvané DOOM?

* Lepší už to nebude a konec frančízy Doom
Na DOOM 3 jsem se podobně jako nemalý zlomek vrstevníků těšil jak tele na nová vrata. Vzal jsem si brigádu, abych si vydělal na novou grafiku a tiše očekával příchod spasitele. Místo toho jsem dostal šlapku projetou jak D1 s plastikou a make-upem.
Byla to právě tato doba, kdy jsem si začal přiouštět, že Doom se bude RPGckovatět, RPGčka Doomovatět, až bude nakonec všechno jednolitá divná hmota bez chuti a zápachu. Když ani takováto bez nadsázky legenda nedokáže být "faithfull to the core", co potom?

* Grafika byla hezká, to jo
Na svou dobu bezesporu, ale omezení která z toho plynula jako uzamčení hráče do chaoticky uspořádaných a klaustrofobických interiérů, nedostatek nepřátel a naprosto nepochopitelné "venkovní" lokace, jednoduše nezapadají. Chodba, odbočka, křižovatka tvatu T, mistnost s několika dveřmi, schody dolů, schody nahoru - nuda, šeď. A krásné textury to nezachríní i kdyby na obrazovce byl přenos pitvy Gwyneth Paltrow ... zaživa.

* Chci ti vyrvat slezinu análním otvorem a pak s ní za zeď napsat, že tvoje matka je 123
Doom byl od svého počátku synonymem k násilí. Úspěšně navázal na kontroverzi Wolfa a dnes je tolerován protože násilí v rozlišení 320x200 se nebere vážně. Tady střelíte zombii a i kdyby nebyla všude tma, tak po nějakém "gore max" ani vidu ani slechu. Nakonec se nepřítel rozplyne v obláčku kouře, když se jeho tělo politicky korektně samovznítí. Bossové většinou nějak vybuchnou, krátce řečno, nic moc. A nějaká ta mrtvá těla poskládaná do satanistických obrazců v pozdější fázy hry to nezachrání.
Některá monstra se sice povedla, batolata s křidélky jsou strašidelná, zombie jsou krásně ošklivé, ale nikde se nerozprskávají, neplazí se po zemi vláčíce za sebou dvoumetrovou stopu střev a tělních tekutin. Nejčastější neprátelé Impové moc nenadchnou.
Hra se prodávala od 18-ti let, tak když už tak už ne. Díky bohu za Brutal doom.
+16 +20 −4
  • PC 80
Takže... máme tady pokračování "pradědečka" FPS žánru, a to je pouhých deset let po vydáni posledního dílu (nepočítam ty GT Interactive expansiony). Nu tedy dobrá, neni mi už osm, kdy se ke mne dostal shareware model prvního dílu, ale patnáct a dostává se ke mne HL2 a Doom 3. HL2 bez problému rozjíždím, ale Doom 3 stíhají obtíže. Nedostatečná PC konfigurace... asi. Čtu si srovnání s HL2 v časopisech, koukám na trailery a slintám. Na Doom 3 jsem však časem zapomněl. Až nyní s BFG edition jsem zažíval ve 28 letech pocity žijícího komplexu na Marsu, strachu beznaděje a napětí. Doom 3 není špatná hra, ale je příliš jednoduhá, nic vám neubere nějak zvlášť mnoho HP, které si můžete za rohem doplnit na stovku. Atmosféra je skvělá, hra světla a stínu zde funguje dokonale. Příběh vás drží v napětí od začátku do konce. Oldschoolovým hráčům FPS žánru mohu jen doporučit.

Pro: Atmosfera, příběh, oldschool, dlouhá herní doba

Proti: Jednoduche, snadne, lehke

+16
  • PC 75
Možná jsem svým názorem jinde než většina, ale mě Doom3 ve své době oslovil. Zpočátku jsem hru odmítal hrát jinak než ve dne a s přítelkyní v jedné místnosti se mnou :-). Oboje je ale pryč. Hra jako taková si pro mě zachovala občas lekavé momenty, graficky se mi líbíla a ano, souhlasím, že je to koridorová střílečka tělem i duší, ale bavilo mě to. Hra u mě bodovala temnou atmosférou, zoufalostí, tmou a strachem z toho co přijde dále. Nepřátele ale byli opravdu težce předvídatelní a tvůrci by za tohle potřebovali vytahat za uši... Obecně ale hodntím výše než většina.

Pro: Temná atmosféra, pocit samoty, občasné lekavé momenty,

Proti: linearita, předvídavost nepřátel, laciné triky (baterka vs zbraň, proč nemohla byt baterie na zbrani?)

+15
  • PC 80
Grafika trochu divná, ale dalo se to přežít. Atmosféra několik prvních misí zcela kulervoucí. Jak se ale s časem objevuje stále víc nepřátel, blíží se Doom 3 rutinnímu kosení příšer. Z toho ale docela často vytrhne zajímavý level-design.
Za jedinou zásadní chybu považuju řešení lekavých situací: zhasnou světla a za vás se teleportuje x impů. Ke konci hry už jsem se prostě automaticky otáčel abych zatřelil to, co se tam sotva stihlo teleportovat. A baterka byla debilně vyřešená, takže jsem chvíli po začátku s povděkem instaloval Ducttape mod pro svícení při střelbě.
Jinak ale výborná hra a atmosférou i hratelností a celkovou kvalitou měla rozhodně blíž k Half-Life, než konkurenční Half-Life 2.

Pro: Grafika, atmosféra, design levelů, hratelnost.

Proti: Určité aspekty grafiky jako plastičnost a černočerné stíny, lekací momenty podle stejné šablony, baterka

+15
  • PC --
Doom 3 je podivný případ videohry. Jde o neskutečně stupidní koridorovou střílečku s řadou hnusně skriptovaných situací a povrchní atmosférou, která dříve či později musí spadnout do stereotypu (samozřejmě myslim hru, ne atmosféru – zatracená čeština!). Jenže kde jinde bych sázel průměrná hodnocení a v komentu nešetřil negativní kritikou, zde to prostě udělat nemohu. Tady všechny tyhle odporné věci utvářejí vynikající celek, který je od začátku do konce perfektně zábavný a ač se stereotyp dostavuje, není to ten typ stereotypu, kvůli kterému hru nejste schopni dohrát. Vlastně to není ani takový druh stereotypu, který by vás byť jen trošičku odrazoval od hraní. Atmosféra povrchní skutečně je, ale stejně si budete každý moment plnými doušky vychutnávat. Hra rozhodně není strašidelná, je taková správně napínavá (i když je tento fakt v rozporu s předvídatelnými skripty). Lineární je tak, jak jen FPS může být, jenže zde to prostě ani trochu nevadí, sem to jednoduše patří. Samozřejmě jsem značně ovlivněn nostalgickými vzpomínkami na vynikající první dva díly (když ty potvory jsou ale tak sexy:D). Na mě Doom 3 působí jako každým coulem kvalitně odvedená práce, dělaná s chutí a láskou k FPS žánru. Nehorázně obyčejná, ale pekelně zábavná hra.

Pro: všudypřítomná tma, zpracovaní stínů, nostalgická zábava pro pamětníky

Proti: stereotypní, tuneloidní, občas velmi nevkusně skriptované

+15 +17 −2
  • PC 70
Doom 3 podle mě v prvé řadě dojel hlavně na tom, že od něj lidi čekali až moc. Za vývojáře měli borce, kteří prakticky definovali FPS a fanoušci tak jak jaksi zapomněli na to, že se doba změnila. Ale i tak byl Doom 3 přeci super hrou. Parádní atmosféra, skvělé technické provedení, dlouhotrvající hratelnost, peklo bylo úplně super... jen to holt nebyla revoluce jak všichni doufali.

Pro: Atmosféra, dlouhotrvající hratelnost, technické zpracování

Proti: Člověk aby chodil pozadu, protože odnijud potvory snad ani nelezly...

+14 +16 −2
  • PC 95
Můj pocit ze hry je koukám o 20% lepší, než u průměrného hráče. Čím to? Dobře já se tedy přiznám... Doom 3 pro mě nikdy nebyl úplně obyčejnou hrou. Líbila se mi grafika i prostředí a ve své době to bylo opravdu velká zábava. ALE navíc, jsem hru hrál prakticky pouze po 22 hodině, když všichni spali, já měl na uších sluchátka a z monitoru jsem nedokázal odlepit oči...V těchto chvílích totiž D3 převálcovalo každou hru, kterou jsem kdy hrál. Pekelná atmosféra Marsu a odvaha autorů mě dokonale zabavila. Závěr možná byl příliš lehký, ale celkově úžasný dojem z několika nočních hodin u počítače nedokázal smazat. Hra, kterou si autoři dokázali do posledního detailu užít. Mnohem větší horor než většina filmových hororů.

Pro: Neuvěřitelná atmosféra, grafiak ve své době, prostředí, design, peklo

Proti: Konec, během dne slabší zážitek, relativně krátké...

+14 +15 −1
  • PC 80
Doom 3 byla jedna z mých prvních her na mé současné PC a dodnes na něj velice rád vzpomínám. Hlavně kvůli jeho atmosféře, kterou skvěle doplňovala (na dobu vzniku) perfektní grafika a zvuky. Ze začátku jsem se sice trochu bál (stejně jako u Doomu II), ale můj strach velice rychle opadl, jen, co jsem zjistil, jak na nepřátelé. Hlavně jednodušší zombies mne pak spíše pobavily. Nutno dodat, že ve hře není o nepřátelé nouze a druhů je zde více než dostatek. Toto se bohužel nedá říci o zbraních, kterých mohlo být dle mého názoru ve hře o pár kousků více. Snad jedinou větší nevýhodou je podle mne po nějákém čase stereotyp, který ale trochu "zahánějí" bossové, kteří mi dali opravdu zabrat. Nevím, co více bych dodal, snad jen to, že mne celkem mrzí, že jsem se včas nedostal k datadisku Resurrection of Evil.

Pro: Grafika a zvuk, atmosféra, bossové a nepřátelé

Proti: po delší době trošku stereotyp, o trochu více zbraní by neuškodilo

+14 +16 −2
  • PC 65
Doom 3, co k němu dodat? Grafika je na svou dobu moc hezká, temná atmosféra marsovské základny, je taky zajímavá, ale to co mi zde chybí je zábavnost. Na začátku se člověk párkrát lekne, když např. ze schodů vyskočí monstrum nebo z temného rohu vyleze zombie, ale kolikrát se člověk takto lekne? po čase to už očekává. Prostředí je hrozně sterilní a stejnorodé. Nechci tím říct, že by autoři odvedli špatnou práci, jen (a možná že je to mnou) mě už přišla tato hra na svou dobu nějak zastaralá a to hlavně svým podáním, ano je to DOOM a navazuje tak na své předchůdce, ale ti vyšli v době, kdy se moc nedalo čekat od her, že se v nich bude uvažovat a třeba hrát stealth stylem. Doom je prostě rychlá akce, a asi to je určeno hlavně hráčům, kteří mají rádi tento způsob hraní, bohužel pro mě, taková hra není.

Pro: hezká grafika

Proti: stereotypní prostředí

+14 +17 −3
  • PC 95
Myslím, že táto hra bola neprávom podceňovaná.
Síce v porovnaní s vtedajšími velikánmi ako boli Half-Life 2 alebo Far Cry to až taký zázrak nebol, mne osobne sa hororová atmosféra Doomu páčila viac než dosť. Jedným z nedostatkov je prílišná tmavosť priestorov, ale na druhej strane to výborne dotvára atmosféru.
A narozdiel od väčšiny dnešných hier je aj pomerne dlhý (cca 20h).


Pro: Atmosféra, akcia, dĺžka hry

Proti: tmavé priestory, pre niekoho príliš hororové

+13 +16 −3
  • PC 80
Uznávám, že atmosféra prvních dvou dílů je pryč, že je ve hře graficky nejnáročnější tma v historii a že předvídatelnost, kde se zmetci objeví, byla až trapná. I tak mě ale Doom 3 bavil, dohrál jsem ho bez nějakého odporu či nucení a vzpomínám na něj rád. Nebyla to sice až taková sláva, jakou nám vývojáři slibovali, bál jsem se jen asi prvních pár minut po invazi a uznávám, že se občas objevila i nuda. Jakmile jsem se ale dostal do pekla, hra mě opět uchvátila a poté bavila až do konce.

Pro: Grafika, atmosféra, je to Doom.

Proti: HW náročnost tmavých místností byla až trapná, předvídatelnost, místy stereotyp.

+12 +13 −1
  • PC 65
Pro Slayera - 50 je průměrné hodnocení, 70 je slušnej nadprůměr ;).Jinak já Doom hodnotím podobně - dohrál jsem ho, neunudil mě k smrti, ale žádná extra výhra to taky nebyla - hlavně extrémně monotóní prostředí, stále se opakující trik s nepřáteli objevujícími se za zády, neexistující hudba...ale na druhou stranu - jakž takž zábavný to bylo, plus grafika byla opravdu krásná (ač toho dost často moc vidět nebylo : ).Co mě ale zklamalo nejvíc - z uniklé alfaverze a všech preview to vypadalo, že D3 bude mnohem víc horror než řežba - a ono to bylo přesně naopak, u celé hry jsem se nebál vůbec...např. s AvP2 se to atmosférou nedá srovnávat.

Pro: Grafika

Proti: Chybí hudba (což je po geniálních soundtracích ke Quake 1 a 2 zklamání), stereotyp, řežba bez navození strachu

+11 +13 −2
  • PC 50
Z tehdejší "velké trojky" - Doom 3, Half Life2 a Far Cry to byl právě třetí díl kultovní FPS, který u mě chytil pověstného černého petra to s takovou přesvědčivostí, až jsem chvílemi nechápal. Šanci jsem mu dal několikrát, ale vždycky mě hra přestala bavit dost brzy.

Nechci říct, že by Doom 3 vypadal nějak zle, ale už tenkrát mi ta grafika přišla hrozně "plastová", a pro hru bylo jenom štěstí, že se všechny ty nedostatky částečně schovávají ve stínech a tmě. Té je tam požehnaně. Když jsem hru nainstaloval nedávno, protože jsem měl chuť na nějakou řežbu, tak v porovnání se Source enginem, který mi přšel hodně nadčasový vypadá D3 jako chudý příbuzný. Grafika samo není nejdůležitější a koukat se na to dá.

Co se moc nedalo bylo hraní samotné, "strašně lekající" momenty, které se po chvilce daly lehce odhadovat, celkem koridorový level design, nemožnost svítit a střílet najednou sice možná zvyšuje adrenalin, ale je lehce nelogická a po chvíli i otravná.

Hra očividně těží ze svého populárního jména, ale jinak jde o veskrze průměrnou střílečku ...

Pro: Hmm ... pro fanoušky série asi vše já, ačkoliv to není katastrofa jsem nic nenašel :)

Proti: Leveldesign, skritpy, nedůstojný nástupce předchozích dílů

+11 +17 −6
  • PC 75
Napriek tomu, že ma hra bavila. Už v dobe keď vyšla sa mi nepáčila grafika - voskové figuríny miesto postáv, samá šeď a hneď a podobne. Samozrejmosťou bola absolútna predvídateľnosť, ale priznám sa, že aj tak sa mi páčilo zvuk škrábania impov na strechu komplexu a následny pohľad na jedného cez sklo. Na niektorých miestach hra kolísala na hranici nudy, inak mi prišla celkom zábavná. Je škoda toho primitívneho leveldesignu, na druhej strane sa priznám, že aj tak mi pripravila hra pár pekných momentov, ako napríklad prvé stretnutie s ohnivou lebkou. A tá tma, všetkého moc škodí, že?

Pro: tupé ale zábavné, občas príjemná atmosféra, tma

Proti: grafika, leveldesign, predvídateľnosť, tma

+10 +11 −1