Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Disney's Darkwing Duck

Capcom Co. •  Digital Eclipse (XOne, PS4, PC)
červen 1992
únor 1993
18.04.2017
kompatibilní
74
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Darkwing Duck může být našincům znám pod názvem Kačer Kabrňák, případně Detektiv Duck, což byl v 90. letech minulého století animovaný seriál vycházející z Kačeřích příběhů. A přesně na jeho motivy vznikla i tahle hra, kde se v roli hrdinného detektiva pustíme do vyšetřování nekalých praktik teroristické organizace F.O.W.L. ve městě St. Conard, kde se našemi hrdinovi postaví celkem sedm jeho úhlavních nepřátel.

Jde o side-scrolling akční plošinovku, která se částečně inspiruje v sérii Mega Man. Detektiv Duck je vybaven plynovou pistolí, která lze během jednotlivých úrovní různě vylepšovat díky průzkumu prostředí, nicméně spolehnout se může i na svůj plášť, kterým lze některé útoky blokovat. Celkem se hráč podívá do sedmi různých úrovní, přičemž nejsou v lineárním pořadí, ale lze si na začátku vybrat ze tří dle vlastního řazení. Ve hře se samozřejmě vyskytují i další postavy známé ze seriálu.

Původní vydání pro NES a následný port pro Game Boy se později rozšířil o další platformy díky The Disney Afternoon Collection.


Poslední diskuzní příspěvek

Taky mi ten seriál leží v hlavě. Velice matně si vybavuji, že tu něco takového vysílali. Podle disney.estranky.cz se tu Kačeří příběhy a Rychlá rota vysílali od roku 1991, Gumídci a Letohrátky 1992, Medvídek Pú 1993, Malá mořská víla 1994 a Detektiv Duck 1995. Možná jsme na to v té době už byli staří...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Jediná hra z kolekce Disney Afternoon jejíž předlohu si vůbec nevybavuji. Snad jsem seriál nikdy neviděl nebo neutkvěl v paměti. Hře to každopádně nijak nevadí a obstojí i sama o sobě. Jde totiž o nejpropracovanější plošinovku v kolekci. Jako kačer Kabrňák bráníte město před zločinem a na konci každé z sedmi úrovní porazíte jednoho zločineckého bosse. K dispozici je slušná základní zbraň schopná tří výstřelů rychle v řadě, nalézt lze ale i další jako plynový granát nebo blesky střílející do šikma. Střelbu nepřátel je možné mimo vyhnutí i vykrýt svým pláštěm, což se v některých situacích hodí. Stejně tak různé zbraně mohou výrazně pomoci v konkrétních situacích.

Tempo je tentokrát spíše rozvážnější, postupoval jsem více opatrně a likvidoval protivníky hezky jednoho po druhém. Jedinou výjimkou byla úroveň v lese, kde je lepší některé části proběhnou rychleji i za cenu ztráty části zdravý. Obtížnost je celkem rozumná, jen v několika málo částech naroste. Souboje s bossy jsou po odhalení slabin také v pohodě. Vystačil jsem s ukládáním na začátku úrovní a před bossy, přetočení využito asi dvakrát. Moc se mi do toho nechtělo, ale ten jeden úsek mi prostě nešel. Postup je opět částečně nelineární, v prvních dvou fázích je výběr ze tří úrovní a až závěrečná sedmá je pevně daná. Darkwing Duck také nejvíce sází na filmovost a řekl bych že i příběh. Například animace při vstupu do každé úrovně vyvolává dojem, že si s tím dali autoři trochu více práce. Celkově jde o velmi dobrou plošinovku, kterou jsem si s radostí zahrál.
+16
  • PC 70
Kačer Kabrňák nebo Detektiv Duck je u nás nejméně známý Disney seriál z kolekce Disney's Afternoon. Přesto jsem si ho vybral k dohrání jako první, protože mi jeho hratelnost asi sedla nejlépe na první dobrou.

Plošinovka, ve které hrajete za tajemného ochránce města St. Conrad a bojujeme proti zlotřilé organizaci F.O.W.L. Postupně budete bojovat proti jednotlivým členům této organizace v různých částech města, kde tropí nepříjemnosti. Za nejtěžší úroveň z celkových sedmi bych označil tu odehrávající se v lese, protože jsou zde docela nebezpeční nepřátelé a to v hromadném počtu, což mě nejčastěji vedlo k tomu, abych použil funkci Rewind k vrácení času.

Jako detektiv máte k dispozici plynovou zbraň, ze které je možné vystřelit tři rychlé projektily za sebou. Sbírat můžete i různé další střelivo, díky kterému budete moci střílet diagonálně nebo házet bomby po nepřátelích. Bohužel toto speciální střelivo mi příliš nesedělo a tak jsem zůstal u toho základního. Před útoky nepřátel máte možnost krýt se svým pláštěm, díky čemuž můžete zlikvidovat některé útoky nepřátel, což je funkce, kterou jsem také příliš nepoužíval, protože jsem na ní spíše zapomínal.

Nejtěžší část hry mi ovšem přišli bossfighty, které byly ve většině případech opravdu tuhé a i přesto, že jsem se je snažil dát bez rewindu, tak jsem ho v některých případech přece musel použít. Asi nejjednodušším bossfightem byl ten v lesní lokaci, za nejtěžší naopak považuji souboj na mostě, který byl mým prvním a i při opakování tohoto bossfightu v režimu Rush jsem nebyl příliš úspěšný.

Ocenil bych i možnost vybírat si vždy ze tří úrovní naráz, díky čemuž se člověk mohl vrátit a vyzkoušet jinou úroveň, pokud mu nějaká nesedla a vrátit se k ní později, až se trochu protrénuje v jiných úrovních.

Přesto děkuji zdejšímu nově vzniklému Retro klubu za možnost si tuto hru vyzkoušet, protože to nebyla vůbec špatná zkušenost a jdu se pustit do další hry z kolekce.

Pro: Pěkné rozmanité lokace a řada nepřátel, výběr z několika úrovní

Proti: Obtížné bossfighty, nepraktické speciální funkce zbraně

+15
  • PC 80
Jako poslední hru ze série Disney Afternoon Collection jsem si nechal Darkwing Ducka, z něhož jsem jako dítě pár dílů viděl nejspíš v legendární Veze nebo Magionu, ale který mi utkvěl v paměti ze všech nejméně. 

Při prvním hraní mnou procházely myšlenky ve stylu: "To jsem si myslel, že po dokončení TaleSpin mám to nejhorší za sebou". Vyšší obtížnost hraní je zde dána tím, že především i na některé běžné nepřátele je potřeba vymyslet vhodnou taktiku a často také nejsou na jeden zásah zbraní. Nejvíce mě pak štvaly želvy a ty super rychlé veverky.

A taky jsem měl trochu problémy s ovládáním. Opravdu dlouho jsem si totiž zvykal na seskakování z plošinek dolů, kdy je potřeba se sklonit, stisknout tlačítko skoku a následně jen znovu zmáčknout tlačítko dolů, ale bez skoku. V rychlé sekvenci jsem tak často chyboval a místo seskoku dolů jsem vyskočil zase zpátky nahoru. Ve výsledku jsem tak slušně trpěl hned u prvního bossfightu, kde se skákání až nahoru trestá ztrátou života. Ve výsledku jsem při prvním průchodu hrou držel ten rewind skoro pořád.

Určitě musím pochválit boss fighty, které se mi tu líbily asi nejvíce ze všech šesti her v kolekci. Až na jednu výjimku mi každý z nich dělal problémy a trvalo nějakou dobu, než jsem přišel na tu správnou taktiku. Finální boss fight, respektive jeho první fáze, tomu pak dal korunu. Dále mi ještě slušně hrál na nervy Liquidator v kanálech a Bushroot v džungli.

Stejně jako u ostatních her z kolekce jsem se po prvním dohrání vrhnul i na herní mody. Dokončení Boss Rush bylo jen otázkou času. Naopak Time Attack bylo takové menší peklíčko, kdy jsem v některých úrovních měl velké problémy se vůbec dostat k bossovi. Nejhorší to pak bylo v kanálech, ve finální misi a hlavně v džungli. Než jsem pochopil, že je vhodnější se naučit kolem některých nepřátel jen proběhnout, ztratil jsem spoustu životů. Mod jsem dokončil jen díky tomu, že tato hra nejspíš jako jediná umožňuje v Time Attack po dojití životů neomezeně opakovat celou úroveň, jinak bych to nejspíš hrál ještě i dnes.

I když jsem měl ze hry zpočátku hrůzu, po čase mě začala hodně bavit a přestože jsem na ni často nadával, hraní jsem si užíval.
+15
  • PC 65
Asi bych kecal, když bych tvrdil, že jsem o Kačerovi Kabrňákovi nikdy neslyšel nebo ho někde minimálně neviděl. Postavy, co vypadá jako Kačer Donald převlečenej za Batmana si totiž nelze nevšimnout. Rozhodně jsem ale neviděl jediný díl samotného animovaného seriálu, tím jsem si jistý. Musel jsem se tedy k této postavě dostat až přes samotnou hru z kolekce The Disney Afternoon Collection.

Čtvrtá hra z této kolekce má opět svoje mechanismy, které jsou trošku odlišné od všech předchozích her z kolekce. Zde autoři asi nejvíce dávají na příběh, byť i zde je hodně primitivní. Nečekejte ale zázrak, v podstatě tu opravdu hrajete za Batmana, který v nějakém temném velkoměstě zachraňuje jeho občany.

Město je samostatnou mapou, kde Vám bublina "Help" vysvětluje, že zrovna tam je třeba pomoct. Po jejím vybrání se pak objeví animace, jak Kačer slétává do té oblasti a začíná úroveň. Zde se Kačer Kabrňák vybleje z podoby, vykřikne hlášku "I Am Darkwing Duck" a hra může začít.

Hraní je podobné s předchozími hrami z kolekce. Je tu ale pár rozdílů, které si podle mě zaslouží vypíchnout. Kačer se totiž umí zahákávat o různé rampy, skoby nebo háky. Tím vlastně postupuje dál v úrovni. Úrovní je sedm a je možné je procházet různými způsoby - vrchním patrem, spodním patrem, někdy i prostředním patrem, cesta je tedy opravdu variabilní. Na konci každé úrovně je pokaždé nějaký boss, který používá trošku odlišnou taktiku boje. I vy se tak musíte aklimatizovat a příjmout jeho útoky. Jen tak ho dokážete úspěšně porazit a postoupit tak v boji s neřádstvem temného velkoměsta. K tomu Vám navíc poslouží i různé zbraně, které postupem hry získáváte, čímž hra také přišla s něčím novým oproti předchozím kouskům.

Darkwing Duck mě poměrně bavil, byť k této postavě nemám vůbec žádný vztah. Byly tu ale občas momenty, kdy jsem se motal v útocích stejně, jako v Tale Spin, které mě tím šíleně rozčilovalo. I zde je ale možnos ukládání, loadování a především rewindu, bez kterého bych tu neudělal ani krok. Minimálně ten pocit, že tu možnost máte, je prakticky k nezaplacení. Takže jak říkám, hopsačka solidní, ale v kolekci jsem zažil už i lepší kousky.
+14