Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (21.12.2017 08:23): přesně tak, já mám k MM1 vytvořenou aplikaci i s makrama. Jen kliknu na tlačítko a blikne mi potřebná mapa, stejně tak si jde udělat přímo odkazy v mapách, které mě jedním klikem z venkovní mapy přenesou hned na mapu třeba města, dungeonu atd. Samozřejmě než excel je pak ještě lepší použít DJův dungeon mapper, hlavně díky menu se zdmi,, dveřmi a dalšími prvky, které v excelu člověk musel vždycky naklikávat ze speciálního menu, tenčí čáru, tlustší čáru atd. :-) Ale pořád lepší než papír.
@Richmond (21.12.2017 08:23): Gumovať som gumoval, ale nie nejak často, aby som to mal rozmazané. Skôr ma štvalo, že často som zle odhadol veľkosť poschodia a nakoniec mapa pokračovala a v papieri som už bol na kraji. Potom som musel zobrať buď druhý, alebo si ďalšiu oblasť pamätať a to ma dosť štvalo.

@90210 (21.12.2017 09:41): Noo, to asi nie, pretože prechádzať 100 poschodí a 100 exteriérov musí byť strašne stereotypné :) Ale jeden nikdy nevie... Pokiaľ tam nie je respawn tak by to teoreticky bolo možné. Kam si sa najďalej dostal?
@ad142 (20.12.2017 17:09): Nechces byt prvni? ;) Me to pritom bavilo, je to samozrejme mnohem lepsi hra, nez tyto dvoubarevny vykopavky z roku raz dva a ustredni melodii radim k tomu nejlepsimu, co mi kdy z repraku pri hrani her hralo. Je tam moderni auto-mapa, neni tam otravnej reapawn. Jenom asi 100 exterieru a 100 pater dungeonu precpanych puzzly a hadankami.
@ad142 (20.12.2017 20:50): "menej prakticke" - asi jak v které hře. Mapovat 52 lokací v MM1 na papír, tak bych v tom se musel neustále přehrabovat a hledat jednu malou zmínku o čemsi. Tohle bych řekl, že je praktičtější. Navíc, pokud jsi mazal jako já, tak ty mapy v Excelu aspoň nejsou rozmazané od neustálého gumování :)) Ale zase je fakt, že pokud mapuješ místo po teleportu a potřebuješ se mapy otáčet, jestli to někam nepasuje, tak je papír lepší samozřejmě. A určitě nebudu zastírat, že to má takovej punc, že jsem to udělal já :)
@Ringo (20.12.2017 20:45): Hmm to slávne mapovanie v exceli... Nikdy som ho ani neskúsil, vždy mi to prišlo menej praktické ako na papieri. Keď zase rozohrám nejaký dungeon, ktorý ho bude vyžadovať asi to skúsim týmto štýlom, avšak to ešte potrvá pretože som začal hrať Wizardry 8 a ten je na dlho.
@ad142 (20.12.2017 20:43): Na papíře jsem zmapoval jen EoB 3 a Ishar 3, daleko více mě baví mapovat v excelu nebo v mapperu na DJoldgames. To gumování a čmouhy od tužky na čtverečkovém papíře bylo pro mě vždy utrpení :-)
@Ringo (20.12.2017 20:18): Mapovanie na štvorčekový papier je zábava, ja som si ho najviac užil pri hraní Dungeon Mastera, avšak priznávam že niekde ku koncu som sa pozrel na mapu na internete, pretože som už dosť tápal.

Might and Magic I a II niekedy určite aspoň zo srandy skúsim, avšak pred tým musím dohrať IV a V, pretože tie majú prednosť.
@ad142 (20.12.2017 17:09): No, je to fakt těžké, protože ta hra je opravdu unikátní a asi stojí za to překonat některé neduhy, já jsem se třeba nestyděl to jet dle map z internetu, nemapoval bych to sám, i když jsou hry, u kterých jsem si mapování fakt užil, jako např. Might and Magic 1, Dark Queen nebo teď Might and Magic 2.
@90210 (19.12.2017 17:58): Zaujímavá hra, nikto ju tu ani nedohral. To o niečom svedčí.

@Richmond (19.12.2017 18:10): Tak tomu, že druhá časť hry je slabšia by som aj veril, pretože si myslím že ten nadmerný počet hodín a extrémna dĺžka sú čisto účelové.

Obtiažnosť by som posudzoval podľa počtu zásekov, ťažkých súbojov a aj počtu indícií. Keď hra obsahuje veľa ťažkých súbojov, veľa náročných hádaniek, obrovský svet a minimum nápovedy, tak ju považujem za obtiažnu.

@Ringo (19.12.2017 21:34): Atmosféra je naozaj skvelá, to som už poznal z videa, avšak už len kvôli tomu faktu, že si nemôžeš dať pauzu a musíš to hrať vkuse, by som to nehral :)

A inak "zateleportované" dungeony neznášam, takže o dôvod viac prečo to nehrať :O
@Richmond (19.12.2017 22:15): Ačkoliv s tebou v 90% obvykle souhlasím, tak tady bych asi malinko oponoval, že ta PS1 Wiz 4 verze opravdu není fujtajbl, oproti nulové grafiky PC verze má alespoň nějakou grafiku (i když jem i jasné, že pro tebe má větší atmosféru původní verze) a podle mě to úplně tak špatné na té PS1 není. Samozřejmě se to pokouší zachovat old school charakter, takže grafika netěží z PS1 maximum, zůstává spíše minimalistická. Místo čar jsou vidět konečně fakt aspoň zdi :-) Samozřejmě sorry za offtopic, nebylo by špatné to probrat ve vlákně o Wiz 4 :-)
@ad142 (19.12.2017 17:09): Fate je opravdu nejtěžším dungeonem, co jsem hrál. Takže možná je to pravda. Atmosféra je sice úžasná, dokonce jsem si za nekřesťanské prachy koupil funglovku ještě zatavenou a mám ji doma jako poklad (který jsemrozbalil kvůli manuálu :-) Líbí se mi formování party z jakýchkoliv lidí, které tam potkáš, což je úžasné. Najmeš nějakého šmejda na ulici a postupně jej leveluješ a děláš z něj hrdinu. Tohle asi nemá v žádné hře obdoby. Ale chce se tomu opravdu věnovat, dát tomu čas anemyslet u toho nekoneřčného hraní na restay a další hry, které by sis měl chuť zahrát. Jak jednou podlehneš potřebě dát si pauzu, návrat je těžký až nemožný. Nejtěžší na hře jsou totálně zateleportované dungeony, kolikrát co druhý čtverec teleport jinam a pak souboje v dungeonech, občas tě hra nesmyslně utopí, protože před tebe pošle něco, co nejsi schopen ani zasáhnout a přitom jde třeba o dungeon, kde by ses měl v pohodě vypravit, aby ses dostal dále.
@ad142 (19.12.2017 17:09): crpgaddict to dohrál, všechno ručně zmapoval a tam mapa je prostě obludná. Horší ale je, že podle něj je to od určité části tak trochu "zbytečná" hra. Dokonce to hodnotil jakoby tu první část, kterou velmi pocvhálil a pak zbytek, což bylo v kontrastu s tou první částí. Takže já možná jestli vůbec se do toho někdy pustím, tak skončím v tom momentu, který doporučuje skončit i on :)

Nejtěžší nevím, to já posoudit nedokážu (hrál jsem hru asi 2 hodiny před 15 lety), ale určitě bude patřit mezi velmi těžké kusy. Ono je taky otázka, jak obtížnost posuzovat, podle soubojů, puzzlů, délky... :)

Jsem zvědav, až se dostanu k Návratu Werdny, co o tom budu psát, jestli to změní můj pohled na dungeony :)
@ad142 (19.12.2017 17:09): Tam jde jen o rozlohu a nesmyslnou obsesi s rucnim mapovanim. Za me je jednoznacnej kandidat Rytíři Grálu, ktery jsem hral mesice a neprosel jsem ani polovinu exterieru. To bylo neco neuveritelnyho. Pritom to bylo tezky uz od startu, rytir s mecem a komplet zbroji na zacatku nezabil ani žábu.
@ad142 (18.12.2017 09:11): Fate jsem si zahrál a nedohrál, skončil jsem na prvním poloostrůvku, který by se rozsahem a délkou hraní dal přirovnat k polovině M&M 4 a když se přede mnou otevřel svět asi tak 6x větší, tak jsem dal pauzu, která trvá už několik let a to jsem si ani ty mapy nekreslil a orientoval se dle Runetekových kreslených map :-)
@Richmond (17.12.2017 19:45): Zbytecne se trapis, tyhle bugy a vopruz kolem je presne ten duvod, proc bych to nehral, coz me mrzi, protoze mam pro tyto specialni settingy AD&D slabost, uz jsem dohral Ravenlofty i vynikajici a bohuzel totalne zapomenuty Al-Qadim: The Genie's Curse. Co budes hra dal? Doporucuji Diablo. Dungeon jako řemen, Blizzard jede!
@ad142 (17.12.2017 21:23):
díky :) A víš, že mi nervy netekly? Mně prostě baví vymuýšlet jiné postupy v boji. goldbox a dark sun - vzory tahových soubojů, kde má smysl mít souboje opakovat, protože poprvé dostanu na kušnu a teprve po desátém pokusu vidím, co jsem dělal špatně :)
ad stovka - nebýt technické stránky, asi bych neváhal, ta hra mi nabídla snad vše, co si od ne-dungeonového rpg slibuju.
@90210 (17.12.2017 19:16): Je to možný. A měl balanced nebo hard obtížnost? Já po prvním souboji na začátku hry ihned posunul obtížnost, protože bych to týhle hře a těmto soubojům nemohl udělat. Nebýt těch bugů ke konci hry (kdy 2 postavy nemohly už získat levely a kdy zakouzlená podpůrná kouzla prostě zmizela, tak bych to dal určitě na méně pokusů. Takto to opravdu nebyla sranda.

UPDATE: No jo, kouknul jsem na to video (thri-kreen sólo), obtížnost z toho videa nepoznám, ale to, co udělal on, jsem já udělat nemohl! On hned po vstupu na sebe zakouzlil trilion kouzel. To já udělal taky, jenže po spuštění "akce" (abych nespoiloval), a když jsem byl už v bitvě na tahu, tak efekt na všech postavách nula, vše bylo prázdné věř mi, že to bez těhle podpor je sakra obtížné! V boji když jsem je zakouzlil, tak už fungovaly, jenže to můžeš zakouzlit jedno jediné za kolo a v té době už nevíš, kde ti hlava stojí, potřeboval bys 10 akcí za kolo :))

UPDATE 2: Podle toho, po kolika dmg padaly nepřátelé je to určitě balanced úroveň. Tam je obří rozdíl především v HP nepřátel.
@jvempire (16.12.2017 19:03): Bojím se tam tedy těch dead-endů a toho času. Jsem četl někde, že prostě něco propásneš, hra ti to neřekne a pak strávíš moře času hledáním a pátráním a přitom už je nenávratnej konec. Jenže mně Laura vždycky přitahovala, teĎ když jsem to koupil na Gogu už prostě je těžké odolávat.
@Drolin (16.12.2017 18:05): No měl jsem v plánu dát adventuru (buť Lauru Bow nebo poslední epizodu Blackwell), jako chtěl bych :) Jsem naladěnej na Wizardry 3 a Starflight 1, nevím, jestli lze hrát obojí současně...Ale jsou vánoce, tak třeba jo :)
@Richmond (16.12.2017 18:01): Já právě DS několikrát rozehrál, ale něco mi vždy nesedlo že jsem se nedostal ani z vězení (Dark Sun: Shattered Lands), ale předpokládám, že při zvyknutí by to bylo velmi dobré RPG. Ale ani nevím, že jde nastavit obtížnost.

Nicméně doufám, že si na chvilku od RPG odpočineš a prložíš to adventurou (GK2...)! :)

@Drolin (16.12.2017 17:54): Podle mě akorát, lokací není moc, ale v rámci větších subquestů je procházíš opravdu několikrát sem a tam :) Čas si neměřím, takže můj odhad je tak 40 hodin...+/ autobus :) Ale jak psal Mazar, s výchozí obtížnosti to asi prosvištíš. Já hned po prvním souboji byl tak rozhozenej, že jsem fakt musel zvednout obtížnost a dobře jsem udělal. Za mně stovková záležitost nebýt těch bugů kruci.
Dal jsme finální souboj, trvalo mi 4 dny neustálého loadu :)) Počtám cca 50+ pokusů, přičemž ten souboj vždy trval pár desítek minut než jsem zjistil, že nemám šanci.
@MickTheMage (11.12.2017 11:53): vím, jenže až do té poslední pětiny to šlapalo jak hodinky (tedy pomíjím sem tam zamrzlý dosbox v souboji a obecně trhanější pohyby postavy při přesunech). Fakt jsem si celou dobu říkal, co všichni blbnou :) ale i tak, není to žádná patová situace, jen to ztížilo hraní :)
Tak jsem nakonec zvítězil nad tím bugem s nefunčníma efektama na postavy. Když jsem po x té projížděl efekty na těch 2 postavách, tak jsem si všimnul, že je možné kliknutím na efekt jej zrušit. Tak jsem u jedné postavy všechny zrušil a zkusil zakouzlit pár psionickách podpůrných kouzel a ono to fungovalo! Najednou se rozběhlo i léčení, ukazatel HP se po léčbě doplňoval. Takže jsem vyřešil alespoň 1 bug. Ovšem stále platí, že krom mé čarodějky, se všem ostatním postavám všechny efekty ztratí při vstupu do poslední lokace :)
Tak nejnovější bug - před pravděpodobně posledím soubojem jsem si na tanka a na čarodějku (na ty zbylé to nemá cenu, jak jsem psal) narval spoustu kouzel, uložil jsem to a pak vstoupil do poslední lokace. skouknul pěkné obrázky, animačku a bum tank najednou žádnej efekt...kam až to zajde?! :) s tímhle handicapem se fakt těžko vyhrává! Dal jsem několik marných pokusů, ale jako je to důstojnej souboj i bez těch omezení, co mi hra připravila, natož teďka. Takže holt budu zkoušet dál. Přitom nejdelší pokus trval snad 45 minut :) Nooo, čeká mě zážitek :)
@mazar1234 (10.12.2017 00:10): Mám pocit, že to je takto i v goldbox hrách. Já vlastně musel kvůli vyvolaným bytostem v soubojích přejít z klávesového na myší ovládání. Zpočátku jsem nechtěně zaútočil na elementála, protože v tom chaoasu nalepených postavu u sebe nebylo jasné, na koho přesně útočím. Myš přeci jen trochu pomohla.
@mazar1234 (09.12.2017 21:12): No ale že se to pokálelo až takhle pozdě, de fakto ke konci hry...Bug to asi je, i když jsme nehledal na netu někoho podobně postiženého. Tím, že jsem ASI už v poslední lokaci (nebo sérii lokací?), tak už to holt dohraju load/save metodou, když to nebude zbytné. CD verzi jsem odmítnul kvůli hudbě, je možné, že to je problém disketové verze.

Ale pro pobavení - líbí se mi, jak se v bojích chovají vyvolaní elementálové. Zakouzlil jsem před vstupem do větší místnosti, kde bylo hafo nepřátel nejdřív Delayd Fireball. Krásné kouzlo, které jednak útočí ohněm a pak také zůstává na místě a funguje i v dalších kolech. Jenže hned po tom jsem vykouzlil většího elementála, umístil ho neprozřetelně kousek od té ohnivé masy a po vykouzlení chudák dostal nějakým žhavým uhlíkem a pochopitelně (správně!) určil jako původce jeho zranění mne :) Takže se otočil a mašíroval na mou partu :)
Ach už jsem fakt chtěl dát svou první stovku...To, že mi občas (ale jako opravdu jen občas a tedy při hodně dlouhých soubojích) hra v soubojích zatuhne, mi celkem nevadí. Aspoň si prosvištím taktiku :) Ale v poslední čtvrtině už je testována moje houževnatost. Neboť vězte, že u 2 z mých 4 postav hra ignoruje veškeré efekty podpůrných kouzel včetně léčení ! A že to je komplikace jako prase snad nemusím dodávat! Léčit tedy jedině u ohniště, což je úsměvné, protože v závěrečné velké lokaci žádné není. Takže nejen, že hraju na Hard a hra tak je obtížná, já ještě musím kvůli nějaké chybě ochraňovat tyto 2 postavy jak se dá, aby jim nebylo moc ublíženo. A obě postavy navíc mají výborné psionické schopnosti, které jim jsou z půlky k ničemu (alespoň že fungují kouzla útočná). Jako je to challenge vám řeknu ten závěr :) Pochopitelně u obou postav byl zastaven i přísun expů, takže už nebude žádný další level. Ale ono už jich moc do limitu nezbývá, to už je fakt jen třešnička :) Kruci taková škoda.
Přátelé pozor až to budete někdo hrát na nastavní cyklů v Dosboxu. Já blbec nechal těch 15000 a v jedné lokaci mě to vypeklo. Je tam totiž časový limit (4x erupce vulkánu). Do toho samozřejmě tuhé souboje a navíc nechutnej puzzle s plošinkama, co se skrývají a objevují po šlápnutí na jiné plošinky. Já to nakonec ukládal po každém rychle udělaném souboji, aby nikde neztrácel čas a pokud se souboj vlekl, tak jsem dal load. To samé při řešení puzzlu, kdy jsem ukládal, až když jsem přišel na tu správnou kombinaci. Ale stejně došlo na game over DALEKO před koncem puzzlu a všeho, co mě má asi čekat i po puzzlu!! Jsem si říkal, jeslti to není hard obtížností, ale nakonec to bylo těma cyklama :) Zkusil jsem snížit cykly na 6000, sice pohyb postav trochu trhanější, ale změřil jsem schváhlně od uložené pozice následný výbuch a rozdíl byl hooooodně velký! Takže holt mě čeká to pekllíčko ještě jednou s nižíma cyklama :) Ta hra má fakt geniální engine, ten moment, kdy mi nepřítel nechá zbourat 2 části mostu, obětuje klidně i vlastní pohůnky a já musím vymejšlet, jak se v nepřátelské palbě dostat přes propast, je prostě skvostnej.
@MickTheMage (22.10.2017 11:55): No baví mě vyšší obtížnosti tam, kde u výchozí obtížnosti je to moc "lehké" nebo i tam, kde vím, že je prostor pro nějakou změnu soubojové taktiky, což u tahových většinou bývá. Tady jsem vystřídal opravdu hodně způsobů a je to dáno i tím, že se tam mění iniciativa, není dané pořadí. Pro mě souboje jsou důležitou složkou rpg a mám rád, když je to výzva (nikoliv frustrace). I přestože tady první pokusy byly opravdu devastační, přesto jsem nějak věděl, že na něco přijdu, a samozřejmě že mi i půjde štěstí naproti. A kvůli těm pocitům po vítězství v takové bitvě, to hraju! :)
@Richmond (22.10.2017 11:49): Amen, kam sa hrabu Baldury na GoldBox veci a prvy Dark Sun ;) (ale je to hlavne preto, pretoze mne viac sedia tahove suboje ako realtime s pauzou)

Na druhej strane, neviem ako Richmond, ale kto ma cas 30x skusat dookola jeden suboj. Ano, ten pocit ked to das je na nezaplatenie, ale... (je pravda, ze hrat to na normal obtiaznosti, s tym bude menej problemov :), ale Richmond je dobrovolny masochista - evidentne). I ked pri tahovkach to tolko nevadi - proste ladis, kym neprides na najlepsiu taktiku. Ale aj tak, ten cas...
@90210 (22.10.2017 11:00): Mně v BG chybí to, co je tu přítomno v mnohem větší míře - zapojení mozku při řešení puzzlů a hádanek PLUS ultra mega bomba tahové souboje (samozřejmě nutno dát HARD obtížnost). Ďábelská kombinace. Před chvíli jsem ten souboj dal, tpituju, že to byl asi 35.pokus :)) Sehrálo také roli štěstí, ale ten pocit zadostiučinění je obrovský, bitka opět srovnatelná s bitvou v Koval Mansion v PoR. Opět památeční moment, na který nezapomenu. Taktiku jsem piloval od prvního neúspěšného pokusu a po asi 20 soubojích jsem tušil, co bude asi nejvíce platit. A nejde jen o kouzla, roli hrál i pohyb mých postav při boji, umístění pavučiny, umístění vodního elementála, správné zvolení půlobrů, které je potřeba očarovat, faktorů bylo fakt hodně.
@Richmond (22.10.2017 10:52): Osobne mam nejradsi Baldur's Gate a pochybuju, ze to v mych ocich jeste nekdy neco prekona, protoze uz tolik nehraju, ale DS ma predevsim zajimavej ten setting, je ale otazka jak byl vyuzit. Treba v Ravenloftu a Al-Quadimu to IMHO vyuzili velmi dobre.
@90210 (22.10.2017 10:50): Grafika předmětů a pozadí super, jedinou kaňkou jsou postavičky, ty fakt nejsou povedené. V některých lokacích grafika ale exceluje a ingame aničmaky některých scéna fakt baví! :) Podle mě vedle Ultimy6/7/8 nejlepší iso rpg série všech dob :))
Jako 15 Illithydů + desítka půlobrů a několik těch železobetonových želviček proti 4 hrdinům, v uzavřené místnosti, navíc po sérii bitek bez možnosti odpočinku. Férovka! :) Navíc narážím asi na první větší bug, hra se už několikrát v tomto předlouhém souboji (desítky minut!) kousla a konec. Jen doufám, že až se mi podaří po 83.pokusu zdárně přežít nejhorší úvodní fázi, tak mi to nezatuhne!
Doly v Dark Sun 2 jsou regulérní adventura! Zasmál jsem se ovšem při řešení situace, kdy jsem potřeboval se dostat přes 5 mind flyerů, kteří si dávali několik chodů lidských mozečků :) Sledovat ty jejich gurmánské kecy, nedůtklivost vůči otrokovi, co jim nosil mozečky stálo za to....:))
Yep! Vyřešil jsem první rébus v dolech. Počmáral jsem 2 A4 papíry chaotickým systémem místností v důlních tunelech. Ale vyplatilo se! Nebýt občasných soubojů v těch dolech, tak tahle pasáž je čistě adventurní. Nejvíc se mi líbilo, jak jsem si do dolů vzal ptáčka v kleci, aby mi pak v jedné místnosti chudáček umřel :) Ale nebylo to nadarmo, zachránil minimálně jedné postavě život :)
@mazar1234 (03.09.2017 10:22): A jakou jsi měl obtížnost? Výchozí? Já si to přepnul na Hard a je to znát. Navíc ta moje stvořená parta byla určitě slabší než ta výchozí i díky těm multiclassům, co má v družině. Ale ten souboj měl moc pěknej twist, pořád se to u mě drží na 95% zábavy! :)
@Richmond (03.09.2017 09:51): S importovanou družinou som to prechádzal ako laserový meč papierom. Napr. tá Modlivka (Kudlanka) mala snad až 8 či koľko útokov za kolo s +4/+5 zbraňami.... čistil to tam ako reklama na prací prášok.
Další ultra mega souboj, který jsem nakonec po mnoha drtivých porážkách dal. A přitom vše rozhodlo jedno z těch základnch kouzel. V tomhle mi to připomíná goldboxy, kde se hodně vyplatily kouzla jako Sleep, Hold Person nebo Web (ten jsem uplatnil právě teď a fikaně ještě před soubojem, protože to není považováno za útočení kouzlo). Ovšem ten pocit!
Už jsem měl tedy několik zákysů (adenturních). Tohle není vůbec sranda hra. A to pomíjím souboje, které jsem teď v jednom podzemí dával každý snad na podesáté. Bez možnosti odpočívat to bylo peklo. Navíc jsem se musel vracet a na zpáteční cestě se postupně začaly zjevovat ty stvůry, co kvílí a šíří strach. Když jsem dosáhl v té oblasti svého a odscroloval jsem si na tu zpáteční cestu, už jsem je tam viděl seřazené. Šly na mě mdloby. Postavy teď už jsou na úrovních, kdy nový level je poměrně daleko.

Jedna věc mi ale vadí. Když chci opustit město Tyr směrem do pouště, tak mi to hlásí, že brány jsou zavřené. Zajdu za správcem karavan, zeptám se ho, zda se nechystá karavana v nejbližší době, on že jo a brány jsou najednou otevřené. A to samé se opakuje kdykoliv město opustím. Mi to hlava nebere :)
@Richmond (22.08.2017 11:56): Njn ten casopis byl fakt desivej.:0)

@mazar1234 (22.08.2017 10:58): Mrkni na YT na final fight. Typek tam ma nejakou kudlanku naboznou fighter/druid/psionic a do dvou minut bylo hotovo.

BTW zkousel jsem jen prvni dil kvuli velmi zajimavymu settingu, ale melo to divny ovladani i boje a celkove jsem se k tomu dostal uz moc pozde na to, abych to prekousl. Tady to asi chtelo precist si manual apod. Osobne dodnes s laskou vzpominam na Al-Quadim aka Al-Qadim: The Genie's Curse, to byla opravdu nadherna pohadka, v podstate ze stejnyho vrhu. Byla to jedna z prvnich her, kterou jsem si sehnal po nastupu abandonwareu. Naopak Entomorph byl divnej a nevim co furt meli s tim hmyzem,
@90210 (22.08.2017 10:24): Ravager sa ale v bestiary nevola.

Ale teraz som si to checkol presne a bez pouzitia kuzla wish v momente ked ma -30HP ho proste nie je mozne znicit nijako, kvoli jeho absolutnej regeneracii, doslovne popisane "even the slightest piece .... can regenerate and restore the monster completely" :-D

Takze jo, sprznili ho tu, ale je fakt pekny.
Ja osobne som mal radosť zo záverečného bossa, zrovna príšerka ktorej info sme si na tajňáša čitali ešte na strednej škole keď brácho doniesol výtlačky (pirátske samozrejme) ADnD a experimentovali sme s tým po dlhých rokoch Dračího doupěte.
De facto nezabiteľná príšerka s výnimkou extrémne nereálne nepravdepodobných situácii (akože ho vylákaš na vrchol sopky v momente keď sopka vybuchne alebo tak niečo) alebo reálne maximálne tak zoslaním kúzla WISH (9. level mage spell).

Najhoršie je, že si už nepamätám ako to vlastne prebehlo v tejto hre, či tam bol nejakaý oser, alebo sa to dalo aj tupou hrubou silou.

Akurát mám spomienku, že bol strašne veľký a určite som pár krát loadoval.

Spoiler by bol názov tejto príšerky, ináč som, nič zaujímavé nepovedal.