Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Conquests of Camelot: The Search for the Grail

78
3 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1990 PCAmigaAtari ST
Vývojáři:
Sierra
Hra Conquests of Camelot: The Search for the Grail popisuje notoricky známý příběh Rytířů kulatého stolu. Hráč se v ní ujímá role krále Artuše, který se pokouší nalézt legendární Svatý grál, aby s jeho pomocí zachránil své království, které se nachází v úpadku. V jeho kůži tak putuje z Anglie přes Středozemní moře, až do Jeruzaléma a Palestiny. Cestou potká například svou manželku Guineveru, Černého rytíře, Jezerní paní a další známé postavy z legendy o meči Excaliburu. Během cesty dále zachrání některé v hledání grálu méně úspěšné rytíře z Camelotu, konkrétně Gawaina, Galahada a svého soka v lásce Lancelota.

Conquests of Camelot: The Search for the Grail je 2D point n´click adventura v šestnáctibarevné EGA grafice, využívající slavný SCI engine Sierry.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Conquest of Camelot jsem, narozdíl od jeho mladšího bratříčka Conquests of the Longbow, nikdy ani nezkoušel. A musím uznat, že i když nejsem fanda Artušovských legend, hru jsem si opravdu užil. Putování v roli samotného Artuše, zachraňování slavných rytířů a pátrání po Svatém Grálu mě opravdu vtáhlo. Grafika je opravdu povedená a je radost kochat se jednotlivými obrazovkami. Někdy opravdu žasnu nad tím, co se dá v EGA grafice zvládnout. Příběh hezky plyne a často se střídá prostředí (a dává to smysl), takže se hra neokouká. Obtížnost je spíše vyšší a dvakrát jsem si musel vypomoct hintbookem. Akční sekvence sice hezky zapadají do prostředí, ale upřímně je moc rád nemám. Například rytířské klání jsem opakoval asi 10x a nakonec jsem přišel na jeden pohyb, který Černého rytíře srazil vždy. To nepovažuji za dobrý design. Naopak byly fajn hádankové části i přes jejich obtížnost. Čtení manuálu je pro hraní nutné, ale osobně mi to nevadilo. Manuál je moc pěkně zpracovaný, obzvláště se mi líbily slepé mapy.

Ovládání probíhá pomocí parseru s myší jako doplňkem. Jde o velice pohodlný systém. Myš, parser + klávesové zkratky - pohodlné a rychlé. Bodování je tentokrát rozděleno do několika kategorií. Jde o zajímavý nápad, ale bohužel se asi příliš neujal. Plný počet jsem bohužel nezískal ani v jedné kategorii. Osvěžujícím prvkem je i práce s penězi, důležitá především v druhé polovině hry. Conquest of Camelot mohu rozhodně doporučit, jde o jednu z nejzajímavějších Sierráckých adventur. Je zajímavé, že atmosféra Sierry je ve hře znát, ale zároveň je trochu jiná.
+20
  • PC 75
Klasická (i když tak trochu zapomenutá) adventura od Sierry s parserem a s častou smrtí na mnoho způsobů. Historický aspekt hry možná vyvolává v zájemcích o hru něco víc, než ve skutečnosti Conquest of Camelot nabídne. Alespoň mně přijde, že herní potenciál legendy o Svatém Grálu v tomto případě nebyl plně využit...

Těch historických míst totiž zas tak mnoho k návštěvě není (největší zklamání bylo toto zjištění v přístavu v Southamptonu). Některé hádanky navíc fungují spíše jako protipirátská ochrana. Odpovědi lze nalézt důkladným přečtením manuálu a i když se leccos dozvíte především z mytologie, přesto mi to úplně nešmakuje po stránce hratelnosti. Akčních pasáží tu je docela dost a některé z nich mi dělaly problém i se sníženou obtížností (např. klasický rytířský turnajový souboj na koni). Ona i neakční část je docela náročná na zvládnutí (druhů smrti je opravdu mnoho) a bez mučení přiznávám, že jsem párkrát své kroky konzultoval s cluebookem.

Ale přes zmíněné nedotaženosti či zklamání jde o povedenou hru. Práci s parserem trochu ulehčuje kurzor myši, který dává možnost pravým kliknutím de facto provést příkaz "Look at", a hra je tak mnohem plynulejší. Grafikům se povedlo na poměry EGA vytvořit někdy opravdu moc pěkné lokace. Líbily mi se hádanky, které neměly souvislost s manuálem. Nejsou zas až tak obtížné a vyplatí se mozkové závity trochu poštelovat, protože odměna je vždy sladká. Obecně se mi více líbíla část odehrávající se na Blízkém Východě, která měla příjemnou atmosféru a řešení problémů místních obyvatel mě bavilo asi nejvíc. Mile mě překvapilo, že Sierra tentokrát zvolila systém evidence bodů ve složkách. Jen škoda, že skóre nebyla vidět přímo ve hře, ale bylo nutné provést úkony k jeho zobrazení.

Pro: historické pozadí, parser, atmosféra některý lokací, grafika na možnosti EGA

Proti: nevyužitý potenciál, opravdu velmi časté sejití ze správné cesty zakončení smrtí, hádanky jako protipirátská ochrana

+19