Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Artran (16.04.2018 09:30): Díky. Ty akční pasáže sice nebyly nic dramatického, ale já to prostě v těhle adventurách nemám moc rád :) Paradoxně ale ten poslední souboj jsem dal s prstem v nose, odhalil jsem zřejmě slabé místo protivníka na jeho levém koleni :-D
Do Jeruzaléma (cestu pouští) jsem zkoušel různé fígle. Dokonce jsem zkoušel jít prostě neustále na východ (používal jsem lodestone). A výsledek nic :) Občas fata morgána, vizuálně bylo vidět, že Artur trpí. Nakonec jsem musel prostě jít cestou pokus - omyl.
@Richmond (komentář): Gratuluji k dohrání ;-) Jinak právě ta nutnost čtení manuálu a mytologie se mi líbila :-) Akční pasáže mi tenkrát zase až tak náročné nepřišly, resp. nefrustrovaly mě. K jezerní paní jsem došel podle všeho tak, jak se píše v návodu: barva srdce zlatá = jít vpravo, fialová = nebezpečí. Klidně bych si ale mohl dát už repete, protože se mi drtivá většina hádanek i příběhu již vykouřila z paměti :-)

Přišel jsi bez návodu jak se dostat do Jeruzaléma?
Zaujal mě popis hry zde. Za celou hru jsem nepotkal ani Gwen (tedy mimo Camelot), ani Jezerní paní. Samozřejmě je možné, že jsem neprošel vše (nezískal jsem ani plný počet bodů).
Bohužel první nahlédnutí do návodu :( Jak jste přišli na to, jak přejít to zamrzlé jezero? Já používal crystal heart, který měnil barvu podle nebezpečnosti, ale s tím jsem došel do druhé obrazovky a dál jsem neměl trpělivost. Nenašel jsem žádný hint, který by mě odkazoval na použití toho zaříkávadla nebo co to je :) Ovšem hádanky u stromu super! Měl jsem ale sto chutí tam Lancelota nechat, když mi chodí za manželkou! :)
@Artran (29.03.2018 08:35): Dík :) U té čarodějnice jsem zkoušel různé experimenty s tím, co jí dám. A překvapilo mě, že jsou různé reakce na to, co jí dám. Zajímalo by mě, jestli by ...mi nehyběla růže, kterou jsme jí dal napoprvé. Pustila mě dál, ale neproměnila se. Co kdybych tu růži nepotřeboval? Počítá s tím hra?. To bodování ve 3 "discplínách" je snad použito poprvé a naposledy, ne? :)
Jo! Dal jsem těch 5 hádanek u šutrů :) S tou poslední jsem měl práci, správnou odpověď jsem dával jako první, ale hra mi to odmítla, možná tím, že jsem psal "Say xxxx". Ale přitom u ostatních sloupů mi to fungovalo. Ale tak aspoň, že řešení se našlo :)
Překvapilo mě, že to jede pod ScummVM a nikoliv pod DosBoxem. Je možné někde nastavit formát uložených obrazovek? ScummVM dělá obří megabajtové bitmapové soubory, což je šílený. Jsem zvyklej na malé png z Dosboxu.
@Isair (19.03.2018 17:45): Samozřejmě parser není dokonalej, ale zase těch her, které ho mají, je fakt maloučko, tak proč se z nich netěšit :) Asi nikdo z hráčů není odpůrce point&click, jen prostě asi umíme najít v tom zábavu. Problém je samozřejmě čas, člověk nesmí být tlačenej, že už by to měl dohrát, ale zkoušet různé fígle i slepé cestičky :)
Mě tedy vždycky parser a EGA grafika Sierra adventur spíše odrazovala (za remaky QFG 1 a QFG 2 jsem byl vážně sakra vděčný), ale je fakt, že ten KQ 4 (což byla snad první parser hra, na kterou jsem se odvážil, když nepočítám pokusy s EGA QFG 2) má svoje kouzlo a značně odlišný gameplay nabízející vcelku dost možností. Na druhou stranu mnohdy beztak autoři do těch her nezakomponovali tolik příkazů, aby byl ten parser nějak smysluplně využit. Ale po dohrání KQ 4 už mi to rozhodně nepřijde jako blbost a point and click už nepovažuji ani tak moc za "evoluci", ale spíše za určitou formu zjednodušení a zpřístupnění masám.

A docela se i těším, až si někdy střihnu ten EGA Space Quest 3 (byť tedy u zbytku zvolím asi opět VGA verze).
@90210 (19.03.2018 14:33): Já mám slabost pro tuhle formu EGA grafiky - viz KQ4. S přéchodem VGA by zmizel parser a to by mi už víc vadilo. Podívej se třeba na obrázek toho hradu, to je prostě nádhera! :)

@Artran (19.03.2018 15:33): To rád slyším, chtěl bych si hru opravdu užít a z recenzí jsem vyrozuměl, že se to hraje celkem plynule. A v nejhorším ti napíšu o malej hint, když zakysnu :)
v CGW zřejmě tenkrát recenzovali samí tvrďáci. Hodnocení Camelotu:
Essentially then, Camelot is a game more for the beginning adventure gamer, rather than the experienced one. Those who prefer adventures requiring some heavy mental effort will probably want to skip this one.
Podle mě jakákoliv hra s parserem není pro začátečníky a mám pocit, že i hádanky nejsou úplně triviální. Ale tak nenechám se tím odradit. Zjistím, jak to je tím, že začnu hrát :)
@Drolin (05.12.2012 22:54): Longbow mě po Camelotu zajímá hodně, tudíž na něj určitě dojde (doufám, že brzy).

EDIT: Tak se budu muset opravit. Koukám teď do hintbooku od Sierry a jsou možné dva způsoby, jak se k vodě dostat (z nichž jeden jsem pokládal za red herring, což tedy není). Nicméně je to trochu takový výstřel naslepo (ne úplně nelogický, ale chce to vytrvalost. Pokud člověk vyzkouší ty více logické varianty, tak by se na to asi dalo přijít. Osobně ale doporučuji hint).
Nechce se mi psát komentář, tak jen zde uvedu doporučení. Ti, kteří se nebojí parseru, by měli Camelotu dát jednoznačně šanci - jedná se o velmi kvalitní hru, která svým zaměřením na dobové reálie (studium informací z manuálu je nutnost) a realistickou psychologii (láska Guinevere a Lancelota) předčí mnohé pozdější a populárnější adventury. Doporučuji hrát přes Scumm s emulací Rolanadu MT-32. Ukázky jsou ve videích, kvalita stoupne značně. A jeden malý hint: pokud budete hledat cestu přes poušť z Gazy do Jeruzaléma, tak pozor, je to nepříjemný chyták (který mi hraní pokazil). V dalších částech jsou některé hádanky obtížné (zvláště jedna v Jeruzalémě), ale už férové.