Rytíř Dante se vrací domů ze 3. křížové výpravy (1189–1192), která se zcela odcizila deklarovaným cílům. Dobývání levantského přístavu Akra, po němž došlo k masakru zajatců, zanechalo Dantemu šrámy na těle a hlavně na duši a postavilo ho tváří v tvář zosobněné smrti. Skutečné utrpení má pro něj však teprve začít. Po návratu do Itálie nachází svou milenku Beatrice Portinari mrtvou, přičemž o její duši jeví zájem samotný Lucifer. Aby Dante zachránil Beatrice před zatracením a spasil i sám sebe, musí nejprve projít devíti kruhy pekla a konfrontovat své hříchy nejen z prokleté výpravy. Dante's Inferno je postmoderní hack’n’slash adaptací 1. části Božské komedie z pera předrenesančního básníka Dante Alighieriho.
Hororová bojovka od tvůrců Dead Space (2008) nezapře inspiraci rubačkou God of War (2005), na rozdíl od těchto her ovšem nedokázala založit na komerčně úspěšnou sérii. Hratelnost sestává z pokud možno plynulého vázání úderů do komb proložených kontextovými akcemi v rychlém sledu, jež prověří vaše reakce. Dante třímá kostěnou kosu, svatý kříž suplující střelnou zbraň a svede i bojovou magii. Poražené nepřátele lze potrestat či osvobodit, výčitkami sžíraný protagonista tak získává svaté/bezbožné zkušenosti (modré a červené orby), s nimiž odemykáte silnější útoky a komba ze stromu dovedností. Rozbitné fontány podle barevného rozlišení doplňují buď zdraví, manu, nebo 1 z 5 náhodných položek.
Danteho kostýmy, z nichž je 6 ze 7 distribuováno formou DLC, plní čistě kosmetickou úlohu.
Ještě během roku 2010 pro základní hru také vyšla dvojice příběhových DLC rozšíření – Dark Forest a Trials of St. Lucia.
@RNDr. Gunár Pavel (12.10.2025 18:29): Tak osobně ani nevidím moc důvod, aby zrovna tahle značka pokračovala. Gameplay sám o sobě je vesměs průměrný, ničím výjimečný. Tady asi nebylo co dojit. Tebou zmíněné titulu byly ve své době relativně ojedinělé a měly potenciál. Dead Space se podojil, Spore částečně též a u ME snaha byla. Tady to myslim nemělo moc smysl ani v případě komerčního úspěchu. Asi bych po dohrání neměl potřebu chtít přídavek, když bych mohl dát God of War nebo podstatně lepší Bayonettu či DMC. Absence remasteru je zjevně zapříčiněna vysokou kontroverzí pro dnešní dobu, neb remastery už dostaly i horší hry a méně známé hry.
Vlastně mi to v tomhle ohledu připomíná Alice: Madness Returns. Artově vymazlená věc krásná na pohled, ale po pár hodinách mimo art jen ničím zajímavý a spíše podprůměrný zástupce svého žánru.
Ale jako u každé zajímavé hry do 7. generace mě klasicky mrzí, že dnes už ta odvaha tohle dělat většinou není. Soulstice se v tom směru kontroverze malinko snažilo, ale odvaha byla někde na půli cesty.
Vlastně mi to v tomhle ohledu připomíná Alice: Madness Returns. Artově vymazlená věc krásná na pohled, ale po pár hodinách mimo art jen ničím zajímavý a spíše podprůměrný zástupce svého žánru.
Ale jako u každé zajímavé hry do 7. generace mě klasicky mrzí, že dnes už ta odvaha tohle dělat většinou není. Soulstice se v tom směru kontroverze malinko snažilo, ale odvaha byla někde na půli cesty.
JohnCZ
HolyMeatball
Pro: námět, rozmanitá prostředí pekla, tempo hratelnosti, skvělé doplňkové animace, 60 fps
Proti: béčkový příběh, ke konci to už ztrácí dech, občas vyblité textury