Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Soulstice

20.09.2022
20.06.2023
68
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V království Keidas se o mír starají takzvané Chimery, které bojují proti vnějším vlivům. Mezi těmi jsou i monstra nazývané Wraiths, které pustoší zemi a mění zdejší obyvatele v agresivní monstra. Soulstice tak vypráví příběh dvou sester Briar a Lute, které se znovuzrodily jako Chimera, tudíž zatím co Briar získala nadlidské schopnosti a sílu, Lute obětovala své tělo a svázala svou duši se sestrou. Zatím co však nasazují své životy za zmíněné království, odkrývají nová tajemství svého řádu a věci se zdají být trochu jinak, než jim bylo řečeno.

Hratelností jde o akční hack'n'slash od vývojářů Joe Dever's Lone Wolf , jehož soubojový systém se snaží o svižnější hratelnost připomínající například sérii Devil May Cry. Zasazení do fantasy středověku a všudypřítomná zkáza pak dodává dílu poněkud hororový nádech. Jak již bylo řečeno, jako hráč se ujmete hrdinky Briar, nicméně hrou vás doprovází duch její sestry Lute, která má magické schopnosti. To nabízí různé styly hraní a komba, neboť se sestry na bojišti doplňují. Ačkoliv hra pochází z rukou italských vývojářů, je inspirovaná především japonským fantasy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Na Soulstice jsem se poměrně těšil a i přes slabší recenze jsem hru natěšeně koupil, neb jsou mi jednak sympatické podobné "AA" hry, ale hlavně se mi líbí onen old-school přístup, který se dnes u větších produkcí moc nevidí. A vývojářům se i mohlo povést udělat dokonalého zástupce ambiciózní hry áčkových kvalit s menším budgetem, kdyby však jen věděli, kdy přestat... ale popořadě.

Tahle hra je v první řadě čistá zábava. Teda prvních asi 10 hodin. Objevíte se v jednom fantasy městě a rubete vše, co vám přijde do cesty. Žádné velké zdržovačky, side-questy, sběratelské předěmty nebo rozvětvené úrovně a podobné zbytečnosti, které jsou dnes téměř v každé nové hře. Lineárně se prosekáte hordou nepřátel vždy do konce úrovně, zmydlíte nějakého bosse a v další úrovni si to zopakujete. Jenže hru jsem hrál 19 hodin a ona už to v těch zbylých devíti hodinách moc zábava není. A ani nikdy v tomhle žánru nebyla, proto se většina podobných her drží s herní dobou někde kolem 10 hodin. Tvůrci tak úplně zbytečně honí herní dobu naprostými nesmysly, které přímo bijí do očí a křičí, že jsou tam navíc. Poznáte to úplně na všem. Level design je uměle natažený aby se v něm mohly dávkovat zbytečné souboje navíc, "puzzle" části jsou jen otravným zdržením, aby jste v úrovni čuměli o 20 minut déle, než bylo nutné, a někteří nepřátele mají uměle navýšený healthbar jakýmsi štítem, který je vlastně jen nějakým počtem hp navíc a souboje to nijak neoživuje. To samé platí i některých boss fightů, kde místo zajímavých mechanik a proměnlivých útoků často opakujete to samé několikrát dokola.

A jakkoliv jsou samotné souboje vlastně fajn a zprvu vážně baví, neb připomínají éru her z druhého a třetího PlayStationu s fixní kamerou, tak mě na nich trochu mrzí jakési omezování samotného hráče v preferovaném herním stylu. Zbraní je totiž k dispozici poměrně velké množství, což vynahrazuje nižší množství komb, nicméně hra vás je jaksi nutí střídat a tím pádem i všechny vylepšovat. Neříkám, že to nejde nějak ušpihlat se základním mečem, ale jednotlivé zbraně jsou vždy účinné proti určitému typu nepřátel. Největší pruda je to pak u nepřátel, na které lze útočit jen v barevném poli, což jsou od poloviny hry prakticky všichni a nějak mě to spíš otravovalo neustále přepínat než že by mi to přišlo jako dobrá herní fíčura. To samé platí u oněch hádanek, které jsou taky často závislé na téhle barevné auře, či jak se to ve hře nazývá. Nejvíc mě pobavila část, kdy vám hra znemožní používat určitou barvu dokud nezničíte zdroj jejího rušení, nicméně v tenhle moment na vás žádní nepřátelé oné barvy neútočí, tak jaký to vlastně mělo smysl? Natažení herní doby, chápu.

Abych si však jen nestěžoval, tak musí pochválit přítomný příběh, který sice nepřekypuje originalitou, ale docela se mi líbil způsob vyprávění a jakési lehké adventurní prvky, které občas střídají akci. Stejně tak pěkně zpracované cutscény a především dvojici hlavních hrdinek. Uznávám, že pokud vám Briar a Lute nesedne, tak možná příběhové části příliš neoceníte, ale mně osobně přišly sympatické a zajímavé, tudíž rozkrývání jejich minulosti mě dost bavilo. Zamrzí však trochu slabší anglický dabing a nedokonalá grafika postav, i když prostředí hry je graficky vlastně hodně pěkně zpracované a především umělecký směr ponurého města zaslouží pochvalu. Co však pochvalu nezaslouží, je následkem roztahané herní doby stereotyp vycházející z ne příliš proměnlivého prostředí.

Soulstice je rozhodně fajn hra, jen ji je třeba dávkovat po menších částech, neb se s přehnanou délkou stupňuje stereotyp. Potěší však především staromilce a a možná i všechny, kterým v západních hrách chybí špetka té nekorektní odvahy vývojářů. Soulstice má totiž nějaké ty kozaté postavy, špetku lehké nahoty a nezalekne se ani nějakého toho sprostého slova. Stejně tak se nebojí zabrousit do dob minulých v samotném gameplayi a spolu s nižší cenovkou tak dostanete hru áčkových kvalit, na jaké jste byli zvyklí někdy před patnácti lety. Vzhledem k potitulkové scéně mají tvůrci zdá se v plánu dělat pokračování, tak pokud na něj někdy dojde, přeju jim, aby jim někdo vysvětlit, že delší herní doba nedělá hru nutně lepší.
+14
  • PS5 70
Soulstice je rozporuplná hra. Jde o takový ten kousek, který vás často hodně a vehementně rozčiluje, ale přesto ho máte rádi. V konečném důsledku mě tak mrzí, že je hra (velmi pravděpodobně) komerční propadák a pokračování tak nejspíš nebude. Přijde mi totiž, že napodruhé by to začínající studio vyšvihlo podstatně lépe.

Svět je (už zase) na pokraji apokalypsy. Nad velkolepým městem Ilden se otevřela trhlina mezi dvěma světy, ze které proudí zástupy dávných nepřátel, jež si podmanily a zdeformovaly i místní obyvatelstvo. Ve snaze zabránit katastrofě vysílá tajuplný Řád na místo tři elitní popelavé rytíře tvz. Chiméry. Jednou z nich je i zuřivá Briar a pokorná Lute. Hra klade poměrně značný důraz na vyprávění příběhu a i přes některé klišé jde o vcelku zajímavý děj v slušně načrtnutých kulisách.

Soulstice vůbec nevyšel na starou generaci konzolí, což je vlastně pořádný paradox. Působí totiž v lecčems staromilsky až zastarale. Hned po spuštění vás přivítá dnes už prakticky vymýcený prvek akčních her v podobě šílené fixní kamery, na kterou budete soustavně nadávat. Hlavně některé plošinovkové sekce jsou vyloženě ve zdejším podání "lahůdka" pro vaše nervy. Na rozmary šíleného kameramana si jde sice časem zvyknout, pachutě se však nezbavíte až do konce.

Příliš dobře nefunguje ani systém checkpointů, který dovede zbytečně frustrovat a jste nuceni opakovat před souboji klidové pasáže a sbírat suroviny. Prostředí je zpočátku vlastně celkem hezké a nechybí mu atmosféra, bohužel se postupem času vkrádá stereotyp a úvodní město vlastně neopustíte už do samotného konce hry. Soulstice tak trochu neví, kdy skončit. Na druhou stranu je závěrečná část hodně nabitá a soubojů z řadovými nepřáteli ubývá. Těch pětadvacet kapitol se tak zvládnout dá. Na opětovné puštění hry v nově odemknuté obtížnosti jsem však chuť už rozhodně neměl.

Naštěstí tvůrci nezůstali u oživování starých mechanismů, které měli nechat ležet v propadlišti videoherních dějin. Do své hry zakomponovali neotřelý systém aur, který se promítá do soubojových i průzkumných pasážích. Nepřátele jsou zjednodušeně řazení do tří skupin, přičemž první můžete mlátit jak se vám zlíbí a nakonec se rozpadnou na kaši, další dvě jsou však zranitelné pouze s aktivovanou aurou. Ty však nemůžete mít zapnuté pořád, jelikož se tím Lute rychle vyčerpává a v hraničním případě může i na chvíli zmizet. Vzhledem k tomu, že zajišťuje veškerou obranu dvojice, je to rázem celkem prekérka.

Souboják naštěstí funguje a je rozhodně jedním z taháků hry.  Kromě systému aur se zakládá také na stále se rozšiřujícím arzenálu zbraní, přičemž každá má kromě jasných výhod i svoje úskalí. Ostnatý bič si hravě poradí se zástupy základních nepřátel, ale ty odolnější pouze lechtá, luk hravě sestřelí létající nepřátele k zemi, ale proti skupinám nepřátel vám příliš nepomůže.  Střídání zbraní je nezbytné kvůli různým třídám nepřátel i lepšímu skóre. Systém je to v kombinaci s aurami dostatečně komplexní a baví.

Na hře je vidět potenciál, který zůstal naplněn pouze v soubojích. Když však zatnete zuby, začnou četné zápory blednout a vy se začnete obstojně bavit. Navíc je hra trochu překvapivě lokalizovaná na češtiny. Pokud vás tak svědí prstíky v očekávání dalšího dílu DMC, dejte Soulstice šanci. 

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení; 1. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press (zde   můžete také nalézt kompletní recenzi)

Pro: Temná atmosféra zpočátku úchvatného Ildenu; Chiméry jsou vlastně fajn nápad; komplexní soubojový systém; některé momenty vyprávění; bezproblémový technický stav hned po vydání

Proti: Frustrující kamera; dabing vedlejších postav tahá za uši; stereotypní prostředí i hratelnost v poslední třetině hry

+11