Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Najlvin (17.02.2017 01:45): stáří hry se na její kvalitě určitě nijak nepodepsalo, Chaser byl mizerie už v době vydání. pamatuju, jak mě to tehdy nebavilo a do pokoje prisel fotr, ze chce zajit koupit noviny. smarja, jak ja byl rád že si dám voraz... a jak se mi nechtělo zpátky domů...
Hmm, samé spoilery! Na základě science mám ale chuť zahrát si Chasera teď větší (:
@Paul (16.02.2017 22:18): O komentář se pokusím. Po dohrání jsem se ale snažil Chasera dostat z hlavy. Ze vzpomínání na něj mě chytá lehká migréna, což taky o něčem vypovídá :-)

@Najlvin (17.02.2017 01:45): Jedna věc je "nápad", na němž se pracuje asi ve třech cutscénách. Jenže nezapomínej na balast kolem, který provází celou hru.

Naprosto nenávidím ten mustr, kdy ve hře hladce zabíjíte tisíce protivníků, aby vás pak v cutscéně nějaký totální zelenáč zasáhl uspávací šipkou. V těchto momentech každou uvažující bytostí musí pohnout podráždění. To vede k tomu, že je člověk neustále dokola zrazován a zrazován, aby se opět dostal kamsi do věznění a následovala mise, kdy se z něj musí vymanit.

Celá hra je prodlužovaná zcela nesmyslně, nic tam neopodstatňuje, co dělám: obraně vozu pomocí sniperky, při níž je potřeba se zbavit asi dvaceti lidí ohrožujících náklad, předchází dlouhé mise, v nichž se mám dostat na vyvýšené místo majáku, což si ironicky vyžaduje smrt asi stovky protivníků. Snažím se. Nedovedu ale před těmito nesmysly zavírat oči.

Už ten začátek, kdy se po příletu na zem účastníš války gangů (není mi jasné, jaký je důvod, aby na tebe všichni tak zběsile útočili, ale budiž) a padnou tvou rukou desítky, následuje cutscéna, v níž se Chaser sotva udrží na nohou; záhy si nechá téměř dobrovolně nainstalovat do hlavy killswitch v podobě pavouka. Tenhle příjemně poraženecký přístup jsem nejprve kvitoval, než se ukázalo, že to nemá vůbec žádný smysl; kdyby se tam všech hned na začátku zbavil, žádný vliv by to nemělo. Jen by se omezil počet misí. Ubohé.

K vychvalovanému příběhu, potažmo závěru. Když je Chaser na Marsu informován, že se v době jeho přítomnosti na Majestic nacházel na stejném místě i Steve Scott, o němž ale momentálně nikdo nic neví, protože je na "tajné misi", musí být člověk - pod opakovaným zdůrazněním, že Scottův zaměstnavatel Longwood vlastní klonovací zařízení, věnuje se experimentům s myslí a dokonce se mu už podařilo naskenovat mozek - buď dementní, nebo zcela ignorující indície, které mu hra předkládá, aby závěr nebyl předem jasný. A že jich opravdu příliš není. Většinu hry tvoří zbytečné průtahy, které nepobraly ani zrnko inteligence.
Nevím, co se vám pořád na Chaserovi nelíbí. Pro toho, kdo nezná Total Recall, může být ten příběh zajímavý i dnes. Že je to jinak samé kliše? A co? Ten příběh v Chaserovi mi nikdy nevadil, vlastně ho beru jako pozitivum, protože je celkem zajímavý a zamotaný. Byť jak Gordon trefně podotkl, v závěru to Chaser svým rozhodnutím trochu zabil, doslova... Problém je, že v něm byly dvě osobnosti, hodný Chaser a zlý Stone. Asi Longwooda prostě nedokázal zabít :D

Technické zpracování a grafiku dnes už nemá moc smysl hodnotit. Každá druhá hra té doby na tom byla dost podobně. Máte spíše ocenit, že něco takového na Slovensku vůbec vzniklo, že to dělali lidé, kteří do té doby s žánrem FPS neměli vůbec žádné zkušenosti, a na vlastním enginu! Dobrých FPS stříleček v našich končinách moc nevzniklo. Třeba Alpha Prime mi přijde daleko horší, byť s o level hezčí grafikou. Já bych klidně Chasera doporučil dalším a bez váhání, protože taková tragédie, jak tu někteří píší, to zase není. Jen je potřeba mit na paměti, že je to už 14 let stará hra, že je poplatná své době a že od toho nelze čekat zázraky :-)
@Red (17.02.2017 00:00): Jop já taky ne, zastřelil odbojáře protože to udělat měl? zastřelil ho aby prodloužil život těm odbojářům? proč prostě nezastřelil toho bosse? Prostě wtf konec...
Já se přiznám že jsem ten příběh moc nepochopil, teda ten závěr. A už se mi to nechtělo opakovat.
@Paul (16.02.2017 23:01): Ok, ale tak to je jeden člověk. Ale třeba o Mafii říká každej, že má dobrý příběh, takže tam přeskakovat cutsceny nebudeš, ale i různých béčkových FPS, kde jde o to si zastřílet, spíš jo :)


Ale ok, nechám toho :)
@Matthias (16.02.2017 22:31): U Chasera je to asi lepší přístup, ty cutscény přeskakovat. Ale mám to podobně postavený jako Paul, takže to nepřeskakuji. Zvlášť když si autoři "hrají" na to, že to je podstatná součást hry. U Dooma nikoho příběh nezajímá tam je to postavený na té hratelnosti, ale hrát Mafii bez cutscén, je polovina zážitku, možná ještě míň.
@Matthias (16.02.2017 22:28): já celej Skyrim přeskakoval dialogy a hru jsem si užil náramně.

Neříkejte lidem jak mají co hrát, jak mají co vnímat atd., dyť je to na palici. Mně se líbí, jak tři lidi daj Chaserovi 0-55 % a hned je pozdvižení. Kam se hrabe Drolinova nula u Half Lajfu :)
@Paul (16.02.2017 22:18): tak většinou člověk ví dopředu, že hra má dobrý příběh, resp. ji hraje na základě najakýho doporučení a ták...

kromě toho - prvních pár cutscén klidně ok - když to nezaujme, už dále jen přeskakuje :)
@Matthias (16.02.2017 22:13): u mě je příběh prakticky nejdůležitější aspekt, když už něco hraju tak chci vědět proč a o co tam jde. Ty nejlepší hry co jsem kdy hrál měly většinou velmi dobré příběhy. Chaser k nim nepatří.

@Crash (16.02.2017 22:16): jo tak to je fér, každej má měřítko jinde...vyložený odpady typu AS2014 nehraju, takže u mě jejich místo zaujal Chaser nebo např. datadisk k Duke Nukem Forever.

Mimochodem ještě čekám komentář od Bellefrontese, kdepak je ? :)
@Paul (16.02.2017 22:07): V pohodě, já to neberu jako hádku. Jen jsem chtěl vysvětlit, že jsem tu hru ani v tom komentáři úplně neodepsal, a podle mě jsou výrazně horší hry než Chaser. Tvých deset procent jsem dal Airport Simulator 2014 a vedle něj je Chaser hvězda. Takže naopak, dát mu tak málo, tak ten manévrovací prostor ztratím na tom spodním konci žebříčku.
tvl vy fakt sledujete cutsceny s příběhem?

U mě prostě ENTER nebo ESC a fuck off, nějaký bla bla mě nezajímá :D
@Gordon (16.02.2017 21:57): tak to jo, dobré ospravedlnění :)

@Crash (16.02.2017 22:03): číst umím, ale když napíšeš že tě bavilo pár levelů a zbytek buď pruda nebo houpačka, a komentář zakončíš tím že doporučuješ soundtrack a hru ne, tak mi to jako nadprůměr nepřijde, ale hádat se nebudu, jen jsem přátelsky popíchnul ;)
@Paul (16.02.2017 21:55): Tak to asi neumíš číst?! Chválím pár levelů, kdy mě to bavilo, chválím obtížnost, pokud nepoužiji adrenalin mód, chválím hudbu, ke grafice jsem se nevyjadřoval, nemám s ní problém, snad některé ty animace v cutscénách, mi vadily, ale na svou dobu mi to přijde OK. Jediné co stoprocentně haním a vůbec se mi na tom nic nelíbilo je příběh.
Další co tu hru spere a pak jí dá nadprůměrný hodnocení. Nebo mi uniklo nějaký memo a hodnocení začíná na padesátce ? :)
Tak jsem tuto zrůdnost dokončil.

Nejvydařenější misí je pro mě Ravi Vallis, tam byly ony rozsáhlé vzdálenosti a překonání dlouhých štací dobře zúročeny. Ani ty zatracované podvodní úrovně mi nepřišly marné.

Zcela upřímně. Doufal jsem, že se tu po dohrání budu moci Paulovi pošklebovat, jak z toho hraní na gamepadu a uhrančivosti podávané jeho televizorem vyměknul. Nakonec naše názory nejsou tak rozdílné. Nemyslím si, že Chaser je alespoň dobrá hra. Pokud něčím vyniká nad ostatní tituly své doby, pak je to relativně nadstandartní anatomický model protivníků reflektující zásahy. Slovo "vyniká" je ale přehnané. Myslím tím, že alespoň v této složce není Chaser hluboko pod tehdejším (nad)průměrem. Příběh musí zarážet každou racionalitou obdařenou entitu, level design je výsměch a ta recyklace prostředí ničemu rozhodně nepomáhá. Nebýt výzvy, rovněž bych to zabalil. Nejsem ovšem takový "blázen", abych to hrál nonstop, takže v diskuzi Paulem zdokumentované utrpení jsem nezažíval.

Ještě si v nejbližší době přečtu některé pozitivní komentáře, abych zjistil, co je podle ostatních na téhle hře hodné vyzdvižení.
@Matthias (14.02.2017 10:22): nahrávám přes nVidia Shadowplay, je to součást toho jejich softwaru GF Experience. Je to nejlepší věc na nahrávání, protože vůbec nesnižuje framerate a má dobrou kvalitu (kterou pak zrube až youtube :))

@Všivák (14.02.2017 10:24): náhodou já chasera chtěl hrát :) Ale je fakt že nebýt výzvy, tak bych ho někde po první třetině hrát přestal.
Koukám, že herní výzva téhle hře docela škodí. Najednou to hrají lidi co to ani nechtějí hrát a Chaser jde procentuélně dolů.
Vskutku, dohrát tenhle kousek je jako nechat si přibít varlata hřebíkem: člověk to sice přežije, ale trauma si ponese.
Žádná nostalgie. Když jsem to hrál poprvé, tak jsem z té hry byl fakt hrozně nadšený. Proto se mi tak nesmazatelně vryla do paměti a já na ni nedám dospustit, asi tak stejně, jako fanoušci legendárního Half Life, ke kterému jsem se třeba já dostal až později. Ta hra na mě tehdy fakt silně zapůsobila a dodnes se na tom prakticky nic nezměnilo. K Chaserovi se pravidelně vracím, projdu si ho celého minimálně jednou za rok. Je to prostě moje srdcovka, a i když už na dnešní poměry zastaral, tak mě prostě pořád baví. V nostalgické recenzi jsem tomu dal 90%. Těch +10% tady je čistě na základě toho, co mi hra celkově přinesla - tedy ne jen zábavné hraní, ale taky dlouhé roky strávené v jejím editoru tvorbou dalších map a misí a nezapomenutelné chvíle v multiplayeru. Těch 100% berte prosím s rezervou, to je čistě moje subjektivní hodnocení. Je to prostě moje nejoblíbenější hra, žádné jiné hře jsem se předtím nikdy do takové míry nevěnoval. A to se prostě musí ocenit :-) Sakra, já chci to pokračování!