Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Za mě, ve své době, byl Call of duty 1 a 2 tou nejzábavnější a nejautentičtější střílečkou z prostředí druhé světové války, ať se propadnu do Východního Německa, jestli bych lhal. V už šestém dílu se opět ponoříme do bojišť moderního světa roku 2016, kdy se lehce navazuje na události z první hry minisérie Modern Warfare ve smyslu americko-ruského konfliktu po celém kontinentě – Kazachstán, Moskva, Rio de Janeiro, Gruzie a třeba Alajška.  

Takže se na několika frontách ženete v brutálně intenzivní akci ať už v kůži vojína Allena, Garyho Sandersona nebo starého známého z předchozího dílu Johna McTavishe za ruskými teroristickými buňkami Vladimíra Makarova, prominenta a následovníka předchozího lumpa Zakhaeva. Grafická stránka jednotlivých lokací je parádní – taková honička slumy v Riu po střechách nebo bitva ve vězení či na moskevském letišti byly opravdu zážitek a samotný příběh hodnotím povedeně, včetně efektního zakončení.  

Hraní si na vojáčky mě v rámci CoD prostě baví, není důvod nevrhnout se na další kousek v pořadí, tentokrát v nové minisérii Black Ops – tak snad se podaří – dávám silný nadprůměr – 85 %
+11
  • PC 80
* HODNOCEN POUZE SINGLEPLAYER, CO-OP ANI MULTIPLAYER JSEM NEHRÁL*

Modern Warfare 2. Co k tomu říct. Kdybych nevěděl, že hraji jinou hru, myslel bych si, že jen pokračuju v prvních Modern Warfare. Graficky ani zvukově se to zásadně nezměnilo, jen ten příběh trošku poposkočil. 5 let od událostí prvního dílu se vracíme zpátky na moderní bojiště, kde se opět potkáme se starými známými Pricem a MacTavishem, doplněné jejich novými kolegy jak z řad SAS, tak z řad US Army Rangers. Zdůrazňuji kolegy, neboť se jich na Vaší obrazovce vystřídá během hry vícero.

Příběh se odehrává, jak jsem již zmínil, 5 let po konci prvního dílu, kdy je v Rusku Imran Zarkhaev oslavován jako národní hrdina a mučedník a v jeho stopách se snaží jít další, stejně potrhlý padouch, Vladimir Makarov, aby vrátil Rusko na výsluní. A jak to udělat lépe než vyvolat vojenský konflikt, ve kterém by Rusko ukázalo svou sílu.

To se mu podaří během dnes už legendární mise “No Russians“, ve kterém jeho banda, ve které jste v přestrojení i vy, vyvraždí celé moskevské letiště (pojmenované právě po Zarkhaevovi). Vy jste nasazen k nim právě proto, abyste ho dostali, jenže tento plán dostanu jednu velikou trhlinu, kdy to Makarov narafičí tak, aby to vypadalo, že za útokem stály Spojené státy.

Během několik málo okamžiků je vedena drtivá ruská invaze do spojených států, kde již přebíráte roli vy a bráníte města, bojujete ve Washingtonu D.C. o bílý dům, a hlavně se snažíte vymínit Rusáky zpátky na Sibiř. Válka mezi USA a Ruskem se právě rozběhla a je na Vás, abyste to zastavili a vysvětlili. Jenže nic není tak růžové, jak se jen zdá. A mohu jen prozradit, že v tomto díle se Vám to ještě nepovede. Více už k příběhu prozrazovat nebudu.
Ve hře je celkem 18 misí, ve kterých se podíváte vlastně po celém světě. Podíváte se např. do Ria de Janeira a jeho slumů, do Ruska, do mrazivé Arktidy, do krásné přírody Ázerbájdžánu, a hlavně na východní pobřeží USA, kde budete bojovat v malých městečcích o každý dům. Ačkoliv by se mohlo zdát, že bude příběh dlouhý, když se podíváme na tolik míst, opak je pravdou. Hra uběhla až neuvěřitelně rychle, a i když jsem hrál na třetí ze čtyř obtížností (a některé pasáže docela často opakoval), k závěrečným titulkům jsem se dostal už po necelých 5 a půl hodinách čistého herní času, což je skoro o 3 hodiny méně než u prvního dílu Modern Warfare. Docela zklamání, abych pravdu řekl.

Z mého pohledu byly některé mise opravdu lahůdka, v hodně misích byl kladen důraz na pomalý a tichý postup vpřed, což se mi moc líbilo, v některých zase rychlý postup vpřed, na druhou stranu se mi zase hodně misí nelíbilo vůbec, zejména mise na vystřílení celého letiště (která jde naštěstí před začátkem hry přeskočit). Abych pravdu řekl, tak polovina misí byla parádní, ta druhá ne tolik, některé byly doslova nudné.
Stejně jako v předchozím díle, i zde jste měli k dispozici velký počet ručních zbraní, včetně mnoha ne tolik známých kousků jako je odstřelovací puška Walther WA 2000, automatický Glock 18, lehké kulomety MG4 či L86 LSW nebo odstřelovací puška CheyTac Intervention. Na výběr toho bylo opravdu spoustu a myslím, že si každý přijde na své.

Hratelnostně se od minulého MW prakticky nic nezměnilo, jak jsem říkal, je to velmi podobné prvnímu dílu MW. Jedinými malými novinkami jsou tak například těžké štíty, za kterými se můžete krýt a které jsou opravdu nápomocné nebo optické zaměřovače s termovizí, které se hodí prakticky vždy.
Abych pravdu řekl, během hraní jsem nenarazil na žádné bugy ani glitche, ani jsem nenarazil na něco, co by mě vyloženě zklamalo a musel bych to uvést jako velký zápor. Možná bych vzal jako malé mínus možnost u sebe nést skoro 900 kusů střeliva, což je opravdu extrém i pro sérii Call of Duty a na realističnosti vůbec nepřidá. Ale to je jen taková drobnost.

Jediným tak větším mínusem jsou tudíž jen zmíněné nudné, a ne moc zábavné mise, kterých nebylo málo. Na druhou stranu to však vyvažují mise, které byly naopak hodně hodně dobré, celková hratelnost, obstojná grafická a zvuková stránka a také ty lokace po celém světe. Příběh je tak něco mezi, není špatný, ale je ukončen otevřeně, takže pro dokončení příběhu si musíte zahrát i třetí díl.

Závěrem už jen vyřknu hodnocení, 80%, což ho řadí po bok např. Advanced Warfare.

Ne vlastně, ještě než to ukončím, musím ještě něco uvést na pravou míru. AI je opravdu příšerná. Vaši spolubojovníci klidně stojí metr od nepřítele a nic nedělají. Stejně tak když stojí za vámi a když si myslíte, že Vám kryjí záda, tak se vlastně úplně pletete a rychle to zjistíte tím, že Vám hra načte poslední uloženou pozici. AI nepřátel mi tak hrozné nepřišlo, snaží se Vás po celou dobu prostě zabít a někdy jim to jde až moc dobře, skoro bych řekl víc než dobře. Nicméně, tohle už se na hodnocení nijak neprojeví, neboť je to neduh většiny her ze série Call of Duty.

Pro: + Zbraně (a hlavně neokoukané kousky) + Lokace misí po celém světě + Příběh je docela zajímavý … + Některé opravdu parádní mise + Návrat starých známých postav

Proti: - Herní doba - AI spolubojovníků - Příběh končí otevřeně - Některé vyloženě nudné mise

+13
  • PC 75
HERNÍ VÝZVA 2017 - Kategorie č. 8 - Pokračování příště!
Komentář se týká výhradně singleplayerové kampaně.

Série Call of Duty v podobě jejich moderních reinkarnací se stala pro herní megakorporaci Activision výnosným byznysem. Každoročně čeká hráče nová nálož akce v podobě nového a pokud možno co nejvíce bombastického titulu v sérii. Zatímco ty úplně první druhoválečné hry byly hodnoceny velice slušně, jak přibývají další a další tituly v nekonečné sérii, hráči čím dál tím více prskají a stěžují si na stále stejnou hratelnost i herní principy a krátkou herní dobu, čemuž napovídá i pozvolna klesající procentuální hodnocení.

Druhý díl moderní reinkarnace - Modern Warfare 2, jsem si zvolil do herní výzvy jako pokračování rozehrané série. Jakožto fanoušek těch klasičtějších 3D akcí přistupuji k modernějším Call of Duty hrám s určitou rezervovaností - lze je totiž přirovnat ke značkovému spotřebnímu zboží - za poměrně mastnou cenu získáte značkový výrobek, který párkrát upotřebíte, do mrtě využijete, za rok odložíte a koupíte si nový a možná vylepšený model.

Tak nějak to podle mého názoru funguje. Infinity Ward a jeho následovníci vytvořili hru přístupnou širokému hernímu publiku, kterou si může zahrát každý fanoušek akčních her. Ať již FPS panic, stejně tak si užije i hardcore pařan. Tatínek si projde single playerovou kampaň, synátor se vyblbne u mulťáku. A maminka, pokud nespí s virtuálním kalašnikovem pod peřinou, svým drahým svěřencům třeba uvaří kafe a přinese popcorn. A za rok znovu další kolo.

O multiplayeru se vyjadřovat nebudu a ani to v podstatě v současné době nejde. Aktuálně totiž na serverech Modern Warfare žádný herní zájemce neprodlévá a pochybuji, že by se někdo z mých Steam přátel se mnou jakožto multiplayerovou lamou zatěžoval zkoušením záludností speciálních map.

Hlavní kampaň pro osamělého herního vlka se podle mě velice povedla. Je zasazena do současnosti a trochu mi připadá, jakoby v Infinity Ward měli její tvůrci v ruce věšteckou kouli. Ačkoliv hra vyšla roku 2009, mnohé scenérie mi připadají žhavě aktuální a nadčasové. Příběh honby za ruským masovým teroristou je vyprávěn z pozice několika řadových vojáků. Nechybí ikona celé série, Cpt. Price, a špetka kontroverze v podobě známé kontroverzní scéna bezhlavé likvidace rukojmích na letišti. Scénáristé se rovněž nebojí drsně skoncovat s herním hrdinou, což taky nebývá časté.

Příběhová linka nicméně slouží jako záminka pro cestování po nejrůznějších končinách zeměkoule, abychom si užili rozličných krajinných typů i pestrých prostředí, které se atraktivně využívají v bojových situacích. Favely v Rio de Janeiru, zasněžené Rusko, hornatý terén Afghánistánu, rozbořená napadená města Spojených států. Prostředí jsou skvěle navržena a v každém z nich využíváme rozličných bojových stylů. Jak plížení se stealth nádechem, tak zběsilé čištění uzavřených prostor. Nechybí ani ovládání vozidel - buď spoza kulometu nebo i jejich plná kontrola třeba za řidítky sněžného skútru.

V kombinaci s bohatým výběrem zbraní se tak akčně zaměřenému hráči dostává skvělého zážitku. A co Infinity Ward dokonale umí, je uvěřitelnost bojových situací. Komorní záškodnické akce se sniperkou, nebo naopak masivní bitvy, kde se opravdu cítíte, jako byste byli součástí něčeho velkého. Svištící kulky, exploze, křik spolubojovníků či povely radiokomunikace, spolupracující soudruzi ve zbrani, zkrátka intenzivní adrenalinový zážitek.

Jistě, nejde o reálné bitvy. Setkáváme se s mnohými omezeními moderních 3D akcí - autohealing někde v zákrytu za překážkou, lineární úrovně, šipky navigující k cílovému úkolu, relativně pohodově zvládnutelná kampaň, to vše napomáhá přístupnosti hry širokým masám. Nic pro hardcore specialisty. Na základní obtížnost Modern Warfare 2 poskytne pohodovou relaxaci a příjemné odreagování bez zbytečné frustrace a stresu. Ale pokud nastavíte obtížnost výše, hra vás dokáže notně potrápit.

Kampaň zvládnete za několik hodin. Hra ale nabízí pro single playerové hráče další zpestření, a to Special Ops mise. Znovu si můžete projít scenérie z kampaně, které potrápí váš skill a prodlouží herní dobu. K odblokování dalších misí potřebujete získat požadovaný počet hvězdiček, jež získáváte za úspěšné plnění úkolů. A věřte, není to jednoduché a mně se všechny mise odblokovat nepodařilo. Bohužel některé pro mě atraktivní levely jsou vázané na kooperaci dvou hráčů, takže díky prázdným serverům si je nezahrajete.

Call of Duty: Modern Warfare 2 je velice solidním pokračováním zavedené série. Přinese vám intenzivní zážitek z epických bitev a jistě si jej užije i hardcore hráč. S vědomím, že jde o sehrané divadlo pro masové hráče a nikoliv realistický zážitek, Modern Warfare 2 dokonale zabaví. Takže pokračování příště u dalšího dílu, snad nebudu zklamán.

Pro: Solidní grafika i prezentace, atmosféra války, poutavá kampaň

Proti: Autoheal, občasná nepřehlednost bojových situací, někdy až příliš lineární postup

+32
  • PC 70
Válka je zábava.

Už jsem se zmínil, že jsem dohrál MW2? NE? To bych asi měl! Bylo to na chlup stejný jako jednička, ale horší! Nejvíc času jsem strávil na střelnici, kde jsem v počáteční euforii překonával sám sebe. Zbytek hry byla už brnkačka, zmáknul jsem to za jediný odpoledne. Nejvíc mi v hlavě utkvěla ruská věznice, to si možná někdy zopakuju, ale žádný velký momenty ve stylu opuštěnýho Pripjatu se nekonaly. Boj na americký pudě byl nuda, nicméně mě zaujalo, jak trefně posadili příběh do brzké budoucnosti. Z toho mě ještě ted běhá mráz po zádech, ale spíš nedočkavostí... Západní mocnosti v dnešní době představují obávaný Babylon, který zanikne rukou krále ze severu, který má a použije ničivou zbran (hádejte) – EMP. Všichni to ted ví, ačkoli nechodí v neděli do kostela a paří hry. Ještě zajímavější je, co si o tom myslí největší strateg dneška, vy naprogramovaný existence.

Our young have been trained well for the last decade or so on combat console games, it was interesting to see the new Call of Duty Modern Warfare 3 game, which mirrors exactly what is to come in the near future with its predictive programming.

A ted zpátky ke hře. 95? 95?? Jak týdle kravině, kterou spolknu za jedno odpoledne, která má hnusný detaily a nepřináší nic nového, někdo muže dát 95!!! Leda sebestředný kretén! Ne, sebestředný kretén jsem já. Měl jsem na mysli spíš nějakýho retarda, co chodil do zvláštní a složitější hry mu dělají problém. Kdybych si tak ted mohl na nějakýho vzpomenout, abych vám dal příklad.

- Heres the man hiding in the SHADOW and we bring him to the light
- These are pussycats compare to those in Pripjat
- Only easy day was yesterday
- On the record. History is writen by winers. Need one super-lie and rivers of blood

Pro: dohráno za jedno odpoledne (mohlo to bejt i kratší).

+4 +7 −3
  • PC 60
Tak prozatím se můj subjektivní graf hodnocení her série COD neustále snižuje.
Nebudu příliš omílat už mnou dříve uvedené - zkrátím to.

Pořád stejnej tupej koncept hry - kdy se povětšinou rodí nekonečně blbečků a já se ženu kurážně proti nim (nebo prostě musím nějak splnit úkol), aby se rodit přestali (pravda jsou místa, kde respawn omezen - díky!). Nezřídka se mi stalo, že na mě panáci vybíhali z místností, který jsem před pár vteřinama vyčistil. Postrádá to taktiku, logiku - zůstává jen neustálé zabíjení, přebíjení a pocit pana všemocnýho, kterýho dávka z AK ani nezaštípne (pokud ano, jen na tři vteřiny).

To už známe - jasný. Tentokrát se ale rozhodli autoři hru zase o něco vylepšit:
◘Zrušení možnosti vyklánění.
◘Zrušení možnosti skrýt zaměřovací kříž.
◘Neskrytelnej údaj o směru kam jít (ten nevypnutelnej radar dole byl asi moc nepřehlednej a lidi asi v tom koridoru zřejmě dost ztráceli)
◘A na závěr ještě jedna specialitka - pokud mám v zásobníku míň jak třetinu nábojů, rozsvítí se veprostřed obrazovky nezdravě velkym písmem nápis NEED TO RELOAD (samozřejmě, že je automaticky nastaven autoreload - stačí prostě dál mačkat střelbu)
◘Taky nově, když schytám dávku ze samopalu, nejen že se obrazovka tradičně zalije rudou barvou - autoři se domnívali, že bude lepší když ještě k tomu vypíšou na monitor poskaující nápis: YOU NEED TO FIND COVER. Kdykoli se přiblížím k jakékoli překážce, vypíše se zase PRESS X TO JUMP.
- opravdu jak pro idioty.

Nic toho nejde vypnout, téměř nic krom kláves nejde ani nastavit (např. vyvážení zvuků, muzika je taky povinná) Cožpak COD je hra pro osmiletý děcka? Co mám teda hrát, když mě hra všude pošle, vše mi ukáže a dokonce mi říká, kdy mám nabíjet, jakou zbraň použít na helikoptéru i kde takovou najdu - vše, co považuju za zábavu dělat sám v rámci herní náplně. Neměl by to bejt raději už film?
Neuvěřitelné - ono se navíc podle komentářů nezdá, že by to někomu vadilo. :(

Co lze pochválit je snad zajímavý prostředí - především boje ve Washingtonu musely američany poměrně uchvátit. Zde mi to přišlo jaksi originální, nevím do jaké míry tomu tak opravdu je.

"We are the most powerful military force in history of man."
"Every fight is our fight."
"Because what happens over there, matters over there. We dont get to sit one out."
...
Taky se někomu při těchto slovech zvedal žaludek?

Tohle se opět opravdu moc nepovedlo.

60%

Pro: Grafika, lokace, existující zbraně

Proti: Level design, koncept, HUD, málo možností v nastavení, pořád stejné, AUTORESPAWN, bez nápadu

+14 +15 −1
  • PC 65
Budu stručný. Je to tak šílené a rychlé, že jsem se nestačil ani pokochat prostředím, ani si užít a pořádně podchytit příběh. Jen vím, že USA-RUSKO-TERORISTÉ a zbytek je mi docela ukradený. Bohužel.

Neustálý stereotyp zabij na 5 metrech třicetinásobné množství vojáků a zabraň konci světa. Působí to opravdu dost trapně "WOW" .

Abych jen nekritizoval, zvuky zbraní a zimní misi v horách musím pochválit, stejně jako zvrat na konci hry, který dává aspoň trochu toho těšení na další MW3, které jdu právě hrát. Ale už teď vím jak to dopadne a co mě čeká a to je hlavní mínus všech her COD.

Pro: Zbraně, pěkně zpracované lokality, nesmrtelný Nicholas Flamel alias kapitán Price

Proti: Bezduché střílení s chybějící jiskrou, odosobnění od příběhu, wow efekty

+2 +4 −2
  • PC 60
Modern Warfare 2 navazuje na poměrně uzavřený příběh prvního dílu. Přestože se CoD kritizuje ze všech stran, má pár vychytávek které se jinak nevidí. Vezměme si třeba hratelné postavy, kterých je opět více než dost. Tvůrci si s postavami sice neumějí vyhrát, nedokážou vykreslit zajímavý charakter, ale dokážou je nechat zemřít v ten správný čas. Vzpomínáte na toho mariňáka z MW1? Arabská vyvražďovačka byla krůček od konce, vzápětí bouchla atomovka a všechno bylo v háji. A s podobnými zvraty umě operuje i MW2. Jediná potíž je v tom, že si postavy díky absenci charakteru nelze oblíbit, takže ať už zemřel kdokoli, sice mě to překvapilo, ale nechávalo víceméně chladným.

MW2 po vzoru svého předchůdce provede hráče různými kouty světa. Slumy v Riu, Afghánské hory, Ropná plošina, Chata na břehu jezera... Skutečně je na co se dívat, ovšem textura pozadí je v některých misích taková… no, vzhledem k datu vydání bych si uměl představit něco ostřejšího. Jinak mi ale grafika vůbec nevadila. Po herní stránce se oproti minulému dílu nezměnilo vůbec nic. Autoheal, respawn, výbuchy, psi, zlí Rusové, granátomety, hrdinský patos… vždyť to znáte.

Co tedy k MW2 napsat a neopakovat se? Že příběh o akci pod falešnou vlajkou a vyprovokování třetí světové byl v době vydání hry za pohádku a postupem času dostává úplně jiný rozměr? Příběh pro mě byl právě díky svému pojetí velmi zajímavý a hezky táhnul vpřed, ačkoli bylo jasné, jak to celé může dopadnout. Škoda jen, že se nešlo připojit k Rusům a srovnat se zemí Černobílý dům :) Vůbec vnímat válku i z druhé strany by bylo velmi zajímavé. Též by bylo zajímavé jít v rámci postav do hloubky a sáhnout po emocích a motivaci hrdinů, nicméně mluvíme tu o CoD a to byla vždycky jen taková povrchní hra na bezduché vojáčkování.

Bohužel MW2 se až příliš podobá prvnímu dílu. Chtělo to nějakou inovaci, nějaké větší zpestření a nejen možnost držet v pařátech dvě zbraně naráz. Jde o to, že herní náplň CoD nikdy nebyla zrovna pestrá. Zamířit, vystřelit, běžet… občas zvážit použití nálože, výjimečně stealth akce, kdy jste doslova vedeni za ručičku, ale co dál? Všechno je to navzdory barvám, prostředí, bezpočtu zbraní i neustálým výbuchům podivně chudé. Do toho ještě neskutečné usnadňování hraní pomocí zaměřovače, autohealu, ikon, bodů cíle mise… Ve snaze vytvořit si při hře nějaký systém, nějaké zpestření jsem dokonce sáhnul po bločku a CoD wikipedii zbraní. Předtím jsem znovu přehrál MW1 a hned po dvojce šel na MW3, což umožnilo naplánovat si celou sérii tak, abych si vyzkoušel úplně všechny zbraně – většinou dvě nové v každé úrovni, přičemž zbraním, jež se objevily již v odehraném MW, jsem se vyhýbal. Šílené? Zbytečné? Pracné? Asi jo, ale když už hra jako taková moc zábavných oživujících prostředků nenabídne, musím si trochu pomoci, abych ten výplach mozku přežil. :)

Ani ta atmosféra nedosahuje kvalit CoD5. CoD od Treyarchu jsou vůbec atmosféričtější, mnohem ponurejší, krvavější a násilnější. Mají své mouchy, to jistě, ale stejnak mi v MW2 chyběla taková ta neutěšená atmosféra absolutní zkázy jako v CoD5.

Co mě dost zaráželo je obrovské množství munice. Už někdy od CoD 2 se mi jen velmi zřídka stávalo, že bych byl nucen vyměnit zbraň za jinou kvůli nedostatku nábojů. Tady, ač nepřátelé mají různé zbraně a tedy různé druhy munice, jsem měl neustále stovky nábojů. Až jsem si říkal, kde je pořád beru? Jak je možné, že do samopalu vláčím 600 nábojů, projdu na konec úrovně a mám jich pořád 600?!

MW2 přinesla i jednu z nejkontroverznějších misí v herním průmyslu a to likvidaci civilistů na Moskevském letišti. Proč je mise kontroverzní? Kdo ví. Hráč není nucen zastřelit ani jednoho civilistu, a pokud tak učiní, je to čistě jeho touha sžít se s postavou bezpáteřného agenta CIA. V RPG hrách může hráč kolikrát likvidovat civilisty také. A vadí to snad někomu?

Taky z MW2 vypadla Coop kampaň, ale nahradily ji velmi zajímavé Speciální operace. Jde o sérii krátkých misí (asi 5-15 min jedna), které je možné hrát jak v SP tak i Coopu. Nechybí tu motivace sáhnout po vyšších obtížnostech, neboť jen s dobrými výsledky se odemknou další mise. Můj úspěch je celkem 55 hvězd z 69.

Pojďme na postřehy
1) Hra opět nabízí řádku sběratelských notebooků – přesněji 45 kusů. Konečně však stojí v úkolech mise, kolik notebooků je k nalezení, což znamená, že hledači se mohou nasměrovat přímo na danou misi a nemusejí projíždět hru znovu.
2) Hráč se již klasicky proveze v řádce vozidel, tentokrát tu však máme jízdu v ovladatelném sněžném skútru a člunu. Fajn zpestření.
3) Vždy se tak nějak zmiňuji o ženských NPC. Jejich přítomnost v sérii CoD je vůbec taková zajímavá. Bohužel krom civilistek tvořících křoví v MW2 žádná žena není. Škoda, jako správný feminista bych rád viděl ženské NPC jak na straně spojenců, tak i nepřátel. :)
4) Je strašně hezké, že hra umožňuje střílet dvěma zbraněmi naráz. Už méně hezký je fakt, že hráči nestačí nalézt jednu zbraň a pak druhou, ale musí je nalézt hezky najednou v sadě.

Co dodat závěrem? MW2 je prostě další CoD. Armádní blaf v pozlaceném ešusu s pruhy a hvězdami na boku.

Pro: Válečná vřava, hudba, prostředí, Spec Ops, občasné zvraty

Proti: Autoheal, arkádovost, respawn, nepřehledná bojiště, málo inovací oproti MW1, moc nábojů, slabší atmosféra

+10 +11 −1
  • PC 75
Jsou dny, kdy není na škodu vyndat si mozek z hlavy. Přesně pro takové případy poslouží Modern Warfare 2 na jedničku. Moc nepřemýšlet a stihnout rozšmelcovat vše, co se hýbe, létá, jede, či provozuje jakoukoliv činnost. Navíc je tu několik "wow" momentů, pro mě jednoznačně scéna s Makarovem na letišti. Člověk se pokochá, odreaguje a je v klídku za jeden večer. Že příběh stojí za starou bačkoru? Na ten se tu nehraje!
+13 +14 −1
  • PC 70
Taková rozporuplná věc, u které si ani po dohrání nějak nedokáži vyjasnit, jak moc a zda se mi vlastně líbila. Ale postupně a od toho nejjednoduššího:

Grafika - Proti ní nemám ani zbla. Oproti Modern Warfare (2007) se zas tak moc nezměnila a není to ku škodě. Snad je úplně prví skok do hry kdesi v Iráckém/Afghánském výcvikovém středisku s prachu a poušti mi dal ihned vzpomenout na Call of Duty 2 a africké tažení :) Ale všechno se hýbe svižně a celkem pěkně to i vypadá. Snad jen škoda, že po Intru jsem byl rovnou hozen do hry bez možnosti si předem hru i ovládání nastavit. Jo, to je sice filmovější, ale... Nijak zvlášť mi k srdci nepřirostly ani cákance krve v očích a na obrazovce po zásahu, že by to pomáhalo v danou chvíli v orientaci se zrovna říct nedá.

Hudba - Jak tu v komentáři píše AppleCore, vstoupit do mého života válečný konflikt, chci aby během toho hrála hudba, na níž se podílel Zimmer :) Ať už proti tomuhle skladateli má kdo chce co chce (a to i já), někdy stále ještě umí nadchnout. Na druhou stranu je fakt, že někde byla zbytečná a hlasitá - sice to vypadalo filmověji, ale pracovat s tichem by taky nemuselo být k zahození. Zvuky zbraní mi přišly ne špatné, jen tak nějak stejné, nehledě na kvéru (krom drobných výjimek ála tlumič).

AI - No, je to Call of Duty, ale i tak by hra nemusela mít potíže s tím, že když hráč najde jaksi trochu jinou cestičku k postupu s cíli, nemusí pokračovat sám, zatímco parťáci stále stojí u rohu čekají, až přejdu správným směrem a spustím script - do té doby se mohu naprosto volně procházet bitevním polem.

A teď k tomu důležitému, ke hraní samotnému: MW mě bavilo. Po CoD2 to byl velký evoluční CoD krok co se týče vzhledu, tónů barev, atmosféry a filmovosti. u MW2 jsem měl ale potíže se s příběhem sžít a nějakou atmosféru cítit, působilo to na mě všechno moc chladně a jako bych to pozoroval s velkým odstupem, což mě oproti MW zklamalo. Všechno sice působilo filmověji, ale akce byla díky tomu natolik zhuštěná, že jsem neměl ani pořádně čas sledovat, co se děje a jen jsem zmigal z jedné strany mapy na druhou a najednou byl další loading - další postava.
Stejně tak jsem se ztrácel právě v těch postavách. Asi jsem konzervativnější, ale uvítal bych trochu víc diferencované postavy - všechno to byli Amíci jen z několika různých agentur a všichni furt chcípali, což mi jaksi nedávalo moc možnost se s nimi ani sžít, natož s jejich parťáky. Hra mi tak sklouzla do něčeho, co sice pěkně vypadalo a celkem se to i dobře hrálo a ovládalo, ale bylo mi jedno, co se v onom příběhu děje. Byl zbytečně pesimistický a chyběl mi v tom tak nějaký ten heroismus, tolik poplivávaný, ale směřující hru k nějakému cíli, který by gradoval. Nijak zvlášť se mě nedotkl ani onen kontroverzní level na letišti, který mi přišel prostě JEN nuceně kontroverzní a ve výsledku i zbytečný. Jen berlička v příběhu, jehož rozpoutání konfliktu šlo udělat i méně zbytečně. Vůbec mi celý ten příběh přišel příliš překombinovaný a na střílečku typu Call of Duty mi nesedl. Musím přiznat, že jsem se v něm po čase ztratil a už ho ani neřešil. V předchozí MW se šlo po zlounovi a tady se na dění navazovalo, zbytečně a přeplácaně.

Nejlepší část hry, u které mělo celé MW2 klidně i zůstat, mi tak přišla okupace USA a tedy hra za Rangera. Dalo mi to připomenout béčkovým filmům ála Red Dawn (1984), Red Dawn (2012) nebo Tomorrow, When the War Began (2010). Takovou hru, obranu domoviny a její znovudobytí, bych si klidně zahrál a všechny ty brazislké a afghánské mise klidně oželel. Uvidím, co si pro mě přichystá MW3.

PS: Jeden večer jsem hru nainstaloval, díky hektické filmovosti hrou prolétl a druhý den k pozdnímu odpoledni hru odinstalovával. Díky filmovosti si tak autoři nevšimli, že programují hru, nenatáčí film.

Pro: Grafika a její nenáročnost (taky jsou hře víc jak 4 roky); mise Rangerů při obraně domoviny; hudba

Proti: Sem tam exces scriptování; překombinovanost a nepřehlednost příběhu; hektická filmovost; krátkost

+7 +8 −1
  • PC 95
Na pokračování mého oblíbeného Modern Warfare jsem se velmi těšil. Dobové zařazení, akčnost, spád hry, vše nahrávalo na velké oblíbenosti prvního dílu. Jak dopadl díl druhý ?
Opět jsem hrál pouze kampaň, hodnocení multiplayeru nechám na jiných.

Hra se rozjíždí pozvolna, ze začátku na vás čeká trénink na vojenské základně a podle vašeho umu vám hra doporučí, na jakou obtížnost byste měli ideálně hrát kampaň.
Hned na to se pustíte do akce doslova na plný plyn ! A zde začalo opět mé nadšení a velká spokojenost. Tuhý boj, divoké jízdy, adrenalin, to mě zcela přikovalo k židli a opět mi začala padat čelist.
Tvůrci hry opět udělali hru nadupanou od začátku do konce akcí, nenechá vás ani na chvíli vydechnout, slovo nuda zde ani nezavadí o monitor. A než se nadějete, po zhruba 5 hodinách hraní je konec a říkáte si, já chci ještě !

Pro: audiovizuální, filmová akce od začátku do konce !

Proti: že to muselo skončit .. .)

+23 +24 −1
  • PC 70
Pozdě, ale přece.. Hru hraju od vydání, zejména MP.. Zkusil bych to v krátkosti, ale tady to zřejmě nepůjde.

Single Player:

Hozená rukavice prostřednictvím CoD4:MW byla zdvižena a se ctí švihnuta do obličeje svému předchůdci. Laťka byla prvním dílem nasazena velmi vysoko, ale nebojím se říci, že v kampani MW uspěl. Přibylo opět trochu více akčnosti, výbuchů, hluku, efektů a fakt-drsných-amerických hlášek... Návaznost "příběhu" je místy všelijaká, ale tady o ten příběh až tak nejde, tady jde o řežbu (CoD hraju jedině na nejtěžší obtížnost) a řežba to opět byla... Najdeme zde klasicky stealth a sniperské mise, nechybí letadlo, nově sněžný skůtr, noční mise, prostě klasická paleta MW universa. A jako vždy přibylo pár nových kousků do arsenálu. Délka kampaně 6 hodin zůstane předpokládám u CoD (bohužel nejen u CoD) už klasikou, nic co by mě překvapilo. Jednoduše MW1 byl neokoukaný nářez a MW2 je důstojným nástupcem.

SP hodnotím na 85%

Coop:

Nechybí kooperativní mise, avšak bohužel jen pro 2 hráče. Misí je opravdu dostatek a prodlužují tak herní dobu o opravdu hodnotný kus. Misi si hráč napřed musí projít sám a odemčít ji alespoň na první hvězdičku (čti na nejlehčí obtížnost) aby to mohl spustit i se svým bratrem ve zbrani, který ji musí mít odemčenou taktéž. Zde není co vytknout, jednoduše se zde prodlužuje herní doba z mizerných 6ti hodin na dvojnásobek.


Multiplayer:

Tady jsem pln rozporů. MW je klasicky návykový. Mapy nejsou špatné. Hráčů je dostatek. Spawnovací systém je dobrý a vyladěný, nikdy se mi nestalo, abych se spawnul oponentovi v zádech nebo naopak. Módů co si zahrát je snad 20, takže člověk si má z čeho vybrat, klasicky TDM, FFA, SaD, HC varianty všeho atd... Spostu věcí na odemykání, úpravu arzenálu a podobně.. Nebudu tu vzpomínat nešvary jako cheatery, roboty, terminátory a supermany - to je v každém MP. Celkem si nemám na co stěžovat, až na jednu velepodstatnou věc. Tou věcí je přátelé IW Net, na kterém celý MP stojí a padá.. Zde hlavně padá. Absence volitelných serverů je neodpustitelná hrubka. Opravdu tady je to uděláno pro analfabety, kteří jen zmáčknou "find game" a nějaký hypergeniální IW MEGA BLB COMPUTER rozhodne kam tě připojí. Jestli do rozběhlé hry, která skončí za 3 vteřiny, nebo vůbec do žádné, nebo zhodnotí, že budeš čekat 3 minuty na rozhodnutí serveru (nemožnost odpojit se manuálně, ale jen tupě zírat na zaseklou obrazovku). Anžto klasicky nevydržíš hrát se stejnou skupinou lidí více než 2-3 mapy, protože IW MEGA BLB COMPUTER se nějak záhadně rozhodl půlku tvého týmu kiknout a ten zbytek připojit do úplně jiné hry s jinými protihráči., kde už není místo pro zbytek týmu. logicky z toho vyplývá, že týmové hraní ve skupině je zcela vyloučeno. Opravdu OJEDINĚLE se zadaří dát dvě mapy po sobě beze změny hráčů. Ale to je náhoda... A to je myslím přátelé jedna ze zásadních esencí dobrého MP - vytvořit vlastní bandu a s tou to pařit po netu, no ne? WOW, to jsme prostě ještě neviděli, opravdová sprasenost a za tohle oba palce dolů a velký americký BŮŮŮŮŮŮŮ k tomu!!!!

MP hodnotím 60% kvůli zprasenosti, jinak je velice zábavný a svižný.

Celková zábavnost MW je opět zde, celkově MW nepřekonává svého předchůdce, ale je jeho velice důstojným nástupcem, který se nemá za co stydět, ba naopak.

Pro: Vylepšení enginu po všech stránkách, klasická řežba

Proti: IW Net, dále IW Net, myslím, že IW Net a ještě nesmím zapomenout na IW Net

+15
  • PC 85
Na pokračování skvělého Modern Warfare jsem se velmi těšil. Ve výsledku mě hra zklamala, čekal jsem víc.

Začněme singlem. Ten jde po vzoru předchozích dílů, ale přišel mi až moc přehnaný v počtu nepřátel. Tentokrát to byla opravdu až neskutečně arkádová střílečka, kde se nepřátele respawnovali všude a hráč je kosil po stovkách. Zejména v Riu to vyloženě bylo do očí. Hrál jsem na nejvyšší obtížnost a tam mě strašně iritovala zakrvácená obrazovka, při které nebylo absolutně nic vidět. Postupem času jsem snížil až na střední, protože to bylo vyloženě otrava. Vše ostatní ale funguje na jedničku a docela mě i překvapil zvrat v druhé půli hry. Ač je engine už trochu zastaralý, graficky to vypadá krásně a skvěle se to hýbe.

Mulťák? Ten, přiznám se, jsem moc nehrál. Oproti prvnímu dílu mě nechytl. Mapy jsou zbytečně moc malé a tento hektický styl hry mi moc nesedl. A vyloženě mi chyběly dedikované servery. Radši si zahraju konkurenční Battlefield.

A coop? Geniální! Po zklamání z mulťáku jsme se s Jackem pustili do kooperativních misí, které jsou dosti variabilní. Hráli jsme na nejvyšší obtížnost a získali jsme téměř všechny hvězdičky. Bohužel poslední dvě mise jsme nebyli schopní dohrát, protože obtížnost byla neskutečná. Celkově ale šlo o úžasný zážitek, který si znova určitě někdy zopakujeme.

Verdikt: Důstojné pokračování, ale kampaň už nedokázala navodit onen wtf efekt, jako předchozí díly. Přesto jde o pohodové postříleníčko, které nahoru výrazně vytahují suprové kooperativní mise, jenž jsou leckdy skutečnou výzvou.

Pro: vše co bylo dobré na minulých dílech + výborný coop

Proti: až moc respawnujících se nepřátel, ku*va-nic-nevidim obrazovka při zásahu, už je to přeci jen malinko okoukané

+16 +18 −2
  • PC 15
Pakliže je tenhle "výtvor" považován v dnešním světě za AAA hru, na jejíž vydání čekal celý svět, tak je vidět v jakém hnoji herní scéna je. Žádný nápad, žádná originalita, žádné umění - jen nepřátelé lepící se dychtivě na zaměřovač.

Pro: opravdu nevím

Proti: grafika jak omalovánky, tisíce pitomců na vaší i na té jejich straně, neutuchající akce která se příčí zákonům logiky i boje

-17 +13 −30
  • PC 85
Čím je vlastně série Modern Warfare tak jedinečná co se týče singleplayeru? Přináší až neuvěřitelnou jízdu, kdy se na hráče valí spousta akce, dechberoucích momentů a skvěle naskriptovaných situací. Někdy je toho tak moc, že to vše najednou snad ani nejde pobrat.

Právě proto druhý díl pokračuje tam kde první Modern Warfare začalo, s vážným tématem kdy opustilo druhou světovou válku, a zaměřuje se na fiktivní konflikty, a využívá i ty reálné (jako Afgánistán), nyní jde opět do ještě většího konfliktu kdy se válka přenese i na půdu USA. A protivníky už nejsou jenom teroristé ale i regulérní armády.

Příběh opět dokáže zaujmout díky své akčnosti, zběsilosti a v zásadě i jednoduchosti( překvapil mě docela jeden dějový zvrat který sem opravdu nečekal), mise se opět střídají mezi americkými jednotkami a britské speciální jednotce Task Force 141. Jinak kontroverzní letiště, mi přišlo zajímavé svým zpracováním a cílem šokovat, ale toto je pouze jedna odchylka od již tradičních misí.

V zásadě mě pokračování potěšilo, i když zamrzí krátkost kampaně, nenáročnost na hardware, vynikající hudební doprovod na kterým se podílel Hans Zimmer což se ve hrách jen tak nevidí.

Nový díl mě teda nadchnul a opět dokázal že hra má stále co nabídnout a je skvěle hratelná.

Pro: Až filmovost hry, skvělé mise, nové nápady, akčnost a dynamičnost, zvrat v příběhu, kontroverzní letiště

Proti: Bohužel tato jízda skončí dříve něž by si hráč přál

+16
  • PC 80
Krátká,ale nášupová záležitost, která po pět hodin opravdu nepustí. Skvěle naskriptované videosekvence, při kterých se až tají dech a....to je vše.

Zápory?Jistěže. Nepřehlednost na bojišti, kdy jsem směle postupoval se svými druhy dopředu, postřílel vše co se dalo a ejhle, jeden nepřítel se zamotal mezi našince, kteří nic nedělali a čekali, až mne zezadu oddělá. Pf! Dalším podle mne velkým mínusem jsou mise za Američany, tam se totiž všechny neduhy projevily nejvíce. Nemám rád americký patos a tady v těchto misích jsem si ho užil dosyta. Zato mise za Brity (Roach, Soap, který mimochodem vypadá fakt jako parádní veterán-machr), jsem si užil dosyta.

Další velké mínus je absence krytí, i když na toto jsme si jistě my, co už Call of Duty nějaký ten pátek hrajeme, dozajista zvykli.
í
Pokud se mne ptáte na grafiku a celkové vzezření hry, palec nahoru. Nejlepší záběr ze hry zůstává ten, kdy v úvodu Soap klečí na ledovci a kouří doutník. Hell!

Pro: grafika, okamžiky ve hře, mise za Brity, Soap

Proti: absence krytí, nepřátelé i přátelé jsou tupí, mise za Američany

+15
  • PC 65
Shrnu tuhle hru pár slovy. Moderní Virtua Cop s možností pohybu a ktomu všemu bez dedikovaných serverů. Tohle je nehorázně vy-hypovaný mainstream, který masy nadchne, ale opravdové hráče co mají něco zasebou, tak akorát naštve, nebo nechá úpně chladným.

TOHLE ŽE JE VÁLKA ?!

Pro: Občas parádně nascriptované scénky, multiplayer.

Proti: Tupí nepřátelé, absencé dedikovaných serverů, krátký singleplayer.

-6 +13 −19
  • PC 80
Toto je velmi dobrá hra. Tato hra je založena podle skutečných událostí, které se skutečně staly, a to tak, že skutečně. Nějaký američan zastřelil v Rusku na letišti V. I. Lenina asi tisíc lidí nebotak a to je v této hře velmi věrně znázorněno, což je rovněž velmi super. Pak ho ovšem zastřelili, načež umřel. V této hře hrajete velmi za američany a střílíte lidi, hlavně araby a rusy, kterých je v této hře opravdu mnoho. Musíte je zabít všechny, abyste tuto hru vyhráli. V této hře je velké mnoho zbraní a taky takový štít, co ho nesete před sebou a on je neprůstřelný, což se hodí když nechcete v této hře umřít. Na této hře je asi nejlepší multyplayer, který se hraje ve více lidech, což je moc husté. Potkáte tak spoustu super lidí a naučíte se moc dobře cizí řeči a tak. Po grafické a efektama je tato hra největší nářez. Všechnou bouchá a taky oheň.

Pro: Podle skutečných událostí, hodně se tam zabíjí, a taky oheň

Proti: Netopýr

+10 +32 −22
  • PC 70
Šestý díl Call of Duty startoval s tak obrovskou reklamní kampaní že jsme si ho zahrál prakticky hned v době vydání a to s nemalým očekáváním. Zvlášť po totálně zkaženém pátém díle jsem doufal že přinese něco co MW1 (nemyslím samozřejmě prostředí ale hratelnost). Stalo se a MW2 nabízí opět výtečnou porci zábavy na šest hodin.

Největším překvapením pro mě bylo prostředí. Boje v USA měli prostě svoje kouzlo, stejně tak jako třeba letiště který jsem opravdu nečekal. Dál si vzpomínám na Rusko, jedna nebo dvě mise v Riu no a pak někde na Blízkém východě. Zbraní je ve hře hodně, to se ale určitě hodí hlavně do multiplayeru a v singlu jsem je ani všechny nevyzkoušel (vlastně v muzeu ano). Příběh nemá cenu řešit, proto Call of duty nehrajeme a vzhledem k jeho kvalitě asi ani nikdy nebudeme. Grafika je pěkná, ozvučení parádní, u level designu si na žádné blbosti nevzpomínám. Hratelnost je vcelku slušná ale ke konci mě to už nudilo (na to že má šest hodin je to celkem velké mínus). Zajímavým bonusem je muzeum které se otevře po dohrání hry a obsahuje zbraně, vojáky a objekty s různých misí. Pokud to někdy budete hrát tak hlavně nemačkejte to červené tlačítko na stole.

Call of Duty 6 nepřevapil ale ani nezklamal a přinesl přesně to co jsem očekávál. Škoda že se kampaň nedá hrát kooperativně, musíte se registrovat na steamu a hlavně pokud neplánujete multiplayer tak za součastných cenových podmínek CoD 6 není dobrá volba.

Pro: Hratelnost, počet zbraní, prostředí které se často mění, snad fyzika, zvuky, grafika

Proti: krátké přesto už lehce stereotypní, podobnost s MW1, absence dedikovaných servrů

+17
  • PC 70
Oproti předešlému dílu jsem se nebavil takřka vůbec. Grafika, na svou dobu v jedničce skvělá, se v 2. dílu takřka nezměnila, náplń, v 1. díle originalitou bezkonkurenční, šla v dvojce vážně, ale vážně do kopru..

Téměř vše v MW2 bylo totiž k vidění i někde jinde..Masakr civilistů byl jako vystřižený z Kanea a Lynche, sněžné skůtry zase z No One Lives Forever či jiných bondovek, útěk, jako z Mirrors Edge (byť vzdáleně). Jedinou světlou misi považuju záchranu Priceho a první momenty hry na cliffhangera..

Celkově je hra strašně rozporuplná. Laťka nasazená jedničkou rozhodně překonána nebyla ba co víc, kvalita v singlu šla rapidně dolů. A když už člověk myslí, jo, super, teď se to konečně rozjelo, teď to bude pořádná jízda, ... - nějak to pokaždé příliš rychle opadne a jsme zase zpátky v onom Seriousu Samovi...Ech..Vlastně pardon..V Modern Warfare 2:-/.

Pro: Některé extra vydařené momenty, marketing..

Proti: Délka singlu, opotřebovaná grafika, v mém případě okoukaná náplň a "rambo" styl, vrhá stín na značku MW.

+10 +12 −2
  • PC 95
Oproti předešlemu dílu, jsem se u tohoto víc bavil, hutná hratelnost, grafika a hlavně hudba. Opravdu jsem si připoměl můj oblíbevý film The Rock. Je pravda, že je to snad ještě kratší než jednička a příběh je stále takový dosti americký, ale jsou tam funční zvraty a inovací podle mě je dost a bylo pár momentů, které mě chytly a škubly se mnou"sniper mise, horolezec atd."Zajímavé zbraně a celkově skvělá hratelnost. A né že bych byl nějaký skautík, ale ta mise na letišti mě byla tak nějak dosti nepříjemná. Takže musím říct, že je to skvělá hra, a nebýt krátké délky a pro mě naprosto frustrující Brazílie, kde bylo zbytečně mnoho nepřátel, jsem si dvojku užil víc jak první Warfare.

Pro: opět atmosféra, grafika, filmový zážitek

Proti: délka, nepřátelé

+26 +27 −1
  • PC 85
Zážitek z dohrání singleplayerové kampaně je ještě čerstvý, tak nemá smysl otálet a rovnou to vysypu. MW2 mne jednoduše dostala. Hrál sem všechny tituly COD (co vyšly na PC) a jedině tahle hra mě dokázala přikovat k počítači tím způsobem, že jsem ji dohrál na dva zátahy (což je u mne poslední dobou skoro zázrak i u takto relativně krátkých her). Design levelů je perfektní, střídání rozlehlých bojišť s klasickým čištěním koridorů mi opravdu sedlo a jen dvakrát za celou dobu hraní jsem pocítil jakousi mírnou repetetivnost. Zpočátku jsem moc nesledoval příběh, ale postupem času jsem ho chtě nechtě musel začít brát v potaz – a to se počítá.

MW2 je na první pohled velmi podobná prvnímu dílu, ale oproti němu působí jako jakási BEST OF akčních her. Akce je neustála, frenetická a snad každá úroveň něčím překvapí. Atmosféra je hutná a díky povedeným skriptům nikdy nevíte, co se stane za pár sekund, ale pokaždé to stojí za to. Oceňuji i zábavné řidičské mise, i když oproti zbytku hry působí občas až moc arkádově. Hudba je skvělá a má velký vliv na atmosféru a prožitek z akce. Těžko bych vzpomínal na lepší hudební doprovod v akční hře. Co ovšem vytknout musím, jsou občasné „výstřelky“ jinak slušné grafické stránky. Textury na horizontu v některých levelech jsou velmi nekvalitní a ploché, stejně tak jsou podezřelé některé efekty jako nepřirozené světelné obrysy nepřátel ve tmě, či voda stékající po předmětech.

Nové Call of Duty se trefilo přesně do noty, na kterou slyším. Každou minutu hraní jsem si užíval a každá mise mne dokázala něčím překvapit. Jasně, inspirace v žánrových filmech a hrách je více než patrná, ale co sakra v dnešní době vymýšlet nového? Naopak, tuto snahu autorů o nejlepší možný zážitek oceňuji a nechápu, proč by mi mělo vadit, že jsem podobnou scénu viděl ve Skále? MW2 je steroidová jednička, nacpaná až po okraj efektivní akcí a skvělou nenáročnou hratelností. Přesně tohle očekávám od akční hry, intenzivní prožitek z akce, skvělou atmosféru, tuny zbraní, odlišné a atraktivní lokace, slušný příběh plný zvratů, perfektně naskriptované situace a dobrou technickou stránku. Co víc chtít?

Pro: technické provedení, hratelnost, prostředí, atmosféra, hudba, zvuky, počet zbraní, skripty, spec ops

Proti: detaily v grafice, krvavy efekt na monitoru pri zasahu, mírná dějová překombinovanost

+28
  • PC --
Nejdřív pár vět ohledně technologií. Engine z prvního dílu opepřen o nějaké přehnané efekty a šeredné pastelové barvy - MW2 vypadá jako spojení Team Fortress 2 a Modern Warfare 1. Je to škoda, protože kdyby byly barvy alespoň o chloupek věrnější skutečnosti, byla by to grafická bomba. A ta optimalizace!

Tak jsem nakonec singleplayer kampaň dojel a musím říct, že to nebylo zase tak špatné. Samotná hratelnost výrazně ustupuje prezentování děje což má za následek řadu velmi sympatických změn oproti MW1. První z nich je snížení počtu individuálních úkolů. Nyní většinu věcí děláte řekl bych tak nějak za letu a nejde o žádné pevně ukotvené úkoly, ale spíše jen něco jako 'sundej dotěrné vrtůlníky' nebo něco podobného. Většinu času ale trávíte s aktivním úkolem jako je například 'support McTavish' nebo 'follow sb' a to mi zde naprosto vyhovovalo. Ve skutečnosti jsem bral akční část hry za takové nutné zlo abych se zase dostal k něčemu.. filmovému. Sice to nevystihuje realitu, ale bližší slovo mě nenapadlo. Prezentované je to opravdu parádně a osobně připisuji obrovký díl úspěchu hudbě, která je ve srovnání s prvním MW na naprosto jiné úrovni. Nejlepší momenty hry jsou pro mě tedy ty, kdy buď nestřílíte vůbec, nebo jen velmi poskrovnu (například mise, kdy procházíte s parťákem zasněženým lesem a občas odstřelíte nějakou tu hlídku). Silných 'filmových' momentů je tu více než v prvním díle a ač třebas nešlo o tak velké věci jako byla atomovka v prvním díle, stejně jsem z nich měl ještě lepší pocit. A celková atmosféra je jednoduše vynikající. Hru jsem hrál na obtížnost regular (po testu mi ale byla doporučena Veteran) abych omezil nutnost hraní na vhodné minimum a kochal se prezentací. Jako hra je to špatné (i když má své momenty), ale jako "něco, co se tváři jako film" je to paráda. Znovu jsem našel vášeň pro film a dokázal si konečně MW2 vychutnat tak, jak jsem měl už dříve. Dohráno za bez pár vteřin 4 hodiny což je pro kvalitní FPS málo, ale pro interaktivní filmovou zábavu jako je MW2 myslím dostatek. Herně zábavné začíná být MW2 až s multiplayerem.

Co říci k multiplayeru? Hratelnost je šíleně nevyvážená, parky jsou tu stále a k tomu všemu ve svých vylepšených verzích (včetně toho nejhoršího - last stand), pičovinek, které můžete našroubovat na svou flintu přibylo - některé z nich jsou velice otravné a hojně používané, některé podkopávají už tak značně nevyváženou hratelnost -, nové killstreaky (overpowered jako prase) - v kombinaci s care package fakt bomba (chopper gunner do každé rodiny). Shield, ACR, příliš účinné brokovnice a možnost akimbo attachmentu na některých zbraních považuji za opravdu špatný vtip od IW. Vydalo by to na dlouhý seznam kdybych se chystal vyjmenovat všechno, tohle jsou jen ty nejdůležitější. Jo, na jeden jsem zapoměl - IWNet! Nemá cenu se rozepisovat, všichni znají jeho chyby (největší chyba je jeho přítomnost). Modern Warfare 2 se prostě příliš nepovedlo.
[edit]
Musím říct, že jsem multiplayeru nakonec trochu křivdil. Vše, co jsem zmínil předtím je bezezbytku pravda, ale co se mu nedá upřít je občas i docela slušná porce zábavy. Důkaz toho, že i špatně udělaná věc může zabavit na dlouhé hodiny.:)

Singleplayer kampaň je zajímavý zážitek na jedno odpoledne. Ve hře není jediná cut scéna, vše probíhá v herním enginu a z pohledu první osoby. Důkaz, že i na obrazovce platí pravidlo jako v knihách, tedy že vyprávění v první osobě vtáhne čtenáře/diváka mnohem více do děje. Kdyby šli IW ještě dál a akční složku ještě více omezili, nezlobil bych se.

Pro: filmu podobný nádech, audiovizuální zpracování, no, nakonec i ten multiplayer je vcelku kladem

Proti: po většinu času nedobré přestřelky v singlu (vše ostatní je ale kvalitní), řada nedostatků v multiplayeru

+13 +16 −3
  • PC 95
Kdyby snad za mého života měla nastat tahle válka tak chci, aby v ní hrála hudba Hanse Zimmera. Hrát Modern Warfare 2 je neskutečnej zážitek, kterej nenudí ani na malej moment a dostává vás v každý sebemenší chvíli. Všechno dokreslený úžasnym hudebnim doprovodem, řádnou dávkou zvratů a situacemi, ze kterejch se tají dech a naskakuje husí kůže. Herní doba naprosto dostačivá, já osobně bych víc už asi nedokázal unést :D. 100% jsem sice dát nechtěl, ale proč sakra NE?! Pokud by snad měl vzniknout třetí díl tak věřim, že už ho nebudeme hrát, ale budeme ho žít. (tahle hra je největší údalost posledních let). Jinak hodně lidí říká, že příběh je slabej, ale on je vlastně hodně silnej, jenom se nezabejvá zbytečnostma a jede přímočaře do svýho cíle (hodně se toho taky vysvětlí během loadingu před misí)

Pro: parádní grafika, výbornej zvuk, Hans Zimmer, nezastavitelná akční jízda, odkaz na film The Rock (i zde dělal hudbu Zimmer)

Proti: na některých místech slabší grafika

+7 +15 −8
  • PC 90
Call of Duty(6): Modern Warfare 2. Pokračování veleúspěšné, válečné herní série. Jak už je z názvu patrné jedná se o pokračování Call of Duty 4: Modern Warfare, které způsobilo revoluci v sérii Call of Duty. Přišlo se současnými vojenskými problémy a nabídlo hutnou filmovou atmosféru, která dokázala zabavit, jak v příběhu pro jednoho hráče, tak určitě po multiplayerové části.

Ovšem pokračování se odehrává po pěti letech, po událostech z předchozího dílu. Vše tak začíná docela komplikovaně a absolutně nechápete děj a události, co se dějí, až na nějaké menší vsuvky hráč prakticky nic neví. Mise jsou totiž značně chaotické, nenavazují na sebe a dohromady nedávají valný smysl. Což je největší chyba hry pro jednoho hráče. Příběh je takový půlený - ze začátku chaos, pak se začně nějak klubat lehký děj a konec. Hra skončí a ani si neuvědomíte, co se dělo.

Hratelnost je opět velmi slušná a jsou vidět invence. Ale všechno do zazdí několik věcí, které se přehlédnout nedají.

Velký update, kdy jsem po více než roce okusil další části hry, jako první na řadu přišlel Spec Ops mód ...

...který, ač jsem mu moc nevěřil ukázal kvalitky a já si vychutnal několik misí opravdu libově, škoda jen, že sám - takže hledám parťáka do Spec Ops módu na vyzkoušenou :)

Multiplayer jsem teprve rozehrál a i když jsem ho už jednou hrál, teprve až nyní mě chytl, tak jak jsem očekával poprvé. Jsem sice sotva na 20 levelu, ale už i tak vím, že je to zábavička, která se hraje příjemně - jen těch lam a prasat by mohl být méně :D

Pro: filmová atmosféra, vy střílíte, vojáci střílí, vrtulník stříli, zkrátka všechno střílí a na tom je postaven marketing,

Proti: neslušné kopírování od filmových hitů, mise nikterak nenavazují, děj je slabý,

+11 +14 −3
  • PC 50
Všechno špatně! Po průměrném Call of Duty: World at Warpřišlo přímo podprůměrné Modern Warfare 2. Z prvu nadějně vypadající singleplayer je vlastně to samé jako Call of Duty 4: Modern Warfareakorát s daleko horším a hlavně nedomyšleným příběhem. A multiplayer je přímo důkaz toho, jak se dá všechno pohnojit.
Jestliže jsem dal CoD4 nízké hodnocení, MW2 musím dát ještě nižší!

Pro: Rozmanitost prostředí (Brazílie, Amerika, Afghánistán, atd.)

Proti: Příběh v singleplayeru, celý multiplayer (od absence dedik serverů až po plno nesmyslných a hru kazících perků a killstreaků), absence naklánění.

-16 +4 −20
  • PC --
Tato série vyvolala davové šílenství, které prostřednictvím Modern Warfare 2 (šestého Call of Duty) vyvrcholilo do nejvyšších možných výšin. Po vydaní tak přišla menší sprcha, které až zas tak studená, kterak se mohlo zdát, ovšem nebyla. Mnozí očekávali od tohoto titulu příliš novinek a přitom bylo po úspěcích prvního MW jednoznačné, že koncept jednoduché, ale přitom svižné a na oko výtečně působící akce zůstane neprodleně zachován. Proč měnit něco, co funguje a co se hernímu publiku líbí?

Jasně, několik málo novinek do hry implantováno bylo, avšak možnost krýt se za štít, okoukaný bullet-time a tak podobně nepokládám za nějaké úchvatné vychytávky. Ocenil jsem nicméně adrenalinem napumpovanou jízdu na skútru a ve člunu, byť šlo a velmi krátkodobé zážitky, které v případě opakovaní již takový příval nadšení nespustí.

Příběh sice ze začátku zaujal a nachystány jsou i poměrně velké zvraty, nicméně celá zápletka na mě působila značně narychlo splácaně. Obsahuje i nějaké nesrovnalosti, ovšem nikdy v celé série Call of Duty nehrála tato kapitola první housle, takže i tady lze odpouštět.

Horší je to s délkou syngleplayeru, který je rovněž ďábelsky krátký. Na nejlehčí obtížnost lze hru dohrát za necelých pět hodin, což je pro případné zájemce o koupi jistě velká podpásovka. Multiplayer a Special Ops naštěstí značně hrací dobu prodlužují, a tak je o zábavu postaráno minimálně na několik dlouhých dnů, pro vytrvalce a pro hru více hráčů stavěné jedince i několik týdnů.

Grafické zpracování sice nenadchlo, nicméně o žádný propadák nejde. Dvojka běží na stejném enginu jako její předchůdce, avšak byl značně inovován. Absolutní pastva pro oči to tedy opravdu není, některé úrovně mně však přesto oslovily i po této stránce.

Suma sumárum je Modern Warfare 2 ucházející pokračování, které nepřineslo mnoho inovací, ale ten, kdo to čekal byl buď absolutně naivní nebo hloupý. Infinity Ward s Activisionem si totiž můžou gratulovat, neboť prodejní úspěchy jsou naprosto fenomenální a do firemní kasy se jim tak hrnou neskutečná kvanta peněz že by i strýček Skrblík mohl závidět.

Pro: Atmosféra, intenzivní akce, efekty, hratelnost a další

Proti: Slabá Umělá inteligence, málo novinek

+23
  • PC 85
U přímého pokračování CoD 4 vám můžu přímo říct, že nepřináší skoro nic nového a přesto je minimálně stejně tak dobré, jako svůj předchůdce. Neberu to jako plagiátorství, neberu to jako šizení práce, vidím za tím jednoduše službu hráčům, Infinity Ward ví, co my rádi, a tak nám to naservírovali na stříbrném podnose a kašlat na to, že už byl jednou použitý...

Kampaň je opět úžasná, bombastickou atmosférou protkaná od začátku do konce, s perfektními in-game sekvencemi, působivou náplní misí a fantastickou hratelností. Speciálně design levelů musím pochválit - všude se něco válí, žádná ulička, nebo místnustka není poloprázdná, přičemž jsem neměl dojem opakování. Jednoduše jsem si při hře připadal, jakože si hraju na elitního člena zásahové jednotky, no nemluví to za vše? (hrejte na obtížnost Veterána!)

V Covert Ops bych přeci jen neviděl celou "1/3 hry", je to pořád jen a jen přidaná hodnota, využívající lokace z kampaně, ovšem jako krok k expandování herní doby poslouží dobře. Zejména závody na skůtrech mi přišly jako osvěžující odbočka z FPS akce, ale abych jen nechválil, sniperské mise na Veterána byly až moc frustrující.

Celkově mohu říct, že pokud Modern Warfare 3 bude opět další nášup "toho samého", přičemž to bude "to samé" i co se týče kvality, budu i já nejspíš opět spokojen...

Pro: Hratelnost, intenzita, atmosféra, neúnavnost, emocionální náboj v přiběhu, po letech stále i grafika

Proti: Málo hmatatelných inovací

+14 +15 −1
  • PC 90
Jako se mi v poslední době stává čím dál tím častěji, obrovský hype kolem vydání Modern Warfare 2 mě minul, přestože jedničku považuji za bezmála nejlepší herní akční zážitek mého života. Možná i proto jsem nemohl zažít určité zklamání zaviněné přehnaným očekáváním, což se v takovýchto případech stává.

U prvního dílu jsem ocenil vysokou autentičnost bitev, kdy si hráč musel připadat jako součást něčeho většího a ne jako ultimátní zabíjecí stroj (samozřejmě závěrečná část mise v Pripjatu je výjimkou), což je případ drtivé většiny ostatních her podobného typu. Ve dvojce je mnohem méně situací, kdy je nutné - držíc předem určený post - odvracet obrovskou přesilu nepřátel, stejně jako mnohem více dynamičnosti, geniálních skriptů a akčního cítění. To mi naprosto vyhovuje.

Co mě nutí hodnotit Modern Warfare 2 jako jeden z nejlepších herních zážitků poslední doby je jeho filmovost. Ano, je to béčko s náběhem na céčko, ale ruku na srdce - čím jsou Transformers (nemluvě o pokračování), kde roboti skládající se na auta zachraňují planetu, když ne béčkovým příběhem. To co z Transformers činí AAA titul není příběh jehož jádrem jsou hračky, ale geniální efekty, hudba, režie, herci, výprava, epické pojetí. Všechno tohle v MW2 nalézám.

Dabing je výborný, grafika a její efekty taktéž, příběh je prošpikován logickými dírami a nebojí se vykrádat Skálu, ale jeho podání tohle všechno dokáže poměrně jemně zakrýt. Tvůrcům se jednoduše podařilo vytvořit výborný koktejl sestávající z akčního filmu a válečné hry.

Všem situacím dodává šťávu (místy až přehnaně patetická) monumentální hudba a když jsem se tak dobýval do Bílého domu plného krvežíznivých (:-))Rusáků, bylo mi jasné, že tohle se bude každému Američanovi líbit více než slevová akce u McDonalds.
Z mého pohledu je MW2 prostě příkladem, jak by měla válečná hra s příměsí akčního velkofilmu vypadat - plná akce, výborné hudby, šokujících odhalení a nesmírně působivých momentů.

Na konec bych ještě vyzdvihl fakt, že hra se nebojí zůstat u relativně krátké herní doby. Pokud by došlo k umělému nastavování délky single playeru, hra by nemohla zůstat takovým zážitkem jakým je. Pro tvůrce by nebyl nejmenší problém zdvojnásobit délku hry prostými nedůležitými přestřelkami, které by ale neměly požadovaný efekt. Mnozí by byli spokojeni, že u hry namísto sedmi nebo osmi hodin prosedí nějakých patnáct, ale pravda je prostě taková, že by hra ztratila obrovskou část ze svého kouzla.

Pro všechny kdo chtějí u her sedět co nejdéle na úkor opravdového zážitku je tu multiplayer. Já osobně si bohatě vystačím s tím, co mi poskytla hra po stránce singleplayeru.

edit: Multiplayer nehraji nikdy u žádných her, nebaví mě to. Proto nebudu hodnotit hru pro více hráčů ani u této hry, to nechám na ostatních. ;-)

Pro: grafika, hudba, dabing, příběh, hratelnost - to vše namíchané do dokonalé harmonie

Proti: docela mě zamrzelo očividné vykrádání Skály (The Rock) ve dvou případech

+18
  • PC 80
Takže konečně dohráno a tady je shrnutí (obsahuje spoilery):
První MW mě nadchnul. Kupodivu přechod do moderního hávu CoD jenom prospěl a já se neskutečně bavil. Dokonce i příběhem. Dvojka mě nechávala vcelku chladným, ale stejně jsem ji nakonec neodolal.
Herní mechanismy se vůbec nezměnily. Pořád stejná zběsilost, pořád "miliony" mrtvých, spolubojovníků, zbraní, efektů...Bohužel, tady jsem nějak postrádal ucelenou dějevou linii. Už na začátku, při misi ve městě, jsem neměl páru, co dělám, proč tam jedu a jestli jsem vůbec v právu, prostě zmatení nad zmatení. No nic, pokračuju, snad se to zlepší...a ono nic, zmatení bylo víceméně až do konce s několika světlými okamžiky. Takže osobně mi nejvác sedl přepad USA a mise s ním spojené. Na druhou stranu, takový přepad těžební věže jsem si vyloženě užíval. Pohled na zemi z vesmíru, těch 20 sekund klidu po 15 minutách řevu, byl skoro až nádherný a působil asi nejvíc emotivně z celého MW2.
Co mě v tomhle směru moc zklamalo, byly některé herní principy. Třeba pády. Jdou je to super, podruhé je to nuda, ikdyž zrovna běh v Riu beze zbraně byl zase povedený. Stejně tak umírání. V prvním MW působila smrt vašeho alter ega šok a lidem se to líbilo. Takže v MW2 jen houšť, když to lidi mají rádi. Mám pocit, že ve třetím MW to poroste exponenciálně a už se dočkáme ne 3, ale 15 zabití.
Design misí je pořád silně koridirový, ať už se Vám zdá něco jiného, pořád žádná volnost, naštěstí si toho nemáte čas vůbec všimnout. Všude střelba, umírání, hlasy, spousty zbraní, které působí silně věrohodně a když vezmete těžší kalibr, tak máte pocit, že jej opravdu držíte. Potěšilo využití bezpilotního letounu.
Takže, ikdyž se to možná, tak jsem si hraní MW2 užíval. Atmosféra je dokonalá, skoro se chce říct skutečná. Dokonce mě velice zamrzela smrt Ghosta. Mise Spec Ops mě taky chytly, možní víc, než samotná kampaň, MP nehraji.
Délka hraní 7:32

Pro: atmoséra, zbraně, délka

Proti: příběhové zmatení

+14
  • PC 70
Zatím pouze singleplayer

gameplay:pohni se a vystřel

pro:kampaň za marines je lepší než v jedničce,Price,potápění,zbraně-pocit střelby a jejich vychytávek

proti:zastaralá grafika,mega hype,Mactavish je hroznej drsňák,dabing,nepřátelé málo agresivní ani příliš chytří sou spíše do počtu,zbytečně moc zbraní,málo strhující a nápadité,příběh je dort pejska a kočičky,nějak mi to začíná připomínat CS,kečup na obrazovce
+1 +9 −8
  • PC 90
Šílený hype, který doprovází Modern Warfare 2, musel zasáhnout snad každého, kdo alespoň trochu sleduje dění kolem her. Obecně, co jsem tak vypozoroval, mají lidé ve zvyku k podobně očekávaným titulům zaujímat poměrně extrémní názory, ať už pozitivní, či negativní. Já jsem se rozhodl s komentářem vyčkat do té doby, než budu mít pořádně prozkoumané všechny 3 hlavní módy (Singleplayer, Multiplayer a Special Ops).

*** SINGLEPLAYER ***
Bylo o něm napsáno už hodně, ve zkratce: krátký a intenzivní. Zcela ve stylu MW1, avšak tam, kde v jedničce dechberoucí momenty působily jako blesk z čistého nebe, ve dvojce už víte, co zhruba můžete čekat a jen tak vás něco nepřekvapí. Stále se však jedná o hru se skvělou dynamikou (a to i díky autohealu, který už od MW1 považuju za jednoznačné plus), výtečným pocitem ze střelby, pohybu a intenzitou celé akce. I přesto se mi kampaň v MW1 zřejmě líbila o něco více, nicméně na druhé zahrání se těším.

Než přejdu na popis dalších módů, neodpustím si malou vsuvku. Vůbec mi nevadí, když někdo hodnotí hru pouze po dohrání singleplayeru. Co mě naopak dovede vytočit je to, že se neustále někdo ohání tím, jak je "za 6 hodin hotovo a dál hra nemá co nabídnout" popřípadě "to jsem utratil 1000Kč za pár hodin zábavy?".

1) Rozpočítávat investované peníze na hodiny je přinejmenším hodně podivné.
2) Jestli byl u MW1 singleplayer 50% hry (a to ještě přeháním), tady je to regulérní jedna třetina (na investované hodiny i méně).
3) Pokud vás zajímá jen singleplayer a stěžujete si na utracené peníze, je to vaše chyba. Koupili jste si luxusní jídlo o třech chodech, z nějž jste snědli jen předkrm.


*** MULTIPLAYER ***
Byl jsem zvědav, jak se autorům podaří vylepšit skvělý motivující systém z MW1, kdy se postupem času hráči s vyššími a vyššími dosaženými levely odemykají nové schopnosti a zbraně, za jejichž používání se zase odemykají jejich vylepšení. Systém dvojky zůstal prakticky nezměněn, jen byl notně nabit novým obsahem. Přibyly nové skvělé killstreaky (odměny za zabití v řadě bez vlastní smrti), deathstreaky (bonusy když se nedaří a cesta, jak zabránit frustraci hráče - X smrtí v řadě bez zabití) - obojí hodnotím velice kladně. Killstreaky si můžete zvolit celkem 3 a je to často opravdu dilema (zvolit menší bonusy za méně zabití nebo ty brutální, ke kterým se dostanu jen zřídka kdy?). Perky mi připadají vyvážené a konečně odpadl (přesunul se do deathstreaků, kde nezpůsobí žádnou škodu) ten nejotravnější z MW1 (odhození odjištěného granátu po vlastní smrti), který jen kazil hru a na hodně dlouho mi zdeformoval online hraní, kdy jsem automaticky po zabití protihráče odbíhal sprintem pryč od jeho těla, protože tuhle prasárnu používal skoro každý. Zbraně jsou výtečné a jejich vylepšení (tlumič, rozšířený zásobník, vylepšená mířidla a spousta dalších) opět získáváte za jejich používání, často vás tyto úkoly učí i hrát jinak (pro odemknutí senzoru tlukotu srdce známého ze singleplayeru potřebujete X killů s tlumičem atp.) a lépe (střílet přes mířidla atp.). V celkem 70 levelech si tedy budete moci odemknout spoustu zbraní, perků, vylepšení a blbůstek typu obrázek a hláška u jména (nechybí ani česká vlajka), stále je tedy pro co hrát.

Co se týče samotné hry, obsahuje spoustu módů (od těch akčnějších až po taktické ve stylu Counter-Strike, kdy nedochází k respawnu během kola), je rychlá, ale ne bezhlavá (zabije vás jedna, dvě rány). Paniku, která vznikla kolem multiplayeru ještě před vydáním, považuju za směšnou a neopodstatněnou (alespoň pro mě, ne zas tak hardcore muliplayerového hráče). Systém hledání hry sice není ještě zcela vychytaný, ale věřím, že po čase tomu tak bude. Skvělý je také Party systém, kdy se při hraní se Steam Friends hodíte do party a hra má tendenci vás přiřazovat do stejného týmu, načež se pak na minimapě vidíte odlišnou barvou. Celkově od MW1 velký pokrok vpřed.

*** SPEC OPS ***
Co-op multiplayer, na který jsem se před vydáním těšil asi nejvíc, určitě nezklamal. Pokud máte s kým hrát a ideálně s ním komunikovat přímo při hraní, jde o úžasnou zábavu. Opět vás hra motivuje hrát kola, která jsou hodně variabilní, na vyšší obtížnost, kde už bez pořádné kooperace nemáte šanci. Vzdušná podpora AC-130 pro parťáka na zemi, odpočítávání do headshotu při sniperování v zamlženém lese, zvedání parťáka ze země (ve Spec Ops je aplikován systém z Left 4 Dead, kdy při obdržení velkého zranění parťák upadne na zem, může se jen plazit a střílet pistolí a vy ho z toho musíte dostat) při totálním obležení - to jsou momenty, které se řadí k vrcholům celé hry. Trvanlivost jen módu Special Ops je o něco vyšší, než samotného singleplayeru. Nejlepší co-op zážitek za hodně dlouhou dobu, pro mě překonávající i primárně co-op L4D, a asi bych dlouho neváhal utratit další peníze za DLC s novými Spec Ops misemi.

Abych to nějak shrnul, Call of Duty 4: Modern Warfare 2 jsou u mě tři výtečné hry v jedné, které v součtu nabízejí dlouhotrvající zábavu plnou atmosferických momentů. Těm, kteří chtějí hrát jen singleplayer, a zdá se jim to moc, doporučuju počkat nějaký ten čas na slevu, pro ostatní krátký vzkaz: "Kupte to hned!". :)
+45
  • PC 85
Co říci? Snad jen - to byla JÍZDA! Tak nečekal jsem to, ale todle se opravdu povedlo. Začátek hry až do necelé půlky má strašný spád (a jak by tady někdo řekl, velký koule), na skútru jsem pocítil trošku adrenalin a v Brazilii se to skvěle rozjelo(chvílí jsem měl pocit, že hraji Mirrors Edge:). Taky jedna z prvních misí v USA s tou jednou snipou - to byl skvělý zážitek, když vám vlny nabíhají přímo pod okulá:P. Druhá část nebyla už takový boom, hlavně mise ve Washingtonu DC mne tak moc nebraly. Vězení - celý Alkatraz, sprchy - no zkratka Skála(vlastně někdo tam měl k zarostlému Conerymu dost blízko - mimochodem super moment:). Pak samozřejmě konec parádní a hlavně závěr! Nikdy bych netušil, že se na další Call of Duty(potažmo Modern Warfare 3) budu do budoucna těšit. Tady bych se zastavil u příběhu. Je super,že to navazuje na CoD4 a dále rozvíjí. Nechybí oblíbené postavy ze 4ky a přibyde pár nových, kteří si mne získali - jako Ghost a další. Ovšem na Soupa, hlavně na Price nikdo nemá :). Sžití s postavou je určitě vítáno. Co je hlavní a šokovalo mne - hru sem dohrál na jedno posezení v kuse - což vzhledem k tomu, že sem výjma včerejšku(dohral KL a CoD4) nehrál v podstatě rok a půl nic na PC, je úspěch. A to vůbec nevím, kdy sem naposled dohrál něco v kuse, to už bude doba, panečku. Délka mi nepřišla až tak krátká, na težší obtížnost to jde. Hra má skvělou hudbu, která doplňovala už tak skvělou atmosféru. Závěrečné titulky jsou udělány originálně :). Což mi připomíná, že jsem zahlédl u cpt.Price - Billa Murraye(Krotitelé duchů), ovšem mohl jsem se přehlédnout. Určitě ještě počkám na češtinu a sjedu to podruhé kvůli detailům příběhu - na letišti při boji se to opravdu stíhat číst nedalo:(.Výborná je optimalizace - i já jsem to bez problému rozjel,což je paráda. U kamaráda jsem chvíli hrál začátek, grafiku měl na max a myslím, že je fajn....co mne taky překvapilo, byl lepší pocit ze zbraní, lépe se z nich střílelo, hlavně nejmarkantnější rozdíl prodělala AK-47. Jinak zbraní je hodně a 3 z nich jsem si opravdu zamiloval.

Jasně hra není dokonalá-hlavně bych vytkl slabší AI. Věc, která mne štve už od první CoD snad nikdy nevymizí a to neustálé ležení polomrtvých na zemi a jejich následné dorážení - ach jo, kdyby to aspoň omezili na minimum:(. Taky je to samozřejmě přeskryptovaný koridor, jenže....tady tak nějak musím přivřít očko, protože ještě o chlup vyšperkovali už tak dokonalé CoD4. Pár nových nápadů, několik dechberoucích scén(4ku sem dohrál včera, Prypiat a pár momentů supr,ale MW2 je asi o cosi lepší, asi to bude tím, že rozvedli postavy a hlavně příběh, takže se těším, že příště to bude opravdu stát na příběhu a nebude to jen takový doplněk,chtělo by to více dialogů atd)) - opravdu sem se bavil, takže tleskám - což sem dělal v titulcích. Kluci z Infinity prostě umí. Recenze čistě SP části, Na SO se ještě mrknu, MP zkoušet nebudu, ale slyšel jsem, že se nějak nevyvedl, což je škoda, jelikož jako bývalý "profi" hráč CoD4 sem MP část měl velmi oblíbenou, třeba to spraví update.

Jak tedy dopadlo MW2 u mne? Ze začátku jsem byl opravdu nadchnut - 90%(první půlka), po druhé půlce 85% a na uplný závěr o5 90%, ovšem po vystřízlivění, zvolím stejně, jako u CoD4, 85% s tím, že ve výsledku kvalitních 87% :).

Pro: udržení hráče, wow , lokace , postavy, příběh,¨zbraně, grafika, několik vylepšní

Proti: AI, pár bugů a neduhy CoD série....

+24
  • PC --
Šestistupňová převodovka téhle řežbě rozhodně nestačí. Je to hrozně laciné, ale funguje to výborně. I přes patetické mise za americkou armádu (na kterou mám v posledních letech averzi), přes všechen ten nános patosu a trapného patriotismu, přes příběh o zlých Rusech a hodných Američanech… přesto všechno je to exa-akční nářez na druhou, co nedá člověku vydechnout až do samotného finále.

****/5
+19 +20 −1
  • PC 80
Modern Warfare 2 mohl být klidně součástí MW1 a nikomu by to nepřišlo divné. To asi hovoří za vše. Nevím jestli to, co jsem dostali je dost na nový díl, mohl to být i datadisk za poloviční cenu, která by odpovídala tomu, co hráč dostane. Každopádně, protože z MW1 jsem byl dost nadšený, tak ani MW2 mě nezklamal, jen ten pocit ohromení už nebyl takový.

Stejně jako v MW se hraje střídavě za 2 (nebo víc ? Byl to docela fofr, takže jsem občas ani nestačil sledovat, za koho hraju) strany. Upřímně, mnohem víc se mi líbily, stejně jako v MW1, mise za Brity, více taktiky, trocha toho stealth postupu a hlavně cpt. Price jsou jejich hlavní devízou. Také prostředí byla lepší, hlavně ropná plošina, nebo zimní mise. Za Američany to je bohužel většinou jen o tom, jak zlikvidovat desítky až stovky valících se nepřátel a to už mě tak moc nebere. Někdo říká, že zbrojní arsenál byl rozšířen, já nevím, pokud jsem nemusel, tak jsem zbraně, které jsem na úvod dostal neměnil.

Zpracování mi přišlo nachlup stejné jako v MW1, mě se to po grafické i hudební stránce líbilo. Tu hudební musím vyzdvihnout. Ze začátku jsem se trochu bál, většinou si hudbu ve FPS vypínám a tady to podle prvních ohlasů nešlo, ale pak jsem zjistil, že to zase tak moc nevadí, tématicky hudba seděla a postupem hraní jsem ji vnímal už jen na pozadí, jako příjmné dokreslení atmosféry.

MW2 není hra pro každého, kdo není ochoten přijmout její pravidla - nadechnout se, chytnout zbraň a jít neustále dopředu tak jak to hra chce a rozhodně nekoukat napravo nebo nalevo a nezkoušet své vlastní postupy - tomu asi nesedne. Pro ostatní to může být krátký (dohrál jsem za cca 5 hodin) ale velmi intenzivní zážitek, blížící se sledování napínavého akčního filmu, plného zvratů.

Můj komentář se týká číste singlu, MP nehraju a neplánuju to ani v tomto případě :)

Ještě jsem si vzpomněl an jednu věc - chyběla tam mise, která by vyrzaila dech a byla by o dvě úrovně nad zbytkem hry. Tak jako Chernobyl v MW1.

Pro: Atmosféra. grafické zpracování, HW náročnost, mise za Brity, Cpt. Price ... bude pokračování ?

Proti: Herní doba, občas hodně vidtelné skripty, mise za Američany , ... bude pokračování ?

+18
  • PC 70
Je to střílečka a je škoda, že všechny ty přestřelky nevzali autoři tak vážně jako příběh a prezentaci - stále se opakující vzorec "přílivu" desítek naprosto tupých nepřátel, kteří taktizují asi jako pravěcí lidé při lovu mamutů, pro mě není moc zábavný, naopak jsem se musel někdy přemáhat, abych hrál dál. Nutila mě k tomu zvědavost, jak hra dopadne. Příběhová část je hodně vymazlená, ale také dost přitažená za vlasy. Minulý díl měl jakžtakž uvěřitelný a realistický děj, tady je tomu už docela jinak. Při některých "cool" scénkách a misích jsem si říkal, že víc to už přehnat ani nešlo. Ale tak jde hlavně o efekt a ten je tu velký :)

Audiovizuálně je to hodně působivé dílo i přes svůj starý engine plný pavučin. Krom kolísavé kvality 3d modelů a divného nasvícení panáků si moc není na co stěžovat... Snad jen na absenci nějaké pořádné fyziky a demolice prostředí... Tam kde pokulhává obraz, tam to dorovnává dobrá hudba, která hru krásně podtrhuje (ovšem k mému zklamání neobsauje žádný zapamatováníhodný motiv, který bych od něčeho, na čem dělal Zimmer čekal). Vytknul bych zvuky zbraní, které jsou u některých typů fakt směšné (pán, který má na svědomí zvuky by si mohl někdy zajít na střelnici)

Celkově dávám 70% i když jsem původně chtěl dát mnohem míň. Přestřelky mě až na nějaké výjimky (sniperské mise) nebavily tak jako třeba u Call of Juarez2 nebo Brothers in Arms3 a o nic jiného vlastně při hře nejde.

Pro: příběh, atmosféra, prezentace, hudba, spousta působivých (ač trochu přehnaných) scének, odkazy na různé filmy

Proti: krev na monitoru, která byla během hraní neskutečně otravná, příliš mnoho naprosto tupých nepřátel, kteří hru jen zdržují (nějak to natáhnout museli), nesmyslnost některých postupů vojenských sil ve hře a jejich využití

+14 +18 −4
  • PC 85
Dneska se pokusím být stručnější. První, čeho jsem si všimnul, a co mě docela zklamalo, je úroveň grafiky - CoD4 na maximální detaily vypadalo překvapivě skvěle a pořád ho beru jako jednou z nejhezčích her posledních let. Tentokrát jsem měl ale pocit, že hraju něco tak o generaci nebo o dvě starší, než byla právě jednička.

Další věc je chaos - stačí pár kulek a obraz je zasviněný krví, přes kterou už se dá nepřítel jen tušit a tak couvaje slepě střílíte přibližným směrem. Nepříjemně často. Hlavně při misích v USA pak ještě mají spojenci sklony vbíhat do místností vstupy, ve kterých čekáte rusáka, stejně tak naopak rusáky potkávám při taktickém ústupu mezi vlastní, aniž by si jich někdo všímal. Navíc mrchy na první pohled mají dost podobné uniformy, takže friendly fire u mě byla na denním pořádku, včetně fatálních případů :)

Chaotický mi přijde i příběh - mise jsou relativně krátké, postavy a lokace se střídají jak o život a na přehlednosti v tom, co zrovna děláte a proč, to holt moc nepřidá. Tyhle "military" příběhy mě ovšem běžně absolutně netankujou a MW2 v tomhle není výjimkou. Mise v USA mě poměrně iritovaly, bo jednoduše nemám rád nic, co vytváří dojem, že USA strašně moc potřebujou armádu jak kráva.

CoD:MW2 staví hlavně na cool momentech, kterých je tu požehnaně a řada z nich funguje dobře. A vlastně je těch dobrých cool momentů tolik ,že mi ani moc nevadí, jaké jsou to občas zhovadilosti. Tohle se ve mě zlomilo asi až při odpálení atomovky nad Washingtonem.

A to je asi všechno. Nestříkám z toho, ale je to dobrá FPS. Jedna z nejlepších z poslední doby. A CoD4 je lepší.

PS: Střílel jsem do vzduchu. A přišlo mi to celý dost laciný.

Pro: cool hovadinky

Proti: chaotické, graficky slabší než předchůdce, co jsem tak slyšel tak mulťák nám při nejmenším po technické stránce taky spíš zdegeneroval

+9 +15 −6
  • PC 80
Jak začít? Těšil jsem se, ale nadržený jsem nebyl. Mluvím teď o očekávání na jeden z největších herních zážitků roku 2009 – Modern Warfare 2 (titul „Call of Duty“ tímto zapomenut). Ať už chcete nebo ne, poslední dny před slavnostní premiérou na hnědém vojenském koberci se napětí jenom stupňovalo, šeptanda se rozlezla do posledních možných míst a reklama ze sebe vydala maximum. Jsem si jist, že tenhle nechutný hype zkazil překvapení mnoha hráčům. Ta hra je totiž z mého hlediska přesně taková, jaká byla prezentována celý poslední rok, s čimž jsem teda nepočítal.

Je dravá, rychlá, epická, filmová, nezapomenutelná. Modern Warfare 2 splnil do puntíku, co sliboval. Už z trailerů se dalo vypozorovat, že se Infinity Ward vydaly poněkud jiným směrem. V podstatě jde o to samé, ale značný upgrade a tlačení na pilu je cítit mnohem důrazněji. Z názvu Modern Warfare se definitivně stalo synonymum pro špionážní akci, ve které se střílí vše živé co má 2 – 4 nohy a co se eventuelně plazí. Ale aby to neznělo příliš optimisticky pro všechny natěšené, výcvik a první úkol jsou snad nejhorším začátkem v historii Call of Duty a tak nějak počítají se znalostí prvního dílu. Nudný tutoriál a chaotická mise v úzkých uličkách můžou leckoho vylekat, ale já vás okamžitě utěším, další mise už je vyloženě lahůdková záležitost a o třetí netřeba hovořit, dost vody o nelítostných teroristech proteklo internetem (a televizí), ale hlavně že to má tu filmovou atmosféru, díky které snad ti všichni samozvaní ochránci dětské nevinnosti zalezou zpět do děr (aby vyčkal na další GTA).

Mise jsou zkrátka špičkově naskriptované a intenzita akce nedává možnost se nudit. Navíc už nejde jenom o pobíhání mez domy, ale dostanete se do situací, které jsou nápaditostí a pohotovostí pro agresivní FPS velice netypické. Problém nastává, když si od té akce na chvíli odpočinete a hlavě si promítnete, co jste dnes všechno pozabíjeli a proč jste to dělali. Cíle a zatmívačky jsou totiž téměř identické – dožeň tamtoho, zneškodni támhleto, dojdi pro něco nebo pro někoho. Pokud to ale hrajete jako já na tři, čtyři zátahy, není moc prostoru pro takové úvahy, protože za tu hrací dobu jsem byl vždy několikrát v extázi z monumentálních momentů, jež byly servírovány s dost odvážnou kadencí. Až bych skoro řekl, že si Infinity Ward zahrávají s důvěrou dobrého hráče, protože když stihnete za pouhou minutu vystřílet stovky nábojů, zabít desítky nepřátel a vystřídat tři lokace, přičemž vás v každé čeká nejméně jeden „eye candy“ moment na efekt, kdy jsem hledal čelist na zemi, hraničí to už trochu s přehnanou sebedůvěrou ze strany tvůrců. A jak se tak koukám, nesežere jim to každý.

Co se týče příběhu, je ho víc, mnohem víc a nabírá naléhavějších obrátek. Děj se někde po třetině hry začne rýsovat a podle mého názoru je v podstatě OK, ale opět záleží na tom, do jaké míry jste schopni akceptovat pár logických děr velikosti eidamu. Dávám odpůrcům za pravdu, že v prvním díle takové nesmysly nebyly. Ale všechno je to extrémně přitažlivé, navíc si na vás scénář připravil několik zvratů a jedno příjemné překvapení, po kterém jsem byl ochoten odpustit i těch několik přešlapů. Pokud bylo Modern Warfare předem zamýšleno jako trilogie, přirovnal bych rozdíl mezi díly k Matrixu – zatímco jednička končila dostatečně smířlivě, dvojka si nechává s výhledem na rekordní finanční úspěch otevřená vrátka.

A ještě k technické stránce – ať už je engine jakkoliv zastaralý, grafika vypadá fantasticky, ale jenom díky berličkám jako přehnané nasvícení, v normálním prostředí vypadá Modern Warfare dost obyčejně. Musím ale poznamenat, že jsem od jedničky zaznamenal zlepšení, obzvlášť v oblast mimiky a obličejů hlavních i vedlejších postav. O zvukové stránce není potřeba psát, patří k vrcholům současné tvorby. Speciální místo tímto vymezuji Hansu Zimmerovi, autoru hudby, který sám vyzdvihuje hru o dobrých 5% nahoru.
+17 +19 −2
  • PC 75
Tak a je to tady. Jedna z nejočekávanějších her roku je zde. Povedla se nebo ne?... kde začít? Tak začnem třeba u technologie, protože ta prakticky nedoznala změn. Když vynecháme efektní kravinky jako krev (přes kterou je vidět velký ho*no) a hlína na obrazovce nezůstane nám žádné tolik viditelné vylepšení (což je vlastně paradox, protože je nejviditelnější, ale právě kvůli němu nevidíte nic...).
Příběh se nám obyčejně rozrostl, tak aby šlo hladce udělat další díl, což se dalo předpokládat. Předpokládat se dala i jedna naprosto nelogická věc a to, že opět uvidíme cpt. Price, který nejen, že žije už od 2. světové války, ale taky je zřejmě odolný vůči kulkám. Hra má standardní hratelnost a je založena prakticky na stejných principech, jako její předchůdkyně. Znič, běž, najdi, nahraj, chraň, zachraň a přitom střílej vším možným na všechno nepřátelský (vyjímka jsou stealth akce postavené na úspěchu sniperské mise z předchozího dílu). Když jsem u toho všeho možnýho, tak arsenal se nám celkem slušně rozrostl. Máme tu výše zmíněné jednoruční zbraně do obou rukou, hromadu pušek i samopalů, ale mně osobně největší radost udělala termo optika, v které kupodivu animace vypadají líp než bez ní ;-). Dalším kladem hry je hudba, která nám dolaďuje atmosféru u několika fantastických scén, jako byly například útěk z gulagu nebo přestřelky v typických amerických čtvrtích s bílým plotem kolem zahrádky. Hezkou novou věcí je také vystřelování dveří a následná akce ve stylu Call of Juarez. V hratelnosti ovšem nečekejte nic, co tu ještě nebylo jinak by jste udělali stejnou chybu jako já. Vrcholem celé hry je ovšem (mám pocit) 3 mise "No russian", která přinesla konečně kus inovace a takovej ten nádech, kterej jsem čekal po celou hru. Nechci působit dojmem, jako bych jenom hledal zápory, pořád je Call of Duty v rukou Infinity špička dnešních FPS, jen mi přijde, že za dva roky čekání jsme si zasloužili trošku víc než 6 hodin standardní akce okořeněnou pěkně nascriptovaným koncem... Na multiplayer nemám čas, proto ho do hodnocení nezahrnuji...
+18 +19 −1