Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Rozehrán začátek, abych viděl, jestli se to vůbec spustí :) Spustilo bez problému, jen nějak nevím, na co těch 6GB RAM, nepřijde mi to nijak zvláštní, aby to muselo mít takové nároky. Vesmírný začátek mi dal vzpomenout na nedávné Gravity :) Bohužel je dosti krátký :(
RNDr. Gunár Pavel - já hraju na ntb už 5 let a jsem spokojen. Stačí mi 1280x720 a zahraju si vše, kromě CoD: Ghosts a Crysis 3 (DX11) :)
ViRus: myslíš že mam dobrej herní notebook a že by mi to teda šlo bez sekání s tim fixem?
ViRus: Jsem asi blbej :D ale kolik mám já? :D tam dole jak sem posílal odkaz? jinak mě to by teda šlo na low a se sekáním ? :O
U hraní tohoto dílu jsem se skvěle bavil stejně jako u všech předchozích. Je fakt že jsem neměl přehnané očekávání jak z hlediska grafického zpracování tak z hlediska celkového pojetí hry (dostal jsem to co jsem čekal). Co ale musím hodně zkritizovat je celková nedoladěnost hry. Jo a žraloky fakt nemám rád.
@Arc (08.11.2013 06:28): Já to spíš myslel v non play částech (animace, skripty a tak), ale BF4 jsem zatím nehrál tak nevím, každopádně Duchové zatím vycházejí nastejno jak Homefront či malinko hůře, bo tam byl více pocit nasranosti na Asiaty :-)

edit: a ještě jedna věc mi u dnešní her vadí, když nepřátelští vojáci mezi sebou mluví jiným jazykem než eng, ale ve skriptech mluví jako rodilí Američan.
@ViRus (08.11.2013 00:04): Jak jsem tak hrál a dohrál BF4 i CoD:Ghosts tak zrovna filmovost v CoD chyběla. Měl sem pocit, že výbuchy (jestli se tomu tak dá říkat) a akce není tak strhující spíš chaotická. Naprosto tragicky pro mě dopadla mise v tanku a dokonce ten strašný jízdní model okopčili od Treyarchu a jejich CoD:WaW. Pocit ze střelby ? nulový, připadá mi že je ta zbraň uměle nepřesná při střelbě od boku stejně jako v Splinter Cell Conviction (na metr netrefím co je předemnou). reloading zbraně, respektive combat unloading je pěkný do doby než jsem zjistil že sprint přerušuje reload animaci a neustále tak vyhazuju ten stejný zásobník třeba i 10x po sobě protože se naráz respawnli eneemáci tak musím uhnout.

Ale abych jen neházel špínu, mise ve vesmíru mě bavili. Myslím si že na kolize zbraní a postavy bylo použito PhysXu a všechny destrukce jsou na PhysXu předpočítané a nahrané jako animace. Konečně to vypadá aspoň nějak. Celkově mě ale CoD bavilovíc než BF4.
Abych nebyl jen kecal, tak jsem nové CoD vyzkoušel na vlastní kůži a rozhodně to na 0 není, co se mi zamlouvá je filmovost a na kvalitních sluchadlách neskutečný rachot, nekončící respawn se též nekoná nebo spíše koná, jen klasicky do určitého místa, ale díky akčnosti si toho člověk ani nevšimne.. Pocit střílení je též dobrý, občas potěší i přebíjení, které je jiné když to udělám já a jiné, když to udělá automaticky a vyprázdnění zásobníku. Úvod ve vesmíru (i když i tu je krpka, po získání nepřátelské zbraně, jsem jen tak ze srandy přebil a kupodivu mám stejný zásobník v opasku :-D) .

Bohužel také vše co nemám rád je zastoupeno, koridor jak prase, pes není schopen přeskočit tam, kde bych to chtěl já a ne hra, pokud se snažím obejít skupinku nepřátel najednou barikáda, kterou není možné přelést a to si říkám speciál ošlehaný bojem. Části od animaci po animaci jsou snad ještě kratší než kdykoliv jindy, zkrátka nakouskované, odtrhující od akce, když je pes ve skriptu raněn, je po něm jako rybička. Taky mě sejří, když končím a je animace mám zbraň, po animaci zcela jinou. Prostředí je pěkné po destrukci, ale ne tak jako v Crysis 3.

Mno uvidíme jak dál a opravdu kolik mi to zabere...
IRONHIDE - Nejsem rád. A myslím, že tvých 0% je puberťácká póza. Popřemýšlej o tom, zda by tvůj názor nebyl věrohodnější, kdybys rozumněji zhodnotil...
Já si teda myslím, že Modern Warfare 2 bylo super a vlastně Black Ops 1 mě taky dost bavilo... Mno, škoda, že na DX10.1 kartě si tohle nezahraju...
@Phoenix (07.11.2013 12:56): Wow, obsáhlá odpověď, i já s tebou souhlasím, v tom, že CoD měl nad MoH vždy tak nějak navrch a sérii MoH EA zničila tím, jak moc z ní chtěla udělat své CoD, nyní podobnou proceduru podstupuje Battlefield. Z MoH ti btw. doporučuji zkusit konzolové MoHy, konkrétně Frontline a European Assault...

První MW1 byla zajímavá odbočka, ale tím to mělo prostě zkončit. Od roku 2005 ale Activision zavřel asi 20 vlastních (často krátce předtím koupených studií) a dnes už má jen ten CoD... Perfektní případ vydavatele, který se v bezbřehé honbě za (velkým) ziskem vykanibalizoval sám, teď ta Activision část stojí a padá práve s CoD, což je ohromně nebezpečné.

@Majkee (06.11.2013 20:42): A co námraza? hodně zbraní má problem i s -15 stupňů celsia. Také je tu přece problem i se zpětným rázem, pokud by osoba nebyla připoutaná k velkému objektu tak by odletěla.
I tak ma trochu prekvapuje, ako sa zrazu rieši u Ghosts záplava negatívnych hráčskych ohlasov na metacritic, nakoľko tí istí uživatelia tam hromadne hatujú sériu už od Modern Warfare 2 :)
U me to uz neni o fan ci hate, z toho jsem vyrostl, jen ke kazde hre pristupuji bez jakychkoliv predsudku s cistym stitem.
@ViRus (07.11.2013 10:55): Když koukám na Metacritics, tak je to slušný "shitstorm" :-)) Jenomže zase vyvažuje příspěvky typu: "This game should be archived as the sole representation of our entire existence and cast out into the cold reaches of space to show all life in the universe what mankind was created to make, which is a masterpiece thousands of years in the making combining all of our collective knowledge and resources to make this game."

Hmm, podla jedneho obrazku tam bude aj žralok, takže až také zlé to byť nemože.
@ViRus (07.11.2013 12:47): Přiznávám, že jsem sérii CoD zabalil s velmi podprůměrným dílem Call of Duty: Black Ops. Jestli existuje nějaký novější díl, který není (narozdíl od MW, MW 2 a BO) velmi špatně naskriptovaný tunel, neobsahuje tunu zcela tupých a pokud možno se dokola respawnujících (do překročení imaginární hranice) nepřátel, nefigurují v něm nesmrtelní střelci v helikoptérách a podobné hovadiny, stejně jako xmrti nudné wow scény s macho řevem "padá mrakodrap/letadlo/atomovka", "došli mi náboje", "shithesgotbazooka" a je možnost řešit situaci logicky a více různými způsoby, rád si takový díl CoD zahraji. Ovšem vzhledem k tomu, že každý díl CoD je neskutečná kopírka (občas se ještě mrknu na nějaké video nebo přečtu diskuzi), ve které s vyšším pořadovým číslem pouze figuruje více toho, co mě na této sérii neskutečným způsobem odpuzuje, tak pochybuji. Bylo by divné, kdyby najednou CoD byla "inteligentí" FPS (řekněme něco typu The Operative: No One Lives Forever, The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay nebo z novějších třeba BioShock), protože dle prodejů této série je to přesně to, co hráči CoD nechtějí.

Ano, FPS žánr stagnuje, série CoD je toho zářným příkladem (není jediná, podobný úpadek lze pozorovat např. v případě série F.E.A.R.). I dříve samozřejmě chtěli vývojáři vydělat (logicky), jen z podstaty věci bylo možné docílit výrazně nižších prodejů (žádné jednotky až desítky milionů), takže se hry dělaly "jinak" (o tom, že většinu nákladů na "vývoj" nesežral marketing, protože se logicky nedělalo takové lákadlo z prvoplánovitých hovadin, nemluvě).

Pravděpodobně žádný další Call hrát nebudu (kupovat už vůbec ne), nevidím důvod. Protože se bude už zase jednat o x-tou kopii toho, co podle mě nebylo zábavné už před lety. Pokud se pletu (viz první odstavec), budu jedině rád, protože bych si velmi rád zahrál patnáctihodinovou kampaň Call pouze ve stylu začátku mise v Pripyať z MW.
@RNDr. Gunár Pavel (07.11.2013 11:33): Mně se první Call opravdu líbil, IMHO výrazně lepší hra než Medal of Honor (kde jsem pro změnu celkem ocenil Pacific Assault, protože to bylo minimálně díky Tichomoří, rozkazům a dalším drobnostem alespoň maličko něco jiného). Ještě i MW byl místy celkem slušný, hlavně díky misím SAS ("americké" už byly podprůměr). Říkal jsem si, jaké by to asi bylo, kdyby celý další Call byl ve stylu prvních dvou třetin mise v Pripyat (sice skriptované, ale velmi atmosférické, zasazené do neokoukané doby a prostředí, s malým počtem nepřátel, bez okatých wow situací a hlavně s různými možnostmi řešení situace). A autoři udělali "nečekaně" pravý opak.

"K smrti unavenej engine" by mi tolik nevadil (celkem nedávno jsem hrál spoustu modů na Quake 1&2 a bavil jsem se parádně), dokud by mě vývojáři nepřesvědčovali, že je to hrozně next gen, že to vypadá strašně dobře a že je to vlastně výhoda. Ten popis je přesný, předvídatelný, recyklovaný a po prvních pár minutách xmrti nudný gameplay ve stylu on-rail shooters typu Morhoon cokoli. Nemám nic proti tomu, když kdokoli hraje single posledních dílů CoD, ale ať mě, člověka se stovkami nahraných FPS, proboha nepřesvědčuje, že je se jedná o dobrou hru.
@Phoenix (07.11.2013 11:29): Řekl bych, že nováčkem v žánru fps zrovna nejsem, a rozumím tomu, že je hodně hráčů nasraných, ale hodnotit díl v sérii díky tomu, že předchozí stály za hovno, je trapné, urážející a krátkozraké, ať už to vytvořil kdokoliv. Já to sledoval a už s novou informací o nových dílech, AC, MoH, CoD, SC a kdoví čeho ještě bylo bude to stát za hovno, dyť to dělá EA, Ubisoft, Activision atd .atd.

Ano už je to tu zase, vytáhnout něco co bylo geniální dříve, a světe div se já to hrál a šíleně jsem se nudil. Ale jak jsem napsal FPS žánr stagnuje či spíše upadá a taky se mi to nelíbí, že se stále dokola recykluje a dělají z hráče děti z mateřinky, zjednodušuje se, kvůli grošům. Kdy konečně pochopíte, že je to byznys... A prosím netvrď nic o etice a o tom, že dřív to dělali pro radost a neměli myšlenku, že na tom nechtějí vydělávat.

Dám ti otázku: Budeš to hrát? Koupíš si to? Nebo jen mávneš rukou a řekneš si seru na něco takového? Pokud ti to za to nestojí, nehodnotíš a vyřkneš jen, že ti za to nestojí, ale neukradneš a pak hodnotíš, že je to sračka.
@Phoenix (07.11.2013 11:29): Je to Morhoon: Stars and Stripes Edition a urážka jména CoD, stejně jako Medal of Honor zasazené do současnosti, v dnešních dobyvačných válkách žádná skutečná povinnost ani čest není. I proto CoD už od WaW nekupuju, ale je tu i spousta důvodů, především k smrti unavenej engine a naprosto předvídatelnej zrecyklovanej gameplay, v případě Ghost už dokonce i cutscény.
@ViRus (07.11.2013 11:12): Ono to pravděpodobně vyrovná názory nekritických "fanboys", kteří sérii CoD hodnotí pro změnu tak, jako by žádné jiné FPS ani neexistovaly. Přičemž kvalitních FPS za posledních pár let, které to posledním dílům CoD z hlediska singlu těžce natřou, zase tak málo není (takřka geniální Blood Dragon, vynikající série Bioshock nebo neprávem opomíjený Rage).

Na to, abych viděl, že CoD je vlajkový představitel debilizace žánru, ještě nemusím být archaický typ. Jinak archaický jsem, protože ony ty FPS byly dříve díky vyšším nárokům na hráče opravdu v průměru lepší (legendární The Terminator: Future Shock jako jeden příklad za všechy). To ale neznamená, že bych zavrhoval šmahem všechy dnešní FPS, jen mě zkrátka nikdo nepřesvědčí (s mými zkušenostmi z hlediska žánru), že poslední díly CoD jsou kvalitní FPS.
ja jsem zas proti hodnoceni nulou. Kdyz jde hra spustit a dohrat, tak by mela mit min. 10%. Nula se dava, kdyz to pri spusteni hodi neresitelny error.
@Arc (06.11.2013 20:36): "Kdosi tu zmiňoval, že by neměl jiný kdosi hodnotit hru podle let's playe, k tomu dodám že má pravdu pokud má hra znovuhratelnost (= pokud se dá dělat něco jiného než napoprvé), a to CoD není, takže v tom nevidím problém ;"

Presne tak, navrhujem hodiť to hodiť do pravidiel. - Nie je tolerované hodnotiť hry na základe dem, trailerov a lets play - s výnimkou, keď sám uživateľ uzná za vhodné, že toto pravidlo nemusí dodržať.

@Gordon (06.11.2013 20:09): Ne, protože střelné zbraně ve vakuu normálně fungují, samotný střelný prach obsahuje oxidier a nepotřebuje další externí přísun O2. Problém může být jen přehřívání zbraně při častějším používání.
@becki_tu (06.11.2013 20:17): to samé bych mohl říct o CoD, mě prostě nepřináší zážitek milion killstreaků a tři prdele bodů za to a pak nějaké perky atd. atd. Stejně tak NFS

Kdosi tu zmiňoval, že by neměl jiný kdosi hodnotit hru podle let's playe, k tomu dodám že má pravdu pokud má hra znovuhratelnost (= pokud se dá dělat něco jiného než napoprvé), a to CoD není, takže v tom nevidím problém ;)

K videu Copy&Paste dodám, že to není vůbec spoiler (scéna z Ghosts není ending, to je ta z MW, stačí pořádně číst ;))

Jinak ta hra se odehrává na planetě s dvěma slunci (jde to vidět i v preview toho rádoby nového enginu a světe div se bug není opraven)

K poznámce o vesmíru a zbraních: Já chápu střelné zbraně tak že nábojnice (uzavřená) v sobě obsahuje výbušnou směs (tj. nepotřebuje kyslík z venčí), takže by neměla problém střílet ve vesmíru, spíš by ale zamrzla (záleželo by z čeho je vyrobená).

Poslední dodatek: ta hra nejen že kopíruje sama sebe, ona dokonce kopíruje ostatní hry a filmy :D
@Coldplaz (06.11.2013 19:48): Nechápu srovnávání CoD a NFS. NFS mají oprávněně nižší hodnocení, protože z hlediska zábavy už nepřináší takový užitek pro hráče, jako starší díly. V podstatě jde jen o nové modely aut a neustálé vylepšování grafiky. Arkádový koncept zůstává stejný a originálních nápadů (o kterých mluvíš) jsem si v posledních dílech nějak nevšiml.

A hodnotit hru podle gameplaye je to samé, jako hodnotit film podle traileru. Výmluvy na HW požadavky jsou trochu mimo mísu.
Nebylo vám divné že v traileru na singlplayer stříleli ze zbraní ve vesmíru? aby zbraň mohla pálit tak musí mít kyslík.
Takže s tým súhlasíš, ale konáš opak. Takže to robíš aj kvôli hodnoteniam, ktoré sa ti zdajú vysoké? Naozaj si myslíš, že touto argumentáciou dostaneš ľudí na svoju stranu? Ok, hra ma absurdne vysoké HW požiadavky, príbeh podľa klasickej šablóny, za čo si tvorcovia istú kritiku zaslúžia. Bohužiaľ však stále nechápem, ako má toto slúžiť obhajobe faktu, že si to nehral. Namáhaš sa zbytočne...

A spoilery patria do spoileru. Nie kvôli mne, od toho tu tá funkcia je a niekomu to môže pokaziť zážitok. Čo tak trochu ohľaduplnosti k iným, ktorá ti evidentne chýba?
@M.a.t.t. (06.11.2013 19:14): Ja tiež súhlasím, že hry by človek nemal hodnotiť hry pred tým než ich hrá a ja z každej hrám aspoň hodinu, ale keď som videl šialené požiadavky pre PC a HD gameplay videá, bolo my jasné že toto nemôžu myslieť vážne, veď táto "nextgen" hra má skoro horšiu grafiku ako Blops 2.

A nehovor mi, že ťa trápi spoiler okolo tisíckrát kopírovaného blbého príbehu plného nudných klišé.

Aj Battlefield 4 vyzerá, že doňho dali aspoň trochu snahy aj keď ide o Battlefield 3,5 a má stále plno bugov a tiež priblblý a zbytočný singleplayer.

A stále mi pripadá smiešne že žiadne CoD nemá hodnotenie pod 70%, ale napr. skoro všetky Need for Speed hry od MW majú hodnotenie pod 70% aj keď nové NFS majú aspoň trochu originálnych nápadov hoci nestoja za nič oproti starým.

Obidvom sériám, rovnako ako Assassin's Creed by len prospelo, keby ich nevadávali každý rok.
@Coldplaz (06.11.2013 18:56): Někteří tu hodnotili hru na základě dema. Hmm ok, ale hodnotit hru na základě gameplaye? Tak to už je fakt hovadina.

"Čo je ešte smutnejšie, väčšina blbých deciek to aj tak kúpi."

A ty budeš mezi těma, kteří si to nekoupí, ale jenom zkritizují a ohodnotí... Cg.
@Coldplaz (06.11.2013 18:56): Neoháňaj sa hodnoteniami iných a je úplne irevelantné, čo si o danej hre myslím ja osobne. O komkoľvek, kto sa priamo prizná, že hodnotí bez toho aby to sám skúsil, si myslím svoje. A určite nie som jediný. Vážne si myslíš, že všetci z tých kritikov to ozaj hrali? A keď už postuješ jasný spoiler ohľadom záveru, aspoň na to upozorni.

A len tak mimochodom, Black Ops 2 malo vedľajšie strike force misie a dokonca prvý krát v sérii aj možnosť volieb, ktoré ovplyvňovali samotný záver. To len k tomu, že sa na tých hrách vôbec nič nemení. Ale nakoľko si to nehral, iba hodnotil, tak to logicky nemôžeš vedieť.
@M.a.t.t. (06.11.2013 18:45): Nie, ale podľa komentára TotalBiscuita, 4 hodinovej nudnej kampane a multiplayeru mi je jasné že IW ani Trayarch sa už ani trochu nesnažia a ide im len o peniaze. Ani EA, ani Capcom, ani Ubisoft sa nesnažia zo svojich hier tak nehanebne žmýkať peniaze každý rok ako Activision, síce tiež stále kopírujú, ale aspoň trochu nejaká snaha o inváciu u nich je. A nie som jediný, pozri na Metacritic
Čo je ešte smutnejšie, väčšina blbých deciek to aj tak kúpi.
A čo si myslíš o tomto?