Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@leebigh (26.05.2021 13:09): Já jsem si nainstaloval Dooma jen kvůli těm Master Levels a No Rest For The Living, takže jsem stáhnul aktuální GZDoom, aktuální Brutal Mod a mám tam jen 2 WADy - Doom2.WAD a Master.WAD, takže celý Master Levels v jednom WADu. Hru spouštím přes BAT, který jsem si podle návodu u Brutal Modu vytvořil. Je tam napsáno:

@echo off
start gzdoom.exe -file brutalv21.pk3 -file master.wad

Když spustím hru, můžu si v New Game vybrat, jestli chci Hell on Earth, nebo Master Levels a pak prostě jedu kampaň. Takže kdybych si to tady nepřečetl, ani bych nezjistil, že původně byly Master Levels zvlášť.
@H34D (26.05.2021 10:07): Je vidět že jsem ten Brutal Doom už dlouho nepoužil :-)
To mi pořád nejde do hlavy, můžeš vypsat WADy co k tomu používáš? Vždyť ty Master levely jsou rozskouskovaný po jednotlivých mapách a když k tomu dáš WAD s Brutal Doomem, tak podle mě by se měla spustit jenom jedna mapa. Jak se to teda spojí?
@leebigh (25.05.2021 23:25): No, Brutal mod umí udělat i to, že se v master levels přenáší zbraně mezi levely. Bohužel se mi stalo i to, že jsem v jednom levelu omylem oživil bota, který mi pomáhal s plsma gunem a přenášel se mezi levely, tak jsem mu musel vždy na začátku levelu dát hold position, aby mi nepomáhal. I když teda nevím, jestli je to modifikovaný WAD...
@H34D (25.05.2021 10:39):  On je totiž podstatný rozdíl mezi kampaní a hrou s pistol startem, která je náročnější, zejména u některých map v Master levelech. Já upřednostňuji hru v rámci kampaně, takže proto mi v ML docela chybí. Prostě v id Softu tu produkci odflákli.

@Garret (25.05.2021 19:43):  Nevím teda jak ten Brutal mod udělá z Master levelů kampaň. Jestli to není použitím nějakého modifikovaného WADu, kde jsou ty levely do kampaně zkompilovány.
Mně se samostatné spuštění map v Master levelech líbilo. Měl jsem to přes modernější nabídku, která jako by vypadla z roku 1995. Obecně je potřeba Doom 1 a 2 tvorbu brát v kontextu doby vzniku, tehdejšího ovládání a tak. A ideálně bez Brutal Doomu.

Některé levely jsou v Master Levels for Doom II čirý amatérismus, ale jiné zase velmi komplexní. Byť samozřejmě, budou se dost lišit od nynějších aspektů kvality. Z Final Doom hrán jeden wad z dvou, též se mi líbil. Hraní dlouhých kampaní mám v oblibě hodně, ale občas mi ani ty samostatné mapy nedělají problém.

Od tvůrců Final Doomu, týmu TeamTNT, si lze z modifikací zahrát ICARUS: Alien Vanguard, Eternal DOOM a podobně. Tak lze získat komplexní obrázek, jak na tom tehdejší Doom scéna byla. Vydání měly ty dvě modifikace v letech 1996 a 1997. Devadesátky rozjetý na maximum. Ty nejlepší počiny vznikaly tehdy a budoucnost byla růžová. ICARUS nemám dodnes dojetý, ale co jsem hrál tak polovinu, velmi vytříbená práce. Musel jsem zkusit samozřejmě proto, jaké to má autory. No, a Eternal DOOM, o něm bych mohl básnit donekonečna a nestačilo by to. A ještě něco se koncem 20 století kutilo. Kitana's Castle - některé mapy z megawadu si autor schovával už někde od roku 1998, a když jsem to na vlastní oči viděl a hrál, byl jsem fakt udiven! To je zkrátka wad, co se vymyká.

Z čistě komerčních počinů k Doom II: Hell on Earth ještě celkem zaujal Hell to Pay.
@H34D (25.05.2021 10:39): osobně jsem ML vzdal právě proto, že to chtělo spouštět mapu po jedné. jestli to jde zkombinovat s Brutalem a zároveň ty mapy budou kontinuálně pokračovat, tak bych mu mohl dát druhou šanci. každopádně v porovnání s fanouškovskými mody je Final Doom práce amatérů a nečekám, že by ML nějak překvapilo...
@leebigh (24.05.2021 21:03): Kampaň v Doomu je pro tebe tak důležitá? Já ti nevím, mně to v Brutal modu házelo levely automaticky po sobě a zásadní rozdíl oproti "kampani" v Doomu 1 a 2 jsem nezaznamenal.
@H34D (23.05.2021 20:28): Já jako hlavní negativum Master Levels vnímám absenci kampaně, prostě posbírali levely od externích designérů a splácli to do kolekce. Určitě by nebyl problém vytvořit kampaň a vyladit obtížnost tak, aby ty levely na sebe pěkně navazovaly. Takhle to působí jako takové ty kolekce volně dostupných levelů, co byly na cédéčkách.
Final Doom měl dvě kompletní kampaně, jakkoliv můžeme mít určité připomínky, ale já jsem si obě užil, i když Plutonia až v pozdější době pod portem daleko lépe.
@Garret (24.05.2021 00:00): Kdybys cítil i nějaká další nutkání a kompulze, dej vědět. :) Nechceš raději, jako expert na Doom a Hrot, napsat, jak vnímáš srovnání Master Levels vs Final Doom?
Překvapuje mě, proč je Final Doom, zejména některými místními znalci, hodnocen výrazně lépe než Master Levels for Doom II - můžete zkusit vysvětlit, proč? Možná mi spíš přijde, že Master Levels jsou podceněné, zdá se mi, že oba "balíky" levelů pro Doom jsou na stejné úrovni - obtížnější, zákeřnější, těžší, než původní hra...

Edit: Nebo jsem možná Final Doom podcenil, to je taky možnost. Musel jsem trochu upravit svůj komentář, ten byl hodně špatný (z roku 2008), ale uvědomil jsem si, že na Final Doom vlastně nemám tak dobré vzpomínky...
Právě jsem dohrál TNT: Evilution a mělo to celkem 30 levelů. Předpokládám, že ty další 2 jsou tajné, co?

Hrálo se to pěkně, ale ten poslední level, kde se nachází Icon of Sin byla neskutečná pakárna. Miliarda pokusů, než mu tam těch pár posraných raket zajelo. Absolutně jsem nepochopil systém, jak na to.
Secret exit do map 31 poměrně zajímavej :) Prvně objevený secret v map 15, normálně pokračuji po teleportaci seskokem dolů, likviduji monstra. Pak to vyhladím ze sedmdesáti procent, říkám si kudy dále, mezitím objevím ještě jeden secret s batohem v kyselině. A jelikož je obrys úrovně dokola, znovu přijdu k prvně získanému secretu, vstoupím opět do teleportu, náhodně se otočím a co nevidím, exit spínač do map 31 :) Fakt dobrý! Možná bych tam býval pracně hledal zbylé secrety, ve snaze neminout ten tajný východ. Ale častokrát to vždy vyřeším nějak takhle :) V mapě 15 v Doomu 2 mě také vysvobodil exit do 31, protože mi chyběly dva klíče a já vůbec neměl potuchy, jak se z té rozsáhlé úrovně dostanu pryč.

A něco mi říká, že jedna mapa z Alien Vendetty je inspirována právě zdejší map 31 v TNT: Evilution.

Tak potvrzuji, že ten klíč je tam, kde má. Aniž bych musel cokoli upravovat, dávat tam záplatu. Po čtyřech letech konečně ověřeno, že to Choosen správně opravil. Stalo se tak dne 17.8. 2010, jak ukazuje datum změny tnt wadu.

Tady ještě jeden špek. Jedná se o spoiler, tudíž zvažte, zda vám stojí na to klikat :)

Zaměřovací křížek určuje místo, kde použití Use klávesy zpřístupní dva modré itemy. Nechtějte ale vědět, co se stane, když se je pokusíte sebrat :) Aktivuje se drtička :)

Je fakt, že zde končí veškerá sranda, ale užívám si to. Byť v některých pasážích jsem zpočátku dával asi 50x load :) Třeba map č. 7 v TNT Evilution, objevím secret s nesmrtelností, teleportem se přenesu do zamřížované arény a ve zběsilém tempu raketometem sejmu většinu nepřátel. Do toho sleduji výbuchy hořlavých sudů, což přidá na atmosféře, zvláště v Brutal Doomu. Obtížnost pátá v pořadí. Hodně se mi líbí úvodní hudební melodie při spuštění. Pakliže to bude postupně ještě víc hardcore, tím líp :) Budu se snažit dostat do té 31, abych ověřil ten žlutý klíč.
@leebigh (04.10.2014 17:53): čoveče, já jsem zkoušel cheaty ne přeskočení levelu s nižší obtížností, ale blbec jsem to furt zadával do příkazové řádky, taxem se smířil s tím, že v Brutal Doomu ty cheaty asi nefungují a napsal jsem koment s tím, že to uložím k ledu. ale jaxem dneska vstal, došlo mi, že se to vlastně zadává přímo ve hře... :-) je štěstí, že hned na začátku mapy 07 je raketomet, ale nejsem si jistý, jestli to bez těch zbraní projdu i na Wussy obtížnost. uvidíme, každopádně, show will go on :-)

@PavelU (04.10.2014 23:29): já lítal jak pitomec po úrovni a nevěděl jak dál, narazil jsem na walkthrough video, kde si týpak hraje a říká "tak, tady by měl být žlutý klíč, ale asi ho tam nemáte". trochu mě sere, že se podobný věci netestují, muselo to být už ve finální verzi...

@Eru (04.10.2014 18:15): Brutal Doom dost zásadně mění obtížnost. Na jednu stranu je to lehčí díky skákání a různým vychytávkám se zbraněma, na druhou stranu jsou projektily mnohem rychlejší a nepřátele více agresivnější. Takže kolem a kolem je to ještě těžší. Dopsal jsem zmínku do komentu o použité modifikaci.
@Garret (komentář): O té chybě se žlutým klíčem vím. Tohle mi psal kdysi Choosen.

''Koukal jsem do editoru map a je tam chyba, v levelu 31 je bug – chybí v něm žlutý klíč :-)). Žlutý klíč tam sice je, jenže ve vlastnostech má nastaveno, že se zobrazí při multiplayer hraní. Tím pádem se nezobrazí v singlu. Sice se ten level bez toho klíče dá dohrát, ale hráč tak přijde asi o 70% části mapy, což je škoda.''

Mně to tedy v editoru upravil, abych tam tu chybu neměl. Měla by na to být i oficiální oprava.
@MartinezZ (13.05.2014 09:45): Final Doom, dvě poměrně tuhé epizody, celkem 64 levelů.
Nejsou přímo dělané id Softem, ale najatými modery (Casali Brothers - dělali pak tuším na Half-Lifu, a Team TNT)
Za tu cenu "must buy".
Hm, zajímavé. Zjišťuji v roce 2014, že o Final Doomovi slyším asi poprvé. Pokud jsem jej zaznamenal kdy dříve, tak jsem jej asi považoval jen za jinak pojmenovanou společnou edici Dooma 1 a 2.
H34D: Obecně se hraje všechno - od Doom - Master Levels (a potom i nějaké ty víc mainstreamové wady) :)

Ad munice - no, vzhledem k nehoráznému množství nepřátel, je nutné ještě nehoráznější množství munice :) Třeba tady.
No ja ted matne vzpominam, ze tusim ve Score kdysi byla recenze na Final Doom a tam to bylo myslim prezentovany jen jako Doom pro win.
sevencreature - S tou municí si mě teď docela zarazil, přísahal bych, že navýšení obtížnosti spočívalo v navýšení počtu nepřátel a ubrání munice, ale když to říkáš, tak je možné, že už mi paměť nějak neslouží. Každopádně Doom II je přece oblíbenější, než Final Doom, ne? Já tedy neslyšel nikdy o nikom, kdo by opakovaně hrál Final Doom, za to Doom II má řadu příznivců, kteří jej hrají znovu a znovu na nejtěžší obtížnost, jen s brokovnicí, poslepu apod.

special - Mýlíš se :)
Možná se mýlím, ale nebyl Final Doom dělaný jako čistě konverze Dooma pro Wokýnka?
Tím "subjektivní" mám na mysli to, že tvůj komentář je předpokládám tvůj osobní názor, ale prezentuješ ho jako konsensus nějaké imaginární většiny...
H34D: Docela subjektivní, řekl bych. Kteří "lidé se častěji vrací k Doomu"? Lidé co znám, hrají všechny hlavní wady. Některé levely z Final Doomu (a Masters) patří k tomu nejlepšímu, co vzniklo. Munice naopak spíš přibylo (a to tedy značně - pokud vím, tak tam žádné problémy s nedostatkem munice nebyly).