Xzone.cz – Vyhrajte luxusní PlayStation herní koutek v hodnotě 250 000 Kč!
Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

TeamTNT

Rok vzniku:
1994
TeamTNT je sdružení členů aktivní komunity fanoušků série her Doom, tvořících modifikace a add-ony. Vůdčí osobností byl Ty Halderman, administrátor serveru /iddames Archives, který bohužel podlehl mozkovému nádoru 31. července 2015. Vznik studia se datuje na rozhraní let 1994 - 1995. Během existence se neustále měnilo složení týmu, členové byli vedeni v mailing listu a jejich počet neustále kolísal.

Zpočátku byl vývojářský tým rozdělen do dvou skupin. Alfa tým využíval při designu a tvorbě původních zdrojů od id Software, kdežto skupina Beta se věnovala vývoji totálních a parciálních konverzí s novým obsahem. Beta tým byl ale brzy rozpuštěn a tým pracoval jednotně.

Nejznámějším projektem firmy je megawad TNT: Evilution. Byl vyvíjen jako samostatný add-on pro Doom II a zahrnuje samostatnou kampaň o 32 levelech. Práce byly ukončeny v listopadu roku 1995 a původně byla zamýšlena distribuce zdarma. Po intervenci Johna Romera z id Software byl TNT: Evilution odkoupen a vydán 31. května 1996 jako komerční datadisk, součást hry Final Doom.

Další add-ony z produkce TeamTNT již byly realizovány jako freeware. Nejznámější jsou single player kampaně.

Icarus: Alien Vanguard (1996) je kompletní megawad pro Doom II s novou grafikou a soundtrackem. Ústředním bodem příběhu je průzkumná vesmírná loď Icarus a hráč se účastní průzkumu planet a podrobuje se různým simulačním programům.

Eternal Doom (1997) vyvíjela nejprve skupina Team Eternal, kterou později pohltil TeamTNT. Projekt vycházel postupně ve třech číslovaných částech a postupně přibývaly levely, jejichž počet se vyšplhal až na celkový počet 34. Eternal Doom je vysoce kvalitativně hodnocen a přináší jedny z nejrozsáhlejších levelů, které kdy byly pro Doom vytvořeny.

Daedalus: Alien Defense (2003) je sequelem megawadu Icarus: Alien Vanguard a prvním projektem firmy pro ZDoom. Podobně jako u hry Hexen je rozdělen na huby, zahrnuje celkem 32 levelů.

Eternal Doom IV: Return From Oblivion (2008) je prozatím posledním a nedokončeným projektem TeamTNT. Prezentační demoverze přináší 7 rozsáhlých map se středověkou tématikou, s novými texturami i monstry. Dle dostupných informací vývoj nepokračuje.

TeamTNT je rovněž autorem celé řady megawadů určených pro multiplayer: Bloodlands, Grievance, Pursuit, Eternal Deathmatch, Reclamation a Return.

Významným přínosem pro komunitu byla i příprava portu BOOM, který odstranil chyby původního Doom enginu, uvolnil jeho omezení a přitom zachoval originální vzhled. Stal se technologickým základem pro tvorbu nových levelů v 90. letech, než byl vystřídán portem ZDoom (který zachovává BOOM kompatibilitu).

Ačkoliv je studio neaktivní a posledním rozpracovaným titulem je Eternal Doom IV, jeho webové stránky stále fungují a není dokladu o definitivním rozpuštění týmu.

Zdroje:

Wikipedia
Doomwiki

Nejlépe hodnocené hry