Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Fritol má minimálně dobrou poznámku v tom, že vyzývat k bojkotu je trochu absurdní. Trh si tohle vyřeší sám. Můžu se Veilguard zastávat, jak moc chci, ale nakonec to nic nezmění na tom, že hra má špatné recenze a špatně se prodávala. U Bloodlines 2 to prostě bude podobné.

Ale nevidím důvod k bojkotu. Pokud si tu hru užije aspoň jeden člověk, kdo jsem, abych ho soudil?
@H34D (28.10.2025 06:50): Menší narážka na to, když S4WT hledal doporučení na RPG, dungeony, a následně hrál Lands of Lore a nyní má (pár let) rozehraný druhý díl, kde je určitá paralera v kvalitě/vnímání hráčů, jako hry, která se vydává jiným směrem než první díl :).

Jako herní guru tu působit nepotřebuji, protože jím jsem, ale zda je to cool, to bych neřekl! :D

@Bellerofontes (28.10.2025 04:50): Ano, pokud bych si měl vybrat studio, které mi zprostředkuje autentickou atmosféru ala původní díl Bloodlines, bylo by to The Chinese Room (i kvůli Still). Ohledně mechanik bych si tím nebyl tak jistý, naopak, ale reálně jsem od této hry nikdy nečekal nový immersive sim klenot, ale spíše jen kvalitně zpracovanou pastiš.
@Drolin (23.10.2025 17:08): Myslel jsem to tak, že jsi docela mladý na to, abys dělal srovnání s Lands of Lore (1993), přičemž v diskuzi o hře z roku 2025 stejně 90% lidí nepobere takové srovnání a přišlo mi, že cílem je jen, abys vypadal jako herní guru a tedy cool. :) Ale možná se mýlím.
Zajímavá diskuze, jen se z ní pro příště neostýchejte vynechat zbytečné narážky na autisty. Zvláště u her, které smrdí rybinou.

@Drolin (22.10.2025 19:51): A máš zjištěné, že je to ještě tvoje milované studio, a ne Théseova loď?
@Peach (27.10.2025 00:26): Taky jsem si toho potom všiml. :D Přidávat a schvalovat hry, které nemají pevně stanovené přesné datum vydání je konina. Tato hra je toho důkazem.

Navíc chápu, že Drolin měl po dobu 7 let prémiový priapismus, zřejmě ho stále má, takže se tomu ani nedivím, že ta zdechlina tady smrdí už tak dlouho. :D
Nechci se nikoho dotknout, obzvláště toho, kdož přidával tuto hru, ale nazývat ji RPG je trochu mimo mísu. I moderní doom je snad víc RPG než toto :D Akční adventura, yep. RPG. Ani omylem.
Ma to atmosferu, ale je je to fakt ve vsech ohledech nad moznosti Chinese Room. UE zase a opet zpusobil, ze se studia pousteji do veci, co nezvladaj. Chvilema to vypada jak hra z roku 2010 (treba mega hnusnej snih na zemi), NPC na ulici maji uplne zglitchovany animace a klepou se. Asi je jim zima :D Vzpomnel jsem si na Sinking City, kde autori nedokazali ani udelat nejaky prirozeny pathfinding pro NPC ve meste. Vlastne mi to vsim pripomina Sinking City. Vytvarne a napadem/atmosferou super. Polovina hry absolutne nezvladnuta (hlavne akcni pasaze).
@Fritol (25.10.2025 01:02): Netuším, zda to až takto mocně funguje. Spíše než příspěvky na sociálních sítích bych koukal na komentáře od hráčů s příklady. A v prvním gardu i recenze, dokud nejsou ty komentáře. Zejména ty delší na youtube od lidí, kteří danému RPG věnovali dostatek času (Mortismal Gaming, Slandered Gaming). Je ale pravda, že ty vychází klidně až týdny po první várce rezenzí, neb jsou dalece více propracovaná a oba autoři je dělají až po dohrání.

Celkově bych se ale nebál. Chyby nejsou tak moc na straně hráčů. Což ukazuje i mocná indie scéna, která by právě bez hledání kvality od hráčů nefungovala.
@Fatality (23.10.2025 23:46): Tak meziklanové nakupování disciplín je prostě feature V5 - a není to žádná novinka, tohle šlo i ve starších edicích, byť ve V5 to je asi prominentnější (a upřímně, je to asi poslední věc, která mě na V5 štve, točí mě tam jiné věci, zde si možno představit třístránkový rant na téma "klan" Hecata, LOL). Ale je to prostě součást pravidlového systému, na kterém je hra postavená. Líbit se to nikomu samozřejmě nemusí, jenom to není žádná "chyba" studia.
@Jab (24.10.2025 22:38): Souhlasím, že špatné pokračování fanoušek kupovat nemusí, ostatně za své peníze se chceš bavit, ne nudit. Ale nevidím smysl v tom, vyzývat ostatní k bojkotu.

Já mám taky oblíbené značky, u kterých se mi některé pokračování nelíbilo, ale nepřeju si jejich konec. Pohoršovat se nad tím, že si hru někdo jiný koupí nebo dokonce si ji užívá je v tom případě být sám proti sobě.

Ona samozřejmě taková poznámka tady na DH nehraje roli a nemá žádný dopad, ale jde o princip celkově. Ta davová hysterie co se spustila okolo LiS třeba byla naprosto neopodstatněná a jsem přesvědčený, že odradila od koupě spoustu lidí, kteří by si tu hru užili. Jen lidi se nechají snadno ovlivnit.

To samé by se mohlo stát tady. Ta hra určitě není dělaná jen pro fanoušky původní hry a určitě je spousta lidí nezatížených sentimentem, kteří si ji užijí. Jen hysteričtí fandové jedničky pak mohou vytvořit dojem, že je to špatná hra pro všechny a povrchního casuala zbytečně odradit. Víme, jak funguje hlasitá menšina na sociálních sítích třeba.
@Fritol (24.10.2025 22:28): To mi fanoušek zní jako ekvivalent pitomce, když by měl kupovat špatné pokračování své oblíbené hry a ještě nekritizovat.

Jak píšeš, špatný další díl dobrý předchozí nezabije. Možná tak jeho remake/remaster. Zůstal bych ale u toho, že když se nějaká hra nepovede, tak by ji racionální zákazník neměl ani kupovat. Nehledě na její třebas slavné jméno.
@AlieN (24.10.2025 22:09): Ta hra schytala kritiku od novinářů i hráčů z jistých důvodů. Pokud další díl vznikne, tak si je jistě vemou k srdci a nebudou to dělat úplně stejně. U hry s meta pod 70 by to snad neudělal ani nejhorší vydavatel. A další díl nebude pokud se nezaplatí, což se nějakým bojkotem opravdu nezaplatí. Paradox vážně není vydavatel, co by na tohle měl peníze.

A nějaké zabíjení odkazu škoda řešit, jakékoliv další díly ten první nijak nezničí. Je to úplně jedno.

Každopádně bojkot nebojkot, ta hra se stejně nezaplatí. Na poměry Paradoxu to stálo raketu a pochybuju, že se jim to vrátí, natož aby to vydělalo. Budu fakt překvapen pokud ano.

Jinak toto mi připomíná poslední LiS nebo Valkyrie. To hardcore fandové tak moc bojkotovali, že si sami pravděpodobně ty série úplně zabili. Jestli se po tom stále nazývají fanoušky, tak je mi jich líto teda.
@Fritol (24.10.2025 21:52): Za autistu jsi tu spíš ty, kde jsi přišel na takovou logiku? Pokud se tohle bude prodávat, tak si řeknou že je to dobrá cesta a další díl sice udělají, ale úplně stejně. Když se to prodávat nebude protože je to shit, tak další díl neudělají - no ale jiná studia si možná řeknou že zabíjet kultovní herní odkazy tímhle způsobem za to nestojí.

Bloodlines je každopádně mrtvé, na tom nezmění už nikdy nic (ono immersive simy jsou mrtvé obecně, ty se skoro nikdy neprodávaly dobře... díkybohu se čas od času najde ambiciozní studio které i přesto nějaký udělá). Bloodlines nejsou "značka", to byla zjevně jen one-off dobrá hra. VtM značka je, mimo videohry imo dost populární, z té mohou vznikout další jiné hry, snad v budoucnu i povedené, nedojebané zpraseným vývojem jako u tohoto.
@Longin (24.10.2025 19:57): A bojkotovat z jakého důvodu? Jakože když se to nebude prodávat, tak se Paradox chytne za hlavu a příště to udělá líp?

Ty si ale naivní. Toto fakt není značka, u ktere by to někdo zkoušel znovu. A už vůbec ne Paradox. Nebude se to prodávat, je konec. Pokud se to bude prodávat, tak je šance, že vznikne nekdy další díl a zkusí to jinak.

Ty si dobrý autista, zabíjet si svou oblíbenou značku. Omg
Jak je to vlastně s tou hudbou? Zůstalo tam něco od Schaffera? Nebo je to úplně překopaný od jinýho skladatele?
Dneska jsem tomu dal dvě hodiny a je to fakt poměrně špatný. Získávání points od lidí ve městě je strašně repetitivní, můžete nakonec mit i schopnosti ostatních ras, dialogy a animace jsou hrozně odflaknute.. Dobrá je celkem hudba, atmosféra dejme tomu a zábavný je ragdoll s telekinezí. Jinak nevím, przni to jméno Bloodlines akorát :-)
Tvle, ani normální save systém to nemá. Jen dementní nespolehlivý autosave checkpointy. Na controlleru to má úžasnou featuru, že kdykoliv přejedu nějaký NPC, tak se sensitivity zpomalí skoro na nulu, takže to působí jako stutter fest. Na začátku je nutný zabít dva nevinný chlápky, roleplaying.
Jako první dojmy celkem hrozný, ale graficky to vypadá celkem pěkně a atmosféru tam trochu cítím. Ale asi počkám na hotfixy.
@Malignus (23.10.2025 08:39): Taky jsem to z recenzí a názorů tak nějak vyrozuměl. Jak nástupce Bloodlines je to až průser, když se od toho člověk odprostí, tak je to průměrně zábavná hra.
@H34D (23.10.2025 08:34): Viděl jsem jen MrPattyPlays a ten to shrnul jako průměr a ať si to každý vyzkouší sám, aby zjistil, jestli mu hra sedne. Jinak jsem zaregistroval i video, jak fanoušci hru nenávidí a hodnotí 56%. To mi přijde jako průměrná hra, která selhává jako pokračování Bloodlines.
Video od GmanLives jste viděli? Docela pěkně to shrnuje. Takže pass. :)
@Drolin (22.10.2025 19:51): Jsem docela skeptický, aniž bych to chtěl srovnávat s nedostižnými Bloodlines. Dle gameplayů a recenzí to vypadá na nudu. Ale jsem zvědavý konkrétně na tvoje hodnocení, které bývá často velice příkré, což nemyslím jako špatnou věc, protože osobně to asi v nejbližší době kupovat/hrát nebudu, i s tím, že asi máš rád tvorbu Chinese Room.
Chinese Room + Vampire = těším se velmi (a internetové názory zatím úspěšně ignoruji).
Vzledem k tomu, jakou produkční agonií si tohle prošlo, čekal jsem to mnohem horší. Gameplay vypadá docela zábavně. Mohla by to být solidní Vamp akčnárna. Problém nejvyššího rázu je, že to na zádech nese břímě ikonické jedničky.
Finální známka 6/10 u recenze na Games imho úplně neodpovídá jejímu obsahu, který spíš zavání nějakou slabší čtyřkou. Popis herního světa, mechanik, náplně, side questů i bojového systému mě teda vyloženě děsí. Pocit autora, že z 25 hodin herní doby 18 hodin jen prochodil tam a zpět mi vyvolalo nepříjemné vzpomínky na Mafii 2.
Mým letošním největším herním zklámáním je, že se na tohle vůbec netěším.
@jones1240 (18.10.2025 10:26): Na druhou stranu Hardsuit Labs na to taky nemeli a ukazalo se to. To je ciste partnersky studio, ktery jen vypomaha jinym studiim. Kdyby to puvodne nepsal Mitsoda, tak ta hra nebude mit zadnej hype a pruser bude cekat kazdej. Takze se na to divam pozitivne, ze jsme dostali alespon neco a mozna tu nejlepsi verzi, ktera momentalne mohla vzniknout. I kdyz pravda, fanousci by si urcite zaslouzili neco lepsiho.
Ja si vubec nejsem jistej, zda bylo v silach Chinese Room dotahnout tak velkou a na mechaniky narocnou hru. Podle me museli najmout strasne lidi a jeste vic toho outsourcovat. Oni jsou maly, schopnostma v podstate indie studio. I na Still Wakes the Deep bylo videt, ze balancuji na hrane toho, co jsou technicky schopny ukocirovat – a to to byl jen "walking simulator".
@Zero (17.10.2025 23:56): Co si pamatuju tak spíš než aby původně vyvíjenou hru celou zahodili tak ji jen osekali skoro o všechno co by ji mohlo dělat zajímavou. Čemuž by odpovídal i ten ze začátku zajímavý a pak nedodělaný příběh.

No dopadlo to tedy zjevně přesně tak jak jsem čekal, že je hra navíc i zabugovaná mě už ani nepřekvapuje...
@Paul (17.10.2025 23:04): U dvojky to asi nebude úplně 9 let, mám pocit, že z té původní Mitsodovy verze nic moc nezbylo a nový tým to dělal zase od začátku, respektive moc z té původní verze nepoužili. Těžko říct, jestli je to dobře, ono dokončovat cizí dílo, které vznikalo s úplně jinou autorskou vizí, by nemuselo dopadnout dobře. Ale jestli finální produkt dopadl dobře, to je pořád otázka.

Už se teda dají najít kromě recenzí i různé leaky, ale spoilovat si to nechci. Recenze jsou docela různorodé, takže hádám, že osobní vkus a očekávání by mohly hrát slušnou roli v hodnocení.
@Paul (17.10.2025 23:04): No hlavne kdesi som čítal v jednom dojme, že príbeh vypadá at some point naprosto fascinujúco... aby sa hrozne uťal v antiklimaxe a ukázalo sa, že všetky voľby sú odbité v polminútovom epilógu.

Pričom ak by bol práve príbeh fakt kvalitný, spletitý a uspokojivo zakončený, keby dali čas na to, tak TO by bolo pre mňa tým jazýčkom na váhach, prečo by som to bol ochotný prekusnúť ostatné veci a pustiť sa do toho.
@Cathan (17.10.2025 20:48): jednička měla dost jinou tajmlajnu vývoje - vznikala necelý 3 roky jedním týmem, oproti 9 letům dvou týmů u dvojky. Taky jedničku dělalo asi 30 borců na zcela nově vznikajícím cizím shooter enginu..a byla pořádným RPGčkem s kvalitními sidequesty, což u dvojky asi moc neplatí.
Ale jo, vyšla zabugovaná, protože Activision Troice nedal víc času. Tady asi měl Paradox taky umožnit ještě nějakej odklad. Ikdyž, recenzím by větší polish asi moc nepomohl, víc se tu vytýkaj jiný aspekty.
Tedy čekal jsem, že po tolika odkladech by si aspoň dali záležet aby to nebyl mess po technické stránce, ale z recenzí to i tam bude asi potřebovat ještě extra vývoj. A vzhledem k nízkému score i hypu čekám malé prodeje, takže kdoví jestli to vůbec tu péči dostane.
Ale neodepisuju to, má to i dost slušných (7) recenzí, třeba v tom nějakou zábavu najdu, až (pokud) to do-opraví.

Jedna recenze: The painful script is one of my most glaring problems with Bloodlines 2.

Druhá recenze: When I wasn't chatting, I found myself craving these social moments. Not just because the writing is sharp, playful and full of unspoken threats, but because some of the verbal jousting and heat-of-the-moment decision making gave me the same buzz as solving a puzzle.

??? :D
To je vtipné, v jedné recenzi je "every choice you make affects the narrative", a v druhé se naopak píše, jak jsou volby jen kosmetické a nic nemění. :)

Ale co si budem povídat, v původním Bloodlines šlo často taky jen o volby typu "udělám to/udělám to s nadšením/udělám to, ale budu se u toho mračit".