Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jako moje hypotéza je, že tvůrci Umajo plánovali trochu víc zaplnit (protože ono v tý obrovský poušti krom worms v zásadě neni vůbec nic) a že epizoda s vězením možná neměla bejt jen slepou uličkou.

Ale naštěstí je jinak Albion tak content-rich že to v zásadě neva. A jj ta cesta do vězení je i v reálnym čase sakra dlouhá (a x-krát jsem zabloudil :)) )
@Saruman (25.11.2025 13:18): To je inak tiež zaujímavá vec, že ak človek urobí na začiatku blbé rozhodnutie, tak príde o tie hodiny, ktoré sú extrémne užitočná a pre normálne hranie (otváracie doby, objavovanie určitých NPC) až takmer nevyhnutná vec.

A inak si myslím, že ono to asi je súčasť hlavného príbehu, len nie slepá ulička, lebo k tej informácii, že má hráč ísť do väzenia sa obyčajne dostane skôr než k tej druhej ceste ako ďalej, čiže predpokladám, že autori chceli, aby hráč urobil najprv "slepú" uličku a potom pokračoval v hľadaní inej cesty, ktorá ho už dovedie ďalej. No a veľa hráčov asi tú prvú časť preskočilo. Ja si inak pamätám, ako som tú hru loadol v meste po tom ako som zistil, že tá vrahyňa zabila nejakú ženu a jej malá dcéra plače, že jej zabili maminku. Normálne ma to vtedy, na začiatku puberty emocionálne zasiahlo a nechcel som, aby sa to stalo. :)
@Tulareanus (24.11.2025 13:09): Já cestu ke vražedkyni ve věznici při prvním hraní považoval za součást hlavní dějové linky a myslel, že nemůžu pokračovat dál - NPC s jídlem se objevuje na mapě vždy v stejný přesný čas dne a já neměl hodinky, protože jsem Iskai na prvním ostrově odmítl nechat trosky raketoplánu. Strašně mě to tehdy dopálilo a hru jsem smazal. Dnes na tu zkušenost nostalgicky vzpomínám. :)
@Karasman (24.11.2025 13:03): Ono to malo dokonca aj vlastnú kreslenú cutscénovú obrazovku. Ja som sa tam dostal tak, že už neviem od ktorých NPC som sa dozvedel, že vo väznici je vrahyňa, ktorá pozná cesty a následne som sa dozvedel, že pravidelne chodí NPC s jedlom do väznice, tak som ho nasledoval tam. Problém už bolo dostať sa naspäť, lebo on trávi strašne málo času v tej väznici a ide naspäť a ja som to tam chcel preskúmať. Viem, že naspäť sám to bola celkom makačka a minul som dosť zásob.
@Tulareanus (24.11.2025 12:33): To by mě zajímalo, kolik lidí skutečně to vězení objevilo, aniž by o něm vědělo, protože je to fakt strašně daleko a jestli tam ve finále nic neni, tak mi to přijde jako dost nevyužitá příležitost.
@Karasman (24.11.2025 07:58): vieš tam oslobodiť väzeňkyňu s tým, že sa stretnete v meste a ona ti pomôže nájsť Toronto, ale skôr než sa to môže stať, tak sa spustí v meste udalosť, v ktorej spácha vraždu a zadržia ju potom stráže a neviem, či s tým hráč vie potom ešte niečo urobiť. Myslím, že to malo v hre slúžiť ako vetva príbehu, ktorá vedie do slepej uličky a až potom by si sa neskôr mal obzerať po menej nápadnej ceste, ktorá ťa posunie ďalej.
Když tak vidím tu mapu, pamatujete si někdo, jestli má nějaký větší význam to vězení? Pamatuju si, že jsem tenkrát tuším ve Score o tom četl, tak jsem se tam vydal, trvá to děsně dlouho a nevybavuju si, že by tam něco důležitýho bylo...
Já nevím... Počkat, vlastně vím, že budu vypadat jako úchylák, ale stejně se zeptám - Přijde vám Sira taky tak sexy jako mě? :-D
Další díl Driscollova deníku je tu a věřte, že přežití mezi mňoukajícími obry ještě nikdy nebylo tak zábavné! Zapomeňte na kávu, tady vládne zelená kaše a jazyk plný syčení, cvakání a občasného "Mrrrňau".
Retro Nation mě svým nedávným dílem o Albionu celkem navnadili. Je to pro mě jedna z těch her, které jsem nikdy nehrál, ale pamatuju si tehdeší obrázky buď ze Score, nebo Levelu:).
@DanielZima (15.10.2025 10:43): Tak tohle je paráda! Pro mě je Albion v TOP 10 všech dob a vzpomínky na dobu, kdy jsem hrál několik týdnů verzi ze Score vidím dodnes, jako by to bylo včera. Nádherná hra a skvělý nápad udělat takový deník. Rozhodně sem napiš, až bude další díl, to si rád počtu!
Místo abych dělal něco produktivního, rozhodl jsem se resuscitovat třicet let starou hru a svou prokrastinaci povýšit na umění. Výsledkem je seriálový "RPG deník: Driscollův manuál na přežití", ve kterém dokumentuji své pochybné životní volby při hraní téhle legendární hry. První díl, plný systematického rabování a existenciálních úvah nad korporátními svačinami, je právě online.
Když už jsem v tom byl, rozhodl jsem se spáchat další zbytečný, leč uspokojivý čin: vylepšit původní mapu od Blue Byte. Protože co je lepšího než trávit hodiny úpravami něčeho, co už dávno existuje? enjoy!
Koukam, ze ubi jsou pekny komici:
BattlEye anti-cheat software automatically installed with this game, you will not be able to launch the game if you have uninstalled it.
@mazar1234 (13.12.2022 23:52): Tak spoiler jde skrýt a přečte si jej jen ten, kdo chce, tak jsi klidně mohl něco uvést :-) Dle mého názoru Albion nic nepostrádá a normálně pěkně zapadá do neoficiální nepřiznané trilogie, tedy nový pěkný příběh, podobný systém, akorát pozměněný na sci-fi potřeby, pěkná grafika.

ad Fate, jo, to byly časy, nervy a já to pak vzdal. Nejlepší část hry jsem projel, pak už to, řekl bych, nestálo za moc :-) ale to je na diskusi do jiného vlákna :-)
@mazar1234 (13.12.2022 23:20): Tak to je asi silné slovo, že demo. Dohrál jsem všechny tři, v Amberstaru jsem se cítil asi jakoby nejvíce doma, což je spíše pocitový dojem, ale mám-li zhodnotit jednotlivé díly, tak Ambermoon byl jednoznačně absolutní pecka, ale Albion za ním nijak zásadně nezaostával, obě hry mám asi tak na stejné rovině.
@Karasman (13.12.2022 19:41): Vtipné je, jak to člověk celé jede po paměti včetně toho finálního puzzlu, který jsem bez přemýšlení dal na první dobrou. Občas by to chtělo lokální amnézii, aby si člověk mohl některé hry dát znova poprvé.
@Londo Mollari (13.12.2022 18:22): Na jednu stranu závidím, že jsi zase viděl ta (pro mě) památná místa, která mám v živé paměti. Na druhou stranu maximální pochopení, já už bych to dnes nedal. Za prvé kvůli času a za druhé kvůli té zmíněné trpělivosti.
Po více než dvou letech opět dohráno. Musím se přiznat, že už na to nemám tu trpělivost, co dříve. Od předposledního patra Kenget Kamulos už jsem jel všechny zkratky, o kterých vím. Ani toho tréninku tentokrát moc nebylo. Celkový bodycount se zastavil na 1736 mrtvých nepřátelích, což je nejméně od doby, kdy to sleduji (rekord mám 4231). Ale alespoň poslední souboj jsem se i dnes rozhodl vyhrát :).
@Charllize (05.05.2021 20:56): Vím, že to nebylo na mě, ale Trailsy mám taky (in the Sky a Cold Steel). Viděl trailer na třetí Trail in the Sky a dost mě nadchnul, ale z tý délky celé série mám trochu obavy. Je to přístupnější než Berseria?
Mně se FF nikdy moc nelíbila, hrál jsem 7-9 a nedohrál ani jednu...u 7 jsem skončil u finálního bosse. Od tý doby jsem se na jrpg díval skrz prsty. On je fakt že ty dobrý jrpg na pc nevyšly a ty nový jrpg jsou možná dobrý mechanismem ale ta stylizace mi přijde většinou odporná. Nejlepší nezápadní jrpg je imho Suikoden I a II. Jednička jde dohrát i za dvě odpoledne:)
@FildasCZ (05.05.2021 19:12): Muzes klidne zacit od tretiho dilu. Ony jednotlive dily nenavazuji a maji jen vedlejsi spojitosti. Pribehove jde pokazde o samostatnou ucelenou hru. FF 11 a 14 jsou MMO a jde o uplne jiny zazitek nez ty single dily. Pokud nejsi MMO fanatik klidne je muzes vynechat.
Nejzasadnejsi dily jsou 6,7,8,9,10. Potom uz se serie vydala modernejsi cestou a nemusi to kazdemu sedet, s tim ze FF12 bych jeste bral jako takovy predel mezi klasikou a modernou.
Jestli mas OCD na kompletaci serii, tak si posluz, ale asi te to udola. Ja ty nejstarsi dily taky nehral, a nejspis ani nebudu. Ono nejde pak jen o hlavni serii ale o doslova desitky spinoffu a her co nesou nazev Final Fantasy. Kompletace tak pak dostava trochu rozmer celozivotniho konicku :)

A sorry za hanobeni vlakna klasickeho zapadniho rpg plky o jrpg. U vychodu zaplatim blokovou pokutu :)
@FildasCZ (05.05.2021 17:33): V roce 97 ta hra zabirala 3 CD. Cgi cutsceny, renderovani obrazovek kde se hra odehrava. 100% kvalita bez bugu, takze testovani a ladeni jeste pred vydanim a podobne. A asi plno kafe a sushi :)

Final fantasy je jedna z nejlepsich hernich serii co kdy vznikla, skoda ze se ti nelibi, ale holt vkus je svina :)
@Tarhiel (05.05.2021 16:27): "Možná se budete divit, ale Albion byl z velké většiny stvořen pouze čtyřmi lidmi, tvořícími jeho základní vývojářský tým. V průběhu jeho tvorby se okolo nás motala ještě spousta dalších lidí, pracujících na úkolech menšího formátu a nižší důležitosti, jako je hudba, zvukové efekty, úvodní intro sekvence, dodatečná grafika, dodatečné programování, design manuálu, atd. Nikdo z těchto ostatních lidí neměl práci na Albionu jako 'full time job', neboli jinak řečeno svoje primární zaměstnání. Hodiny strávené prací na Albionu jsme nikdy nepočítali, ale byla jich velká, velká spousta. Spojíme-li je do dnů, dělá to něco přes dva roky práce." Zdroj: SCORE 30, str. 14, Blue Byte o Albionu a tak vůbec... Interview A. Anastasov a J. Horneman. Tak si vyber =)
@Red (05.05.2021 01:34): Albion byl vytvořen ve 4 lidech, což je i na tu dobu a rozsah hry poměrně neuvěřitelné. Square Soft byla plně profesionální firma se stovkami zaměstnanců, dle Wiki v 9/2002 měla 888 zaměstnanců (pochybuji, že by jich v 1998 nebo kdy vyšla FF7 bylo výrazně méně). Tam ty zdroje na marketing byly někde jinde. Albion team a Square co do velikosti nebyly jiná liga. Tam se jednalo o úplně jiný sport.
Tvůrci Albionu si prostě naivně mysleli, že jedinečné RPG ke slávě stačí. To tvůrci níže zmíněnému Final Fantasy to pochopili naštěstí pro ně jinak a 50% jejich rozpočtu šlo do marketingu.
Albion je geniální hra. Škoda že už se takové hry nedělají.
@Ringo (04.05.2021 19:18): Aha to jsem netušil, já to zkoušel cca před 10 lety, dohrál jsem jedničku na emulátoru NES a další díl byl jen japonsky tehdy. Každopádně to si zahraju možná někdy v důchodu, na PC mám ještě mraky her a nejen RPG, kterých bych si chtěl ještě někdy zkusit, nebo naopak znovu zahrát.
@Han22 (04.05.2021 19:11): Všechny díly FF si lze zahrát už dávno anglicky. SNESové díly moc zase tak prehistorie nejsou, je tam pěkná grafika. Hlavně FF6 je úžasná. Všechno je to na úrovní VGA grafiky. Prehistorické díly jsou na NESu, ale ty klidně můžeš (prozatím) vynechat), byť FF3 je hodně dobře hratelná i na NESu. Ono to na sebe vůbec nenavazuje. A hlavně jsou tam pak grafické nádhery jako Star Ocean, Tales of Phantasia nebo Seiken Densetsu 3, jsou to sice action RPG (ne však Diablovky), ale výborně hratelné a graficky si myslím, že se to Albionu vyrovná.
@Ringo (04.05.2021 18:50): Mě klasický PC RPGčka bavily ještě pár let, ale nikdy jsem jich nedohrál tolik, abych mohl hodnotit a srovnávat. JRPG a konzole šly mimo mě, ale FF7 jsem si zahrát chtěl, to vyšlo tuším i na PC. Jenže to bych musel dohrát předchozích 6 dílů na nintendu, nesnáším začínat cokoliv odprostřed a to se mi nechtělo. Už moc velká prehistorie a navíc tuším několik dílů vyšlo jen v japonštině.
@Han22 (04.05.2021 18:25): No jde o to, že Fallouti nebyly lepší než Albion ;-) Já se musel jít pak fakt bavit na konzole, kde ten Albion překonala třeba Final fantasy 7 a plně se mu vyrovnalo spousta dalších jRPG :-)
Upgradnúť to príšerné 3D, ktoré bolo príšerné už v dobe releasu by bolo super, naopak prekopávať to graficky krásne Top-Angle-niečo by bolo na popravu prerábačov.
Howgh.
@Ringo (04.05.2021 09:08): Po Albionu vyšel Fallout 1-2 :) Ale do téhle debaty bych se nepouštěl, protože ty dve hry mají společné jen to, že jde o RPG a sci-fi (i to v jiných subžánrech) a sám bych si nevybral.