Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (18.04.2021 19:55): Souhlasím. Ten důvod, proč na Retro Nation koukám, není herní skill Pavla a Honzy, ale informační hodnota toho co a jak, proč a kdy, prostě behind scenes za vývojem hry jako takové. I proto mám zatím problém s Markem Bílkem a Kubou Mokříšem, protože oni tuhle informační nálož podat neumí, případně to utnou v půlce. Takže na video o Albionu se těším (budu koukat zítra), protože věřím, že Pavel a Honza o hře řekli spoustu zajímavostí. A jestli to Pavel hraje hůře, než si znalci Albionu představují, je mi upřímně jedno. O tom Retro Nation není.
Já teda nevím, ale pro mě má největší přínos ta informační hodnota, ta "Story behind". Osobně nemám vůbec nároky, aby to předvádějící hrál jako polobůh, notabene když musí zároveň vnímat, o čem povídá ten druhý, občas reagovat.
Jako povídaní moc pěkné, ale ten Dobrovský to hrál jako prase šachy. Vyčítá tomu ovládání a potom mění vůdce skupiny pravým tlačítekem a výběrem přes menu, diví se, že ti nepřátele utíkají když je to hlavní vlastnost těch nepřátel že se musí zabít jeden a zbytek prchne...a dobrovský bojuje s nima individuálně a ještě po prchajících vyčerpává útoky a kouzla:)
@Ringo (15.04.2021 17:08): Já jako původem konzolista jsem se k Albionu dostal až tak kolem roku 2001 a ackoliv to už tenkrát bylo vzhledově po par, tak se mi to celkem líbilo, taky mě trochu stvala ta 2D/3D kombinace. Ale jako zásadní rpg/dungeon to moc neberu. Spis Wizards and Warriors . Tam si vybavim kde co, z Albionu se mi většina věci už nějak vyparila. Nebrat zle, vím ze Albion si své zaslouží.
Rozbor proč se hraje Albion.
1. Hra má cestinu
2. Je covid a plno kancelářských krys je na HO.
3. Je covid a hra je taková pestrá a hezky se na ni kouká, takže vzbuzuje pozitivitu, v těch srackach co teď jsou. Proste odletět na jinou planetu bez respiratoru a dezinfekce.
4. Je to rest z minulosti u velké části hráčů, pac tenkrát jim bylo 10 a nechápali to.
5. No a je to docela dobra hra:)

Nemate zač. 
Rozbory zdarma c v kroužku Charllize.
@Londo Mollari (05.04.2021 21:54): V pohodě. Až budeš psát další příspěvek, tak prostě jenom věci, které prozrazují zásadní věci ze hry, především příběhové, schovej pod spoiler. Prostě danou část označíš a poté klikneš v editoru na "Spoiler" nahoře v menu.
To rozhodně, 24 hodin už je skoro "speedrun" :) (tj. vím přesně kam jdu, odklikávám dialogy, nikde se moc nezdržuji atd.), pokud hráč vše čte a poctivě prozkoumává, vidím to také na cca 50+ hodin, Albion je poměrně hodně rozsáhlé RPG (dokonce i HowLongToBeat vypisuje podobné číslo, takže nejsme až tak mimo :)).



@Londo Mollari (05.04.2021 21:54): Spoilery jsou věčné téma, z toho si nic nedělej :)... stane se.
@Tulareanus (05.04.2021 21:45): 24 hodin je míněno se znalostí celého prostředí nazpaměť včetně dosažení maximálního levelu u všech postav s výjimkou Joea.

Omlouvám se za spoilery, nikdy jsem na podobné stránky nepsal. Tak jsem si to aspoň zkusil na tomto příspěvku.
@Londo Mollari (komentář): K té herní době - já mám zatím nahráno přes 36 hodin a zdá se, že toho mám ještě dost před sebou a to bez nějakých výraznějších zákysů (když jsem se někde vyloženě zasekl, podíval jsem se do návodu). Takže pro člověka, který hru dohrál 15x to možná těch 24 hodin bude, ale při prvním hraní bych tedy i z vlastní zkušenosti řekl vyšší číslo.
@ZephyrCZ (05.04.2021 20:50): Iskai sú mačko/kočkoidní, nie jašteri. :) A tá druhá rasa sú kelti a druidi sú len časť z nich sídliaca na Gratogeli a ich odštiepenci na Maini z Kenget Kamulos.

Ale súhlasím @Londo Mollari: bolo by fajn, keby si na príbehové udalosti z hry v komentári používal spoiler tag, aby si ľudia, ktorí hru plánujú hrať a neprešli, nepokazili zážitok.
@Londo Mollari (komentář): Planetu kromě zvířat a démonů určených k likvidaci obývají dvě rasy - ještěroidní mírumilovní Iskai a ze Země uprchlí druidi.

Určité věci v komentáři je hodně fajn schovávat pod spoilery. Mě jsi třeba touto informací prozradil něco z příběhu, co opravdu vědět nechci (tudíž neděkuji), vzhledem k tomu, že jsem hru ještě nehrál, ale hrát jí asi budu.
Já ji znám roky a dohrál jsem ji nedávno. Na GOG verzi jsem aplikoval opatchovanou češtinu. Asi dvakrát jsem v tom questu na Maini ohledně sporů Keltů s Iskai upadl v podezření, že nastal nějaký bug a že jsem zaseklej v nějaký smyčce a budu muset češtinu odinstalovat, ale nakonec to klasické obcházení pořád stejných lidí dokola jak u blbců pomohlo a Godot tentokrát přišel. Hra mi asi dvakrát zamrzla (stačilo restartovat) a občas se pokazily barvy v soubojích při alttabování. Po zabití nepřátel ale potom vše ok.

Jinak hru můžu doporučit, sám se už asi měsíc chystám přidat komentáře k dohraným hrám, ale nějak nemám tvůrčí slinu ani čas na její aktivování....budu muset s tím pohnout...
@Londo Mollari (05.04.2021 20:21): "Verze ze SCORE trpěla problémy u zadávání textu při rozhovorech (nenabízelo rozkliknutelná témata)"

Jo, s tímhle jsem měl také problém, u něj stačilo vyměnit český wordlist za anglický.

Tak či onak v GoG verzi se nic podobného nestává a myslím, že jsem ani nijak neměnil nastavení Dosboxu (i když úplně jist si už nejsem, ono je to občas potřeba trochu překopat i u těch GoG verzí (tuhle změnit memory, tamhle CPUcykly, CPUCore etc.), ale většinou to potřeba není.
Když vás čtu, opět jsme si s Albionem o něco blíže. Miluji RPG, ale Albion a já okolo sebe stále dlouhé roky pouze kroužíme a ne a ne se dostat do stavu, kdy to spolu rozjedeme. Tohle jsem nikdy s žádným RPG neměl. Albion mě láká, ale zároveň je tu něco, a neumím to pojmenovat, co mě od té hry drží dále. Přitom je to můj nejoblíbenější žánr. Možná grafická stránka, která je velmi svá? Možná to jak postavy chodí za hlavním hrdinou jako housenka v jedné řadě? Nevím, a štve mě to. Ale ta hra mě láká i odrazuje současně.
@Isair (05.04.2021 20:15): Těžko říct. U mě tím Albion trpěl už na mém tehdejším Cyrixu, nicméně spolužáci tento problém neznali. Znamenal pravděpodobnost cca 90% vytuhnutí programu. Do dnešního dne se mnou putuje save těsně po místu bugu, který v případě potřeby používám.

Verze ze SCORE trpěla problémy u zadávání textu při rozhovorech (nenabízelo rozkliknutelná témata) a bug u levelu postavy (zobrazovaly se tam nesmysly) a na to vyšel později patch.
@Tarhiel (05.04.2021 19:56): GoG verze je v pohodě, nedávno jsem jí dohrál. Ve staré Score verzi kdysi byly nějaké bugy, převážně kvůli češtině. Něco vyřešil patch, který vydali později a něco vyměnění určitých souborů za anglické, ale v anglické verzi v podstatě žádné velké problémy nejsou.

I když ono zasekávání hry si nějak nepamatuji, ono taky i záleží na nastavení DosBoxu (při špatném nastavení cyklů například blbne animace a funkčnost některých kouzel, je to stejné jako třebas s QfG 4).
@Le0nidas (22.03.2021 21:53): Ono by ti to i tak nepomohlo. Tá hra je okrem bojov v reálnom čase, V podstate už druhý dungeon obsahuje množstvo aj magických a strelných pascí, ktoré sa hýbu, takže ak by si odišiel v takej chvíli od pc, tak ti družina umrie.
Takový blbý dotaz...jak mám s Mellthasem u trenéra trénovat, když neumí mluvit? :)
Tak co jiného rozehrát ve vyhnanství v Trutnově než tenhle rest. Krásná hra, co se krásně hraje. Začátek znám jako své boty, ale tak nějak mi vždycky někde v tý poušti nebo co to bylo, došla šťáva. Tak to snad tentokrát v týhle době doklepnu.
Na Nakiriidani je severozápadnom kraji ostrova smerom od Jirinaaru (Ale ide sa tam smerom jemne cez juhozápad okolo pôvodného miesta dopadu) väčšia respawnujúca skupina Krondirov, na ktorej sa dobre expí, aby mohla Sira ovládať spomínanú ľadovú lavínu.
@Isair (10.11.2020 20:42): Mně se zdá, že jsem dost leveloval i u nějakých těch velkých ještěrovitých stvůr někde na prvním ostrovech, vždycky se v jednom místě objevovaly. Ale bylo třeba překonat pár úvodních vyhrocených soubojů a získat expy, aby šly pak smysluplně porážet.
@90210 (10.11.2020 10:28): Pocitovo sa mi zdalo, že som tam vždy mal rovnaké množstvo, ale nikdy som to úplne presne neoveroval. Vtedy mi to prišlo ako "antigrind" mechanika, lebo to boli asi jediní nepriatelia v hre minimálne do odomknutia pohybu po všetkých kontinentoch, ktorí nechávali toľko equipmentu a zlata a dalo sa na tom poriadne zarobiť.
@Tulareanus (09.11.2020 19:13): To je zajimavy, mozna to neni napojeny na pocet banditu, ale level postav, aby to hrace neprudilo pri prochazeni v pozdejsi fazi hry. Taky mam pocit, ze tam ti bandite uz pozdeji nebyli, ale spis az pote, co jsem trochu poleveloval.
@Malignus (09.11.2020 23:47): Každé ukončenie rozhovoru s liečiteľkou má šancu na potion. Neviemkoľkopercentná šanca tam je, ale samozrejme to random. Ja som takto nazbieral okolo stovky potionov pri jednom playthrough. :D Sa čudujem, že neskrachovala.