@Feidias (13.07.2025 13:41): Také mám několik her, které jsem buď pořádně nehrál, popř. mě příliš neoslovily. Duke Nukem 3D jsem párkrát zkoušel hrát, ale spíše mody k němu, než originální kampaň. Quake 1 je fajn. Je to ryzí střílečka s úchvatným designem a stylem. WG Realms: Demon Throne byla super záležitost, nejvíce se blížící Dukovi. Quake série je pro mě důležitá, protože jsem hrál druhý díl v roce 2005 a neznal moc historii FPS žánru. Pak mě oslovily texty od Jana Modráka v roce 2007, kde popisoval, jak v roce 1998 hrál nebo měl přehled o tom, co ke QII tehdy vycházelo.
Diskuze
@PavelU (10.07.2025 16:16): pořád jsem tomu Quakovi nepřišel tolik na chuť jako Doomovi nebo Dukovi.
Ty prvotní skoro třidé nepřátele mě dodnes přijdou horší jak vypiplané 2d. Remaster mám a jako je to dobrá Hra ale sáhnu pořád raději po těch starších.
Ty prvotní skoro třidé nepřátele mě dodnes přijdou horší jak vypiplané 2d. Remaster mám a jako je to dobrá Hra ale sáhnu pořád raději po těch starších.
@Garret (10.07.2025 16:00): Alkaline vypadá fakt zatraceně dobře! Obrázky z modu.
V roce 2011 jsem odehrál pár map pro Q1 Quoth Mod, což je předchůdce dnešních pokročilých projektů ke Quake 1. Těch Quoth map bylo dostupných asi 30 až 50. A mod samotný do hry přidával řadu nové funkcionality. A někde bych některé mapy mohl ještě mít. Jako source port to využívalo asi DP či QuakeSpasm. Dále si vzpomínám, že některé ty projekty evokovaly Doom 3.
Většina v archivu, případně jinde. Ale takto to šlo kdysi vyhledat a stáhnout. Dále tady. Meat Jam - Map Pack - Založené na Quoth modu, obsahující 12 map.
Realm of The Lieutenant - epizoda o šesti mapách.
Empire of Disorder v2.2 - epizoda o devíti mapách.
Přehled nejlepší tvorby do Quake 1. Ten příspěvek nahoře je zajímavý. O Q1 scéně jsem měl v roce 2008 velký přehled. To byly staré časy a Jakub Levinský mě zásoboval.
V roce 2011 jsem odehrál pár map pro Q1 Quoth Mod, což je předchůdce dnešních pokročilých projektů ke Quake 1. Těch Quoth map bylo dostupných asi 30 až 50. A mod samotný do hry přidával řadu nové funkcionality. A někde bych některé mapy mohl ještě mít. Jako source port to využívalo asi DP či QuakeSpasm. Dále si vzpomínám, že některé ty projekty evokovaly Doom 3.
Většina v archivu, případně jinde. Ale takto to šlo kdysi vyhledat a stáhnout. Dále tady. Meat Jam - Map Pack - Založené na Quoth modu, obsahující 12 map.
Realm of The Lieutenant - epizoda o šesti mapách.
Empire of Disorder v2.2 - epizoda o devíti mapách.
Přehled nejlepší tvorby do Quake 1. Ten příspěvek nahoře je zajímavý. O Q1 scéně jsem měl v roce 2008 velký přehled. To byly staré časy a Jakub Levinský mě zásoboval.
@Tarhiel (10.07.2025 14:21): Ironwail je parádní, plánuju s ním zvopakovat The Forgotten Sepulcher mapu z Arcane Dimensions a pak celý map pack Alkaline
@Tarhiel (10.07.2025 14:21): Tento source port jsem chtěl zkusti jako první, jelikož je zmíněn v readme u toho přídavku. Ale nenašel jsem správný odkaz na stažení. Je ve tvém linku videa z YT. Určitě to bude dobrá věc, podporující starší věci z komunity.
Dokončil jsem první mapu Sacrilege. Velmi pěkné souboje a rozmístění protivníků. Jsou tam i itemy na větší sílu zásahů, proplouvající tunely pod vodou. V závěru mapy více nepřátel naráz. Nechybí ty obrazovky s výskytem další úrovně, jako je to v klasickém Doomu. To je moc pěkné a stylové.
Quake: Realm of Dissonance - slibná kampaň o sedmi úrovních.
Dokončil jsem první mapu Sacrilege. Velmi pěkné souboje a rozmístění protivníků. Jsou tam i itemy na větší sílu zásahů, proplouvající tunely pod vodou. V závěru mapy více nepřátel naráz. Nechybí ty obrazovky s výskytem další úrovně, jako je to v klasickém Doomu. To je moc pěkné a stylové.
Quake: Realm of Dissonance - slibná kampaň o sedmi úrovních.
Hraní modů do Q1 jsem před lety zabalil a dnes se v tom už vůbec neorientuji. Ale co jsem objevil nyní, dost zajímavé. Bylo nutné si poskládat novější složku hry s jiným portem.
vkQuake Port - ta 64 bit verze zip.
Re:Mobilize - do hry přidává nové herní mechaniky.
Sacrilege - Full Release - regulérní přídavek o třech nových epizodách.
Ta nová SP kampaň potřebuje k běhu klasickou verzi Quake, popř. tu Remaster na Steamu. A dále je nutné mít ve hře to Re-Mobilize, na němž hraní add-onu Sacrilege stojí. Hned na začátku je nutné se dostat dál na vyvýšené místo. Přičemž to bez těch součástí nepůjde zcela, jen uvidíte možné postupy, co asi bude následovat. Také je důležité si nastavit požadovanou klávesu. V mém případě pravý spínač na myši, abych se vyhoupl hákem nahoru.
Nové typy pohybů ve hře. Dá se přichytávat na místech s červeným křížkem, lézt po pavučinách, na to pamatuje design prostředí a má to tedy tu estetiku z toho plynoucí. Rázem se hra hraje dost inovativně. A kdo hrál mnou oblíbené plošinovky z prvního pohledu, bude tu jako ryba ve vodě.
Architektura mapy vypadá poutavě. Jde samozřejmě i o FPS, výběr preferované obtížnosti. Typické aspekty, co z Quake již znáte.
vkQuake Port - ta 64 bit verze zip.
Re:Mobilize - do hry přidává nové herní mechaniky.
Sacrilege - Full Release - regulérní přídavek o třech nových epizodách.
Ta nová SP kampaň potřebuje k běhu klasickou verzi Quake, popř. tu Remaster na Steamu. A dále je nutné mít ve hře to Re-Mobilize, na němž hraní add-onu Sacrilege stojí. Hned na začátku je nutné se dostat dál na vyvýšené místo. Přičemž to bez těch součástí nepůjde zcela, jen uvidíte možné postupy, co asi bude následovat. Také je důležité si nastavit požadovanou klávesu. V mém případě pravý spínač na myši, abych se vyhoupl hákem nahoru.
Nové typy pohybů ve hře. Dá se přichytávat na místech s červeným křížkem, lézt po pavučinách, na to pamatuje design prostředí a má to tedy tu estetiku z toho plynoucí. Rázem se hra hraje dost inovativně. A kdo hrál mnou oblíbené plošinovky z prvního pohledu, bude tu jako ryba ve vodě.
Architektura mapy vypadá poutavě. Jde samozřejmě i o FPS, výběr preferované obtížnosti. Typické aspekty, co z Quake již znáte.
@Syndrom (20.11.2024 19:57): To by som si kukol.
Krásné video o speedrunování Quake https://www.youtube.com/watch?v=F0C8uyHKJZM
zatim nejlepsi z tech AI prepisu, co jsem videl
@PavelU (13.10.2023 02:37): Oukej, vďaka za mapu, hodím do zálohy, rozlíšenie som si prehodil :)
Len sa teda divím, prečo pôvodný tvorca Darkplaces neurobí skôr update Darkplaces, namiesto toho urobí vlastnú novú vetvu portu. Ale dobre.
Len sa teda divím, prečo pôvodný tvorca Darkplaces neurobí skôr update Darkplaces, namiesto toho urobí vlastnú novú vetvu portu. Ale dobre.
@Tarhiel (13.10.2023 00:58): No, to je jednoduché, starší verze souboru, plus i jiné věci. Jak uvádím níže. Info od Jakuba:
"Tvůrce FitzQuake portu se pustil do vývoje DarkPlaces a stvořil vlastní verzi pod jménem Zircon - aktuálně nejlepší verze DP, v níž je opravená spousta chyb a problémů s kompatibilitou. Aktuální verze je 60."
Viz můj předešlý příspěvek.
Také nevím spouštění spousty dalších modů, co existují. Musíš to zkusit sám, pakliže to nějak jde.
Jo, Travail je fajn. Poctivý add-on, v jedné souvislé kampani. Mapy jsou o dost větší, tajné úrovně mistrovské, ale zpřístupnění si už nepamatuji. . Travail - Download. Dále potřebuješ tento soubor, který patří do složky Quake, kde je zircon.exe. Zmíněná dll sice je i součástí Zircon portu, složka Bin64, ale mně s ní Travail odmítl jet. Jen ta starší verze knihovny to úspěšně načetla. Je z klasického DP.
Config je nakonfigurován na rozlišení 2560x1440, jestli máš jiné, edituj soubor a změň. Pak to spusť.
Parametr na spuštění je zircon.exe" -game travail
Grendel's Keep - zircon.exe" -game travail +map qt_pre02
"Tvůrce FitzQuake portu se pustil do vývoje DarkPlaces a stvořil vlastní verzi pod jménem Zircon - aktuálně nejlepší verze DP, v níž je opravená spousta chyb a problémů s kompatibilitou. Aktuální verze je 60."
Viz můj předešlý příspěvek.
Také nevím spouštění spousty dalších modů, co existují. Musíš to zkusit sám, pakliže to nějak jde.
Jo, Travail je fajn. Poctivý add-on, v jedné souvislé kampani. Mapy jsou o dost větší, tajné úrovně mistrovské, ale zpřístupnění si už nepamatuji. . Travail - Download. Dále potřebuješ tento soubor, který patří do složky Quake, kde je zircon.exe. Zmíněná dll sice je i součástí Zircon portu, složka Bin64, ale mně s ní Travail odmítl jet. Jen ta starší verze knihovny to úspěšně načetla. Je z klasického DP.
Config je nakonfigurován na rozlišení 2560x1440, jestli máš jiné, edituj soubor a změň. Pak to spusť.
Parametr na spuštění je zircon.exe" -game travail
Grendel's Keep - zircon.exe" -game travail +map qt_pre02
@PavelU (13.10.2023 00:01): Ja sa v tom trochu strácam - vysvetli mi, prosím, prečo by som nemal používať DarkPlaces a namiesto toho používal nejaký nový port? DarkPlaces sa už nevyvíja?
Alebo ešte lepšie - nedá sa to sputiť s Quake: Enhanced?
To nemyslím ironicky, naozaj tomu nerozumiem, preto sa pýtam.
Inak o Travail by som mal záujem, už minule si to chválil.
Alebo ešte lepšie - nedá sa to sputiť s Quake: Enhanced?
To nemyslím ironicky, naozaj tomu nerozumiem, preto sa pýtam.
Inak o Travail by som mal záujem, už minule si to chválil.
Nový source port Zircon. Jedná se o následovníka klasického DarkPlaces portu. Travail HD s tím jede perfektně. Kdyby měl o mod někdo zájem, asi mu to někam nahraji. Staré odkazy jsou už fuč, nebo můžou být blokovány.
@Luksa (17.12.2022 17:17): Ten tam je.
Tak potom dúfam, že aj tie addony si tam nájdu cestu, presne toho som sa obával - že tam okrem capiniek (quake64) budú aj epizódy :)
Tak potom dúfam, že aj tie addony si tam nájdu cestu, presne toho som sa obával - že tam okrem capiniek (quake64) budú aj epizódy :)
@Tarhiel (17.12.2022 16:27): Já hrál všechny ty addony a jsou vesměs hodně povedené a nápadité, hlavně Terra, Rubicon 2 a Underdark Overbright za mě. Jsou krátké (epizody po 8 levelech, někdy 2-3 levely, které si to ale kompenzují svojí rozlohou), dá se to většinou dohrát na jedno posezení. Vrchol je pro mě ale "Dimension of the Machine" od MachineGames, ale ten by měl být i v té GOG verzi, co vím.
Môžem sa spýtať, stojí z tých oficiálnych addonov z Bethesda launcheru niečo za to?
Lebo tie na GOGu pridané nie sú. Predpokladal som, že takto sprístupnia aj niektoré najznámejšie mody (Arcane dimensions, Quake 1.5, etc.), ale očividne nie.
A je vôbec Quake 1.5 kompatibilný s Quake Enhanced? Skúšal som ho u seba rozbehnúť s Q:E, ale blblo to.
Lebo tie na GOGu pridané nie sú. Predpokladal som, že takto sprístupnia aj niektoré najznámejšie mody (Arcane dimensions, Quake 1.5, etc.), ale očividne nie.
A je vôbec Quake 1.5 kompatibilný s Quake Enhanced? Skúšal som ho u seba rozbehnúť s Q:E, ale blblo to.
@Isair (17.12.2022 01:27): Museli to pridať až teraz, lebo ked som si updatoval GOGrepoc manifest, prvýkrát sa mi to tam objavilo.
A keď som potom išiel na fóra, videl som podľa času príspevkov, že prvé príspevky o tom hovorili 6 hodín predtým, než som ja o tom napísal na DH.
A keď som potom išiel na fóra, videl som podľa času príspevkov, že prvé príspevky o tom hovorili 6 hodín predtým, než som ja o tom napísal na DH.
@Tarhiel (15.12.2022 20:38): Mám ten dojem, že to tam dali už dávno, akorát to nemělo separátní "profil", ale po kliknutí na "Quake" sis vybral, jestli chceš stáhnout "Classic" nebo "Enhanced" balíček, teď to akorát nejspíše jen rozdělili.
Decká, tak dneska pozerám, že tým, z nás, ktorí vlastnili Quake na GOG, bola v tichosti a zdarma pridaná Enhanced verzia od Nightdive - tomu hovorím servis!
A pritom o tom nie je žiaden oznam v novinkách na gogu! :O
A pritom o tom nie je žiaden oznam v novinkách na gogu! :O
Quake Ray Traced https://www.youtube.com/watch?v=IhhLcZQ2zD0
Po Tomb Raider tady máme další působivý GBA port
https://www.youtube.com/watch?v=R43k-p9XdIk
https://www.youtube.com/watch?v=R43k-p9XdIk
@jvempire (11.02.2022 10:02): Myslím addon..
@Všivák (11.02.2022 08:37): Remaster nebo ten addon? Z addonu jsem zatím hrál jednu mapu, vypadá dobře, ale novinek je minimum.
@jvempire (11.02.2022 07:41): Zaslouží si vlastní profil?
Remaster Quake se dočkal nového add-onu Underdark Overbright and Copper. Nová epizoda s osmi úrovněmi a Copper přináší lehké úpravy hratelnosti. Konečně se začíná položka add-ons rozrůstat.
@Rapier (28.11.2021 20:24): zrovna dneska jsem na to na PSN taky koukal, na 4K televizi je to slušný overkill. ale já jsem klasik a na ten nový upravený Nightmare mám co dělat i s klávesnicí a myší...
@Garret (28.11.2021 20:09): v gamepass na Xbox Series jsem dohrál jednu epizodu. Na ovladači se to vcelku dá. Řekl bych, že konkurence má vychytanější ovládání na controlleru. Tož není to zlé, ale nebaví mě to tak jako Duke Nukem 3D, nebo Doomy 1-2.
@Rapier (28.11.2021 19:35): nejsem prase! ;)
@Garret (28.11.2021 14:07): doufám, že to hraješ na ovladači s haptikou na PS5! Tam to je teprve výzva! :)
jo tak voni s novým releasem přepracovali obtížnost, takže Nightmare teď topuje health na 50. no to je strašně dobrý nápad!
Teda ta nová epizoda Dimension of the Machine vypadá naprosto fantasticky. Hraju teď první mapu The Pain Drain a čumím jak může Quake 1 vypadat.
Modifikacema pro Quake jsem nepolibenej, tak je to možná standard, ale fakt pěkný.
Modifikacema pro Quake jsem nepolibenej, tak je to možná standard, ale fakt pěkný.
Travail - A Quake Journey - Tento mod je mým oblíbeným, nyní rozehraném již po několikáté. Jsou k němu konečně HD textury.
Jak to celé zprovoznit, předpokládá to samozřejmě plnou hru Q1 v DarkPlaces portu.
id1 složka, soubor QRP_map_textures_v.1.00.pk3 - 398 MB.
travail složka, soubory travail hd textures - jakub.pk3 - 924 MB, exploding_boxes - jakub.pk3 - 547 kB, Travail_Extended_20160904_Seven.pk3 - 2,06 MB. Složka progs - 2,73 MB. Ze Zipu dát do Quake/travail.
Aktualizovaná verze Travail - A Quake Journey - sloužící hlavně na průhlednou vodu, plus nějaké ty menší opravy. A aby se ta průhlednost projevila, musí být nastaveno zhruba 0.300 u Water Alpha - Opacity. A ještě je nutný oficiální soundtrack. Obojí patří do složky Quake/travail. Tzn. přepsat jeden z těch souborů. A aby to vše krásně běželo, nesmí v id1 složce být jiné pk3 soubory. V případě Travailu. Možná tak nějaké ty item.pk3. Spouštění Travail přídavku je pak totožné s ofiko datadisky, tedy parametr darkplaces.exe" -game travail .
Jakub mi poslal ještě další odkazy, zbraně, lékárničky, munice, nepřátelé. Vše patří do Quake/id1.
Hi-res verze extra brokovnice, patří do Quake/travail. Linkované soubory lze použít k hraní Travail - A Quake Journey. Posledním krokem je vložení souboru Autoexec.cfg do Quake/travail. Řeší menší chybky s nenačtením objektů a podobně. Mnou uplatněna většina toho, co tu zmiňuji. Takto si lze samostatně Travail mod vypiplat k dokonalosti. Přídavná mapa k probíranému počinu z roku 2007, Grendel's Keep. Pařbě zdar!
Nyní je v HD kvalitě dostupná i ta doplňující mapa Grendel's Keep pro Travail add-on. Jsem nadšen!
Jak to celé zprovoznit, předpokládá to samozřejmě plnou hru Q1 v DarkPlaces portu.
id1 složka, soubor QRP_map_textures_v.1.00.pk3 - 398 MB.
travail složka, soubory travail hd textures - jakub.pk3 - 924 MB, exploding_boxes - jakub.pk3 - 547 kB, Travail_Extended_20160904_Seven.pk3 - 2,06 MB. Složka progs - 2,73 MB. Ze Zipu dát do Quake/travail.
Aktualizovaná verze Travail - A Quake Journey - sloužící hlavně na průhlednou vodu, plus nějaké ty menší opravy. A aby se ta průhlednost projevila, musí být nastaveno zhruba 0.300 u Water Alpha - Opacity. A ještě je nutný oficiální soundtrack. Obojí patří do složky Quake/travail. Tzn. přepsat jeden z těch souborů. A aby to vše krásně běželo, nesmí v id1 složce být jiné pk3 soubory. V případě Travailu. Možná tak nějaké ty item.pk3. Spouštění Travail přídavku je pak totožné s ofiko datadisky, tedy parametr darkplaces.exe" -game travail .
Jakub mi poslal ještě další odkazy, zbraně, lékárničky, munice, nepřátelé. Vše patří do Quake/id1.
Hi-res verze extra brokovnice, patří do Quake/travail. Linkované soubory lze použít k hraní Travail - A Quake Journey. Posledním krokem je vložení souboru Autoexec.cfg do Quake/travail. Řeší menší chybky s nenačtením objektů a podobně. Mnou uplatněna většina toho, co tu zmiňuji. Takto si lze samostatně Travail mod vypiplat k dokonalosti. Přídavná mapa k probíranému počinu z roku 2007, Grendel's Keep. Pařbě zdar!
Nyní je v HD kvalitě dostupná i ta doplňující mapa Grendel's Keep pro Travail add-on. Jsem nadšen!
Tak jsem to zkoušel, ale na win7 multiplayer nejede
Tak ako pozerám, nový Quake remastered je kompatibilný s Quake 1.5 aj s Arcane Dimenions.
Viac mi ku šťastiu nechýba :)
Viac mi ku šťastiu nechýba :)
@PavelU (24.08.2021 11:44): To asi ne, ale Dimensions of the Past a Dimensions of the Machine by mohly být přidány jako samostatné profily podobně, jako tu máme Doom II: No Rest for the Living nebo Sigil.
Ten remaster by měl mít na DH samostatný profil, když je v něm více nového obsahu.
@Cobot (24.08.2021 08:38): Zbadal som to včera na NightDive Twiiteri, sranda :)
Tohle je zajímavější novinka
@Rapier (23.08.2021 21:31): debaty o D3 vs 1 a 2 už jsou dost vycpely. Prostě D3 je jakej je.
@H34D (23.08.2021 21:09): jedině že to má crossplay, mám to v gamepassu na Xboxu. Ale zase hráči na km + myši by byli ve výhodě proti nám na gamepadu.
@Cobot (23.08.2021 15:17): přijde ti, že D3 je pecka na tousteru? No nevím. Nikdy jsem D3 nepřišel na chuť, ani na PC ani na konzoli. Proti D1/D2 portu je to slabší. Všude samé lekačky, to není žádný Doom. :) Ale má to slušnou hororovou atmošku.
@Cobot (23.08.2021 15:17): přijde ti, že D3 je pecka na tousteru? No nevím. Nikdy jsem D3 nepřišel na chuť, ani na PC ani na konzoli. Proti D1/D2 portu je to slabší. Všude samé lekačky, to není žádný Doom. :) Ale má to slušnou hororovou atmošku.
Co takhle někdy (ve čtvrtek večer) zahrát Quake Remaster místo bývalých Quake Live DH seancí? Musí se zase koupit server? Nejde to jinak?
@Bravewolf (23.08.2021 14:51): Quake 1.5 + Arcane Dimensions by urcite mali pridať do modov možných na stiahnutie k tejto hre. pokiaľ budú kompatibilné s KEX enginom.
Quakespasm a Darkplaces sú dve rôzne source porty pôvodnej hry, podobne ako GZDoom alebo ZDoomGL.
MIlé prekvapenie, že NightDive upravilo aj Quake pod KEX enginom, ja som najviac zvedavý na tú prídavnú epizódu :)
Quakespasm a Darkplaces sú dve rôzne source porty pôvodnej hry, podobne ako GZDoom alebo ZDoomGL.
MIlé prekvapenie, že NightDive upravilo aj Quake pod KEX enginom, ja som najviac zvedavý na tú prídavnú epizódu :)
Jol Kingpin bude taky fajn..
@Bravewolf (23.08.2021 14:51): jo jasně Q4 není zas taková pecka ale D3 na toustru je. Portnout by to mohli. Ale jasné tohle už není stará hra jako Q1.
Já si prostě nějak oblíbil hrát starý fps na PS4. Moc jích není, ale je to příjemné zpestreni. Asi nejvíc bych bral ten Blood. Nechápu, že není port na konzole když "re Master" je na světe snad dva roky. Redneck Rampage by byl taky fajn.
Modu je na PC dost. Obecně vydání tohohle remastru na PC mi nepřijde jako nějaká pecka. Původní verze je hratelná a krasne modovatelna. Hlavní benefit je spíš ta nová epizoda. Při mé je to událost jen kvůli tomu portu na PS4. Jinak bych o to zřejmě ani nezavadil.
Já si prostě nějak oblíbil hrát starý fps na PS4. Moc jích není, ale je to příjemné zpestreni. Asi nejvíc bych bral ten Blood. Nechápu, že není port na konzole když "re Master" je na světe snad dva roky. Redneck Rampage by byl taky fajn.
Modu je na PC dost. Obecně vydání tohohle remastru na PC mi nepřijde jako nějaká pecka. Původní verze je hratelná a krasne modovatelna. Hlavní benefit je spíš ta nová epizoda. Při mé je to událost jen kvůli tomu portu na PS4. Jinak bych o to zřejmě ani nezavadil.
@Cobot (23.08.2021 09:49): Quake 4? vzdyt to je na stejnem enginu jak Doom3..
jinak co sem se dival tak je jeste nejaky Quakespasm a Quake 1.5, ktery z techto modu nejvic upravuje grafiku a je moznost u nekterych z nich odemceni FPS zamku? Ja sem teda jeste Quake 1 nehral, ale predbezne bych rad vedel jaky mod je nejlepsi az to budu hrat
jinak co sem se dival tak je jeste nejaky Quakespasm a Quake 1.5, ktery z techto modu nejvic upravuje grafiku a je moznost u nekterych z nich odemceni FPS zamku? Ja sem teda jeste Quake 1 nehral, ale predbezne bych rad vedel jaky mod je nejlepsi az to budu hrat
@7c (22.08.2021 12:33): Z těch na první pohled patrných věcí remaster přidává především dynamické stíny, barevná světla, mlhu a o něco detailnější modely. A běží na Kex enginu, takže je to pocitově občas od originálu trochu odlišné. Nová epizoda určitě stojí za zahrání.
@Cobot (23.08.2021 09:49): jj včera jsem to zkousel na Series X. Vypadá to přesně jak si pamatuji z PC a 3Dfx/D3D akcelerační karta :) Na gamepadu se to hraje překvapivě dobře, AI je správně tupá. :)
Za mě je to plus. Je to věrně originálu.
Jen mě tedy překvapila délka zbraní. Jako že jsou nějak moc dlouhé (pažba,. ..). Ale gunplay je klasickej. Nic nového to nepřináší, ale na toustru mě tyhle staré hry baví už víc než na PC. Mohli by je dodělat všechny. Tady hlavně Blood. Hexen a Heretic by taky potěšil. A Quake 2 a 4 by se taky dost šiknul.
Jen mě tedy překvapila délka zbraní. Jako že jsou nějak moc dlouhé (pažba,. ..). Ale gunplay je klasickej. Nic nového to nepřináší, ale na toustru mě tyhle staré hry baví už víc než na PC. Mohli by je dodělat všechny. Tady hlavně Blood. Hexen a Heretic by taky potěšil. A Quake 2 a 4 by se taky dost šiknul.
@Chark (22.08.2021 13:32): to jsou špatné dojmy, 3D akcelerace/texture filtering tam samozřejmě je (a lze vypnout)
@Chark (22.08.2021 13:32): Ok, díky, tj. asi není důvod to zkoušet.
@7c (22.08.2021 12:33): Moje dojmy jsou takové, že to vychází graficky z tehdejší dosové verze bez 3D akcelerace. Takže žádné vyhlazené textury, ale pěkné pixely.
Jaký je ten remaster ve srovnání s hraním Q. pod Dark Places s několika GB grafických modů?
@special_plan (22.08.2021 05:06): Tak je to jasný, spouštěl jsem ikonou :-)