Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Rapier (28.11.2021 20:24): zrovna dneska jsem na to na PSN taky koukal, na 4K televizi je to slušný overkill. ale já jsem klasik a na ten nový upravený Nightmare mám co dělat i s klávesnicí a myší...
@Garret (28.11.2021 20:09): v gamepass na Xbox Series jsem dohrál jednu epizodu. Na ovladači se to vcelku dá. Řekl bych, že konkurence má vychytanější ovládání na controlleru. Tož není to zlé, ale nebaví mě to tak jako Duke Nukem 3D, nebo Doomy 1-2.
jo tak voni s novým releasem přepracovali obtížnost, takže Nightmare teď topuje health na 50. no to je strašně dobrý nápad!
Teda ta nová epizoda Dimension of the Machine vypadá naprosto fantasticky. Hraju teď první mapu The Pain Drain a čumím jak může Quake 1 vypadat.

Modifikacema pro Quake jsem nepolibenej, tak je to možná standard, ale fakt pěkný.
Travail - A Quake Journey - Tento mod je mým oblíbeným, nyní rozehraném již po několikáté. Jsou k němu konečně HD textury.

Jak to celé zprovoznit, předpokládá to samozřejmě plnou hru Q1 v DarkPlaces portu.

id1 složka,  soubor QRP_map_textures_v.1.00.pk3 - 398 MB.
travail složka, soubory travail hd textures - jakub.pk3 - 924 MB, exploding_boxes - jakub.pk3 - 547 kB, Travail_Extended_20160904_Seven.pk3 - 2,06 MB. Složka progs - 2,73 MB. Ze Zipu dát do Quake/travail.

Aktualizovaná verze Travail - A Quake Journey - sloužící hlavně na průhlednou vodu, plus nějaké ty menší opravy. A aby se ta průhlednost projevila, musí být nastaveno zhruba 0.300 u Water Alpha - Opacity. A ještě je nutný oficiální soundtrack. Obojí patří do složky Quake/travail. Tzn. přepsat jeden z těch souborů. A aby to vše krásně běželo, nesmí v id1 složce být jiné pk3 soubory. V případě Travailu. Možná tak nějaké ty item.pk3. Spouštění Travail přídavku je pak totožné s ofiko datadisky, tedy parametr darkplaces.exe" -game travail .

Jakub mi poslal ještě další odkazy, zbraně, lékárničky, munice, nepřátelé. Vše patří do Quake/id1.
Hi-res verze extra brokovnice, patří do Quake/travail. Linkované soubory lze použít k hraní Travail - A Quake Journey. Posledním krokem je vložení souboru Autoexec.cfg do Quake/travail. Řeší menší chybky s nenačtením objektů a podobně. Mnou uplatněna většina toho, co tu zmiňuji. Takto si lze samostatně Travail mod vypiplat k dokonalosti. Přídavná mapa k probíranému počinu z roku 2007, Grendel's Keep. Pařbě zdar!

Nyní je v HD kvalitě dostupná i ta doplňující mapa Grendel's Keep pro Travail add-on. Jsem nadšen!
Tenhle mod vypadá dost zajímavě. Hru mám na disku, ale dlouho jsem ji nehrál. Kdo zná JoeQuake engine, mohlo by ho zajímat Mark V.
Ten remaster by měl mít na DH samostatný profil, když je v něm více nového obsahu.
@H34D (23.08.2021 21:09): jedině že to má crossplay, mám to v gamepassu na Xboxu. Ale zase hráči na km + myši by byli ve výhodě proti nám na gamepadu.

@Cobot (23.08.2021 15:17): přijde ti, že D3 je pecka na tousteru? No nevím. Nikdy jsem D3 nepřišel na chuť, ani na PC ani na konzoli. Proti D1/D2 portu je to slabší. Všude samé lekačky, to není žádný Doom. :) Ale má to slušnou hororovou atmošku.
Co takhle někdy (ve čtvrtek večer) zahrát Quake Remaster místo bývalých Quake Live DH seancí? Musí se zase koupit server? Nejde to jinak?
@Bravewolf (23.08.2021 14:51): Quake 1.5 + Arcane Dimensions by urcite mali pridať do modov možných na stiahnutie k tejto hre. pokiaľ budú kompatibilné s KEX enginom.

Quakespasm a Darkplaces sú dve rôzne source porty pôvodnej hry, podobne ako GZDoom alebo ZDoomGL.

MIlé prekvapenie, že NightDive upravilo aj Quake pod KEX enginom, ja som najviac zvedavý na tú prídavnú epizódu :)
@Bravewolf (23.08.2021 14:51): jo jasně Q4 není zas taková pecka ale D3 na toustru je. Portnout by to mohli. Ale jasné tohle už není stará hra jako Q1.

Já si prostě nějak oblíbil hrát starý fps na PS4. Moc jích není, ale je to příjemné zpestreni. Asi nejvíc bych bral ten Blood. Nechápu, že není port na konzole když "re Master" je na světe snad dva roky. Redneck Rampage by byl taky fajn.

Modu je na PC dost. Obecně vydání tohohle remastru na PC mi nepřijde jako nějaká pecka. Původní verze je hratelná a krasne modovatelna. Hlavní benefit je spíš ta nová epizoda. Při mé je to událost jen kvůli tomu portu na PS4. Jinak bych o to zřejmě ani nezavadil.
@7c (22.08.2021 12:33): Z těch na první pohled patrných věcí remaster přidává především dynamické stíny, barevná světla, mlhu a o něco detailnější modely. A běží na Kex enginu, takže je to pocitově občas od originálu trochu odlišné. Nová epizoda určitě stojí za zahrání.
@Cobot (23.08.2021 09:49): jj včera jsem to zkousel na Series X. Vypadá to přesně jak si pamatuji z PC a 3Dfx/D3D akcelerační karta :) Na gamepadu se to hraje překvapivě dobře, AI je správně tupá. :)
Za mě je to plus. Je to věrně originálu.

Jen mě tedy překvapila délka zbraní. Jako že jsou nějak moc dlouhé (pažba,. ..). Ale gunplay je klasickej. Nic nového to nepřináší, ale na toustru mě tyhle staré hry baví už víc než na PC. Mohli by je dodělat všechny. Tady hlavně Blood. Hexen a Heretic by taky potěšil. A Quake 2 a 4 by se taky dost šiknul.
@7c (22.08.2021 12:33): Moje dojmy jsou takové, že to vychází graficky z tehdejší dosové verze bez 3D akcelerace. Takže žádné vyhlazené textury, ale pěkné pixely.
Jaký je ten remaster ve srovnání s hraním Q. pod Dark Places s několika GB grafických modů?
@Ronik (19.08.2021 21:17): koupeno večer na PS4. S pár pivka a mi ta grafika a pohyb přišel trochu tahle. Ale teď ráno mi to už přijde věrný originálu. Je to super.

Na steamu mám léta původní verzi. To tuhle dodostananu zdarma. Nebo ji musím taky koupit?
Updatovaná verze od Nightdive s novou epizodou od MachineGames na konzole i PC (na Steamu jako free update existující verze, je zachovaná i možnost hrát původní verzi): odkaz
Zkusil jsem prvních pár map, a musím říct, že to není ani dneska vůbec špatný. :) Má to tu příjemnou rychlou hratelnost z Dooma a Wolfa 3D, i když možná chybí trošku chytlavější hudba (a to i se staženými skladbami, které dneska už ve hře nejsou). Postupoval jsem podle tohohle návodu při instalaci QuakeSpasm a vypadá to parádně. Ještě, že mají starší fpska tak věrnou fanbase. QuakeSpasm je asi podobně kvalitní jako GZDoom u Dooma a ECWolf u Wolfa 3D. Někdy určitě dám celou hru.
@Jumas (komentář): Si to zkus zahrát. Tempo, plynulost hry stojí za to. Mě samotného to překvapilo, jak mě to bavilo. Narozdíl od hodně archaickeho a nostalgií zatizeneho Duka.
Cas od casu si to s radosti zahraju, tenkrat kdyz sem si domesl originalku a poustel to na ty plecce 486dx2 (s 16MB ram) na nejnizsi detaily sem si to i tak uzival, a postupne kdtz se pocitace vylepsovali jsem to hral porad dokola s lepsima a lepsima detailama, s vyssim rozlisenim atd atd, paradni hutna atmosfera. Skoda jen ze quake 2 nepokracoval tam kde q1 skoncil. Tohle by si taky zaslouzilo dalsi dily...
@leebigh (19.01.2019 12:17): já v září dohrál Arcane Dimensions, tak to asi nechám ještě trochu uzrát a vyzkouším ten mod zase za rok znovu s AC. jestli to bude fungovat. tou dobou snad vyjde z bety...
Sakra, ale ta hudba je úplně kůl- tedy "hudba"- vesměs nejčastěji se jedná o různé ambientní zvuky či například klavírové tóny, ale přidává to na atmosféře jak kráva. Vlastně to s hudbou hraji poprvé až teď, v době vydání jsem hrál jen demo a o několik roků později nějakou abandonware verzi, ani jedno "hudbu" neobsahovalo.

Každopádně v GoG verzi ji obsahuje pouze ta verze spouštěná pod dosboxem- označeno jako "Quake (software mód)", pak je tam ještě nějaký openGL source port, ten je jednak bez hudby, druhak se mi ani kdovíjak nelíbí (navíc je světlejší a obsahuje drobné grafické glitche), raději dávám přednost originálu.
@Garret (31.08.2018 19:50): Pěkný čtení. Jj QuakeSpasm ty obří mapy a počty nepřátel pojme, nic jiného ne. Jsem rád, žes vysvětlil ten systém Hubu a vstup do map. Ta historka se secretem, respekt! Já to dosud vůbec nehrál, kdysi jen zkoušel, ale třeba to někdy opět nainstaluji.
Už posté to mám v plánu dohrát, nevíte někdoo nějakém dobrém zvukovém módu? Něco, co by hlavně brokovnicím dodalo mocný zvuk.
tak mám za sebou The Forgotten Sepulcher v rámci Arcane Dimension runu a i když oceňuju tu komplexnost, osobně dávám předenost více koncentrovanějším mapách. 300 nepřátel a 50 secretů, holy shit. tolik měla snad celá epizoda Q1...
@PavelU (20.07.2017 15:35): Ehm... keď už ich máš teda sosnuté, že by si ich uploadol nám, obyčajným smrteľníkom, niekde na ulozto(alebo kdekoľvek)? :)

Nechce sa mi kvôli tomu sťahovať TotalID.
Včera se mi ozval jeden týpek, jak je na tom Q1 scéna.

Forgotten Sepulcher - Asi nejlepší level, co kdy kdo do Q1 vytvořil. Je to součást nové verze Arcane Dimension modu. V tom jednom levelu lze strávit až tři hodiny času. Neskutečná architektura, prý.

Jede to jen pod enginem QuakeSpasm, poslední verze má dvě varianty spuštění, speciálně pro ten novej přídavek. Všechny důležité instrukce jsou uvedeny v readme ad_sepulcher.zip. Mimo jiné je ještě potřeba základní Arcane Dimension 1.5, odkaz uveden ve zmíněném readme.

Soubory mi v prohlížeči nešly sosnout, ale přes TotalD Free jo.
@Garret (26.06.2016 11:32): Secret level jsem nenašel

ale dopefish najdeš tak, že v jednom levelu je velkej kruhovej teleport a ty ho obejdeš a vlezeš do něj ze zadu a zjedou schůdky do kanálu, kde najdeš dope fish :)
@Matthias (26.06.2016 11:06): já to vzdal u poslední brány, už jsem neměl ammo na ty dva poslední medvědy.

dopefish secret jsem nenašel, ale tajný level byl slušný záhul. celkově to je hodně nevyvážené na Hard. chtěl bych je vidět, jak to jedou na Nightmare...
@leebigh (25.06.2016 02:01): tak rozehráno s DirectQ. zatím třetí level na Hard a nepřátel je místy požehnaně. hlavně nezapomínat ukládat :-)

když si vzpomenu, jak mi před vydáním kvejka bratranec popisoval, jak je to mnohem lepší než Wolf nebo Doom, jak jsou nepřátelé živí, jak si zombíci rvou kusy masa a házejí je po tobě... 20 let. ty krávo.
U příležitosti 20. výročí vydání Quaka vydali Machine Games, tvůrci Wolfenstein - New Order, novou epizodu pro Quake
Ke stažení zde.
Doporučil bych asi jen DarkPlaces + rygel's pack, dle mého skromného názoru (pokud tedy nemám i nějaké další úpravy, které si již nepamatuji). Staré jak Metuzalém a ostré jako břitva.
Komplet modifikovaná verze Q1 přes DP a SMC 4.55 stále funkční. Ale haprovala mi tam trochu grafika, špatný zobrazení. Vyřešilo zadání dvou parametrů v konzoli, tedy doufám. A plynulost taky Ok, je nutné si ve hře a v ovládačích vypnout AA, nechat jen AF. A tahle stránka opět jede. Další přehled modů zde.