Podívejte se na film Straight Outta Compton. To mělo dost atmosféru San Andreas. A ve stejném prostředí vyrůstaly Serena Williams a Venus Williams. A trochu je to vidět i v King Richard.
Diskuze
@bartas (13.01.2026 13:39): Tohle je ještě v pohodě, zahraj si SA a pak dostaň Svíta z vězení. Ty kecy co měl na CJe že opustil hood, že vždycky utíká od "toho co je rýl" mezi tim co jeho sestra se má dobře s Cézarem a mají legální podniky... to je teprve perla :) a pak Svít uvnitř bytu kde byla zabita jejich mamka si chce vzít drogy... fakt dementní charakter.
@Gordon (12.01.2026 07:10): Jasný, jasný pravda.
Ale byl to dejme tomu aspoň hajzl. V nějaký mafianský rodině. Mafián s určitými zásadami. Docela takovej přísnej. Sympatickej mi za to moc nebyl, ale tady ty zmrdečci GTA V!
Jak se navzájem ponižujou nadávaj si jak spratci nejaký + do toho ještě ten Lamar, jak se baví s Franklinem a naopak a pak se ještě jdou zachraňovat. Jak to hraju dál, tak už to začínám vnímat i celkově jako ubohost a ne jen jednotlivce. A věřím, že bych to tak vnímal i kdybych nebyl už takovej starej parkos.
Ale byl to dejme tomu aspoň hajzl. V nějaký mafianský rodině. Mafián s určitými zásadami. Docela takovej přísnej. Sympatickej mi za to moc nebyl, ale tady ty zmrdečci GTA V!
Jak se navzájem ponižujou nadávaj si jak spratci nejaký + do toho ještě ten Lamar, jak se baví s Franklinem a naopak a pak se ještě jdou zachraňovat. Jak to hraju dál, tak už to začínám vnímat i celkově jako ubohost a ne jen jednotlivce. A věřím, že bych to tak vnímal i kdybych nebyl už takovej starej parkos.
@Sasakr (12.01.2026 19:51): Mně jízdní model přiše prostě podobnej a to mám v SA několik tisíc hodin nahranejch. Jen teda SA ho má samozřejmě propracovanější a ve VCS mi přišel víc do smyku nebo jak to popsat ale váhou dost podobný. Takže s tim jsem vůbec neměl problém... pokud nepočítáme čtyřkolky, to je otřesnej humus.
A já hrál nejdřív PSP emulátor a pak jsem našel mód na internetu kde vlastně týpeček udělal ovládání na klávesnici a myší jako kdyby si hrál kterékoliv 3D GTA takže taky PSP a samozřejmě mám VCS na svém PSP a i to když jsem občas hrál poslední dobou tak nic na ulici nebylo. Mám pocit že jsem to i v komentáři zmínil a LCS mi přišlo plnější.
A já hrál nejdřív PSP emulátor a pak jsem našel mód na internetu kde vlastně týpeček udělal ovládání na klávesnici a myší jako kdyby si hrál kterékoliv 3D GTA takže taky PSP a samozřejmě mám VCS na svém PSP a i to když jsem občas hrál poslední dobou tak nic na ulici nebylo. Mám pocit že jsem to i v komentáři zmínil a LCS mi přišlo plnější.
@David_Cravford (12.01.2026 17:31): Tuhle poznámku moc nechápu. Stejný engine mají třeba i všechny Burnouty a přesto se ovládají zcela jinak. Jízdní model mezi VC a SA je každopádně dost jiný a v SA o dost zábavnější za mě.
K provozu - a hrál jsi PSP nebo PS2 verzi?
K provozu - a hrál jsi PSP nebo PS2 verzi?
@Sasakr (12.01.2026 16:13): Mně teda jízdní model přišel úplně stejnej jako v SA protože to je stejnej engine. A závidím ti že si měl plné ulice :) já teda při hraní VCS měl naprosto prázdný město a sotva se něco spawnovalo.
@Gordon (12.01.2026 15:21): no mě rozhodně taky není příliš sympatický, ale hlavně ty jeho jsou zajímavé. On si samozřejmě dává pozor co říká.
@AlieN (12.01.2026 15:42): Jsou PC porty udělané komunitou.
Ale VCS bylo za mě strašný a LCS jsem radši ani nezkusil. VCS mělo tak neskutečně debilní level a mission design, že to nemělo obdoby. Viz komenřář https://www.databaze-her.cz/k28011
Ale VCS bylo za mě strašný a LCS jsem radši ani nezkusil. VCS mělo tak neskutečně debilní level a mission design, že to nemělo obdoby. Viz komenřář https://www.databaze-her.cz/k28011
@rikuhahl (12.01.2026 14:13): Podepisuji do puntíku. Storiečka si někdy musím zahrát, škoda že nikdy nevyšly na PC normálně a dají se rozjet jen přes emulátor.
@Feidias (12.01.2026 15:04): Ano, scarface je brutální, ale je to hlavně drama. GTA je tak trochu bez identity a tápe z žánru do žánru a přece jen, ve filmu tu postavu pozorujem, kdežto ve hře za ně musíme hrát. Jinak s antihrdiny nemám problém, protože i ti můžou být super a ne jen karikatura kreténa s mozkem psychopata.
A asi vím koho myslíš, ale veškerý zájem o něj jsem zametl, když se na konci videa ukázalo, že vlastně jen dělá promo na svou knížku. :-D
A asi vím koho myslíš, ale veškerý zájem o něj jsem zametl, když se na konci videa ukázalo, že vlastně jen dělá promo na svou knížku. :-D
@rikuhahl (12.01.2026 15:17): Mně přijde VCS hodně zastaralý, má to fakt katastrofální příběh a hlavně chování postav, ale špičkové rádiové stanice, nádherný skyboxy (což jako stará trilogie má) a tunu herního obsahu.
@David_Cravford (12.01.2026 15:04): Jj, hrál jsem VCS a časem dám i LCS. VCS moc pěkný a hlavně nostalgický po starých místech a Lancem Vancem apod. ;) Do toho seznamu jsem dával jen plnohodnotný díly pro lepší přehledy. VCS bych jinak měl asi za tou trojkovou trilogií ;)
@rikuhahl (12.01.2026 14:13): Co storíčka? Ty doporučuju.
@Gordon (12.01.2026 13:28): tak má to být "antihero":) Doporučuju na YT skutečného Mafiána, který se dokonce jmenuje Michael:) akorát Franzese. Několikrát tam říkal. Podívejte se jak ty filmy (či hry) dopadnou. Scarface je taky brutální třeba. Těžko se na té postavě hledá kladná vlastnost.
Kdybych měl nějak srovnat všechny GTA hry, tak pro mě pořád nejlepší a možná už na vždy bude
1) Grand Theft Auto: Vice City tam se sešlo všechno. Přepálená hratelnost, která se do těch osmdesátek fakt hodí. Nejlepší soundtrack všech dob u her. Příběh i město tak akorát atd. Vice City je pro mě osobně jediný lákadlo na šestce, pokud se ten feeling nepovede, tak bude ta hra špatná.
2) Grand Theft Auto: San Andreas velkolepý příběh (i když z černošského ghetta), obrovská mapa, kde všude něco je. Milion aktivit.
3) Grand Theft Auto III dnes už překonaná ve všech směrech, ale tehdy naprostá bomba s městem, kde se dá dělat “cokoliv”.
4) Grand Theft Auto 2 moc prima ježdění po městě. Super hlášky, a stylizace.
5) Grand Theft Auto V obrovský svět, zdá se plný aktivit, ale pokud se nehraje online, tak paradoxně prázdný. Příběh fajn, ale nic zásadního. Je to všechno takový plytký.
6) GTA 1. Moc fajn hra, ale není tam moc aktivit a brzy omrzí.
Čtyřku nehodnotím, protože jsem odehrál jen pár hodin a moc mě to nebavilo, bylo to takový moc vážný.
1) Grand Theft Auto: Vice City tam se sešlo všechno. Přepálená hratelnost, která se do těch osmdesátek fakt hodí. Nejlepší soundtrack všech dob u her. Příběh i město tak akorát atd. Vice City je pro mě osobně jediný lákadlo na šestce, pokud se ten feeling nepovede, tak bude ta hra špatná.
2) Grand Theft Auto: San Andreas velkolepý příběh (i když z černošského ghetta), obrovská mapa, kde všude něco je. Milion aktivit.
3) Grand Theft Auto III dnes už překonaná ve všech směrech, ale tehdy naprostá bomba s městem, kde se dá dělat “cokoliv”.
4) Grand Theft Auto 2 moc prima ježdění po městě. Super hlášky, a stylizace.
5) Grand Theft Auto V obrovský svět, zdá se plný aktivit, ale pokud se nehraje online, tak paradoxně prázdný. Příběh fajn, ale nic zásadního. Je to všechno takový plytký.
6) GTA 1. Moc fajn hra, ale není tam moc aktivit a brzy omrzí.
Čtyřku nehodnotím, protože jsem odehrál jen pár hodin a moc mě to nebavilo, bylo to takový moc vážný.
@Feidias (12.01.2026 13:26): Shawshank hadr
Každopádně zajímavej poznatek, když je hráč ještě děcko, tak mu hrát za paka a mentálně nemocný lidi nevadí tolik, jako pak v dospělosti.
Nabízí se pak, co tím autoři sledují, když ty postavy píšou dospělí lidé.
Každopádně zajímavej poznatek, když je hráč ještě děcko, tak mu hrát za paka a mentálně nemocný lidi nevadí tolik, jako pak v dospělosti.
Nabízí se pak, co tím autoři sledují, když ty postavy píšou dospělí lidé.
@Gordon (12.01.2026 07:10): protože Tommy má alespoň trochu nějaké morální zásady, kdežto Vito vůbec.
Mě tam dost vadila ta věznice. Pro mě to je strašně nudná pasáž kdy najednou nejsem v tom městě.
Mě tam dost vadila ta věznice. Pro mě to je strašně nudná pasáž kdy najednou nejsem v tom městě.
@Sasakr (11.01.2026 22:58): I 4 je nudná šeď, tam není ani žádná interakce s tim světem. Všechno je to jen "smoke screen". SA mělo daleko větší interakci se všim což je docela smutný.
@bartas (11.01.2026 13:36): Stejný problém jsem měl i s druhou mafií, kde hlavní postava je pěknej hajzl, vlastně i v jedničce, ale to jsem jako děcko tak nevnímal.
@bartas (11.01.2026 19:56): Ano, hlavní postava ve trojce je překvapivě dobrá.
@bartas (11.01.2026 19:56): Ano, hlavní postava ve trojce je překvapivě dobrá.
@Sasakr (11.01.2026 22:58): To já jsem měl opačně, v pětce jsem si připadal, že to jsou střípky mého života. Liberty City mi přišel jako nejnudnější město a úplně jiná nepochopitelná kultura. A v pětce jsem si nejvíc užíval zevlování, běhání po parku, tenis, sledování televize, prohlídková tour po Hollywoodu atd.
Ve světě Mafie 3 mě fakt vyloženě bavilo být. Ve světě GTA 4 taky (neskutečně živoucí a uvěřitelné). Ve světě GTA 5? Vůbec. Nuda, šeď, generické. Moc to působilo jako hra. Ve čtyřce jsem byl schopen chvílema uvěřit, že tam fakt jsem. Někdy to mělo tak neskutečnou atmosféru. Noční procházka, když kolem vás projelo jedno auto za pár minut. To jsem žral.
@bartas (11.01.2026 19:56): Lincoln mi nevadil a přes prvotní odpor k absenci českého dabingu jsem se s angličtinou brzy sžil. Co mě vyloženě otravovalo bylo několik arkádových pasáží v demu (zejména nesmyslná únikovka z banky) a v pozdější fázi hry, že šlo výhradně o opakované zabírání území konkurenčním gangům. Otevřený svět GTA V bude úplně někde jinde a válcovat bude i všechny Mafie. Jen ta extrémní arkádovost.
@AlieN (11.01.2026 13:54): máš pravdu, ale jelikož nejsem úplně náročnej, tak jsem to ani moc nevnímal.
@DEU (11.01.2026 15:12): právě Mafie jsem chtěl zmínit u odpovědi muffinovi a i u trojky jdu trochu proti davu, mě bavila. Mě totiž bavil ten černoch a mám rád téma pomsty. I když otevřený svět Mafie 3 oproti GTA je úplně o spoustu levelů níž. Já nepotřebuju filozofický hry, spokojím se i se spoustou klišé, ale jako tohle fakt moc, ty dva, mě se ani nechce napsat charaktery. Vždyť, co ve mě vyprovokovali, po třinácti letech mě tu zaktivnili.:D
A to jsem ještě dneska spadnul ze střechy:D a možná mám zlomený žebro.
A to jsem ještě dneska spadnul ze střechy:D a možná mám zlomený žebro.
@bartas (komentář): Nemám ještě dohraný ani San Andreas, čtyřku jsem přerušil po pár hodinách a pětku jsem zkusil jen první misi. Rád bych jednou dohrál příběhové linky, ale po dohrání o dospělejších Mafií (s výjimkou trojky) mám problém u výrazně arkádovějších dílů GTA zaměřených na mladší publikum dlouhodobě vydržet.
@bartas (11.01.2026 13:36): Ve čtyřce tenhle přístup právě začal a problém jsem s tím měl enormní, hlavní postava nesympatický kokot který jen posluhuje všem okolo, pro každého splnit pár misí a pak ho zabít protože nevím příběh asi, a pak to samé opakovat u dalšího a dalšího. A jeden vedle druhého absolutně zapomenutelný, těžký kontrast oproti postavám z předchozích dílů (ani v té citaci nemusíte jmenovat a stejně hned vím o koho jde).
@Sasakr (11.01.2026 01:32): s tou cílovkou jsi to trefil. Taky mi to tak přijde.
@muffin (10.01.2026 21:49): Ahoj muffine. Díky za reakci. mluvíš mi z duše. Ono je kupodivu, že jsem vůbec něco napsal. Koment po 13ti letech. To jsem starej parkos, ale už.
Byl jsem zvědavej, jestli to někdo cítí podobně mezi těma stovkama tady.
Já se držím s hrama o několik let zpět, ať nemusím mít tak nabušený HW a mužu si je kupovat na Humblebundle za dolar nebo naklikat na Epicu, ale teď mám compa, co utáhne všechno a ani jsem nevěděl, že Enhanced verze je z roku 2025 a fakt jsem čuměl, jak to krásně vypadá a jen třeba koukal na rezavý vrata od garáže, strukturu vozovky a když mi přeběhly pod nohama kočky, tak jsem si řekl wow, jdeme na to. Jo a ještě když pak začalo pršet....
Mise, zbraně všechno, prostředí paráda, ale ja to fakt nedávám kvůli těm dvoum kokotům. Už před lety mi byli nesympatický, jenom v trailerech a teď ve hře to skoro nejde vydržet. Přijde mi , že by to mělo vadit všem.
Dobře, tak můžu bejt záporák, ale když jsem totální nekonzistentní amorální bezcharakterní looser, vulgární, co se sebou nechá zametat, to nejde.:(
Hele vždyť, že jsem tak sprostej, oni se tam posrávaj navzájem. Jak spolu mluvěj a přesto spolu spolupracujou, ponižujou se, nadávaj si a pak se zas povzbuzujou a plácaj po zádech. Drsně vejdou do hovoru a pak stáhnou vocas a udělaj přesně to, co se po nich chce. Pohůnci.
Fakt strašný debilové. I ta Maiklova rodina.
Hele satira prej, ale to nemění nic na tom, že to jsou fakt ubožáci. Mě to tak mrzí, protože bych to chtěl dohrát, protože vše ostatní je fakt fajn. A už mlátím prázdnou slámu a jen rozepisuju můj coment. Divím se, že to tolika lidem nevadí.
Já teda raději hraju za klaďasy, kteří zachraňujou galaxie, ale to nic nemění na tom, že ty postavy jsou fakt zmrdečci. To není ani jako, že věci nejsou černý a bílý....
Nepamatuju si , že v San Andreas bych měl s tím podobný problém a ani ve 4ce ne.
No nic, jdu to zkusit dorazit....
Měj se a přeju hodně času na hraní her bez výčitek.:) Všeho s mírou.
Byl jsem zvědavej, jestli to někdo cítí podobně mezi těma stovkama tady.
Já se držím s hrama o několik let zpět, ať nemusím mít tak nabušený HW a mužu si je kupovat na Humblebundle za dolar nebo naklikat na Epicu, ale teď mám compa, co utáhne všechno a ani jsem nevěděl, že Enhanced verze je z roku 2025 a fakt jsem čuměl, jak to krásně vypadá a jen třeba koukal na rezavý vrata od garáže, strukturu vozovky a když mi přeběhly pod nohama kočky, tak jsem si řekl wow, jdeme na to. Jo a ještě když pak začalo pršet....
Mise, zbraně všechno, prostředí paráda, ale ja to fakt nedávám kvůli těm dvoum kokotům. Už před lety mi byli nesympatický, jenom v trailerech a teď ve hře to skoro nejde vydržet. Přijde mi , že by to mělo vadit všem.
Dobře, tak můžu bejt záporák, ale když jsem totální nekonzistentní amorální bezcharakterní looser, vulgární, co se sebou nechá zametat, to nejde.:(
Hele vždyť, že jsem tak sprostej, oni se tam posrávaj navzájem. Jak spolu mluvěj a přesto spolu spolupracujou, ponižujou se, nadávaj si a pak se zas povzbuzujou a plácaj po zádech. Drsně vejdou do hovoru a pak stáhnou vocas a udělaj přesně to, co se po nich chce. Pohůnci.
Fakt strašný debilové. I ta Maiklova rodina.
Hele satira prej, ale to nemění nic na tom, že to jsou fakt ubožáci. Mě to tak mrzí, protože bych to chtěl dohrát, protože vše ostatní je fakt fajn. A už mlátím prázdnou slámu a jen rozepisuju můj coment. Divím se, že to tolika lidem nevadí.
Já teda raději hraju za klaďasy, kteří zachraňujou galaxie, ale to nic nemění na tom, že ty postavy jsou fakt zmrdečci. To není ani jako, že věci nejsou černý a bílý....
Nepamatuju si , že v San Andreas bych měl s tím podobný problém a ani ve 4ce ne.
No nic, jdu to zkusit dorazit....
Měj se a přeju hodně času na hraní her bez výčitek.:) Všeho s mírou.
@Gordon (11.01.2026 11:32): Now I know you're blind man, but you gotta see this
@Sasakr (11.01.2026 01:32): Je to tak. I SA bylo příběhově mnohem lepší hrou.
I know you are blind, but do you know im black?
Im blind, not dumb.
I know you are blind, but do you know im black?
Im blind, not dumb.
Já jsem sem nakonec taky neměl sílu nic napsat, ale je to fakt srágora. Když to člověk srovná s geniální čtyřkou, tak není jedna jediná věc, v který by to nebyl downgrade. Samoúčelnost, zoufalá snaha, aby to bylo hustý a cool a přišlo mi, že cílovka byl dvanáctiletý capart dost ošklivým akne. Zdejší hodnocení upřímně zcela nechápu. Za mě snad největší herní zklamání.
@bartas (komentář): Škoda, že jsi se víc nerozepsal, ale zdá se, že s tebou vcelku souhlasím. Pro mě je to taky zklamáním.
Zrovna jsem to podruhé rozehrál. Poprvé jsem to nedohrál, a myslel jsem, že to bylo tím, že jsem hru musel hrát na poloviční rozlišení, aby se to vůbec hýbalo. Ale teď Enhanced verze, na full s ray tracingem a na 2K na 120 fps. Ze začátku jsem byl nadšený, protože takhle detailní hru jsem asi ještě neviděl.
Ale... brzy tomu začne docházet dech, scénářem to není zrovna něco extrovního. Dialogy a ten jejich jednotvárný humor začnou brzy nudit. Pak se sice objeví Trevor a docela tomu přinese čerstvý vánek. Člověk pak ale čeká na něco wow, když se setká s Michaelem a ono nic, absolutně to vyšumí a dají místo toho nějakou vycpávkovou misi.
Pak začnou ty mise pro FIB, a přesně jsi to popsal, že ta motivace slepě plnit jejich mise nemá absolutně žádný smysl. Nehledě na to, že Franklin a hlavně Trevor bez nějakého vysvětlení ty mise s Michaelem dělají...
A těch vycpávkových misí, které nepřináší nic pro vývoj příběhu a postav, je tam opravdu hodně, mnoho z nich nedávají smysl, ani nejsou ani zábavné - teď jsem skoro půl hodiny naháněl nějaké mladé kluky ve dvou autech po celém Los Santos, co to sakra mělo být? Lidi nadávají na Ubisoftí hry, ale u nich hlavní mise aspoň posouvají příběh.
Dabing, detaily a kritika americké společnosti (zejména v kontextu toho co se tam teď děje) je sice fajn, ale stačí to? Vlastně moc nechápu ten humbuk kolem GTA VI. Hru asi ale tentokrát dohraju. Měl bych být ve druhé třetině, ale jestli se to nerozjede a v příběhu nestane něco opravdu zajímavého, tak těch 85+ %, co jsem ze začátku hře zamýšlel, neudělím.
Zrovna jsem to podruhé rozehrál. Poprvé jsem to nedohrál, a myslel jsem, že to bylo tím, že jsem hru musel hrát na poloviční rozlišení, aby se to vůbec hýbalo. Ale teď Enhanced verze, na full s ray tracingem a na 2K na 120 fps. Ze začátku jsem byl nadšený, protože takhle detailní hru jsem asi ještě neviděl.
Ale... brzy tomu začne docházet dech, scénářem to není zrovna něco extrovního. Dialogy a ten jejich jednotvárný humor začnou brzy nudit. Pak se sice objeví Trevor a docela tomu přinese čerstvý vánek. Člověk pak ale čeká na něco wow, když se setká s Michaelem a ono nic, absolutně to vyšumí a dají místo toho nějakou vycpávkovou misi.
Pak začnou ty mise pro FIB, a přesně jsi to popsal, že ta motivace slepě plnit jejich mise nemá absolutně žádný smysl. Nehledě na to, že Franklin a hlavně Trevor bez nějakého vysvětlení ty mise s Michaelem dělají...
A těch vycpávkových misí, které nepřináší nic pro vývoj příběhu a postav, je tam opravdu hodně, mnoho z nich nedávají smysl, ani nejsou ani zábavné - teď jsem skoro půl hodiny naháněl nějaké mladé kluky ve dvou autech po celém Los Santos, co to sakra mělo být? Lidi nadávají na Ubisoftí hry, ale u nich hlavní mise aspoň posouvají příběh.
Dabing, detaily a kritika americké společnosti (zejména v kontextu toho co se tam teď děje) je sice fajn, ale stačí to? Vlastně moc nechápu ten humbuk kolem GTA VI. Hru asi ale tentokrát dohraju. Měl bych být ve druhé třetině, ale jestli se to nerozjede a v příběhu nestane něco opravdu zajímavého, tak těch 85+ %, co jsem ze začátku hře zamýšlel, neudělím.
Houser po 20 letech zacal davat rozhovory, tady je nejlepsi ; nikdy s brachou nebyli ti opravdu dobry designeri v tradicnim slova smyslu jako DMA, ale neni normalni, aby tak podvratny nebo labuznicky veci typu GTA V a RDR2 mely takovy uspech; ve filmovem svete nemyslitelne
@Sasakr (27.08.2025 11:10): Neboj, já měl taky obavy z mého komentáře na Kingdome Come a nakonec jsem to v zdraví přežil :D
@Sasakr (27.08.2025 11:10): Směle do toho. Z těch 37 letitých komentářů stejně nemáš šanci mít nejvíc plusek, tak to zkus z opačného konce:)
Tak jsem včera viděl závěrečné titulky! Teď nevím, jestli potit komentář nebo ne... Zase vás nechci moc nasrat :-D
@Kwoky (15.08.2025 10:15): To je dobrý, to budu používat :)
Však jo, ať se každý vrtá v čem chce, pokud mu to vyhovuje a pokud mu ten výsledek za to stojí. Já to myslel spíš takt, že mám v tomhle smyslu výhodu, protože grafiku fakt moc neřeším... jsem i dnes schopný hrát Baldurs Gate 1 v původním rozlišení <3 :)
Však jo, ať se každý vrtá v čem chce, pokud mu to vyhovuje a pokud mu ten výsledek za to stojí. Já to myslel spíš takt, že mám v tomhle smyslu výhodu, protože grafiku fakt moc neřeším... jsem i dnes schopný hrát Baldurs Gate 1 v původním rozlišení <3 :)
opakem "I am too employed for this" je " I am too horny for this"
@John Mirra (15.08.2025 08:46): Na internetu jsem narazil na jeden výraz, který mě pobavil: "I am too employed for this." :)
Ale jsem rád, že se v tom někdo vrtá a baví ho to. Já se sem tam vrtám taky a je fajn, když jsou dostupné nějaké informace v případě problémů.
Ale jsem rád, že se v tom někdo vrtá a baví ho to. Já se sem tam vrtám taky a je fajn, když jsou dostupné nějaké informace v případě problémů.
@Sasakr (15.08.2025 00:08): Tyjo, jak tak čtu tvoje příspěvky, tak jsem docela rád, že grafiku ve hrách zas tak moc neřeším... :D
Aha, tak ona byla nová aktualizace hry. Od té doby hra nenávidí jakýkoliv overlay (takže krom SpecialK dokonce i Afterburner způsobí okamžitý pád). Ale přibyl FSR framegen. Nevím, jestli je to zastaralostí mý grafiky, ale abych místo 85 FPS nativ jel na 110 generovaných... no to je nesmysl, že. Nevím, jestli na novějších architekturách to má menší performance hit. Každopádně latence mi přišla celkem ok, což se o framegenu přes Lossless scaling říct nedalo.
Po pár týdnech hraní s SpecialK a jeho implementací HDR mi včera SpecialK přestalo fungovat. Ale! Začal mi vyskakovat normálně AutoHDR prompt a vypadá to funkční. Má někdo nainstalováno a může vyzkoušet?
A taky mi začala vyskakovat ERR_GFX_STATE po pár minutách hraní. Internet plný tisíců příspěvků se stejným problémem. A co příspěvek, to jiné údajné řešení. Meh.
A taky mi začala vyskakovat ERR_GFX_STATE po pár minutách hraní. Internet plný tisíců příspěvků se stejným problémem. A co příspěvek, to jiné údajné řešení. Meh.
@Korbitch (08.07.2025 14:24): Hra nemá HDR = furt se mi to sere? :-D
Jediný co se mi sralo byl buglej telefon v Legacy verzi. To padání jsem si způsobil sám, to jsem tu napsal.
Jediný co se mi sralo byl buglej telefon v Legacy verzi. To padání jsem si způsobil sám, to jsem tu napsal.
@Sasakr (08.07.2025 14:10): Ty vole, já to snad jen kvůli tobě zase nainstaluju :D Co máš za sestavu, že se ti to furt sere??
Zatímco Legacy verze podporovala Auto HDR, Enhanced ne. A furt to vypadalo tak vyblitě a nehezky. No vzpomněl jsem si na utilitku Force AutoHDR, aplikoval a hle. Ta hra neskutečně prokoukla! Jako reálně jsem se zastavoval a dostával do kochacího režimu, jak to vypadalo pěkně.
Nechápu, že se na to HDR na PC furt tak prdí.
Nechápu, že se na to HDR na PC furt tak prdí.
on si nedá pokoj
Funguje vám někomu v Enhanced verzi Optiscaler (případně můžete pls vyzkoušet)? Myslel jsem, jestli bych tomu nezkusil vnutit nějakej lepší upscaler, protože to vestavěný FSR 3 výkon víceméně snižuje a to FSR 1 prostě nevypadá kdovíjak. Ale hra se s Optiscalerem nezapne.
@Sasakr (04.07.2025 09:33): Ten k***t mě zajímá, to si žádá vysvětlení:)
Mňo, takže se musím omluvit jak hře, tak grafice. Nešlo to proto, bo jsem k***t. Každopádně kvůli zabugovanému telefonu budu teda frčet na Enhanced. Problém byl najít nějaké kompromisní nastavení detailů na té mé vráně. Bohužel 50-60 FPS tý hře ve first person hrozivě nesluší, chce to tak těch 75 aspoň. No a myslel jsem, že pomůžou upscalery. Jenže FSR3 je na Polarisu tak náročný, že bych musel být na Performance, aby to vůbec nějaký výkon přineslo. Takže nakonec jedu FSR1 Ultra Quality. Není to žádná sláva, ale holt když chci hrát novou hru s 8 let starou grafikou v 1440p, moc možností asi nemám :-D
Jinak přístav celkem přináší celkem Shenmue vibe :-D
Jinak přístav celkem přináší celkem Shenmue vibe :-D
Tak až si spravíš tu grafiku/paměť, tak se vrať na Vice City NGE :)
@Sasakr (30.06.2025 11:24): to mi připomíná, jak jsem zápasil s padáním Space Marine 2, kde všechno ostatní běželo, bylo to pamětí. :-D
@Chuck (30.06.2025 10:54): Já se asi budu muset hře omluvit. Ne za bug s telefonem, ale vše co následovalo bude pravděpodobně důsledek grafiky odcházející do křemíkového nebe. Nejdou mi ani některé další hry, padají mi taby ve Firefoxu, blbne UI ve Windows... Prověřím výměnou grafiky.
No u mě to dře primárně proto, že jako nástupce GTA IV je to jak blbej vtip v podstatě ve všech směrech. Takže objektivně to není tak hrozný, ale prostě při zasazení do kontextu je to jak GTA z Wishe.
No u mě to dře primárně proto, že jako nástupce GTA IV je to jak blbej vtip v podstatě ve všech směrech. Takže objektivně to není tak hrozný, ale prostě při zasazení do kontextu je to jak GTA z Wishe.
@Sasakr (28.06.2025 17:34): Měl jsem podobný problém a hra mi začala spolehlivě fungovat ve chvíli, kdy jsem si od nevlastního synátora půjčil jeho verzi z Epicu, kde se to spolehlivě spustilo i s tou češtinou, o kterou Ti teda teď nejde. Já mám ale jiný problém....pokaždé, když odehraji jednu misi, další si dám třeba za pár měsíců. :-) Zkrátka tomu dávám druhou šanci, ale dře to. :-)
@Ross (28.06.2025 12:49): Znovu říkám, nemám tam češtinu, nemám tam žádné módy. Opravu souborů jsem zkoušel několikrát.
@Sasakr (28.06.2025 11:20): Musel jsem smazat češtinu, zkontrolovat soubory hry přes Steam klienta a následně je opravit. Poté nainstalovat češtinu a upravit soubor "rpf.cache". Poté to už fungovalo opět hezky česky.
@Ross (28.06.2025 08:12): Nemám tam češtinu.
V čem spočíval ten boj? Že jsi to nakonec spustil?
Ještě přemýšlím, jestli bych nestáhnul nějakej warez repack. Ale tvl fakt kalich mé trpělivosti přetekl.
V čem spočíval ten boj? Že jsi to nakonec spustil?
Ještě přemýšlím, jestli bych nestáhnul nějakej warez repack. Ale tvl fakt kalich mé trpělivosti přetekl.
@Sasakr (28.06.2025 02:25): Máš tam češtinu? Ta hra nemá ráda češtinu a jsou s tím problémy, hlavně při aktualizacích, které neustále vycházejí. Ty sice mění online ale i tak se rozhodí verze hry a čeština najednou není podporována. Už jsem s tím taky několikrát bojoval.
Edit: právě jsem nainstaloval poslední aktualizaci a hra mě nepustí do Story módu.
Edit2: po boji s update hry, češtiny a úprav souborů hry to zase funguje jak má. Příběh v češtině funguje bez problémů.
Edit: právě jsem nainstaloval poslední aktualizaci a hra mě nepustí do Story módu.
Edit2: po boji s update hry, češtiny a úprav souborů hry to zase funguje jak má. Příběh v češtině funguje bez problémů.
Tak už mi nejde ani Legacy. Infinite loading při zapnutí story módu. That's all folks, good night.
Po celým dni jsem si chtěl na chvíli zahrát a není mi souzeno. Veškeré mé znalosti nabité za asi 20 let hraní na PC jsou vyčerpány, nevím co s tím a nevidím jiné východisko, než se na celou pětku vy**at.
Po celým dni jsem si chtěl na chvíli zahrát a není mi souzeno. Veškeré mé znalosti nabité za asi 20 let hraní na PC jsou vyčerpány, nevím co s tím a nevidím jiné východisko, než se na celou pětku vy**at.
Mimo absurdní nahrávací časy do onlinu jsem si žádného bugu nevšimnul. Oproti čtyřce úplný balzám.
Enhanced jsem nehrál a asi si ji nezahraju. Výhledově to řadím někam za dohrání Mass Effect Trilogy a Witchera s ray tracingem a u obojího to asi nějaký roky potrvá. Ale někdy mám takový záchvat si hodiny instalovat hry, abych je potom vyzkoušel na pár minut:)
Enhanced jsem nehrál a asi si ji nezahraju. Výhledově to řadím někam za dohrání Mass Effect Trilogy a Witchera s ray tracingem a u obojího to asi nějaký roky potrvá. Ale někdy mám takový záchvat si hodiny instalovat hry, abych je potom vyzkoušel na pár minut:)
Proč já. Proč kurva já!
Takže včera... odinstaluju Legacy, nainstaluju Enhanced. Tam zjistím, že pro přenos savů potřebuju i tu Legacy. Tak zpět instaluju ještě tu Legacy.
Dnes... spustím Enhanced, naimportuju savy, vše vypadá ok, začnu si hrát z grafikou, jestli FSR jo, ne atd. Po nějaký době, cca. 10 minut hra padá a s ní komplet restart PC. Super... Neměl jsem žádný overclock na grafice, který to zcela výjimečně někdy způsobuje.
No jo... ale po hodině a půl prcání s tím mohu prohlásit - hru jsem už znovu nespustil! Někdy nenaskočila vůbec, někdy jsem se dostal do menu, někdy se dokonce i načetl svět, ale pak vždy pád a roztodivné hlášky. Že nemám dost VRAM (lol), že nemám DX12 (lol wtf) atd. Aktualizoval jsem drivery, zkoušel jsem různé fixy, co jsem našel po netu, s některými jsem se dostal dál, ale prostě normálně hru spustit a hrát se mi nepovedlo.
Začínám skoro věřit, že se snad pokazila grafika. Ze srandy spustím tu Legacy verzi, kterou teda furt mám, protože jsem z ní tahal ty savy. Normálně šlape a ze srandy zkusím ten telefon a on co? Funguje. No není tohle na podělání?
Takže včera... odinstaluju Legacy, nainstaluju Enhanced. Tam zjistím, že pro přenos savů potřebuju i tu Legacy. Tak zpět instaluju ještě tu Legacy.
Dnes... spustím Enhanced, naimportuju savy, vše vypadá ok, začnu si hrát z grafikou, jestli FSR jo, ne atd. Po nějaký době, cca. 10 minut hra padá a s ní komplet restart PC. Super... Neměl jsem žádný overclock na grafice, který to zcela výjimečně někdy způsobuje.
No jo... ale po hodině a půl prcání s tím mohu prohlásit - hru jsem už znovu nespustil! Někdy nenaskočila vůbec, někdy jsem se dostal do menu, někdy se dokonce i načetl svět, ale pak vždy pád a roztodivné hlášky. Že nemám dost VRAM (lol), že nemám DX12 (lol wtf) atd. Aktualizoval jsem drivery, zkoušel jsem různé fixy, co jsem našel po netu, s některými jsem se dostal dál, ale prostě normálně hru spustit a hrát se mi nepovedlo.
Začínám skoro věřit, že se snad pokazila grafika. Ze srandy spustím tu Legacy verzi, kterou teda furt mám, protože jsem z ní tahal ty savy. Normálně šlape a ze srandy zkusím ten telefon a on co? Funguje. No není tohle na podělání?
@Sasakr (26.06.2025 23:41): Neměli čas opravovat hru, vyrábět skiny a další hovadiny do GTA online aby na tom vydělávali miliardy bylo moc náročné :-)
@Bursoft (27.06.2025 07:46): Dohrál jsem to třikrát na třech různých strojích a některé věci jsem měl zabugované vždy. Naštěstí nic gamebreaking z hlavních misí, ale třeba hunting questy jsem nemohl dohrát nikdy.
A brutální doskakování textur a objektů, to je taková GTA klasika že to se vsadím bude i v šestce - ale tak to už snad beru jako takové nostalgické pomrknutí po trojce, co byla stavěné na konzole s cca 5 kilobajty paměti a despavnovala všechno co nebylo v nejbližším okolí a v pohledu hráče. Ta ruleta s otáčením se na místě dokud se na silnici nenaspawnuje auto které by jste chtěli... :D
A brutální doskakování textur a objektů, to je taková GTA klasika že to se vsadím bude i v šestce - ale tak to už snad beru jako takové nostalgické pomrknutí po trojce, co byla stavěné na konzole s cca 5 kilobajty paměti a despavnovala všechno co nebylo v nejbližším okolí a v pohledu hráče. Ta ruleta s otáčením se na místě dokud se na silnici nenaspawnuje auto které by jste chtěli... :D
@Sasakr (27.06.2025 11:09): Na 360 je zázrak že to vůbec jelo :-D
@TombSpirit (27.06.2025 10:25): Myslíš třeba na 360, kde se to dělo taky? :-D https://www.reddit.com/r/GTA/comments/2z ... lem_phone_got_stuck/
@Sasakr (27.06.2025 09:30): Řešení je hrát na konzoli ;-)
@Ross (27.06.2025 04:09): Nejsem si jistý, jak konkrétně mi pomůže, že to ostatní dohráli, když mně (a dalším https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV ... revors_phone_glitch/) se to bugne.
Tak jsem to odinstaloval a holt zkusíme Enhanced, jestli tam to bude fungovat. Akorát jsem zase naivně doufal, že savy se nějak synchronizují automaticky, a ono prd. Takže musím zpátky nainstalovat Legacy, tam nějak uploadnout save a ten pak natáhnout do Enhanced :-D
A jestli ten bug bude i v Enhanced, tak jsem v řiti, páč řešení jsem na to nikde nenašel.
Tak jsem to odinstaloval a holt zkusíme Enhanced, jestli tam to bude fungovat. Akorát jsem zase naivně doufal, že savy se nějak synchronizují automaticky, a ono prd. Takže musím zpátky nainstalovat Legacy, tam nějak uploadnout save a ten pak natáhnout do Enhanced :-D
A jestli ten bug bude i v Enhanced, tak jsem v řiti, páč řešení jsem na to nikde nenašel.
Taky mi to přijde divný, dohrál jsem to tak 5x na minimálně 3 různých strojích a nikdy jsem žádnej bug nezažil.
@Sasakr (26.06.2025 23:41): zajímavé, že spousta hráčů na světě hru dohrála. Jen ty máš problémy :D
No, a jsem v řiti. Jelikož Trevorův telefon nefunguje, nedokážu se v přístavní misi dostat dál. Hraju 12 let starou, druhou nejprodávanější hru všech dob a mám v ní bug, díky kterému nemůžu pokračovat. To je prostě skvělý.
@H34D (18.06.2025 06:50): No to je ale štěstí. Ještě by někdo mohl dojít újmy!
To s tím telefonem je minimálně 4 roky, resp. 10 let staré.
https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV ... revors_phone_glitch/
https://www.reddit.com/r/GTA/comments/2z ... lem_phone_got_stuck/
To s tím telefonem je minimálně 4 roky, resp. 10 let staré.
https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV ... revors_phone_glitch/
https://www.reddit.com/r/GTA/comments/2z ... lem_phone_got_stuck/
@Sasakr (18.06.2025 00:02): Ještě štěstí, že ty tvoje nesmyslné štěky si přečte jen minimum lidí. :)
Mám k tomu tisíc výhrad a je to zatím bezpochyby jedno z největších herních zklamání vzhledem k očekávání... o tom potom... ale proč do psí díry 12 let po vydání jsou tam furt bugy? Trevorův telefon nefunkční. Vytáhnu ho, vlezu do zpráv nebo mailu, displej zhasne a šmitec. Nejde nic. Musím nahrát safe. Stejně tak někdy nejde ve FPS běhat, je potřeba přepnout na TPS. Tohle jsem fakt nečekal.
Takže jsem přešel na Legacy verzi, která má chtě nechtě nějak lepší obraz. A hlavně s nějakým optimized settings, co jsem našel na netu, to líta kolem 100 FPS i na tý mý herce. Nicméně kdybych se postavil na hlavu, nejdou mi rozchodit módy. Chtěl jsem se zbavit tý odporný chromatický aberace a rozmazání, ale prostě nejsem schopen to udělat. Hra to má stále. Ale už sem s tím ztrávil tolik času, že se na to vykašlu a prostě si zahranu Vanillu.
Vzdal jsem hraní Vice City NGE, protože to prostě nejede dobře. Jsou tam záseky a nepovedlo se mi je eliminovat. Tak jsem se přeci jen vrátil k původnímu plánu a poprvé v životě nainstaloval GTA 5. Risknul jsem Enhanced verzi, protože Youtube tvrdil, že to RX580 zvládne. A první dojem tedy opravdu dost špatný. Opět to samé co ve čtyřce, animace v cutscénách se sekají (FPS jsou vysoká, je to problém v animacích) a vypadá to šíleně. Po rychlém googlení vidím, že to se týkalo i Legacy verze, řešení není. V rychlosti jsem proběhl začátek, abych se dostal do města. Na ovladači mi přišly podivně nastavený páčky, což asi půjde nějak nastavit, ale není to dobrý začátek. Ovládání auta totálně o ničem. A to nejhorší, vypadá to fakt blbě. Mluvím o obrazové kvalitě. Native 1440p s TAA vypadá hnusně, FXAA vypadá hnusně, FSR3 dokonce i na Performance jsem naopak čekal hnusnější, ale furt je to cca. jako ten native TAA. Prostě se mi nepovedlo to nastavit, aby se mi na to hezky koukalo. Asi zkusím teda i Legacy verzi, jestli ta obrazová kvalita nebude lepší.
prostredim V obstoji do dneska, ale i v RDR2 jsou to porad ty smrskly panacove, takze furt vis, ze koukas na adventuru, teprve VI by moh byt pravej imerz film v post CB77 ere
@Paul (16.05.2025 01:59): já si dávám replay zrovna odedneška. Rovnou tu Enhanced verzi, ale bez módů. I tak je to krása na pohled.
Vyšel novej naturalvision pro enhanced verzi V, letmo jsem to zkusil a musím uznat, že na 13 starou hru to furt vypadá k světu. Naposledy hráno přesně před deseti lety, v dubnu 2015...možná dám před šestkou replay.
https://i.ibb.co/3YPb9PZn/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-31-17-23.jpg
https://i.ibb.co/cMDcVtS/Grand-Theft-Aut ... 5-16-01-32-23-07.jpg
https://i.ibb.co/hFBfhXFd/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-25-18-21.jpg
https://i.ibb.co/sdH6xB7X/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-19-54-09.jpg
https://i.ibb.co/zHF8vmkS/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-44-17-20.jpg
https://i.ibb.co/GvSRPkjg/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-41-08-96.jpg
https://i.ibb.co/kVbq98nZ/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-38-54-64.jpg
https://i.ibb.co/Jwdh8F3h/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-36-00-55.jpg
https://i.ibb.co/ccPwJT5w/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-27-58-66.jpg
https://i.ibb.co/YCSCLMF/Grand-Theft-Aut ... 5-16-01-48-13-65.jpg
https://i.ibb.co/3YPb9PZn/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-31-17-23.jpg
https://i.ibb.co/cMDcVtS/Grand-Theft-Aut ... 5-16-01-32-23-07.jpg
https://i.ibb.co/hFBfhXFd/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-25-18-21.jpg
https://i.ibb.co/sdH6xB7X/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-19-54-09.jpg
https://i.ibb.co/zHF8vmkS/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-44-17-20.jpg
https://i.ibb.co/GvSRPkjg/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-41-08-96.jpg
https://i.ibb.co/kVbq98nZ/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-38-54-64.jpg
https://i.ibb.co/Jwdh8F3h/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-36-00-55.jpg
https://i.ibb.co/ccPwJT5w/Grand-Theft-Au ... 5-16-01-27-58-66.jpg
https://i.ibb.co/YCSCLMF/Grand-Theft-Aut ... 5-16-01-48-13-65.jpg
@Garret (12.05.2025 12:35): No, minimálně ty auta jsou mnohem poživatelnější v SA. :)
@DEU (12.05.2025 11:38): parodie společnosti, arkáda. vítej ve světe GTA. tak to vždycky bylo a i nadále bude...
Vyzkoušel jsem asi 40 minut hraní. Grafika nádherná, ale fyzika je naprosto příšerná. Auta plavou jak čluny někde na vodě a kolizní model neexistuje. Šílenější arkádu z toho udělat vážně nemohli. A o případném trapném, generickém příběhu plném typických amerických klišé ani nemluvě.
@Garret (12.05.2025 09:46): No sice mám Sko, ale GTA6 si určitě nechám až na něco výkonnějšího :-) Za RDR2 může Rockstar, protože nevydal update, takže na Series S běží One S verze (a na SX pak One X). Každopádně zatím to vypadá, že je (bude) pořád výkonnější než nový Switch (GTA6 tam asi nebude, jsem zvědavý jestli se podaří rozjet nový Doom na 60 fps).
@TombSpirit (11.05.2025 13:29): ah, eSkař enters the chat :-) nic proti Sku, chvilku jsem ho měl půjčený a myslím, že je to dobrá konzole, ale u náročnějších her to bylo tak tak. třeba RDR2 (2018) vypadá hodně rozpatlaně, min. na velkých TV
@Garret (11.05.2025 12:16): O dost líp než na PC :-P (aspoň dočasně)
@Garret (11.05.2025 12:16): Klasika. 800x480 upscale na 1440p.
@Bursoft (06.05.2025 21:00): mě by hlavně zajímalo, jak to pojede na S-ku :-)