Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@John Mirra (20.03.2023 19:57): ano, je to deadlock, ale já to odlišuju. I v komentáři píšu, že mi vlastně nevadí smrt nebo konec, pokud se to člověk hned dozví. Tohle je o 2 obrazovky dál, za mě je to ok, je to v té toleranci "do pěti minut", o které píšu. Samozřejmě může být někdo, kdo prostě odmítá smrt a neúspěch v adventuře obecně. Takhle to nemám. Já to mám dokonce i rád. Často je to kritizované i v Poslu smrti, že se může umřít. Vůbec mi to nevadí. Naopak je to trochu větší vzrůšo a musím trochu přemýšlet, co dělám. A nevím, proč bych měl být v pohodě, když v FPS ukládám každej pět sekund a v adventuře by mě mělo strašně vadit ukládat jednou za pět minut. To bych byl pokrytec.
Mně vadí čistě to, když je to sviňárna táhnoucí se přes celou hru, což by byla ta růže.

Barvy v amuletu mě taky napadly, než jsem jel systematicky. Teď jen nevím, jeslti myslíš ty kouzlící čtyři barvičky nebo ten šutr s duhou. Barvičky na kouzla jsou tuším jiný. A ten šutr, tam v té duze je jich zase moc (btw. ten kámen je úplně na hovno, že?), jsou tam navíc trošku jiný barvičky, ale nějak jsem to dal za sebou, něco se muselo vynechat...a nebylo to ono.
Ještě mě napadlo, jestli ta melodie není třeba nějaká zásadní melodie ze soundtracku. Nemám ten soundtrack naposlouchaný, ale pokud by to tak bylo, tak je to úplně skvělý a veškerá moje kritika by byla v čudu :-). Ono je totiž trošku zvláštní, že jsou tam 4 zvonečky, melodie klesá z našeho pohledu zleva doprava, takže je to opačně, než třeba na klavíru. A vlevo je to jako 5. stupeň, pak je 3., 2. a 1. a je divný, že to začíná tím pátým stupněm a ne čtvrtým. Čili je to jakoby G E D C, jestli si to dobře pamatuju. Takže to mě vede k tomu, že měli za cíl udělat konkrétní melodii nějakou, a nešlo o to, že je to random. Těžko říct.
každopádně je to 24 možností, takže rychlejší je zkoušet jednu po druhé, než dumat nad tím, jak to mysleli :-)
@Dan9K (18.03.2023 15:34): Růže nebo orchidej, stejně tě může čekat "deadlock", když si předtím hru neuložíš :) Zrovna jsem to dohrál a teda musím říct, že ani na ty zvonky žádná nápověda není. Myslel jsem, jestli to třeba není nějak spojeno s barvami v amuletu, ale to taky není ono.
@veselykralicek (18.03.2023 08:18): mám tu výhodu, že ten den hraju ještě svůj vlastní koncert za Brnem, tak to mám po cestě. Budu mít ten den narozky, tak je budu mít akční no :-)




@John Mirra (18.03.2023 09:25): jo, nostalgie je zrádná. Jako i já ji trochu měl, a to jsem to nehrál. Protože například ten záběr na dědu z intra je ikonický.
btw. ta růže je mýtus, na hrob lze použít i orchidej, která roste jen o dvě obrazovky dřív, tam na pláži . Mně stačilo naloadovat jen pozici před cestou k hradu a bylo. Ale je možný, že je to nějakej patch, že to původně nešlo.Růže je vlastně úžasná věc, že autoři umožnili použít i tu, pokud to nějaký magor tahá celou hru :-)
@Dan9K (komentář): Zrovna teď to hraju znova a naprosto s tebou souhlasím, jenomže u mě velkou roli hraje faktor nostalgie, takže mi všechny ty (oprávněné) výtky zas tolik nevadí :)

Ale ano, kdybych to měl hrát dnes poprvé, tak jsem taky na několika místech pořádně rozčílený (míchání lektvarů, velké bludiště - jeskyně, růže). Jenom myslím, že co se té melodie týče, tak ti hra nějakou nápovědu dá. Zrovna jsem dorazil do finálního hradu, tak pak dám vědět :)
@jvempire: nechci být grammar nazi, ale oprav si hrubku ve svém komentáři ;)
...ale první díl je považován za nejlepší, čemuž se po aktuálním dohrání nedivým.

- správně má být nedivím
@jvempire (26.06.2021 00:53): Pro mě mají další díly sestupnou tendenci, tak jako u Lands of Lore. Westwood Studios si tehdy vybudoval fantastickou pozici, ale ta firma uměla skvěle hlavně první díly svých her. Na druhou stranu, Westwoodi jsou moje veliká srdcovka i v současné době. Dneska jsem při práci poslouchal Dune II Adlib OST... :)
@jvempire (26.06.2021 00:25): Každopádně dabing byl vzácností, málokdo měl tehdy CD verzi a opravdu rozšířená byla ta zpirátěna přeložená verze. K té dabované jsem se dostal až s GOG. Pro mě je pořád jednička Kyrandie jednička, ty další díly už mi přišly moc ujetý...
V době 90. let kolovala v Čechách na disketách bezdabingová verze s českými titulky. Některé hlášky zlidověly, třeba můj otec své noční útoky na ledničku komentuje "Malá svačinka neuškodí" což je hláška když Brandon jedl otrávené jablko ze stromu a potom padl mrtvý k zemi :)
@Red (17.03.2018 22:09): V této hře šlo ale přeci sebrat více věcí (např kamenů), které k ničemu nebyli. A to už jsem zažila i u jiných adventur, kde byly některé předměty v inventáři naprosto k ničemu. Proto jsem to nějak neřešila.

PS: S takovým ohryzkem se dá ale také vymyslet spousta věcí (abys věděl, ten první jsem sebou tahala docela dlouhou dobu, co kdyby náhodou.. :D)
Popravdě nepochopím lidi kterým přijde dělání ohryzků z jablek jako dobrý nápad, Ale je vás hodně :)

Každopádně obtížností je takový třetí díl úplně někde jinde, tam by si poctivý hráč opravdu nějaký ceremoniál a předávání cen zasloužil:)
@90210 (17.03.2018 20:47): mám to uložené někde v jeskyni - jen nevím v jaké tam jsem tam fázi...no teď si od toho dám asi chvilku pauzu.

Je nedomyšlené, že můžeš přijít o úkolový předmět a že tě hra pustí dál, když nemáš vše potřebné...plus ten miniaturní inventář je taky úplně naprd.

Je druhý díl v tomto lepší nebo je to podobné? (každopádně teď už jsem se u pár věcí poučila takže už budu opatrnější :)
Tak teď jsem se solidně nas.... skončila jsem v hradě bez kalichu, bez modrýho kamene a se sežranýma oběma jablkama...nenávidím tuhle hru!!

Na tuhle píseň a červená svítící očíčka nikdy nezapomenu odkaz

Hru jsem hrál, když mi bylo asi 12. Tenkrát žádné návody, mapy ani nic podobného nebylo. Když si vzpomenu, jak jsem konečně po několika dnech zkoušení všechno na všechno konečně přišel na to, jak se dostat z ostrova...
Tak z nostalgie jsem to chtěl potřetí pokořit, ale zasekl jsem se u poháru. Hra v dosboxu se úplně zasekne když bych se měl dostat do obrazovky s ním. Předtím jsem tam určitě byl (ale neměl jsem tu schopnost), teď mi hra prostě před příchodem do tý lokace zamrzne. Tak se ptám ale i varuju.
@TeriiTerii (01.11.2014 23:46): Že by byla ke hře přiložená oficiální mapa, o tom nic nevím a nenašel jsem o tom nikde zmínku. Neoficiální mapy od hráčů jsem používat nechtěl, protože to je už trochu cheatování. Je to kouzelné, ale když se to pak zvrhne ve zkoušení všeho na všechno, tak mě to neba.
@ugraugra (komentář): Kdybys četl můj komentář, doporučuji stáhnout mapku jeskyní, nemusel ses s tím tak trápit-u té hry totiž je mapka jeskyně přiložená ;-)) A hint tady v této hře opravdu nenajdeš. Není snad kouzelné na vše přijít sám? :-D Upřímně, já se s tím tehdá něco natrápila.. Ale pak když se princ po lektvaru zmenšil nebo proměnil v Pegase-krása :-))
Sakra nějak jsem nepochopil, jak mám zjistit co hodit do kotlíku na výrobu lektvarů. Je na to někde nějaký hint? V manuálu jsem nic nenašel. Neříkejte mi, že to musím zkoušet random.
Mam pocit, ze ta jablka spadnou znovu, pokud clovek sezere obe. Ten pad je ale random, muzou klidne slitnout nekde v lokaci u zacatku hry.
Pěkný komentář. Já teda vzpomínám na tuhle hru i jako první hru co jsem hrál s češtinou. Ta čeština nebyla navíc špatná pokud si dobře vzpomínám. Ta scéna Malcolma žonglujícího s noži byla u mě asi nejsilnější...ještě jsem brečel u hrobů.
@Red (29.07.2013 15:15): No jo, jenomže dopředu nevíš, jestli budeš potřebovat jablko nebo ohryzek. Řekněme, že u problému jablko - ohryzek je ještě řešení jednoduché (holt ohryzek "vyrobím", až to bude potřeba). Horší je to v momentě, kdy se člověk dostane na místo, kde se nehne dál, protože na nějakém jiném místě, kde ještě nebyl, měl něco sebrat. A navíc neví, jestli se jedná o "dead-end" nebo ho jen nenapadá správné řešení. Nedělám z toho Maupiti Island, ale bezzákysová hra to rozhodně není.
Já hrál a dohrál vždycky bez návodu. Prostě kdo nehraje hala bala "jé ziskal jsem jabko, tak ho sním a jdu v pohodě dál" tak nemůže udělat chybu.
@Karasman (29.07.2013 14:30): Stačí přijít do závěrečného hradu bez klíče, poháru a květiny - celou dobu jsem si myslel, že to musí být nutně růže, nicméně podle gamefaqs stačí libovolná květina. To je nakonec asi jediný, z ostatních by mělo jít vybruslit, posuzuje se to ale těžko, protože spousta předmětů se objevuje opakovaně na náhodných místech a některé problémy lze řešit různým způsobem.
@Riotekk (29.07.2013 14:08): Kyrandia je krásná adventura s pohádkovou atmosférou. Musíš si ale uvědomit že většina hodnotících ji hrála někde v 90.letech kdy téměř neexistovala konkurence a když existovala tak k ní neexistoval český překlad. Hru jsem hrál nedávno a zase mě neskutečně bavila, bylo to však učitě zčásti i nostalgií.
@Karasman (29.07.2013 14:30): Jabkla jsou myslím ve hře jenom dvě, je možné, že se někde kdyžtak objeví, ale to nevím jistě.
Ale myslím, že natuty jde hra pokazit ve chvíli, kdy doletíš k závěrečnému zámku bez růže, kterou bys položil matce na hrob. Pak nemůžeš projít branou a zpátky taky nemůžeš...
@Phoenix (29.07.2013 14:12): Kde jde nevratně pokazit hru? Myslel jsem, že to je třeba tím, že sežereš jablko a máš ohryzek, ale četl jsem, že v tomhle případě lze sehnat jablko i jinde, ale ověřené to nemám.
@Phoenix (29.07.2013 14:12): Ono, obtížnost je předně založena na špatném designu - podpořeném backtrackingem a dead endy jak zmiňuješ. To dokáže zkazit i jinak stále audiovizuálně velmi zdařilou adventuru.

Dobře je to ukázáno u této videorecenze.
@Riotekk (29.07.2013 14:08): Na adventuru je IMHO trochu těžší (některé předměty se objevují na více než jednom místě, je možné nevratně pokazit hru atd.). Kyrandia je výborná, ale pokud chceš začít s adventurami, začal bych nějakou jednodušší. Nicméně sám nejsem na adventury žádný odborník, na to jsou tady povolanější.
@hellhouse99 (25.08.2012 21:44): O té nápovědě k drahokamům jsem věděl (docela často jsem koukal do návodu), ale ani tak mi to moc nepomohlo. Dál jsem neměl rád věci typu: dones mi kytku, udělám z ní stříbrnou kytku, tu pak dej na oltář a dostaneš amulet nebo naházej všechno do díry, vyroste ti kytka která ti dá novou schopnost do amuletu nebo musíš použít amulet aby ses dostal přes tu stěnu v hradu na konci a ty postavy mi byly většinou vyloženě nesympatický - buď byly vyloženě otravný - Darm nebo ten dědek v "parku" nebo se sice jakoby snažily pomoct, ale jednak mi nebylo jasný, o co se vlastně snažím v krátkodobějším horizontu a navíc abych to neměl tak lehký (já vím, že za to mohl Malcolm), tak jak Brynn, tak Zanthia zmizely. Taky mi vadilo, že i když by se na některých místech dal pro postup dál použít amulet, hra s tím nepočítala - např. v hradu se nedá použít neviditelnost, abych mohl projít kolem Hermana (nebo jak se jmenoval).
Aha, o tom jsem ani nevěděl, resp. jsem ho ani nenašel (což při náhodné generaci není asi tak neobvyklé).
@Isair (25.08.2012 23:22): taky jsem si to myslel, do předevčíra, ale ve hře jsou minimálně dvě jablka. To první je hned na začátku. Já ho také snědl a ohryzek jsem házel do kotlíku u Zanthie. Další jablko najdeš při putování po lese. Ale myslím, že se generuje náhodně.
Pokud jablko sníš (použití na postavu), v závěru jej již nebudeš moci použít a tudíž můžeš začít Kyrandii od znova... šibalská featura:).
@Isair (25.08.2012 23:11): Já bludiště taky nemám zrovna v lásce, ale předevčírem, když jsem si ho maloval na papír, mě ti to nějak chytlo :) Jinak jsem nepochopil sežrání jablka před koncem? Jinak postav tam zas tak moc není a je fakt, že s některými si ani moc nepopovídáš, ale při prvním hraní mě návštěva Dharma a jeho spolubydlícího Brandywina hodně pobavila
V Kyrandii jsou některé části opravdu děs (jeskynní bludiště, sbírání drahokamů etc.), některé prvky vyloženě otravné (sežrání jablka před koncem, omezený inventář), když se přes ně jakž takž přenesete (což je problém, neboť hra je to krátká a bludiště tudíž zabírá její velkou část), jedná se o celkem fajn pohádku s nijak zvlášť překvapivým příběhem či zajímavými postavami (s výjimkou hlavního záporáka:)) v pěkném audiovizuálním zpracování.
já - co se týče hraní - adventury vůbec nemusím ( jedině s použitím návodu ).
- raději se podívám na hraní někoho jiného - Kyrandii jsem zkouknul komplet s českými titulky:
tady playlist
@TombSpirit (25.08.2012 21:36): Ano z prvního hraní se to tak jevilo i mě. Ale už z druhého si člověk všímá detailů nápovědy od postav. Tak si říkám dnes, že jsem si toho už dříve nevšim/zapomněl. Drahokamy se náhodně do mísy neskládají. Darm na konci ropzhovoru napovídá, že musí Branson :) najít své rodné kameny a že jako první patří léto.A to je jen jediný kámen (oranžový). Pak už prostě podzim zima...A třeba i na lavičce sedící Nolby radí Brandonovi "abys sklidil, musíš sít" Nepříjemný zvyk záhadně zmizet? Myslíš postavy? To se mi nestalo.
hellhouse99: Komentář hezký, ale 100 % je moc. Nedávno jsem hrál Kyrandii 1 znovu a vadily mi jednak postavy (je jich málo, moc si s nimi člověk nepopovídá, mají nepříjemný zvyk záhadně mizet) a hlavně hádanky - často jsem vůbec netušil co dělat a běhat po lese a hledat náhodně se objevující drahokamy a pak je náhodně skládat do misky (nebo jsem něco přehlédl?) mě moc nebavilo.
Jo tehda kdy jsem to hrál nebyly návody na každém kroku. Dosud mám někde schovanou vlastnoručně vytvořenou mapu jeskyň. Jinak pokud se ti líbí adventury tohoto typu tak kromě pokračování můžeš zkusit třeba Kings quest nebo polorpg Quest for Glory.
takhle nějak si přdstavuju dobrou adventuru škoda že jich takových není víc. Mě rozhodně bavila sice je to těžký hrál sem to půl roku :D nž sem přišel na to jak to dohrát, ale vydržel sem :D ;)
To je panečku hra. Vrátil jsem se k ní asi po 8 letech a konečně jsem ji dohrál. (bez návodu je to docela fuška) :)
Drolin & Tombspirit: Ono je ten rebríček možno tak trochu daný aj tým, že sem príde človek ,čo sa dosť zaujíma o hry aj mimo samotného hrania.
Terii: QFG též doporučuji. Ale určitě je dobré zahrát si postupně všechny díly (nebo alespoň ty čtyři Dosové), všechny jsou kvalitní a krom toho můžeš importovat postavu do těch dalších, navíc se jedná mezi těmi klasickými point and click adventurami o víceméně originálnější počin. Pokud se ti líbila Kyrandia, z QfG budeš rozhodně nadšena. Navíc je přeci jen trochu více user-friendly, než místy nedomyšlená Kyrandia.
TombSpirit: Jj, a proto je DH tak kvalitní, když tu člověk vidí na vrcholu QFG nebo UFO, a ne jen ty nejnovější kousky.

Tulareanus: Drtivá většina se ale nedostane za hranice Německa (naštěstí). Ale kousky jako Simon IV jsou vážně jiná liga :).
Se divim, ze tady neni nejakej zastance lobotomickych rubacek a strilecek, kterej by chodil do diskuzi u adventur nebo RPGcek a peroval nas, jaky ze to hrajem desive nudny textovky. Vylizanec typu Bilek/Tucek/Zvelebil blahe pameti...

Jinak u Kyrandii jednoznacne doporucuju 3.dil, je nejlepsi. Asi budu muset napsat komentar...
Pravidelne ale vychádzajú aj rôzne nemecké alebo budgetové adventury, ktoré tiež nie sú práve "náročnejšie". Samozrejme vychádza FPS viac, ale ten žáner je aj o čomsi inom. :)
Asi většina lidí, co sem chodí, tak preferuje trochu náročnější záležitosti, stačí se podívat do žebříčku...
Naprosté minimum je trochu náročnějších... (což ale vyvažuje, že jich do roka vyjde největší množství z žánrů).
Fingon: :-D Díky :-) Já prostě ráda, když je vidět dobře odvedená práce. Když se někdo tou hrou zabývá a není to odfláknuté.. Mám ráda hry s nějakým příběhem a né bezduché střílečky.. :-)
Fingon: :-D Díky :-) Já prostě ráda, když je vidět dobře odvedená práce. Když se někdo tou hrou zabývá a není to odfláknuté.. Mám ráda hry s nějakým příběhem a né bezduché střílečky.. :-)
TeriiTerii: Děvče, Ty mě inspiruješ:) Nejdřív Fable, teď Legend of Kyrandia... adventury jsou IMHO tím nejpomaleji stárnoucím žánrem (zvláště ty kvalitní zahraniční), ale stejně jsem se k nim dostal až hodně pozdě - a další poklady na mě čekají:) Třeba The Last Express ještě...
Já dvojku hooodně dlouho neměl jak sehnat. Přeci jen, tehdy okolo roku 1998-99 neby internet až tak rozsáhlý. Ale když jsem se k ní dostal byla to ruská verze.... později jsem sehnal i anglickou ale bohužel s angličtinou na tom nejsem zas tak skvěle. Ale zkoušel jsem třetí díl Malcolms Revenge a tam se mi ta volba grafického kabátku zdá dost nešťastná, moc se mi nelíbila.
Přesně tak. Nezapomeň i na pokračování (hrál jsem zatím dvojku a i když kvalit jedničky asi nedosahuje, i tak je fajn).
Krásná barvitá adventura s výtečným příběhem, zvraty, vtipem. Rád na ni vzpomínám. Už se několik měsíců chystám k znovurozehrání a poté k následnému komentáři.
To netvrdim, ale je to napsano zavadejicim zpusobem, protoze instrukce nebyly urceny ani zanechany pro nej. Ale jak rikam, je to detail.
THX - he? list co mu zanechal, privedie ho nakoniec k stastnemu koncu? Privedie. Nevidim problem. To, ci uz ho rozlusti Brynn alebo on sam, sa dozvie hrac az to zacne hrat... Nemusi byt kazdy popis zaciatkom navodu ;))
Jen takova hnidopisska poznamka vuci popisu. Kallak Brandonovi zadne instrukce nezanechal. Dopis byl urcen pro Brynn. Brandon ji ho pouze donesl, protoze sam nebyl schopen ho precist. Upravil bych to sam, ale neumim slovensky, tak kdyby byl nekdo schopny tak hodny...:D