@pajmič (27.01.2026 02:12): Chápu, že je to subjektivní, ale mně se na RE5 hrozně nelíbí ta omezená barevná paleta. Jakýsi sépiový filtr na všem. Technologicky je ta hra asi dost dobře udělaná, ale tento tvůrčí záměr mi pohled na ni kazil.
Diskuze
@Peach (komentář): Opravdu si přesvědčna o tom, že RE5 neměla hezkou grafiku? Máš pravdu, neměla. Měla ji super! Vždyt jenom modely postav, ty nevídané detaily jako lesknoucí se pot na jejich kůži! i dnes to vypadá pěkně. Sorry holka, ale měla by si navštívit očaře :D
tak zas to tak spatne neni, dohrane za vsechny krome te Ady nebo jak se jmenuje, pribeh a jeho gradace a to jak se to prolina pres kazdou odehranou postavu je dobre udelane a konec za Vojaka dojal coz sem ani necekal a dlouho u hry me citove nic nepoznamenalo, jako prave vztah tech dvou vojaku a jeho zavrseni..... i presto ze sem musel snaset po celou dobu falesny a ucelovy americky patriotismus/army propagadnu
co me vadi tak neustale zmeny FOV kamery behem hrani, jednou je posava dal odeme jindy bliz a kdyz je to bliz tak me nepomuze ani FOV na max jak ve hre tak pres Flawless widescreen utilitu- musim vzdy kdyz se hra rozhodne snizit FOV dat monitor dal odeme abych vnimal souboje jako celek a nedochazelo k dezorientaci. NEchapu proc neni ten FOV aspon fixni co se tyce promenlivosti v zavislosti na prostredi.
co me vadi tak neustale zmeny FOV kamery behem hrani, jednou je posava dal odeme jindy bliz a kdyz je to bliz tak me nepomuze ani FOV na max jak ve hre tak pres Flawless widescreen utilitu- musim vzdy kdyz se hra rozhodne snizit FOV dat monitor dal odeme abych vnimal souboje jako celek a nedochazelo k dezorientaci. NEchapu proc neni ten FOV aspon fixni co se tyce promenlivosti v zavislosti na prostredi.
tak ted hraju za Leona a je to o dost lepsi, hlavne ten zacatek byl stary dobry RE, ja to totiz zacal hrat za toho syna zaporaka z pateho dilu.
zeptam se ma smysl to dohravat nebo je to porad to stejne, trapne akcni ceckove sceny jak z tupeho americkeho filmu, nebo se to aspon vrati do toho uvodu, i kdyz to taky nestalo za moc?
tak celkem propadak, to nema nic moc s RE spolecne. Pasaze jako jizda s motorkou, atd... to si delaji autori prdel? toto fakt neee
tak uz sem na to dosel, je treba projit tu uvodni pasaz za Leona a po te co si vyberes jednu z postav se hra ulozi a po navratu do menu uz tam to menu je, je tam v nastaveni kamery moznost zvyseni FOV jak u kamery tak u mireni
Ale co me vadi je akcelerace mysi nebo mouse smoothness, ale to nikde vypnout nejde a ani na netu sem nic nenasel, skoda, v 5. dile to nebylo a celkove ve vsem me prijde zatim 5. dil lepsi. paradoxne aji v grafice a hlavne detailech postav a texturach, toto me prijde uz moc konzoloidni. Ovladani je uplne spatne udelane a nejde to ani zmenit v nastaveni
Ale co me vadi je akcelerace mysi nebo mouse smoothness, ale to nikde vypnout nejde a ani na netu sem nic nenasel, skoda, v 5. dile to nebylo a celkove ve vsem me prijde zatim 5. dil lepsi. paradoxne aji v grafice a hlavne detailech postav a texturach, toto me prijde uz moc konzoloidni. Ovladani je uplne spatne udelane a nejde to ani zmenit v nastaveni
@Sasakr (10.01.2023 17:57): ale to by melo byt pristupne v menu jeste pred spustenim hry, jenze ja tam zadne menu nemam
https://steamcommunity.com/app/221040/discussions/0/828934423954241410/
https://steamcommunity.com/app/221040/discussions/0/864971765857258981/
https://steamcommunity.com/app/221040/discussions/0/828934423954241410/
https://steamcommunity.com/app/221040/discussions/0/864971765857258981/
nevite jak se po spusteni hry dostat do nastaveni FOV Kamery? Me to automaticky po 'press any key' hodi do nastaveni grafiky, pak nastaveni brightness a pak se spusti hra, ale ve hre nastavit FOV nejde a pred spustenim hry neni zadne menu kde bych si mohl nastavit neco jineho nez grafiku, dokonce ani nemam nikde moznost pro ukonceni hry.
@B.L.B.. (30.06.2021 15:22): Aha dík, v tom prologu jsem mohl mít taky brokovnici. No uvidíme :) zas tak lehké to není, jak tu někdo psal.
@FildasCZ (30.06.2021 00:10): Pokud si to pamatuju správně, Leon může střílet z dvou pistolí najednou a Helena má brokovnici. To je tak všechno. ;)
Pokud hraju za Leona místo Helen změní se nějak děj či dialogy ? Zatím mi to příjde takové strohé :) tenhle díl.
Tak, dokončeno. Je to v podstatě nádherný test trpělivosti hráče a jsem přesvědčený, že nyní jsem už dosáhl zenu.
Komentář bude, ale teď co nejdřív na Resident Evil 7: Biohazard, jehož kvalita se mi ještě víc potvrdila dokončením tohohle...díla, asi.
Komentář bude, ale teď co nejdřív na Resident Evil 7: Biohazard, jehož kvalita se mi ještě víc potvrdila dokončením tohohle...díla, asi.
@Flowerpot (20.01.2020 13:16): No to se nejspíš dočkáš, ono to má přímo konkrétní momenty, které jsou jako údery do hlavy. Ono to je taky hodně v kontrastu s dokonalou 4, docela dobrou 5 a skvělou 7 a božím remakem 2.
@Shoggot (20.01.2020 00:57): Hele, jak po oku sledujem zmeny tvojho hodnotenia, aj keď som netknutý Resident Evil sériou, vyslovene požadujem komentár v štýle "Ako šiel čas", kde budeš stopovať dejiny svojho hodnotenia a podrobne rozpisovať, čo pôsobilo ďalší a ďalší pád o desiatky percent.
@Shoggot (20.01.2020 00:57): V rámci celé série je to jeden z mnoha edgelord kreténů, ale je snesitelný tím způsobem, že je to nudný kretén, ergo mi nijak závratně nevadí, ale hrát za něj mi taky blaho nepřínáší.
Prima, věz, že si těch zimních radovánek bohužel moc neužiješ.
Prima, věz, že si těch zimních radovánek bohužel moc neužiješ.
@pajmič (20.01.2020 00:18): Takřka každá jeho věta zápasí o nejvíc edgelord repliku ve hře, chudák Sherry, že to musí trpět.
Druhá kapitola jeho kampaně mi ale špatná nepřišla, on ten mráz a sníh jsou celkem moje oblíbené prostředí.
Druhá kapitola jeho kampaně mi ale špatná nepřišla, on ten mráz a sníh jsou celkem moje oblíbené prostředí.
@Shoggot (19.01.2020 23:43): Jeho charakter snesitelný je, škoda, že zbytek je velice bolestivý.
@pajmič (19.01.2020 22:15): Ten je asi nejnesnesitelnější postavou vůbec.
@Shoggot (19.01.2020 21:24): Já tě varoval, že jo Shoggýku. A ted si představ, že Weskerova kampan je ještě debilnější.
Kampaň za Chrise je absolutně příšerná, dostane se do bodu v přístavu, kdy je potřeba přeběhnout po lodičkách na SEKUNDU přesně, jinak se lodičky propadnou i když helikoptéra nic nevystřelí. To jer naprosto neuvěřitelné.
@SilentWolf (18.01.2020 13:33): U tý si taky tipnu, že tam běhá její klon :)
Ale.....ADAAAAAA! <3 <3 <3 <3
@Shoggot (18.01.2020 13:20): Leonova kampan je taky jediná, která se dá hrát. Od Chrise ke skinhedovi je to horší a horší, teda podle mě.
Ta Leonova kampaň nakonec byla celkem fajn. Je to zcela bezesporu nejhorší díl hlavní série, hlavně teda i tím, že je absolutně směšně jednoduchý. Na Veteran obtížnost projde člověk kampaní jak nůž máslem, neexistuje žádné nápětí, munice je vždy zhruba tak 4x tolik než kolik člověk potřebuje, prostě jen bezduše se jde dál a kosí se uplně všechno, co přijde do cesty. Naštěstí je to docela zábavné díky těm pohybovým možnostem.
Další kampaň za Chrise, to bude panečku parádu.
Další kampaň za Chrise, to bude panečku parádu.
Teda, udělat menu v podobě jakéhosi debilního telefonu při jehož otevření se ani nezapauzuje hra považuju za tak odvážný krok, že vlastně už teď nemám jisto, zda kvůli tomu hře na hodnocení odeberu (protože takovou píčovinu svět neviděl) nebo přidám (protože kvalitní trolling umím ocenit).
@montana (15.12.2013 10:54): Díky, oba klíče i po víc než pěti letech byly nepoužité :)
TWL, jelo mi to při full details 60 fps, ale já kokot na cloud nahrál svůj starej save a opět se vyskytl ten problém s tou třesoucí se kamerou. Hejbe se to jak 100 let starej animáč, možná i hůř!
Paul, Maximus, tiež zvažujem, že začnem využívať tento prístup :))
@M.a.t.t. (14.06.2014 23:23): To skoro nebude třeba, že zde půjde o (razantní) zhoršení je skoro jasné.
@Paul (15.06.2014 00:31): Pokud je začátek dlouhý jako jiná, běžná hra, a kvalitou je jinde než zbytek, tak bezpochyb.
@Paul (15.06.2014 00:31): Pokud je začátek dlouhý jako jiná, běžná hra, a kvalitou je jinde než zbytek, tak bezpochyb.
Drolin je niekedy riadny komediant.
@M.a.t.t. (14.06.2014 23:23): Hej ale náhodou tímto přístupem se daj skvěle "užít" i ty nejdebilnější hry, pokud mají super začátek ! Stačí ignorovat ten šitózní zbytek a je to.
@Drolin (14.06.2014 23:00): Potom schválne napíš, ako by si hodnotil aj ostatné časti (keby si ich hodnotil ako rovnocenné) :))
@M.a.t.t. (14.06.2014 22:39): Zkráceně, umím si hru užít :). Ale že je nová trilogie lepší platí tak či tak, čtvrtý díl je o ligu výšše než zbylé.
No, a Chrisova část je zatím hrozná.
No, a Chrisova část je zatím hrozná.
@Drolin (14.06.2014 22:18): Takže platí to, čo som napísal pôvodne "Zjavne chceš vidieť Resident Evil 6 ako príbeh Leona, v ktorom sú ostatné príbehy podružné" a súčasne "skôr to pôsobí, akoby si si chcel nasilu obhájiť hodnotenie a potvrdiť si, že nová trilogia je lepšia"
Celý tvoj prístup je síce tak trochu alibizmus, ale akceptujem. ;) Ďalšia debata na túto tému je bezpredmetná.
Celý tvoj prístup je síce tak trochu alibizmus, ale akceptujem. ;) Ďalšia debata na túto tému je bezpredmetná.
@Solidor (14.06.2014 19:16): Explicitně to v PR oddělení samozřejmě tvrdit nemohou :). Mezi řádky to je ale vysledovatelné.
@M.a.t.t. (14.06.2014 21:04): Podobu bonusů ale definuje hráč; netvrdím, že jsou bonusem zcela záměrným (naopak, u Capcomu mají kampaně produkčně stejnou váhu (pětice přibližně stejně dlouhých aktů))- já od začátku však k RE6 přistupuji v tom (na základě recenzí a komentářů), že vrcholem je Leonova část a osatní jsou slabší, a tedy pro hráče (který nemá za cíl plnou kompletaci) více méně bonusové. Je to i zcela logický přístup, jelikož jak si hned zprvu napsal, kdybych hrál další (respektive bych k nim přistoupil s tím, že mají stejnou úroven důležitosti), pravděpodobně bych šel s hodnocením dolů a celkový pohled by mohl být více negativní. Proč bych to ale dělal, když je mohu nazvat bonusovými, a mít dobrý pocit ze hry s tím, že Capcom je tak kvalitním týmem, že hráči dopřeje i tolik dalšího materiálu, ač ne tak kvalitního.
A pokud je tato "1/4" dlouhá jako Alan Wake (a lepší, i zábavnější), tak mi tento přístup nedělá zcela žádné potíže.
@M.a.t.t. (14.06.2014 21:04): Podobu bonusů ale definuje hráč; netvrdím, že jsou bonusem zcela záměrným (naopak, u Capcomu mají kampaně produkčně stejnou váhu (pětice přibližně stejně dlouhých aktů))- já od začátku však k RE6 přistupuji v tom (na základě recenzí a komentářů), že vrcholem je Leonova část a osatní jsou slabší, a tedy pro hráče (který nemá za cíl plnou kompletaci) více méně bonusové. Je to i zcela logický přístup, jelikož jak si hned zprvu napsal, kdybych hrál další (respektive bych k nim přistoupil s tím, že mají stejnou úroven důležitosti), pravděpodobně bych šel s hodnocením dolů a celkový pohled by mohl být více negativní. Proč bych to ale dělal, když je mohu nazvat bonusovými, a mít dobrý pocit ze hry s tím, že Capcom je tak kvalitním týmem, že hráči dopřeje i tolik dalšího materiálu, ač ne tak kvalitního.
A pokud je tato "1/4" dlouhá jako Alan Wake (a lepší, i zábavnější), tak mi tento přístup nedělá zcela žádné potíže.
@M.a.t.t. (14.06.2014 21:04): Ještě vtipnější je, že z chronologického hlediska patří Leonova kampaň nakonec a začínat se má s tou Jakeovou.
Ale obdivuji tvou trpělivost.
Ale obdivuji tvou trpělivost.
@Drolin (14.06.2014 19:03): Potom je bonusom aj celý Resident Evil 5, pretože sa od série odlišuje asi najviac... :)
Zjavne chceš vidieť Resident Evil 6 ako príbeh Leona, v ktorom sú ostatné príbehy podružné. Mohol by som byť rád, že v hre vidíš narozdiel od iných kvalitu, ale za týchto okolností to nejde. Ako napísal Solidor (a ako som ti to napísal aj ja a moje tvrdenie si úplne prekrútil), aj Capcom hru propagoval cez viaceré príbehové kampane a žiadnu z nich neurčil ako prirotnú. Ty tak môžeš brať Leona, pretože mu patrí prológ, ale faktom je, že každá z nich má svoj úvod a adekvátny záver, tak aby všetky fungovali samostatne. Zároveň sú všetky prepojené a dohromady vytvárajú funkčný príbehový celok. Jedna vec je iný pohľad na kvalitu, druhá vec je zaryté odmietanie jasných faktov. Žiaden zdroj, ktorý potvrdzuje tvoju domienku nikde nenájdeš, skôr to pôsobí, akoby si si chcel nasilu obhájiť hodnotenie a potvrdiť si, že nová trilogia je lepšia
PS: Vážne si myslíš, že by si dal niekto prácu s "bonusmi" ktoré sú približne tri krát dlhšie ako základná hra, majú vlastný, jemne špecifický gameplay, vlastný príbeh a vlastné lokácie? Bežne považuješ za bonusy aj hru za ďalšie strany v stratégiách?
Zjavne chceš vidieť Resident Evil 6 ako príbeh Leona, v ktorom sú ostatné príbehy podružné. Mohol by som byť rád, že v hre vidíš narozdiel od iných kvalitu, ale za týchto okolností to nejde. Ako napísal Solidor (a ako som ti to napísal aj ja a moje tvrdenie si úplne prekrútil), aj Capcom hru propagoval cez viaceré príbehové kampane a žiadnu z nich neurčil ako prirotnú. Ty tak môžeš brať Leona, pretože mu patrí prológ, ale faktom je, že každá z nich má svoj úvod a adekvátny záver, tak aby všetky fungovali samostatne. Zároveň sú všetky prepojené a dohromady vytvárajú funkčný príbehový celok. Jedna vec je iný pohľad na kvalitu, druhá vec je zaryté odmietanie jasných faktov. Žiaden zdroj, ktorý potvrdzuje tvoju domienku nikde nenájdeš, skôr to pôsobí, akoby si si chcel nasilu obhájiť hodnotenie a potvrdiť si, že nová trilogia je lepšia
PS: Vážne si myslíš, že by si dal niekto prácu s "bonusmi" ktoré sú približne tri krát dlhšie ako základná hra, majú vlastný, jemne špecifický gameplay, vlastný príbeh a vlastné lokácie? Bežne považuješ za bonusy aj hru za ďalšie strany v stratégiách?
@Drolin (14.06.2014 19:03): Vždyť už od samotného oznámení Capcom jasně říkal, že RE6 má několik kampaní s mírně odlišným gameplayem. Nikdy, pokud vím, nepadlo: "Hrajete za Leona a ještě tři další postavy".
@M.a.t.t. (14.06.2014 17:22): Poprvé či naposledy, bonusy - které Capcom nemusel zakomponovat, to jsou. Tebou dodaná definice to potvrzuje, rozdílný design dělá z dalších tří kampaní bonus, jelikož se odlišují od klasické RE podoby zde stvárněné Leonovým, tedy Heleniným, příběhem. To, do jaké míry ovlivní dojem hráče z RE6 jako celku už záleží na samotném hráči.
@Drolin (14.06.2014 17:01): Tak posledný krát. Kampane Chrisa a Jakea nie sú žiadne bonusy, všetky tri (Leon, Chris a Jake) sú rovnocenné a tvoria jeden celok (Je to vôbec prvý krát v sérii, kedy sa tvorcovia uchýlili k tomuto kroku). To, že je tebou zvolená kampaň najbližšie klasickej atmosfére, ešte neznamená, že ostatné majú menšiu dôležitosť, alebo že sú na vedľajšej koľaji. To nie je ako v starších dieloch, kde sa kampane za druhú postavu líšili len vo vybraných momentoch, ale inak sa hrateľnosť a lokácie až tak často nemenili. Všetky tri kampane RE6 sú odlišné, rovnocenné a dopĺňajú celkový príbeh. (To dokonca môžeme povedať aj o bonusovej kampani Ady, ktorá vysvetľuje pár príbehových nejasností) Čo s tým má spoločné to že má Chris najakčnejšiu kampaň? Ak by si ich skutočne hral, s módmi ako Agent Hunt a Mercenery by si to neporovnával.
"Resident Evil 6 allows players to select between four scenarios with connected storylines, each with their own intentionally different design" - Neviem, čo viac ti mám k tomu napísať. To, že to mylne považuješ za bonus, ešte neznamená, že to tak je a bol by som nerád, ak by k tomuto záveru došiel aj niekto iný.
"Resident Evil 6 allows players to select between four scenarios with connected storylines, each with their own intentionally different design" - Neviem, čo viac ti mám k tomu napísať. To, že to mylne považuješ za bonus, ešte neznamená, že to tak je a bol by som nerád, ak by k tomuto záveru došiel aj niekto iný.
@M.a.t.t. (14.06.2014 16:17): Jak by ne, tato je všeobecně považována za nejbližší Resident Evil koncepci a tedy je tím hlavním prvkem. Chris a jeho CoD styl je jen bonusem, stejeně jako další různé mody jako Agent Hunt, Mercenary... naopak kritizovat hru kvůli (bonusovým) 3/4 je nelogické.
@Drolin (14.06.2014 16:13): Takže ak ti teoreticky štvrtina hry príde dobrá a ďalšie tri štvrtiny zlé a nebudú ťa až tak baviť, obhájiš si to tým, že ide o bonusový obsah a ponecháš hodnotenie kapitoly, ktorú si hral ako prvú? A čo ak by si náhodou ako prvú kampaň hral tú, ktorá by ťa bavila v konečnom dôsledku najmenej? Tvoj argument nedáva logiku...
@M.a.t.t. (14.06.2014 15:55): Proč bych však snižoval hodnocení? :) Leonova/Helenina část byla zábavná, tedy o trochu slabších 8/10 a zanechala velmi dobrý pocit jako tomu bylo po druhém a čtvrtém díle. Další kampaně můžou hodnocení jen zvýšit, jelikož zprůměrovat všechny čtyři části (pokud by byly další např. katastrofické, což je při krátké části s Sherry a tím mladým v Leonově části dost možné :) mi přijde jako nevhodné pojetí systému hodnocení.
@Drolin (14.06.2014 15:49): Nie, fakt ide o tri plnohodnotné a prepojené kampane. Cítim z teba nechuť znižovať hodnotenie, kto si a čo si spravil s Drolinom? :)
@M.a.t.t. (14.06.2014 15:32): Bonusem jsou, jelikož jde o jiné úhly pohledu na (poměrně) stejné události.
A také si je zatím musím šetřit na coop :).
A také si je zatím musím šetřit na coop :).
@Drolin (14.06.2014 14:02): Kampane Jakea a Chrisa nie sú bonusovým obsahom, do neho môžeš rátať akurát Adu.
@M.a.t.t. (14.06.2014 13:56): Proč bych chodil s hodnocením dolů kvůli tomu, že bonusový obsah není tak dobrý, respektive je mírně recyklovaný? :)
@Drolin (komentář): Komentár si si mal nechať po dohraní všetkých kampaní. Beztak mám tušenie, že potom pôjdeš s hodnotením dole :)
5 a 6 aj tak nie sú RE hry lebo Mikami a mnohí iní odišili z týmu, myslíte, že The Evil Within pomôže zachrániť Survival horror?
Pre mňa bol Sailent Hill vždy lepší Horror a Dead Space mal lepšiu akciu.
Pre mňa bol Sailent Hill vždy lepší Horror a Dead Space mal lepšiu akciu.
Pokiaľ je mi známe, QTE sa dali v 6 dieli vypnúť, V omedzenej miere však boli už v 4 a 5. Ale novšie diely by som za priemerné strieľačky neoznačil, súhlasím s Drolinom, že po tejto stránke novšie diely fungujú dobre.
To že skalným fanúšikom vadí odklon od hororu je už iná vec. Nakoniec, aj mne je sympatickejšia atmosféra starej trilógie a pritom nezavieram oči nad jej chybami. Na ovládanie a kameru som si pomerne rýchlo zvykol, od 4 dielu je však séria určite uživateľsky príjemnejšia. A že to už nie je klasický RE? Nie je, ale beriem to ako prirodzený vývoj deja.
To že skalným fanúšikom vadí odklon od hororu je už iná vec. Nakoniec, aj mne je sympatickejšia atmosféra starej trilógie a pritom nezavieram oči nad jej chybami. Na ovládanie a kameru som si pomerne rýchlo zvykol, od 4 dielu je však séria určite uživateľsky príjemnejšia. A že to už nie je klasický RE? Nie je, ale beriem to ako prirodzený vývoj deja.
@7c (07.06.2014 17:36): aha, tak nevím. byla to asi jen RE Code: Veronica. PS3 verzi se mi nechtělo kupovat.
@Garret (07.06.2014 17:21): Veronica X je vylepšená relase pro ostatní konzole. Hádám, že ultimátní řešení (a nejvíc user-friendly) je Veronica X HD pro PS3 (taky mohli zapracovat na Vita verzi... -_-).
@Phoenix (07.06.2014 16:49): teď nerozumím - Code Veronica je přece Resident Evil Code: Veronica X...?
@Phoenix (07.06.2014 16:49): Ono emulace DC je zdaleka (i nyní) nejsložitější z dané trojice. Nicméně Shenmue je povinné, stejně jako vyzkoušení drobnosti Segagaga :).
@Garret (07.06.2014 16:41): Já jsem dohrál na emulátoru DC Draconus Cult of the Wurm. Je ještě pár věcí, co jsem chtěl takto na DC dohrát (minimálně Record of Lodoss War), ale vím, že jsem měl s emulátorem (Chankast) tehdy celkem problémy co se týče nastavení a rozcházení her. Takže předpokládám, že už se někam posunul.
A proč jsi vůbec nehrál Veronica X?
A proč jsi vůbec nehrál Veronica X?
@Garret (07.06.2014 13:50): Veroniku jsi hrál na emulátoru DC, GC nebo PS2? Jinak samozřejmě souhlasím, že pětka je čistokrevná akce, která nemá s původními RE nic moc společného (byť osobně mi pětka přišla na akční hru hodně kvalitní a nevadilo mi nakonec ani to zastavování nebo absence strafování).
@Solidor (07.06.2014 13:56): TLoU není pokračování série, nicméně (nehrál jsem) to vypadá, že se v něm tvůrci nevydali příliš akční cestou (byť i tady se najdou kritici). Proč to nejde u RE? Nevím. A celkem se divím. že se právě tohoto subžánru nechytlo nějaké Indie studio. Jinak se určitě shodneme, že by bylo ideální mít design původních dílů na enginu dílů posledních (a bez QTE).
@Solidor (07.06.2014 13:56): TLoU není pokračování série, nicméně (nehrál jsem) to vypadá, že se v něm tvůrci nevydali příliš akční cestou (byť i tady se najdou kritici). Proč to nejde u RE? Nevím. A celkem se divím. že se právě tohoto subžánru nechytlo nějaké Indie studio. Jinak se určitě shodneme, že by bylo ideální mít design původních dílů na enginu dílů posledních (a bez QTE).
@7c (07.06.2014 14:40): u starých dílů to ovládání nebylo tak hrozné, ale v pětce to bije skutečně do očí, protože už to není survival horor ale obyčejná akční hra. aby postava musela zastavit pro výstřel, neuměla strafovat nebo běžet pozpátku, to v takové akční hře vypadá opravdu divně
@Drolin (07.06.2014 14:36): Příklon k akci bych i překousl, ale odklon od všech ostatních pro sérii stěžejních prvků mi vadí. A za ty QTE v šestce bych někoho nejradši zaškrtil.
@Garret (07.06.2014 13:50): Kritika ovládání RE mi vždycky přišla dost zvláštní - šlo o součást hry a zvládnutí ovládání byla jedna ze zábavných částí. Navíc těch různých vychytávek, které šly ve hře vymezené specifickým ovládáním provádět - např. hraní RE3 pouze s nožem, Tofu a Hunk v RE2, speedruny... Tím neříkám, že bych občas nerozlámal klávesnici/gamepad, ale to se mi stává i u dalších žánrů (např. plošinovky XD).
Jestli mi u her spíš něco vadí, tak je to dnešní styl - 5 tlačítek na QTA a potom 1 tlačítko na všechny ostatní aktivity.
@Solidor (07.06.2014 13:56): RE už taky v podstatě není RE. Diskutabilně byl poslední "RE" díl 4, pak už zůstává jen název a postavy.
U série < 5 mi vadila spíš nutnost vlastnit Gamecube (Wii), aby si člověk zahrál ty lepší díly (remake 1 a Zero). I když tohle je asi obecný problém - ještě, že nemám (a nemám ani kam umístit) TV (jinak bych přes všechny ty různé konzole musel neustále zakopávat).
Jestli mi u her spíš něco vadí, tak je to dnešní styl - 5 tlačítek na QTA a potom 1 tlačítko na všechny ostatní aktivity.
@Solidor (07.06.2014 13:56): RE už taky v podstatě není RE. Diskutabilně byl poslední "RE" díl 4, pak už zůstává jen název a postavy.
U série < 5 mi vadila spíš nutnost vlastnit Gamecube (Wii), aby si člověk zahrál ty lepší díly (remake 1 a Zero). I když tohle je asi obecný problém - ještě, že nemám (a nemám ani kam umístit) TV (jinak bych přes všechny ty různé konzole musel neustále zakopávat).
@Solidor (07.06.2014 13:28): No, průměrnou - osobně tedy RE5/6 beru jako ty nejlepší TPS z posledních let, respektive mimo odklonů od původních dílů (který mě zvláště netíží) nemají výraznějších chyb a hrají se dobře. Pokud beru i to, že směřování k akčnosti (patrné od čistě survival jedničky s minimem nábojů po desítky nápřátel v tom šestém) je kontinuální a ne nijak skokové a nenadálé, tak mohu Capcom zčásti podporovat.
Nicméně zcela tento přístup chápu, podobné ubírání nabrala také má řada oblíbených her, sérii.
Nicméně zcela tento přístup chápu, podobné ubírání nabrala také má řada oblíbených her, sérii.
@Phoenix (07.06.2014 13:42): Jenomže tady nejde o nějakou hru. Jde o to, že se zcela příčí původním idejím série. Název RE už má jenom proto, aby se lépe prodávala. Když dokázalo uspět TLoU, tak proč by se nemohl podobným směrem vydat i RE?
@Phoenix (07.06.2014 13:32): já nezavírám oči před typicky zkostnatělou rezydentovskou hratelností. před 14ti dny jsem dohrál Code Veronica (emulovaná verze na PC) a moc dobře si uvědomuji chyby (patetické charaktery, příběh, ovládání na hlavě přes nohu apod.), ale pořád mě to bavilo víc, než taková pětka. a to Code Veronica přinesla do hratelnosti ještě pár velkých přešlapů, které akorát naserou. šestku jsem vypnul asi po půl hodině, na to už nemám...
btw, z jedničky dohrané před rokem jsem stříkal blahem. viz. koment.
btw, z jedničky dohrané před rokem jsem stříkal blahem. viz. koment.
@Solidor (07.06.2014 13:28): Já bych třeba chtěl, aby vycházelo deset krokovacích dungeonů do roka. A aby bylo (zase) u FPS potřeba přemýšlet. Ale smířil jsem se s tím, že nic takového (mezi AAA hrami) prostě nebude. Tento vývoj nijak neadoruji, ale je naprosto logický.
Výběr není průměrná střílečka pro masy nebo návrat ke kořenům. Výběr je průměrná střílečka pro masy nebo nic. Zajímavé je, že se do ničeho podobného starým dílům RE (alespoň pokud vím) nehrnou ani Indie vývojáři (kteří by nepotřebovali prodat miliony kusů).
Square Enix udělal pěkných pár přešlapů, na druhou stranu díky za Deus Ex: Human Revolution a Dungeon Siege III (nový Tomb Raider nebo Thief zatím také nevypadají na propadáky).
Výběr není průměrná střílečka pro masy nebo návrat ke kořenům. Výběr je průměrná střílečka pro masy nebo nic. Zajímavé je, že se do ničeho podobného starým dílům RE (alespoň pokud vím) nehrnou ani Indie vývojáři (kteří by nepotřebovali prodat miliony kusů).
Square Enix udělal pěkných pár přešlapů, na druhou stranu díky za Deus Ex: Human Revolution a Dungeon Siege III (nový Tomb Raider nebo Thief zatím také nevypadají na propadáky).
@Garret (07.06.2014 12:54): Potyček třeba v RE 2 (které mě svojí atmosférou, blízkou starým zombie flákům, zaujalo opravdu hodně) také nebylo málo. Jen se pohyb postavy a střelba ovládala výrazně hůře než v pozdějších dílech (5,6, čtverka bylo dost kontroverzní). Osobně mi (obecně) nevadí vysoká obtížnost, ale to, že staré RE vyloženě hází hráči klacky pod nohy (nemotorné ovládání typu tank, ukládání). Za většinu načítání od posledního checkpointu tak nemohla moje blbost, ale design.
Chápu, že jsi jako fanda starých dílů nemálo rozezlen tím, kam série směřuje (více akce, méně hádanek). Ale to ještě není důvod zavírat oči nad (typicky konzolovými) neduhy starých dílů. Z tohoto důvodu mě třeba výrazně více než staré díly RE bavila Parasite Eve.
Chápu, že jsi jako fanda starých dílů nemálo rozezlen tím, kam série směřuje (více akce, méně hádanek). Ale to ještě není důvod zavírat oči nad (typicky konzolovými) neduhy starých dílů. Z tohoto důvodu mě třeba výrazně více než staré díly RE bavila Parasite Eve.
@Drolin (07.06.2014 13:15): Takže buďme rádi za průměrnou střílečku, protože na fanoušky hážou bobek? Zrovna Capcom s DLC politikou a Square (i když se možná nastanou lepší časy) poslední dobou mrví vše, na co sáhnou.
@Garret (07.06.2014 12:54): Takto podané to vyzní příliš idealisticky k původní trilogii, ve které akce bylo také dost a náročných hádanek pouze několik na díl. Atmosféra je zcela jiná, hororové prvky se vytrácí, ale že zcela absentuje u té nové neplatí.
Nicméně evoluce směřující k tebou zmíněným prvkům je v tomto bodě těžko zamezitelná u firma jako Capcom (a podobně Square s FF, kde Final Fantasy MMO a spinoffy na rozdíl od regulérního dílu chce jen nepatrná menšina) bude ještě několik let hledat polohu, ve které zaujme ne jen fanoušky série ale i většinové hráče (prodej několika milionů kopií u AAA nesatčí). Tedy, tady nezbývá než si užít produkčně zdařilou hru než vzývat ideál, který by tak či tak skoro jistě nepřišel.
Nicméně evoluce směřující k tebou zmíněným prvkům je v tomto bodě těžko zamezitelná u firma jako Capcom (a podobně Square s FF, kde Final Fantasy MMO a spinoffy na rozdíl od regulérního dílu chce jen nepatrná menšina) bude ještě několik let hledat polohu, ve které zaujme ne jen fanoušky série ale i většinové hráče (prodej několika milionů kopií u AAA nesatčí). Tedy, tady nezbývá než si užít produkčně zdařilou hru než vzývat ideál, který by tak či tak skoro jistě nepřišel.
@Drolin (07.06.2014 12:37): kdys hrál předchozí díly na to nemá vliv. naopak vysoké hodnocení těch posledních dílů dává Capcomu jasně najevo, že to je přesně ten směr, kterým se dnešní hráči chtějí vydat. Nestojí o atmosféru, o zpocené prsty na klávesnici nebo o minimální potyčky. Mají rádi akci, hodně zásobníků, hodně multiplikátorů a pokud možno minimum náročných hádanek.
@Garret (07.06.2014 12:29): Super, nicméně já hrál RE (2) poprvé roku 2011, takže jsem do demografie započítán (a tedy být příčinou "zkurvení") nemohl být. Na steamu však nejspíše dostane Capcom palec nahoru, a tedy popud do dalšího mršení série.
@Drolin (07.06.2014 12:16): ty seš přesně ten typ hráče, kvůli kterému tu sérii tak zkurvili. enjoy!
@Phoenix (07.06.2014 11:28): To mě naopak PSX styl ala RE či Dino Crisis poměrně sedí, ale ty hry jsou imho takové menší zákusky, kdežto čtyřka, pětka i šestka jsou velké porce. Což oceňuji více. A tedy ovládání AitD je pro mě peklem, rozehrál jsem hru asi pětkrát, ale nikdy se nedostal přes první místnosti.
@M.a.t.t. (07.06.2014 00:03), @Drolin (07.06.2014 00:16): Šestku jsem, zatím hrál pouze chvíli, ale na pořadí bych se +- shodl s Drolinem. První tři díly byly podle mého lepší z horrorového hlediska, kdežto další tři z hlediska herního. Protože už nebyl tak nebetyčný opruz ovládat postavu. Co nebyl problém v prvních dílech AitD (díky nižším nárokům na rychlost reakce hráče v porovnání s RE a díky neomezeného savování), to byl IMHO velký problém zde.
Nicméně chápu, že pro fanoušky byl odklon od původních dílů víc než dokázali snést.
Nicméně chápu, že pro fanoušky byl odklon od původních dílů víc než dokázali snést.
@Drolin (07.06.2014 00:16): Remake jednotky som nehral celý, iba úvod, ale zmeny mi prišli zaujimavé a grafika samozrejme výrazne lepšia. Code Veronica bola celkovo chválená nielen u herných kritikov, ale i z kruhov fanúšikov a je aj pomerne dlhá.
Nie, mám na mysli to, že niektoré súboje s bossmi si zopakuješ znova, len z pohľadu inej prítomnej osoby (čo je podľa mňa výrazne horšie, u Nemesis som ten problém nemal)
Nie, mám na mysli to, že niektoré súboje s bossmi si zopakuješ znova, len z pohľadu inej prítomnej osoby (čo je podľa mňa výrazne horšie, u Nemesis som ten problém nemal)
@M.a.t.t. (07.06.2014 00:03): Já tedy sérii řadím v pořadí IV-II-V-III-I s tím, že šestý díl bude nejspíše mezi dvojkou a pětkou. Nicméně já byl vždy teoretický "silenthillák" (než jsem některou z těchto her zahrál), pokud jsem si měl vybrat - k RE jsem se vlastně dostal až po více než pozitivním zdejším hodnocení druhého dílu a paradoxně mám nyní sérii radši než SH. A pak jsem zvědavý na spinoffy, kde si chválil Code Veronica a remake jedničky :).
Myslíš opakování soubojů jako tomu bylo u trojky a Nemesise (což bylo imho hrozné)?
Myslíš opakování soubojů jako tomu bylo u trojky a Nemesise (což bylo imho hrozné)?
@Drolin (06.06.2014 23:57): Ja považujem za najslabší diel piaty, na druhú stranu štvorka mi po dohraní Ultimate HD Edition išla výrazne nahor. A áno, tento názor by si fakt mal nechať skôr pre seba, pretože akýkoľvek skalný fanúšik série s tebou nebude súhlasiť :)
Najslabšiu kampaň má z mojho pohľadu bonusová Ada, ktorá defakto takmer neprináša nič nové. Chris je zase v niektorých častiach až príliš COD. Výrazne akčné su však všetky, otázkou je ako príjmeš napríklad koncept opakovania súbojov s bossmi.
Najslabšiu kampaň má z mojho pohľadu bonusová Ada, ktorá defakto takmer neprináša nič nové. Chris je zase v niektorých častiach až príliš COD. Výrazne akčné su však všetky, otázkou je ako príjmeš napríklad koncept opakovania súbojov s bossmi.
@M.a.t.t. (06.06.2014 23:46): Ano, hratelnost v pětce i (zatím) šestce mi také vyhovuje (čtyřka mimo toho přidává i hutnější atmosféru). Osobně tedy novou trilogii stavím souhrně nad tu starší, což bych asi více deklarovat neměl :).
Ty další, pokud jsem pozorně četl, mají být slabší než Leon/Helena, ale s přestávky je jistě také plánuji projít. Pokud tedy nenarazím na ty nedostatky a ty nebudou fatální :).
Ty další, pokud jsem pozorně četl, mají být slabší než Leon/Helena, ale s přestávky je jistě také plánuji projít. Pokud tedy nenarazím na ty nedostatky a ty nebudou fatální :).
@Drolin (06.06.2014 23:30): Hardcore fanúšikom asi vadí väčšia linearita a odklon ku čisto akčnej hre, ktorý pritom v sérii prebiehal postupne a 5 na tom bola podobne. Z tohoto pohľadu som tým prekvapený aj ja, o to viac, že po akčnej stránke to funguje parádne.
Ale nezúfaj, stále je tam pár nedostatkov, ktoré ti to môžu spoľahlivo skaziť. :) Plánuješ prejsť všetky 4 kampane? Každá je jemne odlišná a doplňuje príbeh.
Ale nezúfaj, stále je tam pár nedostatkov, ktoré ti to môžu spoľahlivo skaziť. :) Plánuješ prejsť všetky 4 kampane? Každá je jemne odlišná a doplňuje príbeh.
Tedy, zatím skvělé, až jsem překvapen, vzhledem k přijetí tohoto dílu.
@campbell (24.02.2014 20:47): Hlavní rozdíl je v tom že, pokud nemáš ovladač tak na klávesnici je to o zlámání prstů a to hlavně při přechodech kamery v akčních sekvencích.
Heh tak s tou jsem problém moc neměl, ale nevím jestli je rozdíl mezi PS3 verzí na který jsem hrál nebo ne. NEjvětší problém byl Leon a ten poslední boss, kterej byl snad na 100 dílů.
@M.a.t.t. (24.02.2014 20:42): Jo přesně tuto část myslím. Nakonec se mi to podařilo dát na 17tej pokus.
@Dawwee02 (24.02.2014 18:54): Máš na mysli pasáž s útekom pred obrovským bossom, ktorý súčasne likviduje plošinky? Pretože táto pasáž aj mňa spoľahlivo otrávila.