Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak zrovna šipky jsou v kombinaci s trochou opatrnosti a plížení skvělá kombinace. Většinu hry mi stačilo dát heada a hned byl na světě instakill.
@H34D (09.04.2021 20:26): Jo, ty bedny jsou super. V jedné misi je jich snad deset a jedno hnízdo strážných jsem vymlátil jenom jima. Nejdřív je opatrně rozmístil a pak je odpaloval puškou když kolem nich probíhaly posily. Možná když se vylepší, tak ta kuše k něčemu je. Nikdy se mi nepodařilo někoho uspat aniž by nezapnul alarm, nebo nezačal střílet. Možná jenom v té první misi a aji tak jsem musel vystřílet asi tři šipky.
@John Mirra (09.04.2021 19:03): Ano už ve své předchozí odpovědi ohledně neschopnosti kamer detekovat tělo, jsem ti psal, že hraju GMDX. Jestli tedy zbydou body, mrknu i na to plížení.

@hanak_v_exilu (09.04.2021 19:43): Jo, trochu neuváženě jsem zatím všechny upgrady sypal do kuše a přitom zjišťuju, že mě velmi limituje její omezený dostřel, takže chyba. Výbušninou už jsem taky pár dveří otevřel, to je hodně fajn, že to jde.
@H34D (08.04.2021 22:56): Zaměřil jsem se na odstřelovací pušku a omračování obuškem. Šipky mě vždycky zklamaly. Většinou jsem si postupně vyčistil mapu aniž bych vzbudil rozruch, a pak se porozhlížel po zamčených dveřích. Když není koho vzburcovat, tak se toho dá hodně otevřít výbušninou, případně jiným násilím. Není to moc originální postup, ale je efektivní.
@H34D (08.04.2021 22:56): Jojo, pokud chceš co nejvíc prozkoumávat a mít co nejvíc možností jak se dostat dál, tak hackování/paklíčování/multitoolování nejlepší. Očividně hraješ s GMDX, když tam máš i plížení, takže doporučuju jak píše @Kunick (08.04.2021 22:59): kouknout se na perky a zařídit se i podle nich. Třeba takové vyřazování elektroniky na dálku je hodně super :)

Plížení bych ale časem taky vylepšil, myslím že v pokročilých částech hry za něj budeš rád...
Jaké vlastnosti vám přijde nejlepší (hlavně ze začátku) upgradovat? Přijde mi, že vše co se týká zbraní jde nějak kompenzovat, např. tím, že člověk zvolí lepší pozici odkud střílet, popř. použije stealth. Samotný stealth taky neupgraduju, protože jde kompenzovat tím, že se budu opatrněji pohybovat. Jako nenahraditelný se mi jeví lockpicking, electronics a hacking. Je to správně?
@hanak_v_exilu (06.04.2021 20:26): No, na nejtěžší určitě ne, když hraju hru poprvé. Už tak je pro mě Deus Ex malinko vybočení z mého herního zaměření, takže nebudu riskovat, že mě někde něco začne frustrovat (neboli, že se rozjede závod ve flusání - flusrace, jak by řekl FildasCZ) a já hru budu dohrávat z donucení. Raději si sám někde hru ztížím tím, že si řeknu, že nebudu zabíjet, všechno prošmejdím apod.

@John Mirra (06.04.2021 20:43):  Ok, tak je to tím modem. Ale třeba kamery na těla nereagují. Aspoň ne na obtížnosti normal. Na vyšší možná ano, protože u GMDX obtížnost ovlivňuje i další faktory jako stealth, což u původní hry nebylo, tam prý obtížnost ovlivňovala jen health/armor/damage a snad počet nábojů.
V GMDE už nepřátelé reagují na omráčená těla a mrtvoly a běží spustit poplach. Stejně tak i kamery spustí alarm, když zachytí tělo.
@H34D (06.04.2021 20:06): Když slyší střelbu tak reaguje. Jinak je mu to úplně jedno že se kolem něho válí mrtvoly. Stealth funguje do určité míry. Respektive se dá schovat na místech kde by to jít nemělo a strážní neslyší věci které by slyšet měli. Hraj to na nejvyšší obtížnost a bude to lepší. Tak jsem to hrál já a občas to byla výzva.
@Isair (06.04.2021 19:37): Mně se zdá, že AI na mrtvá těla reaguje, ale samozřejmě nevím, jestli to není zásluhou jen modu GMDX. Určitě jsem už v první misi zaznamenal, že když jsem střelil uspávacím šípem jednoho stráže, tak zpoza rohu okamžitě přiběhl druhý a řekl něco jako "I think he is dead, we have an intruder" a začal mě aktivně hledat + se změnila hudba. I když možná to bylo tím, že ten druhý stráže slyšel střelbu a ne tím, že by reagoval na tělo... Ale zase on přímo řekl to "I think he is dead", tím jsem si jistý... Takže? Nevím. :)

Každopádně v Thiefu dokázala AI rozeznat i mezi mrtvým a bezvědomým tělem.

A jo, právě já jsem se dlouhé roky chystal na tuhle trojici sérií Thief, System Shock a Deus Ex. V diskusi k SS1 jsem psal, že jednou bych chtěl dohrát Ultimu Underworld, ale RPG obecně nehraju, protože je "neumím", takže to bude chvíli trvat. Shodou okolností jsem přemýšlel, co bude první RPG, které zkusím dohrát a jako největší adept je právě Arx Fatalis, ale do toho ještě času dost.
@H34D (06.04.2021 18:35): Oni mám dojem nereagují ani na mrtvá/bezvědomá těla.



Ta AI je vážně dost nedoladěná. Já nevím, každý tu propaguje ten stealth postup, ale Deus Ex mě právě kvůli málo možnostem a špatné AI nikdy stealth moc nebavil a raději jsem to hrál jako takovou "taktičtější" střílečku (a druhé hraní si díky tomu užil mnohem více a ke stealth postupu už se poté nikdy nevrátil). Tohle vážně není Thief.

Ale koukám, že jedeš jednu pecku za druhou :), Thief série, System Shock série, nyní Deus Ex, palec nahoru. Ještě přihoď Bloodlines a Arx Fatalis (popřípadě Ultimy Underworld, které jsou jeho vzorem) a budeš mít celkem slušnou šňůru.
Zatím mám po první misi a tak nějak to splňuje má očekávání, což je dobře. Ale přeci jen zatím se mi zdá, že AI na stealth postup reaguje nepatrně hůře než v Thiefu. Možná je to jen o zvyku, uvidíme.

Každopádně dotaz: existuje nějaký způsob, jak odlákat pozornost stráží na určité místo? Zkoušel jsem třeba hodit světlicí na opačnou stranu, ale stráže zůstaly na místě a spíše se jen začaly točit všemi směry, takže mi to nepomohlo.

@AlieN (05.04.2021 23:34): Dobrá, no, tak třeba až mě bude něco otravovat, zase mantle zapnu. :)
@H34D (05.04.2021 22:57): S GMDX je tam celkově hodně věcí jinak než bylo původně zamýšleno, takže bych se asi spolehl na to že to autoři modu dokázali rozumně vyvážit i s touto novou možností.
@Tulareanus (05.04.2021 21:33): No, když už jsme u toho, tak ten bug s tmavou obrazovkou se mi nepodařilo fixnout, takže to streamování beru zpět. :) Stejně jak to nekomentuju, tak vlastně není důvod se na to dívat.

Mantle jsem zatím raději vypnul. První mise je sice první mise, ale kdo ví, co bude dál a nerad bych omylem využil nějakou zkratku, která tam původně nebyla zamýšlena.
@H34D (05.04.2021 21:21): btw: bolo by fajn keby si nejak pomenovával streamy a nielen tam mal napísané heroes.cz, pretože potom na prvý pohľad niekedy ani človek nevie, ktorú hru si to hral a napr. aká je to misia alebo lokácia.
@H34D (05.04.2021 21:21): Takové situace kde si ulehčíš cestu asi budou, ale třeba jenom ta první mise jde splnit asi čtyřma způsobama a šplhání potřebuješ jenom na jednom místě jedné cesty. Nebral bych tohle rozšíření jako něco zásadního.
@H34D (05.04.2021 20:39): pravděpodobně na takový situace narazíš, ale neřekl bych, že to něčemu vadí. Realističtější flexibilita pohybu je dobrá věc, ikdyž to může znamenat že nebudeš muset nosit tolik krabic.. :)
Počínaje dneškem se na tuhle legendu vrhám, nahodil jsem tam GMDX a těším se. Budu to u sebe streamovat obvykle po večerech.

Mám hned jeden dotaz, pokud správně chápu původní verze neměla tzv. mantle, neboli zachytávání se o hranu věcí a šplhání. GMDX toto má a zatím to mám zapnuté. Nemůže se stát, že si někde usnadním cestu tak, jak to tvůrci neměli v úmyslu? Už totiž v základním tréninku byla místnost, kde jsem se měl dostat přes vysoké krabice tím, že jsem tam přinesl jednu nízkou. Ale přitom s GMDX šlo jednoduše se na tu vysokou krabici vyšplhat...
@666joxer (16.01.2021 23:51): On to autor "bohužel" spojil s modem na grafiku. Myslím, že je v tom New Vision. Samotná čeština má mnohem míň.

EDIT. Tak jsem vyzkoušel čistou instalaci Deus Ex ze steamu a na to čistej GMDX 9.03. Přes to jsem nacpal zálohu češtiny co jsem měl vytaženou z tý verze co byla dřív na moddb. Dneska už je tam jiná, kombinovaná s new vision. Ve hře s gmdx jsou přeložené komplet dialogy. Veškerý interface a popis předmětů je pak komplet anglicky.

Jinak i z téhle novější verze by měla jít čeština v pohodě vytáhnout. Alspoň ta co řeší dialogy. Interface a popisky nevim kde jsou. Vzhledem k tomu, že gmdx stejnak interface mění, tak jsem to ani nijak nehledal, protože to podle mě ani nemůže být kompatibilní. Pro vanilu GOTY by to ale mělo smysl najít. To chce ale buď hledat a nebo se obrátit na autora. Podle mě je škoda, že tam nedal prostě holou verzi češtiny na GOTY. Nebo mohl dát aspoň na výběr. Ten new vision nemusí sednout každému.
Po rokoch som to znova rozohral a hned zo zaciatku som si spomenul na jednu vec ktoru som nikdy nepochopil.
V soche slobody v cele Gunthera sa nachadza tehla, ktorou sa daju otvorit dvere zvnutra. Ma to nejaky zmysel? Vzdy som cakal, ze ked je tehla vnutri, tak by tam mohla byt nejaka alternativna cesta, ale o ziadnej neviem.
To vážně má ta čeština 2 giga? Není na tu GOTY edici i nějaká pár MB light verze?
@Kunick (16.01.2021 15:44): Já to hraju každý rok na Vánoce, protože je to moje tradice a pořád mě to neomrzelo :) Je to prostě srdcovka. GMDX do toho pak vlil nový obsah/změny, což opravdu přišlo vhod :)
@Kunick (16.01.2021 15:44): skleróza a nostalgie a je to prostě dobrá hra z pro mě nejlepších herních let. Ale já ji hraju tak jednou za pět let. Takže mě se ten dotaz vlastně moc netýká :)
@Kunick (16.01.2021 15:44): tak pro mě je to nejlepší hra jakou jsem kdy hrál. Z toho příběhu mi běhá husí kůže a podle mě to má jedny z nejlepších postav široko daleko, plus je třeba si říct, že v roce 200 tu prostě nic podobnýho nebylo. A podle mě ta hra nikdy nebyla překonaná. A je to prostě nostalgie jako prase.

A hrát to znova - no právěže asi popáté mě to už tak nebralo, takže GMDX přišel vhod. A jak píše Phoenix - různé možnosti a pak i obtížnost.

A popravdě jak to tady řešíme tak mám chuť si to nainstalovat a asi to udělám!
@Kunick (16.01.2021 15:44): Já jsem Deus Ex dohrál 5x. Bylo to pravda převážně v době, kdy ještě nebylo tolik zvykem okamžitě/zpětně všechno konzultovat s online návodem, takže jsem při opakovaném hraní přicházel na věci, které mi při prvním hraní utekly, vedl vývoj postavy stran skillů nebo augmentací maličko jinak, hrál na těžší obtížnost nebo hrál jednou v mezích možností bez zabíjení a jindy jako vraždící mašina.

Těch věcí, které mohou dopadnout různým způsobem, není úplně málo (místo poražení Waltona Simmonse, záchrana Paula, Jocka nebo Tiffany a další) a poprvé jsem vynechal třeba některé obtížněji dostupné/viditelné lokace jako Jock's apartment v Hong Kongu.
Jak vás tak poslouchám. Co vás nutí hrat tu hru znova a znova? Jako ja si jí užil, a konce jsem dohral na všechny? tři možnosti. Ale nepříjde mi, že by ve hře bylo moc věcí které jdou změnit. To že jednou použiju šprhík a jindy přemostím okruh mi nepříjde až taková změna. A podle toho copíšete, to zní jako kdyby jste tu hru hráli každý rok.
Čeština jde narvat i na verzi s gmdx. Samozřejmě nové věci jsou anglicky. Před pár lety to někdo vzal starou dentonovic češtinu upravil ji a hlavně umožnil instalaci nebo ruční prekopirovani tak aby šla s goty. To je nějak verze tuším 1.12fm nebo tak nějak. Mělo to i svoji stránku na moddb.

Párkrát se v tý době objevil i tady v diskuzi tuším pod nikem Warezk nebo tak.
@lseling (16.01.2021 12:16): Vanilla je verze hry, když vyšla na pult. GOTY je něco jako finální verze, obsahuje různé patche a často i přidaný obsah, DLCčka apod. Pokud vím, oficiálně tam čeština není, ale dá se dodatečně stáhnout.
Když mám GOTY verzi, to je vanilla nebo už je v tom něco navíc? A jak je to s češtinou?
@Walome (14.01.2021 23:41): Já chtěl právě něco, co změní ten gameplay, no... GMDX má ten feeling i v novějších verzích (např. ty perky nemusíš používat, když nechceš), nebo si můžeš stáhnout starší verzi :)

Jojo, já jak to posledních X let hraju jenom s ním, tak pro mě by zase naopak změna byla hrát to bez něj :)
@John Mirra (14.01.2021 21:15): jojo taky jsem to zkoušel oboje blízko po sobě a taky nevím co je co, ale co vím, že se mi nelíbilo ani jedno :D stejně jako black mesa. Prostě to nemělo ten správnej feeling. GMDX ho má. Nebo aspoň ta verze kterou jsem hrál ho měla, to tam ještě nebyly ty perky atd.

Věřím tomu, že po pár projetích s GMDX už ani nebudu vědět co bylo a co nebylo v původní hře.
Upřímně, moc jste mi nepomohli. :) Nakonec jsem musel googlit a zjistil jsem, že Revision sice vypadá nejlépe, ale má prý citelnější změny v designu některých levelů. New Vision sice nemění nic, ale ani tolik tu grafiku. :) Zkusím tedy ten nejopěvovanější GMDX. Tedy až se ke hře za nějaký ten měsíc dokopu...
Já to jednou hrál právě s Revision nebo New Vision, už si nevzpomínám, ale vím, že některé lokace byly trochu překopané... ale už fakt nevím, který to byl.