Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zajímavé, pokud máte zapnutý "fullscreen anti-aliasing", nezobrazuje se stín Lary. Koukám, že co se týče grafických nastavení to mají pěkně rozbité. Ten "next gen content" je taky pěkně naprd, plný grafických glitchů a prý způsobuje pády hry. Je to škoda, protože má dost pěkné dynamické stíny. Na druhou stranu kdeco v něm vypadá hůře (některé místnosti jsou až příliš nepřirozeně přesvícené, některé povrchy se nepřirozeně lesknou atd.). Osobně bych bral jen ty dynamické stíny, zbytek ať si klidně nechají, škoda že tam není nějaký posuvník místo prostého on/off :/.
@Sasakr (31.10.2020 14:12): Starší díly jsou v podstatě celkem obtížné plošinovky s logickými hádankami a sem tam soubojem, pro mě ideální hlavně TR 1-3 (včetně Anniversary, který upřednostňuji před původní jedničkou), ve čtyřce už se začalo zjednodušovat, ale pořád si drží styl předchozích dílů a 5,6 jsem nehrál, Legend je více akční, více cutscénový, jednodušší a celkově imo slabší, Underworld se zase trochu více vrací ke starším dílům (1-4), ale zároveň má toho dost z Legend... nebylo to úplně marné, ale ani jsem z toho neskákal nadšením.
Nové Tomb Raidery z 2013+ jsou tupé, jednoduché, akční s hodně QTE a hodně cutscénámi a minimálními nároky na hráče, pokud máš tohle rád a chceš něco řekněme trochu jednoduššího a akčnějšího, pak se opravdu vrhni rovnou na ty. Nová podoba Lary má něco do sebe, ale zase nekoresponduje s herním obsahem (kdy v podstatě zabíjí desítky nepřátel jak Rambo a pak si tam záhy dramaticky půl hodiny sténá nad menším pádem z výšky ;)).

V soubojích v Legend můžeš akorát uskakovat do stran (což zčásti nahrazuje ono krytí a krčení), jinak je to takový arkádový autoaim... opravdu to není silnou stránkou Legendů, načež je tam těch přestřelek zbytečně moc (na rozdíl od předchozích dílů).
Pánové, abyste tomu rozumněli, asi 5 let nazpět jsem koupil v Xzone kolekci Tomb Raider 1-8. No a teď, když přestavuju a nemám nainstalovaný zadní repro, hledám hry, co nemají surround sound. Proto jsem hrál Underground. No a vzhledem k tomu, že Tomb Raider nemá taky, a zároveň bych se rád zbavil všech her, co mám fyzicky, začal jsem s Anniversary. Na to nemám nervy, tak jsem zkusil Legend.

Jeví se mi to lepší, ale přesto dost špatný. O hodně lepší je grafika (ale nechápu dropy pod 60 FPS). Už intro ve mně vyvolalo vzpomínku na James Bond 007: Everything or Nothing a i následný gameplay mi to dost připomíná. Jen ten combat nechápu. Jsou-li v okolí nepřátelé, držte levej trigger a pravej trigger, dokud všichni nepadnou k zemi. Je tam sice freeaim, ale k čemu, když není systém krytí ani skrčení? Ne, ten combat nechápu.
@Fritol (31.10.2020 09:55): "Mně osobně nová Lara přijde teda mnohem víc sexy než tady ta stará "Angelina"."

Souhlas. Reálnější postava je daleko víc seksi jak ty našpulené ceckaté karikatury ze starších dílů. Zejména ve dvojce (reboot) se mi na ní vyloženě dobře koukalo a docela mě mrzelo, že neměla ten outfit z prologu a namísto toho probíhala po Sibiři nabalená (byť logicky) v samých bundách.
Doba tomu nepreje aby byla nadale sexualni ikonou. Ted je to takova kamoska, ktera vyslechne, poradi a pak jde domu :)
@Charllize (31.10.2020 10:02): Tak ty původní neřeším vůbec, to je spíš takové meme už. :D Měl jsme na mysli hlavně ty starší díly od Crystal Dynamics před restartem. Tam už tak nepřirozeně nevypadá.
@Fritol (31.10.2020 09:55): Ty mega jehlany co mela na hrudniku v prvnich dilech jsou ikonicke a myslim ze od toho se to cele odviji.
Tak jasne ze ta nova Lara vypada uveritelneji, ale holt na muj vkus je moc mlada a tyhle jehlano problemy na ni moc nedocenim:)



@HolyMeatball (31.10.2020 09:56): Jo, byla to jen pajdulka ktera slouzila k interakci s prostredim a vizaz bylo skoro to jedine cim s hracem komunikovala, me to nijak nevadilo.
@Charllize (31.10.2020 09:46): Sranda je, že to v těch starých dílech funguje i jako vizuální reprezentace její povahy. Mladší Lara v nových dílech nemá v podstatě žádnou osobnost, a jelikož ty novější díly se víc snaží odvyprávět seriózní příběh, tak je to docela smutné. Ještě mnohem mladší Lara ve čtyřce a pětce má stále až absurdní hrudník, stejně jako na ten věk absurdní sebejistotu, mimo jiné. :D

Ale jako jo, jestli Sasakr hledá hlavně střílečku s lehčím platformingem a sem tam hádankou, tak starší díly mu vskutku nemají co nabídnout.
@Charllize (31.10.2020 09:46): Ta nová má stále dost velká prsa, to zas nepřeháněj. :D Mně osobně nová Lara přijde teda mnohem víc sexy než tady ta stará "Angelina". Především v tom díle z roku 2013. V Rise a Shadow ji z nějakého důvodu pozměnili.

Nicméně tady tu popularitu staré Lary moc nechápu a to, že se z ní stal takový sex symbol i mimo hry poukazuje jen na to, že na západě nikdo nebyl schopný vytvořit pěknou a zajímavou herní hrdinku, tak Lara byla dlouhou dobu jediná, co stála za řeč. Do příchodu 7. generace se to dařilo v podstatě jen Japoncům.
Jde se nějak krýt nebo aspoň skrčit? Protože bez toho jsou přestřelky úplně o ničem. Lock and wait, dokud soupeř nelehne, přičemž jsem úplně odhalenej.
@HolyMeatball (06.04.2018 23:51): Nakonec se stačilo nedívat dolů :D Ale ten next gen obsah jsem už taky vypnul - všiml jsem si, že některé věci se při tom nezobrazují, jak mají, a některé dokonce vůbec :-) Díky za radu.
Narazil jsem na problém. V Kazachstánu úplně na začátku mise mi hra padá, vždy když chci skočit dolů z té skály. Nemáte někdo nápad, co s tím?
Našel by se tu někdo, kdo by měl tuto hru z přílohy časopisu LEVEL a byl by tak ochotný, aby mi ji zkopíroval a hodil někam ke stažení? Tehdy jsem bohužel tento díl Levelu propásl. Mám sice orig. Steam verzi hry, jenže na tu nejde nainstalovat čeština kvůli novější verzi. Tak se poohlížím po verzi z Levelu, neboť nechci stahovat nějaké cracklé pirátské verze a hry z Levelu většinou nemívají vůbec žádnou ochranu - instalátor se dá tedy v pohodě zkopírovat. Byl bych opravdu vděčný, nechce se mi to hrát v angličtině :-)
@Globster (komentář): Pro mě je Legend vrchol TR ze série. Dokonalá kombinace kvalitního prostředí, level designu, atmosféry, hudby, stylovosti... Škoda, že se kvalitám Legend dokázal přibližit jen Underworld. To co přišlo potom (reboot) je spíš k pláči.
V pulce (asi tam, kde skočíte do zasněžené rokle) se mi to seklo. Stalo se to někomu? Víte, co s tím? Hru mám originální...
Prince of Persia: Sands of Time je hra, která je zábavnější ve všech směrech. Díky za tip, ale jesli to jen nebyl Tvuj dojem, protože ustřední postava nebyla ženská!
Hah, co se člověk při přidávání zajímavostí nedozví :) Gratulace našemu uživateli j.calling.2bad :)
@leebigh (02.09.2012 13:15): Tuhle edici určitě doporučuju, měly by tam být všechny datadisky (The Golden Mask ke dvojce i The Lost Artifact ke trojce, ten tam je určitě, protože jsem ho hrál). Hry se instalují zvlášť a měly by fungovat bez dalších speciálních patchů i na Windows Vista/7/8. Prvních 6 dílů je v angličtině, myslím, že aspoň do prvních pěti nemá smysl cpát češtiny, ledaže by přidávaly titulky k rozhovorům.

EDIT: Jo a aspoň ty starší díly jsou bez DRM.
Zmiňujete tady tu Tomb Raider Ultimate Edition, kterou jsem dnes viděl v TESCU v oranžové edici Cenegy (222 Kč v akci :-)). Uvažuji o koupi, zejména kvůli kompatibilitě prvních dílů a chtěl jsem se zeptat případného vlastníka.

Instaluje se všechno komplet, nebo jednotlivé díly separovaně ?
A jsou zahrnuta i rozšíření, které se prodávaly zvlášť ?

Ptám se jednak kvůli případné doinstalaci eventuelních češtin, a taky pro ev. doinstalaci datadisků.
j.calling.2bad: Pôvodnú sériu som moc rád nemal, každopádne teraz by som jej dal šancu. Už dávnejšie som si chcel kúpiť Tomb Raider Ultimate Edition, kde sú všetky diely. A dúfam, že bežia aj pod Win 7.
@HolyMeatball (13.01.2012 19:39): Viem, že to je úplne niečo iné, ale je chcel som podotknúť, že je to jedna z ich hier, ktorú mám celkom v obľube.
A prečo nie ten Eden? Veď akčné adventúry (aj keď to na prvý pohľad tak nemusí vyzerať) mám celkom rád.
@PRIVATE MARTIN (13.01.2012 19:04): V pořádku, Core's sérii buď miluješ, nebo nesnášíš, nebo to prostě není nic pro tebe. Já osobně se řadím do první kategorie, což je jeden z mnoha důvodů mé přiměřené nesnášenlivosti vůči Crystal's sérii.
@HolyMeatball (13.01.2012 17:39): Ja som sa v trojke dostal do nejakej opery (či ako sa to volalo) a ďalej som už nevedel (alebo sa mi nechcelo, už si nespomínam) ako ďalej. S Legendou som také problémy nemal, keďže to bolo o dosť jednoduchšie a priamočiarejšie.
Prdlajs. První hraní mého úplně prvního klasickýho TR (trojky) řadím mezi ty vůbec nejsilnější herní zážitky ever.
Tak úplně prvního Tomb Raidera jsem dohrál bez návodu i já. Nezapomenutelný zážitek. :-)
@deliqnt (04.01.2012 15:08): Ja som to prvý krát hral tiež nejakých 8 hodín, ale keď som to hral asi tretí krát tak som to stihol za 3,5 až 4,5. A to som ešte hodinu hral Croft Manor. :D
Legend nejvíc shazuje střílení a sekvence s vozidly. Bez nich bych to mohl doporučit bez zaváhání i fandům prvních dílů.
100 lidi, 100 chuti :) me vic sedi koncept starejch tomb raideru, ale tenhle taky super. Na tomb raidera dost kratky, ale co se tyce dnesnich her, tak bych rek ze takovej standard, ja to hral nakych 8 hodin cca.
@deliqnt (03.01.2012 16:18): Anniversary sa mi páčil tiež a takisto aj Underworld. Ale Legend sa mi z tej trojice/trilógie páči asi najviac. Aj keď by mohol mať o pár hodín viac.
@deliqnt (01.01.2012 22:15): Mne sa zase Legend páči práve preto, že je to iné ako staršie diely. Pri tých (a to som ich hral len pár) som nikdy nemohol prehlásiť, že som sa bavil pri likvidácii početných nepriateľov alebo riešení puzzlov.
Me trochu vadilo ze se tam furt keca, ztraci to na atmosfere starsich dilu. Jinak je to fajn, ale dalsi dil se povedl vic.
mě to tam hrozně vadilo...jasný, výsledný závěr každé mise s nějakým bossem byly fajn, ale samotné přestřelky s vojáky byla spíš otrava, zbytečná otrava. zamíření bylo na nic, protože se stejně netrefila, musel jsem se postavit co nejblíž, a pak jsem jenom pálil a čekal až padne :)
Neviem čo majú všetci proti tým prestrelkám. Mne to prišlo ako príjemné spestrenie. Ale je zase pravda, že som to hral na PS2 a nie na PC.
Na speedrun bych asi problémy měl též, ale jako běžný hráč to říct nemůžu. Třeba udělat hned napoprvé ty bratry v tom hotelu a to samé i u ostatních bossů....prostě vše napoprvé, to nevím. Já měl vždycky aspoň jednu smrt a předtím save, takže následoval rychlý load. V běžném hraní žádný problém, ale já říkám - nejlepší speedrun bych asi neudělal.
Zvláštní. Já s tím problémy měl, a nemalé. Co se tohoto speedrunu týče, ten člověk se mu věnoval 5 měsíců. Za tu dobu se mu podařily jen tři pokusy. Jen třikrát hru dohrál do zdárného konce beze smrti, nebo jiné výraznější chyby. Jak dlouho hru hrál předtím si samozřejmě netroufám odhadovat, ale s jistotou to byla dlouhá doba. Kupříkladu tuhle hru jsem osobně hrál cca půl roku, než jsem začal svůj PRVNÍ speedrun (kterej byl ale vcelku odfláklej). Po nějaký době jsem se ke hře vrátil a další čtyři měsíce jsem hrál jen tak, abych se zas dostal do formy. Potom jsem měsíc a půl dělal nový speedrun. Ten předešlý mi trval asi dva týdny.
Pokud se bavíme o prvním díle Max Payneho, tak já s Dead on Arrival problémy neměl a nezdálo se mi to ani o moc těžší než nejlehčí obtížnost. Ale dávat to na jeden tah a ani jednou to neschytat za celou hru, s tím bych měl asi trochu (větší) problémy.
Samotnou hru jsem dohrál asi 20krát, ale zajímalo by mě, kolikrát to dojeli ti největší borci, co dělají ty speedruny :-)
Existují, ale na SDA (aspoň co se PC her týče) je fraps zcela jasným standardem. A jistě, záleží na kvalitě, na rozlišení hry apod. Odhaduju, že prostě má terabytový disk.

Co se toho Maxe týče, rozdíl mezi New York Minute a Dead on Arrival je obrovský. New York Minute je vlastně střední obtížnost, zatímco na Dead on Arrival stačí k smrti tak málo, že ten speedrunner se musel drtivé většině kulek vyhnout, ale zároveň omezit použití bullet-timu na minimum (páč to trochu zpomaluje, že), takže ve většině případů místnostmi kotrmelcoval. Taky se mu povedlo ani jednou nezemřít, což je u některých her podmínkou, ale výjmečně se jedna smrt dá odpustit.
Na toho Batmana bych se pak o dalším víkendu podívat mohl.
A s tím nahráváním, to jde i přes jiné programy, než jen fraps, ne? Nebo pak v tom případě nechápu, jak někdo dokáže nahrávat jako jeden celek, protože ty velikosti jsou opravdu monstrózní, jak už jsi sám napsal. No myslím, že záleží i na hře a kvalitě jaké nahráváš, ne? Někdy se mi stalo, že i půlminutové video u mě mělo 2 gb :-)

Jinak mně trvalo projití jedničky asi 2 hodiny, ale nedá se říct, že by to byl speedrun. Vpodst. jsem hrál jen na obtížnost New York Minute a moc jsem se neloudal. Myslím, že by to šlo i pod tu hodinu. Tady se asi též budu muset podívat, jaký je tu best speedrun.
Tak speedrunům se jakž takž věnuju zhruba dva roky, ještě abych se nevyznal. :D

U některých her se rozdílně kategorizuje i na verze, protože jak říkáš, někdy jsou ve verzích větší rozdíly, než by se mohlo zdát. Například Heretic 2 (což měl být můj další speedrun, který jsem ale byl nucen ke konci vzdát) v zákaldní verzi neměl diagonální skok, zatímco v patchlé ano. Tenhle skok významně usnadnil a zrychlil celkový pohyb postavy. Taky, pokud vím, přibyl walljump, který zas dal vzniku nespočtu zkratek.

Kategorizovat se dá ale fakt všelijak a sám všechny možné kategorie nejspíš neznám (taky proto, že se nové kategorie neustále vytvářejí kvůli runům, které si to prostě vyžadují). Nejznámější jsou ale 100% speedrun, secrets speedrun, glitched/glitchless speedrun, low% speedrun, individual/continuous speedrun, single-segment/multi-segment speedrun, a tak dále. Mimochodem, jak tak koukám na tu tvou ikonku, možná by tě mohl zajímat čerstvý speedrun Batmana, který je prakticky glitchless (aspoň předpokládám, nikdo se o ničem nezmiňoval a já to celý neviděl), takže celej speedrun spočívá jenom v co možná nejrychleji odbitých bitkách a co možná nejrychlejších stealth taktikách. Run má něco málo přes 2 hodiny a je to single-segment, to znamená, že ten člověk si sedl ke compu, začal nahrávat a přestal nahrávat, až když hru dokončil. To je něco, na co si dodnes sám netroufám, a taky bych na to asi neměl místo (uvážíme-li fakt, že na full-size fraps nahrává videa tak, že každý cca tři minuty a půl mají 4 GB). Single-segment run Maxe Payna na nejtěžší obtížnost zmáknutý za hodinu mě osobně sebral dech víc, ale...to jenom tak pro zajímavost. :D
Se nějak vyznáš :-)
Ale když se to tak různě liší na glitched a glitchess nebo já nevím jak ještě. Tak by mě zajímalo, jestli se ty speedruny rozdělují i do verzí her. Konec konců, některé glitche mohou být upraveny anebo nějaké nechtěně přidány, takže na každé verzi se ty časy mohou razantně lišit.
Zrovna na ten airwalk se dá narazit opravdu hodně jednoduše Chce to jen trochu štěstí. Každopádně, kdybych to bral jako cheatování, pak bych jako cheatování mohl brát jakýkoliv glitch, ať už by to bylo procházení dveřmi a některými zdmi jako v Dark Messiah, jakýkoliv OoB (Out of Bounds, tzn. mimo normální omezení mapy), megajump v Max Paynovi, a tak podobně. To by potom kategorie glitched speedruns vůbec neexistovala a to by byla škoda, protože u některých her jsou glitches vpravdě jediným zdrojem zábavy to sledovat. V mnohých případech pak glitches taky představují obrovskou výzvu. V tomhle runu bych za jednoznačně nejtěžší glitch označil ten pád na dno propasti v Anglii pomocí granátu a přesného přistání. To vyžadovalo 100% přesnost. Naopak v mým runu Underworldu byl snad každý glitch výzvou, snad jen s vyjímkou opuštění oceánu a některých crouch drop bugů. Ale dost těchle řečí, prostě jsem jenom chtěl něco ukázat. ;)

EDIT: Když už jsem se o tom tady teda takhle rozkecal...tohle stejně není nic oproti tomu, co všecho se dá provádět ve starých Tomb Raiderech. DODNES lidi nacházejí nové a nové užitečné bugy (na které ale během normálního hraní moc šancí narazit fakt není). Třeba nejnovější glitched speedrun TR 3 má necelou hodinu a půl, zatímco nejnovější glitchless speedrun něco málo přes dvě hodiny.
"to chození ve vzduchu mi přijde trochu jako cheatování, ale když nad tím tak přemýšlím, využil si jen chyby hry" Nahlížel jsem na to úplně stejným zpsůobem, ale je zajímavé, že jsem si tohohle nikde nevšiml (naštěstí).
rozhodně si můžeš říct, že alespoň v něčem jsi prostě nejlepší na planetě ;-) klobouk dolů. nepatřím k lidem, kteří jsou zapálenými fanoušky takového "znásilňování", ale proč ne...

to chození ve vzduchu mi přijde trochu jako cheatování, ale když nad tím tak přemýšlím, využil si jen chyby hry a ten konec v zamrzlých jeskyních je pořádný WTF...
Nervy jsem při tom málem ztratil. Jakmile se mi to povedlo, byl to myslím poslední večer, co jsem to byl ochotný ještě zkoušet, a kdyby se mi to nepovedlo, asi bych už to vzdal. Zaštěstilo se, hodně.

Během toho jsem ale samozřejmě taky hrál jiné hry jen tak a chodil mezi lidi. ;)
j.calling: "Měsíc denně několik hodin" - pokud opravdu nekecáš, tak se ti vážně divím, že jsi měl na to trpělivost. Na jednu stranu to nechápu, ale na druhou se to pochopit dá. Pokud toho času nelituješ a myslíš, že se ti vynaložení času na takovou věc vyplatilo, tak to pro tebe opravdu smysl mělo.

Já bych si stejně radši zahrál několik různých her a pak si zašel ven zasportovat nebo někam mezi lidi. Na tohle bych nervy neměl :-)
No, speedruny nejsou pro všechny. Ale jak to rádi v komunitě berem - když je hra špatná nebo jí hráč z nějakýho důvodu nemá rád, takovým speedrunem hru "znásilní", rozseká ji na cucky, apod. Když je to hra dobrá, takový speedrun je prostě forma pocty. Regulérní herní tribute. V obou případech musí hráč s hrou strávit nechutné množství času, prohledávat každičký roh každé mapy (a v mém případě i mimo mapu), cvičit cvičit cvičit, a v neposlední řadě se obrnit řádnou dávkou trpělivosti. Tak třeba zrovna v tomhle speedrunu jsem opakoval poslední segment (bitka s finálním bossem) 17 247x, než jsem dosáhl TÉMĚŘ perfektní exekuce. Měsíc a něco jsem v podstatě denně několik hodin v kuse pořád dokola opakoval ten jeden jediný kousek. Měsíc denně několik hodin se pořád mrdal s tím bossem. Ale vyplatilo se to. Někdo to možná nepochopí, ale je to neuvěřitelná satisfakce, když takovej speedrun pak vychválí na těch správných místech ti správní lidi. :)
To jsem ani nevěděl, že tam jsou takové bugy a jde tam skákat ve vzduchu. No, každopádně takové hraní na čas a divné levitování se mi moc nelíbí.
Naznačuješ, že to chození ve vzduchu mi to ulehčilo? Kdybych nechodil ve vzduchu, trvalo by mi to dýl, o tom žádná, a taky bych musel použít určité zkratky, které nejsou zrovna jednoduché, ale tohle chození ve vzduchu je taky často spojený s něčím složitějším (třeba Nepal za letadlem). Kromě toho bez chození ve vzduchu už to někdo hodně dobře udělal přede mnou.
Díky kámo, nakonec jsem na to přišel sám, ale i tak díky. Jak je to možné? Když mám comp dělo a nejnovější hry spouštím na maximální detaily????

A navíc mě to štve, protože bez nextgenu ta hra a obzvláště Lara vypadá hrozně. Na plné detaily je o hodně hezčí.
Sakra v misi v kazachstánu mi to úplně pokaždé spadne. Skočím s padákem a pak seskočím ze střechy a spadne mi to.
Píše to "'A fatal error has occured while playing Tomb Raider: Legend. Please refer to the ReadMe file for information which might help you solve this problem, or contact Eidos customer support."
Super nevím co s tým zatím.