Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Lol, ale napsat na podporu nebude zjevně tak snadný teď. Otevřu podporu Ubisoftu a dozvím se, že kvůli Covidu česky ne, tak ok, píšu anglicky, jen se dozvím, že kvůli Covidu dělaj podporu hlavně na livechatu a klasicky moc ne, takže se to vůbec nedá poslat. No ale další novinka je, že "Chat is currently unavailable. Please choose another support method." Tak to by mě teda zajímalo, jak se na ty kokoty mám teda obrátit. Ach jo.

Edit. Tak jsem jim napsal na facebook, kde 22. června slavně napsali, že tam maj support k dispozici, neočekávám, že by se někdo ozval.
@Bragi (30.06.2020 10:18): Díky, takže myslíš, že to není tím, že nemám ještě splněný třeba ten quest s bestiářem a mělo se to aktivovat? No já strašně oddaluju vstup do Karthalu, dělám všechno okolo, takže mám ještě co hrát, ale nerad bych o ten dungeon přišel :-) Zkusím jim napsat.
@Isair (15.01.2018 01:26): Já to mám s desítkou takhle - je to podle mě nejlepší dungeon od Wizardry 8. Možná nejlepší od Might and Magic 6. záleží, jestli jej budu stavět nad MM 7, 8, a Wiz 8.

Ta hra má prakticky vše, co mám na krokovacích dungeonech rád. Je pravda, že absolutně nulový respawn mi trochu bere pocit bezpečí, že se někde natrénuji kapku nad limit, což mě vždy dost baví. Tady to enní, ale na druhou stranu je to parádně právě nastaveno na pečlivém vyvažování, kam se ještě vydám a kam už raději ne a nebo jestli něco přijmu jako výzvu a pokusím se o zdánlivě nemožné a zvládnu nějaký fight, který mi dá docela dost expů na to, že průchod některými lokacemi, kterými jsem měl jít dříve se kapku usnadní.

Vlastně se mi líbilo, že to nebylo takové to "hurá, tudy to proběhnu", ale šlo o velmi pečlivé vyvažování, jestli jít tudy, nebo tudy a když to nepůjde ani jednou cestou, tak je zřejmě ještě nějaká třetí.

Za celou hru jsem vlastně nenarazil na žádný zádrhel kromě jednoho bugu v rozhovoru, po kterém jsem se měl přesunout na jiné místo a ono se to nestalo, bylo třeba natvrdo přepsat v jednom textovém souboru jeden parametr, aby se možnost jít dál regulérně spustila.
@Dan9K (28.06.2020 15:08): Nie si jediný, komu sa to prihodilo. Chyba je na strane Ubisoftu. Občas sa pri inštalácii hry správne neprepojí Uplay so Steamom. Skús napísať na podporu Uplay a požiadať o aktivovanie odmien.

Mimochodom, ak si sa bez problémov dostal do tretieho Aktu, máš vlastne šťastie. Sprievodným znakom tohto problému bolo, že hra sa zaregistrovala ako demo, aj keď sa jednalo o plnú verziu. Hráč sa potom nemohol dostať ďalej než po koniec prvého Aktu.
Se mi nepřipisují ty odměny za ukončené Akty v tom debilním Uplay. Asi to bude tím, že jsem to nejdřív spouštěl skrz Steam a až pak to spustilo Uplay, teď už to pouštím přímo skrz Uplay, ale nic se nepřičetlo. A přitom achievmenty to dává. Nedá se to nějak ošulit? Chci si otevřít ten Mňau dungeon. Jsem ve třetím aktu. Už to možná chápu, nebude to tím, že nemám třeba z toho prvního Aktu splněné všechny questy, které k němu náleží, ale jen příběh?
Tak dohráno. Vyšší obtížnost vesměs vážně platila tak převážně pro začátek druhého aktu, do získání nějakého toho mistrovského útočného kouzla (čili cca tak do návštěvy Karthalu, resp. Skalního Útesu), poté už se většina nepřátel drží přibližně na stejné úrovni, zatímco vaše parta rapidně sílí a získává další, silnější kouzla a výzbroj, i ten finální boss vesměs nedělal větší problém. Bohužel s poklesem obtížnosti zároveň postupně klesala i zábavnost soubojů, anžto vesměs stačí jedna osvědčená taktika nebeská zbroj + regenerace (je pravda, že bez tohohle komba bych na Warrior obtížnosti asi moc dlouho nevydržel, i když v závěrečné fázi už to taky nebyla úplná nutnost) a poté už tam solit jen nějaká ta plošná kouzla vzdušné či základní magie a je vystaráno.
Naopak ale rozhodně nesouhlasím s tím, že by válečníci stáli zaprd, jak jsem zde mnohokrát četl. Pravda, že trpasličí obránce moc poškození neuštědřil, nicméně mistr meče (zaměření na dva jednoruční meče, překvapivě) dával od druhého aktu již velice solidní poškození a mnoho pozdějších nepřátel sundal klidně na 2-3 rány a rozhodně se tak jednalo o jednu z nejužitečnějších postav z party.

Jinač rozhodně solidní kousek, třebaže za nejlepší či jeden z nejlepších dungeonů bych ho rozhodně neoznačil, to by například ten design samotných dungeonů musel za něco stát:) (vesměs se zpravidla jednalo jen o maličká patra bez jakýchkoliv zajímavějších překážek, hádanek, atmosféry či nějakých zapamatováníhodných momentů- čest výjimkám).
Celé je to hlavně hodně o soubojích, které jakože špatné nejsou, nicméně celý ten systém je takový jaksi jednoduchý... nenabízí příliš manévrovatelnosti a jakmile se hráč dostane k určitým nejsilnějším plošným kouzlům, nemá už smysl používat cokoliv jiného (krom několika málo boostů). Paradoxně nejzábavnější mi vážně přišly tak v té 1/4 hry, kdy ještě nedisponujete tak silnými kouzly a hrdiny a jediná možnost tak tedy byla vymyslet nějakou rafinovanější taktiku, jak si držet nepřátelé co možná nejdéle (a nejdále:)) od těla a jak si správně naboostovat či naopak oslabit, své či nepřátelské jednotky.
Za největší designérský fail (a na té Warrior obtížnosti to asi vyniklo o to více) pak považuji ten respawn nepřátel před/za vámi po překročení určitého políčka či otevření truhly/dveří, přičemž měli zároveň i první útok, pokud to odsral můj healer, rovnalo se to instant quickloadu... opravdu brilatní designérské rozhodnutí. Samozřejmě že při druhém pokusu jsem ono přepadení již očekával a zakouzlil na sebe nějakou tu nebeskou zbroj či regeneraci, ale většina loadů byla vážně pouze důsledkem onoho neférového designu, než čehokoliv jiného a v určité fázi hry už se mi to začínalo solidně zajídat, kdyby to nebyl standard, tak bych to ještě překousl, ale autoři toho využívali vážně až nezdravě často (+ ten první útok nepřátel byl fail tak jako tak). To samé critical hity, což osobně však beru jako debilní luck faktor v každém RPG, zde však o to více, anžto byly poměrně časté.
Dialogy vesměs pitomé, stejně tak se nemohu zbavit pocitu určité nedodělanosti a to nemluvím jen o chybách technického rázu, kterých hra obsahuje habaděj, ale například mluvím o některých questech jen pro určitá povolání, přičemž hra nikterak nenaznačí, že dotyčný quest nejde splnit, protože nemáte v partě to či ono povolání.
Jeden příklad za všechny- paladinův quest s duchem v ruinách, pokud nemáte v partě paladina, hra vás nechá si ruiny v klidu projít, v závěru potkáte ducha, který vám naznačuje, že máte použít jakousi pečeť na oltář, pečeť máte, oltář tu je taky, paladin v partě však ne, pročež se nenabízí možnost pečeť použít, přičemž hra na to nikterak slovně neupozorní, spíše to působí jako bug. Nechápu, přitom by třebas stačilo jen odstranit ducha při hře bez paladina, aby zbytečně nesváděl k plnění jakéhosi nesplnitelného úkonu či pár řádek textu při použití pečetě na oltář... ne zde nemáme prostě nic.

Každopádně se hře nedá upřít solidní chytlavost a jakkoliv se to možná z převážně kritičtějších odstavců výše nezdá, nemohu říci, že by mě hra byť chvilinku nebavila (třebaže závěr přišel asi v ten správný čas), jen tomu jaksi chybí něco víc...
Hlavně je ta grafika z velké části vykradena z Heroes VI a na výsledku je vidět, že ty modely monster příliš nezapadají do hry.
Yop, mám to též bez DLC a nehodlám ho pořizovat, z hlavy znám možná tak jedno dobré DLC (to k Trine 2), zbytek stál vždycky za pendrek a pochybuji, že to zde bude jiné (a zdejší diskuze mi to jen potvrzují).



@Richmond (03.01.2018 10:30): Jo, je to tak, ale Grimrock mi přišel přeci jen o něco estetičtější a decentnější než tohle, hlavně tedy jednička, dvojka též samozřejmě převážně v exteriérech často trpěla klasickým přeHDRkováním apod.
Ale souhlas, že některé lokace jsou fakt bezva. Ale jako celek bych grafiku, resp. spíše onu stylizaci příliš nechválil. A netýká se to bohužel jen onoho přesvětlování, ona je to celkově taková ta mainstreamová přehnaná fantasy stylizace, kde každý má nejlépe všelijak pokroucený meč atd. (který by v praxi byl mnohdy asi jen stěží použitelný), asi každý ví o čem mluvím, nemusím to dále rozvádět. Jedná se o takovou tu nepěknou stylizaci, kterou dost možná nastolil právě Warcraft 3 či později WoWko a pak už se jen kopírovalo a stalo se to tak nějak standardem, jen se ještě více a více tlačilo na pilu. Vše musí být naleštěné, přesvětlené, přebarvené, přehnané... naprostý vrchol kýče a hnusu pak v tomhle ohledu považuji Kingdoms of Amalur: Reckoning.
@StriderCZ (03.01.2018 13:07): Datadisky jsem nehrál, odmítám z principu DLC jako formát :) Takže jsem tím pádem přišel i o finální skóre, což mě mrzí (nechápu proč to bylo s dlc spojené). Mám archivované obrazovky s finálním skóre u dílů 1,2 a 3.
@Richmond (03.01.2018 10:30): Ja som to na Warriora dával na tretí gameplay a aj tak to bolo tuhé ako sviňa - hlavne nečakane bol úplne celú hru veľký problém s peniazmi, narozdiel od Adventurera kde som bežne mával vo vrecku cez 100 000 tak na Warriorovi som bol večne skoro na nule.
@Isair (03.01.2018 00:31): Taky jsem hrál Warrior obtížnost a v jedné fázi jsem měl fakt namále, protože nebylo skoro už kde brát expy! Ale dá se topřežít a zpětně jsem jenom rád, že jsem tuhle obtížnost zvolil.

Grafika - hodně rozdílná. Přeleštěné to je až hrůza, podobně jako Grimrockové, bohužel. To už je trend dnešní doby, každej zadek se musí lesknout (viz některé obrázky z KCD) :) Ale některé oblasti se ve hře zvtvárnit povedlo.

@Jab (03.01.2018 10:06): Máš na mysli tu adventuru a simulaci poštovního agenta? :))
MM X je skvělá. Hru jsem si užil. Snad jen inventář mohl být zpracovaný ve stylu šestky.
@Ringo (03.01.2018 01:21): Wtf? Grimrock byl proti MM X zlatý:). Vždyť tady svítí naprosto vše, i bossové :). Z návštěvy hnedle prvního dungenu mi z těch svítících houbiček bylo skoro blivno, než jsem si zvykl. Jako dlouho jsem nehrál hru s kýčovitější stylizací, o tom žádná.
Ale zase třebas změny denního cyklu vypadají moc hezky, to se musí nechat (byť se střídají přehnaně moc rychle).

Nastavené to mám dobře, vše běží při plných detailech a rozlišení 1920x1080, když se podívám na gameplay videa na Youtube, mají to i jiní hráči naprosto totožné.
Problémy se týkají několika konkrétních míst (zpravidla exteriérů), jiná zase fungují dobře (jedná se očividně o špatnou optimalizaci). Například most před Seahavenem viz. odkaz (1:20-1:47), kde je krásně vidět konkrétně jak propad FPS, tak i doskakování objektů. Ale ve hře je více mnohem problematičtějších lokací.
@Isair (03.01.2018 00:56): Po technické stránce jsem teda neměl co vytknout, máš to dobře všechno vyladěné? Přesvětelkovanost a naleštěnost taky nemám rád, proto mi byl prti srsti Grimrock, ale tohle se myslím M&M 10 netýká.
@Ringo (03.01.2018 00:43): Yop, přesně tohle je styl, který mi vyhovuje:). Žádný level scalling, hezky tuhá obtížnost... příjemně mě to překvapilo.

Grafika jako taková není marná (rozhled z majáku byl přímo skvostný, nehledě na to, že něco takového se v krokovacích dungeonech naskytne málokdy), stejně jako celkem různorodé pečlivě ručně vypiplané samotné dungeony (co se vizuálu týká), na druhou stranu ta stylizace mi pije krev. Každému elfovi světélkuje zbroj, houby tu svítí jak LED žárovky, všechno je takové přebarvičkované. Dojem nezlepší ani špatné technické zpracování (postupné doskakování objektů, rapidní propady FPS na konkrétních místech a třebas i občasné mizení/objevování objektů- viz. elementární kovárna z určitých úhlů atd.).

Automaping je super. Inventář OK, ale nic, kvůli čemu bych psal domů (a rozdělení dovedností a statistik mi přijde trochu na hlavu). To neustále překlikávání na "kouzla/dovednosti" mi přijde trochu krkolomné a neintuitivní/nelogické, je to sice naprostá drobnost, ale hned jsem si říkal, proč sakra ty dovednosti nedali taky pod inventář třebas jako záložku níže (tj. poblíž statistik postavy), když už mají jinač to GUI celkem zvládnuté.
@Isair (03.01.2018 00:31): Enjoy, máš tu čest s jedním z nej dungeonů vůbec. Je to tuhé, ale dá se to, je třeba hledat cesty, když to nejde tadyhle, zkus to jinde, vždy se najde průchodná cesta, questík, něco, kde dostaneš expy na další level a tím možnost posunout se dále. Nejlepší dungeon, co jsem za posledních X let hrál. A díky bohu za ten oldschool a navíc v moc pěkné grafice a vymoženostmi, které nám kdysi u dungeonů mohly i kapánek chybět (přehledný inventář a přehledný automaping :-)
Kurva, nějak jsem to podcenil. Říkal jsem si, "sice jakože oldschoolovka, jenže od Ubisoftu, to určitě bude nějaká casual sračka" a pošetile to rozehrál hned na "Warrior" obtížnost. Jenže je to tuhé jak svině:). Po opuštění té kovárny živlů jsem dlouho bezradně bloudil po mapě a hledal soupeře, který by se vyrovnal mým, ehm, bojovým schopnostem. Ta radost z horko těžko nasyslených zlaťáčku a návštěvy nějakého většího města, nakoupení trochu solidnější výbavy, je tu ovšem k nezaplacení. Nyní jsem získal něco jako flame strike, či jak se tomu kouzlu nadává, který uštědřuje solidní poškození klidně i několika skupinkám nepřátel za sebou a hned je to veselejší.

Můj elfí Fighter (zaměřený na 2 zbraně) mi jako úplný zmetek zatím taky nepřijde, zprvu sice plnil úlohu jakéhosi diváka obdivující všezničující um jeho magicky orientovaných kolegů, nyní po nakoupení docela slušných mečů už dokáže některé méně obrněné cíle sundat i na několik ran (čokly, mágy, lučišníky atd.) a chvílemi to byl převážně on, kdo zajišťoval přežití party a mágové maximálně tak obstarali nějaký ten boost a až nyní se opět vracejí do hry:).

Je to vážně velmi příjemně chytlavá záležitost, od které se jen těžko odchází. Stylizace (všechno přebarvené, přezářené) a optimalizace je však naprostý děs, stejně jako občasné grafické (i jiné viz. nekončící soubojová melodie v některých lokacích apod.) chybky. Též nemám přílišnou radost z některých novodobých rozhodnutí, proč kurva mi u každých dveří musí přes celou obrazovku vyskočit hláška čtyřicítkou písmem "press space", jako kdyby byla hra cílená na nějaké konzolové retardy, což není. Ty dialogy taky žádný zázrak, stejně jako nejsem nadšen z lore z Homamů 5 a 6, přičemž jsem šestku i kdysi hrál a přesto mi těch hafo keců o andělech a blbostech okolo nic neříká, zkrátka do hráču hustí příliš zbytečného překombinovaného balastu, který dojem, z už tak nezajímavého příběhu, taky dvakrát nezlepší.

Těch učitelů schopností taky mohlo být o něco méně, zprvu mi to přišel jako hodně fajn nápad, ale nyní už mě začíná trochu štvát běhat po celém světě, abych našel konkrétní osobu, která mě naučí konkrétní skill... a proč sakra nedokáže dotyčná osoba, která cvičí například. velmistrovský obor, naučit i ten mistrovský a expertní? Vždyť to nedává smysl... ale čert to vem, je to fajn hra, byť výtky bych mohl z rukávu vytahovat ještě dlouho, přesto si mě nějakým zvláštním způsobem získala...
@mazar1234 (01.10.2017 23:35): Me to DLC prislo natolik blbe ze jsme ho ani jeste nezkusil. Hru jsem dohral jeste predtim nez vyslo a rikal si ze to pak nekdy , az to bude komplet dam znovu i s tim DLC. Dodnes jsme na to nedostal chut. Nevim, ta hra byla super, ale podruhe ji zatim hrat nejak nechci. Na starsi dily dostavam chut pomerne casteji :)
@Ringo (01.10.2017 19:24): Je to veľmi zlé DLC, jedno z najhorších čo som v živote hral. Úplná IMBA zlátanina spočívajúca v debilnom stealth spestrení na začiatku a pokračujúca iba nekonečnou šnúrou fightov.

Ale som veľmi rád, že si zrovna ty potvrdil moje slová o extrémne vysokej kvalite tohto neuveriteľného zjavenia menom MMX.
Na co jsem nepřišel, tak jak zobrazit finální obrazovku s výsledným score.
@Ringo (01.10.2017 11:59): Gratulace :) Mně toho chybí trochu víc. MM4-5, pak znovu MM6 (tehdy jsem se dostal tak do 90%), MM7 (tehdy mi odešel disk cca poté, co jsem zvolil stranu světla), MM8 a MM9. Ale zato jsem dal MM3 hned 2x s odstupem snad 20 let :)
Dohráno, naprosto úžasná hra, jedna z nejlepších svého druhu, jasných 10/10. Questy splněny tak, že questová knížka byla vyčištěna do posledního questu (Ztracenou sgáu jsem si teda pořešil až po odeběhnutí titulků, dříve to možno nebylo). Jenom v západních horách mi zůstal v jedné lokaci nedořešený souboj, kde mě po hrábnutí do hlíny obklíčilo spousta nepřátel a zůstalo tam viset něco, za co se mělo zatáhnout, ale nic se po té nestalo, ale nebylo to podloženo žádných questem, tak mě to netrápí (možná něco na povýšení nějakého povolání, které jsem neměl v družině. Takže teď už jen dotáhnout kdysi rozehraný M&M 2, několikrát rozehraný a po té odložený MM7 a pak MM 9 a mám tuto sérii odehranou komplet :-)
@Tarhiel (24.09.2017 22:18): Tá číčovina, do ktorej sa dostaneš až po prejdení hry, jedna mapa prístupná cez tú hlavu sochy.
Ale možno to bol update zadarmo v nejakom patchi už fakt neviem, ale každopádne day-one to nebolo.