Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Might & Magic X: Legacy - The Falcon & The Unicorn

27.03.2014
58
17 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Původně nezkušená družina dobrodruhů, nyní hrdinové Ashanu, čelí nové hrozbě. Svatá inkvizice je neprávem obvinila ze zločinů a uvěznila v ostrovní věznici Fort Laegaire. Pomůžete jim uprchnout? Vypátráte, kdo je pošpinil? A odhalíte konspirátory osnující zlověstné spiknutí na císařském dvoře?

The Falcon & The Unicorn, první větší rozšíření Might & Magic X: Legacy, sestává zejména z nové úkolové linie, dvou dungeonů a dalších nepřátel frakce Azyl z tahové strategie Might & Magic Heroes VI. Pro přístup k novému obsahu je nutné nejprve dohrát základní hru. Vlastníkům deluxe edice připadne zdarma.


Poslední diskuzní příspěvek

Přidávám se k plivání na datadisk a špatný balanc, prvním patrem vězení jsem se ještě nějak propižlal, ale souboj na konci s Perrenem jsem opakoval víc jak 10x, zbytek DLC jsem dal všechny bitvy na první, maximální druhý pokus. Problém byl, že jsem neměl jak se zbavit feeblemindu a vždy mi oba spellcasteři přestali fungovat do 3. kola. Ani ti rádoby obchodníci neměli dispellovací svitky nebo flaštičky! DPS jsem s mou spíše defenzivní partou neměl kdovíjaké, takže jsem restartoval a restartoval, dokud mi nepadlo pár kritů a mágové měli štěstí na vyhnutí feeblemindu.

Jo a hrál jsem barbara, křižáka, runovýho kněze a blejtdancera.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Bez tohoto DLC není příběh Might and Magic X kompletní. Je to smutné, ale je to tak. Je to úplně jiný styl hry, protože už se vlastně nehraje na nějaké sebezdokonalování. Dokonalí už máte být z původní hry. Tohle je maturita a možnost k vylepšení svých skillů hráč dostane už jen jednou, a navíc v době, kdy je to celkem k ničemu, protože jsem v tu chvíli ani neposkočil ve svém levelu.

Celé je to založeno na tuhých bojích a je to v podstatě lineární tahová FPS. Nejprve v prvním dungeonu, kde je hráči sebráno veškeré vybavení a jede se od nuly s těmi největšími cetkami, což značně komplikuje situaci pro bojovníky. Mágy to vlastně nijak zásadně nezasáhne (jen přijdou třeba o bonusy, co zvyšují skill). Tahle nevyrovnanost je terčem kritiky. Že pokud někdo má družinu zaměřenou na fyzický boj, je v háji. Ano, je. Ale sakra, to už je prostě riziko zvoleného stylu. Jak jsem psal, že tohle DLC je maturita, tak je to jako kdybyste si na maturitě stěžovali, že vás zkouší i z češtiny a vy jste se učili jen zeměpis. V Might and Magic je klíčové být co nejvíc versatilní. Umět si poradit s protivníky s brutální magickou odolností, stejně jako s protivníky, na které hrubá síla vůbec neúčinkuje. Tohle je sice sviňárna, ale je to logická sviňárna. Nikoho přece nepustí do vězení se zbraněmi v ruce (to, že mě pustili do vězení se 150 tisíci v kapse, je věc druhá).

První dungeon byl tužší, ale dalo se. V tom druhém ovšem nastaly krušné časy i pro mě, jelikož tamní protivníci z Azylu mají minimálně dvakrát tak větší zdraví než 95% potvor z původní hry, brutální kouzla a útoky, regenerují se a jejich počet je úplně šílený. Obzvláště v trůním sále na samotném konci. Ale na druhou stranu, byl to závěrečný boj, jak se sluší a patří. A pokud jste si před třemi hodinami, kdy jste byli naposledy ve městě, nekoupili dost lektvarů, tak máte smůlu, nahrajte si pozici a kupte si jich víc. Tohle DLC se s nikým nemaže. Já byl naštěstí velmi obezřetný, měl jsem mana lektvarů asi 100 a zbylo mi jich na konci 14.

Bojů ovšem bylo celkově už trochu moc a bylo to jen o nich, takže to celé ke konci je už maličko úmorné a stereotypní. Trochu WTF moment byl při závěrečném boji s bossem, kdy jsem ten zvrat vůbec nepochopil, takže jsem neměl až tak skvělý pocit z toho, že mě někdo oslavuje. DLC mi zabralo deset hodin, to je 1/10 doby původní hry, což je dost. A přitom to pocitově dlouhé není, ale je to fakt náročné a to myslím, že jsem měl takřka ideálně vytvořenou grupu (bez kouzla tsunami to snad ani nezačínejte).

Po dohrání hry a návratu do Karthalu jsem si pak samozřejmě musel ještě dovylepšit skilly, které jsem si vylepšit nemohl, když jsem byl pryč. Bylo to k něčemu, když v celém světě nezbyla jediná potvora a už se ve hře nemůže nic stát? Ano, bylo. Proč to dělám? Nevím!
+16