Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (26.07.2018 06:32): pokud se nepletu tak volbu obtížnosit máš jen na začátku kampaně.

Už jsem to několikrát zvrátil ve svůj prospěch ale chyběly mě Harvestery na rychlejší získání kreditu a vozidla pro mobilní obranu (přesněji řečeno útok na Harvestery protivníka).

Přišel jsem na to, že základnu ubráním s podporou žoldáků (abych si zajistil jejich přízeň) jedině tak, že postavím cca 3-4 raketové věžě na straně základy směr Harkoneni a Císařští a 2 raketové věže na straně směr Atreidi a další 1 raketovou věž u starportu žoldáků + jednu uprostřed své malé (rozlohou) základny.

1. raketová věž má stejný dostřel jako Siege tank (a těch všechny strany mají mnogo) stejně jako raketový tank. A něco vydrží. Ve 2 a více ustřílí postupně vše. Tedy až na ty proklaté Devastatory, ty mě obvykle decimují.

2. v kombinaci s Light Infantry která brání raketové veže před Fremeny, Light Infantry, Troopers, vozítky a všemi druhy tanků se dá "poměrně" snadno a efektivně ubránit základna. Vyžaduje to ale neustále kontrolovat zdraví elekráren a mít jich o něco navíc, bo Ornitoptéry (jejich útok citelně sníží raketové veže, sestřelí 2). Light Infantry má ryhlý pohyb a dá se tak vypomoct raketovým věžím s ničením tanků, raketový tanků, apod. ale pro pěchotu jsou smrtící siege tanky ale jejich útok vážou právě ty věže.

3. Počítač samozřejmě podvádí a má od samého začátku ty nejsilnější zbraně a zdroje o jakých se mi ani nesní. Stále hledám recept jak to zvládnout.... je to ale fakt těžké.

Mám prostě BIG problém udržet Harvestery na živu (už ani nevím o kolik jsem jich přišel) abych zvýšil produkci a postavil si starpod (už jsem ho dokonce měl ale musel prodat abych ubránil základnu).

Ta rada mentora útočit je fakt k nezaplacení. Kdyby to tak snadno šlo už to dávno dělám....

Žoldáky jsem udržel neuvěřitelně dlouhu při mě díky tomu že je brání mých 5 light infantry a 5 troopers, respektive bránil jsem jejich raketovou věž....teď Starport aby neustále měli přisun posil....proto tam stavím i své raketové věže, neboť Ornitoptéry udělají své...


Opravdu bych chtěl vědět kolik lidí to bez cheatu na normal obtížnost dohrálo...Tipuji, že jich mnoho nebude.

EDIT: ty Harkonenské rakety jsou paradoxně to menší zlo, jasně občas mě zničí nějakou tu elektrárnu ale jinak díky bohu nic víc. Ostatní budovy přežijí. To Ornitoptéry jsou mnohem větší problém. Už jsem několikrát přišel o veškerou pěchotu u věží po jejich útoku.
Asi tu misi 8 za Ordosy po 8-9 hod vzdám a sní i celou herní výzvu. Nemožné dohrát.
Jeden můj známý říká, staré hry jsou pro masochisty a proto už je nehraji.
@Rapier (25.07.2018 21:41): I proto jsem to taky znovu rozehral za Atreidy, oficialne z duvodu nizke sympaticnosti rodu Ordos. Jako RTS je hroznej clickfest, nikdy jsem to nemusel a dohral jen Dune II: Battle for Arrakis, Warcraft: Orcs & Humans, Warcraft II: Tides of Darkness a The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth, coz je nejlepsi RTS? kterou jsem kdy hral. Nehral jsem jich moc, ale koncem milenia to bylo spolecne s 3D strileckami nejiblibenejsi zanr, zabil to prechod do 3D.
@Malignus (25.07.2018 21:09): rád bych útočil ale sotva se ubráním po nějaké době mě Harkoneni nebo Atreidi rozsekají.

Tahle hra trpí naprosto nevyváženou obtížností, zatímco prvních 5 misí je vesměs procházka růžový sadem, od mise 6 se brutálně zdvihá obtížnost. Nevím zdali mě to za to stojí....vůbec se nedivím, že RTS jako žánr skoro vymřel. :)
Ordosaky nechavam az jako posledni, za ne je to nejtezsi si taky pamatuju:)
@Rapier (25.07.2018 18:14): Hraju za Atreidy, ted sem se ubranil prvnimu utoku na zacatku 8 levelu, zustal me jedinej vojak a zbytek sem musel prejet harvesterem:D Sem zvedav co bude dal, jestli me daj sanci postavit naky tanky do dalsiho utoku.
@Morte (25.07.2018 11:31): pohoda jo? Tak to počkej na misi 8, už začínám od začátku a různých save pozic min. 20x ... :) Mazar mě teď určitě vzpomíná. :)

@Malignus (25.07.2018 16:44): misi začínáš v levém horním rohu a císařští jsem vpravo uprostřed. Já bych rád vedl silný útok ale nejde to. Sotva se ubráním... asi zkusím spíše vyrábět siege tanky, přeci jen mají heavy armor a na ty záplavy tanků Harkonenů včetně běžně 2-3 Devatastorů nemám odpověď. Věže pomohou ale nevydrží večně.
@Rapier (25.07.2018 11:18): Fucking Hard Mission. Že začátku trochu pomáhej žoldákům, ale pak se na ně vykašli. I když je nevykosí nepřítel, zradí tě později. Důležité je vést silný úder z levýho dolního rohu do levýho horního. Tím se zbavíš císařských a dostaneš se zezadu na Harkonneny. Atreidové samotní pak nejsou problém. Myslím, že se dokonce stanou neutrální, když jim zničíš klíčové budovy (Palác?).
Tak dneska zacnu 8 level, zatim docela pohoda hraju na normal jako pred dvaceti lety:)
@Rapier (25.07.2018 11:18): Na jakou to hrajes obtiznost? Uprimne se priznavam, ze jsem to rozjel na easy, abych se vyhnul zbytecne frustraci. Nevim, jestli se k tomu tento tyden dostanu a i trochu premyslim, ze to rozehraju za Atreidy nebo Harkonneny, protoze Ordos ma ty videa na prd, jsou dost repetitivni a jejich pojeti jsem si i s ohleden na puvodni Dune II: Battle for Arrakis predstavoval jinak.
@90210 (24.07.2018 18:36): počkej na misi 8. To je teprve ta správná legrace.

Harkoneni tě obtěžují skoro ze startu s Devastatory, Siege tanky, tanky, pěchotou a hláška v rádiu missile lunch detected je vcelku výmluvná, co přijde.
Do toho Tě od samého počátku obtěžují Atreidi s vlny pěchoty, vozítek, siege tanků, o něco později i Sonic tanků a samozřejmě nechybí moje oblíbené Ornitoptéry. :)
A aby toho nebylo málo tak jsou tam Sardaukaři, repspektive císářští s dalšími hračkami a málem bych zapomněl na vele-oblíbené Fremeny co Ti taky přitápí pod kotel. :)

Fakt bezva mise. :) Už jsem počátek překonal ale s jedním Harvesterem (a to jsem měl 3) jsem to stejně neustál.....takže znovu restart. :)

Jedinou útěchou Ti může být, že žoldáci jsou na chvíli na Tvé straně, tedy dokud neutrpí velké ztráty což se stane.
Ubranil sem se za Atreidy v 7 levelu tomu brutalnimu utoku a ted si je vychutnam komouše rudý:)
Uf uf uf, je to parada:D Sem v 4.misi a nejak se od toho nemuzu odtrhnout. Taky sem to hral v dobe vydani, ta hudba aaaach:D
@valcik (22.07.2018 09:22): no jo, Fremeny jsem zbytečně šetřil. Není se ale čemu divit. Po cca 18 létech prakticky znovu objevuji jak hrát a vyhrát v RTS. Máš samozřejmě pravdu.

@Morte (22.07.2018 10:39): a co Ti brání si ten mód obsahující celou Dune 2000 stáhnout? :)

@90210 (22.07.2018 09:47): jak jako děsí? :)
Předávám Ti tady cenné a těžce nabyté zkušenosti z X hodin hraní za Atreidy a Ordosy. V této hře neexistuje univerzální strategie jak vyhrát, každá mise je trochu jiná a v každé misi jsou trochu jiné podmínky že startu.
Příliš dlouho jsem třeba ignoroval Light infantry a přitom mají za nízkou cenu a rychlý training úžasnou schopnost zničit Harvester (bacha na přejetí), raketovou pěchotu a dají se s nimi v kombinaci s raketovými troopers ničit cokoliv ale pozor na raketové a siege tanky s dalekým dostřelem. Musíš pěchotu posunout blíže a samozřejmě vyvarovat se přejetí. Ideální je dát pěchotu do terénu kde tanky nemohou.

Ono vůbec k nasrání je, jak Ti 1-2 pěšáci lehké /raketové pěchoty jsou schopni zničit gun věž jen proto, že jsou skoro imunní na kanóny velké ráže. V kombinaci s light infantry poblíž levně a efektivně ochráníš gun a rocket věže. Na Siege tanky ale musíš vytáhnout s 4-6 ks vlastních tanků a zničit je dříve, než využiji svoji schopnost dalekého dostřelu a věže Ti zničí na dálku. Po zničení Siege tanků alou zpět na repairpad vše opravit. Prostě taktika udeř, znič a zmiz, Ordoske rychlé tanky jsou na to ideální.

Mě se filmečky líbí, snad až na ty za Ordosy. Ten styl borgové, mechanický hlas, vize, apod. mě nějak nepřirostl k srdci. Asi je to tím, že tento rod v knize není.
Tak samozřejmě filmečky jsou dnes vizuálně překonané ale stále (alespoň pro mě) mají své kouzlo. Miloval jsem filmečky z prvního Red Alert, ne té omalovánky Red Alert 2.
Nicméně po dohrání Dune 2000 začnu se sérii Command & Conquer. I na ten RA2 dojde.
Safra, ja tomu snad dam druhou sanci kdyz to tady ctu. Skoda, ze to neni na GoGu:(
Tak mise 7 za Ordosy dohraná. Tradičně na začátku bylo velmi obtížné najít recept na počáteční útočné vlny včetně siege tanků. A také od samého začátku Ornitopter. Receptem bylo 2x barracks a levná lehká pěchota (cca 8x 5 vojáků) + troopers s raketomet (cca 4x 5 vojáků ). Poprvé jsem objevil kouzlo Light infantry. A to nejen efektivitu proti troopers a lehkým vozidlům ale taky že se pohybují mnohem rychleji, než troopers. To vše že začátku doplněné cca 6 gun věžemi. Plus 3x rafinerie neboť kredity byly potřeba jak sůl.
Mezitím žoldáci útočí na nepřátelské základny a já budují zbytek budov a opět naprosto klíčové tanky. Později do obrany přidávám raketové věže + patřičný počet elektráren a ve starportu nakupuji jako o život raketové tanky, bikes, siege tanky.

V mezičase lehká vozítka útočí pravidelně na harvesters protivníka a moje skupiny lehkých tanků po vzoru Romella neustále mění pozice, předjíždění útočící vlny nepřátelské pěchoty, ničí útočící siege tanky a pak se vracejí zpět na repairpady, ty jsem pro jistotu postavil 2 v domácí základně, jeden v první dobyté a další v poslední obsadili inženýři.

Strategicky, tzn. raketové věže nikoliv jen po obvodu základny ale i uprostřed zmírní otravné a nebezpečné útoky Ornitopter. Mezitím lehkými vozítky dobývám jednu již žoldáky zpracovanou základnu a pak vlastními silami další. Tu poslední zpracovanou žoldáky kde jsou i císařšťí je už naprostá hračka dobýt.

To celé za nejkratší čas, pouhých 4 hodin! A v tabulce úspěchu mě svítí první místo za Ordosy i před všemi misemi za Atreidy!

Mise 8 a varování před jadernými raketami Harkonnenů začíná. Poradce mě říkal, že prý mám jen 35,2% šanci na úspěch a ať se vyvaruji bránění bo jaderné zbraně a útočím. Radu poslechnu.
@Rapier (21.07.2018 19:23): Dik, jsem myslel, ze se to tam natahlo behem instalace, kdyz se me to zeptalo na cutsceny. Royehral jsem to za Ordosy, tak jsem zvedavej, jestli to dotahnu tentokrat.
@90210 (21.07.2018 19:20): když spustíš Dune 2000 přes ikonu, Windows rozhraní Ti hodí chyby, bo Internet Explorer. Stačí dát párkrát yes or no. A pak přes button launch campaign spustit hru! Užijte si to!

PS: třeba to jednou budu ukazovat v retro hraní na.... už držím pusu.
Tyjo instaloval to z ty novy verze a zaskrtl tam behem instalace i ty filmecky, ale filmecky se nenainstalovaly, funguje jen hola hra bez videi. Mel nekdo podobny problem?

@Rapier (21.07.2018 18:16): Jj dik za tip, nikdy jsrm za nenehral. Co deviatory?
@90210 (21.07.2018 10:06): dej si Ordosy, je to pecka! :) A vykasli se na raketove tanky a siege tanky, jejich nejlepší jednotka jsou rychle tanky. Ustrili naprosto cokoliv, siege tanky jsou dobre na obranne veze a zdi, raketové taky ale nejrychleji strili klasicke tanky. Nevadi ze toho tolik nevydrzi po boji je opraví. Bezkonkurencne nejlepsi jednotka pro vedeni manevrove valky. Rommel by mel radost. Za Ordosy je radost hrát i ty jejich Raidery mají 20mm kanony, takže jsou pouzitelnejsi I proti vozidlum. Vrele doporucuji utocit 5-6 Raidery na Harvestery nepritele. Obecne v teto hre je velmi prospesne pravidelne opoustet základnu a nepratelsky utok zlikvidovat jeste po ceste a klidne neco obětovat pro napadeni budov protivníka. A hlavne mu nicit pravidelne Harvestery. Pochopil jsem po dohrani za Atreidy, ze bylo tezkou chybou neutocit a nerozhodit nepritele z tlaku.
@Tulareanus (20.07.2018 13:57): Avaloní Dune deskovku mám vyrobenou dle Baranovského designu, karty jsem si nechal vyrábět vněkde na Taiwanu, vypadají úžasně. Desku mám natištěnou na plastovém plátně. Jinak Twilight Imperium není Dune ani náhodou, TI je mega rozsáhlá válečně ekonomická vesmírná strategie , remakem Duny je Rex: Final Days of an Empire
Tak jsem zahajil svuj vlastni pokus o dohrani, zkusim to bud opet za Atreidy, nebo poprve za Ordosy.
Btw doporučuji vřele onu Dune deskovku. Moc asi sehnat nejde. Spíše je třeba si podklady stáhnout z netu a vytisknout. Ale je to parádní hra. Šest stran (Harkonneni, Atreidi, Gilda, Císař, Fremeni a Bene Gesserit), každá úplně jiný styl hry a přece jsou cca vyrovnané (tedy snad jen fremeni první kola dostávají na můj vkus příliš na budku).
@mazar1234 (19.07.2018 00:22): Jop, v D2 aj D2K som to dohral iba za Atreida a Harkonnena, na Ordos mi chýbala trpezlivosť. Namiesto vymysleného rodu mali radšej popracovať na žoldákoch a pašerákoch, alebo rovno pridať ako tretiu stranu imperátora a sardaukarov!
Mise 6 za Ordosy dohrána. Začátek byl tradičně velmi obtížný. Mám pocit, že jsem hru mise restartoval min. 10x, než jsem dokázal uchránit počáteční základnu a starport (naprosto klíčový pro posily).
Těch prvních 20 min rozhodlo o všem. Pak jsem si udělal pořádnou armádu a nejprve poměrně lehce anihiloval Atreidy a posléze jsem do Harkoennské základny poslal ty Deviator raketove tanky v počtu min 20+ ti udělali svoje a pak tam posal pár svých jednotek na vyčištění věží a zbytek v obou základnách obsadili inženýři.

Opět pro ochranu základny a harvesterů se mi max. osvědčily rychlé Ordos tanky (pravda moc nevydrží = nutno pravidelně posílat na repairpad). Louskaly pancíře Siege tanků Atreidů a Harkonenů (mají totiž heavy armor ale zranitelný právě tanky), typicky v počtu 6-8ks a pak návrat k základně nebo starportu.

Tak jsem zkoušel multiplayer v té tady zmiňované Grunts edici ... a asi to tedy není vůbec pro mě, hraje se jen jedna postižená taktika (postav hned 3 rafinérie, 3 tankárny a tunu harvestrů), zakázané věže,... Zlatá kampaň.
@90210 (19.07.2018 14:11): jo to více méně sedí, 5 mise za Ordosy byla hodně těžká na začátku (tak min. 6 jsem opakoval misi ze startu) ale je to asi jak říkáš. Holt asi to nebude procházka růžovým sadem.
@mazar1234 (19.07.2018 00:22): jj všiml jsem si že rocket tanks a siege tanks mám jen ze Starportu. Neříkám, že ty jejich tanky jsou bůh ví co ale jsou rychlé (nicméně máš pravdu nic moc nevydrží a stojí 700 z výroby).
Toho se dá využít při ofenzivě ale i při obraně harvesteru. Je mi jasné, že začíná přituhovat. Uvidíme.

Upřímně jsem za ně hrát ani nechtěl ale v Dune 2000 je to jeden z rodů a pro dokončení hry musím odehrát za všechny rody.
@Rapier (18.07.2018 23:46): Pak napiš z mission- 8, ako ti tam budú drbať atomovky a tie low-armor vozítka skapú po pár sekundách....
Ale Ordos bol bullshit už v Dune2, napríklad to že nemali Rocketlauncher, alebo to že Siege Tanky dostali až o misiu neskôr ako ostatné rody... to bola v podstate voľba obtiažnosti.
Mise 5 za Ordosy hotova. Atreidy jsem totálně vybil. :) Stačily tanky a raidery. I když byl to nezvyk střílet na ty hodné modré jednotky....furt jsem si říkal, proč mé raketové tanky pálí po carryin. :) Začátek mise tradičně masakr ale díky rychlosti Ordos tanků jsem celé vlny Atreidské pěchoty efektivně přejížděl tanky. :) Chudáci pěšáci. Stačil jsem postavit další 3 základny a ovládnout celou řadu budov. Mám takový pocit, že od mise 6 začne přituhovat.