Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

4 mise za Ordosy hotova. Je to docela easy (obtížnost stále medium). Jejich tanky jsou hodně rychlé a to se počítá. Jejich bikes mají 20 mm kanony a to se taky počítá. Harkoneny jsem doslova smetl. :) Teď v páte misi mám bojovat s noblesními Atreidy. Nerad bojuji proti těm hodnej ale co se dá dělat.
Nedávno jsem hledal pod postelí nějaký káblík a našel jsem tam mimojiné i knižní návod k této hře, který jsem si kdysi kdysi koupil :) nostalgie jak cyp. Takovéto knižní návody mám 2 a mám je schované (Dune 2000 a Half 1) ))
@Jab (16.07.2018 14:37): Myslim, ze nejen u tebe, ale mozna i celkove. Do roku 2000 to byl dominantni zanr, po prechodu do 3D, mocne hnanym i tehdejsim hernim tiskem, to hodne opadlo.

@Malignus (16.07.2018 20:46): Joo, KKND. Podobny hry tehdy vychazely kazdej mesic, vzpominam si, ze tehdy byla docela debata ohledne vysokyho hodnoceni ve Score, kde to dostalo 9/10.

@Richmond (16.07.2018 18:23): Cist se to da, ale casem to zacne byt dost pruhledny, ostatne jak sam uvidis.;0) U prvni predehry se to jeste docela dalo, horsi byly az dalsi dily, ale uz je to nejaky ten patek, co jsem to cetl, urcite vic jak 10 let.

@Rapier (16.07.2018 15:42): No vidis, dobrej artefakt. K tem hram je to bezvadnej doplnek, sam mam prirucku k Might and Magic VI: The Mandate of Heaven a Caesar III, ktere jsem mel mnohem driv, nez jsem si mohl na svem pocitaci zahrat samotnou hru.:0)
@Rapier (16.07.2018 20:38): Já na tom s kamarády ulítával, především kvůli grafice a jednotkám. naší nejoblíbenější jednotkou bylo Flamethrower ATV, který bylo naprosto superzbraní, protože plamenometyi přes svůj krátký dosah byly OP. Hra za Evolved byla hodně o obraně, ale jakmile jsi získal možnost vyrábět Snipery a Gatling Cannon Tank, bylo rozhodnuto. Za Mutanty to bylo o dost těžší, protože měli silnější lo-level jednotky (především škorpióny), ale na vyšších tech levelech už silně zaostávali (hlavně v palebný síle, i když obranu měli dobrou).
@Malignus (16.07.2018 20:25): aha, přiznám se že tahle RTS mě vůbec neláká. Ten svět je takový divný. Ale kdo ví, třeba si to jednou nainstaluji a zkusím. Ostatně jak jsem psal kdysi jsem to hrával u kamaráda. Pamatuji si, že to místy bylo šíleně těžké.
Na Ordosy jsem zvědav, jak tak poslouchám začnu s nimi rovnou a Harkoneny si nechám až naposled.

BTW kdyby někdo chtěl hrát Dune 2000 na Windows 8.1/8 tak musím upozornit, že na rozdíl od Windows 7/10 hra mrzne, a to poměrně často. Vyplatí se tedy pravidelně ukládat (není nic horšího než po 2 hod přijít o postup). Paradoxně jsem v Dune 2000 Config musel na záložce Video Options odebrat checkbox Single Processor Affinity, který by měl vyřešit náhodné zamrznutí hry a by default je aktivovaný! S ním totiž na Windows 8.1 hra mrzla hodně často.
@Rapier (15.07.2018 23:11): Já měl na mysli KKnD: Krush, Kill 'n' Destroy Xtreme. Ale v podstatě to platí i u Duny 2000. V KKND máš mutanty, kteří jsou silnější na začátku hry a postupně slábnou, stejně jako Ordové. Hra zě ně je kurňa o nervy. Na začátku musíš zkryplit soupeřovu ekonomiku a to málo, co vyprodukuje ovládnout Deviatorem a poslat zpátky na něj. :-D
To já dostal samým hraním chuť si přečíst po více než 17 letech znovu Dunu od Herberta. Už jsem začal hrát za Harkoneny. Teď zkusím více útočnou taktiku a méně se bránit.
@90210 (16.07.2018 13:28): Já zrovna tenhle rok přelouskal trilogii Historie Duny a ted čtu ty dějiny rodů. Samozřejmě oproti původním 6 knížkám starýho Herberta to je mnohem jednodušší, více ploché, více akční, ale jako dá se to skousnout.

Rapierům koment mě tedy navnadil :) Původní Dunu 2 jsem sice tenkrát hrával, ale nikdy ne moc dlouho, abych to dohrál. Možná tomuhle dám šanci.
@Rapier (16.07.2018 14:27): Mam pocit, ze to dokonce pribehove vychazelo z Duny 2000 a boje se prenesly i na jiny planety, ve svy dobe to bylo hodnoceny dobre, ale prechod RTS do 3D byl pro me osobne fakt pekelnej.
@Jab (16.07.2018 13:35): jj combat tank u Atreids je takový zlatý střed v pancéřování a palebné síle. Ordosové ho mají méně pancéřovaný ale o to rychlejší a Harkoneni naopak více pancéřovaný a o to pomalejší.
Siege tanky jsou vynikající pro útok v druhé vlně a pro obranu. Obzvláště účinné na pěchotu všeho druhu. Díky dalekému dostřelu dostřelí i na raketové tanky ale ty na ně ne, nebo respektive možná ano ale Siege tank raketový tank ustřílí rychleji. Raketové tanky mají mezeru mezi salvami. Což bývá kritické.
@mazar1234 (16.07.2018 14:12): je to už řada let co jsem hrál Red Aler nebo C&C a přiznám se, nevěděl jsem to. Bylo to pro mě překvapení. Údajně když máš např.: 3x barracks vyrábíš pěšáky o 50% rychleji. Když máš např.: jen 2x Barracks vyrábíš pěšáky o 25% rychleji.

@90210 (16.07.2018 13:28): Emperor: Battle for Dune si zahraji až dohraji Dune 2000. Kdysi jsem to taky rozjel a docela se mi to líbilo. Mám pocit, že ta hra je nedoceněná. Pochopitelně jsem taky nikdy nebyl fanouškem přechodu strategií z izometrického 2D na 3D. Ale co si tak vzpomínám Emperor vypadal velmi slušně.

@Jab (16.07.2018 13:35): to si nemyslím. Pokud si vzpomínám po vzoru Starcraft v Emperorovi byly opravdu všechny jednotky rozdílné. Hra byla hodně variabilní. Musel jsi zde mít obranu proti všemu a neustále balancovat na hraně.
Emperor Duna byla hrozná.

Tyjo, Dune 2000 si asi už blbě pamatuji. Páč už plavu v těch jednotkách a jejich využítí, kdy do přední lajny patří Combat Tank a nikoliv Siege Tank (který po pravdě skutečně vypadá spíše jak samohybná houfnice).
@Chark (16.07.2018 13:03): Jj, souhlas. Mam i Cestu k Dune a tu jedinou radim k puvodni serii a mam ji i v knihovne spolecne s ostatnimi puvodnimi dily od Franka Herberta. Zbytek si to nezaslouzi, je to fakt brak.

@Rapier (16.07.2018 13:23): Deviator prichazi spolecne s devastatorem a sonic tankem, tyjo mam docela chut si to zahrat. Dune je vlastne docela letni hra. BTW zkousel jsem i tohle Emperor: Battle for Dune, ale ohavna 3D grafika me spolehlive odradila, skoda.
@90210 (16.07.2018 10:54): ano to máš pravdu, to mě Ordosové velmi často dělali i uprostřed boje. :) Efektivní a účinné. Otázka je od jaké mise je máš k dispozici.

Ordosové také posílali Sabotéry. Ti mě občas zničili nějakou budovu, takže jsem musel mít po obvodu základny veže a nějakou pěchotu, vozítka pro jistotu, občas i u klíčových budov. :)

Štve mě, že jsem nepřišel dříve na to, že Fremeni dokud nevystřelí jsou prakticky neviditelní. Mohl jsem tak nasazovat průbežně Fremeny k infiltraci základny a ničení klíčových budov. Protivník by tak spotřeboval více zdrojů na obranu a obnovu a já mohl být ušetřen mnoha útočných vln.

Díky jednomu kolegovi na QL session, myslím že to byl Sardo, jsem přišel na to, že pěchota může být efektivně umístěna na terénu kde kurzor myši zešedne (normálně když vybereš jednotku je modrý) a fakticky tzn. že je tanky nemohou přejet. To se mi totiž stávalo docela často....
Také jsem neveděl, že když postavím více kasáren, factory apod. tak se zrychlí produkce jednotek.
@90210 (16.07.2018 10:54): Knižní Duna stojí za to, ale jen série od Franka Herberta. Jeho syn udělal z mnohovrstevnatého vrcholného filozofického sci-fi brakové torture porn a to se podaří málokdy. Ještě je dobré přečíst si Cestu k Duně, která je takovými Nedokončenými příběhy od Tolkiena. Jsou v ní různé verze příběhu z Duny atd.
@Rapier (16.07.2018 10:49): Za Ordy jsem nikdy nehral, ale IMHO se tam da docela vyhrat z tim Deviatorem, prebarvovat a posilat vsechno zpet na nepritele.

Popravde me prekvapuje, ze ti dva nymandi Brian Herbert a Kevin J. Anderson rod Ordos nezanesli do mytologie a nepouzili do jednoho z mnoha svych srackovych Dune spin-offu.

BTW pokud by mel nekdo zajem o nasledujici knihy, tak jsou k dispozici na prode, vsechny jednou ctene, dobry stavj:

https://www.knihydobrovsky.cz/predehra-k-dune-atreidove-579096
https://www.knihydobrovsky.cz/predehra-k-dune-harkonennove-580026
https://www.knihydobrovsky.cz/predehra-k-dune-corrinove-34761
https://www.knihydobrovsky.cz/vichry-duny-20438
https://www.knihydobrovsky.cz/paul-z-duny-24268
@90210 (16.07.2018 10:37): protože jsem si hru vybral do herní výzvy musím to nyní dohrát i za ďábelské Harkoneny a Ordosy. :) Jako fakt mě to bavilo, takže si to dohraji i za další dva rody.

Jak psal Jab, tak trochu očekávám, že bude snadné to dokončit za Harkoneny ale děsím se hry za Ordosy.

Obecně jsem pochopil, že je dobré (ale to se lehce řekně a špatně dělá s velmi omezenými zdroji na začátku) útočit pravidelně na budovy protivníka (budovy + obranné věže s raketovou pěchotou nebo raketovými vozítky, tanky) a s pomocí bike s kulomety útočit pravidelně na Harvestery protivníníka. Jedině tak lze rozumně zvrátit průběh mise za relativně nízkých nákladů. Klíčové je také chránit si své Harvestery. AI jde po Harvesterech o pouštním červu nemluvě. Zvláště v těch pozdějších misích je to maso.
@Rapier (komentář): Budes to davat i za Ordosy nebo Harkonneny? Mozna se k tomu jeste vratim, ale asi budu potrebovat cheat na nesmrtelnost na posledni mise, na zbesile RTS uz fakt nemam...
@Jab (16.07.2018 06:31): vždy jsem měl rád strategie. Co mě odrazuje je časová náročnost.

Není to jako zahrát si hoďku, dvě Quake Live a užít si bezhlavého střílení nebo trochu lepší úrovně kooperace v Battlefield 4, pokud chci technicku a ne tak bezhlavou akci.

Já mám tolik restů co jsem nedohrál, co bych si rád jednou zahrál, že se až sobě sám divím na co, že bych si rád koupil nové PC. :)

Alpha Centauri je jedna z těch strategií co bych si rád zahrál. Jednou.

Díky za tipy. Harkoneny už jsem rozehrál. Ten hlas zní hrozně naštvaně, myslím ve hře. :) Asi jsou nějací zlí a drsní. :) Hrát za zlouny mě nikdy nebavilo. S Ordosy si to asi užiji.

@Rapier (15.07.2018 23:45): Já z toho tvého gameplaye dostal chuť si zahrát Alphu Centauri. Nevím proč, ale nějak se to semlelo. :)

Harkonneni by měli být nejjednodušší. Death Hand bude ve tvých prackách. Naopak za Ordosy je to dost utrpení. Tuším jeden z dvojice Siege a raketomet ani nemohou stavět a objednávají je přes Starport. Jejich jednotky (lehký tank a trojkolka) jsou rychlejší, což je povětšinou k ničemu. Naopak mají menší pancíř, což je nevýhoda vždy.

Deviator je spíše zajímavá než skutečně použitelná jednotka a u Sabotérů musíš nepříteli nejdříve nějak zničit věže s přístupem do základny a pak je posílat alespoň po třech, aby něco zničili.

Ale mají zlaté budovy, na které se moc pěkně dívá! :)
@Rapier (15.07.2018 23:11): Harkonneni majú v jednom video aj "srdeční zátku", mal si to hrať za nich.

Outro v Dune 2 mali taktiež zďaleka najlepšie Harkonneni, Atreidi len kecali, nemali tam ani toho jaštera ako Ordosi, proste len kecali....
@Malignus (15.07.2018 22:39): no upřímně vyváženost některých misí za Atreidy byla dost šílená (a to jsem prozíravě zvolil na začátku střední obtížnost). Tu poslední jsem rozjel min. 10x a loadoval z různých uložených pozic min. 10x. Celkově jsem hrál tu poslední misi (včetně opakování) přibližně 10-12 hod. Nemůžu jednoznačně říci co mi pomohlo. Šlo trochu o dávku štěstí v kombinaci se zdmi, mix. obranných věží (raketové a kanónové) + max. snahou zachovat většinu Harvesterů na živu. Místy i za cenu velkých obětí siege tanků, raketových tanků, apod.

Jako mohl jsem tu misi zkrátit tak o 2-4 hod kdybych nebudoval takovou převahu, která nakonec ani nebyla potřeba. :) Neboť jak jsem zjistil sami neviditelní Fremeni dokáží zázraky. Přinejmenším do doby než vystřelí. :)

Škoda toho závěrečného filmečku, čekal jsem více po takovém úsilí. Ne, že by byl špatný ale mohl být tak 5x delší a obsahově rozšířený. Byl tam skvělý potenciál. Za mě mírné zklamání. I po těch létech jsem si naprosto jist, že stejný konec v Dune 2 byl prostě lepší, kouzelnější a více jsem si ho vychutnal.
@Jab (14.07.2018 11:05): poslední mise za Atreidy dokončena! Proradní a ďábelští Harkoneni konečně poraženi. Atreidové vstali, po zákeřném přepadení Císařskými vojáky a Harkonenny, z popela. Vybudovali mohutnou armádu, a získali mnoho Fremenů na svou stranu, takovou jakou svět Duny ještě neviděl. Poté hravě porazili nejprve císařská vojska a pak ďábelské Harkonenny. Nepřítel neměl šanci. Zajatce jsme nebrali, rozkaz zněl jasně.
Za vévodu! Anihilujte všechny nepřátele. A tak se taky stalo!

První RTS v životě jsem dohrál na kamarádově AMD 66, někdy okolo roku 1997. Byla to pochopitelně Dune 2 za Atreidy! Druhou RTS co jsem dohrál v roce 1998 na svém prvním PC byl Warcraft 2 za všechny rasy. Poté Starcraft za lidi. O něco později Age of Empires 2 za Williama Wallence. To už bylo hodně dávno.
A nyní po cca 18 léte pauze jsem dohrál Dune 2000 za Atreidy. :) A zakončil tak svoji kariéru RTS tam kde jsem začal před 21 lety. To to letí. :)

Musím ale říci, že závěrečný filmeček byl pro mě mírné zklamání. Čekal jsem jako vítěz více. Už si jen matně pamatuji tutéž scénu v Duna 2 ale bavila mě mnohem víc.

BTW nejdál dostřel siege tanky a raketové tanky.


@Malignus (14.07.2018 17:34): nejsem madochista. Kdysi jsem to jinému kamarádovi pomohl vyhrát. Ani tenkrát už mě to moc nezaulajo.
@Rapier (14.07.2018 10:47): Na raketové vojáky se vykvajzni. Základ jsou ty siege a hlavně raketomety. Siege je tam jen aby na sebe vzal palbu. Hlavní poškození dává ten raketomet. Ten je nejdůležitější. A ty preferovat. Pokud hraješ za Atreidy, tak Siege stejně poměrně rychle úplně nahradíš sonic tanky, které jsou pak v první lajně nepřekonatelné. Devastátor se k téhle linii většinou ani nepřiblíží na dostřel. Má tuším dostřel pět políček, sonic sedm a raketomet osm (siege měl taky pět?). Ale už si nejsem jist, je to už pět let cca, co jsem to dohrál naposledy.
Kéž by to bylo tak snadné. :) Už jsem měl několikrát 6-10 obranných věží, z toho počtu 3-5 s rekatomety, okolo zdi. K tomu tak 25 raketových vojáků, 6 siege tanků, 2-4 rockets tanks, vozítka s kulomety a nějaké tanky, starport, repairpad, atd....Jednu chvílí už to vypadalo, že jsem za vodou, v té chvíli protivník poslal takové vlny nepřátel, že jsem to opět neustál.

AI mě vždy počtem udolalo. Běžně posílá 4-6 raketových tanků, 6-8 siege tanků, raketové a kulometná vozidla, pěchotu, devastatory,.... Když už nemohlo do mé základny, tak šlo po harvesters v takovém počtu, že jsem nakonec o všechny přišel. AI navíc zkouší hledat slabá místa v obraně a často útočí, že směru kde toho máš méně.

Cywe co tam proboha vyvádíš. Jak máš čtyři siege/devastatory/soniky a čtyři raketomety, tak už ubráníš základnu. Doplň to věžemi a budeš v pohodě a můžeš stavět armádu. Na Death Handy recept nemám. Ta může přiletět hodně špatně a zničit ti základní budovy. Na ni platí jen save a load metoda.
@Malignus (10.07.2018 21:21): to se Ti vůbec nedivím. Já jen v poslední 9 misi za Atreidy už strávil min. 6 hod a výsledkem je zatím vždy prohra. :( Pokud tohle dokončím jsem z RTS na delší dobu vyléčený.
Co se týče dodání koupených strojů v starportu, tak v Dune 2000 nikde není vidět odpočet ale operátorka hlasem odpočítávání T minus five - T minus one. Vždy to trvá 5 min.

Mise 8 za Atreidy dohraná jsem ve finále v misi 9. Po cca 2-3 hod a několika restartech, zatím stále neúspěšně. :( Celou dobu hrají na střední obtížnost. Zatím jsem nenašel recept jak zastavit útočné vlny Harkonnenů a císařských vojáků. Navíc Harkonneni posílají jaderné rakety.

Dokážu si představit, že mladší ročníky tahle RTS ze staré školy dokáže odradit. Obtížností.
@Malignus (09.07.2018 17:14): Často ale je. Hlavně ty lehké tanky. Nevadí mi je pak vůbec obětovat, neb je stejně v závěrečných fázích nevyužiji. Ale kupuji tam cokoliv za dobrou cenu. Když nejsou levnější ty, tak siege nebo raketomety. Cokoliv, abych mohl v klidu budovat základnu. Nadto to můžeš objednávat tuším až po pěti.
@Rapier (09.07.2018 14:39): Tak řve to T minus a číslo. Pokud si vzpomínám, tak starport potřeboval méně budov jak továrna na tanky. Navíc vozítka jsou v ní často levnější.
@Jab (09.07.2018 01:22): tak mise dohrána, císař a Harkoneni poraženi. :)

S tím Starportem. No, jenže musíš mít už postavenou celou řadu budov + mám pocit i nějaký ten upgrade. Mezitím přijde několik vln útoků, které není vůbec snadné ustát. A vůbec Starport jsem postavil, už několikrát si objednal vozidla ale nějakou dlouho to trvá tak jsem si vždy postavil vlastní rychleji.

Je někde vidět kdy přesně, tedy za kolik minut dorazí objednané vozidla?

Tulareanus: ano heavy factory je důležitější než light factory. To už jsem pochopil.
Heh. Každý má svou taktiku. Já zase rád při první příležitosti stavěl Starport, který ti tuším už v základu nabídl k objednání lehké tanky. S nimi se už dá ten počáteční nápor ustát.
@Rapier (08.07.2018 22:55): Ja som za Atreidov v Dune 2000 vždy rushoval výstavbu dvoch rafinérii, následne som sa snažil postaviť všetko, čo bolo treba, aby som mal heavy factory a od toho som sa vždy odpichol. Niekedy som staval aj carryall navyše, harvester navyše bol väčšinou must. Vždy keď na harvester šla pechota, snažil som sa tú pechotu harvesterom prejsť. Samozrejmosťou boli kanóny v okolí rafinérie na obranu.
@Morte (08.07.2018 22:51): psal jsem to v diskuzi níže ale zde to je znovu. Přihodím to jako zajímavost.

V rámci herní výzvy jsem si znovu stáhl Dune 2000: GruntMods Edition. Nezapomeňte si extra stáhnou filmečky. Jedu to pod Windows 10 a cesta jak rozhodit filmečky je v Dune 2000 Config odškrtnout checkbox Disable Max Windowed Mode (by default marked) a nechat resolution na 640x480.
@Tulareanus (08.07.2018 22:49): ano to jsem si všiml. Problém je, že o Harvestera můžeš velmi snadno přijít, stačí 6-10 pěšáků raketové pěchoty a než pro něj přiletí letadlo (to jsem si mohl dovolit stavět až mnohem později) tak máš mínus jeden. A čistě s jedním Harvesterm pokud nemáš Heavy Factory a dostatek kreditu už toho moc nevykouzlíš.
Takhle mise je opravdu těžká. Mnohem těžší než jsem čekal. Protivník často a opakovaně útočil na mé Harvestry. Nicméně teď už mu to zase vracím já. :)

Kdysi dávno jsem dohrál za Atreidy Dunu 2 ale přeci jenom tam ta AI byla hloupější. Tady je to dost maso. :)