@Gordon (11.02.2018 23:13): Tak buď stojím v hloučku nechápajících a nebo nechápu, co je na něm k nepochopení...? :-)
Diskuze
@Kunick (11.02.2018 23:07): "nečekaně", no jasně! Já bych uvítal kdybych ve hře musel odmakat dvacet šichet ve kterých by se nic nedělo a herní doba by byla 8 hodin...
Příběh je krapet složitější než popisuješ. A v tom se mi to líbí, že to skoro nikdo nepochopí... :) Tedy alespoň né na první dohrání a dohrání pokračování.
Imho na HL1 se už vyser a rovnou si zapař Black Mesu, ta ti toho řekne mnohem víc.
Příběh je krapet složitější než popisuješ. A v tom se mi to líbí, že to skoro nikdo nepochopí... :) Tedy alespoň né na první dohrání a dohrání pokračování.
Imho na HL1 se už vyser a rovnou si zapař Black Mesu, ta ti toho řekne mnohem víc.
@Gordon (11.02.2018 22:37): tak ta hra ale taková je v základu. Nejprve zaspíš s kocovinou, pak si z tebě dělají prdel (na což odpovídaš "důstojným" mlčením??). Něco se posere - "nečekaně". Dostaneš halucinace a všude na tebe vyskakují grilovaná kuřata. A celé to končí zabitím přerostlého mimina. Sorry, ale tenhle příběh MUSEL napsat nějaký vyhulený paranoik (proto ta obsese s pozorovatelem). Hratelnost, až na drobné bugy dobrá - proto taky 80%, ale zasazení a příběh mají co dohánět. Nehledě na to, že problém s teleportací a následné hašení problémů už bylo zpracováno mnohem lépe o pár let dříve.
@Kwoky (11.02.2018 19:13): Já mam zas pocit že hrál zhulenej mód.
@Kwoky (11.02.2018 19:13): nepsal - dokonce jsem si během hraní i dělal poznámky :D a ten výhled na fialovou krajnu fakt potěšil. Furt lepší než když vidíš jen divně se křížíci polygony...
@Kunick (komentář): Proč mám dojem, že jsi to psal zhulenej? :)
@leebigh (31.12.2017 19:07): By možná nebyla špatná Výzva - "dohrát alespoň tři díly z jedné herní série." ;)
Uvidíme, třeba to natlačím do Herní výzvy :-)
@Gordon (31.12.2017 18:23): Nechme se tedy překvapit. ;) Už teď se těším na komentář, tak nás pane leebigh nenechte dlouho čekat!
@mvp23 (31.12.2017 17:47): Podle mě nebude, protože je to vesměs to samé, jen otevřenější a na ukrajině a zbraně jsou až na gravity gun a pulsar hrozně odfláklé.
@leebigh (31.12.2017 16:55): Dle mého se ti HL2 bude líbit víc. Komentář je spíš o pocitech, než o převrácení faktů. Osobně hodnotím hru velmi vysoko, ale musím uznat, že Tvůj komentář se mi četl dobře a na jeden zátah, i když mi samozřejmě přišel dost přísný. Přesto za mě plus.
@pajmič (31.12.2017 14:13): Díky, uvidíme :-)
@leebigh (komentář): Tleskám pane, dobře napsaný a výstižný komentář, který určitě několika zdejším Gordo-okultistům přivodí hypertenzi. Pokud se chystáš někdy okusit druhý díl, tak ti mohu říci, že Half Life 2 je doslova half life 1 v 2.0. Jen s updatetovanou technologií a fyzikou, ergo hádám, že si z něj taky na zadek nesedneš, ale mohu se mýlit :)
@leebigh (31.12.2017 01:52): No však jak říkám, ta hra převratná je, jen sis toho nevšiml... :D
@lseling (31.12.2017 11:05): Díky :-)
@Crash (30.12.2017 15:36): Přesně tak, taky jsem dal plusko, protože je to pěkně napsaný komentář.
@Gordon (30.12.2017 11:44):
V komentáři se mi tedy opravdu nezdá že bych srovnával HL s Doomem, jenom uvádím, že HL pro mne není cílová skupina jako je Doom a podobní.
Co je na tom lamáckého, že byl špatně vidět zaměřovací křížek? To je snad chyba autorů nebo možná mé PC konfigurace či rozlišení. Autoaimu jsem si všiml náhodou a byl spíše menší výpomoc, jenom mi upřesňoval zamíření a vůbec nebyl takový jako u starých FPS které nepoužívaly defaultně myš.
Prostě se mi to celé nehrálo dobře a zkrátka jsem se nedokázal naladit na tu údajnou atmosféru, kterou jsem však ve hře bohužel nevnímal. A vůbec to není o grafice. Ta mi nevadila a snad jsem ji i pochválil.
A příběh opravdu pro mě není nikterak převratný, A to jsem hru téměř dohrál dvakrát,
Holt asi vyštrachám Half-Life Doom :-)
@Cobot (30.12.2017 13:35):
To chápu že ten úvod je o nestřílení, ale napodruhé mě to už opravdu nebavilo.
@Crash (30.12.2017 15:36):
Díky za podporu :-) Neboj, rozhodit se nenechám. Čekal jsem obdobné reakce, ale to se nedá nic dělat.
@Všivák (30.12.2017 12:22):
Chtěl jsem si hru užít v originále, takže bez modů a vylepšení.
@Gordon (30.12.2017 22:04):
Já jsem tím opravdu neprosvištěl, celkem mám nahráno 30 hodin, což je myslím dost.
Možná k mým negativním dojmům přispělo i to, že všichni dávají takřka absolutní hodnocení, a tak jsem čekal něco opravdu převratného, což se tedy nedostavilo.
A neboj, mínuska neřeším, komentář i moje přijetí HL se Ti nelíbilo, na což máš plné právo.
V komentáři se mi tedy opravdu nezdá že bych srovnával HL s Doomem, jenom uvádím, že HL pro mne není cílová skupina jako je Doom a podobní.
Co je na tom lamáckého, že byl špatně vidět zaměřovací křížek? To je snad chyba autorů nebo možná mé PC konfigurace či rozlišení. Autoaimu jsem si všiml náhodou a byl spíše menší výpomoc, jenom mi upřesňoval zamíření a vůbec nebyl takový jako u starých FPS které nepoužívaly defaultně myš.
Prostě se mi to celé nehrálo dobře a zkrátka jsem se nedokázal naladit na tu údajnou atmosféru, kterou jsem však ve hře bohužel nevnímal. A vůbec to není o grafice. Ta mi nevadila a snad jsem ji i pochválil.
A příběh opravdu pro mě není nikterak převratný, A to jsem hru téměř dohrál dvakrát,
Holt asi vyštrachám Half-Life Doom :-)
@Cobot (30.12.2017 13:35):
To chápu že ten úvod je o nestřílení, ale napodruhé mě to už opravdu nebavilo.
@Crash (30.12.2017 15:36):
Díky za podporu :-) Neboj, rozhodit se nenechám. Čekal jsem obdobné reakce, ale to se nedá nic dělat.
@Všivák (30.12.2017 12:22):
Chtěl jsem si hru užít v originále, takže bez modů a vylepšení.
@Gordon (30.12.2017 22:04):
Já jsem tím opravdu neprosvištěl, celkem mám nahráno 30 hodin, což je myslím dost.
Možná k mým negativním dojmům přispělo i to, že všichni dávají takřka absolutní hodnocení, a tak jsem čekal něco opravdu převratného, což se tedy nedostavilo.
A neboj, mínuska neřeším, komentář i moje přijetí HL se Ti nelíbilo, na což máš plné právo.
@Gordon (30.12.2017 22:04): beztak ti vadí ten "nesympatický Gordon"!
@Crash (30.12.2017 15:36): je ale rozdíl když se někomu něco nelíbí a umí to dobře odůvodnit, v tom nemám žádnej problém kritiku přijmout a pak je tu věc něco nutně lámat přes koleno a dělat ze sebe někoho kdo tím prosvištěl, v tomto případě jsou moje výtky myslím namístě, a nemyslím tím nic zlého ani útočného.
A jelikož autor srovnával s jeho modlou Doomem tak ani tady nebudu srovnávat jinak a ještě k tomu něco dopíšu. Doom je klasická devadesátková řezničina bez příběhu pro odreagování. takovej ekvivalent filmu Predator nebo Aliens. Což jsou fakt super snímky, Ale nejsou nějak extra hlubokomslné, jsou to béčkárny s atestosteronem určené především k pobavení. A to je asi Leebighovo problém, přesně tohle od toho čekal. HL je ale spíše takovej ekvivalent filmů The Thing, Interstellar nebo District 9. Tyhle filmy je třeba vnímat, je v nich zoufalost, deprese a paranoia. A je vyžadovaná už pozornost diváka aby si po tom filmu i ten příběh představil s širším spektru. (Interstellar jsem po prvním zkouktnutí trochu nepobral, pak jsem ho viděl znovu a dával větší pozor a naprosto mě odrovnal...)
A jelikož autor srovnával s jeho modlou Doomem tak ani tady nebudu srovnávat jinak a ještě k tomu něco dopíšu. Doom je klasická devadesátková řezničina bez příběhu pro odreagování. takovej ekvivalent filmu Predator nebo Aliens. Což jsou fakt super snímky, Ale nejsou nějak extra hlubokomslné, jsou to béčkárny s atestosteronem určené především k pobavení. A to je asi Leebighovo problém, přesně tohle od toho čekal. HL je ale spíše takovej ekvivalent filmů The Thing, Interstellar nebo District 9. Tyhle filmy je třeba vnímat, je v nich zoufalost, deprese a paranoia. A je vyžadovaná už pozornost diváka aby si po tom filmu i ten příběh představil s širším spektru. (Interstellar jsem po prvním zkouktnutí trochu nepobral, pak jsem ho viděl znovu a dával větší pozor a naprosto mě odrovnal...)
@leebigh (komentář): Určitě zkus Black Mesu, je to remake HL 1 do source enginu
@leebigh (komentář): Plus za odvahu jít s kůží na trh, i když trochu z donucení. Já jsem rád za tyhle odlišné pohledy, než když komentáře píše jen blahem hýkající většina. Prostě na světě už to tak chodí, že někomu se líbí to a někomu zas ono. A těmi kecy, žes to nepobral a že nemáš skill, bla bla bla, se nenech rozhodit. ;-)
@leebigh (komentář): Taky mi ten koment nesedí. Samozřejmě, že ti hra nesedla může bejt, ale opravdu kritizuješ přednosti tý hry. A k tomu tomu: "Naštěstí hra disponuje automatickým zaměřováním cílů, což trochu kompenzovalo tento diskomfort." a "U závěrečného souboje jsem naštěstí mohl využívat bugu, kdy při určitých pohledech nahoru zmizely bossovy textury, takže se velmi dobře uhýbalo jeho střelám." ...to vyžaduje skill :D
Souhlasím jen se Xenem, kterej se mě osobně nikdy moc nelíbil. Jsem hodně zvědavej jak se s tím poperou v Black Messe. Já nemuse ani Nihilantha, ale já prostě hlavní bosse nemusel nikdy obecně. A grafika bohužel opravdu zestárla dost. Jinak z úvodní sekvence mi kdysi spadla brada. Je ale fakt, že jsme znal v okolí pár casual hráčů, kteří prostě nedokázali pochopit, že prvních dvacet minut ve hře jen chodíš a nestřílíš. Prostě to chtělo chuť jít do toho trochu hloubš.
Mimochodem koukám, že ode mě má hra 100% a pamatuju si, že to dostala proto, že jsem dalších x desítek hodin stávil s modifikacema. Hrál jsme jich spousty což se mi už pak u žádné jiné hry nikdy nestalo. Samotná hra je ale pro mě stále na 90%.
Souhlasím jen se Xenem, kterej se mě osobně nikdy moc nelíbil. Jsem hodně zvědavej jak se s tím poperou v Black Messe. Já nemuse ani Nihilantha, ale já prostě hlavní bosse nemusel nikdy obecně. A grafika bohužel opravdu zestárla dost. Jinak z úvodní sekvence mi kdysi spadla brada. Je ale fakt, že jsme znal v okolí pár casual hráčů, kteří prostě nedokázali pochopit, že prvních dvacet minut ve hře jen chodíš a nestřílíš. Prostě to chtělo chuť jít do toho trochu hloubš.
Mimochodem koukám, že ode mě má hra 100% a pamatuju si, že to dostala proto, že jsem dalších x desítek hodin stávil s modifikacema. Hrál jsme jich spousty což se mi už pak u žádné jiné hry nikdy nestalo. Samotná hra je ale pro mě stále na 90%.
@leebigh (komentář): Titulky fungují v [chybný odkaz na hru].
@leebigh (komentář): Z komentáře jde spíše cítit že si hru těžce nepobral, srovnání s doomem je totiž naprosto mimo, ta hra není doom a už vůbec nemá tak působit, to že si potřeboval autoaim a vadil ti málo viditelný křížek mi přijde hodně lamácké a trochu nepobírám popisovanou neschopnost to "vyskillit", cywe diť já projel brutal doomy bez zaměřovátka... :)
Mínus jsem ti dal právě proto, že vše co na tý hře nemáš rád, jsou největší klady té hry.
Rozhodně ti doporučuji zkusit alespoň ještě Black Mesu, ta by ti díky nové grafice mohla sednout podstatně lépe.
Jo a příběh... Ten vůbec není o tom to mimozemšťanům nakopat. Celá ta hra spíše spočívá v tom se udržet na živu v naprosto beznadějné situaci. Proto je i ta ambietní hudba tak stísněná a "paranoidní".
Ono celkově ta hra je spíše o příběhu, ale né každej si to umí poskládat, protože ti to ta hra nevyžvaní jen tak. Ale ten kdo hrou chce jen prosvištět a odšktrtnout si to nebo si v půlce říkat "tady by už mohl být konec", pro toho ta hra opravdu není. Musí se narozdíl od jiných dobových her opravdu vnímat, dneska ta grafika bohužel už je opravdu stará a tak to nezaujme. Naštěstí proto tu je Black Mesa.
Mínus jsem ti dal právě proto, že vše co na tý hře nemáš rád, jsou největší klady té hry.
Rozhodně ti doporučuji zkusit alespoň ještě Black Mesu, ta by ti díky nové grafice mohla sednout podstatně lépe.
Jo a příběh... Ten vůbec není o tom to mimozemšťanům nakopat. Celá ta hra spíše spočívá v tom se udržet na živu v naprosto beznadějné situaci. Proto je i ta ambietní hudba tak stísněná a "paranoidní".
Ono celkově ta hra je spíše o příběhu, ale né každej si to umí poskládat, protože ti to ta hra nevyžvaní jen tak. Ale ten kdo hrou chce jen prosvištět a odšktrtnout si to nebo si v půlce říkat "tady by už mohl být konec", pro toho ta hra opravdu není. Musí se narozdíl od jiných dobových her opravdu vnímat, dneska ta grafika bohužel už je opravdu stará a tak to nezaujme. Naštěstí proto tu je Black Mesa.
@Garret (25.11.2017 18:22): To je samozrejme pravda.
@Tulareanus (25.11.2017 16:54): jasně, ale synthwave v HL modifikacích málokdy uslyšíš :-)
@Garret (24.10.2017 14:31): Ono je to celkom klasický synthwave (ale v pohode) ala Perturbator, Gost, Kavinsky, The Toxic Avenger, Carpenter Brut atď...
@Garret (24.10.2017 14:31): Tak já to nehrál, ale aspoň něco k tomu napsal.
@PavelU (24.10.2017 14:22): nic moc počtení. vůbec se nezmiňuje o celkem unikátním systému achievementů, resp. secretů a od původní hry se hratelností opravdu liší. a na to, jak je hudba originální ji věnuje jednu větu, ve které sice zmíní jejího tvůrce, to ale lidem vůbec nic neřekne...
@Garret (23.09.2017 16:57): Pete66 to zrecenzoval, tak si počti.
Diky vsem za rady. Jeste to chvili zkusim a kdyz tak se v tom zacnu vrtat.
@leebigh (09.10.2017 11:37): Zkusil bych použít zaměřovač z modu Portrait of Freeman. Měl by dle videa být blíž bílé. Mod stáhneš např. zde. Zmiňovaný soubor najdeš v archivu pak0.pak. Jde to otevřít editorem Slade, který umí zpřístupňovat i WADy k Doomu. Ale vyňal jsem onen soubor z modu a dal do archivu. Zkus to v HL nahradit, a měj samozřejmě zálohu.
@leebigh (09.10.2017 11:37): Pokud jde o původní HL, je nutné nahradit soubor Half-Lifevalvespritescrosshairs.spr jiným. Pokud vím dají se alternativní kurzory stáhnout.
@leebigh (09.10.2017 11:37): Hra je dobře modifikovatelná a upravitelná takže to určitě nějak jde. Ale neporadím ti. Pokud hrajes na fullhd, tak je asi malej ne? tak hra není dělaná na tak velké rozlišení. Jinak já s tím problém neměl naopak bych uvítal kdybych si ho uměl vypnout... :)
Neví náhodou někdo, jestli se dá ve hře nějak změnit barva zaměřovače ? Trpím, protože je strašně špatně vidět.
Dva dny zpátky vyšel na Steamu nový mod pro HL. Doporučuju!
@Crash (12.07.2017 16:48): Ta verze HL2 je taky jiná než si pamatuji, je tam lepší shader baterky a ty antihmotové granáty jsou velký jak avokáda...
Ty jo, pustím Steam a čumím jako blázen, že se mi aktualizuje Half-Life. A on fakt dostal novej patch. :)
@Walome (29.12.2016 15:34): Hej musim se ho zastat, na to že je mu 16 a trpí mentální poruchou, je ta kvalita videí úctihodná.
@účet smazán (29.12.2016 14:29): A co tě k tomu vedlo?
@Walome (29.12.2016 15:34): Na ty internety se toho vejde, jen houšť a větší kapky! :-)
@účet smazán (29.12.2016 14:29): super! Neni toho plny internet, jsem rad ze se do toho nekdo pustil.
Ahoj, na mém kanále najdete let´s play na hru Half Life 1:
https://www.youtube.com/channel/UCXJ9Jz5z9IRXZLlhI1s1_4g
https://www.youtube.com/channel/UCXJ9Jz5z9IRXZLlhI1s1_4g
@strejdafido (29.12.2016 13:35): Jasný, v tom případě by odkaz neškodil. (viz ty původní názvy)
@Gordon (29.12.2016 13:32): No dobrá, nelze uvést zdroj na to, že někde na špici skály objevím nápis "Duke is a shit". Ale víš dobře, o čem ta diskuze byla - jak tedy obhájíš informaci o jakémsi původním názvu kapitoly? Nebo o nákladech?
@strejdafido (29.12.2016 08:12): Tak jak uvést zdroj na něco co je přímo ve hře?
@Všivák (29.12.2016 08:25): Jop, já takhle přišel na většinu eggu z Wolfenstein: The Old Blood.
@Walome (29.12.2016 10:17): Který za měsíc přijde o hosting a odkaz bude neplatný...
@Všivák (29.12.2016 08:25): Jop, já takhle přišel na většinu eggu z Wolfenstein: The Old Blood.
@Walome (29.12.2016 10:17): Který za měsíc přijde o hosting a odkaz bude neplatný...
@special_plan (29.12.2016 08:52): třeba já si v Mafii a Deus Ex přišel na většinu věcí sám a těžko bych před lety zdrojoval, leda screenem :)