Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (07.12.2023 07:04): tyjo, já to vždycky četl "id", tak dobrý :D, ale i kdyby se to četlo "aj dý", tak už to v hlavě budu mít vždycky tak, jak jsem si to pojmenoval poprvé, tak už to bohužel mám u všeho...
Jen pro zajímavost, HL hrálo teď více hráčů, než kolik jich hraje Starfield.
@Hitsuran (17.11.2023 16:37): Tak ta SPAS-12 zase dokáže po stisknutí pravého tlačítka myši během sekundy proměnit svůj zásobník na hlaveň a vystřelit dva broky naráz :)))

Ale tohle se mi na tom líbilo, co říkal Gaben: realismus je nuda, důležitější je zábava.
Ale kdepak. Her co byli původně určeny pc only a nakonec vyšli jen na konzoli moc není. Když to plánovali na pc vycházeli několika strankové prewiev a bylo to velmi velmi očekávané. Ta změna na xbox only se nesla dost těžce. Chybí vám dobový vhled pánové :)
Halo bylo ve své době jinde, počínaje technologii, herními mechanikami, Ai a hromadou zásadních novinek z kterých tenhle žánr tezi dodnes. Tím netvrdím ze HL, Quake, unreal nepřinesli nic a samozřejmě jsou podobně důležité. Šlo mi jen o to že se na Halo často zapomíná pokud se začne řešit pokrok fps a já jsem přesvědčený ze kdyby to místo xboxu vyšlo na pc ( nemyslím ten domrdaný port co vyšel později ) bude se to zmiňovat stejně jako ten HL :)
@Charllize (18.11.2023 09:34): poslední dobou hraji především na konzoli, a první HALO jsem rozehrál z Halo: The Master Chief Collection v rámci dohánění restů, a tak nějak i proto, abych pochopil význam této revoluční 3D akce na konzolích. Upřímně? Mám ze hry rozporuplné dojmy.

Na jednu stranu fantastická grafika v interiérech a exteriérech plus hudba, ta je boží. Na druhou stranu ovládaní kolového transportéru je přinejmenším lehce šílené, připadám si jako bych řídil vznášedlo, nikoliv kolové vozidlo 4x4 ale respektuji, že na jiných planetách může být jiná gravitace/fyzika. Dejme tomu. Revoluční je určitě energetický štít. Zbraně jsou docela fajn. Nepřátelé působí občas zvláštně, hlavně ti malí a ti s těmi raketami v rukou (alá Unreal). AI uznávám je více než solidní výzva, hraji na normální obtížnost, a jsem v pasáži kde se nejsem schopen v enemy vesmírné lodi prostřílet, ať se snažím sebevíc, sejmou mě vždy Ti rakeťáci. A to, už s ovladačem v ruce, jsem schopen hrát multiplayer v Battlefield 4 efektivně. Příběh není špatný (vesmírná opera) ale kvalit HL1 nedosahuje.

Klidně se u HALO rozepiš o těch novinkách a vedlejších věcích co HALO přineslo, rád si to poslechnu.

@Paul:  promine, že zde mluvím o HALO. :)
@Charllize (18.11.2023 09:34): Ja síce Halo rešpektujem a chápem, prečo vzbudilo na Xboxoch také "haló" :), no nakoľko na PC až tak nezarezonovalo ako iné uspešné značky typu Half-Life či Doom, určite to nebude tým, že šlo pôvodne o Xbox exkluzivitu a problém treba hľadať skôr inde :) Skutočne kvalitná hra dokáže zarezonovať rovnako naprieč všetkými platformami.

Xen v Black Mese inak nie je len dlhý, on je aj nudne a zle nadizajnovaný, načo chodiť okolo horúcej kaše :D
@Hitsuran (17.11.2023 20:59): " The previous version of the game has been archived to a publicly visible Beta branch named "steam_legacy", with the description "Pre-25th Anniversary Build." If a mod or feature is behaving in an unexpected way, you may need to run this archived build until the issue is resolved in the default build. "

A k tomu je v tý nový verzi spousta "Engine Improvements for Mod Makers", viz release notes.

@Charllize (18.11.2023 09:34): Halo ujde, na rok 2001 dobrý (hlavně to využití pixel shaderů a možnost jezdit a lítat, plus split screen). Ale nechápu proč by se o něm mělo mluvit v threadu o HL.
A opět pc komunita naprosto ignoruje Halo ( ta křivda ze to z původně pc vydání změnili na xbox only pořad zřejmě bolí ) které přineslo tolik novinek a zásadních věci které se využívají dodnes. Kupříkladu zmiňovaná Ai která při nastavení na nejvyšší obtiznost byla neskutečná až po vedlejší věci jako prilepovaci granáty a tak podobně :)
Nejsem z toho nadšený. V pátek jsem hrál skvělý mod DAV Sub, který ještě běžel s Diamond Packem. Příběhové mody sice jdou stále, ale FoV nějak posunuli. Na mě moc velké zakřivení obrazu. Samopal má neúplný model, to je trochu vidět i u raketometu. Perspektiva zorného pole byla prodloužena, oddálena. A to způsobuje to, co popisuji.

Mám ale i WON verzi nahozenu. Sice jen FullHD, ale i tak super. Alternative Way Part 1 si spravím náladu. Už jsem jej dohrál. Byl moc fajn. A jsem zase aktivní na stránkách s modifikacemi.
@Paul (17.11.2023 22:44): jj, jako první jsem hrál ve své době DEMO se Score. Můj tehdejší kamarád říkal, že boj zdali je lepší Quake 2, nebo Unreal je rozhodnutý. :) Dle jeho názoru Half-Life (1998) strčil všechny tehdejší 3D akce do kapsy, no snad až na ten Unreal (částečně).

Zpětně se nedá HL upřít, že naprosto změnil vnímání 3D stříleček, přesněji řečeno Doomovek. Podobně jako se to podařilo ve své době Far Cry 2 (2008), málokdo už věřil, že lze udělat jinou 3D akci. Tedy 3D akci která jako první redefinovala žánr: zpracování vážného tématu, aneb tlustá čára za 90 efpées jak se vyjádřil správně Pavel Dobrovský v Retro Nation.

Povšimněte si: dvě 3D akční hry, které měly zásadní dopad na 3D žánr jako takový, mají osmičku v letopočtu.
@Rapier (17.11.2023 22:16): o grafice to primárně nebylo (před HL jsem hrál Q2 a Jedi Knight, který vypadaly taky pěkně), spíš ten design, ty skriptovaný sekvence, ta kompletně propojenost světa, AI vojáků a vojaček, perfektní atmosféra a soundtrack, inventivní zbraně...
@Paul (17.11.2023 19:55): tak jasně když vyšel HL1 graficky to bylo proti klasickým 3D akcím které jsme všichni hráli, tzn. Doom 1/2, Duke Nukem 3D, Shadow Warriors a Terminator Future Shock/Skynet zjevení, tedy v případě, že jsi hru graficky neporovnával s Unreal. :)
Hrál jsem na AMD K6 233 v době vydání ale se slabší GPU, přesněji řečeno na ATI Rage II C 4MB AGP. Matně si pamatuji, že hra byla docela náročná na GPU, mám pocit, že se mi to tenkrát sekalo.

@Atreides (17.11.2023 20:01): to je fajn, ještě by hra (včetně HL2) mohla vyjít na Xbox Series a pak by to bylo dokonalé! :)

@Fritol (17.11.2023 19:44): přidáno. Sympatické gesto od Valve.
Vyšla i aktualizace k 25. výročí. Kromě oprav pro širokoúhlé monitory, FOV a světel přidali nativní podporu pro gamepady (nyní už i Steam Deck verifikováno), škálování UI, 4 nové MP mapy, volitelné skiny ve stylu původního menu a zahruntí Uplink dema.
Dokument k 25 letému výročí 

A HL je pecka dodnes. Ty přestřelky s vojákama a těma ninjama nestárnou. Black Mesa byla v tomhle singulárním ohledu slabší (ale jinak je supr, tedy až na ten předlouhej xen).

Si pamatuju jak jsem hrál HL poprvé, někdy v prosinci 1998, u kamaráda co měl Pentium II 400, s Voodoo Banshee a 19" monitorem - v tý době neskutečná mašina (já měl doma Pentium 100). Jak jsem byl zvyklej na Doom a Duke 3D, tak HL bylo prostě next - next - gen :)
V prvom Half-Life stačí zapnúť hi-res textúry a hneď to vyzerá lepšie. Aj keď nemám problém ani s originálom.
@AlieN (17.11.2023 14:38): Fear jenom jednička ale většina větších FPS/TPS po HL1 měla naprosto tupou AI i ta Black Mesa byla celkem zklamání a pokud si pamatuju dobře tak zrovna AI byla jediná věc na kterou lidi u HL2 nadávali.
 Fritol :Lepší si nemyslim v praxi dělala AI to samý co v HL1 a od dob FEARU žádná změna, spíš opak kdy COD nastavilo standart hordy debilních botů.
@Dlaha1 (17.11.2023 12:27): Alyx jsem nehrál, ale HL2 jedničku rozhodně nepřekoná v atmosféře a v AI, což znamená i v zábavnosti přestřelek. Dvojka těží z promakané fyziky, variabilnějším prostředí a filmovějším vyprávění (což není úplně výhoda) - ale jednička je pořád (trochu) lepší hra.

A Metro? Exodus mě taky teprve čeká, ale ty první dvě rozhodně ne. I když to nejsou špatné hry, nemám žádný důvod si je kdy zahrát znovu, zato k HL1 se vracím pravidelně, a není to z nostalgie.

Black Mesa vylepšila grafiku, ale hratelnost taky trochu zhoršila (nemluvě o velmi nudném Xenu). Pro mladé hráče bude na první pohled díky tomu vizuálu stravitelnější, ale nepodceńoval bych je, jinak by pro ně nejhranější hry nebyly simplistické Minecraft, Fortnite a Roblox - grafika je jen pozlátko, platí to u každé staré hry, když překonáš odpor prvních pár hodin tak pak převládne kvalita hratelnosti a designu.

@Hitsuran (17.11.2023 11:45): Jsou i jiné akce s výbornou AI, třeba FEAR ji měl skvělou. Škoda že ve všem jiném ta hra moc nevynikala.
Když jsem byl schopnej před pár lety v garsonce píchnout starej počítač do staré televize a z matrace na tom hrát prvního dooma, nevidím důvod, proč by si mladí nemohli zahrát HL a užít si ho. I jeden z mých mladších kamarádů, co hry nehraje tak intenzivně jako většina uživatelů tady HL dobře zná a občas mi dokonce posílá sfm animace z něj...
Nědělejte z toho gerontní zábavu. :)
@Hitsuran (17.11.2023 11:45): Tak jenom Half-Life má další dvě plnohodnotné instance. A každá z nich (HL2 i Alyx) je o mílové kroky dál jak v gameplay tak narativním designu, kterým první díl všem tak vytřel zrak. U konkurence by se dalo ukázat třeba na sérii Metro, která se řídí skoro stejnými designerskými pravidly jako Valve a ta míra imerze tomu odpovídá.
Do prvního Half-Life bych dneska nové gamery zrovna nenutil. Sice to byl tehdy průlom, ale od té doby přišly generace her, které tu formuli ještě vylepšily. Kdo nemá onu nostalgickou vzpomínku bude při hraní většinou trpět. Já jsem to zkoušel zdolat neúspěšně dvakrát.
Naštěstí máme Black Mesa , což je podle mě dnes ta nejlepší cesta pro hráče, které první HL minul.
Jinak pravděpodobně to byla chyba, ale zdarma to nejspíš bude, protože za dva dny slaví 25. výročí. Je dost možné, že se tam někdo překlikl akorát a spustil to dřív. :D