Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (29.08.2014 08:55): To bohužel nestíháš, ten vlak jede tak rychle, že sotva bys stihl shodit jeho.

@themacs (29.08.2014 08:49): Je to teoretická situace ohledně psychologie. Ty se prostě nějak rozhodnout musíš. V prvém případě se většině lidí aktivuje matematické centrum mozku (podobně jako tobě), jednoduše řečeno jedna je méně než pět. Ovšem v druhém případě se aktivuje tuším emoční centrum, kde už si neřekne člověk "jedna je méně než pět", ale musel by se pak potýkat s pocitem viny, že pro záchranu pěti lidských životů jeden obětoval, de facto zavraždil. Až budu doma z práce, tak můžu poslat na video odkaz, je to na videacesky.cz, tady to nemáme povolené, ale dá se to myslím najít tam před výraz psychologie a bude tam taková přednáška asi 45minutová z nějaké americké vysoké, kde přesně tohle probírají. Je to hodně zajímavé.

Ale třeba někdy ve hře se s takovouto volbou můžeme setkat, já myslím, že ve Spec Ops situace s dvěma oběšenci je tomuhle podobná, i když ne samozřejmě stejná.


EDIT: tak nám to jde, jen nejdou pouštět videa: http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/moralni-stranka-vrazdy mělo by to být někde kolem 10. minuty, ale nepamatuji se přesně.
@Fatality (29.08.2014 08:44): Nebo bys taky mohl skočit sám, obětovat se pro záchranu ostatních ;)

Tvl, pak se má člověk divit, že o Bioshocku se tvrdí, že je plný morálních voleb, když má potíže s tím základním :P
@Fatality (29.08.2014 08:44): Být náhodný kolemjdoucí, tak bych toho na mostě rozhodně nikam neshazoval. I kdyby to bylo myšleno tak, že by zachránil 5 jiných, byla by to vražda. Já bych neměl na to ho shodit z mostu. Kde by k tomu přišel. Dělníci na kolejích pracují s rizikem, že se něco takového může stát. Ale kde by k tomu přišel někdo, kdo jen tak jde po mostě.
Já být tím strojvedoucím, tak sejmu toho jednoho, páč bych nedostal tolik let v base aspoň.
@Garret (29.08.2014 07:36): To byla pointa, aspoň mi to tak přišlo. V této situaci ses prostě rozhodnout dobře nemohl. Zachráníš jednoho tím, že druhého zabiješ nebo si necháš "čisté ruce" a tím zabiješ oba? Je to podobné jako psychologická otázka:

Jsi strojvedoucím vlaku. Náhodou usneš a když se probudíš, řítíš se na pět dělníků na koleji. Nestíháš zareagovat nijak jinak, než sjet na jinou kolej, ale tam je dělník také, i když jediný. Co uděláš, necháš jet vlak dopředu a tím zabiješ pět dělníků nebo sjedeš na jinou kolej a zabiješ jen jednoho?

A druhá situace - jsi na mostě, kde se přes zábradlí opírá chlapík a kouká na řítící se vlak na pět dělníků o pár desítek metrů dál, strojvedoucí asi usnul. Můžeš těch pět dělníků zachránit tím, že toho chlapíka shodíš dolů na koleje, strojvedoucího náraz probere a vlak zastaví. Zabiješ jednoho abys zachránil pět?

Ať ses rozhodl jakkoliv, PROČ ses tak rozhodl? Na základě čeho? Je to špatné nebo dobré rozhodnutí?
jen dotaz, stalo se mi, že jsem tím bílým fosforem zabil spoustu civilistů. Stalo se to všem anebo to byl druh volby?
@Bodkin (10.08.2014 21:40): S tím jsem počítal po restartu, leč nestalo se :/ No, stáhnul jsem si nějaký 100% save, navolil kapitolu 13, stáhl obtížnost na nejmenší, dostal se k místu, kde jsem byl naposledy, vrátil obtížnost a už jsem ve čtrnáctce.
Na druhou stranu mě strašně štve, že nevím, co se bude dít? Chci říct, že při několika příležitostech jsem dostal jakési volby, ty se teď jen těžko mohou promítnout do hry, když jsem v podstatě 'začal' třináctou kapitolou.
Ach jo, po kdoví kolika měsících jsem si zase jednou užíval hru a stane se tohle :(
@ViRus (10.08.2014 20:47): To nebylo bouřkou, přehřál se mi laptop a resetnul se.
...nějak mi nejde do hlavy, jak mohou vypustit hru, která se ve skutečnosti uloží až po vypnutí? To je prostě špatně. Ne, že by to mohlo být jinak nebo tak něco - je to zkrátka špatně, špatně, ŠPATNĚ!
NE! NE!!!! NEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pět hodin hraní je ve větráku!!!!!!!!!! Jeden blbej výpadek v polovině kapitoly 13 a jsem zase na začátku kapitoly 7!!!!!!
Do prdele s autosavem a checkpointama!!!!!!

Mohl by mi prosím někdo poslat save do kapitoly 13? PROSÍM!!!
@Lario (10.08.2014 15:56): Tam je spíš horší, že i když se držíš vpravo, občas tě zasáhnou dvě kulky a potom neproběhneš ty schody, poněvadž na nich tě trefí jedna vždycky :/ Ale jak jsem psal, je to očividně o náhodě :(
Teď už jsem docela dost daleko (snad to dneska dohraju! Teď se mi přehřál počítač a resetnul se, tak snad zůstal uloženej checkpoint), ale vcelku mě udivuje postavení checkpointů - jsou dost nepromyšlený :/
@Sinister (09.08.2014 17:16): Taky jsem zrovna v tom místě. Hraju na druhou nejtěžší obtížnost. Nevím kolik pokusů jsem potřeboval, asi okolo deseti. Nejtěžší je ta úvodní pasáž toho zdrhání. Nejdůležitější je na té chodbě ke schodům zůstat co nejvíc vpravo. Dobrý na tom je, že tuhle radu na vás pokaždé v tom místě křikne Adams.
Toho jsem si ale všiml až po prvním úspěšným doběhnutí k těm blbej schodům :D
@ViRus (09.08.2014 16:56): Je to záležitost náhody podle všeho, nedá se to zkrátka udělat 'správně' :/ Škoda. Ale alespoň se mi to podařilo třeba už na osmý pokus, namísto abych tu zakysl na kdoví kolik hodin :)
Ta atmosféra je dokonalá! Chytlo mě to takovým způsobem, že se mi ani nechce jít grilovat :D
@Sinister (09.08.2014 16:52): jedine misto, kdy jsem to chtel opravdu zabalit. Nevim, asi neexistuje zaruceny zusob, ja to udelal snad na podesate po haluzi a pred tim jsem jeste chcipl na schodech uz jsem myslel, ze je to za mnou.
Hraju na nejtěžší obtížnost, ze hry naprosto slintám, ale absolutně netuším, jak utéct helikoptéře, co po mně začne pálit v muzeu. Jak na to? Hlavní problém teda je, že Walker se ne vždy kryje, když to potřebuju - respektive kryje se jen proti chodbě vpředu, ale nikoli zboku.
...a teda loading times jsou neuvěřitelně otřesné :/

EDIT: Aha, tak nic, stačilo se jen vykašlat na taktiku a běžet dopředu. Je to o náhodě.
@Walome (03.08.2014 08:38): tak jednička není zádný zázrak , to sem nikdy netvrdil, ale 2 a výš to je jiná... Špek Ops se snaží být beyond ale je to jen slátanina co vypadá jako velmi naturalisticjé drámo...
Ja si to snad dam znova. Skoda, ze nejdou menit rozhodnuti, chapu, ze by to nezapadalo do pribehu, ale i tak.
Ne, Conrad "komunikoval" až v pozdější fázi. Pokud bylo něco slyšet ze začátku, tak maximálně zpráva o neúspěšný evakuaci, kterou poslal před svou smrtí.
Samozřejmě že byli skuteční...skutečný to bylo všechno až do chvíle, kdy Walker začal slyšet hlasy a komunikovat s imaginárním Conradem. I většina dalšího dění byla reálná, akorát se do něj občas míchaly přeludy. Parťáci na konci nebyli, protože jednoho zlynčoval dav místňáků a druhej zařval při závěrečným útoku...
Já si to snad budu muset dát znova, protože mě nenapadá ani jeden okamžik, kdy by dávalo smysl, že skuteční nebyli.