Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak dobré jsou ty náznaky už v prvních pěti minutách hrání, že hlavni protagonista je magor.
@ViRus (01.08.2014 11:37): "když obrazovka zbělá, je to pravda, když zčerná, je to přelud" - přesně tahle teorie mi připomněla ten Mass Effect - pohádka, ale dobrá.



@ViRus (01.08.2014 11:37): Křováci :D To je fakt, na to jsem zapomněl. Já pak snad myslel, že všichni umřeli už v tom vrtulníku, ale jak říkám, nepamatuji si to přesně.
Mně se nejvíc líbí teorie že jsou všichni skuteční, všechno se to stalo, je to reálný svět, žádný očistec nebo něco takového, Walker případně umře až na konci a prostě jenom čím dál tím víc magoří. Všechny ty řeči o autorském záměru typu "když obrazovka zbělá, je to pravda, když zčerná, je to přelud" prostě zarputile ignoruju :)
@Walome (01.08.2014 11:30): Pryč ano, ale pravě prvního pověsili a druhý se obětoval. A pravě u toho prvního by se mohlo zdát, že je skutečný, když jej skutečně ti křováci pověsili
@ViRus (01.08.2014 11:19): No hratelnostně je to místy zdlouhavé, to ano.

Já už si to moc nepamatuji, ale parťáci nemohli být skutečný, když se jeden z nich změnil na monstrum a ke konci hlavně byli pryč, ne?

Podle mě jak se to na konci propojí, tak tím vzniká jakási myšlenková smyčka a tehdy mi to smysl dávalo, ale dneska už fakt nevim :D ale jako i tak to bylo wtf a hlavně si to každej přebral po svým. Některé teorie jsou fakt supr, ale rovnají se takovému tomu výmyslu jak vlastně doopravdy skončil Mass Effect.
Unikát, mno asi hej pokud člověk bere příběh. Což mi připomíná, přečetl jsem kde co, ale stále mi uniká, jak si mám vysvětlit ty parťáky, něco jako mé svědomí
Do toho by měl jít každej, bez rozdílu oblíbenosti žánru, protože tahle hra je unikát.
@Jack_Dark (16.07.2014 16:17): Poslední dobou ne, ale dříve ano, při hraní některých kousků. Nebo mám teorii, ale dle vše je asi správná, díval jsem se i na ostatní konce, ale jsem stále docela zmaten...
@frostmen (komentář): Těch chib tam frostman napsala zkutečně mnoho :-)...ale jinak mi komentář přišel docela dobrý (jednou jsem psal komentář s dvojkou v krvi a pak se nestačil divit :-))

@mazar1234 (20.06.2014 17:50): Tak každý to má samozřejmě jinak. Mně ty akční scény v Spec Ops nepřišly nějak vyloženě hrozné, ale časem začínaly být dost stereotypní a hlavně mi je kazilo hloupé ovládání a ne úplně povedený systém krytí, kdy moje každá druhá smrt ve hře nebyla způsobená mnou, ale tím mírně zmršeným systémem krytím. A také AI nepřátel mohla být o něco lepší. Přišlo mi dost wtf, když nepřátelům často koukaly z jejich krytu části těla a nejlíp hlava a často mi běhali rovnou na mušku. Ale tak to je problémem více méně většiny her tohoto žánru.
Jinak "Das Boot" jsem viděl a také to považuji za špičku filmového válečného žánru.
@Johny8x (20.06.2014 17:09): Tak napriklad ja osobne film Zachrante Ryana ani nepovazujem za vojnovy film. Pre mna je to proste "akcny film z prostredia 2. sv. vojny". Za super vojnove filmy povazujem napr. Na zapade nic nove (verziu r. 1929) ci Das Boot.

Mna napriklad ale strielacky v Spec Ops velmi bavili a skor ma otravovali nudne pasaze medzi tym :-).
@Drolin (20.06.2014 16:02): To máš asi pravdu, ale v komentáři jsem nemyslel, že by mělo jít čistě o převod Apocalypse Now či Heart of Darkness do herní podoby. Spíš jsem myslel, že by se obecně do her (a zvlášť stříleček) mělo vnést více takových různých psychologických a morálních prvků, jako to zrovna udělali u Spec Ops: The line, kdy použili prvky z výše dvou jmenovaných děl.

A tvůrci by měli tyto prvky používat na úkor té akční složky. Protože to ta přehnaná akce sráží dolů jakoukoliv snahu o nějakou realitu či nějaký morální podtext. Na to, aby si člověk uvědomil, co za zvěrstva dělá, nepotřebuje stovky či tisíce zabitých nepřátel, zničit desítky budov apod. Spíš bych v hrách tohoto typu ocenil nějaké delší pasáže bez zabíjení, kdy by měl člověk čas si vůbec uvědomit to řádění, které má na svědomí, třebaže by měl na svědomí jen jedno jediné zabití. Například při nějaké misi, kdy by měl člověk za úkol být na hlídce, aniž by se cokoliv stalo, kdy by si v hlavě promítal poslední události nebo kdy by se hlavní postava se svými spolubojovníky bavila nějak normálně, ne jen typu: "zabijeme všechny ty zkurvysyny, ou yeah".

Třeba film „Tenká červená linie“ považuji za jeden z nejlepších válečných filmů (mimochodem mnohem lepší než původní kniha), přestože je tam toho skutečného válčení proti ostatním válečným filmům poskrovnu. Ale člověk nepotřebuje mega velké akční scény typu Zachraňte vojína Ryana, aby si uvědomil, že válka je svinstvo. Ten pocit jde vybudovat i jinak než super akčníma scénama a třeba onu Tenkou červenou linii bych si jako hru dokázal v klidu představit.

I když tady u Spec ops byly silné scény a momenty, kdy člověk například procházel kolem zabitých civilistů spálených fosforem, tak tomu moc nepomáhala blbá kamera, která v rychlém sledu střídala různé pohledy, věčně se rádoby drsně kymácela apod. Chtěl by to spíše nějaký delší statický pohled, nejlépe podbarvený nějakou hudbou, ale ne zas, aby to bylo klišé.

Například druhé světová válka by byla pro tyto prvky jako dělaná. Nevím o žádné hře, v které by se její část odehrávala v koncentračním táboře, třeba při jeho osvobozování spojenci. To by byl skutečně silný okamžik. Ale byl by ještě silnější, kdyby člověk celo dobu hrál za Němce a na konci hry by se ocitl v koncentračním táboře, aby viděl, co nacisté, za které bojoval, napáchali…

Koukám, že jsem se nějak moc rozepsal, což nebylo v plánu. :-)
@Johny8x (komentář): Stoprocentní souhlas s komentářem, nicméně knižní/filmová látka je do interaktivní formy v tomto případě nejspíše nepřevoditelná a tedy si nemyslím, že by kdy mohla vzniknout videohra se stejným dopadem jako Apocalypse Now, Heart of Darkness.
@M.a.t.t. (12.11.2013 17:39): Spec Ops v tomhle ohledu žádná výjimka. Ani třeba Bastion není jedna z nejlepších her roku 2011 díky vcelku jalovýmu diablovskýmu gameplayi.

Počítačová hra dokáže na hráče/diváka působit na mnoha úrovních a při hodnocení nelze přihlédnout jen k jedný z nich a zbytek ignorovat...

(to je i malý rejpnutí do kritiků Dear Esther a podobnejch věcí;))
@M.a.t.t. (12.11.2013 17:39): asi mi budes muset poradit, jak jinak zprostredkovat, ze pribeh byl pro me v tehle hre klicovy a kvalita strilecky druhorada, nez tim, ze napisu dlouhatansky komentar, kde se rozplyvam nad pribehem ...
Jop, je to dobré:). Taky to plánuju v brzký době znova projet - na novým kompu snad nebude každej loading trvat pět minut.
Wow. Tak tohle se mi fakt líbilo. Půl roku to mám v počítači a teď jsem si pustila cutscény na youtube a dohrála druhou půlku a nemám slov, snad jen: bylo to super.
@Garret (komentář): Dobrý koment. Mně se na Spec Ops: The Line nelíbilo přesně to, že se snaží jít vlastní cestou (příběh, jiný pohled na válku než mainstreem atd.), aby nakonec z herního hlediska skončila jako totální kopírka přesně toho mainstreem přístupu, který kritizuje (v podstatě totéž, co mi vadilo u Bulletstorm, ačkoli ten na to šel z opačného konce). A že člověk nemá ve stěžejních momentech možnost volby a je surově a nelogicky (nekonečný respawn atd.) natlačen do jediného řešení tak, aby to korespondovalo s příběhem, mi taky úplně nesedlo.

IMHO promarněná šance na opravdu revoluční titul.
@Garret (komentář): Googlit ohledně příběhu jsi vůbec nemusel, jelikož, jak sis v diskuzi mohl všimnout, jsou tady minimálně dva experti, kteří Ti ten příběh rádi vysvětlí. :-)
Dost jsem si užil i ten příběh. Někdy je v jednoduchosti síla a působí to ve výsledku mnohem lépe, než "příběhové" hry, jako je to monstrum Heavy Rain.
Já nestřílel ani do nich, ani do vzduchu...Praštil jsem jednoho z nich pažbou, parťák začal střílet do vzduchu a ostatní zdrhli.:)
@Shoggot (13.08.2013 13:26): Ale já rozhodně ano :D ne tak jasně, já si pak hledal různý videjka a každej to pochopil po svym, hlavně každej to hrál po svym a každej to vnímal jinak, hlavně snad poprvé v herní historii mělo tolik konců smysl.
Mě teda střílet do vzduchu přišlo okamžitě jako logické řešení. Asi protože nejsem úplný psychopat.

Jinak se mi to ale líbilo. Nepřišlo mi to tolik klišovité. Není to o nějakém americkém patosu nebo tak.