Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Arc (17.08.2013 14:28): "dokonce nanooblek se zjednodušil a ztratil schopnosti kvůli konzolím a tomu koridoru"

Kromě toho, že ta věta nedává smysl (asi jako nic z toho, co tady plácáš), tak je tam spojení "zjednodušil a ... kvůli konzolím).

Majorita trhu nejsou konzole, když většina her je multiplatformních a prodeje mezi platformami jsou celkem srovnatelné.
@Greg (17.08.2013 11:52): +1

@orromis (17.08.2013 12:11): Myslím že majorita trhu sou konzole a pak já mluvil o nějakém zjednodušování ?:) Pokud myslíš "ovečky konzolisty" tak sem tím myslel koridorovost (nemusí se hned rovnat se zjednodušováním). Navíc co hcceš zjednodušit na Crysis 1 nebo FC1, nevidím rozdíl v myšlenkové obtížnosti mezi FC1 a Crysis 2/3
@Greg (17.08.2013 11:52): "Crytek vydá hru"

Crytek už nevydává hry, ale tech dema, která jsou úrovní u CoD (žádná invence žánru, pouze tupá střílečka, mizerný level design, blablabla).

Jinak s PS4/X1 se grafika konečně zase trochu posune (viz Watch Dogs na nové generaci... *slint*).

Arc: za zjednodušení hry nemůžou konzole, ale trh... QQ
Je sranda jak lidi nadávají, že se grafika her kvůli konzolím a podobně za poslední roky o moc neposunula a když teda Crytek vydá hru postavenou na nejnovějších technologiích, tak zas nadávají, že jejich grafická karta ty technologie nepodporuje. Knihovny s DirectX 9 byly vydaný v roce 2002, tak nečekejte že se budou hry věčně optimalizovat i pro ně...
@Dubik (komentář): Další co nepochopil že Crytek dělá (krom Crysis 2 a Warface (či jak to je)) jen technologická dema :D
Jinak "ty slavné konzole" to sice rozjedou, to proto že tam hra běží na DX9 a postrádá veškeré efekty a HD textury, koridorovost tam je také kvůli konzolím (i tak s tím mají problémy to rozjet plynule). Co se "příběhu" týče, Béčkový má i jednička, ale ta trojka je na tom opravdu hůř.

Na jakou obtížnost si to hrál?
Když sem to zkoušel na to nejtěžší už sem si jako Rambo nepřipadal :)
@Phoenix (12.08.2013 22:45): Aha, já myslel že se celou dobu bavíme o FC1 a Crysis 1, jelikož ty další díly už sou (jak sem už psal) pro ovečky konzolisty. :D Pravda je, že Crysis 2 už nemělo ani tu grafiku na kterou se dalo koukat a ani moc zábavná nebyla (pro mě), dokonce i nanooblek se zjednodušil a ztratil schopnosti kvůli konzolím a tomu koridoru. Jediná věc co se mi na tom líbila byl Voice nanoobleku.

Jak se mi nelíbil Crysis 1 tak po dohrání dvojky sem rychle zapnul jedničku + Warhead abych se uklidnil :D, trojka se ještě dá, sice to není SANDBOX ale spíš aréna, ale nepřipadal sem si tam až tak svázaný jako ve dvojce.
@Arc (12.08.2013 21:11): Tady si možná trochu nerozumíme. Crysis jednička byla poměrně podobná Far Cry (i kvalitativně). Výrazný skok dolů nastal při přechodu 1 -> 2. Beru to tak, že borci postupně ubírali to, co se mi na hře líbilo (Far Cry super, Crysis velmi dobrá záležitost, Crysis dvojka lehoučký nadprůměr).

Ale samozřejmě chápu, že každému sedne něco jiného, nevidím v tom problém. Jen nechci, aby to vyznělo tak, že se mi Crysis nelíbila (jedničce jsem dal 80%, což je hodnocení velmi nadprůměrné).
@Phoenix (12.08.2013 16:58): Popsal si tu FC ale o Crysis ani slovo, Sansbox styl je u FC tak i u Crysis naprosto totožný (jo Crysis je možná o něco menší, ne zas o tolik aby to byl koridor). Obtížnost ? nejsem fanda trapně přesílených monster ;) a Crysis obtížnost ? daj si to na easy ta je nejtěžší (kupoddivu, jelikož čím těžší obtížnost tím míň toho vydrželi i NPC).

Nebudem to teda nadále řešit, jelikož nedokážeš vysvětlit proč se ti Cyrsis nelíbí. Nechci tě do ničeho nutit :)

Co se obtížnosti týče: docela se mi zalíbil MISERY 2.0 pro Stalker CoP, to je obtížné a přitom nemám pocit stupidní neférovosti jakou sem měl při hraní FC :)
@Arc (12.08.2013 14:59): U Far Cry se mi líbila v prvé řadě volnost plnění úkolů. Ano, některé mise byly "tunel", ovšem u drtivé většiny jsem se mohl rozhodnout, kudy se k danému bodu na mapě vydám (a že to sakra nebylo jedno). Ani jednou jsem neviděl "You are leaving combat zone" (na to, aby člověka sejmul vrtulník, se musí vyloženě pokusit utéct z ostrova). Ta hra je sandbox jaxvině.

Druhý obrovský klad byla nekompromisní, nicméně v konečném důsledku velmi zábavná, obtížnost (žádné čítování pomocí respawnu, quicksave je možný přes konzoli). Na některých místech mi pila krev, jenomže po dohrání jsem byl nucen uznat, že je to jeden z důvodů, proč byl Far Cry tak geniální (a proto jsem si jej jako zatím jedinou FPS střihl okamžitě komplet znovu, celkově jsem Far Cry zatím dohrál čtyřikrát, což se mi u žádné novější hry nestalo).

Co se týče toho, jaký je Far Cry tunel, zkoušel někdo hned v druhé misi na lodi skočit do vody a řetězy, držící člun, prostě sestřelit zespodu a minout tak značné množství nepřátel? Nebo při boji proti vrtulníku utéct na pevninu? Autoři mysleli opravdu na kde co.

Jeden ze stěžejních rozdílů mezi Far Cry a Crysis je obtížnost a UI. Nejsem herní masochista, ale Crysis jsem hrál bez vážnějších problémů na Delta Force, Far Cry jsem zatím dohrál pouze na čtvrtou obtížnost z pěti (quicksave z konzole nepoužívám).
@Phoenix (12.08.2013 13:24): Takhle s tebou souhlasím, ale momentálně se Crytek ubírá k ovečkám (tunel, atd). Ale nechápu co ti na FC připadá tak super oproti Crysis ? Já to vidím takhle: parádní grafika na svou dobu u obou titulů, avšak absolutně stejný naskriptovaný tupý příběh (akorát že sou v jednom díle mutanti a ve druhém alieni), gameplay se mi víc líbil v Crysis kvůli schopnostem nanoobleku.
@Arc (12.08.2013 12:25): Na hodnocení Far Cry a Crysis se evidentně neshodneme :-)

Rozumím volání po co nejlepším technickém zpracování. Nikde neříkám "Zakažme DirectX 11 hry". Jen nechápu, proč nemohl být Crysis 3 krom DirectX 11 také DirectX 10 (notabene když vyšel i na konzolích a i konzolové verze se programují na PC). Pokud by hratelnost Crysis 3 stála a padala na rychlém rozhraní, které by muselo počítat milion důležitých (z herního hlediska) objektů, tak pochopím větu vývojářů "Sorry, na ničem starším to nepojede, protože by se to nehnulo". Zatím to ovšem vypadá na hezky namalovaný tunel o šířce dvou metrů.

Pod pojmem vývoj rozumím "vývoj z hlediska kvality her", nikoli vývoj "směrem k hezčím a tupějším omalovánkám". Protože na sérii Crysis neměli vylepšovat grafické detaily, ale vrátit se zpátky k nekompromisní UI a otevřené hratelnosti z Far Cry (mám na mysli zejména propad mezi jedničkou a dvojkou).

Ovšem při pohledu na prodejní čísla série Call of Duty (která jede leta na stejném engine a konzumentům je to fuk) asi oba mlátíme prázdnou slámu.
@Arc (12.08.2013 06:27): Jestli považuješ Crysis 3 za vývoj právě proto, že vypadá trochu více realisticky než Crysis 2, tak se určitě neshodneme. Protože mně je u her úplně jedno, jak co vypadá, mně záleží na tom, jak se co hraje. A od geniálního Far CryCryTek neudělal nic, co by se mu kvalitou blížilo bez ohledu na to, že graficky každá další hra vypadala (pochopitelně) lépe. Nepotřebuju, aby hra vypadala realisticky, potřebuju, aby se dobře hrála.

Vypadá to (i dle místního hodnocení), že série Crysis má kvalitativně sestupnou tendenci a že grafika je to hlavní, co nabízí. Což mi přijde dost málo, přestože chápu, že existují lidi, pro které je hlavní grafika a kteří ji mohou považovat u her za nejdůležitější. Tvorba lepší a realističtější grafiky je jistě obecně zajímavý problém, o tom žádná (realistická grafika nejde IMHO vytvořit bez UI, která tady má být každých deset let už za deset let). Ale nemyslím si, že je u her Bůh ví jak podstatná proto, aby byla hra kvalitní. Totéž platí pro filmy a problematiku speciálních efektů, cokoli co jsem vyděl v poslení době jako novinku je slabý odvar proti přes padesát let starému černobílému filmu, natočeném v jedné místnosti.

Nemám zájem zastavovat grafický vývoj, ale netvařme se, že na něm stojí a padá kvalita her.
@Phoenix (11.08.2013 23:37): Ty máš právě ten zpátečnický pohled který mě irituje a kvůli kterému je vývoj tak strašně bržděn.
Zkus se třeba kouknout z okna (žádná provokace, myšleno vážně) a řekni mi co uvidíš ? kdyby si měl popsat 100% věcí které v danou chvíli na daném místě vidíš trvalo by ti to strašně dlouho, proč ?
Protože realita (ke které se hry snaží přiblížit) obsahuje nekonečné množství detailů. A lidský mozek nemá kapacitu zpracovat takové množství detailů, takže je nevnímá (prostě ti to přijde normální na podvědomé úrovni a když vidíš že tam něco chybí - hry - připadá ti to divné, i když nevíš co tam vlastně chybí).
Tohle je případ Crysis 3: ta hra se dostala do bodu (s danýma technologiema, výkonem PC, atd), kdy na ní už vylepšují právě ty detaily, které lidský mozek automaticky zahazuje.
To ale neznamená, že by tam být neměly, nebo že by to mělo být milion let na DX9...
(nemůžeš udělat Virtuální Realitu bez toho "nekonečného množství detailů" právě proto ,že se to bude zdát divné a lidi to nepřijmou).
DX10 grafiky už sou výkonově dost pozadu a přežívají jen díky zbržděnému vývoji :)
@Phoenix (11.08.2013 20:05): Doporučuji přečíst několik článků nebo analýz v rozdílech tvorby kódu pod XD9 a DX11.

Důvod pro DX11 nejsou nějaké postradatelné vylepšení obrazu, tady jde hlavně o rozdílný kód. Vezmi si jako příklad, že se ti prakticky u každé DX9 hry po spuštění nainstaluje jejich použitá variace knihoven DX9.
@Bodkin (11.08.2013 20:01): To byl právě důvod, proč jsem zatím do žádné DirectX 11 karty nešel (momentálně jedu na DirectX 10 kartě a vyjma Crysis 3 jsem zatím neměl problém). Rozdíl mi (při porovnání přechodu 9->10) přišel zanedbatelný.

Se stabilitou by to měla být teoreticky pravda, jenomže oba dobře víme, že záleží hlavně na kvalitě programátora.
@Phoenix (11.08.2013 19:40): Pravda, rozdílem u 10vs11 si nejsem příliš jist (a o chystáných 8 only 12 taky ne), ale přechod z 9 --> 10 (a dost možná na i na těch 11) nebylo jen přidání nějakých kuul efektů, značná část už stávajících technik byla upravena, zlepšena, zrychlena a zjednodušena.

Navíc se nebojím říci, že 10(11) only hry jsou většinou stabilnější než hry podporující 9/10/11, protože používají 'čerstvěji napsaný software'.

Plus tu máme oc OpenGL z kterého by se z trochou práce mohl vyklubat spasitel zdritící nečisté DX.
@mazar1234 (11.08.2013 18:41): Teď bych řekl, že mícháme dvě věci dohromady. Užívání Windows 7 nijak neimplikuje to, že grafická karta je DirectX 11 kompatibilní. A nenapadá mě žádná hra, která jede na Win 7 a současně nejede na Vistách. Pokud to byl pouze analogický příklad, tak ok (nicméně DirectX 11 karty IMHO proti DirectX 10 kartám nenabízejí zatím tolik, aby se na ně vyplatilo cíleně přecházet, tady příměr Win98 -> Win XP kulhá). Ale například Halo 2 vyžadovalo ke spuštění zcela nesmyslně Visty (nesmyslně vzhledem k tomu, že piráti bez velké námahy vydali upravenou verzi, která jela i pod Windows XP). Výsledkem ovšem bylo to, že lidi s Win XP si nejprve Halo 2 nekoupili vůbec a po dohrání pirátského release se po originálce pravděpodobně nepídili.

@Bodkin (11.08.2013 19:13): Pokud to nebylo myšleno ironicky, tak to trochu rozveď, takto to opravdu nechápu. Například DirectX 11 se pyšní funkcemi, kterých si člověk při hraní nemá šanci všimnou (tedy nejde primárně o zvýšení výkonu, ale o pro hraní zbytečné features). Takže pokud bychom takto chtěli direktivně "nařídit" IT pokrok, tak to tak zatím příliš nevypadá. Notabene u Crysis 3 tu NEpodporu nižších verzí DirectX opravdu nechápu, když současně s PC verzí existují verze pro PS3 a X360, což dnes rozhodně nejsou poslední výkřiky techniky. Takto se IMHO pouze odstřihli od zákazníků se slabšími grafickými kartami, protože Crysis 3 rozhodně nedopadlo tak dobře, aby kvůli tomu člověk upgradoval HW.
Kdyby bylo užití DX9 a níže ilegální, všichni by jsme na tom vydělali.
@Phoenix (11.08.2013 13:08): Ono raz to muselo prist, tak ako prestali byt hry spustitelne pod Win 95/98 tak zacali byt nespustitelne pod XP... zaujimave ze okolo nespustitelnosti na 95/98 sa vobec nerobilo tolko caviku ako okolo nespustitelnosti pod XP, ale pravda XP sluzia podstatne dlhsie (cca 12-13 rokov oproti 5 rokom).

Ja osobne som na W7 presiel az koncom 2012 takze ked uz som sa posunul aj ja tak by sa mal asi naozaj kazdy. Je sice viac hier ktore maju tichu neoficialnu podporu XP, ale na druhej strane je stale viac a viac takych ktore uz nepojdu ani na Viste takze upgrade na W7/8.1 je uz dnes viac menej existencna nutnost.
Ja som isiel na XP tak dlho ako sa len dalo, ale dnes uz sa to proste fakt neda.
@Phoenix (11.08.2013 13:08): Důvodem proč nepodporovat starší verze DirectX může být neochota vytvářet pomalejší a suboptimální kód. Osobně to vítám, a kéž by tu bylo víc takových vývojářů.
@Arc (11.08.2013 07:58): "Crysis 3 se pod DX10/9 prostě rozjet nedá ani skrz úpravu přes konzoli" Toto vyjádření jsem chápal tak, že z nějakého důvodu není technicky možné Crysis 3 rozjet pod DirectX9/10. Chápu, že Crysis 3 DirecX 9/10 nepodporuje, ale je to jenom lenost vývojařů (nebyla by to první hra, kde si na začátku mohu vybrat, jestli DX10 nebo DX11 a podle toho budu mít například vypnutou Teselaci). Ostatně Crysis 1 a 2 "dostali" podporu vyšších verzí DirectX až v patchích. Nevím, jestli by na tom hra výkonově byla lépe či nikoli při zachování všech efektů (myšleno jejich substitucí), ale kdyby některé DX 11 efekty ve verzi pro DX 10 vypustili, tak by určitě rychleji šla.

Jinak je samozřejmě další možnost (krom hraní střílečky kvůli grafice nebo příběhu). Hraní her kvůli grafice jsem nechápal nikdy (knihy většinou nečtu kvůli tomu, že mají povedené doprovodné ilustrace), hraní stříleček kvůli příběhu chápu vyjímečně (Chaser atd.). Hry hraji kvůli gameplay, takže nějaká DirectX 11 Teselace je mi opravdu ukradená.
@Phoenix (10.08.2013 08:10): Ale já sem neřekl, že to není technicky možné, já řek že Crysis 3 prostě DX9 nepodporuje a nedá se ani vynutit skriptem nebo konzolí :) (mimoto, jak vypadá C3 na konzolích a jak na PC že ?, v DX se moc nevyznám ale možná by šla většina efektů udělat i pod DX9, ale výkonově by na tom ta hra určitě líp nebyla;)

@Danny (10.08.2013 08:05): Tohle nechápu, on někdo hraje FC1,C1,C2 a C3 kvůli "příběhu", že mu je grafika ukradená ?:) (tohle sem tím myslel, příběh od Cryteku stojí za prd a jediný důvod proč sem to třeba já hrál byla ta grafika a tak ty hry (kromě 2. a třetího dílu) byly původně zamýšleny, jen jako technologické demo, proto se na příběh moc nehledělo :)
Prosím, vysvětlete mi proč někteří hráči chcou DX10/9 patch ? tohle mi nedochází...
Třeba se někdo poučí či pobaví :-)

1) Chvíli jsem se zasekl na tom, že hra normálně nejde nainstalovat bez instalace a přihlášení se k Originu (opravdu jej odmítám používat). Zapátral jsem v paměti a voilá, jelita z EA to dělají pořád stejně (instalace je stále rozbalení dvou zipů z DVD 1 a 2).
2) Stáhl jsem patch 1.3 (normálně se stahuje z Originu)
3) Aplikace medicíny pro patch 1.3
4) Veselá hláška "Crysis 3 vyžaduje gradickou kartu kompatibilní s DirectX 11. Klidně se smějte, ale doteď jsem ignoroval 100 % informací o hře, tohle mě opravdu nenapadlo.
5) Zatím to vypadá tak, že veškeré neoficiální DirectX 10 patche jsou fake.
Ano. Jediné variabilnější a zajímavější prostředí je už jedině nadzemní garáž. Tam bych umístil celou hru. Nechyběl by otravný hlídač a všudypřítomná šeď.
Teda za tu závěrečnou herní sekvenci by někdo potřeboval pořádně napráskat. Neuvěřitelná "immersion breaking", když to člověk musí 15x opakovat jen kvůli blbému ovládání.
Zdarex, bug na konci...alpha cyp nechce chcípnout...ty patche, co jsem postahoval mi nejdou nainstalovat, ví někdo o zaručeně funkčním? Dík...
@Satik64 (13.05.2013 17:28): Jo panecku jednicka na to jsem cumel s otevrenou hubou.Tenkrat jsem to s hernim pc rozjel na low ... rok stary pc a rozjel jsem to na low :D ...Kamarad si koupil herni pc za 35 tisic a stejne to na max nedal a to byla nadhera :D, ale jak se mu to sekalo ne mel grafiku za 12 tisic xD a stejnak
@FildasCZ (13.05.2013 01:42): To nejsi sám, ale říkám si, že stejně o moc nepřicházím. Pochybuju, že by se ten zážitek u mě aspoň vyrovnal prvnímu dílu, který je podle mě mnohem lepší, než tyhle pokračování v NY.