Já nekupoval ale musím varovat žena novým kompu sem měl s , ehm, založní kopií problémy.
Diskuze
@Walome (15.05.2013 16:23): Warlock na AukruRaporit na Aukru
Jinak jako příloha Score 127, ale to se dnes shání už dost blbě
Jinak jako příloha Score 127, ale to se dnes shání už dost blbě
@Phoenix (15.05.2013 16:19): spíš nevim kde bych to sehnal (?)
@Walome (15.05.2013 16:15): Co Ti brání, nedostatek času? ;-)
@Phoenix (15.05.2013 16:10): první SoF bych si hrozně rád zahrál - kdysivá jsem to hrál xkrát do roka.
@Bodkin (15.05.2013 15:33): Ve Stalkerovi jsem jej k vlastní škodě nepoužíval, Red Orchestru jsem nikdy nehrál (zásadně nehraju mulťák čehokoli) a v System Shocku (předpokládám dvojce) se bez něj dalo také fungovat celkem slušně. Teď mě ovšem napadá, že v Thiefovi ne :-)
Mně se Chaser hodně líbil i díky atmosféře a příběhu, odpustil jsem mu tak asi některé chyby, které bych u méně vypiplané FPS nepromíjel.
Mně se Chaser hodně líbil i díky atmosféře a příběhu, odpustil jsem mu tak asi některé chyby, které bych u méně vypiplané FPS nepromíjel.
@Poseiidon (15.05.2013 15:21): Nevím, jestli bych Chasera označil přímo za poklad, nicméně mě velmi příjemně překvapil. Anglický dabing nebyl nijak hvězdný a je trochu divné mít ve slovenské hře anglický dabing, nicméně všichni zúčastnění měli logicky mluvit anglicky, takže to není takový problém. Mafii jsem hrál anglicky, český dabing mně přišel proti anglickému slabý.
Já jsem používal občas vyklánění už v SoF jedničce.
Chaser je udělaný daleko lépe než pozdější FPS Cauldronu (výrazně slabší Gene Troopers nebo sračkoidní SoF 3 a Secret Service). Leckde mi navíc připomíná mou oblíbenou Red Faction.
Já jsem používal občas vyklánění už v SoF jedničce.
Chaser je udělaný daleko lépe než pozdější FPS Cauldronu (výrazně slabší Gene Troopers nebo sračkoidní SoF 3 a Secret Service). Leckde mi navíc připomíná mou oblíbenou Red Faction.
@Bodkin (15.05.2013 15:33): Dyť píšu STALKER! Ale tam ti ani to nepomůže :)
Vyklánění bylo v nejlepší FPS Return to Castle Wolfenstein, ale dalo se tam bez něj žít.
@Walome (15.05.2013 13:29), @Phoenix (15.05.2013 13:56): Nono. Základní prvek ve Stalkerech, Red Orchestrách, System Shocku a čert ví kde ještě. :P
A Chaser smrdí!
A Chaser smrdí!
@Phoenix (15.05.2013 13:56): No ja jsem tu hru objevil asi pred tydnem a podle kladnych reakci to vypada ze to je mozna nedocenenej poklad, kor kdyz to je slovenska hra. No, ostuda je ze pro jiny zeme se to dabovalo a pro cechy i slovaky(pro domaci) to zustalo anglicky. To treba spickovej dabing nasi Mafii opravdu hodne povysil.
Ono tech uletu je ve hre vic, napr na vesmirne lodi jsem skocil do snizenyho podlazi(vytahova sachta, vytah byl vyjetej nahore) a uz jsem se nemohl vyhrabat nahoru, neslo to vylezt zpet, coz je ulet, protoze to snizeny podlazi mi bylo asi po pas, takze v realu bych to vylezl i se zlomenou nohou :-) ale to uz jsou detaily, ktery jsou to nejmensi v tomto pripade. Pak jsem zmackl tlacitko a vytah sjel dolu a rozmackal me :-DD Co se tyka toho vyklaneni, tak myslim ze prvni hra kde jsem s tim prisel do styku a plne to vyuzival byla Soldier of fortune 2. A pak jsem to vyuzil i v Area 51, Fearu, Chameleonovi a dalsich, uz si ani nepamatuju, jestli to vyklaneni bylo i v Max Paynovi. No zezacatku jsem to bral jako zbytecnou kravinu, jenze pak jsem to zacal vyuzivat a zvykl si na to a ted mi to prijde jako nedostatek.
Zatim jsem v druhe misi, z te vesmirne lode byl peknej pohled na Zemekouli. To je videt ze ta hra byla delana s peclivosti. Vypada to nadejne.
Ono tech uletu je ve hre vic, napr na vesmirne lodi jsem skocil do snizenyho podlazi(vytahova sachta, vytah byl vyjetej nahore) a uz jsem se nemohl vyhrabat nahoru, neslo to vylezt zpet, coz je ulet, protoze to snizeny podlazi mi bylo asi po pas, takze v realu bych to vylezl i se zlomenou nohou :-) ale to uz jsou detaily, ktery jsou to nejmensi v tomto pripade. Pak jsem zmackl tlacitko a vytah sjel dolu a rozmackal me :-DD Co se tyka toho vyklaneni, tak myslim ze prvni hra kde jsem s tim prisel do styku a plne to vyuzival byla Soldier of fortune 2. A pak jsem to vyuzil i v Area 51, Fearu, Chameleonovi a dalsich, uz si ani nepamatuju, jestli to vyklaneni bylo i v Max Paynovi. No zezacatku jsem to bral jako zbytecnou kravinu, jenze pak jsem to zacal vyuzivat a zvykl si na to a ted mi to prijde jako nedostatek.
Zatim jsem v druhe misi, z te vesmirne lode byl peknej pohled na Zemekouli. To je videt ze ta hra byla delana s peclivosti. Vypada to nadejne.
@Poseiidon (15.05.2013 13:23): Přidávám se k Walomemu, vyklánění jsem používal opravdu málokdy v libovolné FPS. Co se týče automatického zavírání dveří, to mě štve v kdejaké FPS, ať se jedná o automatické zavření dveří, které jsou nadále průchozí, či o neustálé účelové odřezávání ústupové cesty. A umělá inteligence byla opravdu stran reakcí umělá (uměle rychlá), nicméně od toho je ve hře Adrenalin.
Doporučuji vytrvat, Chaser je velmi dobrý, patřičně jsem jej docenil až napodruhé (a napočtvrté na nejtěžší obtížnost). Fandové P. K. Dicka si také mohou k hodnocení přičíst téměř libovolný počet bodů
Doporučuji vytrvat, Chaser je velmi dobrý, patřičně jsem jej docenil až napodruhé (a napočtvrté na nejtěžší obtížnost). Fandové P. K. Dicka si také mohou k hodnocení přičíst téměř libovolný počet bodů
@Poseiidon (15.05.2013 13:23): "Silnej nedostatek teto hry je nemoznost se vyklanet zpoza rohu, s tim by hra byla o hodne lepsi." Hele to jsem snad v životě v žádný hře nepoužíval :D většinou mám na Éčku "use" a na Qéčku "next weapon" nebo něco, ale vyklánění je fíčura úplně na prd.
Pokud ovšem nehraješ STALKERa na veterána, tam se bojím vystřčit zpoza zdi špičku nosu :)
Pokud ovšem nehraješ STALKERa na veterána, tam se bojím vystřčit zpoza zdi špičku nosu :)
Silnej nedostatek teto hry je nemoznost se vyklanet zpoza rohu, s tim by hra byla o hodne lepsi. Dalsi minus je automaticke zavirani dveri napr na vesmirne lodi. Pokud se hra dejove odviji v blizke budoucnosti, tak by mely dvere mit nejakej senzor detekujici pritomnost osoby a podle toho reagovat a v zadnym pripade by se nemelo stat, ze kdyz v otevrenych dverich postava zustane, ze se dvere zavrou a zabijou ji .-D To je fakt ulet. Pak hrac vejde do dveri a protivnici ikdyz nemuzou mit poneti, ze se v nich objevim, tak ihned pali, jakoby na me uz pripraceni cekali, nejde je prekvapit. Hrac je pak vylozene tercem, kde to nejde neschytat. A v kombinaci techto tri nedostatku to srazi dokonalost hry. Patch zadny asi neni na vyklaneni ze? Kdyz jsem si po dlouhe dobe zahral Mafii, tak to vyklaneni tam dnes taky chybi, jak si clovek na to zvykne.
Poměrně zajímavý rozhovor na hrej.cz. Zmiňují se i o případné možnosti pokračování Chasera.
http://www.hrej.cz/clanky/chceme-druhy-spellcross-i-chaser-xxx-4523/
http://www.hrej.cz/clanky/chceme-druhy-spellcross-i-chaser-xxx-4523/
Kori.. No vidíš, a mně je hlavní hrdina vcelku sympatický - jako jeden z mála v počítačových hrách :-) Ale jinak pěkný koment.
Už dlouho jsem sem nic nedal. A vzhledem k tomu, že jsem před chvíli do světa vypustil další střípky z mého dosud neohlášeného mission addonu - nové screenshoty, tak to sem dám taky :D
Obrazek 1 - tajemné koridory na marsovské základně
Obrázek 2 - temná zákoutí rebelského úkrytu
Obrázek 3 - náhled do editoru s už trochu nepřehlednou mapou
Obrázek 4 - výsledek mého úsilí z posledního týdne
Obrázek 5 - ukázka výroby železného schodiště z dnešního dne
Obrazek 1 - tajemné koridory na marsovské základně
Obrázek 2 - temná zákoutí rebelského úkrytu
Obrázek 3 - náhled do editoru s už trochu nepřehlednou mapou
Obrázek 4 - výsledek mého úsilí z posledního týdne
Obrázek 5 - ukázka výroby železného schodiště z dnešního dne
Vypadá to, že hrozí reálný konec multiplayeru ve hře Chaser... Prosím, podpořte online petici a pokusme se společně udržet tuhle hru dál při životě! Více informací najdete v aktuální novince na stránce www.chaser.cz :-)
Poslední dobou mě trochu mrzelo, že se tu o jiných hrách tak obsáhle rozepisuji, a přitom komentář k Chaserovi, který považuji za svoji nejoblíbenější hru, neastál absolutně za nic. Holt to bylo první, co jsem sem po registraci napsal, a podle toho to taky vypadá... Tak jsem si dovolil jej celý přepsat tak, aby odpovídal mému vztahu ke hře. Snad to nebude nikomu vadit. Pokud by jste snad nesouhlasili, klidně přehodnoťte své dosavadní hodnocení komentu ;-)
Tak snad někdy jo. Už jsem do toho investoval nesčetně hodin práce, tak by byla škoda, aby to přišlo vniveč. Problém je v tom, že jsem na to úplně sám a že jsem si vymyslel poměrně rozsáhlý obsah, který navíc vzhledem k mým možnostem nebude možné realizovat (dabing, animace). A s tím nedostatkem času je to taky těžký. Holt dříve to bylo jiný, spousta plánů, času nadbytek. Teď už si o tom mohu nechat jen zdát... Možná to začnu vydávat po částech, aby to nebylo tak časově náročné na dokončení. Každopádně teď má prioritu jiný projekt, taky pro Chasera, a ten bude doufám minimálně stejně povedený, jako ten na tom videu. Tak si počkejte. A kdo nechce čekat, může si zkusit třeba Stoku. Je to sice jen jeden level (navíc vzhledem ke stáří s poněkud jednodušším designem), ale tak +- na hodinu zábavy: http://www.chaser.cz/spmapy.htm ;-)
@Najlvin (19.07.2012 12:37): To bys dodělat moh - zatím to vypadá dost dobře promakaně, já bych si to určitě zahrál ;)
@Najlvin (19.07.2012 12:37): Velmi, velmi pěkné ! O tomhle jsem se prvně dozvěděl snad už někdy v roce 2005, fakt bys měl máknout :)
Matthias: To byly prostě zlaté časy. Začínal jsem sice taky u Wolfa 3D, Dooma a Duke Nukema 3D, ale až tyhle hry se mi dokázaly pořádně vrýt do paměti. Chtělo by to víc takových her!
Mimochodem, Když už se tu tak hezky bavíme o Chaserovi - tady je video z jednoho mého projektu do téhle hry. Bohužel to zůstalo nedokončené a aktuálně je to u ledu, protože teď pracuju na něčem jiném. Ale třeba by to někoho z vás zajímalo. To prostředí, v mezích možností enginu hry, myslím vypadá docela zajímavě, co myslíte? Snad i tohle někdy časem dokončím ;-) http://www.youtube.com/watch?v=ew6SlIoKkaM
Mimochodem, Když už se tu tak hezky bavíme o Chaserovi - tady je video z jednoho mého projektu do téhle hry. Bohužel to zůstalo nedokončené a aktuálně je to u ledu, protože teď pracuju na něčem jiném. Ale třeba by to někoho z vás zajímalo. To prostředí, v mezích možností enginu hry, myslím vypadá docela zajímavě, co myslíte? Snad i tohle někdy časem dokončím ;-) http://www.youtube.com/watch?v=ew6SlIoKkaM
@Najlvin (19.07.2012 12:17): No, tak RTCW, Doom 3, Quake a Half Life mají výborný design map :)
U Half-Life trochu dře konec hry na té planetě Xen a Doom 3 je hodně koridorový, ale jsou to prostě pěkně designované mapy ;)
U Half-Life trochu dře konec hry na té planetě Xen a Doom 3 je hodně koridorový, ale jsou to prostě pěkně designované mapy ;)
Matthias: Asi máš s tím designem pravdu. Jako Doom 2 to není. Ale to je zase poněkud odlišný typ hry. Já když přirovnával Chasera k old-school hrám, tak jsem nemyslel doslova ty nejstarší hry. Spíše jsem měl na mysli zlatou éru příběhových stříleček kolem toho roku 1998 - 2004. To byly ještě hry, které měly každá své kouzlo a každá nabízela trochu něco jiného. Když si vzpomenu - RTCW, Unreal 2, Doom 3, Quake 4, Half Life, ale i třeba první Deus Ex a podobně. Pořád to byly čistokrevné střílečky, ale měly něco navíc. U dnešních her, až na pár výjimek, mi tam ale prostě něco chybí. Těžko říci, čím to je - možná je to jen můj subjektivní pocit. Mně se tenkrát Chaser trefil do vkusu jak příběhem, tak i samotným zpracováním prostředí a hratelností, proto se k němu stále rád vracím... Ale asi jsem vzácná výjimka - určitě totiž existuje spousta jiných, lepších her, to já vím :-)
Sasakr: No jo, to máš pravdu. Bohužel u mého monitoru ten obraz oříznout takhle nejde. Ale docela jsem si na to zvykl. I při práci mi to přijde lepší než třeba širokoúhlý formát. Nicméně asi nebude dlouho trvat a budu na něj muset přejít taky...
Sasakr: No jo, to máš pravdu. Bohužel u mého monitoru ten obraz oříznout takhle nejde. Ale docela jsem si na to zvykl. I při práci mi to přijde lepší než třeba širokoúhlý formát. Nicméně asi nebude dlouho trvat a budu na něj muset přejít taky...
To mi přijde lepší hrát v 1152×864, což je alespoň 4:3. Prakticky čtvercové 1280×1024 je hrůza.
GodOfTheSick: Tak zrovna Flashpoint není střílečka v pravém slova smyslu, jako spíše vojenská simulace. Přiznám se, že mě to nikdy moc nebavilo hrát. Ale vraťme se k Chaserovi - ono to splývání nepřátel taky z větší části může způsobovat fakt, že se většina hry odehrává v potemnělých prostorách. A většina nepřátel má i tmavou uniformu. Takže by třeba stačilo trochu si pohrát s úrovní Gamma. Ale jak říkám, já s tím nějaký větší problémy neměl ;-)
Matthias: Já to s tím uměním myslel spíše obrazně. Je to totiž ironie. Celá hra je v podstatě strašně lineární, ale přesto se najdou místa, kde se dá zabloudit :D Já osobně až na pár míst s tím problém neměl. Jen v pár případech se mi stalo, že cesta byla někde schovaná - například ve stínu, nebo nějaký průlez za bednami. Vzpomínám si jen na jediné místo, které mi dalo celkem dost zabrat, a to bylo úplně na konci hry - těsně před závěrečnou animačkou, kde se musí člověk proplést doslova takovým bludištěm :D
PavelU: Pokud se nepletu, tak Chasera v širokoúhlé zobrazení hrát lze. Má to ale jedinou vadu na kráse. Ukazatele zdraví a munice se trochu roztáhnou do stran a stejně tak i třeba pohled přes optiku zbraně. Jo a taky se bohužel nevykreslují takové ty poznámky o místě a čase v levém dolním rohu, co se objevují u animaček... Já to jinak hrával v 1024X768 na klasickým monitoru. Od doby, co mám LCD, tak to jedu na 1280X1024 - v obou případech je to naprosto bez problémů. Zkoušel jsem to i na širokoúhlém monitoru v 1920X1080 - hrát se to dalo, ale byly tam ty drobné chybky v zobrazování některých věcí, jak jsem psal výše. Naštěstí u toho monitoru bylo možné přepnout obraz i na 4:3 :-)
Jinak ten článek se tedy pokusím napsat. Ale nevím, kdy to bude. Ještě čekám na několik menších upřesnění od Cauldronu. Navíc teď mám dost práce. Každopádně pak dám vědět, až to bude na webu.
Matthias: Já to s tím uměním myslel spíše obrazně. Je to totiž ironie. Celá hra je v podstatě strašně lineární, ale přesto se najdou místa, kde se dá zabloudit :D Já osobně až na pár míst s tím problém neměl. Jen v pár případech se mi stalo, že cesta byla někde schovaná - například ve stínu, nebo nějaký průlez za bednami. Vzpomínám si jen na jediné místo, které mi dalo celkem dost zabrat, a to bylo úplně na konci hry - těsně před závěrečnou animačkou, kde se musí člověk proplést doslova takovým bludištěm :D
PavelU: Pokud se nepletu, tak Chasera v širokoúhlé zobrazení hrát lze. Má to ale jedinou vadu na kráse. Ukazatele zdraví a munice se trochu roztáhnou do stran a stejně tak i třeba pohled přes optiku zbraně. Jo a taky se bohužel nevykreslují takové ty poznámky o místě a čase v levém dolním rohu, co se objevují u animaček... Já to jinak hrával v 1024X768 na klasickým monitoru. Od doby, co mám LCD, tak to jedu na 1280X1024 - v obou případech je to naprosto bez problémů. Zkoušel jsem to i na širokoúhlém monitoru v 1920X1080 - hrát se to dalo, ale byly tam ty drobné chybky v zobrazování některých věcí, jak jsem psal výše. Naštěstí u toho monitoru bylo možné přepnout obraz i na 4:3 :-)
Jinak ten článek se tedy pokusím napsat. Ale nevím, kdy to bude. Ještě čekám na několik menších upřesnění od Cauldronu. Navíc teď mám dost práce. Každopádně pak dám vědět, až to bude na webu.
Jinak se tu furt opakuje stížnost na dnešní hry a dnešní hráče. Podotýkám, že k nim nepatřím a na dnešní hry nemám ani PC. A taky obdivuji spíše odschool FPSky a oldschool-design map. Přesto se mi mise v Chaserovi/y zkrátka nelíbily.
Podívejte se na takový Doom 2 z Roku 1994. Každá mapa úplně jiná a to i přes omezený počet textur, prostředí je pokaždé jinak řešené a jinak vypadá. I přesto, že to nebyla vůbec lineární hra - naopak, mapy byly chaotické a ještě plné různých teleportů a výtahů - vždycky bylo poměrně jasné, kam se má jít. Stiskl jsem tlačítko a před očima se mi ihned vybavily dveře, co jsem zahlídl na druhém konci mapy a nešly otevřít. Sebral jsem modrý klíč a věděl jsem, že jdu do modrých dveří atp.
Nikdy se tam nic neopakovalo, každá místnost byla čistý unikát. To je zhruba vše, co můžu říct k Old-school map designu ;)
Zatímco Chaser obsahuje plno levelů, kde se jde třeba jen rovně ulicí a na konci zakysne, protože přehlídne, že se za hromadou beden skrývá šachta. + to strané opakování, copy paste atp.
Podívejte se na takový Doom 2 z Roku 1994. Každá mapa úplně jiná a to i přes omezený počet textur, prostředí je pokaždé jinak řešené a jinak vypadá. I přesto, že to nebyla vůbec lineární hra - naopak, mapy byly chaotické a ještě plné různých teleportů a výtahů - vždycky bylo poměrně jasné, kam se má jít. Stiskl jsem tlačítko a před očima se mi ihned vybavily dveře, co jsem zahlídl na druhém konci mapy a nešly otevřít. Sebral jsem modrý klíč a věděl jsem, že jdu do modrých dveří atp.
Nikdy se tam nic neopakovalo, každá místnost byla čistý unikát. To je zhruba vše, co můžu říct k Old-school map designu ;)
Zatímco Chaser obsahuje plno levelů, kde se jde třeba jen rovně ulicí a na konci zakysne, protože přehlídne, že se za hromadou beden skrývá šachta. + to strané opakování, copy paste atp.
@GodOfTheSick (19.07.2012 11:38): To bude tím, že to není střílečka :)
A tehdá moc nebyly miši s rolítkem, dneska už se to ovládá líp.
A tehdá moc nebyly miši s rolítkem, dneska už se to ovládá líp.
@Walome (19.07.2012 11:35): No vida, Flashpoint jsem nikdy pořádně nehrál. Asi bych ho měl oprášit a pořádně prověřit, ale přišel mi na střílečku strašně přetlačítkovaný :-)
@Najlvin (19.07.2012 10:36): Příběh Chasera bych si rád dopodrobna přečetl, klidně od začátku až do konce hry. Přece jen si jej už moc nepamatuji. A prvně jsem to hrál v angličtině, podruhé ve slovenštině, dnes už asi čeština nějaká je. Takže by mi to už mělo vyhovovat nejlépe.
Jinak jaký doporučuješ používat rozlišení, když hra nepodporuje widescreen? Fakt bych ale uvítal, kdyby existoval nějaký způsob, jako toho širokoúhlého rozlišení ve hře docílit.
@Najlvin (19.07.2012 10:32): Jo, jo, takto koncipované FPS mám taky rád.
Jinak jaký doporučuješ používat rozlišení, když hra nepodporuje widescreen? Fakt bych ale uvítal, kdyby existoval nějaký způsob, jako toho širokoúhlého rozlišení ve hře docílit.
@Najlvin (19.07.2012 10:32): Jo, jo, takto koncipované FPS mám taky rád.
@GodOfTheSick (19.07.2012 11:33): Tak třeba ve Flashpointu splývaj s okolím, tam se to přímo žádá. Nevidím na tom nic špatného.
A hlavně já s tím problém teda neměl.
A hlavně já s tím problém teda neměl.
@Najlvin (19.07.2012 10:36): článek klidně sepiš :)
@Walome (19.07.2012 11:06): Tak mi řekni nějakou jinou hru, v které když jdeš skladištěm a týpek má na sobě šedivou uniformu, tak splývá s okolím?! Chceš snad říct, že se jedná o nějaký realistický prvek? V Chaserovi navíc nešlo jen o týpky v šedivých uniformách.
Když si pomocí DH vyjedeš nejlepší střílečky do roku 2000, tak všude mají nepřátelé normální realistickou viditelnost. Takže jaképak zblbnutí novými hrami?
@Najlvin (19.07.2012 10:49): Různorodé sice jsou, ale po chvíli hraní se každá utopí v stereotypu.
Když si pomocí DH vyjedeš nejlepší střílečky do roku 2000, tak všude mají nepřátelé normální realistickou viditelnost. Takže jaképak zblbnutí novými hrami?
@Najlvin (19.07.2012 10:49): Různorodé sice jsou, ale po chvíli hraní se každá utopí v stereotypu.
@Najlvin (19.07.2012 10:32): Ta trubka byl právě vymyšlený příklad na ilustraci - nebyl to odkaz na konkrétní situaci v té hře. Já jsem ale zakysával prostě úplně furt v každé mapě a začalo mě to brzy neskutečně líst na nervy. Osobně vyžaduji, aby design map byl:
1) Přehledný - vždycky jasné, co mám udělat a kam mám jít.
2) Nezapomenutelný - prostě plno zajímavých míst, které v jiné pc hře neuvidím, dominantní místa, atp. Hlavně aby se ty místo neopakovaly furt dokola. Chaser trpěl strašným copy paste. Třeba pět na chlup stejných místností spojené jen chodbou.
3) Chodby na sebe musí navazovat tak, aby hra byla příjemně hratelná.
A věta "že je umění zabloudit" je doufám nějaký vtip :) A to podotýkám, že v jiných hrách nemám problém a celkově mám dost dobrou prostorovou orientaci a taky habaděj zkušeností, protože už mám něco odehráno za hry a jen tak mě něco nepřekvapí...
1) Přehledný - vždycky jasné, co mám udělat a kam mám jít.
2) Nezapomenutelný - prostě plno zajímavých míst, které v jiné pc hře neuvidím, dominantní místa, atp. Hlavně aby se ty místo neopakovaly furt dokola. Chaser trpěl strašným copy paste. Třeba pět na chlup stejných místností spojené jen chodbou.
3) Chodby na sebe musí navazovat tak, aby hra byla příjemně hratelná.
A věta "že je umění zabloudit" je doufám nějaký vtip :) A to podotýkám, že v jiných hrách nemám problém a celkově mám dost dobrou prostorovou orientaci a taky habaděj zkušeností, protože už mám něco odehráno za hry a jen tak mě něco nepřekvapí...
Walome: Máš naprostou pravdu. Ono i v reálném světě mají třeba uniformy maskovací vzor z určitého důvodu, že :D I když zrovna u Chasera mi ani tak nepřišlo, že by nepřátelé nějak výrazně splývali s okolím. Teda až na pár výjimek. Spíše bývali občas rozmístění na takových místech, kde bych je zrovna nečekal. A ono i to objevování nepřátel v místech, kde už jste to prošli, může mít v určitých situacích svou logiku. Chce to jen mít trochu fantazie. Mohli vás prostě doběhnout odjinud, přijít ze zavřených dvěří, které jste cestou minuli a podobně. V případě těch ninjů tam klidně mohli zase někde čekat ukrytí, až projdete kolem, aby vám vpadli do zad. Však jsetli jste dávali dobrý pozor, tak zrovna ti ninjové umí z místa vyskočit i několik metrů vysoko. Ale je fakt, že někde bylo evidetní, že za to nemůže úmysl autorů, jako spíše nešikovně naskryptovaný trigger :D
A jinak inteligence nepřátel taky nebyla úplně k zahození, i když to není nic extra. Ale pěkně se schovávali za rohy i za překážky. Někteří na vás agresivně stříleli, jiní zase zůstávali v povzdáli. Taky dost často dokázali používat oba módy střelby svých zbraní a nejednou se mi stalo, že si mě nějaký ten zbloudilec i obešel.
A jinak inteligence nepřátel taky nebyla úplně k zahození, i když to není nic extra. Ale pěkně se schovávali za rohy i za překážky. Někteří na vás agresivně stříleli, jiní zase zůstávali v povzdáli. Taky dost často dokázali používat oba módy střelby svých zbraní a nejednou se mi stalo, že si mě nějaký ten zbloudilec i obešel.
@GodOfTheSick (19.07.2012 10:39): Mě fascinuje, když si někdo stěžuje na věci typu : "nepřátelé splývají s okolím" - no a? Když jdeš nějaký skladištěm a týpek má na sobě šedivou uniformu, tak samozřejmě splývá.
Člověk zblbej z dnešních her, kde máš pomalu šipky nad každým enemákem.
Člověk zblbej z dnešních her, kde máš pomalu šipky nad každým enemákem.
GodOfTheSick: Tak to zase tý hře trochu křivdíš - tak hrozné to nebylo. Nápaditost tam je taky, už jen proto, že prostředí je dot různorodé. To znám daleko horší hry. Ale uznávám, že někomu se styl Chasera líbit nemusí. Grafika je sice jednodušší, ale tak - je to už téměř deset let stará hra. Mně se zase nelíbí dnešní CoDka a jemu podobné hry. Raději ani nedomýšlet, co by se s Chaserem stalo, kdyby se toho chopili nějací amíci :D Já jsem rád, že je Chaser takový, jaký je. Jinak by to byla další tuctová střílečka, která by u mě brzy upadla do zapomění. Ale to je už věc názoru a každý na to máme jiný pohled, to je jasný ;-)
A co se délky animaček týká - není se co divit. Chaser je hra, která si dost zakládá na příběhu. Já to beru jako pozitivum.
A co se délky animaček týká - není se co divit. Chaser je hra, která si dost zakládá na příběhu. Já to beru jako pozitivum.
Level design Chasera je bezkonkurečně ten nejhorší jaký jsem ve hře kdy viděl. Přestože jsem šel dopředu, tak jsem měl neustále pocit, že procházené úseky už jsem jednou prošel.
Lokace vypaly jak nově postavený barák, který čeká na vybavení. Estetické cítění a tvůrčí nadání vývojářů naprosto na nule. Kdyby hru dostal do ruky nějaký zkušený amík, tak to pěkně sestříhá, upraví a mohla by to být i dobrá hra. Takhle ani to střílení nebylo moc zábavné. Bullet time nefunkční. Nepřátelé jen tupě stojí na místě a jako na povel se jsou schopni trefit přes celou mapu miniaturní flusačkou. Navíc nepřátelé často splývaly s okolím, takže vůbec nebylo vidět odkud střílí. Nejlepší mise tak byla mise "útěková", v které se vůbec nestřílelo.
@Najlvin (19.07.2012 10:36): Zavěřečné vysvětlení je především šíleně dlouhé, snad 10 minut? takže i kdybych příběh pochopit chtěl, tak je to nad moje síly :-)
Lokace vypaly jak nově postavený barák, který čeká na vybavení. Estetické cítění a tvůrčí nadání vývojářů naprosto na nule. Kdyby hru dostal do ruky nějaký zkušený amík, tak to pěkně sestříhá, upraví a mohla by to být i dobrá hra. Takhle ani to střílení nebylo moc zábavné. Bullet time nefunkční. Nepřátelé jen tupě stojí na místě a jako na povel se jsou schopni trefit přes celou mapu miniaturní flusačkou. Navíc nepřátelé často splývaly s okolím, takže vůbec nebylo vidět odkud střílí. Nejlepší mise tak byla mise "útěková", v které se vůbec nestřílelo.
@Najlvin (19.07.2012 10:36): Zavěřečné vysvětlení je především šíleně dlouhé, snad 10 minut? takže i kdybych příběh pochopit chtěl, tak je to nad moje síly :-)
Jinak pokud má někdo zájem, tady na fóru Chasera jsou k vidění první střípky z mého addonu. Ale oficiálně jsem ještě nic neohlásil, jasný? :D Až se budu blížit s vývojem do finishe, tak zveřejním přesnější informace. Snad to bude někdy do konce roku. Bohužel má game-designerské záliba se mi stala povoláním a toho volného času na Chasera už není tolik co dřív…
Mimochodem, jak jste na tom s pochopením příběhu Chasera? Zejména vysvětlení v závěrečném filmečku. Setkal jsem se s tím, že spousta hráčů vlastně neví, za koho celou dobu hráli. A musím přiznat, že závěrečné vysvětlení je poněkud zmatené – jeden tvrdí to a druhý pravý opak. Nicméně při posledním dohrání jsem nejspíše pochopil tu pravou podstatu celé zápletky. Měli by jste zájem o článek na toto téma, který by vaše případné nesrovnalosti dovysvětlil?
Mimochodem, jak jste na tom s pochopením příběhu Chasera? Zejména vysvětlení v závěrečném filmečku. Setkal jsem se s tím, že spousta hráčů vlastně neví, za koho celou dobu hráli. A musím přiznat, že závěrečné vysvětlení je poněkud zmatené – jeden tvrdí to a druhý pravý opak. Nicméně při posledním dohrání jsem nejspíše pochopil tu pravou podstatu celé zápletky. Měli by jste zájem o článek na toto téma, který by vaše případné nesrovnalosti dovysvětlil?
Taky si pamatuji pár míst, kde jsem zakysnul. Ale vždycky jsem na to nakonec přišel sám. Ty máš teď asi na mysli takový to prkno v mapě Harbor - Submarine, jak jsou tam tím zapřený dveře, ne? Na žádnou trubku si teď nějak nepamatuji. Každopádně mě tohle občasné bloudění naopak docela bavilo - člověk alespoň pořád jen nestřílel, ale občas musel taky hledat cestu dál a u toho přemýšlet. Vlastně, když vezmete v úvahu, že je Chaser striktně lineární hra, tak zabloudit je docela umění :D
Popravdě, tyhle věci mi ve většině dnešních her strašně chybí. Dneska jsou to až na vzácné výjimky opravdové koridory, kde jdete pořád jen dopředu a v cestě vám nic nestojí. A aby jste to měli ještě jednodušší, tak vám všechny interaktivní objekty září už na dálku, aby jste je náhodou nepřehlédli. To má být zábava? Chaser, to je ještě stará škola. A je mi jasné, že většina dnešních hráčů už by s ním takovou trpělivost neměla. Dneska holt letí jiné trendy, založené hlavně na přehnané akci a wow momentech. Ještě že se čas od času objeví i nějaká ta vážnější hra, cílená na starší hráče ;-)
Já vím, že toho Chasera pořád vychvaluju, až by to někomu mohlo lézt na nervy. Nebudu si nic nalhávat - i Chaser má své mouchy. Ale ta hra mě prostě chytla za srdce a dodnes se ho drží. Někdo si v podobném stylu váží Half Life, já zase téhle hry. Má své kouzlo a hlavně je to hra ze Slovenska. Když nad tím tak přemýšlím, pořádnou čistokrevnou střílečku češi zatím žádnou neudělali, což je škoda. Pamatuji si akorát na Alpha Prime, kde sice bylo úžasné prostředí, ale zbytek hry mě úplně zkazil zážitek... :-/
Popravdě, tyhle věci mi ve většině dnešních her strašně chybí. Dneska jsou to až na vzácné výjimky opravdové koridory, kde jdete pořád jen dopředu a v cestě vám nic nestojí. A aby jste to měli ještě jednodušší, tak vám všechny interaktivní objekty září už na dálku, aby jste je náhodou nepřehlédli. To má být zábava? Chaser, to je ještě stará škola. A je mi jasné, že většina dnešních hráčů už by s ním takovou trpělivost neměla. Dneska holt letí jiné trendy, založené hlavně na přehnané akci a wow momentech. Ještě že se čas od času objeví i nějaká ta vážnější hra, cílená na starší hráče ;-)
Já vím, že toho Chasera pořád vychvaluju, až by to někomu mohlo lézt na nervy. Nebudu si nic nalhávat - i Chaser má své mouchy. Ale ta hra mě prostě chytla za srdce a dodnes se ho drží. Někdo si v podobném stylu váží Half Life, já zase téhle hry. Má své kouzlo a hlavně je to hra ze Slovenska. Když nad tím tak přemýšlím, pořádnou čistokrevnou střílečku češi zatím žádnou neudělali, což je škoda. Pamatuji si akorát na Alpha Prime, kde sice bylo úžasné prostředí, ale zbytek hry mě úplně zkazil zážitek... :-/
@Najlvin (19.07.2012 08:26): No design možná měl místy něco do sebe. Ale mně úplně nejvíce štvalo, že jsem se někdy zasekl a nevěděl jsem, kam dál. A tak jsem bloudil ve třech místnostech hodinu, dvě, tři... prohledal každý kout a zkusil všechno možný. Otevřu Youtube, napíšu "Chaser Walktrough" a zjistím, že se má střelit do úzké trubky a následně jí projít dál... Když tohle řeším už po osmé, tak mě to trochu lezlo na nervy ;)
Borghal: No vidíš. Neříkám, že je design levelů v Chaserovi nějak originální, ale mě se líbí. A hlavně musím ocenit, že na rozdíl od většiny ostatních her je i dost různorodé prostředí. Tu chvíli běháš po vesmírné stanici, pak zase ve městě, v přístavu, na Sibiři a nakonec i na Marsu. Mě ta atmosféra vždy dokáže natolik pohltit, že ty drobné vady v designu pak klidně přehlížím. Zrovna teď o víkendu jsem Chasera hrál a dohrál znovu, dost možná už tak po padesáté :D Potřeboval jsem totiž načerpat novou inspiraci pro můj právě vyvíjený mission addon do téhle skvělé hry. Mít na to tak jen víc času - už by to bylo hotový... ;-)
Dunemaster: Když budeme mluvit o mé první verzi Chasera, tak mám klasickou krabičku z obchodu, ta je na dvou CD. Koupil jsem ji tenkrát někdy krátce po vydání hry. Byla to celkem jasná volba, protože demo mě tehdy opravdu nadchlo. Pak Chaser vyšel na DVD jako plná hra u Levelu, takže mám i tu. No a pak jsem si postupně pořídil i digitální verze na Steamu, Gogu a GamersGate :D
Dunemaster: Když budeme mluvit o mé první verzi Chasera, tak mám klasickou krabičku z obchodu, ta je na dvou CD. Koupil jsem ji tenkrát někdy krátce po vydání hry. Byla to celkem jasná volba, protože demo mě tehdy opravdu nadchlo. Pak Chaser vyšel na DVD jako plná hra u Levelu, takže mám i tu. No a pak jsem si postupně pořídil i digitální verze na Steamu, Gogu a GamersGate :D
@Bodkin (08.06.2012 23:57): Ale jo, za euro exkurz do naší (skoro) herní historie...
Hm, já to vlastně ani nikdy nedohrál, myslím, že mě celkem záhy otrávilo běhání tam a zpátky ne moc zajímavě navrženými levely. Až bude herní sucho (takže tak někdy za pět, šest let s mým současným vytížením), možná tomu dám druhou(spíš asi třetí, čtvrtou) šanci.
Hm, já to vlastně ani nikdy nedohrál, myslím, že mě celkem záhy otrávilo běhání tam a zpátky ne moc zajímavě navrženými levely. Až bude herní sucho (takže tak někdy za pět, šest let s mým současným vytížením), možná tomu dám druhou(spíš asi třetí, čtvrtou) šanci.
@Najlvin (18.07.2012 11:31): Gut kauf, přesto nedám dopustit na dvě placky z Levelu :)
V rámci letních slev na Steamu lze teď až do 23. července Chasera koupit za 50% z původní ceny - tedy za pěkných 2.49 euro - http://store.steampowered.com/app/39670/
To je fakt už minimální cena... Kdo nemá, doporučuji ;-) Kdybych neměl Chasera už koupenýho v pěti různých verzích, šel bych do toho taky :D
Asi do toho půjdu, míň už to stát nebude a v plánu jsem tohle měl...
@Jack_Dark (08.06.2012 22:40): Ani za tuhle cenu.
Za tuhle cenu jasná koupě.