Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Najlvin (19.08.2013 22:33): Chválím vstřícný a rozumný přístup. Už jsem tak nějak automaticky čekal, že si zas přečtu nějaký naštvaný koment, že jsme ti to smazali, a že už jsem nikdy nic nenapíšeš, takže jsem příjemně překvapen. :-)
No je fakt, že za pár dní ta zajímavost opravdu nebude aktuální - takhle jsem nad tím nepřemýšlel. Takže to klidně dejte pryč ;-)
@Tulareanus (19.08.2013 21:26): Taky se mi tohle nelíbí. To že má Chaser 10. narozeniny je možná zajímavé, ale zajímavé to bude jen dneska a možná ještě zítra, ale ne za měsíc. To je prostě aktualitka, která patří do diskuze a ne do zajímavostí. Osobně jsem pro smazání, takže to nahlašuji a ponechávám na VIPech, ať se s tím vypořádají.
Ehm to sa vážne takéto veci dávajú do zaujímavostí? To je ešte horšie, ako tie somariny na csfd, kde vymenujú koľko rôznych hercov kedy hralo spolu pri úplne nesúvisiacich filmoch.
Chaser slaví 10 let! Teda plus mínus pár dní - přesné datum prvního vydání hry se mi najít nepodařilo, ale 19. srpna je uváděné asi nejčastějí ;-)
http://www.chaser.cz/
Nemáte někdo staré číslo Score s recenzí na Chasera? Shromažďuji recenze na tuto hru, včetně tištěných. Level mám, ale Score jsem tehdy nekupoval. Stačí poslat scan :-)
Ven se dostalo opravdu zajímavé video z dosud nikde nepřiznaného pokračocání Chasera, respektive jeho prequelu. Hra se začala dělat už v roce 2004, ale bohužel se nikdy nedostala do plné produkce. Velká škoda...

http://www.youtube.com/watch?v=7hTrWjwRwSQ

Krátce jsem se o tom rozepsal i na stránce o hře: http://www.chaser.cz

A co vy? Co si o tom myslíte? Na tu dobu to vypadá docela zjímavě :-)
@Poseiidon (22.05.2013 16:28):
Není to zas tak těžký - na střední obtížnost celkem pohoda a bez cheatů. Určitě to vyzkoušej, jen se nenech odradit první třetinou hry, která je spíše taková arkádová. Ta hra je jinak super, dobrý zbraně a nápadití nepřátelé... Sakra, mám chuť si to zase zahrát - jen kdybych to naposled nehrál asi tak před půl rokem :-)
@Najlvin (22.05.2013 11:11): Ten Vivisector, na to jsem koukal uz pred tydnem, taky to urcite zkusim. Nekde jsem cetl ze je to hodne tezky a tezko se to da dohrat bez cheatu. Ale zvirata s bouchackama, to se jen tak nevidi :-)
A musel jsi ve hře nějak upravovat gammu, nebo to máš normálně v defaultním nastavení a světlost hry je v pořádku? Možná máš prostě někde něco blbě nastaveného. Doporučil bych provést kalibraci monitoru - vyladění gammy, korekce barev, jasu atd. Jinak fakt netuším, kde by mohl být problém... Hele, zkus schválně nějaký ten svůj screenshot někam hodit a dát sem link, jestli to taky budu mít tak tmavé, jak popisuješ ;-)

Alpha Prime je celkem fajn, viz můj koment ke hře tady na DH. Má to o dost lepší grafiku než Chaser, co se týče novějších technologií, od kterých se nakonec v Chaserovi z úsporných důvodů upustilo. Ale hratelnostně je to dle mého o dost horší a hlavně je to neskutečně krátká hra... Ale zkusit to můžeš. A pokud by jsi se neomezoval jen na cz/sk hry, tak bych ti klidně ještě doporučil Vivisector - ten mě hodně bavil. Sice první třetina hry působí dost arkádově, ale zbytek je super střílečka v některých ohledech podobná Chaserovi. Rád se k té hře vracím :-)
@Najlvin (21.05.2013 15:38): No prave ze jsem ty screny zkousel jak ve hre tak pres programy a vzdy to je nesmirne tmavy. Ale toto neni ojedinely problem, na netu se o tom uz lidi nekolikrat zminili. Zatim jem to ale jeste nijak podrobne neresil. Ja jsem jmenovany bug zazil zatim jen jednou. A bylo to opakovany pri kazdym novym nacteni. Konkretne nekdy u konce 10 mise Harbor: Submarine, pred vstupem do skladu zbrani... Chaser me bavi stejne jak me bavil Chameleon a Mafia. Jinak vetsinu her dohraju a jde z pc, ale Chasera si tu necham dele :-D A Chameleona se chystam dojet na nejtezsi obtizmnost. Klidne napis nejaky tip na nejaky podobny ceskoslovensky hry. Jsem rad ze jsem Chasera objevil. Koukam tu jeste po Alpha Prime.
@Poseiidon (21.05.2013 13:31):
Bohužel, Chaser je už deset let stará hra, vyvíjená prímárně pro WinXp a Directx 9. Co jsem si tak všiml, na novějších Directech a Windowsech hra občas trpí nepřesným vykreslováním grafiky a vznikaji nežádoucí bugy, třeba ti neviditelní nepřátelé. Možná je to ale bug přímo ve hře. Hra používá pro rozčlenění levelů portály a buňky, takže se nikdy nevykresluje celý level naráz. Je dost možné, že nějakou shodou okolností se ten nepřítel blbě přesunl z jedné buňky do druhé, čímž se stal neviditelný, byť tam fyzicky pořád byl. Občas se to stává i se scénou samotnou, když se hráči něchtěně podaří projít jedním z portálu tak, že to engin hry nerozpozná, a pak ti začnou všude kolem mizet objekty a zdi, protože hra si myslí, že jsi pořád v předchozí buňce... Ale těžko říci, jestli to takhle může ovlivnit i samotné nepřátele. S tímhle bugem jsem se setkal asi jen třikrát za celou tu dlouhou dobu, co se Chaserovi věnuju.

Ta videa a screeny nevím, proč jsou tmavá. Evidentně máš něco špatně nastaveného v PC. Teoreticky by jsi měl na screenech a videích vidět to samé, co při hraní. Ale pokud máš někde blbě nastavený jas nebo gammu, může to dělat bordel. Možná zkus nějaký jiný program, jestli ti ty videa a screeny nebude vytvářet líp. Jinak screeny lze típat i přímo v Chaserovi - mrkni do nastavení ovládání a zjisti si, pod kterou klávesou to je. Pak zkus udělat screen, jestli bude taky tmavý...

S tím Doomem 3 to asi byl ten screenshot, co jsem dělal z jedné z mých nedokončených modifikací. Tehdy jsem ho přirovnal k Doomu 3, protože se ten interiér na něm zachycený Doomovi celkem podobal - i když jen vzdáleně: odkaz :D
@Najlvin (21.05.2013 08:34): No ty kopecky na zemi v te stealth misi :-D Asi to byl nabytek prikryty plachtou no...Uz se mi i stalo, ze na me strilel neviditelny vojak. Myslel jsem zpocatku ze to na me strili nejaky lejsr nekde ze stropu a nikde nic, pak jsem prebehl ke dverim a zobrazilo se mi kousek textury vojaka. Tento bug mi byl cert dluzen, pac jsem v te chvili mel 2% zdravi a neviditelny vojak je v tu chvili to nejhorsi :-DD Jinak jsem se ptal proc videa a fotky nahrany v jakekoliv hre jsou ve vysledku tak tmavy a bez detailu, nevis cim to je? Taky jsem kdesi narazil na vyrok k nejakym modifikovanym obrazkum Chasera, kde byl Chaser disajnem prirovnavanej k Doom3, ale ty obrazky uz tam nebyly, takze jsem je nevidel. Tak pokud vis co mysim tak kdyztak rekni kde ty screeny najdu. Dabing od Fenixu jsem slysel ke hre Doom3. No, nekteri daberi byli docela posluchatelni, jini mi naopak rvali usi.
@Poseiidon (21.05.2013 00:29):
Jinak ten multiplayer se pořád hraje. Akorát že před několika měsíci přestalo GameSpy Chasera podporovat, takže ve hře nejsou vidět žádné servery. Proto se musí do hry připojovat přes speciální program, který vytvořil jeden z fanoušků. Doporučuju navštívit tuhle stránku, kde jsou vidět aktivní servery i kolik hráčů na nich je. Většinou se tam během dne sejde tak 10 - 20 hráčů, ale taky už to není co dřív. Občas to tam bývá taky prázdný. Navíc všichni většinou hrajou jen multiplayerové demo Chasera (zdarma ke stažení) a plnou hru moc ne - jen když se koná nějaký turnaj.

Jaký kopečky máš na mysli? To v té stalth misi? To byl nějaký nábytek přikrytý plachtou, ne?
@Najlvin (20.05.2013 22:44): No prave, mela to byt stealth mise a byla to nejhorsi stealth mise jakou jsem kdy hral. Nepratele zadni, napeti zadny, tam nebylo co resit, jediny nebezpeci tam byla smrt tim pavoukem, kdyz jsem sel jinam nez me kolega navigoval. Jinak tam nehrozil zadny chybny krok. Pak jsem cumel v te misi, co to je na tech podlahach v tech mistnostech, takovy ty kopecky :-D Co to ma byt? Ted jsem v te ponorce. Tady jsem byl zezacatku mimo, ale uz jsem skoro u cile.Je to sice megaulet, ale je to hra :-) Az tu hru dohraju, tak rozhodne zkusim ty tvy SP mapy Stoka atd. Jinak je obcas neprijemny, ze nekdy nepratele jsou videt skrz zed, treba mu ruka vycnivala skrz zed a tak jsem ho i pres zed mohl zastrelit a navic jsem uz o nem predem vedel, nebo bezny neduh her, ze kdyz padnou mrtvi k zemi, ze nejaka zed ci dvere jim nejsou prekazkou. Taky jsem mohl v Chaserovi pozpatku projit skrz plot, ale celne to neslo :-)
@Poseiidon (20.05.2013 15:10):
Já o těch chybějících částech webu samozřejmě vím. Bohužel jsem je ještě nedodělal a teď mi na to nějak nevybejvá čas. Ale chci to tam postupně doplnit. Stejně tak mám i plno nápadů na další zajímavé články o hře, akorít je musím napsat.

Tak ta mise v hotelu je nudná z pochopitelných důvodů - má jít o stealth. Taky to moc nemusím a do střílečky jako je Chaser se to podle mě ani moc nehodí. Naštěstí je to jediná stealth mise ve hře :-)

Ta kavlita designu se odvíjí od jednotlivých lidí, co ty mapy stavěli. Docela snadno se dá poznat, kdo kterou mapu dělal. Bohužel... Hra by měla působit ve všech ohledech jednotně, ale holt to byla první střílečka od Cauldronu a neměli s tím takové zkušenosti. Ale mě to vcelku nevadilo. V době, kdy jsem tuhle hru hrál, byla většina her taky poloprázdná a naopak Chaser těmi povedenějšími levely dost vyčníval.

Ten Adrenalin mód zpomalí čas koem tebe, včetně tvých pohybů. Ale výhodu máš v tom, že mířit můžeš pořád stejně rychle ;-)

Co se dabingu týče - navrhl jsem to Fenix Pro Dabing a ti se toho docela chytli. Už udělali pár amatérských dabingů do her, celkem povedený. Ale Chaser je zatím jen v úvaze. Možná tedy časem...
@Najlvin (15.05.2013 22:39): Procetl jsem si celou diskuzi zde k teto hre a vseobecne...Co se tyka bloudeni, tak zpocatku jsem pocit frustrace ze to bude velky bludiste mel, ale posleze jsem zjistil ze to neni tak horky, vzdy vede jedna cesta dal. Na vesmirne lodi bylo hodne dveri ktery sly otevrit coz pusobilo zmatene, ale nakonec kazda cesta vedla do stejnyho cile, jen se to treba pres jiny dvere obeslo. Jsem ted momentalne v casti hry-- v misi odstrelovace, kde z majaku musim chranit nakladak a zakysl jsem jen jednou, cestou na majak, kde jsem proste prehlidnul mezi bednami okno do prizemi. Jinak netrpim nadmernou frustraci kam dal v teto hre. Jinak ta mise odstrelovace z majaku kde ted jsem, je orisek, nemuzu to udelat, zastrelim je ale auto stejne vybuchne.

K disajnu misi muzu jednoznacne rict, ze jednou je to moc pekny a podruhy uplne o nicem a to se neustale strida. O nicem jsou interiery domu, holy zdi, nemastny neslany na vzhled, strasne jednoduchy. Pak jina mise jakoby patrila do jine hry. No zatim jsem si fakt uzil prestrelku kdyz jsem chranil nakladak v tom skladisti, to byl zatim ve hre nejvetsi herni zazitek, ikdyz docela narocnej.

chci se zeptat vseobecne, cim to je, ze kdyz udelam v jakekoliv hre video nebo screen, tak vysledny video a obrazek je strasne tmavej, ze je sotva neco videt.

Pk tu byla rec o bullet timu, ten jsem obcas zkusil, ale myslel jsem ze se zpomali jen okoli, ale ty zpomaleny pohyby mam i ja. Hra me bavi, jen skoda ze ten disajn misi je tak kvalitativne rozdilnej. V tech domech mi to prijde jako by to byl polotovar, ale hratelnost je dobra.
Jinak ke hre Chaser. Psal jsem tu minule ze z toho mam zatim rozporuplny pocity, graficky mi to taky prislo takovy dost prazdny porad bez detailu, ale silne se to zlepsilo pri vstupu do podzemi do tech stok, to uz bylo pokoukani(taky super ztvarneni vody, po strelbe se pekne vlni) a pak prestrelka venku a to uz melo vybornou uroven, perfektni vyziti. Velkej klad hry je v tom, ze se tam da prepinat v prubehu hry obtiznost, to je hodne pozitivni.
@Phoenix (17.05.2013 11:30): S tim souhlasim, je tam v prestrelkach, v taktice jak to udelat jinou metodou a vyzrat na hafo vojaku priste, fakt dost vyziti. Dzungle byla docela tezka a dlouha, ja jsem casto ukladal, protivnici prebihali z mista na misto, kryli se, reagovali na pohyb, hluk, v te neprehlednosti rostlin se tezko da nechytit kulku, ale pro fanousky dzungle ve hrach vyborny vyziti. A k tomu graficky libivy, rostliny se hejbou jak zivy, parada. Na jednicku si vzpominam, ze jsem casto zakysaval, ale parkrat i proto, ze byla stara grafika a napr jeden vchod do sachty strasne neviditelne splyval se zdi, takze jsem bez navodu nemel sanci to najit. Tohle u dvojky nehrozi po graficke strance. A V jednicce si pamatju ze me hodne zabavil uplny zacatek a pak mise s prestrelkou na jedoucim vlaku, ta mi nejvic utkvela v hlave, pak uz jsem si pral abych uz to dohral. Samozrejme nemuzu rict ze me to nebavilo, ale znovu uz bych se do hry jen tak nepustil, to sipis do te dvojky s plnou chuti. U te dvojky je i k sehnani mod, kterej dava jeste vic krve, no proste bomba hra. Pak kdyz jsem hral nejaky normal hry, kde uz nejsou takovy detaily zraneni protivniku, tak mi to prislo pak chudy a prosty, pac toto je asi nejbrutalnejsi hra co se tyce detailu zraneni a krve a v zazitku to dela hodne. Co vic si prat, to ze to nema atmosferu, s tim nemuzu souhlasit.
@Walome (17.05.2013 09:08): Později se hra oproti počátku poměrně dost zlepší. Praha je opravdu špatná.

Následně ovšem dojde k nápaditému střídání úrovní (džungle v Kolumbii, stealth mise v haciendě, mise na lodi, přístav v Hong Kongu, útěk z nemocnice, dlouhá mise ve výzkumáku na Kamčatce, letiště ve Švýcarsku a finále v The Shop). Krom ostudné Prahy jsou mise dost propracované, například v džungli je třeba se vyhýbat pastem (nebo je deaktivovat) a odemykat zamčené dveře (což chvíli trvá a přispívá tak k napětí). Hra je také dost dlouhá, devět misí sestává z doslova desítek jednotlivých úrovní. Na hru také existují modifikace, díky kterým je realističtjší (osobně jsem hrál bez nich, na to je ve hře IMHO příliš nepřátel, třebaže se stále nejedná o žádnou Serious Sam záležitost).
@Najlvin (15.05.2013 22:39): No musim rict ze zatim co jsem to hral dal tak spis mam rozporuplny pocity, napr jsem udelal misi v hotelu jak jsem je mel odposlouchavat, jak me typek z auta navigoval vysilackou a docela nuda,jednoduchy, Doufam ze se vse postupem ve hre zlepsi a bude to fakt zabavny.
@Walome (16.05.2013 08:08): Tak si pro to zalet do Ameriky primo k vyrobcum:-D Vis co? Radsi si zahrej tu dvojku soldier of Fortune. To je parada, velice pekna grafika v te dobe, jeste vic krve a je to parada, da se tam improvizovat takticky jak na protivniky, umela inteligence neni spatna ma to i generator nahodnych misi atd.
@Poseiidon (15.05.2013 22:17):
A to tam jsou ještě větší i hezčí levely ;-) Mně se Chaser ve své době hodně líbil a vlastně i dnes má pro mě ta grafika a atmosféra celé hry zvláštní kouzlo. Však mrkni na můj web www.chaser.cz ;-)
@Najlvin (15.05.2013 19:01): No graficky ta hra vypada naprosto vyborne na svuj rok v porovnani s nekterymi svetovymi tituly z te doby. A taky to ma prijatelny HW naroky, to jiny hry vypadajici hure jsou narocnejsi. Sice ta grafika je kolisava, textury zblizka bybaji neostry ale za ty naroky je to bomba, celkove je na co se divat..Ta prvni mise ve vesmirne lodi uz mi zacinala navozovat Kreeda svoji rozlehlosti interieru, zacal jsem tam pekne bloudit a pak jsem dosel ke konci :-)
@Poseiidon (15.05.2013 18:46):
Jestli se ti někam nedařilo vyskočit, tak použij Skok + skrčení. Tím se dá v Chaserovi vyskočit i na vyšší místa. Bohužel ale většina hráču to neví, protože tutorial přeskočí.... :D

Jinak to vyklánění mi přijde u hry tohoto typu celkem zbytečnost. Takhle je to víc oldschool. I podstatně novější Rage vyklánění nemá. Vlastně já tohle snad skoro nikdy nepoužívám. Akorát teď v Dishonored, kde je to nutností - ale to je zase poněkud jiný typ hry. Chaser je čistokrevná střílečka.

Poklad to je - hlavně pro slováky, protože žádná jiná větší hra s takovým přesahem u nich nevznikla. Chaser má sice své mouchy, ale v té době to byla pecka - alespoň tedy pro mě. Doufám, že vznikne nějaké pokračování, jak ostatně šéf Cauldronu nepřímo naznačil v rozhovoru, který tu někdo odkazoval minule :-)
Mě to nešlo vůbec spusitit a když už se mi to povedlo tak nefungoval zvuk a byly prehozeny textury (třeba textury mrtvol byly na stěnách atd) a trochu se to i střídavě sekalo/jelo jak na steroidech. Tak jenom vyzývám k opatrnosti při koupi, virtualbox jsem nezkoušel.
@Walome (15.05.2013 16:23): Tak pokud se nechces vecne trapit s nesehnanim, tak pouzij warez. Sof 1 jede i na W7 a pokud vim tak pak byla vydana i remasterovana edice, ktera by mela jet na vsem a jeste v ni byly navic dalsi novy mise. Takze by to melo jet na vsem. Na problem jsem narazil u cestiny od Mrazika, ktera nesla rozchodit na 64 bitovych Windowsech, ale jen na 32bitovych. A jina asi neexistuje. Ale me bavila hodne dvojka, tu jednicku jsem dojel spis z povinnosti ,ale uz mi to lezlo krkem. Mozna i kvuli predpotopni grafice a bloudeni. Dvojka byla postavena na vylepsenym enginu Quake 3 a to uz bylo jiny kafe.
Cert vem zavirani dveri, to je normalni, ale neni normalni aby v budoucnosti v mnohem vyspelejsi technologii na vesmirne lodi vojak zustal v otevrenych dverich a ty ho rozmackly jak cerva :-D Neco takovyho by snad ani nemohlo byt schvaleno bezpecnostni kontrolou a dostat se od vyrobce do distribuce :-D K tomu naklaneni, kdyby ti protivnici nejednali jak jednaji, ze je nejde ani prekvapit, tak by se to dalo, ale v tomto pripade by se to hodilo a nemusel by hru hrac tak casto pro jistotu ukladat.