Kdysi dávno žil planetární systém Algol v harmonii, ta ale skončila, když jeho nejvyspělejší a nejvíce lidnatá planeta Palma z neznámých příčin explodovala, čímž zmizelo 90 procent jeho populace. Tato exploze zasáhla i planetu Motavia, přičemž proměnila její povrch v poušť a pohřbila většinu obyvatelstva.
Od té doby uplynulo tisíc let, Motavia se začíná zotavovat a pouště začínají pomalu mizet. Cech lovců udržuje na Motavii stabilitu a mír, jenže se pomalu probouzí skryté zlo. Mladý lovec Chaz dostává jeden jednoduchý úkol, který se vydává splnit, to se ale zvrhne ve velké dobrodružství...
Čtvrtý díl série japonských RPG Phantasy Star se odehrává více než tisíc let po událostech Phantasy Star II. Hru opět budete sledovat v izometrické 2D grafice. Budete prozkoumávat planetu, navštěvovat města, plnit různé úkoly pro obyvatele Motavie a hledat poklady v dungeonech. Lokace soubojů s monstry jsou opět náhodně generované a souboje s nimi probíhají v tahovém módu. Hra v rámci série uvádí množství novinek, jako jsou kombinační útoky, rozšířené možnosti definování rozkazů či ilustrace ve stylu manga, doprovázející příběh.
@Isair (14.09.2018 04:01): Já mám ty SNESovky tak nějak nejradši a je to jako u starých dungeonů, hned podle obrázku rozpoznám, co je to za hru, na rozdíl od dnešní šedi, kde pomalu nerozeznám na PC jednu Baldursovinu od druhé. Proto mě fascinuje ten SNES, Amiga hry, PC VGA hry, prostě pixel art obecně, kde každý grafik pojal svou představu o světě kapku jinak a je to znát. Phantasy Star IV je samozřejmě odlišná, jako by to snad bylo tím systémem, ona ta grafika na tomto systému na mě vždy působila jinak než na SNESu obecně. Secret of mana je kapku sarší než Chronotrigger, ale nemysím, že by Chrono čerpa grafické motivy ze Secret of Mana. Jestli jsem na SNESu našel nějaké vykrádání, tak u Teranigmy. Proto mi asi nikdy nepřirostla tahle hra k srdci a nedokázal jsem ji hrát nikdy déle než 5 hodin. Tam je postavička fakt obšlehnutá z Chronotriggeru, puzzly a souboje ze Zeldy s možností levelovat postavu.
Pro: Nádherná hudba, příběhové sekvence, soubojový systém, ideální délka hry, sci-fi prostředí
Proti: Příběh je až moc JRPG klišé