Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Isair (14.09.2018 04:01): Já mám ty SNESovky tak nějak nejradši a je to jako u starých dungeonů, hned podle obrázku rozpoznám, co je to za hru, na rozdíl od dnešní šedi, kde pomalu nerozeznám na PC jednu Baldursovinu od druhé. Proto mě fascinuje ten SNES, Amiga hry, PC VGA hry, prostě pixel art obecně, kde každý grafik pojal svou představu o světě kapku jinak a je to znát. Phantasy Star IV je samozřejmě odlišná, jako by to snad bylo tím systémem, ona ta grafika na tomto systému na mě vždy působila jinak než na SNESu obecně. Secret of mana je kapku sarší než Chronotrigger, ale nemysím, že by Chrono čerpa grafické motivy ze Secret of Mana. Jestli jsem na SNESu našel nějaké vykrádání, tak u Teranigmy. Proto mi asi nikdy nepřirostla tahle hra k srdci a nedokázal jsem ji hrát nikdy déle než 5 hodin. Tam je postavička fakt obšlehnutá z Chronotriggeru, puzzly a souboje ze Zeldy s možností levelovat postavu.
@Charllize (13.09.2018 23:33): @Ringo (13.09.2018 23:15): Jasně, mluvím převážně o vizuálu. Nějaké drobné nuance tam jistě jsou, ale zpravidla mi přijdou vizuálně dosti podobné. Ten Phantasy Star je naopak už na první pohled naprosto odlišný.

Třebas taková Secret of Mana mi vizuálem nepřijde o moc jiná, než Chrono Trigger (liší se možná jen kvalitou detailů apod., Chrono Trigger řadím mezi nejlépe vypadající JRPG hry), ten mi nepřijde o tolik odlišný od třebas starších dílů Final Fantasy, ty mi třebas nepřijdou o tolik odlišné od série Dragon Quest, klidně bych k tomu přihodil i YS 1, 2 či různé SNES Zeldoviny nebo třebas i takové Princess Makery (v těch "adventure" módech samozřejmě), všechno si je v základu poměrně hodně podobné, na rozdíl od Phantasy Star, který prostě tou stylizací opravdu značně vybočuje (i třebas co se týče v podstatě first/third person pohledu v soubojích, což sice není vyloženě netradiční prvek, ale rozhodně nebyl v klasických "non dungeon" RPG používán až tak často).

Z těch tebou zmiňovaných je možná více vizuálně odlišnější jen ten Earthbound (ale to je vůbec kategorie sama pro sebe :)).
@Ringo (13.09.2018 23:15): japonci jsou velmi originalni, zejmena v ruznych systemech vylepsovani postav, soubojovych systemech a napadech co dokazou do her nacpat. Dala by se o tom napsat encyklopedie.

Isair spis asi myslel vzhledovou podobnost 8 a 16 bit ery myslim. A tam mam prave pocit ze serie Phantasy Star celkem vybocuje a pusobi jaksi vice neokoukane.
@Isair (13.09.2018 22:45): RPG maker like, tak takhle bych to fakt nesnižoval. Na SNESU vznikla právě spousta her, které jsou vizuálem i systémem právě inspirující. Final Fantasy se velmi liší od Chronotriggeru, Star Ocean a Tales of Phantasia jsou úplně jiné kafe, stejně jako Secret of Mana a Seiken Densetsu III, máme tady velmi odlišný Earthbound, zajímavě pojatý Dual Orb II nebo Rudra No Hiho, kde si skládáš vlastní kouzla. Je zu velmi zajímavá Lufia II, kde si cvičíš vedle party i příšerky, které posíláš do boje. Možností je spousta a určitě to není jak přes kopírák. Naopak, rozmanitost je obrovská. Samozřejmě nelze tohle porovnávat s dnešním old school trendem, kde v RPG makeru opravdu kde kdo naseká tuny jRPG s visuálem Chronotriggeru a základ vezme z Dragon Questu.
@Ringo (13.09.2018 21:09): Jak říkal Charlize- vizuální styl, zasazení i způsob vyprávění příběhu (jakoby komixová okénka místo klasických cutscén) a třebas i takové "prkotiny" jako možnost útočit z dopravního prostředku, resp. přímo dopravním prostředkem, mi přijdou jako poměrně fajn osvěžení oproti těm klasický "RPG maker" like JRPG, kterých vznikala fůra na (S)NESu a všechny si jsou na první pohled podobné jako vejce vejci (čest výjimkám).
@Charllize (13.09.2018 21:47): Tak jo, co se týče postaviček, tak je pravda, že v tomto je hra výjimečná, že nemá malé telíčka a velké hlavy a je tak přístupnější evropskému hráči, který se neumí vžít do ničeho, co nemá klasické proporce člověka :-) Co se týče Sci-fi v této podobě, tak pravda, tady asi na SNESu v pořádné podobě až Star Ocean. Co se týče toho Albionu, tak v podstatě trefa, až teda na to, že spíše Amberstar z roku 92. Ten Phantasy Star byl dříve :-) Nicméně pokud hledáš prazáklad, tak hledej u Ultimy I z roku 1981. Prazáklad naprosto všech, i těch japonských RPG, který už kombinoval panáčkoidní chození po světě a dungeon pohled v podzemí. Dragon Quest I, v podstatě první japonské RPG je reakcí právě na Ultimu. Proto se většina jRPG drží toho pohledu na panáčka shora.
Taky tak.
Tohle mě zaujalo ještě dříve, než jsem se začal o nějaké JRPG trochu více zajímat. Vypadá to naprosto skvěle a na poměry JRPG té doby i veskrze originálně. Taky bych rád někdy zkusil i tu dvojku.
[neexistující komentář]: Jo jo. Nehral jsem. Ale uz jsem koupil tu kolekci klasik na PS4 a po Dragon Questu 11 a Lost Sphear jdu na to:) (jednicku budu muset pres emulator na Pc) Obvykle stare jrpg co jsem nehral uz nehraji, ale tady udelam vyjimku, hrozne se mi libi grafika a celkove zasazeni.