Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DH turnaj 2016 v Quake Live

V průběhu prosince (od 3.12. do 28.12.) a ledna (od 4.1. do 25.1.) proběhne turnaj v Quake Live s názvem DH QL Winter Cup. Je určený exkluzivně pro uživatele Databáze-her a zúčastnit se může každý, kdo je uživatelem DH alespoň 30 dní.


Abychom mohli opět zažít pocity šampionů z QuakeConu a jiných velkých akcí, i v tomto turnaji se samozřejmě bude hrát o různé ceny, a to včetně cen útěchy pro vypadnuvší, takže se účast vyplatí i v případě, že hrajete pouze rekreačně.

Chcete-li se zúčastnit, nezapomeňte se registrovat - kapacita turnaje je omezena na maximum třiceti míst, přičemž možnost registrace vyprší 16. listopadu. Bližší informace k turnaji a k registraci naleznete na tomto webu. Případné dotazy prosím pište zde do diskuze pod článkem, do diskuze na webu turnaje, nebo rovnou mně do pošty, pakliže byste radši trochu intimča. ;-D

Doufám v natolik hojnou účast, že tu loňskou hladce smete ze stolu a všem účastníkům přeji skvělou zábavu.

HolyMeatball

Chcete, aby byl na DH blogu uveřejněn i váš článek? Pošlete nám ho na e-mail clanky@databaze-her.cz.


Diskuze ke článku

Zbývá týden a kousek a registrace budou uzavřené. Jelikož se za celou dobu už počet účastníků nepohl, na 99% proběhne celý turnaj již během prosince.
a co takove ty absurdity jako hak a miny? Ty by se mohli taky někde vyskytnout, ne?
@HolyMeatball (17.10.2016 16:20): Marwel mel problem s pocitacem a proto se nemohl ucastnit highlightu tydne - ctvrtecni rezby v Quakovi. Pokud vse pujde hladce, budu na turnaje pripraven.

Tedy ale ty mapy. Eviscerate na CA, Space CTF a nemam moc radost z Corrosion na TDM - tam mam totiz velke propady snimkove frekvence. Na Asylum neni rail, ze? Tak pak je to v poradku. Kdyby tam byl, byl by to pruser.
@Kwoky (16.10.2016 21:39): Teď si nejsem jist jak přesně to myslíš. Jako, že dopředu všichni neví, s kým vším budou hrát (znají vlastně jen příští zápas)? To by asi mohl být problém no. Ale já sem si to vždycky chtěl zkusit :D
Jinak nejde ty duely uspíšit a započít dříve aby dříve skončily? Chci koncem ledna letět do Tichomoří (ano, očekávám, že budu ve finále:-)
@ještěr (15.10.2016 23:11): Opět, jak velké procento účastníků je asi schopno cíleného spawn-rapu? Ty nevyhnutelné duely mezi nooby a některým z lepších hráčů celkově budou nevyhnutelně rejpové, na jakékoliv mapě. Ledaže by se daný lepší hráč schválně držel zpátky. A to už nechám na jednotlivcích. :)
a co aerowalk, masova guľo, to je takova mila noobfriendly mapka a spawn-rape se deje asi jen ob frag :)
Nechápu ten hate na Asylum. Má uplně super atmosféru a ten vykachlikovaný bazének je prostě super detail.
Jako nebojuju o top pozice, resp. bojuju na opáčné straně spektra, ale aspoň si uživám i samotnou mapu a když jsem tuhle viděl v nabídce tak jsem byl rád. Takže díky za zařazení :thumbsup:
ok, uz ti do toho nebudu kvedlat, nahrad ovsem aspon asylum, coz btw neni vubec duelova mapa:)
@ještěr (13.10.2016 23:29): A hlavně je to turnaj, jehož účastníci v drtivé většině prostě ty mapy neznají, neřeší to, hrajou to jednou týdně. Smysluplné maplisty/eliminování map by teda opět bylo více méně na bedrech maximálně tak pěti lidí. A i kdyby se ten map pool takhle proluftoval třeba třikrát, každý by si tam vždycky našel hned několik, které ho prostě nebudou bavit. A i v tom bude spočívat čelendž, kor pro tu menšinu, která ty mapy zná bo to hraje dlouho. :)

@Garion (14.10.2016 00:19): Tak v turnaji to tak samozřejmě bude, určitě se nestane, že na jedné mapě se bude prohánět 16 hráčů. To se holt teď stává akorát ty čtvrtky, co nás začlo chodit víc. Map původně nadyzajnovaných pro 15+ lidí je děsně málo, a ještě je většina docela kentus. :/
Ja "znam" mapy jen ze stareho Q3A a to jeste jen (T)DM, takze ja budu asi v haji s kazdeho map poolu. Ale ocenil bych, kdyby byly spravne proporcne vzhledem k poctu hracu. Na mapach puvodne pro 6 hracu se ted prohani 16 a na to proste nejsou stavene (spawn prakticky vzdy uprosted souboje, pomaly spawn zbrani atp).
Maplist je urcite dulezity, nikdo asi nechce hrat amaterske zpatlaniny, nebo mapy, ktere ho proste nebavi. Proto by mohl napr. kazdy registrovany za sebe 1 mapu v kazdem modu eliminovat a 1 mapu za sebe naopak pridat pricemz nejelimiovanejsi mapa by letela a nejpridavanejsi naopak.

Head: zrovna Battlefogred je takticky pomerne zajimava a hrala se napr. na poslednim Quakeconu, mas mezeru ve vzdelani :) Cimz netvrdim, ze jsem nesakroval kdyz jsem tu mapu videl v mapliste :)

Uplne nejdemokratictejsi reseni by bylo kdyby si kazdy regly donesl zcela vlastni maplist a pak by se to dalo dokupy dle nejcateji uvedenych map. Na druhou stranu, tohle je pravdepodobne jediny cz/sk Quake turnaj za prize money, tak jakapak demokracie :)
@Fatality (13.10.2016 20:37): "Kočičí pořekadlo".... tie mapy reálne pozná asi tak 2,5 hráčov (Fatality, Hlava, Meatboll jakožto napúl člověk = Cyborg) čiže nikto normálny to nerieši.

Mapy sú OK, 90% hráčov je aj tak v prdeli a poznajú houby. Mapa ako mapa, nevyznám sa skoro nikde.
@mazar1234 (13.10.2016 16:24): 21. A nemusí to nutně mít všichni, tehdá to ještě mělo toho svýho klienta a minimálně já to přes steam na turnaji nehrál.

Nicméně když už se nás i v obyčejný čtvrtek sešlo 17 (toť aktuální rekord). tak minimálně tolik lidí bych v tom turnaji uvítal. :D
@Garion (13.10.2016 15:51): Vidíš to je fakt ono je to vlastne platené, stále na to zabudnem keďže som si to nainštaloval ešte v časoch zadarmo.

Na druhej strane, koľko bolo účastníkov na Kwokyho turnaji? Minimálne tí všetci hru už majú.
Taky si myslim, ze je problem, ze hru proste spousta lidi nema a 10E jim prijde hodne (obzvlast, kdyz se to dalo sehnat i za 2,5E). Ja si to samozrejme koupim, jestli se rozhodnu prihlasit, ale dokazu si predstavit, ze pro nekoho to proste je problem.
Slabé pí ár, podľa mňa o tom veľa ľudí stále ani nevie a jeden malý link na bočnej strane menu nijako extrémne nebije do očí.

Možno zase rozbehnúť letákovú kampaň (hromadne zaspamovať Dh poštu), prípadne umiestniť niekam špeciálny "reklamný banner", ktorý bude ale interným bannerom DH s reklamou na Quake turnaj + po kliknutí sa prepne o príslušnej sekcie.
Pro základní skupinu doporučuji naprosto geniální švýcarský systém, který zaručuje vyrovnanější zápasy a "rozumný počet zápasů" (tzn. eliminují se ty nejméně vyrovnané, které si beztak ani jedna strana moc neužije)

Co se týče nekalých praktik, tak si dovedu představit třeba jak běžím v tom vesmírném CTF s vlajkou a odstřelují mě i mí vlastní spoluhráči abych je nepředběhl v pořadí :D
@HolyMeatball (11.10.2016 23:12): Díky za reakci.
CTF - šest týmů po třech; TDM - dva týmy po šesti. - Tohle chápu tak, že by po CTF zbylo šest týmů po dvou (poslední vypadává). Následně tři týmy by pak byly sloučené do jednoho týmu a druhé tři do druhého. Je to tak myšleno?

Co se týče systému pro duely, tak já bych navrhoval vynechat "rozšířené skupiny" a udělat větší základní skupiny (5*po šesti lidech), z každé postoupí tři (celkem 15). Plus zbývá jedno postupové místo, o které by si to mohli rozdat "v baráži" ti, co skončili na čtvrtém místě, nebo by se o posledním postupujícím rozhodovalo podle skóre.
To by znamenalo pro každého 5 duelů a pak pro polovinu nejlepších postup do play-off. Play-off předpokládám plánuješ jako single-elimination, ju?
@Kwoky (11.10.2016 22:11): V CA se boduje jak damage, tak množství fragů. Jak jinak bys vysvětlil, že v žebříčku je někdo nad někým, kdo má třeba o celý litr větší damage? :)

Pakliže ještě před TDM jeden tým, který se až do TDM nijak nezmění, bude konzistentně válcovat, tak by pro jeho členy možná byla další výhra. Abych trochu podnítil motivaci nehrát příliš samostatně (což by ale stejně možná mimo CA až tak neprocházelo). No a ultimátní výherní tým TDM má svou specifickou cenu už stanovenou + kdyby jeden z jeho členů vyhrál i duelový turnaj, tak pak by pro něj byla připravená ještě ta tajná specialitka. :) Ale souhlasím, takhle debatovat zatím nemá cenu, měl jsem spíš k těm návrhům na mysli věci přímo k tomu systému, na který počet hráčů nemá nezbytně vliv.

@Garion (11.10.2016 22:36): Klidně tam naťukej něco random, ale minimálně při duelovém turnaji bude v rámci validace zápasů vyžadováno od všech účastníků, aby mi něco poslali. :)
Jestli si to pamatuju dobře, tak v CA se boduje pouze damage (100 dmg = bod), ve Freezetagu klasicky killy + rozmražení (tuším 2 body za kus) a v CTF je 100 bodů za capture + nějaké bonusy za defense a možná assist. Kdyžtak mě opravte.

@HolyMeatball (11.10.2016 21:55): Zatím můžeme debatovat jen "co by kdyby", dokud není jasný počet hráčů. Já bych chtěl vědět, jestli případné fantastické úspěchy jednoho z týmů během CA, FT a CTF nějak ovlivní celkový výsledek, než bude roztržen pro účely TDM. Jde mi o to, jestli je cílem vyhrát jako tým nebo bude stačit jako jednotlivec nebýt poslední a v posledním TDM zaválet (což by třeba mně celkem vyhovovalo, pokud teda nezmastím tu Clan arenu, což se může snadno stát).

@Steve (11.10.2016 21:09): Ty pohádkové odměny za turnaje bych mohl sponzorovat, tedy za předpokladu, že vyhraju Eurojackpot :)
@Steve (11.10.2016 21:09): No chraň tě ruka satana se odhlašovat! Už tak vás mám zatím jen sedm. :)

Celá ta týmová část je pořád dosti wip, a může se toho klidně ještě dost změnit (krom módů a map). Velikost týmů bude přímo úměrná počtu účastníků. Kdyby se kapacita naplnila a hrálo 30 lidí: CA - šest týmů po pěti; Freeze Tag - šest týmů po čtyřech; CTF - šest týmů po třech; TDM - dva týmy po šesti. Tedy ano, z každého týmu by po každé hře vypadl jeden člověk. A ne, sám bych už hráče mezi týmy až do TDM nepřehazoval, pakliže by sám někdo nezvedl ruku, nebo by to nebylo žádoucí samo o sobě.

A ano, cílem většiny týmového turnaje je vlastně nebýt v týmu poslední. Nicméně nebude od věci všechny ty hry až po TDM brát hlavně jako hru proti soupeři, protože rozhození hráčů do finálových týmů na TDM bude značně závislé na jejich předchozích výsledcích (tím nechci samozřejmě říct, že hodím ty největší korby proti těm technicky "nejslabším").

Co se nečistých metod týče, tak je důležité uchovat na paměti, co všechno v těch jednotlivých módech má vliv na skóre. Hlavně u CTF, kde jak Kwoky trefně poznamenal, člověk snadno natříská hromadu skóre hlavně za donesení vlajky. Všem bych tedy v rámci tréninku doporučil přednostně si ty CTF mapy pořádně proběhat a najít si nejrychlejší trasy od baráku do baráku. Kor jestli to na CTF opravdu výjde na týmy po třech. :)

Takhle to ale je, protože jsem to líp nevymyslel, a jsem naprosto otevřen případným návrhům na úpravy. Přece jenom je to turnaj hlavně pro vás, a né pro mě. :D
Líbí se mi jak se s každým turnajem zvětšuje prize-pool. Do roka tu budou milionové Major turnaje :D Jinak některé věci z týmového turnaje mi nejsou úplně jasné. Jaká bude velikost týmů (maximální)? A po každém zápase vypadává jeden z každého týmu, nebo jen jeden celkem (předpokládám, že z každého týmu ale je to tam jaksi divně napsané)? A týmy se mění po každém zápase? A je vlastně cílem vyhrát zápas, nebo jen nebýt poslední v týmu? Abych se nemusel uchylovat k nějakým nečistým metodám :D

K mapám se moc nevyjádřím, protože takhle podle jména a jednoho obrázku většinu nepoznám, ale jsem pro abychom je i s příslušným herním modem testovali ve čtvrtky :)

Těším se jak sviňa, snad budu mít dost času, abych se nemusel ještě poníženě odhlásit
@HolyMeatball (11.10.2016 12:00): Nechceš se účastnit taky turnaje třeba s tím, že kdybys vyhrál, tak se ceny posunou o místo vzad? Samozřejmě pokud ti jde o to, že bys nechtěl odměňovat sám sebe. Jinak mě by bylo jedno, i kdyby ses řádně za případné vítězství odměnil. :) Pokud bychom se v duelu nepotkali, pak by mi asi nezbylo nic jiného, než tě vyzvat na showmatch... :)
@Fatality (10.10.2016 22:56): Nemůžu udělat radost všem, tak proč ji neudělat primárně sám sobě? Jo a, já nehraju. :D

@mazar1234 (10.10.2016 22:42): A víš, že možná jo? Už jako malý chlapec jsem místo sněhuláků radši stavěl iglú. Možná bych zjistil víc v rodokmenu? :O

@Garion (10.10.2016 22:50): Pokud bude hrát 30 lidí, tak v prosinci se odehraje deset zápasů - schválně méně, protože je mi jasný, jaká bojovka bude pro všechny najít dobrý společný čas - a v lednu by si při takovém množství měl každý jedinec odehrát minimálně 8 zápasů napříč základní a rozšířenou skupinou. Vypadávat se bude až z té rozšířené, po které se bude již postupovat do playoff - kde to na ty nejlepší hráče už výjde jen na další tři, případně čtyři zápasy.

@Karasman (11.10.2016 07:37): :'C
Tohle si asi nechám ujít, v QL nejsem nic jinýho, než easy traget, ale jsem rád, že se na DH začínají organizovat podobné akce. Jen tak dál!!!
Kolik to tak cca bude zapasu pri maximalni ucasti? Bude moznost presunout termin(y) v pripade, ze bude zrovna takova bourka, ze budou mit hraci spatny ping?

Sice budu mit pramalo casu a Quake jsem nehral minimalne 5 let, ale mozna bych to i koupil a zase zkusil. Alespon za cenu utechy - hru na Steamu za 60E.
Jdu do toho, i když času bude málo. Ale tohle bych si nemohl nechat ujít :)