Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DH Masters - 4. turnaj

Máme tu další lichý měsíc v roce a to znamená, že na vás čeká turnaj ze série DH Masters.



V červencovém turnaji se spolu hráči utkali ve hře Haxball. Turnaj zcela ovládl DeltyM a nenechal se zaskočit ani na druhém místě skvěle hrajícím M.a.t.t.em. Třetí místo obsadil piraten. Více informací o výsledcích včetně replayů všech odehraných zápasů naleznete na webu.

V celkovém pořadí DH Masters je stále na prvním místě Fatality, ale díky stabilním a kvalitním výsledkům jsou za ním jen s malým odstupem Drekt a piraten. Ve dvou posledních turnajích tak rozhodně je o co hrát a o vítězi zdaleka není rozhodnuto.

Další body do celkového hodnocení můžete získat už o víkendu 17. - 18. 9. 2016. Podíváme se tentokrát do šuplíku se závodními simulátory.

Ve čtvrtém turnaji DH Masters budeme hrát hru Live for Speed. Hru je možné stáhnout z oficiálního webu www.lfs.net a spustit jako demo zdarma. Pokyny pro vytvoření herního účtu a připojení na server, stejně jako pravidla a tipy naleznete na turnajovém webu.

Do turnaje se mohou přihlásit všichni uživatelé DH, kteří mají alespoň 100 DH bodů. Opět je nutné se předem registrovat. Stačí tradičně poslat mi krátkou zprávu do DH pošty, nejpozději však ve čtvrtek 15. 9. 2016 23:59. Systém turnaje bude zveřejněn následující den (v pátek). Opět hrajeme o hry na Steamu v celkové hodnotě 30 EUR a navíc možnost tipovat v soutěži o SSD.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat.

Hodně štěstí.

A takhle nějak se to hraje.
https://www.youtube.com/watch?v=cuICjy6QnuY

Kwoky

Diskuze ke článku

Hotovo. Ale teda byl to porod. :)

Užijte si sestřih všech čtyř závodů v LFS včetně mého komentáře. Nechal jsem to trochu delší, aby vynikly ty dlouhotrvající pokusy o dojetí soupeře i ten tlak, který to na hráče vytváří.

odkaz
Tak já hlásím že jsem stále "tuned" a video nikde. Nebo jsem něco přehlídl? :)
Taky děkuji, byla to pro mě zajímavá zkušenost, tentokrát hlavně bez té hořké příchuti absolutní prohry, jako v LoLku :D S předokolkou jsem v posledním závodě jel svoje nejlepší časy, tak jsem měl takový příjemný pocit, že už to skoro i umím. Ale teda hlavně udržet to soustředění na dlouhý závod se zadokolkou, to bylo maso. Zvlášť, když se za váma směje sadista DrekTank bažící po krvi :D
Ja osobne bych si nejaky turnaj zase dal, ale nejaky, kde neni potreba registrace a kde se hraje o score. Jako neprilis souteziveho cloveka me souboje jeden na jednoho nijak zvlast nelakaji. Take proto jsem se ucastnil jen toho prvniho. Uvidime s cim prijde Kwoky v patem turnaji.
Vďaka za turnaj, rád som si skúsil zase nejaký nový simulátor, ale pravdepodobne sa k nemu už nevrátim :)

Jediná škoda, že nás bolo iba 5.
Vítězem 4. turnaje DH Masters se stal piraten, který vyhrál všechny 4 závody. Gratuluji.

Výsledky a replay jsem umístil na web. Zítra připravím sestřih zajímavých momentů.

LFS server bude fungovat do 4. 10. dopoledne (16 slotů) a TS server ještě asi tři týdny (15 slotů). Můžete je využít dle libosti :)

@Widl (18.09.2016 19:49): Mohls naskočit do rozjeté kvalifikace. Nevšiml jsem si, že tu jsi už od osmi. To bys ještě dva závody stihl. Bohužel.
Ty jo vlezu na teamspeak, tam nikdo, a ony se nám závody zrušily. Tak držím palce, ať to vyjde alespoň zítra. :)
Je mi to líto, ale musím dnešní závod zrušit.

Doma jsem bez internetu (GRR!!!) a v práci (kde jsem teď) je blokovaná síť, takže se nedostanu ani na server LFS, ani na TeamSpeak.

Pokud to půjde, pojedeme zítra od 19:00. Pokud budu stále bez internetu, domluvíme se na náhradním termínu. Napíšu sem další info.

Omlouvám se za komplikace.

@Laurona (17.09.2016 17:31): Děkuji za vyřízení.
A kdyby bylo možné startovat o 10-15 minut dnes později, bylo by to super i pro mě :)
Pozor pozor! Kwoky vzkazuje že má problémy s internetovým připojením. Momentálně se to snaží řešit. Konec hlášení.
S předokolou jsem už docela spokojen 1:37:37, večer ještě musím potrénovat zadokolku :)
Ještě jsem se chtěl zeptat, jestli by se tedy Aaron nechtěl podělit o nějaký ten config na zadokolku? :D
@Crash (16.09.2016 08:16): Zajímavý nápad.

Rád bych měl na serveru pouze hráče (kapacita je omezená). Ale pokud bude zájem, můžu nastavit stream a přenášet to přes Twitch nebo Youtube. Promyslím to a večer napíšu info (adresu kanálu).

Harmonogram závodů by mohl být asi takovýto (časy jsou orientační):
Sobota 20:00 - start kvalifikace 1. závodu
Sobota 20:15 - start 1. závodu
Sobota 20:30 - start kvalifikace 2. závodu
Sobota 20:45 - start 2. závodu
Konec 21:00

Neděle 19:00 - start kvalifikace 1. závodu
Neděle 19:15 - start 1. závodu
Neděle 19:45 - start kvalifikace 2. závodu
Neděle 20:00 - start 2. závodu
Konec 20:30
@Kwoky (16.09.2016 07:09): Dá se připojit jen jako divák? Asi jo,ne? Jen mě napadlo, že by mohl mít třeba někdo z DH zájem přijít na závody jen na čumendu, tak že by se mohlo info hodit do nějaký všeobecný diskuze.
Zaregistrovalo se 8 hráčů. Pojedou všichni najednou, tedy hráči nebudou rozděleni do skupin.

V sobotu pojedeme od 20:00 dva závody na 5 kol - jeden s předokolkou a jeden se zadokolkou. V neděli pak od 19:00 dva závody na 10 kol - jeden s předokolkou a jeden se zadokolkou. Před každým závodem bude vždy 10 minut kvalifikace pro určení pořadí na startu.

Za každý z těchto závodů hráč získá body podle umístění. Na sobotní závody bude použito bodování 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Na nedělní závody bude použito bodování z Formule 1, tedy 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Celkem je tedy možné získat maximálně 30 bodů v sobotu a 50 bodů v neděli. Součet bodů určí pořadí v tomto turnaji.
Pokud budete hrát pouze duely, tak ten co nehodu zaviní, by prostě mohl počkat, než ho ten druhý předjede.

P.S. Zahrál bych si, ale o víkendu budu pryč.
@Drekt (14.09.2016 22:53): Já jsem ti taky ani nenadával ;-) sám jsem chtěl vědět jak to bylo, protože jsem sám netušil, jestli už jsem byl nebo nebyl před tebou a jak moc. Ono moc z toho auta fakt vidět není proto je potřeba i sledovat co se děje vzadu a dost předvídat.

Ona ta penalizace to řeší jen na půl, zvlášť když je to souboj třeba o první druhé místo, ten kdo to zaviní sice dostane penalizaci, ale ten druhý, kdo je v tom nevinně, má po závodě. Takže by bylo fakt dobrý se tohohle vyvarovat.
@Drekt (14.09.2016 22:53): Rozhodně nebylo mým cílem ukazovat prstem na tebe. I já jsem při závodě vyvedl něco, co by si penalizaci zasloužilo :) Jen tady těch situací bylo víc pohromadě, tak jsem to vzal všechno najednou.

Obecně doprava je vidět blbě (sám jsem se o tom dnes přesvědčil) a někdy se prostě nezadaří no :)
@Kwoky (14.09.2016 22:35): Heh, jo na to videu to vypadá zákeřně, jako bych to snad udělal záměrně! :D Souhlasím že určitě moje chyba, ale spíš jsem jen lamka co je ráda že uřídí vlastní vozidlo a nestíhám správně regovat na ostatní auta :D Jinak stejně jsem se pak před cílem převrátil na střechu a nakonec bych skončil poslední s penalizací i bez :D

Ale jo, aspoň jsem se z toho záznamu trochu poučil, co dělám za chyby, díky :)
Tak tady máme ten slíbený studijní materiál a k němu můj komentář:
0:07 - Crash správně vyhodnotil situaci a přibrzdil. Případná kolize by byla dávána za vinu jemu, a to přesto, že Drekt jel poněkud nestandardní stopu.
0:16 - Opět je přibrždění na místě, protože Drekt je víc vpředu a může si volit stopu. Sice zatáčku zavřel dost (možná až moc) agresivně, ale má na to právo a ke kolizi nedošlo. Pokud by došlo, šlo by o poměrně spornou situaci.
0:40 - Předpokládám, že šlo o Drektovu jezdeckou chybu. Pokud by došlo ke kolizi, dostal by trest. Je totiž nutné nechat soupeři místo, pokud už by tam byl najetý. Nelze tedy jet z úplného okraje zatáčky až úplně na vnitřek.
1:07 - Zlomyslnost nebo omyl? Spíš to druhé. Od této chvíle se Crash dostal dopředu, ale lepší pozici na trati měl Drekt a podařilo se mu klidným nájezdem a dobrým bržděním získat zatáčku pro sebe. Toto je příklad kolize, který budu zcela ignorovat (jen se "otřeli")
1:47 - Crash viděl, že by to možná šlo, ale Drekt zatáčku projel dost rychle a nedal mu tak možnost k předjetí.
1:55 - Opět Drekt přejíždí přes celou šířku trati a navíc poměrně rychle. Pokud by tam Crash byl (neměl by kam uhnout) a Drekt by do něj vrazil, byla by to penalizace pro Drekta.
2:19 - Crashovi se podařilo předjet a byl již na vnitřku daleko vpředu. V takovém případě je vina jednoznačně na Drektově straně, protože mohl kolizi zabránit mírným přibržděním nebo pozdějším zatočením. Byla by mu udělena jedna z tvrdších penalizací.


@Aaron_Hill (14.09.2016 22:12): Tvůj nízký průlet mě pobavil :)

Velmi všem děkuji za test a za podněty. Právě uploaduji video ze souboje Crashe a Drekta, protože myslím, že jde o zajímavý "studijní" materiál.

Ovládání startu kvalifikace a závodu budu ovládat sám, takže vás poprosím, abyste při oficiálních závodech v sobotu a v neděli nedávali žádné hlasování, pokud vás k tomu nevyzvu. Děkuji.

Tady ještě jedno malé video k nastavení ovládání. Trochu jsem to tam drmolil, ale snad to k něčemu bude :)

A tady ještě pár pěkných předjížděcích manévrů z F1. Všimněte si, že i když spolu jezdci bojují, tak si vždy nechávají prostor nebo aspoň náznak prostoru.
Existuje asi 10 % šance, že mi večer chvilkama nepojede internet. Pokud se to stane, tak prosím z TeamSpeaku hned neutíkejte a chvilku počkejte. Díky.

@Aaron_Hill (14.09.2016 10:37): Tak jestli budeš jezdit časy kolem 1:35, tak se připrav, že po tobě ostatní budou chtít setup :)
Tak tohle mi málem uniklo, jedna z mých nejoblíbenějších her :). O víkendu zřejmě nebudu mít čas, ale dneska si s Vámi zajezdím rád. Mám ve hře sice odkrouženo pár stovek hodin, ale nebojte, nemám momentálně volant. Jezdím na joysticku a lepší čas než 1:34.98 jsem zatím nedal.
@Drekt (13.09.2016 23:38): Lehké ťuknutí, ve smyslu "otřu se", je ok. Ale pokud auto vytlačíš mimo trať nebo ještě hůř ho roztočíš (což se může snadno stát, když začíná zatáčet a ty do něj najedeš vnitřkem, typicky to vyjde jako rána na dveře nebo na zadní kolo), tak to smrdí penalizací. Bude ale vždy záležet na konkrétní situaci.
@Kwoky (12.09.2016 23:05): Díky!

No ale stejně jsem zatím nezajel lepší čas než 1:42 :/

Jo a taky se mi zatím nepodařilo nikoho předjet bez toho, abych do něj aspoň trochu neťukl :D Bude za to nějaká penalizace, když to nedělám naschvál, ale prostě nedokážu tak uřídit, abych předjel bez neúmyslného kontaktu? :D Někdy totiž i tím malým ťuknutím ztratí řidič přede mnou kontrolu, dostane smyk a sjede z trati, což není můj úmysl :/
@piraten (13.09.2016 23:00): 1:33 jedině s totálně vytuněným setupem a při perfektní jízdě. Podle mě 1:38 už je pěkný čas.

@Steve (13.09.2016 22:05): Uber trochu dřív plyn a najeď do zatáčky víc zeširoka. Tím se nedostaneš tak ostře na obrubník a nemáš šanci se přetočit. Ono kolikrát mi na zrychlení stačilo jet do zatáčky klidněji. Agresivní styl a la Ken Block není na rychlé časy příliš vhodný :)
Zítra pojedeme tréninkový závod ve 20 hodin. Za tímto účelem prosím všechny zaregistrované i ty, kteří o registraci teprve uvažují, aby si přišli zajezdit :)

Ještě lepší bude, když tak 15 minut před závodem přijdete na TeamSpeak:

Adresa TS serveru: 82.208.17.95:7704
Mělo by to po vás chtít heslo: dhmasters2016

Pro neznalé je podrobný návod na TeamSpeak zde: odkaz
Z toho, co jsem z té hry viděl a co tady čtu, mě to teda vyloženě děsí, tohle kolo si asi bohužel nechám ujít :D
@Drekt (09.09.2016 17:10): Tak jsem zkusil trochu poštelovat setup u zadokolky a teda moc mi to nejde. Rozhodně jsem ale slavil úspěch s otevřeným diferenciálem (svornost 10 %), protože čím víc, tím víc to driftuje na výjezdu ze zatáčky a to je obecně pomalé. Pak jsem upravil převody, kde se mi osvědčil stálý převod 4,8 a jednotlivé převody takto: 3,369 2,035 1,390 1,091 0,850. Maximální rychlost je s tímhle zpřevodováním reálně tak 192 km/h.

Podvozek to chce naladit na co nejmíň driftování, ale zatím nevím jak. Spíš jsem se ho snažil změkčit (takže vyšší světlá výška) a jakž takž, ale vyhovovalo by mi to ještě klidnější. Hodně dělá styl jízdy a dávkování plynu na výjezdu - při plném plynu je potřeba to pořád kompenzovat volantem. Stačí nedržet, ale "klikat", a hned to je méně splašené.

A opět je nutné ubrat na brzdách. Jel jsem 890 Nm a 68 % vpředu (rozložení váhy je skoro přesně půl na půl, takže na předku stačí míň než u předokolky). Nejlepší čas jsem zajel zatím 1:39,02 takže pomaleji než s předokolkou, ale myslím, že 1:38,5 je poměrně snadno dosažitelná meta.
@piraten (12.09.2016 16:28): Můžeme dát jeden závod s předokolkama a jeden se zadokolkama.

V kvalifikaci by se ti měl při výrazném říznutí trati smazat čas. To ověřím. Obecně říznutí trati "na prasáka" tolerováno nebude. Výjimkou jsou situace, kdy je nutné vyjet z trati, aby se zabránilo nehodě. Takové situace budou posuzované individuálně.

Beton na výjezdu ze zatáčky před druhým mezičasem považuji za část tratě a může se po něm jezdit bez omezení.
@Kwoky (12.09.2016 13:49): V stredu sa pôjdu predokolky?

A mám doplňujúcu otázku:
Ako prísne sa bude dohliadať na dodržovanie traťových limitov? Absolútne bez tolerancie? Hlavne ma to zaujíma kvôli zákrute č. 6, kedy je za obrubníkom ešte dobrý kus betónu, alebo trebárs pri prejazde cieľom sa dá po pravej strane cut-núť celým autom za bielu čiaru, prípadne pri výjazde zo šikany na dlhú rovinku. Predpokladám, že do pretekov tam nejaká tolerancia bude, ale zaujíma ma to hlavne kvôli kvalifikácii.

EDIT: A vlastne aj pri vjazde na cieľovú rovinku sa dá pekne nadbehnúť po pravej strane mimo trať.
Připomínám, že registrace končí ve čtvrtek. Ve středu (pravděpodobně ve 20 hodin) bude možnost si zajet "předzávod", tedy komplet kvalifikace+závod na vyzkoušení - ať víte, co vás v sobotu a neděli čeká.
Nastavení ovládání - budeme hrát s manuální převodovkou, spojkou a tak dále, nebo půjde něco mít automaticky?
Pochváli sa tu niekto aj s časmi? Vôbec neviem, ako na tom som... Pri pohľade na rekordy sa cítim dosť chabo, ja sa ledva dostanem na 1:36:7 .... Čo mi príde strašne pomalé :D
Teda po prvotných pokusoch je to dosť hardcore simulátor :D

Podarilo sa niekomu dokončiť v jazdeckej škole s prvým autom všetky lekcie na najlepší čas? Lebo mne to príde skoro nemožné :D
@Korbitch (07.09.2016 03:11): Jak jsem psal, jde to hrát solidně i na myši. Levé tlačítko plyn, pravé brzda a pohyb doleva a doprava je zatáčení. Rozhodně se mi tak líp zvládaly smyky než na klávesnici.
A hele závody, tak do toho asi půjdu, Live for Speed jsem ještě nehrál.
@Drekt (06.09.2016 14:20): Díky za podnět. Mrknu na to.

Co se týče řízení, tak tam bude klíčové nastavení brzd (aby to brzdilo klidně a rovně) a pak tzv. linearita zatáčení. Budu se tomu věnovat a napíšu k tomu odstavec na web. Pak by to mělo být stabilnější a řiditelnější.

Zkus se připojit na server, jestli to jde. Mělo by. Pokud by tam byl problém, upgradnu to na 0.6Q a pojedeme na novější.
Heh, tak v tomhle moc dobře nedopadnu :D Zatím mi dělá problém vůbec uřídit to vozidlo a dojed do cíle :D

Jinak jak je to s těmi verzemi? Jedeme na 0.6P, ale když se stáhne ta hra z těch stránek, ukazuje mi to verzi 0.6Q?
Pro zájemce uspořádám malý testovací závod příští středu ve 20:00.

@Fatality (06.09.2016 09:28): S formulemi jezdit nebudeme, to by bylo opravdu hodně těžké. V sobotu budeme jezdit s předokolkou, v neděli se zadokolkou. Ty jsou slabší a tolik nesmykují.

@piraten (06.09.2016 09:42): Dá se to obstojně řídit i pomocí myši (já tak jezdím). Více o tom napíšu na web.

@Zx Atari 500 (06.09.2016 09:48): Tak takovéhle srovnání by mě tedy nenapadlo :)
@Fatality (06.09.2016 09:28): Keby sa povolilo vytlačovanie, tak z toho bude pekná divočina a demolition derby :D

Inak výber ma prekvapil, v turnaji som nečakal takýto simulátor. Takto si budem musieť kvôli turnaju zobrať volant až na internát, ale čo by som pre DH nespravil :)
To vypadá dost hardcore. Takže prostě Formule 1 okruh s realistickým ovládáním a hromadným startem za přítomnosti účastníků na Teamspeaku? A to vytlačování - vždyť to dělal i M. Schumacher, to bych normálně povolil :)