Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wolfenstein II: The New Colossus

76

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 85
Nový Wolfenstein opět nezklamal a po počátečních hardwarových problémech, kvůli nimž jsem ho velmi nerad musel na čas pustit k ledu, jsem se po investici do nové grafiky k němu mohl vrátit a užít si ho.

Nejnovější díl jde ve šlépějích předchozích dílů New Order a Old Blood, což mu rozhodně neupírá na kvalitě. Jako největší přednost, která mi pokaždé zvyšovala chuť hru znovu zapnout, byla opět kombinace akční stránky a tichého postupu s poněkud drsnější eliminací nepřítele a tento mix mi tak podle momentální chuti umožnil míchat herní styly, které mám nejraději. Zabité nepřátele sice z očí jejich kumpánů odklízet nelze, čímž se pozice tichošlápka tak trochu hroutí a nelze tímto způsobem hrát nejdéle, není to však ale něco, co by úroveň hratelnosti markantně snižovalo. Pokud se totiž člověk vrátil zpátky do akce, ta svoji typickou kvalitou opět excelovala a ani po delší době nenudila.

Samozřejmě nemohu nezmínit i nějaké drobné neduhy, které se ve hře přece jen objevily a mně občas i celkem prudily. První věcí byla mapa, jejíž přehlednost mi zrovna nevyhovovala a nejednou jsem se tak v lokaci doslova ztrácel, a to zejména při pohybu na lodi, kde se dostat na správné místo byl pro mě často opravdu problém. Druhou a zároveň poslední věcí byly některé adventurám se podobající úkoly odehrávající se opět na zmíněné lodi, u nichž mi přišlo, že se do této akční série absolutně nehodí.

Co dodat? Jak jsem se zmínil na začátku, Wolfenstein opět nezklamal a až na pár drobných negativ mi znovu potvrdil, že je pro mě opravdovou akční herní značkou, po jejímž vyslovení zbystřím a pokaždé se tak trochu i zasním.
+24+24 / 0
  • PC --
Na Wolfa jsem se fakt těšil, o to víc když minulý díl byl fajn. Ale to co jsem dostal, jsem fakt nečekal. Jsem vážně jediný komu ta hra příjde strašně mimo? Naprosto příšerné jsou postavy a příběh. A to tak že mě to donutilo přestat hrát hru. Po 8 hodinách už fakt nejsem schopen dál hrát. Wolf byl vždycky jistým způsobem ujetý a béčkový ale tohle je fakt něco. Všechny postavy jsou naprosto nesympatické karikatury a rádoby cool drsňáci. Všemu vévodí Grace Walker kterou jsem měl chuť zabít už pár vteřin po seznámení. Nejhorší je, že samotní vývojaří evidentně na příběh dost tlačí, takže se nedá moc ignorovat. Jako fakt nechápu, tu snahu, na jedné straně přinést trošku vážnější tón v podobě Blazkowicze a Anji. Ale to je okamžitě smeteno ze stolu nějakou postavičkou, nebo scénkou, která se tam přimotá. Ještě vážně se mi u hry nestalo, že by mě natolik znechutily postavy a příběh abych ji odložil. Přiběh samotný má hromadu děr a deus ex machina momentů. Jasně u her se to většinou tolik neřeší, kór u Wolfa ale tady prostě samotní autoři na příběh evidentně tlačí, takže to nemůžu jen tak přejít. Postavy jsou naprosto ujeté a mimo. Ano, Wolf byl béčkový ale nikdy nebyl takhle střelený.

Po stránce herní je to už lepší a kosení nácků je docela zábavné. Nicméně, nevýrazný leveldesign a podle mě nic moc pocit ze střelby opět táhnou hru dolů. Hře chybí více zapamatovatelných misí. Pár momentů se sice najde ale je jich málo. Navíc mám pocit že vývojáři až nezdravě kopirují díl předchozí jízda na robopsu X jízda na robotovi v jedničce, let na Venuši X let na Měsíc.

Jako by toho nebylo dost, hra mi konstaně padala a zamrzala. Graficky se pak jedná o standart a nic extra zde není.

Za sebe tedy dávám palec dolů. Na nového Wolfa jsem se hodně těšil ale nedostal jsem to co bych chtěl. Čekal jsem zábavné a co nejmíň přerušované kosení nácků, zajímavé lokace a wow momenty. Dostal jsem ale naprosto dementní a otravné postavičky, rádoby cool příběh, nezajímavé lokace ( samotné nápady lokací jsou super ale jejich převedení do hry už je slabé ) a matný leveldesign. Hru jsem nedohrál, takže ji ani nebudu hodnotit procentuálně. Za mě se jedná o podprůměr a vyhozené peníze.
+20+24 / -4
  • PS4 70
Nemůžu zapřít mírné zklamání. MachineGames se ani nepokusili druhého Wolfa posunout nějakým způsobem dopředu a zvolili jen přešlapování na svém vyhřátém písečku. Je zpátky nevýrazný level-design, chabá odezva zbraní a naneštěstí i podivná schizofrenost vyprávění. Na druhou stranu. Vše dobré zůstalo dobré i tentokrát a akce je nebetyčně skvělá. Stejně jako perfektní vizuál. Stejně jako Mick Gordon!

Z příběhového hlediska pro mě ale byla polovina hry utrpení. Místo béčkového nářezu, který mi slíbili trailery, mi tu předhodili Blazkovo emo drama. Výborný Tarantinovský monolog, s pár useknutými končetinami, střída po pár minutách uplakaný BJ a je to věru podivná kombinace. Zřejmě budu v menšině, ale opravdu od Wolfa nečekám chabé pokusy o charakterizaci Blazkovi osobnosti. Já chci kosit nácky za zvuku drsňáckých kytar, vybuchujících Panzerhoundů a ďábělského smíchu Frau Engel.

A po mnoha hodinách jsem se nakonec dočkal. Po přesně takovém fucked up zvratu, jaký si u takové hry představuji, se z The New Colossus opravdu stane TA over-the-top akce, na kterou jsem se těšil. A objeví se i famózní cut-sceny jako tahle. Jenže je tu zase ten problém s vyprávěním. Přechod mezi charakterem Blazka předtím a potom je odfáknutý a nepochopitelný. A přesně takové problémy vznikají, když se do akční ptákoviny snažíte dát srdceryvný příběh. Jinak by to nikdo neřešil. A co to podivné zosobňování nácků přes rozházené dopisy? Jaký to má smysl, když každý nácek ve hře slouží jen k rozprsknutí lejzrem (doslova)? Zbytečně to svět hry rozmělňuje.

Nadšení ze změny stylu nakonec vychladlo rychleji, než bych čekal. Najednou je totiž konec, ende, šlus, titulky. Kde je zbytek hry? Proč měl úvod 7 hodin a opravdová akce sotva polovinu? Tak ve trojce, no!
+18+18 / 0
  • PC --
Příběh přímo navazuje na první díl, takže znalost The New Order je pro druhý díl zásadní (Old Blood nemá žádnou relevanci, je možné ho vynechat). I proto jsem si jedničku střihl znova pro připomenutí. A rozhodně to stálo za to, protože dvojka se nezdržuje s představováním charakterů a zdejšího universa, pouze hráči dá na výběr ze dvou linií (Ferguson vs. Wyatt) a hurá do akce. I když, né tak docela...

Stejně jako jednička, je i Colossus spíše příběhově orientovaná střílečka, takže množství videosekvencí a rozhovorů tvoří velkou část herní doby. Bohužel, v kontrast proti sobě stojí opravdu brutální scény tarantinovského stylu vs. groteskní situace, které tak nějak nepasují do celkového feelingu hry. Samy o sobě jsou obě strany zajímavé, ale dohromady netvoří zrovna kompaktní a uvěřitelný celek. Je to škoda, protože celý ten retro styl alternativní historie zvládli Machingames dobře a germanizace Ameriky je vykreslena skvěle.

Základna na Evas Hammer má šmrnc a na rozdíl od minulého kutlochu je to opravdu velká "odpočinková" zóna, navíc se spoustou legračních scének. Slouží i jako přístupové místo do vedlejších misí, které jsem ale osobně naprosto vyignoroval. Jako rozptýlení po dohrání hry to je zajímavá adice, v hlavním příběhu ale narušuje tempo hry a pokud dobře počítám, měl jsem celkem dvě příležitosti se vedlejšákům věnovat v rámci hlavní kampaně, což je, vzhledem k jejich počtu, docela málo.

Stejně jako v předchozím díle, je i tady střelba a pocit z ní dost jalový. Zbraně nekopou, za to se obrazovka při pohybu BJe houpe tak moc, že mi z toho občas bylo blivno a to hlavně při zákleku. S pistolkou lze snipovat na neskutečnou vzdálenost, těžké zbraně nejsou účinnější než BJovo arzenál a navíc je s nimi pohyb pomalý a neohrabaný a díky duel-wieldu úplně postrádají smysl. Munice je všude obrovské množství a po upgradu je i základní samopal solidní volbou až do konce hry.

Potěšilo mě, že úplně chybí otravní bossové, naopak level-designeři se příliš nevyznamenali a kromě frustrujících koridorů nám servírují i špatnou navigaci v rozbořeném New Yorku, neskutečně otravnou a nudnou část na Venuši nebo tak trochu WTF lovení rebelů v útrobách Evas Hammer.

Příšerný ID tech engine si pro mě tentokrát přichystal nepříjemné překvapení v podobě BSOD při určitých grafických nastaveních, k tomu se stále jedná o moloch, co nevypadá úplně dobře, nezvládá vyhlazování, za to má nenažrané textury, co si čas od času doskočí se zpožděním. Spousta koutů a méně detailních míst vypadá jak z minulého století a nepomáhají tomu ani zbraně, jejichž textury jsou neostré a hráč je má před nosem prakticky neustále.

Wolf II je překvapení. Takhle špatné jsem to opravdu nečekal. Navíc, příběh tak nějak plyne bez gradace a najednou je konec s vrátky otevřenými pro další nášup...

Hodnocení: ✰✰
Herní doba: 18hod 39min (5/7)
+17+18 / -1
  • PC 75
New Colossus je politováníhodnej případ díla, který je v jednom svým aspektu tak vynikající, až to ubližuje celku. Ne že by to by to byla špatná střílečka. Ne že by gunplay byl signifikantně horší než u předchůdce, grafika hnusná, collectibles málo, délka nepostačující (dospělýmu člověku, kterej má na práci i jiný věci než hry) - zkrátka všechno, co W1 dělal dobře, W2 zopakoval. Tady problém není.

Problém je v tom, že příběh a všechno okolo něj je tak strhující, totálně ulítlý, mrazivý a dojemný zároveň, s postavama tak božíma, že kdykoliv BJ vezme do ruky flintu a na obrazovce se objeví HUD, nemohl jsem si odpustit zklamanej povzdech.

Drazí MachineGames: než se pustíte do trojky, zvažte skutečně, jestli jste zvolili správný médium, a pokud trváte na tom, že hry jsou opravdu to pravé, popřemýšlejte, jestli to vážně musí být zrovna FPS, když chcete hlavně vyprávět příběh.

A pokud i tady si budete stát za svým, spravte dohajzlu konečně to sbírání předmětů ze země!!!!

Pro: setting, příběh, neskutečný detaily, atmosféra, dějový zvraty, naprostá většina posádky Eva's Hammer

Proti: gameplay zdržuje od cutscén :-D, Grace je většinu času těžce napřesdržku

+15+17 / -2
  • PC 90
[h] Krátky súhrn: [/h]Wolfenstein 2: The New Colossus som si chcel zakúpiť hneď po vydaní, no akosi som na to pozabudol a dostal som sa k tejto hre až teraz. Za mňa ide o jednu z najlepších akčných hier poslednej doby. Síce ukončenie predchodcu bolo o čosi dojemnejšie a možno aj kvalitnejšie. To však nevadí, lebo príbeh hry je napísaný na jednotku. Obsahuje všetko čo by som chcel v hre mať. Akčná časť dá od "strednej" obťažnosti pomerne zabrať, no ak sa vám podarí pozabíjať bossov, ten pocit je na nezaplatenie.
Postavy sú napísané skvelo a medzi misiami môžete na lodi tráviť kopec času, sledovať rôzne vtipné rozhovory postáv. Vaša postava sa vylepšuje počas hrania, teda napríklad čím viac zabijete vojakov - tým ste lepší.

Taktiež musím vyzdvihnúť scény, kde vidíte B.J.-ovú minulosť a to, ako sa s problémami minulosti B.J. vysporiadal a ešte bude musieť vysporiadať.

Pro: príbeh, akčná časť hry, hudba a grafika, postavy, medzi misiami môžete sledovať rozhovory postáv, Max Hass, rozhovory a scény sú pomerne vtipné, retrospektívny pohľad do detstva hlavnej postavy

Proti: častokrát chaotická orientácia (mapa), autosave sem-tam uloží v nevhodný moment, DLC podľa hodnotení nestoja za veľa, potrebujem pokračovanie!

+14+14 / 0
  • PC 75
Wolfenstein II: The New Colossus je typická herní "dvojka". Více postav, více druhů nepřátel, více příběhu... více všeho. Ne vždy je to však k dobru hry. Wolfenstein je pro mě zkrátka typickým FPS, kde očekávám především akci, a zde je jádro problému.

Hratelnost je sice skvělá, akční pasáže jsou opravdu zábavné a povedené, ale přijde mi, že jich bylo trochu málo. Naproti tomu cutscén oproti jedničce znatelně přibylo a nijak mi v ní mi nevadily, tady bych je nejraději přeskakoval. Přijde mi, že tvůrci balancovali na hraně parodie a i z mých oblíbených postav z jedničky udělali naprostý kretény. To ale není nic proti novým postavám, obzvláště Grace je pro mě asi nejotravnější herní postava všech dob. Na druhou stranu Frau Engel je záporačka, jak má být a její přítomnost na scéně dělá ze hry opravdu jedinečný zážitek. Bohužel většinu cutscén právě tvoří vaše parta a jejich mother-fucking cool hlášky. A věřte, že tyto cutscény zabírají z herní doby nemalý zlomek. Čest zábavným a povedeným cutscénám jako úvodní setkání s Frau Engel nebo hereckému konkurzu.

Ruku v ruce s cutscénami jde i level design, který hodnotím jednoznačně kladně, je povedený a je vidět, že si s ním designéři dali pořádný kus práce. Takový Roswell vypadá naprosto skvěle a musím ocenit i mnohé detaily. Škoda jen, že mi někdy nebylo úplně jasné, kde mám co dělat a tu a tam jsem bloudil. Třeba moment, kdy hledám ztracenou ruku... proboha proč? Já chci kosit nácky, ne se zdržovat něčím takovým!

Co se týče grafiky, tak zde není absolutně co vytknout, rozdíl oproti jedničce je znatelný a musím ocenit i velice přijatelné hardwarové nároky - i na průměrných sestavách není problém při vysokých detailech dosahovat stabilních 60 snímků za sekundu. Zvukové zpracování je rovněž takřka bezchybné, hudba je určitě povedená, ale do paměti se vám zřejmě nezapíše.

Nový Wolfenstein není špatná hra. Má však své (pravda, subjektivní!) nedostatky a není jich málo. Musím říct, že z trojice nových Wolfensteinů vnímám jako nejlepší Old Blood, a to proto, že se mému milovanému RtCW blíží asi nejvíce, dvojku pak stavím na místo třetí. Víceméně jsem se bavil, ale na replay mít chuť jen tak nebudu...

Pro: Víceméně dobrá hratelnost, level design, technické zpracování, zbraně

Proti: Příliš mnoho cutscén, nesympatické nové postavy, občasné bloudění v úrovních

+11+13 / -2
  • PC 45
Na nového Wolfa jsem se opravdu těšil, minulý díl mi i s datadiskem velice sednul a studio Machine Games jsem bral jako tým, na který se dá spolehnout. Proto mě trochu rozhodilo, když jsem tady v databázi narážel na veskrze negativní recenze. Nicméně, nedalo mi to a Wolfa si přesto pořídíl. A to byla chyba...

Nemilým překvapením pro mě bylo, když jsem zjistil, že pocit ze střílení je takový nemastný neslaný (u střílečky docela problém), což jsem opravdu nečekal. Nechápu to, minulý díl byl po této stránce skvělý. Upřímně nedokážu přesně popsat co konkrétně, ale za mě bylo něco špatně.

Rovněž level design byl nějaký mdlý. Až na vzácné výjimky jsou všechno v podstatě buď odfláknuté arény s minimem míst ke krytí anebo příliš úzké a dlouhé koridory (a ustavičně se to střídá a opakuje). Při procházení Manhattanu se mi neustále do hlavy vkrádala myšlenka, že bych raději než Wolfa hrál Stalkera nebo Metro, potažmo Fallout. Mimo to je hra na několika místech nechutně tmavá a svítit si jaksi není čím. Zase cítím zhoršení oproti minulému dílu. Jakoby to nestačilo, jednotlivé levely se recyklují v rámci vedlejších misí a stejně tak v bojovém simulátoru - větší lenost designerů si už neumím představit. Po úspěšném dokončení mise v Roswellu mě zaujal design nacistického futuristického motocyklu a srdíčko zaplesalo při představě jízdní mise na tomto vynálezu. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že se jízda na tomto stroji omezila jen v rámci cutscény. Vývojáři tak skvěle zabili šanci, vyzkoušet si ve hře zase něco jiného, oživit repetitivní a nudný gameplay. Docela rád bych se totiž svezl na stroji podobném tomu z filmu Men in Black 3 nebo SW: Episode 3. Snad příště no.

Nejsem šílený hnidopich, který nesnese, že hra neobsahuje nejnovější grafickou vychytávku, ale na to, že hra běží na enginu id Tech 6 (Doom 2016), mě celkem zaráží některé velice nepěkné až odfláknuté textury, pohled dolů z Ausmerzeru je ehm...nepěkný až hanba a třeba oheň z plamenometu Panzerhunda negeneruje vůbec displacement neboli heat haze - efekt, který jsem zaznamenal už někdy v prvním Fearu (2005). Jinak to ale nevypadá veskrze vůbec zle, paleta se docela střídá, na grafiku si nestěžuju. Co tam máme dál? Aha jo...příběh.

Postavy jsou naprosto strašné, taková Grace Walker je snad ten nejhorší charakter, co jsem ve hrách vůbec zažil a při každé cutscéně s ní jsem přemýšlel o tom, že v reálu bych jí za pár minut (možná spíše sekund) nakouřil solidní loket a promíchal jí trochu tu strouhanku v lebce (jistou satisfakci mi dala ke konci Sigrun Engel a její "Spencerovka"). Ono je vůbec v podstatě dost zlé, když vám ve hře napadající a utahující si z fašistického režimu, přijdou nevtipnější (Hitler) a nejsympatičtější (Sigrun) právě nacistické postavy. Ostatně mnohokrát jsem měl pocit, že autoři hry už zašli celkově příliš daleko. Což o to, Frau Engel je záporačka se vším všudy - opájející se mocí, věřící svým ideálům, které ji umožnily získat ve společnosti pozici, kde může beztrestně uplatňovat svůj sadismus a popustit uzdu svým úchylkám. Tady však problém v zobrazení násilí a ukrutnostech nevidím. Kdokoliv, kdo četl o Irmě Gresse, skutečné žijící SS dozorkyni v táboře Auschwitz-Birkenau, ví, že se tady tvůrci drží ještě hodně moc při zemi a že Frau Engel (jakkoliv vypadá její chování jako těžká karikatura) je proti ní slabý čajíček. Horší je to s charaktery odboje - už byla řeč o Grace, ale stejně nesympatické a dementní jsou bohužel i ostatní postavy (včetně B. J. Blazkowicze, který si 3/4 hry neustále šeptá s mrtvou Caroline až máte pocit, že mu regulérně hráblo.). A co teprve těhotná (!) Anya kosící nácky Rambo stylem s obnaženými prsy a krví stékající po celém jejím těle - to mělo být jako tvrďácké a sexy? Nehrabe těm autorům trochu? Co bude v dalších dílech? Anya stříkající mlíko z koz B. J.ovi do huby a přitom bude podpatkem drtit nějakýho nácka? Hořící těhotná Anya skákající placáka do vody vykřikující feministické hlášky? Opravdu potřebuju tohle vidět? Tak mě napadá, jestli těžkou poruchou osobnosti, sexuální deviací a ukrutným sadismem netrpí spíše tvůrci hry než jimi vytvoření nacističtí pohlaváři. Celý tenhle tarantinovský styl mi vůbec nesedí, přijde mi to samoúčelné, nevěrohodné a co je hlavní nevtipné a trapné. Jinak transplantaci těla a následné vylepšení B. J. ových schopností raději nebudu vůbec komentovat.

Další věcí, která mě neskutečně vytáčela, byla nevyvážená obtížnost. Nevím, kterého kreténa napadlo, že přes celou první polovinu hry bude mít B. J. jen 50 procent zdraví, ale nejradši bych tomu, kdo to odklepnul, prokopnul těžce prdel. Už tu byla řeč o arénách, ve kterých je mnohohokrát pekelně těžké najít vhodný úkryt, ale všemu dominuje prostředí soudní místnosti. Přiznám se, že tam jsem si byl nucen po cca 12 neúspěšných a frustrujících pokusech snížit obtížnost, jen abych zjistil, že tato celá sekvence byla představa zmučené mysli (ať žije Brazil)! Na druhé straně taková mise na Panzerhundu je tak strašná zívačka, že jsem si myslel, že mám asi nějaký bug a tím pádem nepostižitelné zdraví.

Jakoby toho všeho nebylo dost, jednou (naštěstí) mi to nechutně sletělo a zrovna v okamžiku, kdy se po úporné bitvě měl načíst nový checkpoint, což opravdu slušně nasere. Jinak navigace k waypointům je strašná. Dále mě mockrát sralo, když jsem se snažil rozbít dřevěnou bednu se zásobami a místo toho jsem zahodil drahocennou vrhací sekyrku, tohle mohlo být vymyšleno lépe. Mimochodem sebrat důstojníkům Enigma kód je taky o nervy. V jedné misi jsem po brutální akci se Skopčáky skočil do helikoptéry a následně se bez problému spustila cutscéna, když jsem se později ke konci hry snažil skočit do zavírající se rampy létající pevnosti Ausmerzeru, padal jsem neustále z neskutečné výšky dolů. Teprve asi po 10 neúspěšných pokusech jsem pochopil, že vlastně nesmím skočit jako první, ale počkat na Anyu, která mě musí na poslední chvíli zachránit. Uf..

Finální vypořádání se s Frau Engel je snad trapný žert. V New Orderu jsme se na konci jako s hlavním bossem utkali s generálem Deathsheadem a že to byl celkem tuhý fight! A tady? Před televizními kamerami usekneme Engel ruku a následně se spustí cutscéna, ve které jí rozsekneme obličej. A to je jako všechno? Tohle že je finální fight s bossem? WTF?

Během hraní jsem pořád musel myslet na to jak šla kvalita od posledního dílu (s vydařeným datadiskem) dolů. Vzpomínal jsem na to, jak byl Return to Castle Wolfenstein téměř dokonalá hra. I takový Wolf z roku 2009 se svým debilním Veilem je proti tomuhle veledílo mamutích rozměrů. Smutné. Takže tolik za mě k novému Wolfovi, tohle jsem opravdu nečekal.

Všechna ta 9ková hodnocení napravo nalevo a ocenění hru roku totálně nechápu. Buď lidstvo už totálně zdegenerovalo a spokojí se s hovnem posypaným moučkovým cukrem anebo jsou ti recenzenti hodně slušně podplacení. Pravda jako obvykle bude někde uprostřed. Pokud tento produkt má být synonymem pro super moderní hru, raději zůstanu u těch starých, díky. MachineGames si to u mě totálně pohnojili a opravdu nevím, jestli jim dám šanci s dalším dílem, upřímně bych byl radši, kdyby žezlo převzal zase někdo jiný. Za mě průser.

Po odinstalaci jsem si musel spravit chuť a dal si znovu prvního Stalkera (jednu z mých nej her), kterého jsem během pár dní opět otočil do dvou konců. Jedenáct let stará hra z východního bloku a vůbec se to nedá srovnávat.

p.s. Musím poděkovat Key 4 You, hru jsem si koupil ve slevě přes net a upřímně si neumím představit, že bych za tohle dal plnou palbu v kamenném obchodě. První hra, u které mě nemrzí, že nemám originální krabičku (ano, jsem sběratel věcí, které zabírají lebensraum).

Pro: Nevypadá to celkově graficky nejhůř, můžete střílet nácky, dobrá hra pro lidi s nízkým tlakem, dál mě nic nenapadá

Proti: Hratelnost, level design, recyklace prostředí ve vedlejších úkolech a v bojovém simulátoru, příšerná náplň vedlejších questů, haprující obtížnost (soudní místnost/mise na Panzerhundu), příliš mnoho dlouhých cutscén na úkor skutečné herní doby, příběh a postavy, navigace k waypointům, finální fight s bossem je výsměch, hra zvedá nebezpečně krevní tlak

Pro: viz. komentář

Proti: viz. komentář

+5+11 / -6
  • PC 15
Všeobecně mizerná a primitivní hra, od první minuty zabitá většinou podprůměrnými přestřelkami, technologickou zastaralostí a příběhem na úrovni pornofilmu Divoká vlčice II. Ladnost a tempo (některých) starších Wolfensteinů je tatam, místo toho tady máme přiblblé upgrady, pomalé kvéry po robotech s nulovými zásobníky a zbytečné, zasrané, double mode a weapon wheel, které si mám nabindovat bože kam, na makro klávesy? (Btw na itemy nestačí postaru normálně šlápnout, musíte spamovat dalším drahocenným tlačítkem někde kolem WSAD). Pokud si správně vzpomínám, starému dobrému Q3A stačilo cosi jako 8-9 well-balanced fun-to-play zbraní bez druhotných režimů... Bez upgradů a cypovinek... Kvalita.

Grafika je hnusná jak pondělní cesta do práce, trpí rozplizlými přechody jakožto i přepaly černé a bílé, takže se její ošklivé tmavé levely nedají přes den pořádně hrát. Baterka pro jistotu nikde (stejně by ji nebylo kam bindnout), citlivost myši nejde pořádně nastavit.

Vedle moderních technologických pecek jako Rise of the Tomb Raider, nebo svým způsobem i Kingdom Come, je hra tragicky nekonkurenceschopná a směšně zastaralá, vše je rozplizlé, hranaté, prkenné, nevyladěné a low-res, nedá se to pořádně hrát, nedá se na to pořádně dívat... Opravdu nejhorší FPS, kterou jsem si pořídil za hodně hodně dlouhou dobu. A ten rezignovaný BJovo chraplák je o vyrážku v rozkroku.

Pro: Uvnitř si lze zahrát původního Wolfensteina 3d, který má sice třicítku na krku, ale je pořád nejlepší (from the series)

Proti: Všeobecně naprosté WTF a zmýlený nákup, mojí oblíbenou klávesou byl Escape. Raději bych šel porodit šesterčata než znovu rozehrát tohle

+1+15 / -14
  • PC 90
Hru jsem dostal od AMD při koupi RyZen procesoru a hell, koupil sem k tomu i Wolfenstein 1, snad nadchne alespoň z poloviny jako tahle pecka

Pro: Cool příběh, dobrá hratelnost

Proti: Stealth jen pro profíky :/

-10+4 / -14