Only evil this dark could bring him back. Only a game this big can do him justice.
Od porážky Campaignera Tal'Setem v Turok: Dinosaur Hunter (1997/2015) se role Turoka zhostil další z kmene severoamerických Saquinů, mladík Joshua Fireseed, k čemuž stačila jediná návštěva u překrásné mimozemšťanky Adon z města Věčného Světla. Utopický ostrůvek civilizace v divočině Ztraceného světa totiž čelí náporu lidi nenávidících ještěrů. Nový hrdina odpoví na plazí hrozbu arzenálem více jak dvaceti zbraní, dvojnásobku toho, co prošlo rukama Tal'Setovi v předešlém díle, popřípadě nepřátele uzemní sedě na hřbetu Triceratopse. Před novým obsahem autoři remasteru Turoka 2 (1998) upřednostnili vylepšení stávajícího.
Nejde přitom jen o upgrade na Kex Engine 3.4 kompatibilní s 64-bitovými OS, či lepší vizuál typu odrazivosti určitých materiálů. Ukládat lze nyní kdykoliv, stejně tak zpětně navštívit již objevený portál, UI získalo na přehlednosti, AI mnoha z 35 druhů nepřátel už není tak přímočará a Joshua zvládá šplh po římsách. Kompetetivní multiplayer s možností splitscreeneu až pro čtyři hráče přes Steam, GOG Galaxy, LAN nebo direct IP spojuje to nejlepší z PC i konzolové verze originálu a přidává "Last Turok Standing" mód. Vyřízení ultimátní entity, která Primagenovi po dvojku drží všechny tři pěsti, už je námětem N64 exkluzivního Turok 3: Shadow of Oblivion (2000).
Na Steamu se zanedlouho objeví tato modifikace. Jestli to chápu správně, tak bude více věrná originálu z roku 1999, než to Steam vydání z roku 2017. A vyžaduje to k hraní samozřejmě mít tu Steam verzi. Zůstává ale otázkou, zda je již vyřešené to chování fyziky. Kdy u klasické PC verze byly oficiálně podporovány jen menší hodnoty FPS. A chovalo se to správně. U vyšších se ta fyzika již rozbíjela.
Pro: zábavní a nároční bossové, z nepřátel hezky cáká krev, přehledná mapka, šlušná délka, hodně zbraní na výběr
Proti: někdy ubíjející tunelovitost, respawn, jednoduché souboje, paměťový trenažér (pro někoho může být plus), některé zbytečné zbraně akorát překáží