@Tarhiel (27.07.2025 14:34): no výborně, díky za další tip! Už mi to zas začíná chybět :)
Diskuze
@Drolin (27.07.2025 14:21): Ha, najskôr budem musieť dohrať Godbreakera, potom môžem ;)
@Tarhiel (27.07.2025 13:43): Paráda! Doufám, že přidáš na DH až bude dokončeno :).
O ničom inom veľkom okrem už avízovanej Broken Goddess neviem.
@GodOfTheSick (24.07.2025 16:26): Stejně si u toho držel ctrl a nic si nečetl :D
Nicméně, úplně to nesleduji, nevyšla zase nějaká větší konverze, nebo není chystaná, na Thiefa?
Nicméně, úplně to nesleduji, nevyšla zase nějaká větší konverze, nebo není chystaná, na Thiefa?
@GodOfTheSick (24.07.2025 16:26): dobrý, vidím, že mluvíš úplně z cesty, tak to už jsem klidnej :)
@Drolin (23.07.2025 15:01): Více textu neznamená více novely. Kdyby ještě žil Áda Dassler, tak by ti to potvrdil!
@jablek (23.07.2025 13:57): Stealth mě baví , když dává smysl, viz i po 20 letech stále funknčí Manhunt. Od Black Parade jsem se místo Thiefa dočkal Pacmana, na kterého jsem neměl náladu.
@jablek (23.07.2025 13:57): Stealth mě baví , když dává smysl, viz i po 20 letech stále funknčí Manhunt. Od Black Parade jsem se místo Thiefa dočkal Pacmana, na kterého jsem neměl náladu.
@jablek (23.07.2025 13:57): Připomíná mi situaci když God rozehrál vizuální novelu a stěžoval si na příliš mnoho textu :)).
@GodOfTheSick (19.07.2025 12:27): pokud někdo hraje Thiefa, tak asi dost pravděpodobně proto, že ho stealth opravdu baví. Když tady čtu, jak si stěžuješ, že nejde poznat, jestli jdeš k cíli nebo někudy jinudy zpátky na začátek, tak mi přijde, že tyhle hry asi fakt nejsou pro tebe, ty lojzo :D
Doporučoval bych ti raději nějaký akční skákačky, kde půjdeš (nebo raději poběžíš) po jasně daný cestě (nebudeš se muset bát, že zabloudíš) intenzivně sbírat zlaťáky nebo hvězdičky (budeš tak mít nabitou celou misi a určitě se s ní budeš i vejít do tý tvý půl hoďky) ;)
Doporučoval bych ti raději nějaký akční skákačky, kde půjdeš (nebo raději poběžíš) po jasně daný cestě (nebudeš se muset bát, že zabloudíš) intenzivně sbírat zlaťáky nebo hvězdičky (budeš tak mít nabitou celou misi a určitě se s ní budeš i vejít do tý tvý půl hoďky) ;)
Nejak nechapem preco by si mal niekto pripadat ako idiot ked hraje stealth hru stealth stylom.
@PavelU (18.07.2025 13:49): Podívej se třeba na tohle video. Já jsem tam normálně běhal, protože nepřátelé jsou pomalí a neškodní, ale on se tam plíží, schovává a vykukuje zpoza roku, aby ho nikdo neviděl. A tidle lojzové potom píšou oslavné komentáře, jakou to má skvělou hratelnost :)). Pokud tě baví 100% stealth a nepřipadáš si u toho jako idiot, tak se k nim můžeš přidat a spousty mnou vyjmenovaných nedostatků si ani nevšimneš.
Hru jsem nehrál. Předpokládám, že v ní bude spousta věcí z klasických Thiefů. Jen je to zřejmě násobně rozsáhlejší. Pokud je ke sbírání dost předmětů a místnosti či lokace mají své odůvodnění, v rámci atmosféry, designu, hlídkování stráží a procházení, v kůži zloděje, který prozkoumává a hledá, nasává ten adrenalin, že někde je a neví o něm, tak si myslím, že to úplně stačí na to, co by hra měla správně nabídnout. Využívání vybavení a používání osvědčených postupů z předešlých dílů, popř. nějaké nové, to by pak mělo být naprostou samozřejmostí. Ale je tedy možné, jak je v jeho komentáři řečeno, že tomu tak zřejmě být nemusí. A to by byla asi škoda.
@Drolin (17.07.2025 23:08): Roky cizelování tak akorát obřích lokací, ale obsah žádný. Původní Thief byl menší, ale intenzivní a nabitý, jedna mise tak na půl hoďky. Tady hodinu někam du a pořád prd, často ani nejde poznat, jestli se už blížím k cíli nebo se zase nějakou alternativní cestou vracím na začátek. Tam mohli dát aspoň 10 úkolů, událostí, aby se něco dělo, a ne dva, tři...
@GodOfTheSick (17.07.2025 20:26): A co Vagrant Story, Dark Souls nebo Shadow of the Colossus a Shin Megami Tensei: Persona 4! Čím lepší hra, tím spíše ji nedohraješ :)).
Asi si hrál jinou hru. Nestáhl si jinou konverzí? :D Hratelnost zde byla famózní, vlastně vzali tvůrci to nejlepší z originální dvojice her, a roky to cizelovali. A je to vidět.
Asi si hrál jinou hru. Nestáhl si jinou konverzí? :D Hratelnost zde byla famózní, vlastně vzali tvůrci to nejlepší z originální dvojice her, a roky to cizelovali. A je to vidět.
@Drolin (17.07.2025 20:01): Tebou vyjmenované srance jsem vyrudil a podprůměrné flusy spíš nedohrávám.... a BP je víc než Thief spíš walking sim, takže mě tvoje vzrušení nepřekvapuje :-P
@GodOfTheSick (17.07.2025 18:42): Spíš naopak ne, takové Ever 17: The Out of Infinity, The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure nebo Metal Gear Solid 3: Snake Eater si nedohrál. Spíš tě hraní bavilo, ale nastavil si si v hlavě už od spuštění, že tě tento klenot z nějakého záhadného důvodu bavit nebude! Tvoje ztráta! Já naopak, když to zde tak žije, mám chuť zase na další dávku Thiefa... Za ten poslední rok a půl, co jsem odehrál různé fantastické hry, bylo The Black Parade to nejlepší.
Průměrné hry dohrávám vcelku běžně a chtěl jsem vidět městské oslavy-ohňostroje, které jsem nakonec jaksi minul. Vyprovokovat stráže k avízovanému rozbíjení dveří se mi taky nepodařilo, ale zato jsem zjistil, že čoklové umí dveře otvírat :))
Protože ta hra je třeba vyhypovaná místními autistama a chce zjistit "co na tom všichni vidí"?
Prostě se opakuje se historie jako třeba s Fallout 1.5: Resurrection...
Prostě se opakuje se historie jako třeba s Fallout 1.5: Resurrection...
Já pořád nerozumím tomu, proč vlastně někdo hraje a dohraje (a to fakt né zrovna krátkou) hru, která ho celou dobu tak strašně prudí a nudí :D
Koukám, že bylo možná lepší, když tenhle skvost nerozehravali lidi, kteří k Thiefovi nemají vztah. :)
@GodOfTheSick (13.07.2025 11:34): ty seš ňákej náročnej :D Thiefa snad hraješ hlavně kvůli atmošce, ne. A tý měla zrovna osmá mise mraky...
tvl, to už si dělá prdel v té osmici?!?!!, vymyslí si naprosto nesmyslně obrovskou lokaci, kde jediným úkolem je projít přes nekonečné bludiště až nakonec, po cestě posbírat několik předmětů a pak se zase vrátit na začátek, mega opruz, a ještě je to tak blbě nadyzajnovaný, že se to kvůli tmě musí hrát s brighteness na max
@GodOfTheSick (30.06.2025 10:24): Vidíš, I stand corrected, sám som to hral na normal - najvyššiu som vyskúšal až neskôr, keď som videl, že hľadanie potrebného lootu mi nerobí najmenšie problémy.
@Tarhiel (29.06.2025 10:18): Hned v první misi je právě na vyšší obtížnost rozdíl pouze nezabít nevinné - nezabít nikoho, a po zabití mise končí, tak ale omračování funguje rychle a vypadá to, že před každou misí je volba obtížnosti
Každopádně docela trapas, hned na začátku skočím oknem do obchodu, okradu zákazníka, klepnu obsluhu a pohoda klídek :)
Každopádně docela trapas, hned na začátku skočím oknem do obchodu, okradu zákazníka, klepnu obsluhu a pohoda klídek :)
@GodOfTheSick (24.06.2025 12:58): Na najvyššiu obtiaznost musis nazierat potrebny obnos (tam uz je potrebne, asby si exploroval, ale pri strednej a normalnej nie - no napriek tomu by som prave tu najtazsiu odporucil najviac, kvoli unikatnym encounterom+questom, ktore na nizsich nie su), ale nebola tam misia, ze nesmies nikoho zabit, s vynimkou jednej, kde si sa do polovice misie nebil vobec (ale tusim si ich mohol omracovat, i ked na teba vobec neutocili?), a potom sa to zvrtne a mozes si robit, co chces :)
Na vyšší obtížnost musím nasbírat potřebný počet peněz, aby mě to pustilo do další mise? A když někoho zabiju, tak mise skončí a musí se opakovat nebo bude akorát úkol nesplněn?
@GodOfTheSick (22.06.2025 19:25): Naopak to jako celek funguje výborně. Koneckonců, pravý Thief III a mám stále větší chuť udělit sto procent jako druhému dílu. Ale to asi za pár let pokud někdy zahraji znovu.
@Tarhiel (20.06.2025 17:51): jo, to je dobrej nápad, tak snad to dopadne! Ani jsem nevěděl, že něco takovýho na GOG je. Rovnou jsem si tam nadělil Heroes of Might and Magic III: Horn of the Abyss :)
@Tarhiel (22.06.2025 13:32): Nelíbí se mi to spíš vizuálně, hra z roku 2000, ale v té načančané grafice modely postav vypadají a hýbou se jak z nějaké starší hry, rytíři tu máchají mečem jak kostlivci ze Stonekeep :)
@GodOfTheSick (22.06.2025 12:57): Práveže tu aj z toho chovania vymačkali maximum, čo to dá.
Newdark v kombinácii s tým ich skriptovaním (S tou enhanced AI sú celkovo inteligentnejší, ale to by si mal mať zapnuté po inštalácii by default.) umožňuje to, že stráže konečne na seba reagujú a vzájomne sa okrikujú, keď počujú niekoho ísť v temnote, ale nevidia ho.
Newdark v kombinácii s tým ich skriptovaním (S tou enhanced AI sú celkovo inteligentnejší, ale to by si mal mať zapnuté po inštalácii by default.) umožňuje to, že stráže konečne na seba reagujú a vzájomne sa okrikujú, keď počujú niekoho ísť v temnote, ale nevidia ho.
@Drolin (20.06.2025 17:23): Prostředí vypadá lákavě, ale zastaralé modely/chování postav to sráží dost dolů .
@Drolin (20.06.2025 17:23): Není čas, bohužel.
@Drolin (20.06.2025 17:23): Dúfam, že ho pridajú do toho GOG modding projektu, to by mu mohlo pomôcť s viditeľnosťou :)
Thief: The Dark Project 142 hodnocení, Thief II: The Metal Age 125 hodnocení, Thief: The Black Parade ... 8 hodnocení. Kde to vázně?! Ale ne, ale toto je tak skvělá konverze, že si zaslouží jen a jen připomínat.
@Drolin (27.12.2024 10:49): no já o mám rozhodně stejně :)
@Drolin (27.12.2024 10:49): Nápodobne, nového Indyho som ešte nedohral a i keď som z neho ako z AAA titulu milo prekvapený, nemyslím, že by mi Black Parade z prvého miesta zosadil :)
@Drolin (27.12.2024 10:49): Je fakt, že na některé mise s pomlaskáváním vzpomínám, obzlášť devátá Arcane Sanctum má s tím žijícím městem a rachejtlemi famózní atmosféru, pak také vloupačka do obřího panství v The Long Shadow Falls a pod nehty se mi přímo zažrala zlomová pátá s infiltrací dusivého Old Quarter.
Vlastně jediná výtka, kterou mám, je občasné užívání příliš profláklého, specifického umění typu Repinova Ivana Hrozného nebo Brueghela, případně křesťanské reliéfy, což je vždy jako kdyby mě někdo kopnul do oka. Ale samozřejmě stejně nebo spíše ještě více retardovaně to dělají i placení profíci v AAA titulech. Vlastně jsem někde v polovině průchodu začal si dělat screenshoty a analyzovat si to, některé věci se fakt i vyloženě hodí, jako třeba John Martin či iránské umění na stěnách mágů, a občas i velmi známý obraz jako Collierova Lady Godiva je umístěn kontextuálně tak dobře, že jsem neměl problém. Ta část Pražského orloje, ještě zastíněná protější budovou, zabolela, ale tak vzal jsem to trochu jako easter egg, když původní Thief měl textury vycházející z materiálů nafocených v Praze. :D
Vlastně jediná výtka, kterou mám, je občasné užívání příliš profláklého, specifického umění typu Repinova Ivana Hrozného nebo Brueghela, případně křesťanské reliéfy, což je vždy jako kdyby mě někdo kopnul do oka. Ale samozřejmě stejně nebo spíše ještě více retardovaně to dělají i placení profíci v AAA titulech. Vlastně jsem někde v polovině průchodu začal si dělat screenshoty a analyzovat si to, některé věci se fakt i vyloženě hodí, jako třeba John Martin či iránské umění na stěnách mágů, a občas i velmi známý obraz jako Collierova Lady Godiva je umístěn kontextuálně tak dobře, že jsem neměl problém. Ta část Pražského orloje, ještě zastíněná protější budovou, zabolela, ale tak vzal jsem to trochu jako easter egg, když původní Thief měl textury vycházející z materiálů nafocených v Praze. :D
Už to mohu napsat s klidným svědomím; Thief: The Black Parade je nejlepším titulem, který jsem v 2024 hrál. Opravdu, pravý Thief III se vším všudy.
@Longin (01.04.2024 12:57): Myslím, že videá boli bez tituliek, ale možno ich bolo len treba zapnúť.
V hre titulky po zapnutí boli.
V hre titulky po zapnutí boli.
Ty videa mají původně anglické titulky?
[přesunuto z komentářů]
"čeština" Black Parade - prohnal jsem to DeepL a jsou přeloženy snad všechny texty, co najdete ve hře (knihy, svitky...) a úkoly - zazipované to má cca 250kB https://1drv.ms/u/s!ArodYedEq_r_lPF6unhcF6zpuBnTQA?e=N33Oyc
A ještě jsem otitulkoval videa na začátku a konci misí, to už má ale 830MB. Musel jsem to překódovat s titulky přímo do obrazu - https://1drv.ms/u/s!ArodYedEq_r_lPFtDrjXJs3JAHxbrA?e=sTWtwD
Překreslování obrázků, map.. to tam fakt není ... použijte googlelens na telefonu ;-)
"instalce" češtiny je zkopírováním složek BOOKS, INTRFACE, MOVIES do složky s insatlovanou hrou - přepsat existující. Samozřejmě po záloze původních. Nic negarantuju O:-)
"čeština" Black Parade - prohnal jsem to DeepL a jsou přeloženy snad všechny texty, co najdete ve hře (knihy, svitky...) a úkoly - zazipované to má cca 250kB https://1drv.ms/u/s!ArodYedEq_r_lPF6unhcF6zpuBnTQA?e=N33Oyc
A ještě jsem otitulkoval videa na začátku a konci misí, to už má ale 830MB. Musel jsem to překódovat s titulky přímo do obrazu - https://1drv.ms/u/s!ArodYedEq_r_lPFtDrjXJs3JAHxbrA?e=sTWtwD
Překreslování obrázků, map.. to tam fakt není ... použijte googlelens na telefonu ;-)
"instalce" češtiny je zkopírováním složek BOOKS, INTRFACE, MOVIES do složky s insatlovanou hrou - přepsat existující. Samozřejmě po záloze původních. Nic negarantuju O:-)
Skvělý průvodce možná nejlepší a nejkomplexnější mise ve hře: https://www.youtube.com/watch?v=i4cuiOjnXEc
@Adieu (17.02.2024 23:16): Tady oprava, měl jsem samozřejmě na mysli osmou misi, Jaws of Darkness, nikoliv čtvrtou Death's Dominion.
@pipboy (25.02.2024 06:42): Myslím, že v tom případě se výzvy ani nedočkáš, obtížnost mi přišla velmi konstantní.
@pipboy (25.02.2024 06:42): Myslím, že v tom případě se výzvy ani nedočkáš, obtížnost mi přišla velmi konstantní.
No, po prvních 3 misích ano, ty mapy jsou udělané celkem hezky, akorát bůhvíjaká výzva to zatím není.
První mise super. Druhá mise ještě lepší ! Včera jsem to hrál do půl druhý. Nemohl jsem jít od toho. Je to silně návykový! :D
@Tarhiel (17.02.2024 22:29): Pravda, že ta horrorová vertikalita čtvrté mise, varující poznámka loupežníka a posléze pohled do toho šíleného obskurního otvoru patří k tomu nejlepšímu, ticho před bouří. Nakonec mě ale dost mrzelo, že nějak více nepoužili ten nápad, že tam zazdili tisíce zedníků a místo toho se prostě skládal nějaký klíč živlů, což mi přijde jako ta nejvíc generická věc z devadesátkových her. :) Těch typů nepřátel tam bylo fakt habaděj, vůbec jsem netušil, že ti "yuan-ti" měli být v originále. :O
V čem mi přijde TBP určitě výrazně obtížnější, tak tou rozlohou a náročností na orientaci, to si dovedu představit, že by nějaký newbie taffer mohl - uvyknut na minimapy dnešních her - nehezky narazit. Ale zase mi subjektivně přijde, že nepřátelé byli dost rozdrobení a mobilní, vyloženě nic neblokovali, skupinky byly naprosto výjimečné a snad jen v druhé misi jsem se musel poblíž stráží krotit na mramorové podlaze. Přičemž v origo kampani v The Sword je to patro s úzkými mramorovými chodbami, žádné koberce, stráže mobilní i statické - za mě těžší jednotlivá pasáž než cokoliv v TBP, ale třeba mě už klame sentimentalita. :-)
Stejně tak ty různé spínače, jak říkáš, jsou za mě dost viditelné a na intuitivních místech, případně lze narazit na písemnosti, kde hledat. Výrazné zlepšení proti origo Thiefovi a té šikaně v chrámu hammeritů. :D
V čem mi přijde TBP určitě výrazně obtížnější, tak tou rozlohou a náročností na orientaci, to si dovedu představit, že by nějaký newbie taffer mohl - uvyknut na minimapy dnešních her - nehezky narazit. Ale zase mi subjektivně přijde, že nepřátelé byli dost rozdrobení a mobilní, vyloženě nic neblokovali, skupinky byly naprosto výjimečné a snad jen v druhé misi jsem se musel poblíž stráží krotit na mramorové podlaze. Přičemž v origo kampani v The Sword je to patro s úzkými mramorovými chodbami, žádné koberce, stráže mobilní i statické - za mě těžší jednotlivá pasáž než cokoliv v TBP, ale třeba mě už klame sentimentalita. :-)
Stejně tak ty různé spínače, jak říkáš, jsou za mě dost viditelné a na intuitivních místech, případně lze narazit na písemnosti, kde hledat. Výrazné zlepšení proti origo Thiefovi a té šikaně v chrámu hammeritů. :D
@Adieu (17.02.2024 16:16): Ja som sa pri piatej misii (tam, kde máš ukradnúť harfu) strašne bál, že budem s ťažkostami hladať loot, lebo čo som pozeral FenPhoenixa, ten sa sťažoval, že pri nej mal problém s lootom, presne ako Ty v štvorke - našťastie, sa mi to nestalo, on asi musel nejako obísť jednú celú časť mapy, inak si to neodkážem vysvetliť
S tou desiatou súhlasím (Mne sa na začiatku podarilo dostať sa hlavnou cestou do katedrály, a tam som hodiny blúdil mysliac si, že niekde som musel prehliadnuť schody alebo skrytý vchod daľej, a ono nie - musel som vyjsť von, ísť na samý začiatok levelu a zísť dolu po skale, čo som už nevedel, že sa dá, lebo som si tam svetlá na začiatku zhasol, aby ma nevideli. Podobne tesne pred koncom, keď skáčeš po tom "organickom lešení" to vyzeralo, že to nikam nevedie, ale už poučený zo schodiska na začiatku som si povedal, že sa tam proste vyšplhám - a ajhľa, bola tam diera a vchod daľej), ale osmička mi prišla veľmi dobrá atomsférou (geniálny ťah s tichom na začiatku levelu - Ty očakávaš ambientné zvuky lesa - a nič, úplné ticho. Akonáhle potom nájdeš ten kamp zlodejov a čítaš si poznámky posledného preživšieho, tak som sa naozaj začal báť a vôbec sa mi nechcelo ísť do temnoty stromov a do tej hrobky, podobne ako v T3 a Shalebridge Cradle :D) s vertikalitou ale aj veľmi dobre spracovanými elementami - a až po dohraní som zistil že tie hadie ženy sú tiež nepoužité monštrá z jednotky! :)
Tie misie ale skutočne ťažšie sú, a ak Ti také neprídu, tak si skúsený hráč :) Keby si k nim posadil úplného nováčika, čo Thiefa nikdy nehral, bál by som sa, že si síce ocení leveldizajn a zrejme si užije príbeh, ale hlavne spočiatku nebude vedieť, nie čo, ale ako(!) má robiť! - prekutávanie rohov miestností, obligatórne skryté tlačítka v stoloch, rohoch, alebo tajné páky v knižniciach sú niečo čo od žánru očakávaš, ale človek, čo nehral spoň jedného pôvodného Thiefa, sa može cítiť stratený.
Fakt by ma zaujímalo, ako sa TBP bude hrať takémuto človeku, i keď by som to z príbehového hľadiska neodporúčal.
Jo, a mapa - tak pri štvorke to chápem, mne to doplo až tesne pred koncom, že časť mapy, ktorá by mala byť v najhlbšej časti, zobrazili na úplne prvom liste (Warden´s Keep sa to myslím volalo) - a to ma totálne miatlo, lebo to bolo prvý raz v hre, čo niečo takéto spravili a neviem, či to spravili naschvál, aby hráča pripravili na neskoršie miesta, kde sa presne podľa mapy orientovať nedá, presne ako v originále, ale to bolo čisto z pratických dôvodov - proste sa im to nezmestilo na jeden list bez toho, aby to nebolo moc krpaté.
S tou desiatou súhlasím (Mne sa na začiatku podarilo dostať sa hlavnou cestou do katedrály, a tam som hodiny blúdil mysliac si, že niekde som musel prehliadnuť schody alebo skrytý vchod daľej, a ono nie - musel som vyjsť von, ísť na samý začiatok levelu a zísť dolu po skale, čo som už nevedel, že sa dá, lebo som si tam svetlá na začiatku zhasol, aby ma nevideli. Podobne tesne pred koncom, keď skáčeš po tom "organickom lešení" to vyzeralo, že to nikam nevedie, ale už poučený zo schodiska na začiatku som si povedal, že sa tam proste vyšplhám - a ajhľa, bola tam diera a vchod daľej), ale osmička mi prišla veľmi dobrá atomsférou (geniálny ťah s tichom na začiatku levelu - Ty očakávaš ambientné zvuky lesa - a nič, úplné ticho. Akonáhle potom nájdeš ten kamp zlodejov a čítaš si poznámky posledného preživšieho, tak som sa naozaj začal báť a vôbec sa mi nechcelo ísť do temnoty stromov a do tej hrobky, podobne ako v T3 a Shalebridge Cradle :D) s vertikalitou ale aj veľmi dobre spracovanými elementami - a až po dohraní som zistil že tie hadie ženy sú tiež nepoužité monštrá z jednotky! :)
Tie misie ale skutočne ťažšie sú, a ak Ti také neprídu, tak si skúsený hráč :) Keby si k nim posadil úplného nováčika, čo Thiefa nikdy nehral, bál by som sa, že si síce ocení leveldizajn a zrejme si užije príbeh, ale hlavne spočiatku nebude vedieť, nie čo, ale ako(!) má robiť! - prekutávanie rohov miestností, obligatórne skryté tlačítka v stoloch, rohoch, alebo tajné páky v knižniciach sú niečo čo od žánru očakávaš, ale človek, čo nehral spoň jedného pôvodného Thiefa, sa može cítiť stratený.
Fakt by ma zaujímalo, ako sa TBP bude hrať takémuto človeku, i keď by som to z príbehového hľadiska neodporúčal.
Jo, a mapa - tak pri štvorke to chápem, mne to doplo až tesne pred koncom, že časť mapy, ktorá by mala byť v najhlbšej časti, zobrazili na úplne prvom liste (Warden´s Keep sa to myslím volalo) - a to ma totálne miatlo, lebo to bolo prvý raz v hre, čo niečo takéto spravili a neviem, či to spravili naschvál, aby hráča pripravili na neskoršie miesta, kde sa presne podľa mapy orientovať nedá, presne ako v originále, ale to bolo čisto z pratických dôvodov - proste sa im to nezmestilo na jeden list bez toho, aby to nebolo moc krpaté.
@Tarhiel (14.02.2024 00:20): Nakonec tedy osmou a především desátou misi považuji za asi nejslabší z celé kampaně. Osmá jde podle mě dost dolů v druhé polovině s těmi elementálními party a těžkou linearitou. Závěrečná mise mi přijde, že pokračuje v tradici nemastných neslaných finále Thiefů, na mě už je to moc ulítlé a přitom architektonicky i náplní fádní - imo nejhorší mise. Nejvíce se mi líbila pátá, tedy cesta do zatarasené části města skrze aristokratické budovy, sedmá (téměř dokonalý heist a vyplynuvší tragická motivace DeWalla) a samozřejmě devátá, jedna z nejatmosféričtějších a nejvíce pohlcujících Thief misí vůbec. Jinak jak se říká, že je TBP výrazně těžší než původní kampaň, tak to mi vůbec nepřišlo. Jediný problém jsem měl v Death's Dominion, protože jsem hlavní objectivy proletěl hrozně rychle a intuitivně, načež jsem si uvědomil, že mi chybí loot (jedinkrát za celou kampaň) a především jsem zjistil, že mohu složit ten svatý meč. A tak jsem tam začal bloudit, mapou ještě více zmaten. :D
@Adieu (13.02.2024 21:45): To by si možno mohol dať aj do zaujímavosti k hre, ten fix, to sa ľuďom zíde :)
Inak gratulujem, práve Ta čaká ôsma, pre mňa asi najatmosférickejšia misia, a to všetky sú veľmi, veľmi vysoko :)
Inak gratulujem, práve Ta čaká ôsma, pre mňa asi najatmosférickejšia misia, a to všetky sú veľmi, veľmi vysoko :)
@Adieu (13.02.2024 21:45): Dobré, že se vyřešilo! :) Poslední mise jsou skvělé... tedy, všechny.
Je to až tak dobré, že jsem začal hrát Ultimu Underworld (abych měl, vzdáleně, podobný zážitek).
Je to až tak dobré, že jsem začal hrát Ultimu Underworld (abych měl, vzdáleně, podobný zážitek).
BTW když už jsem tu naťuknul ty technické potíže, nikde jsem tu neviděl zmínku o EAX fixu. Bez toho se podle mě nedá Thief I či II uspokojivě hrát, protože pouze s EAX se dá skutečně orientovat dle zvuků prostorem, jinak jsou ty vzdálenosti a intenzita naprosto matoucí. Původně jsem chtěl fix zmínit v komentáři, ale kolegové tady řekli najednou téměř vše, tudíž jej asi nakonec psát nebudu.
Achjo, chtěl jsem se k tomu vrátit (jsem na konci sedmé mise) a vůbec nedokážu Thiefa úspěšně launchnout. :D Čistý reinstall, vše nainstalováno správně, ozkoušeno snad vše z toho mála, co k tomuhle na netu je, ale prostě to nenávratně exitovalo, vanilla okamžitě spadne a Tfix mission launcher neudělá ani to. V mezičase, co jsem BP rozehrál, jsem tedy přešel z Windows 10 na 11, ale i po upgradu jsem hru určitě jednou spouštěl v pohodě... Nechápu.
EDIT: Jupí, tak vyřešeno. Kdyby měl někdo stejný problém, tak nepřehlédněte tohle: "As of January 2024, FMSel has started having problems on Windows 11. If you are a Windows 11 user, you should also find the line no_unload_fmsel in cam_mod.ini and remove the semi-colon to uncomment it."
EDIT: Jupí, tak vyřešeno. Kdyby měl někdo stejný problém, tak nepřehlédněte tohle: "As of January 2024, FMSel has started having problems on Windows 11. If you are a Windows 11 user, you should also find the line no_unload_fmsel in cam_mod.ini and remove the semi-colon to uncomment it."
@Tarhiel (01.02.2024 13:58): Ne, ne, jen to převedení na PC (v Amiga emu to nebylo, mimo savestatu, úplně pohodlné), jak si posílal :)).
@jablek (01.02.2024 14:09): Musím si s tím pohrát, zatím jsem instaloval a dal HD patch. Ale proti Black Parade, které šlo parádně, je to velký rozdíl!
@jablek (01.02.2024 14:09): Musím si s tím pohrát, zatím jsem instaloval a dal HD patch. Ale proti Black Parade, které šlo parádně, je to velký rozdíl!
@Drolin (01.02.2024 08:39): s tím trháním jsem měl taky teďka problém u tý Behind the Closed Doors mise...dokonce se natahoval loading time třeba přes 60s, což bylo dost peklo vzhledem k tomu, že člověk pořád padá z vejšek jak švestka. Pomáhalo to vypnout a spustit znovu. U T2X jsem něco podobnýho neregistroval...
@Drolin (01.02.2024 08:39): Počkať, Ambermoon je nejakým spôsobom reštaurovaný? :O
Pošli link.
No až sa k T2X dostanem, určite vyskúšam tú HR verziu. Momentálne sa predieram Darkmod misiami, ktoré sa mi medzitým nahromadili.
Pošli link.
No až sa k T2X dostanem, určite vyskúšam tú HR verziu. Momentálne sa predieram Darkmod misiami, ktoré sa mi medzitým nahromadili.
@Tarhiel (25.01.2024 15:35): Bohužel mám stále problém se zpracováním, tedy technickou stránkou. T2X jde trochu trhaně a je až moc temný, i když upravím gammu do extrému :)). Časem zkusím vyladit, nyní to vidím spíše na menší kampaň ala The Scarlet Cascabel.
Jinak to mám podobně, u videoher mě poslední roky baví/zajímají nejvíce konverze (Fallout, Thief, Gothic), fanouškovské restaurování (Ambermoon, Ultima Underworld Unity) nebo zapomenuté tituly (Planet Laika, Mizzurna Falls, The Space Bar).
Jinak to mám podobně, u videoher mě poslední roky baví/zajímají nejvíce konverze (Fallout, Thief, Gothic), fanouškovské restaurování (Ambermoon, Ultima Underworld Unity) nebo zapomenuté tituly (Planet Laika, Mizzurna Falls, The Space Bar).
@Tarhiel (26.01.2024 16:10): jo takhle, já myslel, že mluvíš o vanille...ta mě kdysi slušně otrávila :D tam bylo všechno špatně...
@jablek (26.01.2024 15:26): Hej, jednotku som myslel - Diamond edíciu mám dohranú, aj s tými príbehovými proto-DLCčkami (Wyvern Crown of Cormyr, etc.) ale existuje kopa módov, ktoré sú, rovnako ako v Thiefovi, samostatné uzavreté príbehy vytvorené komunitou a mnohé z nich sú vraj skvelé - niektoré z nich pridal Beamdog zadarmo do inštalátoru EE, iné sa dajú dosťahovať.
@Tarhiel (26.01.2024 11:27): no jestli máš na mysli hru Neverwinter Nights, tak to byl za mě teda zrovna ultimátní propadák :D To rozhodně nedoporučuju...
@jablek (26.01.2024 09:14): Tak, tak, podľa je to také krásne merítko kvality tých daných hier - keď človek zistí, že ony sami časom zrejú ako víno, je okolo nich úzka, ale aktívna komunita a vznikajú nové príbehy a levely porovnateľné s originálom.
Mňa to objavovanie ešte len čaká napr. s Neverwinter Nights, a že je z čoho vyberať :D
Mňa to objavovanie ešte len čaká napr. s Neverwinter Nights, a že je z čoho vyberať :D
@Tarhiel (25.01.2024 15:35): Thief mě pořád baví, takže předpokládám, že v následujících letech si těch FMek zahraju ještě asi dost...je to pro mě vlastně celkem novinka. Ještě před rokem jsem jenom tušil, že něco takovýho existuje, ale moc jsem tomu nevěřil a asi jsem se bál, že by mě to mohlo zklamat. Tak jsem rád, že jsem se nakonec odhodlal a byl za to odměněn :D
Je super, když člověk ví, že je někde obrovský množství kvalitního obsahu, díky kterýmu má možnost se vrátit do světa, kterej má tak rád :)
Je super, když člověk ví, že je někde obrovský množství kvalitního obsahu, díky kterýmu má možnost se vrátit do světa, kterej má tak rád :)
@jablek (25.01.2024 14:27): O T2X sme sa rozprávali s @Drolin: na tú sa teším, tú som ešte nehral :)
Melan je dobrá modderka, aj jej Darkmod misie sú na vysokej úrovni.
Z tých katakombových misii ma zaujala aj King Abedzen's Tomb.
Melan je dobrá modderka, aj jej Darkmod misie sú na vysokej úrovni.
Z tých katakombových misii ma zaujala aj King Abedzen's Tomb.
@Tarhiel (24.01.2024 14:42): Teďka Behind Closed Doors od Nickeda. Za poslední dobu jsem hrál FMka od Melan jako Disorientation, The Unbidden Guest nebo Bad Debts. Nedávno jsem dohrál T2X: Shadows of the Metal Age. To bylo taky super :)
@jablek (24.01.2024 12:38): Čo za FM máš rozohranú? :)
Přečetl jsem si nový komentáře a těším se jak malej kluk :) Až dohraju současný FMko, tak se do toho radostně pustím!
@Garret (21.01.2024 18:13): Na tebe myslím pořád.
@H34D (komentář): oceňuju, že na mě myslíš a že jsi ten poslední odstavec napsal tak krátký!
Dávám body za synchronizaci
@Drolin (komentář): Drolin napsal komentář :O
Děkuji Tarhielovi za přidání a upozornění, bylo to skvělé (a byla to jízda!).
@Luboš Grolmus (komentář): Přesunout do diskuze.
Tohle je skutečně paráda, vlhký sen každého taffera. Pokud pominu trošku clumsy voice acting, tak je BP zcela profesionální práce, design je tak promakanej, až bych se nedivil, kdybych to nakonec hodnotil jako nejlepší Thief hru vůbec. :D Hodně hříšná myšlenka, ale dává smysl, když si člověk vezme, jak se s touto milostnou ódou autoři nekonečně vymazlili. Fajn je i novinka v podobě dynamických reakcí, takto mě uslyšel strážný a ptal se, co to je, načež mu odpověděl druhý, který se k němu blížil na patrole, "it is just me". A levely jsou opravdu až závratně gigantické, nic pro minimap sralbotky.
@H34D (31.12.2023 09:18): Pridané ;)
@Marcusss (31.12.2023 13:16): Ja som zasa počul, že je TBP viedol jeden zo zamestnancov Arcane: Lyon (žeby skacky?).
Ktovie, či to nie je ten istý, čo v roku 2010 získal to miesto a vďaka tomu nikdy nedokončil tretu a poslednú misiu z Circle of Stone and Shadow.
Ktovie, či to nie je ten istý, čo v roku 2010 získal to miesto a vďaka tomu nikdy nedokončil tretu a poslednú misiu z Circle of Stone and Shadow.
Co jsem zaslechl tak tento mod dělal level designer EYE Divine Cybermancy.
@Tarhiel (30.12.2023 04:31): Toto se hodí zvěčnit do zajímavostí. Velký úspěch.
Black Parade vyhral Mod of the Year na Moddb.com - gratulácia! :)
@Drolin (29.12.2023 15:29): Ja som v štvorke (moderná verzia Down the bonehoard) a zatiaľ je to neskutočné labúžo :)
Určite napíšem komentár až skončím.
Určite napíšem komentár až skončím.
První mise zatím fajn, klasická seznamovcí s místem a atmosférou, druhá již zcela fantastická (opuletní sídlo, dokonce se i astronomickými hodiny z Prahy). Pokud by to takto pokračovalo, tak vedle System Shock pro mě kandidát na hru roku.
Že je to vlastně "jen" od fanoušků vlastně asni nejde poznat, zcela profesionální dílo.
Že je to vlastně "jen" od fanoušků vlastně asni nejde poznat, zcela profesionální dílo.
@Garret (29.12.2023 10:24): Děláš dobře.
Zatím ne, ale rád si to zahraju. Za poslední půl rok jsem dohrál několik fan misions a musím říct, že to jsou super věci...teď mám zrovna rozehranou Behind the Doors, taky super :)
@H34D (29.12.2023 09:08): já si počkám na tvůj koment. paxi přečtu poslední odstavec a podle toho se rozhodnu
Hraje to někdo kromě mě a Tarhiela? :)