Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
The Walking Dead byl u mě s radostí očekávaný titul. The Telltalles patří mezi mé favoritní vývojáře, hlavně díky skvělé série Sam and Max. Nicméně se u Walking Dead Telltalles odhodlali vstoupit do trochu jiných vod a to hororové adventury.

Hra se především zaměřuje na příběh, postavy a vztahy mezi nimi. Dialogy fungují na stejném principu jako v Mass Effectu nebo Alpha protocolu, čili že máte několik možností odpovědí a zde to máte většinou i časově omezené. Grafika je ve stylu kresleného comicsu, což mě se líbilo. Příjemně mrazivá atmosféra prostupuje hrou, postavy jsou uvěřitelné a i v krátké první episodě se setkáte s dost zajímavými reakcemi postav podle toho, jak jste se chovali.

Vše výše uvedené je jedno velké plus. Teď k těm mínusům. Očekávala jsem o něco více adventurních prvků, konkrétně řečeno hádanek, či puzzlů. V této hře není snad ani jedna pořádná hádanka. Ano, musíte najít např. baterie do rádia, či usmrtit otravné zombie nějakým způsobem, aby jste neudělali rozruch, ale takových situací je v této episodě asi tak 3 a jsou až žalostně jednoduché. Což pro někoho může být plus, ale bohužel ne pro mě. Dále mě trochu rozčilovalo, že ve hře nemůžete přeskočit konverzaci, když to potřebujete, např. když jsem oslovila jednu postavu vícekrát a ona mi odpovídala stejně. Takže doba hratelnosti hry je, ano, cca 2,5 - 3 hodiny maximálně, ale 80% času jsou dialogy, 20% že jdete k postavám (aby jste s nimi mluvili:) a hledání baterek, klíčů ap.

Hudba je opravdu jen doprovod, ani jsem jí nějak výrazně neregistrovala. Ale to mi nevadilo, dle mě to zvyšovalo atmosféru situace, které postavy prožívají.

Pokud si rádi zahrajete hru, která stojí hlavně na dialozích, atmosféře a postav, tak určitě hru zkuste. Mě se první episoda líbila, i když bych si ji představovala trochu jinak a budu očekávat, co přinese další episoda.

Pro: Postavy, dialogy, příběh, atmosféra

Proti: Málo (téměř žádné) hádanky, málo "akce" od hráče

+29
  • PC 80
Převážně příběhová hra, která se více než v seriálu inspiruje původním komiksem od Roberta Kirkmana (vychází i u nás, pokud jste to nezaznamenali). Uzpůsobuje tomu i grafickou stránku a vlastně i hratelnost - jde o rozpohybovaný interaktivní komiks, ale s několika uzly, ve kterých se děj rozvětvuje a přizpůsobuje hráčovým rozhodnutím.

Od Telltale games jsem toho nečekal moc a výsledek je výborný. Za nějakých 25 euro se jedná o skvělý nákup, pokud chcete víceméně lineární adventuru zpestřenou občasnou akční vložkou.

Největší nevýhodou je rozseknutí celého příběhu do pěti epizod. Každou je možné dohrát během pár hodin a na další je nutné čekat několik měsíců. Skoro jako kdyby se autoři chtěli i v tomhle přiblížit komiksu - ten také vycházel nepravidelně s dlouhými odmlkami.

I když Neoxin vytýká nedostatek hádanek a puzzlů, myslím, že to hře pouze prospívá. Můžete se tak soustředit na děj a na osudy postav a jakékoliv rébusy by působily rušivě.

Konečné hodnocení se může ještě změnit, zatím odehrány tři díly z pěti.

Pro: dospělý příběh, grafická stylizace, dabing, možnosti rozhodování, cena

Proti: dlouhé doby mezi vydáváním nových epizod

+24
  • PC 90
Jsem ten tip hráče, který si zahraje klidně všechno, opravdu. No a tak jsem opět po nějaké době rozehrál sérii TWD. Musím říct, že hra má stále to, co měla i dříve a hraje se stále perfektně.

Postavu Leeho Everetta jsem si oblíbil opravdu moc už dříve. Nejvíce mě u hry fascinuje to napětí, už od začátku. Hrozně to u této hry prožívám. A samozřejmě je velmi těžké ta rozhodování, které mi občas rvou srdce. Ale to je přesně to, o čem tato hra je. A je to k té atmosféře samozřejmě ideál.

V úvodní epizodě Season 1 se v podstatě seznamujete s ovládáním a s postavami. Je to takové a rozehřátí, než přijde něco dalšího. Plusů je spoustu, než bych to vyjmenoval, vypíchnu to nejdůležitější a to je určitě Příběh, ten bych určitě zmínil první. A poté ještě dialogy a obrovské napětí již v úvodu.

Jediné malé mínus bych dal snad jedině, že ne vždy rozhodnutí, které učiníte, tak nijak neovlivní příběh, ale je to opravdu malé mínus.

Celkově se mi hra líbí a uvidíme, jak se bude vyvíjet mé pokračování. I přesto, že to hraji po nějaké době, jsem opět zvědav, jak se bude dále příběh vyvíjet, pač si minulá rozhodnutí nepamatuji.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí

Proti: Vaše rozhodnutí ne vždy ovlivní příběh

+24
  • PC 90
Na rovinu - pro hry alá interaktivní filmy mám opravdu neskonalou slabost. Možná protože koukání na filmy a hraní PC her jsou moji dva nejoblíbenější koníčci. Kéž by to bylo čtení, ale to bohužel za těmahle dvěma lehce kolísá. Mimo jiné, po tom, co mi moje seriálová láska Dexter zlomil srdce svým naprosto příšerným koncem, se z Walking Dead stal můj nejoblíbenější seriál současnosti. (Ano, mám ho radši než Hry o trůny nebo Breaking Bad, shut up) A hra samotná mě totálně nadchla. Brilantně napsané dialogy postav, zapeklité situace, při kterých teče pot do slipů a naprosto senzační chemie mezi některými charaktery. Tomu samozřejmě vládne pouto, které mezi sebou mají Lee a Clementine. Její miloučká roztomilá povaha přiměje hráče se o ní doopravdy starat, strachovat se o ní a za každou cenu jí udržet v bezpečí. Většinou dětské charaktery ve hrách fakt nemusím, po Mass Effectu 3 jsem je skoro začal nenávidět, ale Clementine jsem si hrozně oblíbil. Taktéž Lee mi velice seděl, hrozně mi připomínal Tyreese ze seriálu, taky jsem se myslím i jako on choval. Ať už za něj hrajete jakkoliv, veškeré jeho dialogy a interakce jsou skvěle zvládnuté a napsané.

A ty emoce... ach, ach, to je lahůdka! Během hraní jsem byl téměř v neustálém napětí, zvědav především třeba z toho, jaké následky přivodí to či ono rozhodnutí. Zaplatí za to někdo životem? Bylo tohle správné udělat? Bylo to OPRAVDU správné? Nebo to spíš bylo nutné? Zaslouží si to? Ale co když...? A co když zase...? Ale nebude to...? A tak dále, některá rozhodnutí nejsou lehká, nechají vás v nejistotě, v nervozitě. A jejich důsledky pocítíte, to je jasné. Ostatní charaktery jsou výrazné, mají svou vlastní jedinečnou osobnost, chovají se (někdy až nechutně) lidsky - což znamená, že občas šíleně, depresivně, humorně, racionálně, naprosto iracionálně, přátelsky a naopak atd. A budou umírat... Bude jich hodně umírat. Série si až skoro po vzoru Valve hraje s vizuálním a atmosférickým efektem, který je doprovázen nějakou překvapivou či famózní podívanou (Spíše scénou). Několikrát jsem se přistihl, jak při určitých situacích jsem si říkal nahlas: ,, Ty vole, to je dobrý. To je nápad!" Mnoho lidí si stěžuje na malou akci a interaktivitu samotného hráče, mně to třeba vůbec nevadilo. Klidně bych i přijal, kdyby celá hra byla pouze založená na vybírání dialogových možností. Jakožto obrovskému filmovému fandovi mě to tedy vůbec neštvalo.

Sérii se navíc podařilo něco naprosto fascinujícího, co se většinou hrám, které vycházejí podle nějaké předlohy, filmové či komiksové, moc nezdaří - Byť vycházející z již vytvořeného světa, série si vyrobila vlastní a naprosto odlišnou atmosféru a styl vyprávění, než jaký má třeba seriál. Někdy ho s tím dokonce i překonává! V budoucnu napíšu i koment i k ostatním epizodám, kde proberu trochu podrobněji obsah každé z nich, tenhle komentář bude trochu obecný k celé sérii. Série Walking Dead je však naprosto úchvatná podívaná, při kterém mi slézaly nehty z rukou strachem, napětím, stresem, hněvem, radostí, smutkem... no, byl jsem prostě emocionálně znásilněn, akorát se mi to strašně líbilo, takže bychom to nazvali spíše jak? ... Nevím, chtěl jsem zase vymyslet něco strašně "chytrýho", ale kašlu na to, prostě to je pecka!

Pro: Interakce s dějem a postavami, dialogy, příběh, Pouto Lee a Clemetine, kurevský napětí

Proti: Občas poněkud zbytečná rozhodnutí

+22
  • PC 75
To, na čem Telltale založili svůj byznys, tedy vyprávění příběhu, jim v případě The Walking Dead vyšlo dokonale. Příběh je největší devízou této hry a snad jen u toho největšího ignoranta nedokáže tahle hra vyvolat nějaké emoce. Samozřejmě licence vycházející z komiksu The Walking Dead tomu hodně napomáhá, což vývojářům velmi ulehčilo práci, protože svět, ve kterém se hra odehrává, vytvořil někdo jiný. Ale i tak si zaslouží potlesk, že to nezkonili. Překvapivě se ani nepotvrdily mé obavy, že po zhlédnutí devíti řad seriálu, mě to nejspíš přijde jako mlácení prázdné slámy, stejně jako některé pozdější seriálové epizody. Naštěstí se tak nestalo.

Samotná hra jako “HRA” už je na tom o poznání hůř. Tou nejzajímavější herní mechanikou jsou samozřejmě volby v rozhovorech. Asi se nedá čekat, že bychom tím mohli totálně ovlivňovat osud hrdinů, hra je pevně nalajnovaná, nicméně pochybnosti o tom, zda naše volba byla dobrá či nikoliv, hra vyvolat umí. Ostatní mechaniky už bohužel moc chvály nepoberou, adventuření v podobě řešení nějakého problému je na dosti nízké úrovni, pohyb s postavou je docela nepříjemný, no a akční pasáže a QTE momenty jsou trapně úsměvné.

Situaci zachraňuje celkem slušná grafika zachovávající komiksový ráz a výborná atmosférická hudba, které by ale podle mého názoru mohlo být o poznání více. Jinak jsem rád, že jsem hru hrál v celku a ne po jednotlivých epizodách, tak jak byla vydávána. Přestože jednotlivé epizody jsou stále oddělené, tak myslím, že celkový dojem ze hry by to výrazně degradovalo, kdybych je měl hrát s několika měsíčním odstupem.

(Komentář se samozřejmě týká celé série The Walking Dead - Season One.)

Pro: Příběh, příběh, příběh... hudba

Proti: "Akční" pasáže, QTE

+22
  • PC --
Kdyby to byl interaktivní seriál, který by po mě vyžadoval rozhodnutí jen v opravdu vypjatých situacích, byl by mnohem stravitelnější. Takhle nutí hráče hrát něco, co ani hrou není. "Hra" mě prakticky neustále otravuje s potřebou něco zmáčknou nebo někde kliknout. Nejedná se o žádný challange, není to nic, co by ve mně vyvolávalo napětí, u čeho bych se potil a snažil se dosáhnout nějakého cíle. Prostě jen kliknu a sleduju, co se stane. Pocit, že něco ovlivňuji se tak dostavuje jen v momentech, kdy se rozhoduju, jestli nechat umřít postavu a nebo b.

Příběh je jen další variací na zombie apokalypsu, ale dokáže vtáhnout. Zombie jsou v módě, tak proč ne. Bohužel to celé končí až příliš brzy a čekat na další epizody se mi osobně moc nechce...

**/5
+17 +18 −1
  • PC 90
Ačkoli se poctivě vyhejbám všemožnejm americkejm seriálům (snad krom památnýho Twin Peaks) tak Walking Dead si mě získal natolik, že jsem to zkouknul všechno a teď poměrně netrpělivě vyhlížím další sérii, která má teď někdy zase odstartovat. Hra na motivy úspěšnýho seriálu/komiksu mě už dlouho zajímala, ale čekal jsem, až série bude kompletní a já si to mohl dát pěkně vcelku včetně rozšíření. Nyní nastal čas to projet:

Jedná se o filmově pojatou adventuru (místy tato hra hraničí s interaktivním filmem) se zvláštníma animovanýma texturama, na což jsem za chvíli úplně přivyknul a nevnímal to vůbec negativně. Dabing i hudba je na výborné úrovni.

První díl hned ujišťuje hráče, že nepůjde o dobíjení zásobníků, ale o příběh a vztahy mezi NPC a Leem. Je zde několik významných rozhodnutí, který výrazně mění pozdější dialogy a snad i směřování některých událostí. Obtížnost je velmi nízká, snad dvakrát mě sice požrali zombíci, ale jinak hra plyne dál bez zádrhelů, to je ale asi účel.

Musím fakt uznat, že se to hraje přesně tak, jako se dívá na televizní sérii. Pokud tohle byl záměr, což předpokládám, pak se to povedlo sakra skvěle!

První epizoda dobře rozhodila karty a těším se tak, jak si povedou aktéři dál. Délka mi přijde dostačující, čeká-li mě skutečně ještě 4/5 takovýchto epizod a beru-li v potaz celkovou pořizovací cenu.

Poznámka: před hraním se výrazně doporučuju podívat aspoň na první sérii seriálu (6x50minut) a nasát atmosféru.

Pro: Walking Dead, dabing a hudba, příběh

Proti: krkolomný ovládání pohybu, nízká interaktivita, málo informací o hlavním hrdinovi na začátek

+17
  • PC 85
Je škoda, že Telltale zbankrotovalo. I přestože po herní stránce se jednalo spíše o interaktivní filmy s občas rozdílnými scénami, jejich výtvory mě bavily. Walking Dead je vážne dobrý epizodický příběh, který je s každou epizodou zajímavější. Na téhle sérii je krásně vidět jak se může postava rozvíjet a že příběh přece jen bude nějak na vaše dialogová rozhodnutí referovat i v budoucnu. Sice to většinou nemění směr příběhu, ale je pěkné vidět, že ten pohyb myší přece jen něco změní. Osobně se mi také líbí stylizace hry, která imituje komiksové prostředí.

Hra mě velice chytla a kvůli tomu se mi podařilo dohrát první 3 sezóny během pár dní s tím, že jedna zabere kolem 10-11 hodin (alespoň pro mě). Těším se na poslední epizodu Final Season, ale stejně bych byl rád kdyby TWD pokračovalo dál.

Pro: vývoj postav, příběh, stylizace hry

Proti: většina rozhodnutí neovlivní chod příběhu, pohyb s fixní kamerou

+17
  • PC 80
Adventurám se již pěkných pár let vyhýbám jako čert kříži. Dívat se, jak postavička kráčí podesáté stejnou lokací, skládat blbá puzzle a drbat se hodiny na hlavě, než mě napadne vyzkoušet zkombinovat sirky s prostěradlem a stvořit plachetnici, to pro mě nikdy neplatilo zrovna za vrchol hratelnosti. Zombie tematiku jsem pro změnu vždy považoval za vyčpělou a nudnou, tudíž musel přijít kamarád a narvat mi seriál a hru ze světa Walking Dead takříkajíc do chřtánu.

Epizodní adventury Walking Dead jsou kvalitní především proto, že se všech typických neduhů adventur zbavily a je z nich spíše interaktivní seriál, ve kterém se váha z lokací a předmětů přesunula mnohem více k dialogům, v nichž ve vteřinách musíte rozhodovat o osudech výtečně napsaných postav. Jsou svižné a jednotlivá adventurní řešení bývají zřetelně logická a jednoduchá, protože zde se vypráví příběh, nešikanují hráči k smrti všude se vznášející otázkou "hádej, co měl designér na mysli?", ani neodměňují pocitem vítězství luštitelé sudoku.

Tato jednoduchost se však netýká voleb hlavního hrdiny, kterým je Lee, černošský učitel historie ve dne katastrofy směřující do vězení za vraždu. Situace jsou kolikrát extrémně vypjaté a rozhodnutí bývají, stejně jako jejich následky, obtížné, nejednoznačné a Lee se nikdy ve své skupině přeživších nemůže zavděčit všem.

Když k tomuto napříč žánry bezkonkurenčnímu aspektu přidám i napínavý příběh a hutnou atmosféru, jíž neškodí ani cel shade grafika, mám z toho jednu z nejlepších her, jakou jsem kdy hrál a ostřím si sekeru při čekání na závěrečnou epizodu. No vidíte, a to to ani nemusela být moc hra.
+16 +18 −2
  • PC 95
Své pocity ze hry nebudu rozepisovat u každé epizody zvlášť, ale shrnu je v tomto jednom komentáři.

Hra mě, v době kdy vycházela po epizodách, úplně minula. Dostal jsem se k ní až nedávno, ale s tím, že jsem od ní nic nečekal. Po pár minutách hraní mi ale bylo jasné, že jsem se mýlil. Už je to dlouho co ve mně zanechala nějaká hra tak silné pocity.

Dominantní stránkou hry je příběh. Od ostatních „zombie“ příběhů se odlišuje hlavním motivem, kterým dle mého v této hře není přežití, ale vztah Leeho a Clementine. Každopádně děj je emotivní a párkrát budete i překvapeni co si pro vás autoři přichystali.

Základem každého příběhu jsou postavy. Velkou část hry strávíte jen povídáním si s ostatními postavami. Naštěstí jsou ale charaktery a dialogy dobře napsány, tudíž tato část hry je i zábavná. Buďte si jistí, že si mezi všemi postavami najdete své oblíbence.A bohužel si můžete být téměř jistí, že uvidíte i smutný konec svých oblíbenců.

Hra bývá přirovnávána k interaktivnímu seriálu. A ono to tak i docela je. Neočekávejte žádné složité řešení hádanek a rébusů, které byste si museli kreslit na papír. Když už na nějaký zádrhel v této hře narazíte, buďte si jistí, že jeho řešení vám moc času nezabere. Hlavní aktivitou v této hře jsou dialogy a volba toho, co vaše postava řekne nebo udělá. Často tak bude docházet k situacím, kdy se budete rozhodovat kterou postavu nebo čí návrh podpoříte. Kolikrát se budete muset rozhodnout koho zachránit či jestli si někdo zaslouží žít nebo zemřít. Líbilo se mi, že jsem si svá rozhodnutí mohl na konci každé epizody díky statistice porovnat s ostatními.

Hudba není nijak výrazná, ale perfektně dokresluje atmosféru celé hry. Rád si občas nějaké kousky na youtube pustím, obzvlášť odkaz

Walking dead je hra která určitě stojí za vyzkoušení. Hra, od které jsem moc nečekal a která se nakonec zařadila mezí mé nejoblíbenější. Tak snad jen na konec odkaz

Pro: Příběh, postavy, vztah Leeho a Clementine

Proti: občas narazíte na nějaký ten logický zádrhel

+16
  • PC 85
Na tuhle hru jsem narazil náhodou. Doporučoval mi ji kámoš a jelikož jsem dřív čuměl na seriál, respektive viděl jsem úvodní díl, tak jsem si řekl, že to otestuju. Hru jsem nainstaloval a zíral jsem. Grafické zpracování je dobré (připomíná mi Borderlands), občas teda postavy vypadají jak samotní zombie, ale to nevadí. Atmosféra hry je skvělá a na akčnosti ji taky dodává to, že rozhodování při "kritických" situacích je na čas a některé jsou fakt rychlé. Příběh je taky skvělý a ovlivňují ho vaše rozhodnutí. Ovšem jak rychlé je některé rozhodování, tak rychle se i dostanete na konec hry. Hra vás, tak vtáhne, že si vlastně za ty 2 hoďky říkáte, jak to že hra končí, když jsem to teď zapnul. Je mi jasné, že autoři mají nachystané další epizody, ale takhle z lidí tahat peníze je fakt špatné. Ale na druhou stranu, už se nemůžu dočkat, až vyjde čeština na drouhou epizodu, abych si ji mohl užít pořádně.

Pro: grafické zpracování, rozhodování a jejich vliv na příběh, postavy a hudba

Proti: herní doba, je to tak krátké, že i díl seriálu se mi zdá delší :), o ničem dalším nevím

+14
  • Android 40
Tahle hra si mě nezaháčkovala. Hry, co se hrají samy, nejsou úplně můj žánr, ale i tak jsem dal slušné hodnocení třeba walking simulátoru What Remains of Edith Finch nebo casual adventuře Life is Strange - Episode 1: Chrysalis. The Walking Dead mi v porovnání s nimi přijde horší v mnoha směrech.

Technicky hru sráží k zemi naprosto otřesná kamera a ovládání. Připadal jsem si jak opět v roce 1992, kde postavičky chodily po předrenderovaném pozadí s kamerami přepínajícími mezi špatným a ještě horším úhlem, a zasekávaly se o neviditelné překážky. (Hrál jsem to teda na Androidu, ale ověřil jsem si, že na PC to funguje stejně). Samozřejmě, to by se dalo překousnout, pokud by zbytek byl dobrý.

Po stránce vyprávění mi hra také nepřišla dobře vystavěná a uvěřitelná. Do očí mě bila urgence příběhu, kdy jde všem o život, a časté pasáže, kdy si postavy jen tak v klidu sedí, konverzují, a vůbec se chovají jako by byly na pikniku a největší problém byl, že brzo začne pršet. V některých dialozích mi pak chyběly přirozené odpovědi, a zůstaly tam pouze extrémy, aby vás to nuceně posunulo některým směrem v připraveném příběhu (např. Hershel). Několikrát se mi stalo, že následná konverzace nenavázala plynule na můj předchozí dialog, a postavy se například zeptaly nebo zopakovaly něco co už bylo před chvílí zmíněné. V uvěřitelnosti také moc nepomohlo, že reportérka (mimo jiné perfektně ovládající pistoli) nezná co to jsou baterie a jak se vkládají do rádia, nebo že uprostřed zombie apokalypsy kdy jsme všichni posraní strachy co bude za příštími dveřmi pošle hlavní hrdina svoji malou chráněnku samotnou na záchod (mohlo tam vůbec být větší klišé?). Jak už tu někdo zmiňoval, to, že se všichni ptají černocha, jestli ta malá bílá holka je jeho dcera, je taky poněkud zvláštní (absurdní hyperkorektnost). A když odpovím, že její otec nejsem, tak mě automaticky podezírají na pedofila (což je americká kultura jako řemen). Fakt, že jsem zachránil malou holku uprostřed zombie apokalypsy sklidí jen podezíravé pohledy, místo pochvaly. Asi jsem ji tam měl nechat. Těch amerických stereotypů je tam vůbec plno, i u dalších postav (Kenny, Hershel). A když už jsme u toho, když už je to hra z aktuální doby, tak by se dalo očekávat, že protagonisti už někdy viděli nějakej zombie film (uznávám, to už je hnidopišství, ale říkám si, jestli by nebylo zábavnější, kdyby ti lidi reagovali "vždycky to byla zábava v televizi, a najednou je to všude kolem nás!", místo totální neznalosti konceptu, jak bývá zvykem).

Ze začátku byla hra totálně přímočará, jenom občas QTE, ke konci epizody už tam bylo pár oddělených přístupných lokací a lehký puzzle solving. Zajásal jsem, že to třeba nebude jen interaktivní film. Najít ovladač na televizi a zapnout televize přes ulici k odlákání zombie, hmm, slibné. (Teď budu ignorovat fakt, že lidé byli za mříží a zombie chodily kolem a dělaly, že je nevidí, což bylo fakt pěst na oko). Ale když už tam mám cca 5 interaktivních prvků, tak by si autoři mohli dát práci, aby jejich kontext opravdu dával smysl. V okamžiku, kdy jsem v místnosti našel tvrdou vycházkovou hůl, tak jsem nechápal, proč ji nemohu vzít - proč chodit kolem zombií s prázdnýma rukama místo s pevnou holí? Později jsem narazil na cihlu ležící za mříží mimo dosah rukou, a zajásal jsem, to je jasný, přisunu si ji holí. Běžím k holi, ale ne, pořád nejde vzít. Totální zmatení. O něco později jsem přišel s dlouhou požární sekyrkou, tak si říkám ok, třeba si tu cihlu přisunu aspoň takto, a opět nic, hláška "nedosáhnu tam". Smysl nula, imerze mrtvá. Požadovaná posloupnost byla prostě jiná, tady se na mozkové buňky nehraje. Přitom by bylo triviální umožnit přisunout si tu cihlu jinak, a prostě bych ji mohl hodit teprve až otevřu mříž. Efekt stejný, příběhové větvení žádné, pouze by to udělalo hru uvěřitelnější.

Celkově tedy zklamání. Další epizody hrát nehodlám, ačkoliv je vlastním. Ale uznávám, že jsem přesycený zombiemi, takže to mohlo hodně ovlivnit moje vnímání (a ke hře jsem se dostal až teď, místo v roce vydání).

Celkové hodnocení: Nic moc
+14
  • PS4 90
Herní výzva 2019 - Adaptace

Hodnotit tuhle sérii nějakých 7 let od jejích vydání je trochu náročnější. Hrát to dnes poprvé, tak po všech adventurách od Quantic Dream budu určitě přísnější, ale tenkrát mi "iluze volby" ke štěstí stačila. Nutno taky podotknout, že jsem fanoušek komiksové série v jejímž (nikoliv v seriálovém) univerzu je příběh zasazen. A ze všech možných adaptací je právě série od Telltale Games ta nejpovedenější. Pro nezaujaté hodnocení si tedy odečtěte zhruba 20% :).

První epizoda je v podstatě seznamovačka, jak s postavam, tak se světem TWD, tak s herníma mechanikama.

Hlavní hrdnia Lee si to v policejním autě šine směr vězení. Jako na potvoru ve chvíli, kdy začala zombie apokalypsa. Lee se záhy ocitá na svobodě a potkává malou holku jménem Clementine, jejíž rodiče jsou buhví kde a její baby-sitterka jeví známky rozkladu a hladu po lidském mase. Ústřední dvojice se přidá k partičce dalších přeživších a tady se celý příběh rozjíždí.

Ale nečekejté žádné větvení a různé konce jako v jiných "interaktivních filmech". Cesta tu je velmi jasně vytyčená a vaše rozhodnutí ovlivní málo co. Jasně, občas se rozhodete, kterou vedlejší postavu zachráníte, jen aby o chvíli později zaprděla do hlíny.

Pokud ale ke hře budete přistupovat s tím, že si prostě chcete jen užít příběh tak, jak si ho autoři naplánovali, tak se budete bavit. Teda pokud máte srdce na správném místě. Na příběhu a na chemii mezi Leem a Clem to totiž stojí a padá. Pokud vás po dvou epizodách jejich osud nebude zajímat, tak se asi ani nemusíte obtěžovat hrát dál.

Naštěstí Clem i Lee mi přirostli k srdci velmi rychle a tak člověk hře leccos odpustí. V první epizodě navíc fanoušky komiksové předlohy potěší camea několika známých postav.

Atmosféra začne velmi rychle houstnout a nekazí ji ani cartoonový vizuál, typický pro hry od TellTale. Skvělá hudba a perfektní dabing pak zážitek jen umocní.

Během hraní remasterované verze pro PS4 jsem si nevšiml nějakého výrazného rozdílu a stále přetrvávají otravné "záseky", když začíná QTE pasáž.

Pro: Postavy; příběh; dabing; hudba; zasazení do komiksového univerza

Proti: Iluze volby a nemožnost příběh výrazněji ovlivnit; záseky před QTE pasážemi

+13
  • PC 95
Hra která mě chytla od začátku až do konce. Bohužel konec byl rychleji než sem si myslel. Po bedlivém čekání na češtinu, abych si hru mohl vychutnat jsem se s radostí pustil do akce a vůbec jsem nelitoval. Rozhodování v mžiku 5 sekund ma veliký dopad na celou hru a příběh. Můžete si mezi přeživšimi udělat přátele i nepřátele v mžiku sekund. Já osobně jsem si zamiloval malou holčičku která vás doprovází a snažil se ji chránit a pomáhat zuby nehty. Pro mě velice povedená hrá a po 2 dohrání srdcovka. Seriál jsem neviděl, takže díky bohu nemůžu porovnávat a jsem rád, protože hra mě chytla a nemohl jsem se dočkat co nastane a co se stane.

Pro: Rozhodování v mžiku pár sekund, skvělá ač kreslená grafika, vynikající napad, strhující příběh, nebudete chtít aby kdokoliv umřel.

Proti: velice krátká hra. NIC VIC!

+12
  • PC 85
Herní adaptaci Walking dead bych si asi takhle nepředstavoval. Přece jen, forma adventury mi u zombie hororu nepřijde jako zrovna nejlogičtější volba. Navíc se jedná o adventuru, která bez nadsázky balancuje na tenké červené linii, ba spíš ostří nože, mezi hrou a filmem.

Herní prvky zde působí spíš jako doplněk, jehož funkcí je vtáhnout hráče (budeme mu tak říkat) více do děje. Takže kromě procházení nepříliš rozsáhlých herních lokalit, občasného ustřelení nahnilého kokosu chrčícímu zombákovi, se příliš akce nedočkáte. Pobavilo mě např. nekolik scén, kdy mě tvůrci milostivě nechali ujít pár kroků v mezičase mezi dvěma animačkami, ovšem bez možnosti uhnout kamkoliv do stran či cokoliv dělat, hrdě jsem se tedy ujal role hráče, dramaticky zmáčkl šipku dopředu a čekal co bude dál!

Tvůrci opravdu vsadili na jednu jedinou minci, a tou je příběh... a udělali jistě dobře. V nesčetných dramatických situacích hráče konfrontují s nelehkými rozhodnutími (čímž jej také donutí zamyslet se např. nad morálním hlediskem apod.). Ačkoliv je hra v podstatě dost lineární, spoustu věcí opravdu určitým způsobem ovlivnit lze. Jen celkové vyznění příliš neovlivníte. Na konci každé kapitoly následuje rekapitulace vašich rozhodnutí.

Co se týče příběhu, stylem vyprávění, značnou mírou brutality a množstvím pořádně nechutných scén (viz např. pejsek z, tuším, páté kapitoly :D) se hra nicméně seriálu blíží (s původním komiksem srovnávat nemůžu). I přesto je seriál trochu jiné kafe (netvrdím, že lepší, prostě jiné).

Tohle všechno nicméně není míněné jako kritika, protože ono to, světe div se, nějakým způsobem vážně funguje. S postavou Leeho Everetta, jsem se ztotožnil mnohem snadněji než s postavami seriálu. Epizodická struktura hry je taky poměrně zajímavým nápadem. Jsem zvědavý na další kapitolu.

Pro: komiksové zpracování, možnost volby, příběh, Clementine :)

Proti: přece jen příliš malý důraz na herní prvky

+11
  • PC 90
Komentář a hodnocení se týká celé The Walking Dead: Season One.

Rovnou na začátku píšu, že vůbec neznám komiks, ale viděl jsem seriál Živí mrtví.

Hra je zpravovaná v komiksovém stylu a to se mi libí. Navíc mi dobře jede i na slabším HW.

Hra je zaměřená hlavně na příběh a hráčovo rozhodnutí, které jsou nevratná a ovlivní další příběh hry. Na některé je dost času a na některé velmi málo. A ukvapené rozhodnutí pak hráče může mrzet nebo štvát po zbytek hry, jelikož je rozhodnutí nevratné a to hře dodává tu správnou atmosféru.

Celkem ve hře není moc herních prvků ve smyslu klasické akční hry nebo adventury a hra prakticky nevyžaduje žádný skill. Celé je to právě o těch rozhodnutí a emocích. Každý se může rozhodnou jak chce a nemusí si hrát na dobráka nebo dodržovat nějaké morální hodnoty a naopak.

Ve hře hrajete za postavu Lee Everetta, učitele historie, který je odsouzený za vraždu senátora který spal s jeho ženou. Po vypuknutí zombie apokalypsy narazí na opuštěnou holčičku Klementýnku, kterou se rozhodne chránit a chce jí pomoc vypátrat její rodiče. Cestou potkávají další lidi a vytvoří skupinku přeživších s kterou pak putují dál a samozřejmě se musí vypořádat nejen se zombíky, ale i dalšími ne-vždy kladnými přeživšími (včetně rodinky kanibalů) a spoustou nesnadných rozhodnutí.

Bohužel na některá rozhodnutí je velmi málo času, dokážu to pochopit v případě výběru zachránit jednu ze dvou postav když utočí zombíci. Ale někdy mi vadilo, že jsem ani pořádně nestihnul přečíst všechny odpovědi a už čas vypršel. Ale těch naštěstí nebylo tolik.

Pro: PŘÍBĚH, postavy, dialogy, atmosféra

Proti: někdy velmi málo času na důležité rozhodnutí, málo akčních a "puzzle" částí

+11
  • PC 90
Přijde mi směšné hru hodnotit v porovnání k jiným hrám. Vývojáři jistě záměrně zvolili hru s velkým množstvím dialogů a filmové atmosféry, protože jsou lidé kteří to umí ocenit. Ano, je to něco mezi interaktivním seriálem a hrou. Ale o to vývojářům šlo a také se jim to podařilo. Někomu zde možná vadí absence first person střílení, ale víte co? O tom ta hra prostě není. Stejně tak jako by vám přišlo absurdní stěžovat si že si tam nemůžete tunit auta. Hra je založena na příběhu. A ten je dostatečně poutavý, dokonce i značně ovlivnitelný. Postup ve hře je logický, žádné puzzly u kterých by jste se zasekli. Jestli chcete zasekávající puzzly se zombíky za zády, zahrajte si resident evil. Tahle hra prostě nabízí poutavý a flexibilní příběh, napínavou atmosféru a mnoho neočekávaných momentů a nabízí je v kvalitní míře. Hře nehodlám strhávat body za to, že tam chci více střílení, tuning aut nebo řešit puzzly mayských mechanismů. Hráči jsou příliš upjatí na starý klasický principy hraní a nejsou schopni akceptovat originální přístup k hrám. A tato hra je svým způsobem hodně originální.

Jen podotýkám že jsem hru hrál na konzoli, tudíž můj dojem z hraní může být lehce ovlivněný. Upřímně nevím jak se hra hraje na klávesnici.

Těch 10% jsem strhl pouze za pár nesmyslů stylu ,,zombie se vedle vás objeví na prázdné louce, uplně z ničeho nic (5%)". A také fakt, že mnohdy si nestihnu otázky ani přečíst než vyprší zbytečný časový limit, natož je vyhodnotit.
+7 +8 −1
  • XOne 65
Jakožto fanouška seriálových baletících zhniláků od AMC ( hlavně první 3 série ) jsem nutně musel jednou sáhnout i po herním zpracování. Vývojáři postavili příběh na dialozích a vztahových linkách mezi postavami, což se na první pohled zdá jako super nápad, kdyby toho žvatlání nebylo příliš a nestávalo se otravným - pokud musíte neustále poslouchat třeba Clementine jak si mele svou a nemůžete dialog vynechat a přeskočit hned na začátku - to mě fakt neskutečně sralo.

Druhou výtku mám k nedostatku akce se zombíkama, uvítal bych víc konfrontací a taky víc hádanek a míň nesmyslů v chování postav. Na druhou stranu se mi líbíl ten komiksový look včetně pěkně udělaných sejmutí Chodců, takže dávám zatím lepší průměr, uvidíme jestli budeme pokračovat s dalšími epizodami - 65 %
+5 +7 −2
  • PC 35
Tak tohle byla skutečně hrůza. Snad ve všech směrech. Hned první dialog - podivně kreslené postavičky a naanimované tváře, za které by se nemuseli stydět ani v The Sims. Pak bum, první akce. Docela fajn, ale to ovládání teda nic moc. Pohyb nevzhledným kurzorem po obrazovce není dobrý ani s gamepadem, ani s myší.

Hrdina se dostává kamsi do domu, kde potkává malou holčičku. Což je asi gro tohoto příběhu. Vztah mezi nimi. Takový The Last of Us pro chudý.

Hlavní hrdina je hlavně pěkný nešika, protože mu všechno padá z rukou a dvakrát uklouzne na stejné kaluži krve. Nevadí, kosit zombíky a moralizovat umí. Sice za něj rozhodujete dialogy, ale sem tam prohodí i něco sám od sebe, což nekoresponduje se zbytkem. Celkově se dialogy a "volby" seběhnou ke stejnému momentu a předpřipravené scény tak nedávají smysl. Zlatý Mass Effect (který je mnohem komplexnější).

Samotný pohyb hrdiny je z nějakého důvodu volný - ovládáte přímo jeho, takže můžete jít "kamkoli", což znamená nikam, jen po předem vytyčené trase, ale cestou se neustále zasekáváte o nábytek apod. Lepší by byl adventurní styl - klik a dojdi tam.

Bohužel se nepovedl ani scénář. Již zmíněná nešikovnost hrdiny, který by v tomto světe nepřežil ani hodinu, jeho minulost, o které nevíme nic a máme rozhodovat dialogy, reportérka, která neví, jak vypadá baterka a taky desetkrát položená otázka "to je tvoje dcera"? Jen pro info, hlavní hrdina je černý, holčička bílá... ale Amíci nejsou rasisti, takže barvy nevnímají.

Sečteno a podtrženo, strašná fušeřina. Ale pozor, dá se na to zvyknout. Ke konci epizody už jsem nemlátil hlavu o stůl a hudební podkres taky není k zahození. Takže se vrhnu ještě na dvojku a uvidíme, jestli se to zlepší.

A jen drobnost: vytvářet drama o zombie invazi a udělat ji jako omalovánky prostě nefunguje.

Pro: hudební podkres, jedna dvě scény

Proti: grafický cartoon styl, dialogy, scénář, ovládání, nesympatický hrdina, nudné vedlejší postavy, nelogičnosti společné všem adventurám

-2 +13 −15