Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Teslagrad

65
15 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.12.2013 PC
11.09.2014 WiiU
14.04.2015 PS3PS4
24.11.2015 Vita
09.03.2016 XOne
07.12.2017 Switch
19.09.2018 iOS
16.10.2019 Android
Vývojáři:
Rain Games
Oficiální stránky:
http://teslagrad.com
Děj této 2D plošinovky je zasazen do prostředí éry elektrické a magnetické situované v Evropě, v níž převzal vládu despotický tyran ovládající technologii Teslamancerů, ve steampunkovém vizuálu mísící i estetiku viktoriánského období. Do tohoto mysteriózního světa se narodil i náš hrdina, malý chlapec, který se z důvodu své rebelie vůči systému ocitne v pozici štvané zvěře.

Útěk nás zavede do opuštěné Teslovy věže, v té si postupně osvojíme elektromagnetické síly Teslamancerství, abychom svrhli zlého vladaře, k tomu nám dopomůže "magnetická" rukavice. S ní ožije fyzikální stránka hry, která dá vzniknout rozmanitější produkci puzzlů a překážek, jež lze také využít ku vlastnímu prospěchu. Některé předměty se změní v magnety s rozličnými náboji či póly. Všichni jsme ze školy obeznámeni s tím, že souhlasné póly se odpuzují, zatímco nesouhlasné se přitahují, tak tento vztah v Teslagradu platí též. Při řešení hádanek, likvidování nepřátel i bossů se tedy fyzikální jevy stávají nezbytnou součástí v postupu hrou.

V pozdějších částech hraní lze narazit na několik "boosterů/PowerUpů" zlepšující hochovy schopnosti a dovednosti, jako např. zrychlovací botky.


Poslední diskuzní příspěvek

davi.k: Mne to taky vadi, ale holt takhle se hry driv delavaly (dokonce opakovani cele urovne) a ac se to nezda, tohle mi rozhodne prijde…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Na první pohled vypadá Teslagrad jako fajn hra. Steampunkový svět inspirovaný Ruskem 19. století, ve kterém se odehrává, je pro hry dost netypický a hra graficky vypadá vážně pěkně. Puzzly využívající elektřinu a magnetismus jsou zajímavé. Ovládání sice není to nejpřesnější, které jste u plošinovky kdy viděli, ale puzzly naštěstí velkou přesnost nevyžadují, takže to není velká tragédie. Pokud by takhle vypadala celá hra, tak určitě jdu s hodnocením výš, ale vystřízlivění bohužel přijde poměrně brzo, a to u prvního bossfightu, kde se z logické plošinovky stane Super Meat Boy. První ještě nebyl tak těžký, ale je relativně dlouhý, jediná chyba znamená vaši smrt a boss má útoky, které nemůžete očekávat, takže souboj pořád dokola opakujete, dokud se ho celý nenaučíte nazpaměť a neuděláte v něm žádnou chybu, což se s každým bossem čím dál víc stupňuje. Se zbytkem hry souboje s bossy ostře kontrastují a pokud někdo čeká, že Teslagrad je pomalá logická hra, bude velmi nepříjemně překvapený.

Tohle se opakuje víceméně celou hru: děláte puzzly, narazíte na bosse, se skřípáním zubů bojujete do zblbnutí s bossem a dostanete předmět, který vám dá novou schopnost, se kterou můžete dělat puzzly v jiné části věže. Po třetím bossovi si ale asi autoři řekli, že hra je moc jednoduchá a předhodí vám ty nejhorší a nejvíc frustrující puzzly z celé hry, abyste si pořádně vychutnali, jak neobratně se to vlastně ovládá a ztratili i ty poslední zbytky dobré vůle, kterou jste ke hře měli. Vrcholem všeho bylo, když vás hra po čtvrtém bossfightu hodí na začátek věže a řekne vám, že jelikož má v značkách na Steamu napsáno metroidvania, nějak vás teda musí donutit k backtrackování, takže máte projít celou mapu znova - tentokrát ale nezapomeňte posbírat nepovinné collectibles, jinak se nedostanete k poslednímu bossovi!

Je to škoda, ale bohužel Teslagrad nemůžu nikomu doporučit. Možná kdyby ty bossfighty byly lépe udělané, ale na rozdíl od již zmiňovaného Meat Boye jsem se u nich vůbec nebavil, akorát jsem byl frustrustrovaný pochybnými hitboxy, pochybnou fyzikou a nečekanými útoky zaručeně vedoucími k mojí smrti. Logická část hry je sice fajn, ale sama o sobě nestojí za tu frustraci z bossfightů, které v mém případě tvořily aspoň třetinu herního času.

Pro: grafika, část puzzlů

Proti: boss fighty, boss fighty, boss fighty

+13 +14 −1
  • PC 65
Drobná hra, takže, jak by řekl můj bývalý učitel hudební výchovy, jen telegraficky:

V jakoby pohádkově stylizovaném světě hrajete za panďuláka, který se při úprku před padouchy dostane do záhadného hradu, kde kromě různých protivníků narazíte také na čistě hopsací pasáže a menší puzzly.

Kromě toho ale získáte několik speciálních schopností, jakými jsou třeba schopnost teleportace nebo magnetická rukavice, kterou můžete polarizovat různé magnetické objekty a využívat je tak k překonání nepřátel či otevření cesty dál.

Tu a tam se setkáte s nějakým bossem, ovšem nemůžu říct, že bych si bossfighty v této hře zrovna užil - je to takové vyskoč, bouchni, uhni - a třikrát zopakuj.

Celkově si myslím, že přinejmenším za vyzkoušení tato hříčka stojí, ale za jinými plošinovkami, ať už "hádankovitým" Braidem nebo akčnějšími díly Trine, Raymana, ale také třeba méně známeho Capsized, podle mého názoru trochu pokulhává.

Pro: Hopsání, teleportování a magnetizování je docela zábava, grafika je sympatická, hudba nijak neurazí

Proti: Bossfighty, absence prvků nebo mechanismů, které by hře daly něco navíc oproti konkurenci

+7