Děj této 2D plošinovky je zasazen do prostředí éry elektrické a magnetické situované v Evropě, v níž převzal vládu despotický tyran ovládající technologii Teslamancerů, ve steampunkovém vizuálu mísící i estetiku viktoriánského období. Do tohoto mysteriózního světa se narodil i náš hrdina, malý chlapec, který se z důvodu své rebelie vůči systému ocitne v pozici štvané zvěře.
Útěk nás zavede do opuštěné Teslovy věže, v té si postupně osvojíme elektromagnetické síly Teslamancerství, abychom svrhli zlého vladaře, k tomu nám dopomůže "magnetická" rukavice. S ní ožije fyzikální stránka hry, která dá vzniknout rozmanitější produkci puzzlů a překážek, jež lze také využít ku vlastnímu prospěchu. Některé předměty se změní v magnety s rozličnými náboji či póly. Všichni jsme ze školy obeznámeni s tím, že souhlasné póly se odpuzují, zatímco nesouhlasné se přitahují, tak tento vztah v Teslagradu platí též. Při řešení hádanek, likvidování nepřátel i bossů se tedy fyzikální jevy stávají nezbytnou součástí v postupu hrou.
V pozdějších částech hraní lze narazit na několik "boosterů/PowerUpů" zlepšující hochovy schopnosti a dovednosti, jako např. zrychlovací botky.
@davi.k (24.08.2014 19:32): Mne to taky vadi, ale holt takhle se hry driv delavaly (dokonce opakovani cele urovne) a ac se to nezda, tohle mi rozhodne prijde podobne plosinovky ze stare skoly.
Pro: grafika, část puzzlů
Proti: boss fighty, boss fighty, boss fighty